Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zájem zákazníků o nákup potravin prostřednictvím Internetu

Zájem zákazníků o nákup potravin prostřednictvím Internetu

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Dana Nesvačilová
Šetření:18. 03. 2011 - 25. 04. 2011
Počet respondentů:318
Počet otázek (max/průměr):17 / 15.09
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:25
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník slouží ke sběru dat do diplomové práce. Účelem je zjištění informací týkajících se zájmu spotřebitelů nakupovat potraviny a zboží denní potřeby od svých oblíbených obchodních řetězců prostřednictvím Internetu.

Předem děkuji za vyplnění dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Kolikrát týdně nakupujete potraviny a zboží denní potřeby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3x týdně 11435,85 %35,85 %  
Častěji9429,56 %29,56 %  
2x týdně 6319,81 %19,81 %  
1x týdně 4714,78 %14,78 %  

Graf

2. V jakém typu prodejny nakupujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Supermarket19059,75 %59,75 %  
Hypermarket7122,33 %22,33 %  
Smíšená prodejna3912,26 %12,26 %  
Diskontní prodejna144,4 %4,4 %  
Obchodní dům41,26 %1,26 %  

Graf

3. U kterého z obchodních řetězců nakupujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tesco8426,42 %26,42 %  
Albert6420,13 %20,13 %  
Billa nebo Penny market5116,04 %16,04 %  
Kaufland nebo Lidl4514,15 %14,15 %  
Interspar278,49 %8,49 %  
Coop, Hruška nebo Brněnka247,55 %7,55 %  
Jiný103,14 %3,14 %  
Globus103,14 %3,14 %  
Makro30,94 %0,94 %  

Graf

4. Nakupujete tímto způsobem rádi?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano23072,33 %72,33 %  
ne8827,67 %27,67 %  

Graf

5. Musíte za nákupem dojíždět?

Pokud ano, vyplňte i otázku č. 6.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne17755,66 %55,66 %  
Ano14144,34 %44,34 %  

Graf

6. Jak daleko musíte za nákupem dojíždět?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 – 5 km7251,8 %22,64 %  
11 a více km2316,55 %7,23 %  
0 – 1 km2215,83 %6,92 %  
6 – 10 km2215,83 %6,92 %  

Graf

7. Kolik korun týdně utratíte za potraviny a zboží denní potřeby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
500 – 1499,- Kč17053,46 %53,46 %  
0 – 499,- Kč8827,67 %27,67 %  
1500 – 2499,- Kč5116,04 %16,04 %  
2499,- Kč a více92,83 %2,83 %  

Graf

8. Využíváte možnosti nákupu zboží přes internet?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18357,55 %57,55 %  
ne13542,45 %42,45 %  

Graf

9. Kdyby Váš oblíbený prodejce nabízel možnost nákupu potravin a zboží denní potřeby přes Internet s dodáním do domu, využili byste této služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17555,03 %55,03 %  
Ne14344,97 %44,97 %  

Graf

10. Jak často byste této služby využili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x týdně 10057,14 %31,45 %  
2x týdně 3922,29 %12,26 %  
3x týdně 2313,14 %7,23 %  
Častěji137,43 %4,09 %  

Graf

11. Jaký by byl hlavní důvod využití této služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Úspora času14381,71 %44,97 %  
Dostupnost 158,57 %4,72 %  
Fyzické problémy95,14 %2,83 %  
Jiný84,57 %2,52 %  

Graf

12. Jaký způsob platby byste preferovali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na místě - platební kartou7140,57 %22,33 %  
Na místě - v hotovosti6436,57 %20,13 %  
Dopředu - on-line převodem 4022,86 %12,58 %  

Graf

13. Využili byste možnost objednání po telefonu s dodáním do domu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne16652,2 %52,2 %  
nevím7924,84 %24,84 %  
ano7322,96 %22,96 %  

Graf

14. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena19260,38 %60,38 %  
Muž12639,62 %39,62 %  

Graf

15. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 – 29 let24276,1 %76,1 %  
30 – 39 let4213,21 %13,21 %  
40 – 49 let185,66 %5,66 %  
50 – 69 let165,03 %5,03 %  

Graf

16. Vaše dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské16652,2 %52,2 %  
Středoškolské12138,05 %38,05 %  
Vyšší odborné226,92 %6,92 %  
Základní92,83 %2,83 %  

Graf

17. Bydlíte ve velkoměstě, městě, na venkově?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velkoměsto (100 000 a více obyvatel)16551,89 %51,89 %  
Město (5000 – 100 000 obyvatel)10833,96 %33,96 %  
Venkov (do 5000 obyvatel)4514,15 %14,15 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Musíte za nákupem dojíždět?

