Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zařazení studentů do pracovního života

Zařazení studentů do pracovního života

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klára Čtvrtečová
Šetření:06. 04. 2016 - 21. 04. 2016
Počet respondentů:135
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.45
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:71,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jsem studentkou 3 ročníku vysoké školy. Tento dotazník mi pomůže při mé semestrální práci. Všem děkuji za vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9872,59 %72,59 %  
muž3727,41 %27,41 %  

Graf

2. Vaše věková kategorie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-259872,59 %72,59 %  
25-353122,96 %22,96 %  
35-4532,22 %2,22 %  
více21,48 %1,48 %  
méně jak 1510,74 %0,74 %  

Graf

3. Vaše dosažené vždělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské7253,33 %53,33 %  
vysokoškolské (bc)3626,67 %26,67 %  
vysokoškolské2216,3 %16,3 %  
základní53,7 %3,7 %  

Graf

4. Stále ještě studujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9167,41 %67,41 %  
ne4432,59 %32,59 %  

Graf

5. Ve kterém oboru studujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ekonomie77,69 %5,19 %  
Ekonomika77,69 %5,19 %  
Ekonomika a management66,59 %4,44 %  
Ekonomika a provoz podniku44,4 %2,96 %  
IT33,3 %2,22 %  
veřejná ekonomika a správa22,2 %1,48 %  
sociologie22,2 %1,48 %  
psychologie22,2 %1,48 %  
Zdravotnictví22,2 %1,48 %  
Biologie22,2 %1,48 %  
ostatní odpovědi Pedagogika
pedagogický
Management
Zdravotnictví-záchranář
Ekonomika a management - kombinované studium
Informatika
Ekonomika a managemebt
Ekonomika a IT
Veřejná správa pro kriminalisty a celníky
statistika
Management ochrany podniku a společnosti
Pojistné inženýrství: Management finančních rizik
ekonomika pro kriminalisty a celniky
Gymnázium všeobecné.
ekonomický obor
Geologie, turismus
Informatika a managment
Elektro
Podnikání a administrativa
Technický (strojní fakulta)
molekularni genetika
Ekonomie veřejné správy
Systémové inženýrství a informatika
Podnikání
přírodovědecký
Ekonomie a management
ekonomický
fes
Veřejná správa
finančnictví
grafik
Hudba
cestovni ruch
Ekonomicko-právní činnost
humanitní studia
ČVUT fakulta stavební
osmileté gymnázium
Ucetnictvi
právo
přírodovědné lyceum
všeobecné gymnázium
Textilní inženýrství
Materiálové inženýrství
Sociální práce
všeobecné lékařství
Geografie
Gymnázium, maturitní ročník
Economics
zootechnika
Manažerská ekonomika
Ekonomika a procesný manažment
5459,34 %40 % 

Graf

6. Myslíte si, že by vyskoká škola měla své studenty připravit na jejich budoucí povolání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13197,04 %97,04 %  
ne42,96 %2,96 %  

Graf

7. Jak by toho škola podle Vás měla docílit:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

- zameriavať sa viac na prax ako na teóriu - vyčleniť čas (semester napr.) výlučne na prax - ohodnotenú kreditovo

???

.

..

"aktualizace osnov", kvalitní profesoři..

atraktivní způsob výuky.

být přísná, spravedlivá, vnímavá, učitelé by s námi měli diskutovat, věci co se učíme by jsme měli vidět v realu, praxe

Co nejvíce informací k danému oboru, vynechat předměty které se k problematice nevztahuji

dávat více příkladů z praxe.. teorii si může přečíst každý

Domnívám se, že spousta profesorů neopustila akademické prostředí a snaží se přesvědčit studenty o tom, jak to v praxi probíhá, přestože to nemá podloženo relevantními informacemi. Proto bych preferoval více praxí, stáží a profesorů z praxe.

Dostatečná doba pro získání praxe v rámci studia (1 semestr nebo 80 hodin je opravdu málo)

Dostatek praxe, nebo dostatečná příprava a VŠ

Dostatek teoretických znalostí i praxe

kombinací teorie a praxe

kvalitná výuka

kvalitnější výuka, více příkladů a předmětů z praxe, ...

