Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zážitkové učení - zkušenosti a názory

Zážitkové učení - zkušenosti a názory

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Kohoutová
Šetření:14. 07. 2018 - 07. 08. 2018
Počet respondentů:73
Počet otázek (max/průměr):18 / 18
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:33,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.13:07
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím Vás o vyplnění následujícího dotazníku, jehož výsledky budou součástí mé závěrečné práce.

Není-li uvedeno jinak, prosím zvolte vždy jen jednu odpověď. Pokud jste požádán/a o doplnění odpovědi či její uvedení vlastními slovy, prosím napište, co Vás k otázce napadne (zkušenosti, názory apod.).

Velmi děkuji za Váš čas a ochotu!

Zuzana M.

Odpovědi respondentů

1. Co Vám nejvíce pomáhá k tomu, aby učení bylo efektivní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Když je učení spojeno se zážitkem (nejen memorování, ale získávání poznatků i z vlastní činnosti)2838,36 %38,36 %  
Když je učivo dobře vysvětleno2230,14 %30,14 %  
Když se učím svým tempem, způsobem, tak, jak potřebuji1115,07 %15,07 %  
Když se učím pod tlakem (časovým apod.)56,85 %6,85 %  
Když se mi někdo naplno věnuje a pomáhá mi učivo si osvojit34,11 %4,11 %  
když mě daná problematika opravdu zajímá/mám k ní vztah, nebo když vím, že ji využiju v praxi11,37 %1,37 %  
Kdyz se vedeni (informace) propoji s vlastni zkusenosti, kdyz mam prilezitost vyzkouset si to, kdyz mne nekdo vede vlastnim prikladem ci pribehem, kdyz s ucenim ziskam i “navod”, jak aplikovat ve vlastnim zivote.11,37 %1,37 %  
Záleží na druhu učení. Nejlepší je, když je vysvětleno nějaké jasné pravidlo, které pomůže při vybavování znalosti.11,37 %1,37 %  
napsat si to11,37 %1,37 %  

Graf

2. Je vhodné do učení zařazovat i hry, prostřednictvím nichž se jedinec také učí něco z oblasti, které se v rámci vzdělávání věnuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Určitě ano5473,97 %73,97 %  
Spíše ano1216,44 %16,44 %  
Spíše ne68,22 %8,22 %  
Určitě ne11,37 %1,37 %  

Graf

3. Prosím napište, proč je nebo není podle Vás vhodné do výuky zařazovat hry z oblasti, v níž se jedinec vzdělává:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

...

aby mal lepsiu predstavu

bezděčné učení, forma relaxace, časté střídání činností- lepší zapamatování učiva

člověk kolikrát ani neví, že se učí. Probírané si člověk více zapamatuje

Člověk má větší šanci si učivo asociovat s jedinečnou situací, a tím i lépe osvojit.

Človek si viac dostane pod kožu nejaké učivo keď ho môže aj prakticky prežiť.

Díky praktické zkušenosti a osobnímu prozitku si člověk lépe osvojí vědomosti a bude si je déle pamatovat.

hra zvysuje motivaci

Hry jsou podle mého názoru důležitou součástí výuky, děti se díky nim učivo naučí hravou formou, což je u některých témat velmi vhodné

Hry nutí jedince aby se soustředil a aktivně se do výuky zapojil. Zároveň mohou být zábavné a to je pak podpora motivace k dalšímu rozvoji.

Hry pridavaju iny - rozsirujuci rozmer vyucbe.

je lepší a efektivnější něco se naučit hrou... než se jen vše nabiflovat, naučit z paměti a , aniž by se vědělo o čem se mluví , tak vše jen přepapouškovávat z učebnic

Je to bezva :)

Je to dobré, protože si to na nějakých příkladech či situacích dokáže představit či ukázat jak to funguje v praxi.

je to oddych a může to být přínosné, hlavně pro praxi - naučit se určitou techniku, uvědomit si něco o sobě, co vnáším do své práce...

Je to vhodné, protože hrou si většina zapamatuje nebo se naučí víc.

Je to vhodné, protože hry člověka baví, a když vás něco baví , tak si to i snáze zapamatujete.

Je to vhodné, protože pokud jde o zábavnou formu, člověk ani neví že se učí.

Je to vhodné, protože si myslím, že se (pokud je to jinak téma, které osobu nezajímá) na to dokáže víc soustředit a u toho si i něco schopen zapamatovat.

Je to vhodne. Kazdy se uci jinym zpusobem a vlastni zkusenost prichazejici se “hrou” pak nezavisle na “uceni” adresuje podvedome i vedome vnimani. Se hrou take prichazi jina motivace a uceni proudi na jinych urovnich a je tim padem vyrazne komplexnejsi.

Je vhodne: 1) stridani cinnosti - vyuka x hra 2) nenasilna forma vzdelavani - nejlip se clovek nauci, kdyz ho to bavi

Jedná se o odlišný proces učení; jedinec se vzdělává zábavnou a praktickou formou a navíc získá vhled do daného tématu ze zcela jiné stránky. Mnohem lépe tak získá přehled o dané problematice a praktickou zkušenost (hru) si zapamatuje efektivněji a rychleji než nehmotná fakta.

jednodušší pochopení zážitek, který si pamatujeme

Jestliže se po člověku nevyžaduje soustředění na učení v kuse, ale je občas prokládáno jinou činností, než je pouhé suché poslouchání výkladu, zapamatuje si toho víc.

Jsou lidi, kterým to vyhovuje, mně ne. Přijde mi to dětinské, stupidní.

Když vás něco baví tak se to líp pamatuje + je to zároveň i určitá praxe a to taky hodně pomůže

Kvalita absolventů za Rakouska Uherska jasně dokumentuje, že zařazování her je nesmysl. Dnes této kvalitě neodpovídá ani Ph.D. vzdělání. A myslíte, že profesoři na těchto gymnáziích zařazovali hry?

Lépe se mi pamatují věci spojené s nějakou činností, která s učením souvisí - prostě škola hrou.

Lepe si vse zapamatuje. Vyzkousi na vlastni kuzi.

lépe si zapamatuji učivo

Ma to smysl az pozdeji, kdyz uz jsou osvojeny dostatecne teoreticke zaklady

Mohou pomoci lepe si osvojit novou latku

může to být vhodné, pokud hra dobře simuluje problém v oblasti, kterou si jedinec osvojuje, naopak je to kontraproduktivní tehdy, když studující nevidí souvislost herní činnosti s osvojovaným učivem, případně se hra svým vývojem "odtrhne" od problému a směřuje k rozptýlení pozornosti

Myslim ,že formou hry sa učivo lepšie pochopí

myslim ze je to vhodnejsie

Myslím, že ked sa učenie spestrí hrou, nalepí sa to na človeka viac, ako len suché memorovanie.

