Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zájem o studijní obor psychologie

Zájem o studijní obor psychologie

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Aneta Peková
Šetření:26. 10. 2012 - 10. 11. 2012
Počet respondentů:113
Počet otázek (max/průměr):19 / 15.92
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:39,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:10
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

jsem studentkou VOŠ pedagogické a sociální a ve své seminární práci se zabývám zájmem o studijní obor psychologie. Prosím o vyplnění zájemce o studium, studenty oboru a absolventy. Dotazník je anonymní a jeho vyplnění zabere pouze pár minut. Výsledek průzkumu použiji ve své seminární práci.

 

Děkuji za Váš čas a ochotu pomoci 

Odpovědi respondentů

1. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9684,96 %84,96 %  
Muž1715,04 %15,04 %  

Graf

2. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-258272,57 %72,57 %  
25 a více1614,16 %14,16 %  
18 a méně1513,27 %13,27 %  

Graf

3. Momentálně jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student VŠ (zaměření na psychologii)6658,41 %58,41 %  
Student SŠ1715,04 %15,04 %  
Student VŠ (jinak zaměřené)119,73 %9,73 %  
Pracující97,96 %7,96 %  
Nezaměstnaný54,42 %4,42 %  
Student VOŠ43,54 %3,54 %  
delší dovolená za účelem cestování10,88 %0,88 %  

Graf

4. Proč jste se rozhodl/a studovat psychologii?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zájem pomáhat lidem7667,26 %67,26 %  
Zájem o teoretickou vědu3631,86 %31,86 %  
Zkusil/a jsem zkoušky ,,jen tak"87,08 %7,08 %  
Nevím32,65 %2,65 %  
Rodinná tradice21,77 %1,77 %  
zájem o "jádro" člověka10,88 %0,88 %  
Protože je to jedinečná věda a mě zkrátka baví. Je to můj sen už od dětství, kdy jsem si v osmy letech koupila první knížku se zaměřením na psychologii. 10,88 %0,88 %  
nestuduji psychologii10,88 %0,88 %  
Zájem pomáhat lidem je určitě součástí důvodu mého rozhodnutí, ale psychologie mi ve všech ohledech prostě přišla do noty, hlavně z hlediska mých mentálních schopností (nikdy jsem nijak neoplývala nadáním pro všechny matematiky, fyziky či chemie :).10,88 %0,88 %  
Obor mě zajímá10,88 %0,88 %  
Chtěla jsem zjistit, proč se lidi (včetně mně) chovají tak, jak se chovají.10,88 %0,88 %  
obohatenie10,88 %0,88 %  
zájem studovat lidskou mysl10,88 %0,88 %  
touha po moci, manipulaci a ovládání lidí; snaha ovládnout svět, "poznej sám sebe" ala Thales z Míletů, doplnění druhé VŠ10,88 %0,88 %  
baví mě zkoumat proč lidé jednají tak, jak jednají10,88 %0,88 %  
zájem o výzkum, neurovědy10,88 %0,88 %  
zájem o práci s lidmi, zájem o obor klinické psychologie, prostě mě to zajímá, baví10,88 %0,88 %  
Touha poznat principy našeho chování a možnosti jeho úpravy. Především ale pomoci ostatním (potažmo i sobě)10,88 %0,88 %  
potřeba kontaktu s lidmi10,88 %0,88 %  
psychologie je fascinující10,88 %0,88 %  
zájem o biologii a její spojení s něčím jiným než s chemií a fyzikou :-)10,88 %0,88 %  
chci porozumět lidem, myslím, že pro to mám vlohy, tím pádem můžu poskytnout kvalitní pomoc10,88 %0,88 %  
Zájem o oblast zcela neznámou až do doby, kdy jsme měli pár hodin psychologie na SŠ. Velmi zajímavé.10,88 %0,88 %  
zájem o tento obor celkově10,88 %0,88 %  
Sama jsem si prošla tolika útrapami, že je ve velké množství empatie, soucitu, a psychologie je můj vysněný obor10,88 %0,88 %  
potřeba porozumět sama sobě10,88 %0,88 %  
plním si svoj sen10,88 %0,88 %  
poznávať človeka a jeho prirodzenosť10,88 %0,88 %  
obor s perspektivou a širokým uplatněním10,88 %0,88 %  
kvůli výzkumu10,88 %0,88 %  
sebepoznání10,88 %0,88 %  
mám zájem o personalistiku10,88 %0,88 %  
moc mě to baví10,88 %0,88 %  
zide sa mi to k praci10,88 %0,88 %  
zájem porozumět lidem 10,88 %0,88 %  
NEROZHOD10,88 %0,88 %  

Graf

5. Na co byste se chtěla v budoucnu zaměřit? Práce s...

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
terapie s dospělými (,, standardní problémy")5750,44 %50,44 %  
dětmi5145,13 %45,13 %  
obětmi/ pachateli trestného činu3329,2 %29,2 %  
lidmi s poruchami příjmu potravy2118,58 %18,58 %  
lidmi, kteří mají problém s návykovými látkami2118,58 %18,58 %  
lidmi s postižením1614,16 %14,16 %  
nevím65,31 %5,31 %  
vyskum21,77 %1,77 %  
neuropsychologie21,77 %1,77 %  
forenzní psychologie10,88 %0,88 %  
nic z toho10,88 %0,88 %  
Ráda bych se zaměřila přvážně na děti, ale to se s ostatními kategoriemi vzájemně nevylučuje, taky nevím, kam mě to v budoucnu "zanese" a nerada bych příliš brzy vyhořela, tudíž je lepší širší záběr.10,88 %0,88 %  
práce se seniory10,88 %0,88 %  
dětská klinická psychologie obecně10,88 %0,88 %  
klinická psychologie, práce s rodinnou jako celým systémem10,88 %0,88 %  
nic z výše uvedeného10,88 %0,88 %  
poradny10,88 %0,88 %  
koučing10,88 %0,88 %  
s probandmi, tj vyskum10,88 %0,88 %  
Ještě nevím přesně na co z toho se zaměřím, zajímá mě vše z psychologie10,88 %0,88 %  
vzdelavani, terapie, dramka10,88 %0,88 %  
psychiatričtí pacienti10,88 %0,88 %  
nejvíce asi bude záležet na volném místě, kterých je tak málo, ale nejraději bych práci v Ped.-psych. poradně, případně jako školní psycholog nebo manželská poradkyně10,88 %0,88 %  
dětská klinická psychologie10,88 %0,88 %  
Léčba formou pobytu v komunite10,88 %0,88 %  
knilická psychologie a psychpatologie (poruchy osobnosti, schizoidní poruchy..)10,88 %0,88 %  
nové metody vzdělávání10,88 %0,88 %  
zážitková psychologie a pedagogika, gerontopsychologie10,88 %0,88 %  
akademická dráha10,88 %0,88 %  
terapia alebo veda10,88 %0,88 %  
Vystudovala jsem ještě jiný obor a psychologii se věnovat nechci10,88 %0,88 %  
psychologia sportu10,88 %0,88 %  
s lidmi s psychózami10,88 %0,88 %  
pracovní psychologie10,88 %0,88 %  
lidskými zdroji10,88 %0,88 %  
pestounske rodiny10,88 %0,88 %  
homosexuály, kteří mají kvůli své orientaci problémy ve společnosti a neví co s tím10,88 %0,88 %  
navrh rozhrani10,88 %0,88 %  
lidmi s poruchami osobnosti10,88 %0,88 %  
TEROR LIDÍ10,88 %0,88 %  