Kvalitní výukou

Kvalitním vzděláním

Měla by vyučovat pouze předměty, které jsou k něčemu užitečné!! Neučit kecy okolo ;) A stejně škola na budoucí práci nikdy nepřipraví - v práci je vše jinak.

Měla by zařadit více praktických předmětů, které se věnují aplikaci teorie do praxe.

měli by na ní učit v mnohem větší míře odborníci z praxe, kteří ví, co je potřeba v pracovním životě, ne někdo, kdo celý život strávil na univerzitě a absolutně nemá ponětí, co se v praxi dnes používá a že to, co bylo aktuální v době před rokem 1989, už dnes tak úplně nelze využít

Méně přednášek a cvičení ve prospěch povinné dlouhodobé praxe v podniku, která by mohla probíhat po dobu celého studia, nebo alespoň jeden rok.

Méně teorie více praxe

misto teoretickych znalosti ktere casto je obtizne zaradit v praxi vic delat veci pro praxi - naprd. na ekonomii se pocitaji dane, OK, na lekarske fakulte pracuji zubari pri studiu s objekty na spraveni zubu, tak by mely vsechny skoly si myslim mit nejake ukoly zamerene na situaci z realneho zivota

Mít například smlouvy s podniky, které by byly ochotné přijmout studenty na praxi, ale aby to bylo organizované školou a praxe tak byla "povinná".

motivačním studiem,praxí

nabídka nejpoptávanějších studijních oborů na trhu práce a počty studentů do jednotlivých oborů přijímat právě podle situace na trhu práce

Nastavit studijní plán tak, aby student neměl problém se co nejdřív zapojit do pracovního plánu. Zaměřit se víc na praxi atd. Studenti sice mají hodně vědomostí, ale netuší jaká je realita v práci.

naučit praktické znalosti a dovednosti, spolupracovat s firmami

Naučit víc praktických dovedností na úkor teoretických

Navazani kontaktu s podniky, aby meli studenti moznost chodit behem studia na praxe v jejich oboru.

Odbornější předměty, dostatek praxe v rámci školy, spolupráce se zaměstnavateli...

Podpora praxe.

Podporovat, aby si studenti nasli jiz pri studiu praci v oboru, ktery studuji. Popripade se mi celkem libi Nemecky model, kdy 3 mesice ve skole, 3 mesice v praci atd.

Pomáhat zprostředkovávat různé pracovní příležitosti, praxe během studia...

Pomoc při získání odborné praxe, možnost absolvování stáže ve firmě

Posilani studentu na praxi

Poskytnout dostatek znalostí a praktických dovedností i v oboru

Poskytnutím dostatečných teoretických znalostí v oboru a následně se zaměřit na praktické problémy.

Poskytnutím vzdělání

povinné praxe, praktická výuka

Praktické předměty, častější praxe, spolupráce s různými firmami, tak aby se každý student mohl profilovat již na škole

Praktický nácvik místo kladení důrazu na biflovaní.

Praktický přístup k výuce, možnost zapojení do projektů

Prakticky zaměřena výuka

Praktickými předměty a zkouškami v daném oboru.

Praktickými věcmi z praxe.

praxe

Praxe

praxe

praxe

Praxe

Praxe

praxe

Praxe a stáže

Praxe pro studenty, stáže

Praxe ve firmách, více praktických cvičení ...

Praxe, exkurze, teorie

Praxe, odborné stáže, přednášky s lidmi, kteří pracují na pracovní pozici odpovídající oboru studenta - pro lepší představu, jak to ve skutečnosti funguje (a to ne o vikendu, ale v době výuky a nejlépe povinně) dle mého názoru by mnoho studentů změnilo obor, nebo by si minimálně sundali růžové brýle!

Praxe, seznámení s chodem firem, učit by měli lidé z oboru nebo alespoň s nějakou praxí a ne hned po škole nastoupit jako učitel

Praxe!!!

praxí

praxí

praxí

Praxí

Praxi, přednášky od lidi co mají vlastní praktické zkusenosti

praxí!!

praxou

Prednasky by se meli tykat pouze oboru, ktery studujeme.

Probrání více látky

Propojováním teoretických znalostí s praxí...možnost praxe například v každém ročníku, workshopy už jsou v kurzu, ovšem ne vždy daný student se může z časových důvodů zúčastnit...škola by měla brát v potaz, zda student má brigádu v oboru apod.