N

Nejsem prilis hravy, jde o ciste subjektivni nazor.

Nenásilnou, zábavnou formou získá nové znalosti.

Nové učivo se tím "utužuje" a upevňuje. Myslím si, že je však ŠPATNĚ jen si hrát....jsem zastáncem drilu, a poté hry.

Občasná hra neuškodí a odlehčí to trošku výuku.

odvádí to ozornost

oživení výuky, praktické zkušenosti

Oživí to výuku, vrátí chuť do učení, zapojí do učení emoce a více podnětů, které pomohou k zapamatování. Někdy se bez memorování nelze obejít a nikdy nezapomenu jak jsme si na koleji se spolubydlící házeli balonem a při každém hodu jsem řekla kost česky, ona lingvistický pojem, při dalším já onu kost latinsky a ona vysvětlení lingvistického pojmu. Připravily jsme se dokonale. Jindy nám pomůže hra nahlédnout na určitou problematiku z jiného úhlu pohledu a přiblížit nám její uplatnění v praxi (např. Monopoly při výuce matematiky na ZŠ)

Podpoření paměťové stopy díky emocím, prožitku

Pokud hra vyvolá emoci (ideálně kladnou), učení má největší zásah!

Pomocí prožitku/zážitku ze hry si probíranou látku mnohém lépe osvojím a zapamatuji.

Použitím hier vo výučbe, pri riešení ktorých žiak prežíva nejaký zážitok, sa učivo pre neho stáva zaujímavejším a tým aj ľahšie zapamätateľným.

praktická zkušenost

Prakticke uvedomeni veci

Pro lepší zvládnutí a pochopení učiva...

pro mě jsou "hry" stresující

Protože platí “Škola hrou...”

protože probraná látka se rychleji převede do praxe a zůstává lépe uložena v paměti

samozřejmě že je, nejvíce informací se učí malé děti a obvykle to nedělají tak, že v polospánku sedí v lavici a dlouhé hodiny poslouchají výklad nebo čtou suchou teorii - učí se tak, jak je pro náš mozek přirozené - zkoušením, experimentováním, objevováním, tak se učíme nejlépe všichni

snadnější zapamatování, převedení učiva do praxe

Snadnější zapamatování.

Snadno si činnost osvojí a pak mu v případě potřeby vyvstane na mysl. Praxe je praxe :-)

Škola hrou se může zdát jako otřepané rčení, ale lepší je jednou dostat ránu 220V, než tisíckrát číst varování, abych na to nesahal... Totéž platí i v pozitivní rovině - je lepší Lipno vidět, než se biflovat v jakém leží kraji, okrese a jak se jmenuje ta vesnice na jeho břehu.

Škola hrou, to už přece někdo říkal

Škola hrou...., nenásilné a zábavné vnímání informací.

Učení hrou dle mého lepší. Člověk si lépe učivo osvojí a zapamatuje.

učení je zábavnější a lépe se pamatuje

učení zážitkem je nejpřirozenější způsob učení

Většina lidí si dle mého názoru zapamatuje snáze něco, co si osvojil hrou než to co je mu někde vtloukáno do hlavy kantorem apod.

využijí se všechny smysly

xxx

Z vlastních zkušeností - zážitek si člověk lépe vstřebá a raději na něj vzpomíná, než na nucené tlačení vědomostí do hlavy. Kolikrát si z zážitků pamatujeme i detaily.

zafixovani dovednosti ci znalosti zabavnou formou ma vysokou efektivitu

Záleží na předmětu a typu hry, je vhodnější spíše pro nácvik dovedností než získávání znalostí.

Zatím jsem se vždy setkala s "hrami", které se tak urputně snažily předat obsah učiva, že samotná hra přestala být zábavná. Výhody při dobrém provedení: Lepší pochopení látky, získání zájmu a motivace k dalšímu samostudiu Nevýhody při dobrém provedení: Velká časová náročnost, dlouhá příprava pro lektora, přenese menší znalostní kapitál za časovou jednotku

Zpestření učiva, upoutáni pozornosti ...

4. Na čem podle Vás závisí efektivita zážitkového učení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na lektorovi a účastníkovi stejnou měrou4358,9 %58,9 %  
Na šikovnosti lektora, jeho zkušenosti s tímto učením apod.2128,77 %28,77 %  
Na účastníkovi zážitkového učení (jeho otevřenosti vůči tomuto typu učení apod.)56,85 %6,85 %  
Zážitkové učení podle mne příliš efektivní není45,48 %5,48 %  

Graf

5. Zážitkové učení je nejvhodnější pro:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na věku nezáleží5473,97 %73,97 %  
Děti1216,44 %16,44 %  
Dospívající56,85 %6,85 %  
Dospělé22,74 %2,74 %  

Graf

6. Prosím zkuste svoji předchozí odpověď doplnit, vysvětlit:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

.

.

.

...na věku vůbec nezáleží

Člověk se učí v každém věku a pokud se budu učit péct chleba jen z textu, půjde to pomaleji než když mi to někdo ukáže.

Děti mají menší motivaci, a menší zkušenost s učením a menší trpělivost, takže je nižší účinnost jiných způsobů učení.

Děti mají s dlouhodobým soustředěním největší problém.

Dospělí mají obvykle vyšší vnitřní motivaci k učení - pokud se tedy kurzu účastní dobrovolně.

Dospívající mají tendenci k poruše pozornosti kvůli vnějším vlivům (např. chatování s přáteli apod.), když se do učení vloží zážitek, jejich pozornost to upoutá a výsledek se zlepší.

Důležité je, jestli si člověk chce a umí hrát, věk rozhodující není

hrat si chceme v kazdem veku

Chybami se člověk taky učí. Bez ohledu na věk.

ideální pro všechny

Jak říkám, takové věci mi přijdou dětinské, stupidní. Sama bych se cítila trapně v takové situaci už jako dítě.

jde o to program přizpusobit dané vekové kategorii

Je jedno aký vek má človek, ktorý sa učí, musí ho to baviť a zaujať, a na to je dôležitý lektor aby to zaujímavo podal.

je nejvhodnější pro většinu typů lidí, kteří se chtějí něco naučit, protože se jim to bude v životě hodit znát

Je to vhodné pro všechny, kdo si ještě umí a chtějí hrát

Kazde vekove kategorii muze zazitkove uceni pomoci lepe si zapamatovat nove veci

Každý se nejlépe učí tím, že si věci vyzkouší. V případě dětí je to bezprostřední, u dospělých je zážitkové učení spojeno s větší odpovědností při zadávání a následném vysvětlování (propojování) hry v návaznosti na realitu.

