Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > ŽÁCI A STUDENTI vs ŠKOLA

ŽÁCI A STUDENTI vs ŠKOLA

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:petr svoboda
Šetření:09. 02. 2017 - 23. 02. 2017
Počet respondentů:130
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.98
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:30
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

20 otázek o tom, jak tě ne/baví škola! A za 14 dní se podívej, jak jsou na tom ostatní :) 

Pokud jsi žákem VŠ, zavzpomínej a vyplň jako bys byl na ZŠ/SŠ :)

Odpovědi respondentů

1. Baví tě studium na tvé škole?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8867,69 %67,69 %  
Ne4232,31 %32,31 %  

Graf

2. Chodíš většinou rád/a do školy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7557,69 %57,69 %  
Ne5542,31 %42,31 %  

Graf

3. Vyhovuje ti prostředí ve škole? (učebny, atmosféra)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10782,31 %82,31 %  
Ne2317,69 %17,69 %  

Graf

4. Vycházíš s většinou svých spolužáků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano11890,77 %90,77 %  
Ne129,23 %9,23 %  

Graf

5. Je ve vašem třídním kolektivu někdo, koho vyloženě nesnášíš?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7759,23 %59,23 %  
Ne5340,77 %40,77 %  

Graf

6. Dostáváš se někdy do konfliktu s některým učitelem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9774,62 %74,62 %  
Ano3325,38 %25,38 %  

Graf

7. Máš strach z konfliktu s učitelem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8867,69 %67,69 %  
Ano4232,31 %32,31 %  

Graf

8. Vadí ti některý z učitelů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9875,38 %75,38 %  
Ne3224,62 %24,62 %  

Graf

9. Kolik hodin z týdne tě výuka ve škole baví?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
101914,62 %14,62 %  
51410,77 %10,77 %  
286,15 %6,15 %  
2075,38 %5,38 %  
375,38 %5,38 %  
15 64,62 %4,62 %  
864,62 %4,62 %  
653,85 %3,85 %  
všechny32,31 %2,31 %  
1832,31 %2,31 %  
ostatní odpovědi 4
25
13
dvě
0
9
7
32
TOLIK HODIN KOLIK JICH MÁME
polovica
většinu :)
to nemohu jen tak posoudit
15-20
24/35
Skoro všechny
22
5 hodin
12
10 z 35 hodin
35
85 procent
25 hodin z 30
Jak kdy
Skoro každá až na dva nebo tři předměty.
24
polovina
5-10
cca 10
Baví mě všechny hodiny. Na každém předmětu jsem si našla něco, co mám ráda.
Týdně máme cca. 30 hodin, řekněme, že takových 22 hodin mě baví.
dvacet
Normálně
10-12
9 vyuč. hodin
nevím
21
baví mě čeština, biologie, laboratoře, chemie, němčina
cca 15
5-6
Všechny hodiny mě baví
23
většina
5240 %40 % 

Graf

10. Využívají učitelé pro výuku často didaktickou techniku (počítač, projektor) ?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11892,91 %90,77 %  
ne97,09 %6,92 %  

Graf

11. Navštěvují tvoji rodiče školu pravidelně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9875,38 %75,38 %  
ano3224,62 %24,62 %  

Graf

12. Obáváš se špatných známek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6550 %50 %  
ano6550 %50 %  

Graf

13. Co tě motivuje ke zlepšení tvého prospěchu ve škole?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic75,38 %5,38 %  
rodiče53,85 %3,85 %  
Budoucnost 53,85 %3,85 %  
stipendium32,31 %2,31 %  
nevím32,31 %2,31 %  
-21,54 %1,54 %  
známky21,54 %1,54 %  
Maturita21,54 %1,54 %  
Úspěch21,54 %1,54 %  
větší respekt rodičů10,77 %0,77 %  
ostatní odpovědi mobil
odměny
Přítelkyně
Přítel
že až odstuduji odstěhuji se od táty
Hodnotná odměna, přítel
Peníze, budoucnost
práce v životě
Radost, odměna za lepší prospěch ze strany skoly
Když propadám
moj rozum
škola mě baví a chci být zaměstnána v tomto oboru
Nerad propadávám.
chuť jít na VŠ

Lepší vysvědčení
povolání, kterému se chci věnovat
Vyhlídky do budoucna
Rodiče a další studium- moje budoucnost
Dostat se na Vysokou
perfekcionistická povaha
Abych měla dobře známky a rodiče na mě byli pyšní.
vysvědční které se počítá na střední školu
školné
Pocit osobního úspěchu, radost z nově nabytých vědomostí
lepší náskok v přijímacím řízení
maturita, VŠ
Dokončit ji
nič
lepší peníze
vidina dobré práce a řidičského průkazu
můj život
Sebevědomí
Přátelé
nuda
když mi máma vynadá
když dostanu doma seřváno
Vědomosti
budoucí práce
Už nic, jsem mrtvý zevnitř
jídlo
Hloupí lidé v mém okolí.
ukázat že jsem lepší
nechci žít jako někteří nepřizpůsobivý
lepší pocit
Musím prospívat kvůli hokeji
postup na vysokou školu, lepší budoucí práce
Maturita a vypadnout
vysoká škola,peníze
motivuje mě to, že pak budu mít lepší vzdělání na vysokou školu
svědomí
peníze
Nevím.
dobrý pocit
motivace není potřeba
jsem naučená že musím mít dobré známky, nebo se o to snažit
Lepsi vysledek je pro mne vetsi sebevedomi
Dobrá budoucnost
chci být vzdělaný
Já sama
Pracovní příležitosti
vyznamenání
pocit
Cesta do Ameriky
Špatné svědomí
Myslím na svou budoucnost a také mě motivují stipendijní body.
samouspokojeni
Úspěchy ve škole
dostání se na VŠ
Všechno
Můj vlastní dobrý pocit z toho, že jsem se pilně připravovala, koneckonců dělám to pro sebe.
Možnost stipendia
Po střední bych chtěla na vysokou, takže proto chci co nejlepší známky, aby přijímačky dopadly co možná nejlépe.
rodina
Protoze me skola bavi
Propadnutí