Předáním teorie a úzkou spoluprací se soukromým sektorem. Sledováním nových trendů.

předměty, v kterých studenti získají praktické vědomosti a dovednosti

Přednášky a semináře.

Připravit je na realitu pracovního života, vyučovat předměty více zaměřené do praxe. Vycházet vstříc studentům, kteří u studia chtějí zároveň pracovat. Nabízet odborné praxe a vyžadovat je po studentech. Více předmětů zaměřených na management skills a další dovednosti potřebné v praxi. Předměty vést více formou diskuze, vlastních názorů a praktických příkladů, než učení se skript nazpaměť.

Semináře s lidmi z oboru, učitelé z praxe, co si oborem sami prošli nebo stále procházejí, domluvené brigády nebo praxe ve firmách z oboru, praktické příklady a úkoly.

seznámení s profesí a praxí, nejen učení teorie

Seznámit s oborem a s tím, čím se v praxi pravděpodobně nejčastěji setkají.

Shánět jim pracovní příležitosti při stujiích v jejich oboru

Smlouvy s podniky na zabezpečení povinné praxe.

Spolupráce s institucemi a soukromníky poskytující pracovní místa v oboru.

Spolupráce s praxí

Spoluprací s firmami, povinnými praxemi v rozsahu alespoň 10 měsíců.

Staze. Spoluprace s podniky

Škola má naučit své studenty vědomostem, které uplatní ve svém budoucím pracovním životě.

školní praxí, spoluprací s absolventy v oboru a zjišťování, jejich spokojenosti v zaměstnání, zároveň možností navázání spolupráce pro praxi pro studenty, nebo možností částečných úvazků, stáží, nabídky částečných úvazků a stáží vyvěšovat na webu katedry

Ucit znalosti

Učením přirozeně

Učit nás samostatnosti - to dělá, mít hlavně předměty, které s oborem souvisí - to nedělá.

Ukázat popř. vzít žaky do praxe - ne pouze teorie

Větší spoluprácí s firmami, zařadit povinnou praxi alespoň v jednom semestru

větší zařazení praxe, ale dlouhodobé, kde už i studenta k něčemu pustí, ne jen řadit šanony podle abeceny setkávání s potenciálními zaměstnavateli nemít rozvrh od pondělí do pátku, aby si studenti mohli přičuchnout k práci ve svém oboru a přivydělávat si inteligentně sestavený rozvr, ne 5 a více hodinové pauzy, kdy opravdu zaměstnán může být málokdo a hlavně, více teoretických znalostí, než biflování stovek stran nazpaměť!!

větším množství praxe, eliminací zbytečných předmětů nesouvisících se studijním oborem

vhodné zařazení praxe

Více praktických hodin, povinné stáže v podnicích, praktická práce v některých informačních systémech (př. SAP)

Více praktických příkladů při studiu

Více praktických věcí, ne jen biflování nesmyslů. Větší informovanost ze strany vyučujících o uplatnění studentů a o tom, "jak to v reálu chodí", tipy a osobní zkušenosti/rady.

Více praktičtější vyučování a více praxe

Více praxe

Více praxe

více praxe v oboru, přednášky s profesionály, méně zastaralé teorie

Více praxe ve společnostech

více praxe, návštěvy provozoven apod.

Více praxí a rad a poznatků z praxe

Více propojení praxe a skoly. Volnost v případe, ze chce student pracovat pri studiu. Stáže a volnější docházka

Více se zaměřit na praktickou stránku učiva.

více spolupracovat s firmami

Více výuku propojit s praxí. Zařazovat a řešit situace z reálného zaměstnání.

více zaměřené studium do praxe ne jen biflování se teorií, ale i jejich praktické využití

všim

Vyučovat praktické a moderní věci

Výuka

výukou praktických předmětů a využití poznatků v praxi

xxx

Zahltit je co nejvíce informacemi, hlavně aktuálními. Záleží hodně na zvoleném oboru

Zajištěním praxe při studiu a spoluprací s potencionálním zaměstnavatelem.

Zajištěním praxí a stáží ve firmách

zamereni na prakticke dovednosti nez na biflovani teorie - case studies, prezentace praktickych veci, dale take povinna praxe pri skole,...