Každý si může hrát

Každý si rád hraje, v každém věku :)

Každý si vzpomene na chvilku, kdy zažil něco jedinečného

Lidi se chtějí bavit v každém věku.

mají silnější prožitek a lepší paměť

moje odpověď mi již přijde dostatečně plnohodnotná

může být upraveno pro všechny cílové skupiny

Může potlačit klasickou "otravenost" studentů

Myslím si obecně, že zážitkové učení je nejvhodnější pro osoby, kterým dané téma nic moc neříká (nezajímá je), a je jedno kolik je jim let. (Jestli budu vysvětlovat jadernou fyziku malému dítěti nebo dospělému člověku, který je mimo obor a poznatky, je jedno že mají věkový rozdíl, protože jejich znalosti nejsou moc odlišné.)

Myslím si, že "zážitok" si lepšie zapamätá tak dieťa ako dospelý a najmä senior. Sucho prečítaná správa, čl článok síce chvíľu rezonuje, ale aj sa rýchlo zabudne. Avšak zážitok, či už pozitívny, alebo aj negatívny ostáva v pamäti nadlho - dokonca aj nastálo

Myslím si, že věk není rozhodující.

myslim ze je potrebne lebo prestava mat mladez zaujem

Myslím že nezáleží na věku, ale na mentalitě, osobním nastavení, motivaci, a prostě na tom jak komu funguje mozek.

Myslím, ze víc záleží na typu člověka (zda je mu tato forma blízká nebo naopak na učení potřebuje klid a samotu), spis než na věku.

Myslím, že zážitky spojené s tímto druhem učení se lépe ukládají v paměti než bezmyšlenkovité memorování naučeného textu.

N

na veku nezaleží....kto sa chce učit hrou...učí sa kto nie ...nepomože mu nič

Napred jsou potrebne dostatecne teoreticke zaklady

Nedovedu si představit s dítětem vzít učebnici a učit se, ale pokud jde o hru, může se naučit to samé a ani o tom neví.

nejdulezitejsi je osobnost lektora, ktery metodiku uzpusobi veku cilove skupiny

Nejen děti mají rádi výuku oživenou o nějakou hru....avšak tato hra musí být přiměřená věku žáka, aby nebyla "trapná".

Nemám co doplnit.

Nemám slov

Nemyslím si, že na věku by v tomto případě záleželo. Žijeme v informační době, všichni (a hlavně dospělí v produktivním věku) jsme informacemi přehlcení, prosté učení či čtení informací přestává být účinné, mozek pouhý text už prostě nevnímá. Hra či učení se hrou - prožitkem je podle mého názoru i do budoucna nejefektivnější metodou učení se bez ohledu na věk. Dětem je hra vlastní u dospělých vysvětleno v předchozím textu.

Není důležité, aby byl zážitek ohromující, ale aby byl trvalý a to platí pro učení dvojnásob, na věku v tomto ohledu nezáleží

Neni tak rozvinuta predstavivost

Není to o věku, ale typu studenta, jeho otevřenosti a angažovanosti.

nezáleží na věku, učení se vyvíjí a mění. \nikdo ale nedokáže potlačit svou přirozenost.

nutné střídání výukových mětod, činností

Podle mě je dobré pro všechny. Ale hlavně pro děti a dospívající. Děti si lépe na učení zvyknou. A u dospívajících by to prospělo. Více by mezi sebou učitel a žáci komunikovali a lépe by si zapamatovali látku. Tím pádem by měli i lepší prospěch a bylo by více vzdělaných lidí.

prax spojena s teoriou je lepsia

Pre deti je vacsina veci nova, takze ich takato nova cinnost viac zaujme a lepsie si zapamataju co videli.

Pro dospělé to může občas být ponižující, sama si pamatuji na několik školení, kde po nás lektorka chtěla neustále hrát hry, scénky a podobně a bylo mi to hodně nepříjemné, když už toho bylo až příliš

Snad jedině na I. stupni, od primy již nesmysl.

Společně s člověkem se vyvíjí i jeho vnímání obtížnosti a komplexnosti dané látky. Pro malé dítě je pochopit například abecedu srovnatelně obtížné se situací, kdy se student musí naučit periodickou tabulku prvků a její zákonitosti, kdy se má dospělý naučit základy marketingu nebo když se senior učí pracovat s počítačem. Proto podle mého názoru zážitkové učení usnadňuje proces vstřebávání vědomostí v každém věku srovnatelně.

Tady neni co dodavat, nejvetsi zazitkova skola je zivot samotny ... na veku nezalezi. Smutne je, kdyz prestaneme zit ... to si pak ani nehrajeme ... a umirame zaziva.

Táto metóda je rovnako efektívna pre všetky vekové skupiny, nakoľko zahŕňa viacero spôsobov, ktorými sa človek učí. Dôležité je však aktivity prispôsobiť tak, aby bola zaujímavou a primeranou pre konkrétnu vekovú skupinu.

už jsem to uvedla výše, je to přirozený způsob učení a mnohem efektivnější než většina z metod běžně vnucovaných dětem naším extrémně zaostalým vzdělávacím systémem

V kazdem z nas je nekde skryte to male dite, co je prirozene zvidave a rado se uci novym vecem, jen u nektrych dospelych je dobre schovane

V každém věku...děti ani nevnímají, že se učí a dospělí to např. vítají a zapamatují si tímto způsobem více a déle, mají to s čím spojit a srovnat.

Věřím (a mám vyzkoušeno), že zážitkové učení prostě funguje u každého.

Všichni se učíme a zážitkové učení je vhodné pro všechny, kdo jsou mu otevření.

Všichni si rádi hrajeme, na věku nezáleží. Pro děti je to přirozenost, pro dospělé aktivní a cílený relax.

vždyť je to jasné

xxx

Zábavnější forma učení oproti dlouhým přednáškám.

Zalezi na zkusenosti lektora, pro kazdou vekovou kategorii lze nalezt vhodneho. Neni vsak dobre kategorie pro vyuce prilis michat...

záleží spíše na vhodném podání a zvolení vhodného tématu herní aktivity

Zážitek je důležitý pro každého, proto na věku nezáleží.

Zážitek je zážitek

Zážitek překoná teorii v každém věku.

Zkusila jsem si na vlastni kuzi uazitkovou pedagogiku v dospelem veku a bylo to skvele a efektivni uceni.

