Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zavedení nového výrobku na trh - "gumové vázy"

Zavedení nového výrobku na trh - "gumové vázy"

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Barbora Chalupecká
Šetření:12. 11. 2009 - 17. 11. 2009
Počet respondentů:83
Počet otázek (max/průměr):21 / 18.08
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:52,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

PROSÍME O VYPLNĚNÍ TOHOTO DOTAZNÍKU, KTERÝ BUDE SLOUŽIT PRO ŠKOLNÍ ÚČELY NA ČZU. KONKRÉTNĚ PRO PROJEKT ZABÝVAJÍCÍ SE ZAVEDENÍM NOVÉHO VÝROBKU NA TRH.

Tento výrobek, který vidíte níže je nový a na trh ještě neuvedený. My máme za úkol udělat plán zavedení tohoto výrobku na trh, určit skupinu lidí, která by si ho koupila, určit jeho cenu, prodejní místo apod.


K přiblížení: Jedná se o „gumové vázy“ neboli vázy z recyklovaného materiálu (z něčeho co už bylo vytvořeno a následně recyklováno).

Jde tedy o EKOLOGICKÝ VÝROBEK -> šetrný k životnímu prostředí, i když to na první pohled třeba tak nevypadá:-)

Dále stojí za zmínku, že váza je NEROZBITNÁ


Tyto vázy jsou ve dvou velikostech, menší a větší, konkrétní rozměry zatím bohužel nemáme.


Využití: je DVOJÍ- buď ve smyslu vázy jako takové, nebo promáčknutím hmoty dovnitř vznikne „mistička, květináč“ (na obr. žlutá)



 

Odpovědi respondentů

1. Považujete se za inovátora? ( tzn. že pokud se na trhu objeví novinka, jdete a koupíte si ji?)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5869,88 %69,88 %  
ano2530,12 %30,12 %  

Graf

2. Zajímáte se o designové výrobky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5667,47 %67,47 %  
ne2732,53 %32,53 %  

Graf

3. Pokud ano, kde získáváte informace o nových designových výrobcích?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet1331,71 %15,66 %  
na internetu37,32 %3,61 %  
internet, výstavy24,88 %2,41 %  
Doporučení známých12,44 %1,2 %  
Z časopisu, netu (př. Můj dům, Architekt ),obchod 12,44 %1,2 %  
v oblíbených designových obchodech a web12,44 %1,2 %  
z letáků; přímo v obchodech 12,44 %1,2 %  
časopisy, noviny, televize12,44 %1,2 %  
web12,44 %1,2 %  
časopisy,internet12,44 %1,2 %  
ostatní odpovědi obchoty
designblok, internet, časopisy
v mediích
internet, časopisy, televize, přátelé
internet, doporučení známých
Internet, časopis, obchod
televize,internet
internet, časopisy
v letácích, na internetu
časopisy o bydleni
internet, obchod
z internetu
V obchodech
časopisy
V letácích nebo časopisech
časopisy, internet
1639,02 %19,28 % 

Graf

4. Jaké vlastnosti by podle vás měla mít "ideální váza?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nerozbitná48,7 %4,82 %  
funkční, nerozbitná, vzhledově zajímavá12,17 %1,2 %  
stabilní, jednoduchá12,17 %1,2 %  
musí být barevná12,17 %1,2 %  
zajimavy design, primerena cena12,17 %1,2 %  
hlavně aby netekla :-)12,17 %1,2 %  
neokázale fascinující a přitom neskutečně vtipná12,17 %1,2 %  
Je mně to úplně jedno.12,17 %1,2 %  
pevná, vydržet pád, neměla by prosakovat12,17 %1,2 %  
stabilní, vkusna ( zadné patvary :)), ne moc tezka12,17 %1,2 %  
ostatní odpovědi neměla by rušit dojem z kytice
Zajímavý tvar a barvu, dobrou stabilitu.
vkusná, praktická, stabilní
nepřevrhávací
nerozbytná, lehká, nepřekláněcí
pěkná, praktická, nemasivní, s nízkým těžištěm :)
bez diry na dne
funkční,vzhledově a cenově ucházející,
nerozbitná, zajímavá,ani lehká ani těžká
estetičnost a stabilitu
neutrální barva a velikost
jednoducha (barva i povrch) aby vynikly kvetiny
hezký vzhled
variabilní velikost a tvar
dobře vymývatelná
:)
neměla by se tak lehko rozbít :-)
estetická
čiré sklo,né honosná
estetická - hezká pro oko:)
moderní, praktická, nerozbitná
neměla by se rozbít :) a měla by ke všemu pasovat
hezká, hodit se do interiéru, funkční, levná
vkusná, velikostí na větší kytici
hezká, větší
všechny
hezká a stabilní
nepropustit vodu, květiny jsou v ní dobře usazené
neměla by téct a nesměla by být darovaná pratetičk
prakticke a zaroven moderni
lákavý design, měla by dobře držet vodu
nerozbitná, né příliš těžká
Úzká
3371,74 %39,76 % 