Zařadit do teorie velké množství praxe

zařadit kvalitní praxi

Zařazením co nejvíce praxe do studia, pomoci s aktivním zapojováním do pracovního života (např.by škola mohla mít dohodu s konkrétními firmami a pomoci studentům najít práci už při studiu)

zařazením vhodnějších předmětů, než je třeba matematika, kterou v praxi málokdo upotřebí

Zavedené praxe.

Zavedením povinný praxí

zejména praxí

Získáním široké škály informací, na studentovi pak je zda je umí využít v praxi

Znalosti, praxe

zprostředkovávat co nejvíc setkání s lidmi z praxe, posílit význam praxí, stáží

zvýšený důraz na praxi

8. Měli by tudenti vysoké školy mít více praxe v oboru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 9, neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12491,85 %91,85 %  
ne118,15 %8,15 %  

Graf

9. Jakou formou by podle Vás měli studenti získat dostatečnou praxi?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

.

.

..

1) povinná praxe v rámci školy, 2) vlastní úsíií - brigády v oboru

Absolvovanim staze behem studia

aktivni

brigádou během studia, větším množstvím praxe během studia

brigády při studiu, více praxe při studiu v rámci školy

Díky povinným praxím, např. studenti zdravotnických studií mají praxe každý semestr, což u většiny ostatních oborů není což je škoda a nebylo by od věci zavést to do dalších oborů.

Dlouhodobe stáže ve firmách či u odborníků

docházením do firmy - zařazení studenta do běžného pracovního života

domluvit se s urcitymi firmami, ze budou prijimat na praxe studenty dane skoly

exkurze a zapojení do zaměstnání

Externí praxe

Firemní praxe, školní projekty.

Formou práce ve firmě, kterou si vyberou,

Formou práce.

formou praxe ve firmách během studia

Formou praxe, stáží, brigád

Formou stáží o prázdninách.

chodit do podniků a organizací již od prvního ročníku

Industrial placements, vlastní iniciativa

je tezke ziskat praxi, kdyz je zapotrebi se zcela venovat studii, proto je nutne to zapojit do studijního plánu

Jit pracovat pri studiu do firem kde by pak po studiu nastoupili

Každý obor by měl být spárován s nějakou organizací či institucí, která by studentům umožňovala praxi, a při případné spokojenosti by zde student mohl po studiích nastoupit na trvalý pracovní poměr.

klidne neplacena praxe v tydnu v dobe bezne vyuky, bud blokove par tydnu v kuse nebo treba 1x za 14dni, idealne aby skola mela "smluvni" partnery, kde je mozne tuto praxi vykonavat a treba v budoucnu mit i sanci v tomto zarizeni ziskat misto

Mít praxi v oboru studia, měli by nás nechat dělat věci, které se v praxi dělají, což je to, co ve škole nezískáme.

Mohla by se domluvit spolupráce univerzit a institucí, kam by studenti na praxi šli.

moznost praxe pocas skoly

Napr. měsíční praxí ve skutečně firmě ve svém oboru

Například stáže ve firmách, dobrovolnictví.

Navstevovanim příslušných institucí, blokovou praxi, výcviky

Návštěvy a praxe v podnicích

Nekolikadenni praxi, primo na pracovisti v oboru, ktery studujeme.

Několikatýdenní praxe či stáž ve firmě

nerozumím otázce, přece spoluprací s firmou - je jedno, jestli neplacenou stáží, brigádami, plným úvazkem nebo jinak

nerozumim otázce. Jak jakou formou? :/

nevím

no podle oboru studia

no praktickou formou, jak jinak, prostě tu práci dělat, ne jen sedět v lavici a učit se teorii

odpracování určitého počtu hodin

placené a neplacené stáže, předměty zabývající se dovednostmi z oblasti pracovní praxe v daném oboru

Placenou prací přímo ve svém oboru ve firmě.

Placenou pracovní stáží v rámci svého oboru.

pomocí stáží

Povinná praxe ve škole, ale nestát ve firmě u skartovačky a nebo zavřený v archívu. Firmy by měly více pouštět studenty k práci.

povinné praxe při studiu v různých společnostech, které spadají do jejich oboru

povinné stáže dlouhodobějšího charakteru, absolvování seminářů specializovaných na různá témata z praxe

Povinnou praxí

povinnou praxí místo výuky; stážemi

Povinnou praxí při studiu.

povinnou praxí ve firmách

Práce na tématickém pracovišti. Např. student chemie by měl trávit co nejvíce času v laboratoři.

práce ve firmách dle oboru, řešení praktických problémů při výuce

Práce ve svém oboru.