7. Výuka cizího jazyka může probíhat např. formou ochutnávky vín, vaření, divadelního kroužku, tanečních hodin, výletů do okolí apod. Pokud se někdo chce učit cizímu jazyku, nebo se v něm zdokonalit, co si o tomto způsobu výuky myslíte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pro někoho to může být přínosnější, pro někoho bude naopak lepší klasická výuka2939,73 %39,73 %  
Takto se dá cizí jazyk naučit rychleji, snáze apod.1621,92 %21,92 %  
Jako doplnění nebo obměna dobré, ale získané poznatky/dovednosti jsou jen dílčí810,96 %10,96 %  
Tento typ výuky se hodí jen pro pokročilejší79,59 %9,59 %  
Záleží na zkušenosti, šikovnosti lektora68,22 %8,22 %  
Víc se člověk naučí klasickou výukou22,74 %2,74 %  
4. a 6.11,37 %1,37 %  
Nejlepsi je kombinace obojiho.11,37 %1,37 %  
Určitě je tento způsob vhodný na získání nových slovíček, obohacení konverzace apod. Gramatiku je, dle mého názoru, potřeba i trochu nadrtit, zapamatovat si. Psaný text je neméně důležitý. 11,37 %1,37 %  
mne veľmi pomohlo sledovanie TV v nemčine.11,37 %1,37 %  
mentorovat, mentorovat, mentorovat a pak v tomto jazykovém prostředí minimálně rok žít11,37 %1,37 %  

Graf

8. Kdybyste se chtěl/a učit cizímu jazyku, jaký typ výuky byste zvolil/a, pokud by obě byly srovnatelné z hlediska času, financí apod.:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Klasickou výuku doplněnou o prvky zážitkové pedagogiky (práce ve skupině, hraní her, dramatizace – hraní „divadla“ apod.)4054,79 %54,79 %  
Zážitkovou výuku, jak je popsána u otázky č. 6 (ochutnávka vín, výlety do okolí, taneční hodiny apod.)1317,81 %17,81 %  
Klasickou výuku (frontální, ve skupině, čistě předávání poznatků)1216,44 %16,44 %  
Zážitkovou výuku, jak je popsána u otázky č. 7 (ochutnávka vín, výlety do okolí, taneční hodiny apod.)810,96 %10,96 %  

Graf

9. Jak hodnotíte svoji zkušenost se zážitkovým učením?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi dobrá3446,58 %46,58 %  
Spíše dobrá2331,51 %31,51 %  
Spíše špatná1317,81 %17,81 %  
Velmi špatná34,11 %4,11 %  

Graf

10. Prosím uveďte, o jaké učení se jednalo a v čem pro Vás bylo přínosné, nebo naopak nepřínosné.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- cudzí jazyk - v seniorskom veku, - botanika v škole - chodili sme do prírody, zbierali rastlinky a robili herbáre/ doteraz si z toho veľmi veľa pamätám/. - napr. vybrané slová nám vyučujúca spísala do básničiek, ktoré sme sa potom pokúšali zahrať.

- obchodní dovednosti - týmová spolupráce Prolamování zažitých stereotypů a otevírání očí novým příležitostem

.

.

...

Absolvovala jsem predmet zszitkova pedagogika, take jsem radu let msvstevovala skautsky oddil, kde se temer vse ucilo zszitkove.

Angličtina, Přímý marketing, online-marketing, design informací, telefonický marketing a spousta dalších.

Byla jsem v pozici sledujícího (tedy ten, kdo viděl tuto techniku), ale nebyl cílovou skupinou se na jejím základě něco naučit.

Byly to dva kurzy zážitkové pedagogiky a jazykovy kurz. Důležitý byl osobní prožitek, který si člověk přenesl do praxe. Hra, která spojila neznámé lidi. Kromě toho, ze se člověk učil, tak se i bavil.

cizí jazyk... praktické zkušenosti, reálné situace, ne pouze zbytečné učení množství slovíček a frází

Hraní divadla a různé skupinové hry, je to opravdu trapné, zesměšňující často. Člověk je nucen se takových věcí účastnit, přitom se chtěl jen v klidu naučit cizí jazyk. Preferuji kvůli tomu výuku doma, sama.

Hranie scénok - prostredníctvom ktorých bolo učivo ľahšie a trvalejšie zapamätateľné

Jak jsem psala výše, moje zkušenosti jsou zatím pouze z povinných školení v rámci zaměstnání

Jednalo se o výuku angličtiny. Nikdy jsem na sobě necítil takový rychlý a stabilní pokrok jako při této metodě.

Jen ve forme jednorazoveho kurzu - napr do hodin Hv - u Rafaely Drgacove (ale uz je to hodne davno), je vyborna, bohuzel jsem hodne veci zapomnela bezprostredne po kurzu - potrebuji si tyto veci dele osvojovat

Když jsem chodil do školy, zážitkové učení v zasade neexistovalo:-(

když přijdu do práce a čeká mě nový úkol, který jsem předtím nikdy neřešila, a já postupně vymýšlím a zkouším různé cesty, jak se dopracovat k výsledku, to ne nejčastější způsob, také se hodně učím např. jazyky při hraní PC her atd.; tento postup může sice trvat o trochu déle, než nějaké biflování, ale výsledek je mnohem trvalejší a především biflováním nikdy nezískáte skutečně hluboké pochopení problematiky z praktického, reálného hlediska

Klasické s prokládáním zážitkového. Většinou v občanské nauce o vztazích mezi lidmi. Máme výbornou učitelku, která vše dobře vysvětlí. Zapojuje hodně žáky. Tento typ učení mě hodně baví, protože si vše hned lépe zapamatují.

kurz první pomoci . zážitkovou metodou kombinovanou s teoretickou / výkladovou částí - člověk si prověřil nabyté vědomosti a zjistil, jak reagovat v konkrétních situacích

Kurz vaření :-) Naprosto fantastické. Když je dobrý kuchař, vše vysvětlí, ukáže a člověk pak zkusí, jde to pak snadno. Kurz jazyků jsem se zážitkovým učením jsem bohužel neabsolvovala.

Letní tábor. Lektor byl rodilý mluvčí a probíhalo to jako normální tábor ale vše v cizím jazyce. Ve všech směrech přínos pro mou slovní zásobu

matematika - skupinové hry, hry zaměřené na logiku aj - pracovní skupiny, divadelní představení

matematika, prinos - jen nekteri to tahnou, neprinos vetsina se veze.

