Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Základní zásady správních úřadů z pohledu jejich klientů
Základní zásady správních úřadů z pohledu jejich klientů
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Denisa Schwarzová |
---|---|
Šetření: | 03. 04. 2015 - 05. 04. 2015 |
Počet respondentů: | 42 |
Počet otázek (max/průměr): | 22 / 18.9 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 60,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:46 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník je určen klientům úřadu práce, okresní správy sociálního zabezpečení, katastrálního úřadu, stavebního úřadu a úřadu finančního.
Dobrý den,
jmenuji se Denisa Schwarzová a jsem studentkou Ekonomické fakulty na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. V současnosti pracuji na bakalářské práci zaměřené na základní zásady činnosti správních úřadů v teorii a praxi.
Touto cestou si Vás dovoluji požádat o vyplnění dotazníku, který je anonymní. Jeho vyplnění by Vám nemělo zabrat více než 10 minut.
Děkuji Vám za Váš čas
Odpovědi respondentů
1. Vyberte prosím úřad, který navštěvujete
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
finanční úřad | 24 | 57,14 % | 57,14 % |
úřad práce | 17 | 40,48 % | 40,48 % |
okresní správa sociálního zabezpečení | 12 | 28,57 % | 28,57 % |
katastrální úřad | 11 | 26,19 % | 26,19 % |
stavební úřad | 4 | 9,52 % | 9,52 % |
2. Znáte základní zásady, dle kterých by měly správní úřady při výkonu své činnosti postupovat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
neznám, informace zjišťuji až v dané situaci | 17 | 40,48 % | 40,48 % |
jednotlivé zásady sice neumím vyjmenovat, ale vím, jak by měly správní úřady postupovat | 14 | 33,33 % | 33,33 % |
ano, znám | 9 | 21,43 % | 21,43 % |
neznám, základní zásady jejich činnosti mě nezajímají | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
3. Postupují, dle vašeho názoru, tyto správní úřady při své činnosti v souladu se zákony a ostatními právními předpisy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 27 | 64,29 % | 64,29 % |
ano | 7 | 16,67 % | 16,67 % |
spíše ne | 6 | 14,29 % | 14,29 % |
nevím, nemohu posoudit | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
ne | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
4. Myslíte si, že vybrané správní úřady při výkonu činnosti jednají v souladu s veřejným zájmem? (veřejný zájem chápeme jako podporu rozvoje společnosti)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 18 | 42,86 % | 42,86 % |
spíše ano | 16 | 38,1 % | 38,1 % |
ne | 4 | 9,52 % | 9,52 % |
ano | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
nevím, nemohu posoudit | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
5. Dbají dle Vašeho názoru tyto správní úřady o to, aby jejich činnost odpovídala okolnostem daných případů a nedocházelo při rozhodování o věcech podobných k bezdůvodným rozdílům?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 21 | 50 % | 50 % |
spíše ne | 9 | 21,43 % | 21,43 % |
ne | 6 | 14,29 % | 14,29 % |
nevím, nemohu posoudit | 3 | 7,14 % | 7,14 % |
ano | 3 | 7,14 % | 7,14 % |
6. Správní úřady by měly vyřizovat věci bez zbytečných průtahů. Je to tak dle Vašeho názoru i v praxi? (např. vydávání rozhodnutí apod.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 15 | 35,71 % | 35,71 % |
spíše ano | 11 | 26,19 % | 26,19 % |
ne | 10 | 23,81 % | 23,81 % |
ano | 5 | 11,9 % | 11,9 % |
nevím, nemohu posoudit | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
7. Souhlasíte s tím, že klienti těchto správních úřadů mají při uplatňování svých práv rovné postavení a jsou jim zajištěny stejné technické i organizační podmínky? (např. osoby se zdravotním postižením apod.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 15 | 35,71 % | 35,71 % |
ne | 9 | 21,43 % | 21,43 % |
spíše ne | 8 | 19,05 % | 19,05 % |
ano | 6 | 14,29 % | 14,29 % |
nevím, nemohu posoudit | 4 | 9,52 % | 9,52 % |
8. Osoby, které vykonávají činnosti správních úřadů, mají za povinnost se k dotčeným osobám chovat zdvořile a podle možností jim vycházet vstříc. Shoduje se to i s Vaší zkušeností?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 13 | 30,95 % | 30,95 % |
ano | 12 | 28,57 % | 28,57 % |