Prací

prací

prací v oboru

Prací v oboru již při studiu (brigády apod.), škola by mohla studentům pomáhat takovou práci najít

Prací ve firmách dle svého oboru

pracovat v oblasti kterou studují např. ve firmách, školách, nemocnicích, dle oboru

Pracovat ve společnosti z oboru, ideálně v takové, co škola sama domluvila.

praktické příklady, praxe ve společnostech

Praktika, vyzkoušení metod v praxi, návštěvy specializovaných zařízení v určitém oboru

Praxe během studia ve firmách

praxe v podniku

Praxe v určitě firmě v kuse např 1 měsíc, zajištěna tak aby studenti opravdu získali poznatky vhodné pro jejich pracovní život a ne jak se se třídí dokumentů a obdobné otrokářské práce

praxe ve firmách

Praxe ve firmách, více praktických cvičení.

Praxe ve firmách. Cvičení ve výuce z více předmětů

Praxe ve firmě

Praxí

praxí během studia

prázdninovými praxemi u firem

Projít více odděleními ve výrobním podniku, nechat vyzkoušet studenta názorné situace v podniku včetně návrhu řešení, opatření...rozvíjet jeho potenciál, ne se jen učit předem stanované předpisy

Přímo v podnicích

přímo v terénu i pozorováním

Příprava na budoucí povolání

přítomnost a maximální možné zapojení na pracovištích v oboru

Různými stážemi v různých firmách

Spolupráce s firmami, které jsou ochotné studenty něco naučit.

Spoluprace s podniky.

Spolupráce školy s firmami, zařízeními či ústavy, které by brali studenty na praxe + hodiny zaměřené na předávání zkušeností a poznatků z praxe od profesorů, externistu a pracujících v oboru.

starší pracovník firmy příjde říct jak to tam chodí

stáž ve svém oboru, placenou

Stáže

stáže

Stáže

stáže

stáže

Stáže a workshopy v podnicích.

Stáže ve firmách, kde jim vysvětlí chod podniku a ukaží, jak pracovat a co a jak dělat.

stáže, internshipy apod. ve firmách

Stáže, nabídky brigád přes VŠ

stáže, praxe

Stážemi, brigádami, apod.

Stáží ve firmách.

Stejně jako učni

školní praxí, stáží, prací na částečný úvazek v oboru

školou zřízené praxe v oboru

to záleží na oboru..ale nějaké stáže, vhodné přednášky lidí z praxe,...

trainee programy.

U oboru které jsou přímo specifické např zvěrolékaři apod, u velké části studijních se širokou škálou uplatnění to nelze

Ve firmach - min. 30% studia

Větší délka praxe v podnicích. 14 dni není nic...

Větší počet týdnu strávených na praxi, praktické řešení příkladů v hodinách

Více hodin praxe, více simulování praktických problémů v hodinách teorie

Více vyučujících kteří působí i v praxi. Neučit se pouze definice ale pracovat na projektech. Absolvování stáží ve firmách

viz předchozí otázka

Vlastní iniciativa - najít si práci už při studiu (brigáda, poloviční úvazky). Zapojit se do mimoškolních aktivit - vedení studentských klubů apod. Škola by měla nabízet větší spolupráci s firmami, ve kterých studenti mohou získat praxi.

Výpomoc přímo na nějakém pracovišti. Např. studenti zdravotních oborů docházejí do nemocnic apod., kde vypomáhají zdravotníkům a sžívají se tak s realitou a náplní práce.

Vysoké školy by měly mít sjednány smlouvy s různými pracovišti, kde by studenti mohli svou praxi uskutečnit. Pracoviště by měla být co nejpestřejší, aby studenti mohli už během studií zjistit, kterým směrem chtějí směřovat a v tom směru se i více vzdělávat.

workshopy

xxx

zajištěním odborných praxí v příslušných oborech, které studují

záleží na oboru

Záleží v jakém oboru, ale v IT je možností hodně. Stačilo by neplýtvat časem učením se teoretických a praxi nepoužitelných faktů a zaměřit se na věci, které daného člověka baví. Chci být programátor, dobře, zapíšu si předmět programování ve zvoleném jazyce, chci být správce sítě, zapíšu si je, chci být projektový manažer, vrhnu se tímto směrem. Dle mého je málo prostoru pro osobní rozvoj studenta. Student většinu času stráví učením se teorie, která je povinná pro všechny a v praxi nepoužitelná. Snalost teorie v CV nikoho nezajímá...