Graf

6. Na kterou školu jste se hlásil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Filozofická fakulta MU Brno7566,37 %66,37 %  
Fakulta sociálních studií MU v Brně3430,09 %30,09 %  
Filozofická fakulta UK v Praze3026,55 %26,55 %  
Filozofická fakulta UP v Olomouci2421,24 %21,24 %  
Pedagogická fakulta UK v Praze119,73 %9,73 %  
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích76,19 %6,19 %  
Filozofická fakulta OSU v Ostravě54,42 %4,42 %  
VŠ aplikované psychologie Terezín (soukromá)21,77 %1,77 %  
Pražská VŠ psychosociálních studií (soukromá)21,77 %1,77 %  
jsem na PřF MU10,88 %0,88 %  
Zatím nikam10,88 %0,88 %  
Ještě na žádnou10,88 %0,88 %  
a ešte niekoľko VŠ na Slovensku10,88 %0,88 %  
UK v Bratislave10,88 %0,88 %  
FF Univerzity Komenskeho v Bratislave10,88 %0,88 %  
Plzeň Pedagogická fakulta10,88 %0,88 %  
Do Anglie10,88 %0,88 %  
zatial na ziadnu10,88 %0,88 %  
zatím nikde10,88 %0,88 %  
NA ŽÁDNOU10,88 %0,88 %  

Graf

7. Kolikrát jste zkoušel/a přijímací řízení? (počítáno na roky)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [0xotázka č. 8, 1xotázka č. 8, 2-3xotázka č. 8, 4-5xotázka č. 8, 5x a víceotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x6456,64 %56,64 %  
2-3x2421,24 %21,24 %  
0x2421,24 %21,24 %  
5x a více10,88 %0,88 %  

Graf

8. Kolik přijímacích testů jste celkem napsal/a? (dvou a vícekolové zkoušky se počítají 1x)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-37869,03 %69,03 %  
02017,7 %17,7 %  
4-61412,39 %12,39 %  
6-1010,88 %0,88 %  

Graf

9. Budete znova zkoušet přijímací řízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Již jsem se dostal/a7061,95 %61,95 %  
Ano2320,35 %20,35 %  
Ne1412,39 %12,39 %  
Nevím65,31 %5,31 %  

Graf

10. Jak jste se připravoval/a na přijímací zkoušky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Samostudium (prosím, do poslední možnosti napište jak)6658,41 %58,41 %  
V rámci předchozího vzdělání (SŠ, VŠ)6355,75 %55,75 %  
Četba knih, praxe (prosím, do poslední možnosti napište kolik knih a kde byla praxe)4741,59 %41,59 %  
Nultý ročník (přípravné kurzy, navštěvované obvykle o víkendu)3026,55 %26,55 %  
Praxe (prosím, do poslední možnosti napište jaká)108,85 %8,85 %  
Žádná příprava65,31 %5,31 %  
Nultý ročník - nakladatelství a vzdělávací agentura amos.. Samostudium - ze středoškolských učebnic psychologie, příprava na maturitu z psychologie, viz. maturitní otázky psychologie... Četba knih - asi 25. Praxe - tábor, práce s dětmi, dobrovolnictví. 10,88 %0,88 %  
Internet, knihy10,88 %0,88 %  
Zatím nepřipravovala10,88 %0,88 %  
Přípravě jsem pravda nevěnovala maximum času ani úsilí, ale i tak byla dostatečná, vpodstatě jsem se zaměřila na typ otázek minulých přijímacích testů a v rámci toho strukturovala samostudium.10,88 %0,88 %  
Práce s postiženými dětmi.10,88 %0,88 %  
4 knihy cca, nevím jistě, a praxe v kojeneckém ústavu10,88 %0,88 %  
testy ze školních stránek a podobně10,88 %0,88 %  
materiály z internetu, knihy (6), praxe u psychologa, v domově pro seniory, nevidomé10,88 %0,88 %  
knih dost kolem 12, praxe - asistent autistického chlapce10,88 %0,88 %  
čítala som doporučenú literatúru asi 5 kníh, hlavne som čerpala z Atkinsonovej10,88 %0,88 %  
Cca 5-7 knih - výpisky z nich, testy na internetu10,88 %0,88 %  
Hlavně četba knih - Atkinsonová jako základ a dál podle zájmu trochu ode všeho.10,88 %0,88 %  
knihy, "jak se dostat na VŠ psychologie", SŠ, praxe s autistickymi detmi, priprava na TSP10,88 %0,88 %  
vlastní materiály. knihy10,88 %0,88 %  
6 knih10,88 %0,88 %  
testy z dřívějších let, internet10,88 %0,88 %  
přípravný kurz TSP (od Masarykovy univerzity) a příprava na OSP (od Scio)10,88 %0,88 %  
1210,88 %0,88 %  
knihy - asi 20, youtube Yale Paul Bloom10,88 %0,88 %  
velká spousta knih10,88 %0,88 %  
mal som pozicany zosit s poznamkami od kamaratky, ktora chodila na pripravny kurz10,88 %0,88 %  
Trochu knížek a kamarádka doktorandka psychologie10,88 %0,88 %  
čtení knih, dobrovolné akce s autistickými dětmi v rámci aply10,88 %0,88 %  
samostudium četbou 3 knih a testu z minulych let10,88 %0,88 %  
intenzivní četba odborných knih s psychologickou tématikou (SŠ byla průmyslovka)10,88 %0,88 %  
žádná praxe, knihy: výklad snů od freuda, knížky od learyho, doporučená četba k přijímačkám..10,88 %0,88 %  
chodil sem do knihovny a četl psychologické knihy, které mě zaujaly10,88 %0,88 %  
četba knihy Psychologie od Atkinsonové10,88 %0,88 %  
četba doporučené literatury10,88 %0,88 %  
čítanie kníh, hľadanie informácií na internete, precvičovanie prijímacích testov na internete10,88 %0,88 %  
Samoštúdium - rôzne knihy z oboru prečítané počas SŠ vo voľnom čase, podľa záujmu; príprava pred samotnými prijímačkami bola intenzívnejšia, opierala sa najmä o veľké všeobecné príručky. 10,88 %0,88 %  
z doporučených knih10,88 %0,88 %  
studium odborné literatury,cvičné testy ..10,88 %0,88 %  
Asi tak 3 knihy10,88 %0,88 %  
atkinsonova, internetove clanky zo psychologie.cz, dejiny psychologie, 10,88 %0,88 %  
přípravný kurz v Praze, v rámci něho povinná četba - cca 3 knihy a samostudium - pomocí testových učebnic (otázky a odpovědi)10,88 %0,88 %  
asi 5 knih, testové příručky a testy z předešlých let10,88 %0,88 %  
procházela jsem si loňské testy a zvolila strategii(TSP), u oborového testu jsem opět projížděla staré testy, pak jsem lehce prostudovala tematiku, která se v testu objevovala10,88 %0,88 %  
Praxe formou volno časove práce s detmi10,88 %0,88 %  
Atkinsonová: Psychologie10,88 %0,88 %  
vsechna doporucena literatura tj. asi 5 knih10,88 %0,88 %  
Příprava z předešlých oborových testů, příprava na TSP, příprava na OSP, 10 tenounkých knížek z různých odvětví psychologie, týden na praxi ve speciální škole u postižených dětí, docházení do domova důchodců povídat si s nimi.10,88 %0,88 %  
Výtah z Atkinsonové, internetový kurz, různé odborné články, přednášky10,88 %0,88 %  
citanie knih10,88 %0,88 %  
30 knih, praxe v nemocnici, dále na dětské psychiatrii, na ZŠ v přípravné třídě, dobrovolnictví; samostudium: čtení odborných knih a všeho užitečného na netu10,88 %0,88 %  
čtení knížek10,88 %0,88 %  
kolem 20-30 knih, praxe ve stacionáři por mentálně postižené, výpomoc organizacím, které zajišťují akce pro děti i dospělé10,88 %0,88 %  
doporucena literatura10,88 %0,88 %  
4 knihy bez praxe10,88 %0,88 %  
studium přijímacích testů a vyhledávání odpovědí v literatuře10,88 %0,88 %  
1010,88 %0,88 %  
zoznam kníh, ktoré sú odporučané Karlovou Univerzitou k prímacím skúškam10,88 %0,88 %  
prípravny kurz na testy TSP10,88 %0,88 %  
Náštěva u psycholožky- diskuze nad četbou, info o přijímacích zkouškách; psaní ročníkoýh prací na SŠ, četba- cca 20; dobrovolnictí- domo důchodců, mateřská škola10,88 %0,88 %  
cca 3-4 knihy10,88 %0,88 %  
Četba doporučené literatury, praxe10,88 %0,88 %  
Praxe - turistický oddíl 2x, 4 roky na škola pro ZP, občanské sdružení VH, knih +- 1210,88 %0,88 %  
pročetla jsem si učebnice a doporučované knihy (asi4), udělala si z nich výpisky a z těch potom studovala10,88 %0,88 %  
internetové testy10,88 %0,88 %  
spíše čtení internetových stránek ohledně psychologie10,88 %0,88 %  
literatura10,88 %0,88 %  
praxi jsem absolvovala v rámci studia na VŠ - UTB Zlín10,88 %0,88 %  
prax v špeciálnej základnej škole a pedagogicko psychologickej poradni10,88 %0,88 %  
PRAXE10,88 %0,88 %  
Knihy10,88 %0,88 %  