  • odpověď Ano:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0 – 1 km na otázku 6. Jak daleko musíte za nákupem dojíždět?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 – 5 km na otázku 6. Jak daleko musíte za nákupem dojíždět?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 11 a více km na otázku 6. Jak daleko musíte za nákupem dojíždět?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 6 – 10 km na otázku 6. Jak daleko musíte za nákupem dojíždět?

9. Kdyby Váš oblíbený prodejce nabízel možnost nákupu potravin a zboží denní potřeby přes Internet s dodáním do domu, využili byste této služby?

  • odpověď Ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x týdně na otázku 10. Jak často byste této služby využili?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2x týdně na otázku 10. Jak často byste této služby využili?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3x týdně na otázku 10. Jak často byste této služby využili?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Častěji na otázku 10. Jak často byste této služby využili?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dostupnost na otázku 11. Jaký by byl hlavní důvod využití této služby?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Úspora času na otázku 11. Jaký by byl hlavní důvod využití této služby?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dopředu - on-line převodem na otázku 12. Jaký způsob platby byste preferovali?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na místě - platební kartou na otázku 12. Jaký způsob platby byste preferovali?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na místě - v hotovosti na otázku 12. Jaký způsob platby byste preferovali?

11. Jaký by byl hlavní důvod využití této služby?

  • odpověď Úspora času:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dopředu - on-line převodem na otázku 12. Jaký způsob platby byste preferovali?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolikrát týdně nakupujete potraviny a zboží denní potřeby?

2. V jakém typu prodejny nakupujete nejčastěji?

3. U kterého z obchodních řetězců nakupujete nejčastěji?

4. Nakupujete tímto způsobem rádi?

5. Musíte za nákupem dojíždět?

6. Jak daleko musíte za nákupem dojíždět?

7. Kolik korun týdně utratíte za potraviny a zboží denní potřeby?

8. Využíváte možnosti nákupu zboží přes internet?

9. Kdyby Váš oblíbený prodejce nabízel možnost nákupu potravin a zboží denní potřeby přes Internet s dodáním do domu, využili byste této služby?

10. Jak často byste této služby využili?

11. Jaký by byl hlavní důvod využití této služby?

12. Jaký způsob platby byste preferovali?

13. Využili byste možnost objednání po telefonu s dodáním do domu?

14. Vaše pohlaví?

15. Do jaké věkové kategorie patříte?

16. Vaše dosažené vzdělání?

17. Bydlíte ve velkoměstě, městě, na venkově?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolikrát týdně nakupujete potraviny a zboží denní potřeby?

2. V jakém typu prodejny nakupujete nejčastěji?

3. U kterého z obchodních řetězců nakupujete nejčastěji?

4. Nakupujete tímto způsobem rádi?

5. Musíte za nákupem dojíždět?

6. Jak daleko musíte za nákupem dojíždět?

7. Kolik korun týdně utratíte za potraviny a zboží denní potřeby?

8. Využíváte možnosti nákupu zboží přes internet?

9. Kdyby Váš oblíbený prodejce nabízel možnost nákupu potravin a zboží denní potřeby přes Internet s dodáním do domu, využili byste této služby?

10. Jak často byste této služby využili?

11. Jaký by byl hlavní důvod využití této služby?

12. Jaký způsob platby byste preferovali?

13. Využili byste možnost objednání po telefonu s dodáním do domu?

14. Vaše pohlaví?

15. Do jaké věkové kategorie patříte?

16. Vaše dosažené vzdělání?

17. Bydlíte ve velkoměstě, městě, na venkově?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Nesvačilová, D.Zájem zákazníků o nákup potravin prostřednictvím Internetu (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://zajem-zakazniku-o-nakup-potr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.