Zapojení do firem

zapojit je do běžných povolání,podle oboru který studují samozdřejmě

Zařazení na stáže/praxe v rámci studia. Pozice by měla zprostředkovávat škola a to tak, aby daná dočasná praxe byla pro studenta skutečně přínosná - tedy v oboru a na dobu, za kterou student stihne něco pochytit a něco se naučit.

Zaučením

10. Přivydělával/a ste si po čas studia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [neotázka č. 12, příležitostněotázka č. 11, ano, po celou dobu studiaotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
příležitostně6346,67 %46,67 %  
ano, po celou dobu studia5943,7 %43,7 %  
ne139,63 %9,63 %  

Graf

11. Pokud ste při studiu chodili na brigády ovlivnilo to nějak vaše studium?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4637,7 %34,07 %  
ano, neměl jsem čas na vzdělávání2722,13 %20 %  
ano, i když jsem pracoval/a mimo svůj obor2520,49 %18,52 %  
ano, pracoval jsem v oboru, dozvěděl jsem se důležité informace2117,21 %15,56 %  
Když chodím na brigádu během studia, tak mám méně času na učení, ale zase získávám určité zkušenosti do budoucna.10,82 %0,74 %  
částečně, někdy je těžké zkloubit časový harmonogram10,82 %0,74 %  
Dozvěděla jsem se něco o svém oboru, ale málo, takže jsem byla ráda, že mohu studovat.10,82 %0,74 %  

Graf

12. Myslíte se, že po ukončení studia budete připraveni na zařazení do pracovního koloběhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne4634,07 %34,07 %  
spíše ano4029,63 %29,63 %  
ano2518,52 %18,52 %  
ne128,89 %8,89 %  
Diky získané praxi ano, kvůli škole ne10,74 %0,74 %  
kdybych už nepracoval, tak bych si myslel, že ne10,74 %0,74 %  
Už jsem po ukončení studia a pracuji, nicméně škola mi do praxe moc věcí nedala.10,74 %0,74 %  
pokud bych pouze studoval, pak bych připraven nebyl :-)10,74 %0,74 %  
již nestuduji10,74 %0,74 %  
Díky praxi ano, škola mi nic nedala10,74 %0,74 %  
ano ale spíš díky vlastní aktivitě než škole10,74 %0,74 %  
snad10,74 %0,74 %  
Záleží - v současném systému je práce postavena mimo školu, když přijde člověk do práce, tak má pocit, že to, co se naučil, je mu k ničemu a bude se muset učit hodně nového.10,74 %0,74 %  
zatím ne, jsem na střední10,74 %0,74 %  
moc jsem nebyla10,74 %0,74 %  
již pracuji10,74 %0,74 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví?

2. Vaše věková kategorie?

3. Vaše dosažené vždělání?

4. Stále ještě studujete?

6. Myslíte si, že by vyskoká škola měla své studenty připravit na jejich budoucí povolání?

8. Měli by tudenti vysoké školy mít více praxe v oboru?

10. Přivydělával/a ste si po čas studia?

11. Pokud ste při studiu chodili na brigády ovlivnilo to nějak vaše studium?

12. Myslíte se, že po ukončení studia budete připraveni na zařazení do pracovního koloběhu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví?

2. Vaše věková kategorie?

3. Vaše dosažené vždělání?

4. Stále ještě studujete?

6. Myslíte si, že by vyskoká škola měla své studenty připravit na jejich budoucí povolání?

8. Měli by tudenti vysoké školy mít více praxe v oboru?

10. Přivydělával/a ste si po čas studia?

11. Pokud ste při studiu chodili na brigády ovlivnilo to nějak vaše studium?

12. Myslíte se, že po ukončení studia budete připraveni na zařazení do pracovního koloběhu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Čtvrtečová, K.Zařazení studentů do pracovního života (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://zarazeni-studentu-do-bezneho.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.