Mé zkušenosti jsou rozporuplné - v mém případě se jednalo většinou o zážitkové učení během výuky jazyků a prezentačních dovedností (studuji anglistiku). Někdy byly hry či jiné formy zážitkového učení skutečně na místě (např. cvičná krátká prezentace na dané téma a následené zhodnocení učitelem, na co se zaměřit a co zlepšit - nebo např. příprava guacamole na hodině španělštiny a analýza slov použitých v receptu), jindy se ale spíše zdálo, že zážitkové učení je neefektivní, žáky příliš nezajímá a spíše jim bere čas na probrání látky klasickou cestou, která byla v daném případě mnohem efektivnější - bylo to spíše takové zábavné odbočení, které ale prakticky nemělo žádný přínos a působilo spíš trapně.

N

Na vysoké škole jsem nazila na lektorku, která neustále hrála "hry a etudy", jejichž smysl nám všem unikal a nikdy ho pořádně neobjasnila, abychom to pochopili. Pokud čkověk nezná cíl, těžko se může někam dostat.

Namísto studia reálií cizích zemí, jsem je začal navštěvovat.

Naposledy asi učení hrou ve škole. Nemám však tento typ učení moc ráda, nejsem ráda středem pozornosti, takže např. hraní divadla v žádném případě.

Napr. u ciziho jazyku klasicke vyucovani doplnene o hry - zabavnejsi forma uceni, lepsi zapamatovani...

napr. ucast na zahranicnim kempu pro studenty, s ruznym zamerenim jednotlivych skupin. Zvlaste prinosna se mi z pohledu vyuky jazyka jevila nutnost kazdodenni komunikace s ucastniky, nejen behem dane aktivity.

např. výcvik v přímém použití určité diagnostické metody - rozhodně přínosnější než pouhé teoretické seznámení se s východisky

Natáčení videa v cizím jazyce. Přínos: obohacení slovní zásoby, zábava, avšak - časově velmi náročné na přípravu.

neabsolvoval som taketo zazitkove ucenie

Nemám se zážitkovým učením zkušenost

nemam zatial osobne skusenosti

Němčina

Nemohu

Nevím

Nórsky jazyk, kontakt s ľuďmi, ktorý ma neučili povinne veci, rozprávali sme sa uvoľnený pri práci. Skôr som pochopil súvislosti.

občas ho učitelé/lektoři využívali na sílu a ne vždy pro to měli dostatek talentu

občas nějaký vyučující s něčím podobným přišel

objevuje spíše až nyní

Organizovanou zabavu za jakymkoliv ucelem, tedy vcetne uceni, nemam prilis v lasce.

priroda

Přínosné bylo odlehčení výuky, nepřínosné bylo horší osvojení poznatků a dovedností než při klasické výuce.

Psychologie na střední škole, pochopili jsme hodně věcí a soutěžili jsme, kdo vymyslí nejoriginálnější odpověď na otázku, což nás bavilo nejvíce.

rozvoj osobních dovedností, jazyk

Sedět na zadku a šprtat.

skoleni nove služby formou hrane situace zakaznik-obchodnik

smysluplné učení, propojeno s reálným světem.

Španělština - hraní her, přednášky od rodilé mluvčí, výlet ve španělsku - česky se nezeptáte, nutí to člověka komunikovat za každou cenu.

Teambuilding, pobavila jsem se i poznala kolegy/ účastníky, ne vždy kvalitní lektor a tomu odpovídal výsledek

Třídenní workshop kettlebell cviků v přírodě - díky cvičení na různých místech lepší zapamatování cviků než běžně v tělocvičně, užší kontakt s dalšími lidmi, uvolnenejsi atmosféra.

týdenní kurz angličtiny, nebojím se mluvit přestože to není gramaticky správně.

Učení dopravy železniční v praxi. Určitě si po zkušenostech z praxe pak lépe spojuji teorii

Učení jazyka - hry s poznáváním slov podle popisu ostatních. nacvičí v popisování či kladení otázek.

Učení německého jazyka

Učil jsem se tak na škole s kamarády ještě v době, kdy nic takového neexistovalo. Tak nějak jsme na to přišli sami.

ukázka odborných předmětů v provozu

Úplně nemohu soudit, ale lekce konverzační angličtiny u piva musí bavit každého.

viz odpověď u otázky č.3

Vlastivědné výlety po památkách-na ZŠ.

Výlet ve 3. ročníku SŠ do Anglie - nikdo mi nemohl napovědět, musela jsem se spolehnout jen sama na sebe a donutilo mě to mluvit anglicky.

vyučba angličtiny

výuka anglického jazyka na základní škole, učitelka byla perfektní, skvěle dokázala zapojit do hry nebo programu všechny děti, lépe jsme se jazyk naučili. Učila jsem se angličtinu 13 let a tato učitelka mi dala nejvíce. Naučila nás nebát se mluvit, což je pro jazyk velmi důležité.

Výuka biologie. Šli jsme do terénu a živočichy a rostliny jsme určovali na živo, ne pouze podle obrázků.

workshopy - praktický přínos pro práci s klientem v sociálních službách

Workshopy, dílčí hry v rámci výuky, teambuilding. Spoustu věcí si z toho pamatuji dodnes a užívám v práci

xxx

zážitkem se pozná praktičnost a to je pro mě motivující než jen se učit něco z paměti

Zážitky k učení jsem si vždy vymyslela sama nebo s mým okolím a bylo to extrémně přínosné. Bez toho blbnutí okolo bych si nic nepamatovala a učení by pro mě nebyla zábava (tak jak tomu ve své době bylo), ale nutné zlo a nuda a možná by mě suché učení i dost demotivovalo

Zdokonalení anglického jazyka - týdenní kurs v Londýnské škole s rodilým mluvčím + ubytování u anglické rodiny. Zbavení se strachu mluvit anglicky, zlepšení porozumění angličtině od rodilých mluvčí, poznání památek a nových lidí

Zivot. Pri pohledu zpet se vse v mem zivote deje proto, abych se posouval kupredu, abych byl “lepsim” clovekem. Abych prozil a zazil a dokazal se svobodne rozhodnout o tom, co je pro mne dulezite a co chci zanechat a co mi neslouzi.

11. V čem je pro Vás učení zážitkem jedinečné, lepší než klasické učení?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

.

...

Baví mě.

Díky zážitku učivo zůstane v "hlavě" lépe, než z běžného učení

emoce

hlavním nástrojem je osobnost učícího se, člověk se tím také osobnostně posune. Navíc vznikají emoce, a pomocí nich se některé věci snáze zapamatují

je lépe zapamatovatelné

Je nesmírně důležité pro získávání praktických dovedností manuálního charakteru na odpovídajícím typu školy: grafika, oděvnictví, příprava pokrmů atd. V případě čistě encyklopedických dovedností mi nikdy příliš nevyhovovalo. Raději si sednu k populárně-naučné knize.