spíše ne | 8 | 19,05 % | 19,05 % |
ne | 7 | 16,67 % | 16,67 % |
nevím, nemohu posoudit | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
9. Pokud je to potřebné, poskytuje Vám vybraný správní úřad přiměřené poučení o Vašich právech a povinnostech?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
většinou ano | 22 | 52,38 % | 52,38 % |
spíše ne | 8 | 19,05 % | 19,05 % |
ne | 6 | 14,29 % | 14,29 % |
ano, vždy | 4 | 9,52 % | 9,52 % |
nevím, nemohu posoudit | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
10. Navštívil/a jste v uplynulých dvou letech finanční úřad ve věci správy daní?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 11, ne → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 24 | 57,14 % | 57,14 % |
ne | 18 | 42,86 % | 42,86 % |
11. Dodržuje dle Vašeho názoru finanční úřad, který navštěvujete, zásadu neveřejnosti (=povinnost zachovávat mlčenlivost o veškerých informacích týkajících se správy daní)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 20 | 83,33 % | 47,62 % |
nevím nebo nemohu posoudit | 3 | 12,5 % | 7,14 % |
ne | 1 | 4,17 % | 2,38 % |
12. Správce daně (finanční úřad) má oprávnění ke shromažďování osobních a jiných údajů potřebných pro správu daní. Myslíte, že tak činí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 17 | 70,83 % | 40,48 % |
nevím nebo nemohu posoudit | 6 | 25 % | 14,29 % |
ne | 1 | 4,17 % | 2,38 % |
13. Víte jak postupovat v případě, že by při výkonu vůči Vám správní úřad některou ze základních zásad činnosti nedodržel a vy byste tím byli poškozeni?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, vím → otázka č. 14, ne, ale obrátil/a bych se s dotazem na pracovníky příslušného úřadu → otázka č. 15, nevím, jak bych danou situaci řešil/a → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, ale obrátil/a bych se s dotazem na pracovníky příslušného úřadu | 28 | 66,67 % | 66,67 % |
ano, vím | 8 | 19,05 % | 19,05 % |
nevím, jak bych danou situaci řešil/a | 6 | 14,29 % | 14,29 % |
14. Stručně prosím popište, jak byste postupoval/a v případě nedodržení zásady správním úřadem.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Informovat se nebo stížnost u nadřízeného - ale ze zkušeností to efektivní postup nebývá, snaží se je krýt nebo problém zametat pod koberec, stejný výsledek by měla i stížnost někde “na lampárně“; pak to lidi řeší střelbou a podobně.
Musela bych se odvolat podle určitěho paragrafu,který na tu věc spadá
podala stížnost nadřízenému orgánu
Polde daného úkonu, tj. oficiální stížnost, popřípadě námitka k rozhodnutí/usnesetní ve lhůtě pro její podání od doby obdržení.
postoupil bych stížnost orgánu, kterému náleží.
stížností u nadřízeného, či stížností u nadřízené (vyšší) instance této instituce, případně u správního soudu
Využil bych příslušný opravný prostředek - nejčastěji odvolání.
záleželo by na situaci; nabízí se stížnost pro nesprávní úřední postup a správní žaloba
15. Dostal/a jste se někdy do situace, ve které vůči Vám došlo ze strany správního úřadu k nedodržení některé zásady (správní úřad nepostupoval, jak postupovat měl)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 16, ne → otázka č. 17].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 39 | 92,86 % | 92,86 % |
ano | 3 | 7,14 % | 7,14 % |
16. Stručně prosím popište situaci nedodržení některé zásady úřadem a jaké to mělo následky.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
101/2000 Sb.
Podána žádost o MOP v hmotné nouzi, pracovnice ji nepřijaly (i když mají POVINNOST tak učinit), aniž by věděly o co jde, podání bylo z vážných důvodů zaviněných trest. činem jiné osoby a soudními 10 letými průtahy s vymáháním, tímto nezákonným postupem jsem se dostal do problémů až k exekuci, nemám na léky ani jídlo a pracovnice svůj nezákonný postup teď zapirají. Navíc ani neinformovaly o možnosti neplacení 30 Kč poplatku u lékaře, i když věděly, že jsem v situaci, nezaviněné mnou, kdy na to nemám a léky potřebuji. A případů porušování zákona ze strany úředníků mám mnohem víc ! Mnoho ostatních lidí potvrzuje, že jsou neochotné a arogantní, jako by to snad měly v popisu práce lidi odrazovat; nejhorší je to na Úřadu práce a sociálních dávkách (hmotná nouze).