Graf

5. Jak máte zařízenou domácnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vylepšuji - rekonstruuji2632,1 %31,33 %  
moderně2530,86 %30,12 %  
konzervativně1720,99 %20,48 %  
jiné1316,05 %15,66 %  

Graf

6. Víte, že je možnost koupit výrobky pro dekoraci domácnosti z recyklovatelných materiálů?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5161,45 %61,45 %  
nevím2024,1 %24,1 %  
ne1214,46 %14,46 %  

Graf

7. Vlastníte takové výrobky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6881,93 %81,93 %  
ano1518,07 %18,07 %  

Graf

8. Líbí se vám námi nabízený výrobek?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7185,54 %85,54 %  
ne1214,46 %14,46 %  

Graf

9. V jaké barvě byste si výrobek vybrali? (i jinou než je na obrázku)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
červená3.9285.392
zelená3.6513.842
žlutá3.9763.903
modrá4.4464.319
oranžová3.8553.569
bílá4.2895.073
černá5.5785.593
jiná6.2774.2

Graf

10. Koupil/a byste námi nabízený výrobek pro sebe?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5363,86 %63,86 %  
ne3036,14 %36,14 %  

Graf

11. Koupil/a byste ho pro někoho?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6072,29 %72,29 %  
ne2327,71 %27,71 %  

Graf

12. Pokud ano, pro koho a proč?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pro kamaradku, zda se mi docela hezky a uzitecny 12,78 %1,2 %  
mamka, dárek12,78 %1,2 %  
tetu, má ráda barevné předměty12,78 %1,2 %  
pro příbuzné, líbí se mi, je praktický12,78 %1,2 %  
dárek12,78 %1,2 %  
Máma, kočka jí rozbila už několik květináčů12,78 %1,2 %  
Pro kamarádku ( hodila by se do pokoje)12,78 %1,2 %  
pro stejně postiženou kamarádku12,78 %1,2 %  
pro někoho blízkého, jako dárek12,78 %1,2 %  
pro Lenku, má svátek12,78 %1,2 %  
ostatní odpovědi maminka, kamarádky, sestra, protože se mi líbí
sestře,pro radost
Přítelově ségře,protože se jí nerozbitná váza hodí
pro členy rodiny
na zkoušku
dárek, příbuzní
kamarádce
tchýni a sestru, mohla by se jim líbit
pro kamarádku
příbuzní, pěkný design, recyklovatelný materiál
pro přátele, líbí se mi
JAKO DÁREK K NAROZENINÁM
přátelé - pro starší generaci nelíbivé,moderní
kamarádce jako dárek
mamku
jako dárek pro rodinu či přátele, dobrý design
mamce ci babicce, dobry doplnek do bytu
dárek pro kohokoli
dárek, rodičům
nevim
vypadá jako hezký dárek, doplněk
Rodina, dárek
sestru je to její styl
pro babičku k Vánocům
pro dceru, líbí se mi
pro vnučku, dárek
2672,22 %31,33 % 

Graf

13. Důvod proč si ho nekoupíte?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nehodí se mi29,52 %2,41 %  
nelíbí se mi29,52 %2,41 %  
nelíbí se mi- kýč, otz14:nejsem ochotna platit nic14,76 %1,2 %  
Nemám kytky14,76 %1,2 %  
asi bude drahá14,76 %1,2 %  
neni to nutne prave ted14,76 %1,2 %  
koupím14,76 %1,2 %  
mám raději skleněné vázy14,76 %1,2 %  
u vazy preferuji jiny material14,76 %1,2 %  
cena14,76 %1,2 %  
ostatní odpovědi momentálně tuto věc nepotřebuji
nepotřebuji ho
-
nevim, kde se prodava
žádný
už mám doplňků hodně, ale třeby by se někdy hodila
netypicke
mám hodně váz
Zatím si ho neumím představit
942,86 %10,84 % 

Graf

14. Kolik byste byli ochotni za něj zaplatit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
400-600kč78100 %93,98 %  

Graf

15. V jakém obchodě byste tento výrobek hledali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ikea4959,04 %59,04 %  
doplňky4554,22 %54,22 %  
květinářství4554,22 %54,22 %  
e-shop3643,37 %43,37 %  
dárky3238,55 %38,55 %  
domácí potřeby2428,92 %28,92 %  
supermarkety, hypermarkety (tesco apod)1619,28 %19,28 %  