Graf

11. Jakého jste dosáhl/a nejlepšího umístění (pořadí, stačí přibližné)? Pokud víte prosím uveďte počet přihlášených a na jaké škole to bylo.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

1

1. místo na Pdf v Praze, 18-25. na FF UK, více si nepamatuji

100/125 MUNI FF

103, z 130

114 FF MU

115 z celkového počtu 1900 přihlášených

12/1405

128/960

14., Pedf UK, počet přihlášených asi 706

1500 a moje poradie 113, Masarykova Univerzita, Filozofická fakulta

21

25, FF MU, počet přihlášených cca 1300

30./? FF MUNI

350/1100 Pedagogická fakulta UK

40. miesto, Filozofická fakulta Masarykovy univerzity

77. MU 17. UCM v Trnave

8. miesto na FF v Brne (z nejakych 1000); a v Prahe neviem (dostala som sa do ustneho kola, ale neviem umiestnenie, skusky boli neuspesne)

8. nejlepší výsledek na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové, počet přihlášených kolem 300

80. místo

9

94 percentil na MU

asi 100 zo 130 prijímaných, FF MU Brno, prihlásených viac ako 1000

Asi v polovině přijatých (cca 120 přijatých lidí na FF MU).

bolo to na Filozofickej fakulte UP v Olomouci, počet prihlásených neviem, ale prešla som 2. ústnym kolom, kde sa už asi poradie nerobilo

byla jsem 110. přijatá (asi) ze 140, hlásilo se asi 1500 lidí (FF MU, Brno)

Byla jsem v pořadí čtvrtá, počet uchazečů mi není znám. Hlásila jsem se na dvouobor psychologie - sociální politika a sociální práce v roce 2009.

cca 30. ze 150 nabraných studentů

FF MU - dostal jsem se na odvolání (ročník 2010/2011)

FF MU, pořadí 70 z přibližně 1 500 přihlášených

FF MU, přibližně kolem 80. místa ze 120 přijatých, cca 2000 uchazečů

ff mu, stý ze 1480 prihlasenych

FF MUNI, cca koniec druhej tretiny, brali asi 120

Filozofická fakulta MU - umístění 35/cca 800 Fakulta sociálních studií MU - umístění 17/cca 600

FSS: 30. z 1200

Mám pocit že 110. místo na FF MU v brně, přihlášených (800?)

MU- 89.místo z necelých 1500

MU: 22. z asi 1300, Ružomerok: 2. z ?, Banská bystrica: 8 z ?, Bratislava: asi 30. z asi 600

na FF MU som bola v poslednej tretine prijatých uchádzačov, na ostatných školách už neviem

Na FSS MU Brno - Brali 39 lidí a byla jsem 12. Počet přihlášených nevím, ale součet dvou percentilů jsem měla 187 (z 200).

ne ne, ještě bych se identifikoval, ale bylo to hodně dobré ;)

Nejsem si úplně jistá, vím jen že mě celkem zachránily TSPčka, neboť u oborových testů jsem závratně úspěšná nebyla, nicméně i tak to byl výsledek dostatečný pro získání studijního místa na FF MU v Brně.

nekde na hranici

nepamatuji si

netuším

Nevím jak by se asi ten nejlepší výsledek bral. Pro mě to nic velkolepého nebylo.

Okolo 40., Filozofická fakulta MU, prezenčně.