Je příjemnější.

Je to rychlejší, kolikrát člověk ani neví, že se učí, jde takto poznat nové lidi, dozvědět se něco o sobě

Je to větší zábava a víc si potom pamatuji :)

Je to zabava

Je to zajímavější, nestereotipní, jiné než obvyklé sedění v lavici / u stolu a monotonní poslouchání několik hodin (a to i přes to, že má někdo harmonický projev)

Je zabavnejsi.

Jelikož se jedná o hmotný zážitek z praxe, dotyčný si jej zapamatuje jinou formou a bude na něj vzpomínat jako na zážitek, nikoli jako na nehmotný fakt, který musí hledat v paměti. Tím snáze si jej zapamatuje a bude moci dané poznatky aplikovat.

Lépe si věci pamatuji.

Lepší zvládnutí učiva

mám učení spojené s dobrými pocity.

motivuje vice

Môžem si to prakticky "ohmatať" a tým si to lepšie zapamätám.

muze dat veci do souvislosti, ale ty je jiz potreba umet

Může uvádět rychle zapominatelné poznatky do praxe, což vede k dlouhodobějšímu zapamatování.

Myslim, ze uceni spojene se zazitkem je TRVALEJSI

Myslím, že pro děti je velmi vhodné, klasická frontální výuka nevyhovuje všem

N

na příkladu z praxe to lépe pochopím a pak se to snadněji naučím když vím, že je to opravdu použitelné do budoucna

Nabyté vědomosti si lépe pamatuji

Naučíte se nad tím nepřemýšlet a mluvit plynně

Neexistuje jedna skola, ktera by Te naucila vsemu. Co je to klasicke uceni? :-) sedet v lavici a biflovatbz knih ci poslouchat ucitele? Naucte nekoho milovani a zakazte mu to vyzkouset ...

Nemám se zážitkovým učením zkušenost

Neni :-)

Není. Možná tak pro méně inteligentní lidi, které takové kravinky baví. Takoví si to ale užívali jen jako "volno od učení." Ani jim to nepomohlo.

neviem

Nevím

Nevím.

Ničím.

podporuje zapamatování zapojením více smyslů + emocí

poznavanie krajiny

Právě díky spojení se zážitkem

Právě v oné efektivitě.

praxe

Pro mě v ničem.

Pro ten osobní prožitek, osobní zkusenost, pro spolecne zapojeni všech zúčastněných, kteří se nemusí znát. Pro uvolnenou atmosféru, která není zaměřena na výkon a výsledek.

propojení s praxí

propojení teorie s praxí, ukládá se do dlouhodobé paměti

reálná situace..k ní slovní zásoba, nic zbytečně navíc

Rozhodně není lepší než klasické učení.

Spojení zážitku a memorování, motivace se něco vůbec učit.

Spojenim vedomosti s niecim konkretnym co som zazil. Ako sa hovori: lepsie je raz zazit ako stokrat o tom pocut.

Student dostane 2v1, obohatí ti nauku i praktickou část.

to velmi záleží na konkrétním provedení

trošku viac som sa naučila a komunkovala som s ludmi

Učíte se jen tak mimochodem, žádné drilování slovíček.

Určitě je psaný text důležitý, zejména z hlediska gramatiky, ale občas vypadnout do terénu a naučit se nová slovíčka formou zážitku, kdy konverzace bude převážně jen v tom jazyce, to je super. Ideálně s rodilým mluvčím. Pokud tedy mluvíme o kurzu cizího jazyka. A zážitek je prostě jedinečný, jen tak člověk předává informace dál.

Určite je zaujímavejšie a podľa mňa aj rýchlejšie a hlavne efektívnejšie. Informácie určite ostávajú v pamäti dlhodobo.

určitě si člověk víc zapamatuje

už jsem rozvedla v ot. 10, přináší mnohem kvalitnější výsledky než tzv. "klasické" učení

V lepší zapamatovatelnosti naučené látky, praktickém převedení do praxe a okamžitému využití

V nicem

Ve spojení příjemného s užitečným a v tom že se v mozku aktivují různé struktury přínosné ke zpracování učeného

Větší zábava, motivovanost studentů.

viz č.3 a 10

viz předchozí otázka

Vším

Vyzkousim si to na vlastní kůži.

Vždycky si snadněji zapamatuji věci, které jsou jakoby "vedlejší", které se říkají pro zajímavost apod. Proto pokud by byla takto pojatá celá výuka, věřím, že se naučím více, než z klasického předčítání z učebnice...

xxx

Zabava, lepsi pamatovani latky...

zábavná forma, bez stresu, biflování a déle zapamatovatelná

Zážitkové ucění je pro mne efektivnější, dělá mi problém udržet pozornost při přednáškách.

Zážitkové učenie zahŕňa viacero spôsobov ktorými sa človek učí, pričom pri klasickom spôsobe výučby sa používa vačšinou len jeden spôsob a to sprostredkovaním teoretických informácií.

Žáci se při učení baví a vše si lépe zapamatují.

12. Jaká jsou podle Vás rizika nebo nevýhody zážitkového učení?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- nepropojení na reálné potřeby / realitu života - sklouznutí k bagatelizování a zjednodušování - špatný rozbor nebo absence rozboru

.

..

...

Ako pri každom učení, nemusí to zaujať a nevtiahne ma to aby som to pochopil.

casove narocnejsi, je třeba vysvětlit pravidla

Chce to tak B1-B2 úroveň

I lektor i žák musí umět a chtít se něco touto formou (na)učit

Já se více soustředím na to, aby už to bylo za mnou než na učení.

Je nesmírně náročné na provedení a i při správném provedení je v případě srovnání s frontální výukou nějakých encyklopedických znalostí nesmyslně zdlouhavé. Neustálé hraní her a přiávání aktivit žáky otupí úplně stejně jako každý jiný druh výuky. Nakonec nenastane ani efektivnější zapamatování, protože hra se stane něčím stejně fádním, jako každý jiný otravný školní úkol.

Jevi se mi jako vhodne k rozvoji a zafixovani jiz ziskanych znalosti. Jako samostatna metoda vyuky se mi zda vhodnejsi pro mladsi generaci, ktera dokaze nove informace lepe vstrebavat bez nutnosti nove informace analyzovat a srovnavat s necim, co uz clovek zna.