Graf

16. Jak na vás působí slogan: „Konečně váza, která se nerozbije“?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobře59,43 %6,02 %  
zajímavě23,77 %2,41 %  
nic moc23,77 %2,41 %  
komunisticky23,77 %2,41 %  
pravdivě11,89 %1,2 %  
bez nápadu11,89 %1,2 %  
trochu jako nerozbitné skleničky z Pelíšků :D11,89 %1,2 %  
překvapivě11,89 %1,2 %  
ujde to!11,89 %1,2 %  
klišé11,89 %1,2 %  
ostatní odpovědi Hnus.
obyčejný
Vcelku výstižné vystihnutí hlavní přednosti vázy
nic moc, spis něco, co odkazuje na recyklovany mat
To už tady bylo. Chtělo by něco nápaditějšího.
originálně
stagnačně
nic moc, ale je to trefný
tajemně, čekal bych že to bude o plastové váze
jako nerozbitné skleničky z Pelíšků :)
spatne, nekupuji si prece vazu za ucelem rozbiti
dá se
dobré
legracne
pozitivně
pěkný
Nic moc, suché
Konečně váza kterou můžete po někom hodit vícekrát
celkem dobře
zajímavě, ale není pro mne podstatný
nezaujmul mě
nijak
nenápadité
nevěřícně
poutavě
hezký, ale neoriginální, opsaný
zajímavý
vybrala bych slogan, ktery vazu proda spise
je to fádní, bez nápadu, nevyzdvihne výrobek
divné
fajn
nooo, takový moc vnucující se :D
ale stejně se rozlije...co stabilita?
trapne ba komunisticke!
zas tolik rozbitých jsem jich zatím neviděl
Není špatný
3667,92 %43,37 % 

Graf

17. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5363,86 %63,86 %  
muž3036,14 %36,14 %  

Graf

18. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-265667,47 %67,47 %  
27-401518,07 %18,07 %  
41-5967,23 %7,23 %  
15-1833,61 %3,61 %  
nad 60let33,61 %3,61 %  

Graf

19. Máte děti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6679,52 %79,52 %  
ano1720,48 %20,48 %  

Graf

20. Povolání

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student5363,86 %63,86 %  
pracující3643,37 %43,37 %  
jiné33,61 %3,61 %  
důchodce33,61 %3,61 %  
nezaměstnaný11,2 %1,2 %  

Graf

21. Váš hrubý osobní příjem

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 10 tis.3959,09 %46,99 %  
10-19 tis.1522,73 %18,07 %  
20-34 tis.710,61 %8,43 %  
35-49 tis46,06 %4,82 %  
nad 50 tis11,52 %1,2 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Víte, že je možnost koupit výrobky pro dekoraci domácnosti z recyklovatelných materiálů?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 7. Vlastníte takové výrobky?

10. Koupil/a byste námi nabízený výrobek pro sebe?

  • odpověď ne:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 8. Líbí se vám námi nabízený výrobek?

20. Povolání

  • odpověď student:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi bílá=7 na otázku 9. V jaké barvě byste si výrobek vybrali? (i jinou než je na obrázku)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi červená=2 na otázku 9. V jaké barvě byste si výrobek vybrali? (i jinou než je na obrázku)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Považujete se za inovátora? ( tzn. že pokud se na trhu objeví novinka, jdete a koupíte si ji?)

2. Zajímáte se o designové výrobky?

3. Pokud ano, kde získáváte informace o nových designových výrobcích?

5. Jak máte zařízenou domácnost?

6. Víte, že je možnost koupit výrobky pro dekoraci domácnosti z recyklovatelných materiálů?

7. Vlastníte takové výrobky?

8. Líbí se vám námi nabízený výrobek?

9. V jaké barvě byste si výrobek vybrali? (i jinou než je na obrázku)

10. Koupil/a byste námi nabízený výrobek pro sebe?

11. Koupil/a byste ho pro někoho?

14. Kolik byste byli ochotni za něj zaplatit?

15. V jakém obchodě byste tento výrobek hledali?

17. Pohlaví

18. Věk

19. Máte děti?

20. Povolání

21. Váš hrubý osobní příjem

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Považujete se za inovátora? ( tzn. že pokud se na trhu objeví novinka, jdete a koupíte si ji?)

2. Zajímáte se o designové výrobky?

3. Pokud ano, kde získáváte informace o nových designových výrobcích?

5. Jak máte zařízenou domácnost?

6. Víte, že je možnost koupit výrobky pro dekoraci domácnosti z recyklovatelných materiálů?

7. Vlastníte takové výrobky?

8. Líbí se vám námi nabízený výrobek?

9. V jaké barvě byste si výrobek vybrali? (i jinou než je na obrázku)

10. Koupil/a byste námi nabízený výrobek pro sebe?

11. Koupil/a byste ho pro někoho?

14. Kolik byste byli ochotni za něj zaplatit?

15. V jakém obchodě byste tento výrobek hledali?

17. Pohlaví

18. Věk

19. Máte děti?

20. Povolání

21. Váš hrubý osobní příjem

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Chalupecká, B.Zavedení nového výrobku na trh - "gumové vázy" (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://zavedeni-noveho-vyrobku-na-trh-gumove-vazy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.