Kamarádi
Pocit úspěchu
lepší budoucnost
Záleží mi na mé budoucnosti, abych mohla dělat to, co mě baví.
Strach z propadnutí.
veterina a zvířata
spolužáci
Pozitivní přístup učitele
Přihláška na vysokou
Plány do budoucnosti, podpora mých nejbližších
budoucí studium
mít to konečně za sebou
auto
Úspěch u maturity
Odměna
lepší práce
Titul
zmlácení otcem
Kvalitní vysoká škola
vlastní zájem
Vysoká škola
9875,38 %75,38 % 

Graf

14. Dostáváš finanční, nebo jiné odměny za svoji snahu ve škole?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9673,85 %73,85 %  
ano3426,15 %26,15 %  

Graf

15. Motivují tě tyto odměny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9170 %70 %  
ano3930 %30 %  

Graf

16. Hádáš se s rodiči kvůli svému prospěchu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9673,85 %73,85 %  
ano3426,15 %26,15 %  

Graf

17. Mají rodiče výhrady ke tvému chování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9371,54 %71,54 %  
ano3728,46 %28,46 %  

Graf

18. Nudíš se ve škole často?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7456,92 %56,92 %  
ne5643,08 %43,08 %  

Graf

19. Vybral sis svoji školu sám?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11689,23 %89,23 %  
ne1410,77 %10,77 %  

Graf

20. Pokud by se změnil přístup některých učitelů, změnil by se tvůj vztah ke škole?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8968,46 %68,46 %  
ne4131,54 %31,54 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Chodíš většinou rád/a do školy?

  • odpověď Ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 18. Nudíš se ve škole často?

18. Nudíš se ve škole často?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 1. Baví tě studium na tvé škole?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 3. Vyhovuje ti prostředí ve škole? (učebny, atmosféra)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 2. Chodíš většinou rád/a do školy?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Baví tě studium na tvé škole?

2. Chodíš většinou rád/a do školy?

3. Vyhovuje ti prostředí ve škole? (učebny, atmosféra)

4. Vycházíš s většinou svých spolužáků?

5. Je ve vašem třídním kolektivu někdo, koho vyloženě nesnášíš?

6. Dostáváš se někdy do konfliktu s některým učitelem?

7. Máš strach z konfliktu s učitelem?

8. Vadí ti některý z učitelů?

9. Kolik hodin z týdne tě výuka ve škole baví?

10. Využívají učitelé pro výuku často didaktickou techniku (počítač, projektor) ?

11. Navštěvují tvoji rodiče školu pravidelně?

12. Obáváš se špatných známek?

14. Dostáváš finanční, nebo jiné odměny za svoji snahu ve škole?

15. Motivují tě tyto odměny?

16. Hádáš se s rodiči kvůli svému prospěchu?

17. Mají rodiče výhrady ke tvému chování?

18. Nudíš se ve škole často?

19. Vybral sis svoji školu sám?

20. Pokud by se změnil přístup některých učitelů, změnil by se tvůj vztah ke škole?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Baví tě studium na tvé škole?

2. Chodíš většinou rád/a do školy?

3. Vyhovuje ti prostředí ve škole? (učebny, atmosféra)

4. Vycházíš s většinou svých spolužáků?

5. Je ve vašem třídním kolektivu někdo, koho vyloženě nesnášíš?

6. Dostáváš se někdy do konfliktu s některým učitelem?

7. Máš strach z konfliktu s učitelem?

8. Vadí ti některý z učitelů?

9. Kolik hodin z týdne tě výuka ve škole baví?

10. Využívají učitelé pro výuku často didaktickou techniku (počítač, projektor) ?

11. Navštěvují tvoji rodiče školu pravidelně?

12. Obáváš se špatných známek?

14. Dostáváš finanční, nebo jiné odměny za svoji snahu ve škole?

15. Motivují tě tyto odměny?

16. Hádáš se s rodiči kvůli svému prospěchu?

17. Mají rodiče výhrady ke tvému chování?

18. Nudíš se ve škole často?

19. Vybral sis svoji školu sám?

20. Pokud by se změnil přístup některých učitelů, změnil by se tvůj vztah ke škole?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

svoboda, p.ŽÁCI A STUDENTI vs ŠKOLA (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://zaci-a-studenti-vs-skola.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.