Každému se nelze zavděčit.

každému vyhovuje jiný styl, někdo nemusí chtít spolupracovat

Když je lektor nekvalitní, může to být horší než klasická výuka.

Když se jedinec nebude chtít zúčastnit, bude se stydět apod.

Když to člověk nechá na lektorovi, přistupuje k tomu pasivně a myslí si, že mu to dá něco víc, jen proto, že je to trend, může chybět základ a učení se může stát povrchním...

Kolektiv se sam od sebe nic nenauci, uloha lektora je potencialne potlacena.

kontrola rozsahu naučeného, dodržení tématu, nelze se takto například naučit gramatiku v jazyce apod.

lidé s poruchami učení mohou být rozptylováni

moc si z toho probiraneho nepamatuji - ale ten prijemny pocit ze zazitku zustava a pamatuji si ho dodnes

Mozna riziko spatneho lektora/vyucujiciho, ktery nedokaze tymto zpusobem dostatecne odevzdat vedomosti, nedokazde spravne komunikovat...

Myslím si, že zážitkové učení by se nemělo praktikovat jen samo o sobě. Aby si člověk nezvykl jen na to, že hraje hry a ochutnává a na tomto základě se vše učit, ne vždy je to možné a ne u všech oborů účinné.

myslím že žiadne rizika nie su

N

Ne každému takový typ učení vyhovuje; v občasné míře neškodí, ale pokud převažuje, většinou má spíš rozptylující účinek a rozhodí styl klasické výuky.

Ne vse se asi dá naučit pouze zazitkove. Nekdy je preci jen pitreba ucit se i klasicky. Rizika: cas, nekomplexnost.

Nejspíše nebudou pro každého. Každý jedinec se učí jinak - někdo čtením, někdo očima a někdo právě touto formou.

někdo by to mohl brát na lehkou váhu, možná

Nektere predmety je nutne ucit “nezazitkove”, nebezpecny je tedy trend, davat “zazitek” vsude, casto to je v neprospech veci

Nelze se moc soustředit na detaily, není snadné si dělat průběžně poznámky...

Nemám se zážitkovým učením zkušenost

nemusí to vyhovovat každému, na všechno to aplikovat nejde, učitel musí hodně přemýšlet apod.

neschopnost lektora situaci řídit a dbát na upevnění získaných znalostí, neschopnost posluchače se zapojit (klasicky vždy v aktivitách vystupují v popředí posluchači extrovertní, schopní, aktivní, naopak upozaděni zůstávají introverti, posluchači bez relevantních zkušeností, bez základních znalostí)

Nesoustředěnost, ztráta pozornosti na úkor učiva

nešikovný lektor

Neuvědomuji si žádná, možná rizika špatného lektora nebo špatné skladby výuky. Na přípravu takovéto lekce je zapotřebí mnoha zkušeností i z oblasti psychologie.

Nevidím žádná rizika.

Nevidím žádná.

Nevidím žiadne riziká ani nevýhody

neviem

Nevim

nevýhodou - pokud je zážitek špatně nastavený (např. příliš dlouhý), může dojít ke ztrátě koncentrace

Nevýhody jsou při typu žáků, kteří by nedávali pozor i kdyby to učil bůhví kdo a bůhví jak.

Nevýhody, pokud by (v případě kurzu jazyka) se přešlo na český jazyk a opravdu se nedodržoval cizí. Rizika - snad jen ta, že na ochutnávce vín se to může zvrtnout :-)))

Nezkušený lektor, který neumí dobře pracovat se skupinou. Nespolupracujici skupina, která hry sabotuje.

o žádném nevím

Pokud lektor není zkušený, účastník může utrpět psychickou újmu, nemusí umět vhodně namotivovat tým apod.

Príprava na vyučovanie týmto spôsobom je časovo a v niektorých prípadoch aj finančne náročnejšia

pro mě psychicky náročné, stresující, což převažuje nad klady

Problémy mohou nastat hlavně u dětí. Např. pokud se na ZŠ vzdělávají pouze zážitkovým způsobem výuky, na středních školách, zejména pak na gymnáziích, by mohli mít velké potíže.

Předávání informací je zředěné, nedává pevné body k pamatování, může upozornit na záludnosti (stejné slovo znamená i něco jiného, slovo nemá všechny významy, které má v češtině, pracovní postup se nedá uplatnit na některou jinou situaci).

psychická bezpečnost, časová náročnost na přípravu.

rizika nejsou žádná, ale klade větší nároky na lektora/učitele - např. po něm vyžaduje jistou dávku kreativity, flexibility a dokonce používání vlastní hlavy místo tupého předčítání z učebnic a skript - takže chápu, že zkostnatělí soudruzi, kteří tvrdí, že naše školství je na výborné úrovni a netřeba je měnit a nejefektivnější je výuka stylem z dob Marie Terezie a za pomoci rákosky, s tím mají problém

Rizikom moze byt ze si z toho clovek vezme len tie zazitky a ziadne vedomosti

soustředění na něco jiného než vlastní učení

špatný učitel, ne vždy je možnost říci ne

Trochu drahá škola, ale peníze se ti vždycky vrátí. Čas ne...

Utece se k zazitkum, ktere nemaji s ucenim nic spolecneho. Jinymi slovy, zazitky a prozitky nejsou zvoleny vhodne a nepodporuji probiranou latku ci tema nebo ji podporuji jen okrajove.

Většinou větší časová náročnost pro pedagoga (příprava).

vsichni se budou bavit, vetsina se ale nic nenauci

xxx

Za stejný časový interval se toho účastník méně naučí než při klasické výuce.

Zanedbání teorie

zatím nevím, ale opět se budu opakovat, pro některé introvertní děti a dospělé mohou být některé akce nepříjemné

ziadne

Zřejmě špatná metodika a žádná nebo malá sebereflexe mentora i žáka. Žádné hodnocení, atd..

Ztracený čas, který se mohl vyplnit opravdovým UČENÍM

Žádná

žádná mě nenapadají

Žádné

žádné

Že se takováto výuka zvrhne do nesmyslna.