Olomouc - precentil 96,4 Brno - percentil 93,2

Pedf UK 17. místo

pořadí - kolem 200/Pedagogická fakulta UK

pořadí 37., MU FF, počet přihlášených nevím

přesné pořadí nevím.. hlásilo se cca 2000, brali 100.

přibližně 87 z 1500

Teprve budu přijímací zkoušky dělat (2013)

Tuším 74 (plus mínus několik příček. Odhadem se hlásilo něco přes 1000 lidí. Masarykova unverzita, Filozofická fakulta

už si nepamatuji

Už si nevzpomínám

XX

zatím 0 zk

12. Odradilo Vás něco od dalšího studia psychologie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nic mne neodradilo7869,03 %69,03 %  
Počet zájemců/ moje umístění1412,39 %12,39 %  
Přístup/ atmosféra na fakultě1311,5 %11,5 %  
Náročnost testu/ přijímacího řízení76,19 %6,19 %  
Nechápu proč se na psychologii skládají testy studijních předpokládu a SCIA. Je to blbost, když to s tím oborem nesouvisí. Pak se tam dostane kde jakej blb co o tom nemá ani páru a ten co si přeje se tam dostat nemá šanci. Proti blbům co o psy nemají páru10,88 %0,88 %  
Nehlasial jsem se tam, ale vím, že je hodně zájemců a málo lidí berou.10,88 %0,88 %  
Odradili ma prijímačky v Prahe10,88 %0,88 %  
Neprofesionalita, "nevědečnost", jednoduchost studia10,88 %0,88 %  
možná trochu neexaktnost10,88 %0,88 %  
s přístupem na fakultě stále bojuji, úroveň není dobrá10,88 %0,88 %  
není potom jednoduché se uplatnit10,88 %0,88 %  
Počet zájemců mě sice odrazuje, ale budu se snažit udělat vše proto, abych byla úspěšná10,88 %0,88 %  
typicki studenti psychologie10,88 %0,88 %  
testy byly zaměřeny spíše všeobecně, otázek souvisejících se samotnou psychologií bylo velmi málo10,88 %0,88 %  
prehnaná teoretičnosť štúdia, zastaralé metódy zastaralých pedagógov, ľudia bez praxe vo výuke praktických predmetov atd.10,88 %0,88 %  
NEODBORNOST VYUČUJÍCÍCH10,88 %0,88 %  

Graf

13. Odrazovalo Vás okolí od studia psychologie? Nechal/a jste se odradit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neodrazovali mne6961,06 %61,06 %  
Odrazovali, ale nenechal/a jsem se odradit4338,05 %38,05 %  
Podařilo se jim mne odradit10,88 %0,88 %  

Graf

14. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli ano, napište proč Vás odrazovali (kdo) a jak to na Vás působilo.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

bratranec, který nemá rád humanistické vědy

Byla jsem překvapená, ale i profesor na SŠ mne odrazoval, psychiatrička a psycholožka také. Působilo to na mne negativně, ale nehleděla jsem na to. Byla jsem zahleděná do toho, se dostat, ne co bude potom. Což právě řešili výše zmínění, asi jim přišlo, že je budoucnost nejistá a že psychologie není terno.

celý svět - psycholog to má s uplatněním blbé :/

Hlavně kvůli velkému "nátlaku" na školách a v ohledu na budoucnost - příliš mnoho vystudovaných "pseudopsychologů", kteří tak jako tak nemají velkou šanci se umístit/uživit, nějaká údajná neperspektivnost, dokonce jedním z důvodů bylo "nechoď tam, všichni psychologové se dřív nebo později zblázní"...

hlavne rodičia, chceli mať zo mňa niečo lepšie ako doktorku právničku ekonómku a proste hocičo iné, že s týmto sa neuživím a tak

Kamarád, co psychologii studuje - neperspektivnost oboru, věda mě zajíala a perspektiva mi byla jedno

Kvůli velké konkurenci a laické představě psychologa.

málo uplatnění

malý príjem psychológov, nedostatok pracovných miest v tomto obore,...

Náhodní známí mě odrazovali od jakéhokoliv studia humanitních předmětů, bylo mi to jedno, jejich argumenty byly irelevantní

Názor, že obor nemá uplatnění a možná i počtem uchazečů.

Nejvíce mi říkali že nemám šanci se dostat. Protože ten nával je velkej a nemáme šanci proti těm, co to chtějí "jen zkusit" protože nejsou příjmačky z psychologie ale SCIO a TSP. A to je ta největší blbost!

Odraďovala ma psychologička, s ktorou som sa stretla na praxi. Hovorila tuším o ťažkostiach s uplatnením sa, ale mne to bolo jedno, pretože verím v svoje schopnosti a váhu milióna aktivít naviac, ktoré pri škole robím.

Odrazoval mne třídní učitel na střední škole, tvrdil mi, že nemám šanci se na psychologii dostat. Působilo to na mě jako motivace, snažila jsem se ještě víc a také jsem se na školu dostala.

Odrazovala mě rodina s tím, že se přeci nechci celý život obklopovat "duševně narušenými" lidmi nebo lidmi s problémy. Samotnou by mě to mohlo negativně ovlivnit.

odrazovalo mne jen minimum lidí-profesorka ve škole, babička, ale nijak zvlášť

Odrazující je, že naše fakulta není v nikde v republice akceptována jako plnohodnotná

Příliš těžké přijímací zkoušky - snaha abych nebyla zklamaný kdybych se na skolu nedostala

Přímo na fakultě nás odrazovali kvůli malým možnostem uplatnění se na trhu práce (více studentů, jak míst). V rodině se to nebere jako "prestižní" obor (jako např. práva, medicína atd.) Odradit jsem se nenechala, protože vím proč to studuji.

Rodiče mne stále odrazují, není dostatek práce.

Rodičia - nie nejak významne, ale desilo ich koľko ľudí sa na obor hlási a veľmi neverili v to, že by som na prijímačkách mohla uspieť.

Rodina - zlé uplatnenie sa v zamestnaní

Rodina mě odrazovala, že se jedná o náročnou práci po studiu. Neodradilo mě to, ale shazovalo to mou sebedůvěru.

říkali, že na to nemám, to mě vyhecovalo k tomu, že jsem všem chtěla dokázat, že se tam dostanu

Těžké uplatnění (příliš mnoho absolventů na příliš málo míst), peníze ubohé vzhledem k délce studia a doplňujícímu vzdělání (kurzy, semináře, atestace). Práva, ekonomka, informatika a jakékoliv technické obory mají vyšší platy a větší uplatnění... takže pokud má člověk něco v hlavě, měl by jít raději tam. - Já na to říkám, že jsem s tím smířený, chci pomáhat lidem... mučednictví je součástí.

viděli mou kariéru rodinné tradici- nějaký technický obor nebo alespoň ekonomka. Jelikož si s matematikou nerozumím, natož s fyzikou, pišlo mi to jako vyšinutí jejich smyslů (matka, babička; množství uchazečů a nemožnost se dostat napoprvé (otec)- mrzelo mě, že mi nevěří

Všichni neustále říkají, jak málo zájemců se dostane. Není to příjemné i když vím, že mají pravdu.

ze na to sa hlasi kazdy, je to otrepane, neuplatnim sa (stari rodicia, znami)

ze si nenajdu zamestnani odrazovali me starsi absolventi

Zejména učitelé a to pro nelehké uplatnění, vysoký zájem a počet absolventů.