úřad nedodržoval lhůty a nedoručoval dle zákona
17. Jaký je Váš celkový pohled na výkon daných správních úřadů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [pozitivní → otázka č. 19, kvalita je dostačující, mohlo by však dojít k určitým zlepšením (uveďte prosím příklad) → otázka č. 18, spíše negativní → otázka č. 18, negativní → otázka č. 18].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pozitivní | 20 | 47,62 % | 47,62 % |
kvalita je dostačující, mohlo by však dojít k určitým zlepšením (uveďte prosím příklad) | 15 | 35,71 % | 35,71 % |
spíše negativní | 4 | 9,52 % | 9,52 % |
negativní | 3 | 7,14 % | 7,14 % |
18. Uveďte prosím příklad, co by se mělo na činnosti správních úřadů změnit ke zvýšení kvality jejich výkonu.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
celková efektivita práce.
Co? Spousta věcí - především chování (jako k lidem a ne špinavému hadru, který si je dovolil otravovat a rušit od kávy), další závažná věc je, že neinformují o právech a povinnostech, někdy i řeknou zřejmou nepravdu nebo nepostupují v souladu se zákonem - děs horší jak za Hitlera. Taky různé kamarádíčkování a přednostní výhody pro známé nebo “nějak“ zainteresované osoby. Také pokud udělají chybu nebo poruší zákony či poškodí člověka, zapírají a lžou. Měly by se zvýšit kontroly a pořádné tresty pro takové “experty“, a že jich v republice je!
chovani nekterych pracovniku spravnich uradu je az nehorazne ohavne a nadrazene. Dle meho nazoru, jsou urednici a urednice na svych mistech placeni proto, aby obcanum vychazeli vstric a ne proto aby jimi opovrhovali a urazeli je, cehoz jsem byla nekolikrat svedkem. Myslim si, ze financni ohodnoceni techto osob je dostacujici na to, aby se tvarili a chovali k obcanum mileji a vstricneji.
Lepší jednání se zákazníky, podávání více informací.
Lepší povědomí úředníků a schopnost informovat klienty o návaznosti úkonů u jednotlivých úřadů, je-li potřeba něco řešit u vícero z nich.
meli by mit delsi dobu pro klienty
momentálně mě nic nenapadá
nemám konkrétní návrh
postrádám hlavně vstřícnost úředníků a hodně mi vadí čekací doby, když potřebuji něco vyřídit
přestože jsou povinni jednat jako nejlepší hospodář, neuškodilo by, kdyby byl brán v úvahu u vyšší princip veřejného zájmu
Příjemnější personál.
Přístup, ochota
Rychlost a efektivita prováděných činností. V soukromém sektoru by si s takovouto rychlostí nevydělali ani na suchý chleba.
rychlost, pružnost, součinnost
rychlost, zdlouhave byrokraticke postupy - zmenit je,
Větší elektronisace činnosti správních úřadů
Více informací pro lidi jenž se v tom nepohybují tak moc často.
vstřístnost
x
zdvořilost, snaha pomoci a kompetence
zjednodušení
19. Vyberte kraj, ve kterém vybraný úřad/úřady navštěvujete
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Hlavní město Praha | 16 | 38,1 % | 38,1 % |
Středočeský kraj | 12 | 28,57 % | 28,57 % |
Jihočeský kraj | 5 | 11,9 % | 11,9 % |
Jihomoravský kraj | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
Zlínský kraj | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
kraj Vysočina | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
Olomoucký kraj | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
Moravskoslezský kraj | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
Královéhradecký kraj | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
Pardubický kraj | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
Karlovarský kraj | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
20. Vaše pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 25 | 59,52 % | 59,52 % |
muž | 17 | 40,48 % | 40,48 % |
21. Váš věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18-25 let | 23 | 54,76 % | 54,76 % |
36-60 let | 11 | 26,19 % | 26,19 % |
26-35 let | 8 | 19,05 % | 19,05 % |
22. V současné době jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zaměstnanec | 24 | 57,14 % | 57,14 % |
student | 6 | 14,29 % | 14,29 % |
OSVČ | 6 | 14,29 % | 14,29 % |
nezaměstnaný | 3 | 7,14 % | 7,14 % |
pracujici student | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
zaměstnanec + OSVČ | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
pracující duchodce | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.