Že to žák přestane brát vážně

13. Hlavní výhodu zážitkového učení spatřuji v tom, že:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Člověk získává nejen nové poznatky, dovednosti, ale celkově má zážitkové učení pozitivní dopad na osobnostní rozvoj, rozvoj vlastního potenciálu apod.2635,62 %35,62 %  
Vše výše uvedené1824,66 %24,66 %  
Poznatky/dovednosti získané tímto způsobem si člověk snáze udrží1216,44 %16,44 %  
V zážitkovém učení nespatřuji žádnou výhodu56,85 %6,85 %  
Člověk pozná nové lidi, dozví se o sobě něco nového34,11 %4,11 %  
Tento způsob učení je rychlejší než učení klasické34,11 %4,11 %  
Dospělý člověk nemusí být v roli „žáčka“, ale je rovnocenný vůči lektorovi, oba si mohou mnohé předat22,74 %2,74 %  
Pro me body: 2,4,5 - jasna vyhoda. 11,37 %1,37 %  
Odlehčení výuky, které je občas potřeba.11,37 %1,37 %  
nic11,37 %1,37 %  
Zejména dítě může učení déle bavit a vydržet déle neunavené.11,37 %1,37 %  

Graf

14. Jaký je Váš názor na finanční aspekt zážitkového vzdělávání (prázdninové kurzy, workshopy, jazykové kurzy apod.):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nelze generalizovat, může to být více, ale i méně přínosné, záleží na lektorech, účastnících apod.4054,79 %54,79 %  
Jsou to dobře investované peníze (člověk získá víc – osobní rozvoj, benefit dlouhodobý, osvojené poznatky/dovednosti se neztratí apod.)2432,88 %32,88 %  
Za hodně peněz málo muziky (z dlouhodobého hlediska si toho člověk moc neodnese)56,85 %6,85 %  
Nevím45,48 %5,48 %  

Graf

15. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena4764,38 %64,38 %  
Muž2635,62 %35,62 %  

Graf

16. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-29 let2635,62 %35,62 %  
40-49 let2128,77 %28,77 %  
30-39 let1621,92 %21,92 %  
50-59 let79,59 %9,59 %  
60-69 let34,11 %4,11 %  

Graf

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské3750,68 %50,68 %  
Středoškolské s maturitou2534,25 %34,25 %  
Vyšší odborné79,59 %9,59 %  
Středoškolské bez maturity45,48 %5,48 %  

Graf

18. Jaká je Vaše zkušenost se zážitkovou pedagogikou? (zvolte prosím všechny relevantní odpovědi)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Různé hry v rámci běžné výuky5068,49 %68,49 %  
Workshopy3547,95 %47,95 %  
Teambuilding3041,1 %41,1 %  
Outdoorové, dobrodružné2635,62 %35,62 %  
Dlouhodobější kurzy (jazykové, manažerské apod.)2432,88 %32,88 %  
Prázdninové kurzy (jazykové, zájmové, v rámci oboru, v němž působíte apod.)2432,88 %32,88 %  
Učení jako forma trávení volného času s touhou udělat si to co nejzábavnější a nejpestřejší11,37 %1,37 %  
Pouze mnou organizované11,37 %1,37 %  
Téměř žádná11,37 %1,37 %  
Nemám se zážitkovým učením zkušenost11,37 %1,37 %  
neabsolvoval som taketo zazitkove ucenie11,37 %1,37 %  
Výlety11,37 %1,37 %  
tábory11,37 %1,37 %  
Vzdělávání v rámci konkrétního oboru 11,37 %1,37 %  
Zkusenosti mam jako ucastnik a soucasne jako organizaror. Me osobni zkusenosti jsou vynikajici. Zpetna vazba od ucastniku taktez. Kombinace uceni a prozitku, zazitku vede k vytvoreni vlastniho nazoru a rychle adaptace ci odmitnuti uciva. Oboji je v poradku, necht si kazdy odnese co je pro nej dobre a prospesne. Vhodna forma, priprava a osobnost lektora je zasadni. Lektoruv projev dela temer 2/3 celkoveho uspechu.11,37 %1,37 %  
nemam skusenost11,37 %1,37 %  
kurzy vaření11,37 %1,37 %  
sama tyto metody používám - jsem lektor11,37 %1,37 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Co Vám nejvíce pomáhá k tomu, aby učení bylo efektivní?

2. Je vhodné do učení zařazovat i hry, prostřednictvím nichž se jedinec také učí něco z oblasti, které se v rámci vzdělávání věnuje?

4. Na čem podle Vás závisí efektivita zážitkového učení?

5. Zážitkové učení je nejvhodnější pro:

7. Výuka cizího jazyka může probíhat např. formou ochutnávky vín, vaření, divadelního kroužku, tanečních hodin, výletů do okolí apod. Pokud se někdo chce učit cizímu jazyku, nebo se v něm zdokonalit, co si o tomto způsobu výuky myslíte:

8. Kdybyste se chtěl/a učit cizímu jazyku, jaký typ výuky byste zvolil/a, pokud by obě byly srovnatelné z hlediska času, financí apod.:

9. Jak hodnotíte svoji zkušenost se zážitkovým učením?

13. Hlavní výhodu zážitkového učení spatřuji v tom, že:

14. Jaký je Váš názor na finanční aspekt zážitkového vzdělávání (prázdninové kurzy, workshopy, jazykové kurzy apod.):

15. Vaše pohlaví:

16. Váš věk

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

18. Jaká je Vaše zkušenost se zážitkovou pedagogikou? (zvolte prosím všechny relevantní odpovědi)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Co Vám nejvíce pomáhá k tomu, aby učení bylo efektivní?

2. Je vhodné do učení zařazovat i hry, prostřednictvím nichž se jedinec také učí něco z oblasti, které se v rámci vzdělávání věnuje?

4. Na čem podle Vás závisí efektivita zážitkového učení?

5. Zážitkové učení je nejvhodnější pro:

7. Výuka cizího jazyka může probíhat např. formou ochutnávky vín, vaření, divadelního kroužku, tanečních hodin, výletů do okolí apod. Pokud se někdo chce učit cizímu jazyku, nebo se v něm zdokonalit, co si o tomto způsobu výuky myslíte:

8. Kdybyste se chtěl/a učit cizímu jazyku, jaký typ výuky byste zvolil/a, pokud by obě byly srovnatelné z hlediska času, financí apod.:

9. Jak hodnotíte svoji zkušenost se zážitkovým učením?

13. Hlavní výhodu zážitkového učení spatřuji v tom, že:

14. Jaký je Váš názor na finanční aspekt zážitkového vzdělávání (prázdninové kurzy, workshopy, jazykové kurzy apod.):

15. Vaše pohlaví:

16. Váš věk

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

18. Jaká je Vaše zkušenost se zážitkovou pedagogikou? (zvolte prosím všechny relevantní odpovědi)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kohoutová, J.Zážitkové učení - zkušenosti a názory (výsledky průzkumu), 2018. Dostupné online na https://zazitkove-uceni-zkusenosti-a.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.