15. Proč si myslíte, že je každoročně u studia psychologie tak velký převis? (Každoročně přijímáno do 10% uchazečů)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- atraktivní obor - lidé si myslí, že bude dobré uplatnění - zájem (rozhodně by se měl "testovatů" u přijímacích testů - oborové zkoušky)

"moderní" obor, uchazečí neví, do čeho jdou, falešné představy o náplni studia a uplatnění

atraktivita oboru, moderní pojetí v médiích

atraktivní obor

atraktivní obor, s širokým uplatněním, mnoho lidí má v současnosti pocit, že chce pomáhat druhým", věří, že při studia vyřeší své psychické problémy

Berie sa elita, a psychologie je cool - hlasi sa sem hocikto, kto netusi co chce robit

bo maji všichni problem:)

Důvodů asi bude víc, ať už by to mohlo být proto, že je to obor zajímavý, který jde ruku v ruce s pomáháním ostatním lidem, může být psychologie taky považována za obor "záchranný" -> nevím co studovat, půjdu na pychologii protože se tam moc nepředřu. Mimo to se ještě nabízí možnost "řeším a potřebuju vyřešit svoje vlastní problémy, na problémech ostatních mi vlastně ani tolik nezáleží", ale skutečnost může být i diametrálně odlišná :)

jde o obor, který je zrovna v zájmu veřejnosti, lidi chcou být "in", jinak nevidím důvod, proč by se někdo hlásil na obor, kde je potřeba 5 let k získání titulu (a ne jen 3), pochybuju, že všichni, co se tam hlásí mají vizi toho, že jednoho dne nastoupí do psychologické praxe...

Je to atraktivní a perspektivní obor, ale přijetím většího množství uchazečů by se výrazně snížilo uplatnění.

je to atraktivny obor, cize sa tam hlasi velky pocet studentov, niektori si myslia ze je to jednoduche studium a prato sa tam hlasia, a nie je taky velky dopyt po psychologoch aby si vsetci vedeli najst pracovne mietsa v obore

je to obor, který je atraktivní, zní to jako zajímavá práce, každý si myslí, že pychologové vydělávají spoustu peněz (není většinou pravda), je známo, že studium není náročné, někteří si myslí, že si na psychologii vyřeší vlastní problémy,...

je to trendy odbor

Je to věda, která má v našich končinách perspektivu.

je to věda, která používá běžné pojmy, zabývá se tím, co řeší každý z nás

Je to velice lákavý obor. na který se prostě hlásí příliš mnoho lidí.

je to zaujímavý odbor, podľa mňa v dnešnej dobre s dobrou perspektívou, keď niekto nevie čo ísť študovať môže chcieť skúsiť zistiť aspoň niečo o sebe, žiaci si myslia že tam nie je matika...

Je to zkompenzovaný. Podle mě by se neměli dělat zkoušky jako SCIO a TSP, ale jen psychologický a pak by se třeba nedostávali blbci ale lidi, co ta věda skutečně zajímá.

Každého "to trochu zajímá". A zkusí to.

kdo se hlásí na psychologii, tak vůbec neví do čeho jde, má velmi zkreslené a povrchní představy o oboru, nebo si myslí, že to vyřeší jeho vlastní problémy, což je blbost. Nezájem o přírodovědné obory, psychologie je z humanitních jedna z nejlákavějších.

lebo ked niekto nevie co studovat, vyberie si mozno tento odbor kvoli jeho zdanlivej nenarocnosti ale hlavne kvoli jeho zaujimavosti, myslim si.

Lidé mají predstavu, ze psychologie je lidová moudrost. A nejsou zapotřebí předchozí znalosti jako třeba matematika či chemie ze sš.

Mnoho lidí neví, kam chce a psychologie je pro ně přitažlívá a prestižní.

moderní obor, prestiž

Mohla by to být zkreslená představa značné části zájemců o předmětu psychologie. Také je možné, že spousta netuší, jak je to s poměrem absolventů a pracovních míst pro psychology.

Myslím si, že psychologie je velice zajímavý obor a studenti se na ni hlásí z důvodu, např. chtějí poznat sami sebe, pomoc ostatním.

Myslím si, že veľa ľudí sa hlási na psychológiu aj kvôli tomu, že je to akoby hraničná veda, medzi prírodnými, aj sociálnymi vedami, plus má prvky medicíny, a možno ľudí láka práve táto "všestrannosť". Keby ale školy prijímali viac študentov, bol by o to väčší problém pre absolventov uplatniť sa v obore.

Myslím, že to je hlavně proto, že je spousta lidí, co psychologii bere vzhledem k tomu, že nějakou psychiku máme každý, jako něco zajímavého a zároven jednoduchého. Dalším důvodem je velká spousta lidí, co si myslí, že se na psychologii nepotkají s žádnou matematikou.

nemůžou vzít všechny

Netuším. Asi lidé neví, co to studium obnáší a jak špatné je uplatnění.

Nikdo vlastně netuší o čem psychologie je a zní to lákavě, tak se tam hlásí takoví lidé, kteří nechtějí na technické obory ani na pedák a jazyky je nebaví.

otázkou vlastně je, proč se hlásí tolik uchazečů - protože vidí možnost relativně lehkého studia bez matematiky, biologie, chemie a fyziky a následně možnost dobrého uplatnění a finančního ohodnocení - což samozřejmě není ani jedno pravda. A typická věta, že každý chce pomáhat lidem, není nic než klišé.

podľa mňa veľa ľudí poriadne netuší o čom je psychológia a len chcú pomáhaľ ľuďom, prípadne si prečítali nejakú Freudovú knihu a boli z nej unesení

Pretože je ÚPLNE ZBYTOčNÉ vyprodukovať na univerzitách každý rok tisícku psychológov, ktorý so svojím vzdelaním môžu následne stáť celý život za pokladňou v Tescu. Myslím si, že aj súčasných 10% prijatých uchadzačov je veľmi prehnané číslo.

protoze je o to velky zajema kapacita skol na to nestaci a nemuye byt prijato tolik uchazecu protoze by si nenasli zamestnani

PROTOŽE JE TO ALTERNATIVNÍ ŘEŠENÍ KDYŽ PRIMÁRNÍ NEVYJDE

Protože je to pro velké množství lidí nejen zajímavý, ale i důležitý obor. Bohužel není možné, aby bylo tolik nových psychologů každý rok. Už tak si myslím, že začíná být těžké se uplatnit.

Protože je to zajímavý obor. Kdo se nechce dozvědět proč lidé dělají to co dělají. Člověk se dozví i něco sám o sobě. A není na tomto oboru potřeba znalosti matematiky.

Protože mnoho studentů to vidí jako velmi lehký cíl, psychologie je obecně považována za "pavědu", kterou přeci zvládne každý. Málokdo jde na přijímací zkoušky s tím, že ví do čeho jde.

Protože na dnech otevřených dveří zatajují pravdu o uplatnění (říkají že je velice široké, což je pravda, jen vám neřeknou, že je velice těžké to místo získat) a naopak vychvalují jak je to úžasné. Dále lidé mají spoustu nevyřešených problémů a myslí si, že jim studium psychologie pomůže se s tím vyrovnat - nestane se, naučí vás to pojemnovat problém, ne ho řešit, na to jsou právě již vyučení psychologové s praxí a sebezkušenostní skupiny (řeknou vám to i na přednášce z Úvodu psychologie). :) Zkráceně, nevědomost a snaha univerzity získat peníze za přihlášky.

Protože psychologie zní jako hrozně "cool" obor a tak se na ní spousta lidí hlásí jen tak ze zájmu, i když o ní třeba nemají více teoretických znalostí. Je to něco, s čím se každý setkává téměř denně a spousta lidí má pocit, že psychologii rozumí a hodně lidí se hlásí třeba jen proto, aby se pokusili si pomoct se svými vlastními problémy.

protože se hlásí někteří lidé, kteří již od pohledu nemají šanci se dostat na jakoukoliv VŠ - mám takové v okolí. každý si myslí, že když se mu chodí svěřovat kamarádi, že se dostane na psychologii.

Protože to je populární obor, lidé touží po sebepoznání, chtějí se něco dozvědět především sami o sobě.

Psychológia je jednak nesmierne fascinujúca a najmä praktická veda.

Psychologie je atraktivní humanitní obor.

spousta prijatych muue zjistit, ze je to nezajima nebo ze to neni to co ocekavali

Studium je málo náročné, spoustu lidí, se hlásí, protože je to zajímavý předmět

studium psychologie je moderní záležitost, většina lidí, kteří chtějí studovat psychologii, mají představu z filmů - "budu terapeut, bude za mnou chodit spousta lidí, kteří mi budou vykládat svoje problémy, nebudu jim na to muset nic říkat, jen kývat a za to mi budou platit..."

štatistika uplatnenia

Těžko říct, ale myslím si, že hodně lidí má prosociální zájmy a nachází zálibu v práci s dětmi, takže asi tady bych hledal příčinu.

To by mě také zajímalo

Uchazeči neví o co jde.

Ve společnosti se jeví jako velmi výnosné povolání. Navíc je velmi lukrativní rozumět lidskému chování, kvůli čemuž se někteří určitě také hlásí. V neposlední řadě také touha poznat sama sebe.

Velký zájem vs. malý počet míst

Veľký záujem, málo kapacitných možností, málo reálnych príležitostí po konci školy.

Zájemci o studium psychologie většinou vůbec netuší, co tahle práce obnáší, jak je nákladné absolvovat potřebné výcviky a doplňující vzdělání, o náročnosti práce samotné ani nemluvím. Taky je pravděpodobné, že jsou ovlivněni laickou podobou psychologie- tedy tak jak je prezentována v médiích a různých populárně naučných knihách, které vytváří dojem, že je psychologie snadná, nenáročná a zajímavá. Veřejnost má většinou i velmi zkreslené představy o uplatnitelnosti absolventů a jejich platech, které jsou ve skutečnosti velmi žalostné. Proto se podle mě hlásí na psychologie tolik zájemců.

zajímavý obor

Zajímavý obor, relativně mladý, pravděpodobně se bude rozvíjet. Není až tak náročný na studium, prezentován ve filmech jako dobře vydělávající, psycholog je ve společnosti relativně váženým odborníkem

zaujímavy odbor s velkou moznostou uplatnenia

16. Kdyby jste měl/a neomezené finanční prostředky volil/a byste studium na soukromé škole?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6355,75 %55,75 %  
ano3026,55 %26,55 %  
nevím2017,7 %17,7 %  

Graf

17. Zdůvodněte své tvrzení z předchozí otázky.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

většina státních VŠ má vyšší kvalitu

?

1) nepovažuji je za kvalitní, alespoň ne v ČR 2) chtěla jsem jedině 5letý obor a ten je pouze v Brně

a naco?

Ale jedine v USA

Asi bych studoval stále rád na FSS, ne na soukromé škole v ČR. Ale pokud bych měl peníze, tak bych možná volil škola v zahraničí a klidně i soukromou. Nejsem principiálně proti soukromým školám.

Berou větší počet zájemců.

Bojím se, že by v mém životopise působila nedůvěryhodně

Je to sice nespravedlivé, že bohatí lidé mohou studovat v podstatě cokoliv a lidé jako já, kteří si to nemohou dovolit, tuto možnost nemají, ale takový je život a kdybych ty peníze měla, samozřejmě se svého snu nevzdám a udělám pro studium vše (i tu peněžní částku bych bez váhání obětovala)

Jsou lepší :D

jsou mene kvalitni, neni tam takovy natresk takze ani konkurence u prijimacek , berou toho kto si to zaplati a chceji aby student platil cim dele takze ho jen tak nevyhodi a to vede take k tomu ze na nej nejsou tak narocni

kvůli kvalitě vzdělání. soukromou školu udělá každý

Mají horší úroveň

méně studentů by mělo znamenat kvalitnější kontakt s vyučujícím a studentem, snáze se vyučuje v menším počtu studentů (na druhou stranu soukromé vysoké školy nemají u nás dobrou pověst)

Myslím si (ale nemám vlastnú skúsenosť,je to len môj dohad) že na súkromných školách je prístup k študentom viac individuálny

Myslím si, že studium na soukromé škole není kvalitní..

Myslím si, že veřejné školy v ČR jsou lepší než soukromé. mám názor, že na soukroumou školu jdou většinou ti, co se jinam nedostanou.

Myslím, že kvalitní vzdělání není otázkou peněz, ale vlastních schopností.

Myslím, že státní škola, na které studuji (Masarykova Univerzita), má vysokou úroveň, prestiž a naše katedra (Psychologický ústav FF) má dlouholetou tradici, zkušenosti a nejlepší předpoklady vést studium lépe, než na škole soukromé. Vše by ale ovšem záleželo na konkrétní studijní náplni, vyučujících, atd.

Myslím, že úroveň soukromých škol není tak vysoká jako škol veřejných. Za peníze si člověk koupí i titul, ale nenaučí se toho tolik, kolik je potřeba pro používání v praxi

na soukromých školách je častější praxe a to je podle mě lepší způsob učení než drcení se teorie z knížek.

Na soukromých školách je menší počet studentů, což vytváří lepší podmínky pro osobnější přístup.

Na súkromnej škole áno, ale v zahraničí.

Najkvalitnejšia škola psychológie v ČR je verejná

Nedomnívám se, že by byla úroveň soukromé školy vyšší.

Nemám informace, jestli je studium na soukromé škole kvalitnější nebo ne.

nemam informacie o vyhodach soukromnych skol, o kvalite vyuky, takze som o tom neuvazovala

Nemám moc dobrý názor na vzdělávání za peníze (a nic dobrého jsem o tom neslyšela), ale záleží na škole

Nemám o soukromých školách valné mínění

Nemám pocit, že by školy soukromé poskytovaly kvalitnější vzdělání, než školy veřejné. Taky si moc nepotrpím na nějakém elitismu založeném na finančních možnostech, asi by mi to nebylo úplně příjemné.

nemam prehled o soukromych skolach pusobici v tomto oboru

Nemám žaludek na to se dívat na další stovku zájemců, který vyberou na základě výsledků SCIA a TSP. Kdybych ty peníze měla, udělám cokoliv proto, abych mohla studovat svůj sen. A tím je psychologie.

NEODBORNOST SOUKROMÝCH ŠKOL, TERÁ JE MNOHEM VYŠŠÍ, NEŽ STÁTNÍCH

neuvažovala som nad tým, pretože MUNI považujem za školu s dobrým menom, a mámp ocit že panuje mienka, asi aj z mojej strany, že často sú tam skúšky kúpené, hoci to nemôžem naozaj tvrdiť

Nevěřím kvalitě soukromých VŠ v ČR, jsou to jen továrny na peníze a tituly

nevěřím v jejich kvalitu

Nevidím dôvod na plýtvanie peniazmi na súkromnú školu bez akéhokoľvek renomé. Dôležitejšie je mať neobmedzené množstvo peňazí na doplnkové vzdelanie v podobe rôznych výcvikov (psychoterapeutický, krízová intervencia, rôzne diagnostické testy, zážitková pedagogika a tak ďalej), ktoré sú v podstate omnoho dôležitejšie, než všetky akademické vedomosti nabyté na fakulte.

Nevím o žádné kvalitnější než MU/UK/UP

Neznamená, že kdy jde o soukromou školu, že je výrazně lepší než státní.

nižšia kvalita?

obor o který mám zájem není na soukromé škole. Navíc bych neměla tak dobrý přístup k vědní sféře psychologie jako na MU.

Odrazuje mě kvalita soukromých škol.

platene studium - > tlak na kvalitu

Pokud by to bylo v ČR, držela bych se státní školy, ale pakliže bych mohla studovat v zahraničí, vycestoala bych a zaplatila si soukromou školu- venku obkyle platí, že soukromé jsou lepší

Považuji soukromé školy za méně kvalitní.

Protože si myslím, že na soukromých školách se nesetkáte s takovými odborníky, kteří na státních školách působí. Věřím, že studium může být kvalitnější, podmínky lepší, ale kapacity z oboru to podle mého netáhne. Teorii se může každý naučit sám, ale přednášky odborníků (hlavně pokud pustí nějaké své záživné historky z praxe) vás naučí mnohem více.

Přijde mi zbytečné studovat na soukromé vysoké škole, která nemusí mít takovou kvalitu, když máme kvalitní státní vysoké školy.

Pvsps je mi velmi sympaticka svým rodinným přístupem ke studentum. Znám tá jednu z vyučují čich.

soukromá škola = jisté dostudování

soukromá škola často neznamená lepší vzdělání, spíš naopak.

soukromá škola může poskytnout individuální přístup, který moje VŠ při počtu studentů poskytnout nedokáže, na soukromých školách je větší svoboda, která mě prospívá, ale většině studentů by byla na škodu

Soukromá škola nemá mnohdy tak kvalitní studium jako škola státní. Většinou škole jde pouze o finance.

Soukromé školy jsou ve většině případů nekvalitní, tituly jsou v podstatě koupené a já nemám zájem o cár papíru nepodložený odpovídající odbornou průpravou.

Soukromé vysoké školy vidím ve špatném světle, navíc na veřejných VŠ mnohdy učí kapacity v oboru.

Stále máme kvalitní veřejné školy a navíc se může stát, že na soukromé VŠ se sejde elita bohatých, ale ne inteligentních, což se na veřejné podle mě nestává, tam to bývá od chytrých až po ty méně chytré

Státní škola má podle mého názoru stále lepší jméno, zvlášť u tohoto oboru.

Studium na soukromé škole zatím podle mého názoru nedosahuje takové úrovně, jako třeba MUNI, CUNI apod.

Studuji soukromé gymnázium a na státní střední školu bych už nešla, pokud by to nebylo nutné. Kvalitou soukromých vysokých škol si však nejsem jistá.

u nás jsou soukromé školy většinou na nižší úrovni.

U nás nejsou soukromé školy ekvivalentem kvality jako například ve Velké Británii nebo v USA, spíš naopak.

určitě to má své klady a zápory, takže se takhle nedokážu rozhodnout. momentálně jsem spokojená na veřejné škole, protože vím, že jsem si to tam musela vybojovat, abych se dostala

V české republice je psychologie poměrně prestižní obor a školy, které ho vyučují (zejména MUNI a UK) mají tradici, dobré jméno, a myslím, že jsou kvalitní.

V ČR nejsou kvalitní soukromé školy a v cizině bych raději také zvolila státní.

verejné školy podľa mňa majú v tomto regione vyššiu kvalitu vzdelávania

Větší možnost uspět u přijímacích zkoušek.

větší šance na přijetí

Vyšší úroveň vzdělání

Vždy jsem chtěla studovat na MU.

z důvodu nízké kvality výuky na soukromých VŠ

Záleželo by na které vysoké škole. Na zahraniční univerzitě určitě ano, v naší republice ne. Kvalitou podle mě soukromé vysoké školy nejsou na takové úrovni, jako státní.

Záleželo by na kvalitě školy (tím myslím vyučujících - pokud by to byly osobnosti současné české či zahraniční psychologie, tak klidně).

Znám odborníky -profesory ze státní VŠ a jsem maximálně spokojená, dělají to z lásky k oboru, ne pro peníze.

18. Pokud jste byl/a úspěšný/á u zkoušek a nastoupil/a jste na studium, bylo splněno vaše očekávání?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4951,04 %43,36 %  
Ne2526,04 %22,12 %  
Nemám zkušenost, nepřijat/a2222,92 %19,47 %  

Graf

19. Pokud Vám v dotazníku něco chybělo, si myslíte, že máte informaci/ zkušenost, která by mohla mou práci obohatit, napište jí prosím sem. Budu ráda za každý komentář. Děkuji

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Česká republika chrlí až příliš psychologů každoročně. Jedná se o studenty, kteří o tento obor ani neměli markantní zájem, netušili do čeho jdou. Většina studentů nemá šanci se v oboru uplatnit a mnoho studentů po tom ani netouží. Navíc lidé dodnes k psychologovi neradi chodí, považují se pak totiž za blázny a odsuzuje je za to i okolí. Navíc i mnohé poruchy, které mají i fyziologické důkazy jsou považovány za rozmazlenost. Proto psychologie upadá. V americe má každý svého psychologa/terapeuta, my však tak daleko ještě dlouho nebudeme. Držím palce s prací, snad jsem pomohla :)

Dala bych cokoli za studium psychologie. Bohužel Česko i školství upadá. A je to všude podplacené.... Proto tu ta šance není.

Dotazník mi přišel jako blbost. U otázky týkající se opakování přijímaček bych vyčlenil zda byl člověk přijat, otázku číslo 5 ovlivňuje efekt výzkumníka, otázka číslo 10 je také nevhodně formulovaná z hlediska odpovědí, otázky 11 bych se zbavil, táma otázky 16 a 17 je z hlediska obsahu dotazníku naprosto mimo - co má vůbec dotazník zjišťovat? u otázky 18 nelze očekávat jednoznačnou odpověď ano ne. Celkově na mě dotazník působí chaoticky a nesystematicky - víte, co chcete zjistit? a co vás jen zajímá - z některých otázek můžete vyvozovat závěry a najít mezi nimi korelaci, ale některé jiné jsou nesmyslné vycpávky a úlety fantazie typu "aby bylo dost otázek". Ale abych vás jenom neodrazoval - vytvořila jste dotazník a přiměla několik lidí ho vyplnit - to je dobrý začátek :) není nic, co by nešlo dotáhnout a vylepšit :)

Faktem je, že studentem se často stane člověk s vědomostmi, ale bez povahy vhodné k této profesi.

Chybí mi zde navazující otázka na 18. otázku. Ráda bych zdůvodnila proč jsem odpověděla tak, jak jsem odpověděla. Bohužel mi nebyl dán prosor.

Myslím si, že FF MU v Brně byla skvělá volba.

některé otázky mi přijdou málo promyšlené (např. výběr možností u otázky k motivaci ke studiu, nebo u otázky "s jakými klienty byste rádi pracovali" apod.

Nic mě nenapadá, snad jen, zda bude možné se někde dostat k výsledkům? :)

nie, paci sa mi. mnostvo poloziek je akuratne, aj graficke stvarnenie je zaujimave. :)

pohľad na psychológiu ako vedu(metodologia, predmet psychológie atď.) a aké paradigma jednotlivý človek zastáva(slepo príma skrz autority alebo snaha o produktívne myslenie a prekonanie pozitivisticko- materialneho pohľadu na človeka)

PSYCHOLOGIE NENÍ OBOR KE STUDIU NA VŠ

Som v druhom ročníku FF MU, a štúdium mi zatiaľ pripadá veľmi všeobecné, teoretické, žiadne potrebné fakty do praxe. Ak sa chcem niečo naučiť je to o samoštúdiu, nie o tom čo sa dozviem v škole

Studium příliš teoretické. Jsem rok v praxi a mám smutný dojem ze oněch 5 let studia je plne informaci v praxi zcela ne použitelných.

studium psychologie mne v něčem zklamalo a v něčem naopak předčilo očekávání, především jsem byla zaskočena špatným uplatněním a nutností absolvování terapeutického výcviku (pro vykonávání práce, kterou chci dělat, je zřejmě nutný). Nejpíš by mi stačilo vybrat si nějaký terapeutický obor a absolvování kurzu

Šikovný dotazník;)


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Momentálně jste:

  • odpověď Student SŠ:
    • 6.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 18 a méně na otázku 2. Kolik je vám let?
  • odpověď Student VŠ (zaměření na psychologii):
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Již jsem se dostal/a na otázku 9. Budete znova zkoušet přijímací řízení?

7. Kolikrát jste zkoušel/a přijímací řízení? (počítáno na roky)

  • odpověď 0x:
    • 4.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0 na otázku 8. Kolik přijímacích testů jste celkem napsal/a? (dvou a vícekolové zkoušky se počítají 1x)

9. Budete znova zkoušet přijímací řízení?

  • odpověď Již jsem se dostal/a:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student VŠ (zaměření na psychologii) na otázku 3. Momentálně jste:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Muž na otázku 1. Jakého jste pohlaví?

13. Odrazovalo Vás okolí od studia psychologie? Nechal/a jste se odradit?

  • odpověď Neodrazovali mne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 25 a více na otázku 2. Kolik je vám let?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik je vám let?

3. Momentálně jste:

4. Proč jste se rozhodl/a studovat psychologii?

5. Na co byste se chtěla v budoucnu zaměřit? Práce s...

6. Na kterou školu jste se hlásil/a?

7. Kolikrát jste zkoušel/a přijímací řízení? (počítáno na roky)

8. Kolik přijímacích testů jste celkem napsal/a? (dvou a vícekolové zkoušky se počítají 1x)

9. Budete znova zkoušet přijímací řízení?

10. Jak jste se připravoval/a na přijímací zkoušky?

12. Odradilo Vás něco od dalšího studia psychologie?

13. Odrazovalo Vás okolí od studia psychologie? Nechal/a jste se odradit?

16. Kdyby jste měl/a neomezené finanční prostředky volil/a byste studium na soukromé škole?

18. Pokud jste byl/a úspěšný/á u zkoušek a nastoupil/a jste na studium, bylo splněno vaše očekávání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik je vám let?

3. Momentálně jste:

4. Proč jste se rozhodl/a studovat psychologii?

5. Na co byste se chtěla v budoucnu zaměřit? Práce s...

6. Na kterou školu jste se hlásil/a?

7. Kolikrát jste zkoušel/a přijímací řízení? (počítáno na roky)

8. Kolik přijímacích testů jste celkem napsal/a? (dvou a vícekolové zkoušky se počítají 1x)

9. Budete znova zkoušet přijímací řízení?

10. Jak jste se připravoval/a na přijímací zkoušky?

12. Odradilo Vás něco od dalšího studia psychologie?

13. Odrazovalo Vás okolí od studia psychologie? Nechal/a jste se odradit?

16. Kdyby jste měl/a neomezené finanční prostředky volil/a byste studium na soukromé škole?

18. Pokud jste byl/a úspěšný/á u zkoušek a nastoupil/a jste na studium, bylo splněno vaše očekávání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Peková, A.Zájem o studijní obor psychologie (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://zajem-o-studijni-obor-psycho.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.