Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zdravotnictví očima jejich pacientů

Zdravotnictví očima jejich pacientů

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Radka Lorencová
Šetření:07. 12. 2012 - 14. 12. 2012
Počet respondentů:118
Počet otázek (max/průměr):43 / 40.47
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:66,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:41
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

připravuji vzdělávací program pro lékaře a sestry na téma verbální a neverbální komunikace. Vyplněním tohoto dotazníku přispějete k lepšímu vzájemnému porozumění pacientů a zdravotníků. Každou otázku hodnoňte z celkového pohledu na lékařea sestry. Tak jak je vnímáte, jak vnímáte,že s vámi hovoří.

Děkuji

Radka Lorencová

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9883,05 %83,05 %  
muž2016,95 %16,95 %  

Graf

2. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-306454,24 %54,24 %  
31-453227,12 %27,12 %  
46-601916,1 %16,1 %  
61a více32,54 %2,54 %  

Graf

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5546,61 %46,61 %  
maturita5546,61 %46,61 %  
základní54,24 %4,24 %  
vyučen32,54 %2,54 %  

Graf

4. Bydlíte v kraji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha2823,73 %23,73 %  
Plzeňský1815,25 %15,25 %  
Jihomoravský1311,02 %11,02 %  
Středočeský119,32 %9,32 %  
Moravskoslezský108,47 %8,47 %  
Karlovarský65,08 %5,08 %  
Ústecký65,08 %5,08 %  
Liberecký65,08 %5,08 %  
Jihočeský54,24 %4,24 %  
Zlínský43,39 %3,39 %  
Královehradecký32,54 %2,54 %  
Olomoucký32,54 %2,54 %  
Vysočina32,54 %2,54 %  
Pardubický21,69 %1,69 %  

Graf

5. Hodnotíte neverbální komunikaci ( gesta, mimika,výraz obličeje,postoj) zdravotníků v privátních zařízení jako lepší než ve státních zařízeních?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím4134,75 %34,75 %  
spíše souhlasím3327,97 %27,97 %  
spíše nesouhlasím2218,64 %18,64 %  
souhlasím1512,71 %12,71 %  
nesouhlasím75,93 %5,93 %  

Graf

6. Hodnotíte verbální komunikaci (co vyjadřujeme slovy) lékařů a sester v privátních zařízení jako lepší než ve státních zažřízeních?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím3630,51 %30,51 %  
spíše souhlasím3428,81 %28,81 %  
spíše nesouhlasím2319,49 %19,49 %  
souhlasím1916,1 %16,1 %  
nesouhlasím65,08 %5,08 %  

Graf

7. Prostředí zdravotnických zařízení se mi líbí:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4638,98 %38,98 %  
spíše nesouhlasím4336,44 %36,44 %  
nevím1512,71 %12,71 %  
nesouhlasím119,32 %9,32 %  
souhlasím32,54 %2,54 %  

Graf

8. Pokud ne, co se Vám nelíbí:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
strohost, malá barevnost12,5 %0,85 %  
čistota a celkový zastaralý vzhled12,5 %0,85 %  
nemocniční prostředí12,5 %0,85 %  
strohost12,5 %0,85 %  
povýšené chování12,5 %0,85 %  
Je přizpůsobeno personálu, nikoli pacientům12,5 %0,85 %  
Otázka i odpověď není jednoznačná. Některá zdrav. zařízení jsou nová - FN Plzeň Loch a některá jsou stará. A to je právě problém - staré, nehezké, neútolné budovy a ordinace.12,5 %0,85 %  
zastaralé vybavení, odpudivý vzhled, někdy vyloženě špína12,5 %0,85 %  
čistota12,5 %0,85 %  
Bílé, depresivní prostředí12,5 %0,85 %  
ostatní odpovědi zastaralé vybavení ordinací (včetně nábytku, staré "kachličky", hygiena na toaletách, atd...
prostředí, přístup, komunikace, vztah zdravot. personálu k pacientům
Mnohdy zastaralé vybavení lůžkové části.
vše je jako z doby kamenné
aspoň v našem kraji - staré, plesnivé budovy, bílé zdi, depresivni
staré budovy,neútulno
zápach, chybějící soukromí
celkově
studené neosobní budovy, depresivní místnosti a zdi.
neviem
všechno- je to nemocnice proboha.
nemám ráda nemocniční atmosféru
až přílišná sterilita prostředí - myslím tím neosobnost
přístup k pacientům, arogantní chování
zdravotnická zařízení navštěvuji nerada, takže se mi nelíbí jakékoliv
nelíbí se mi atmosféra
prostory, prostředí
všechno, hlavně to, že je to zdravotnické zařízení
vybavení
divný pocit, savo
Přílišné "sterilní" a "odosobněné" prostředí
vše
zastaralé vybavení, strohost a neútulnost
ošupané interiéry, vlezlé reklamy farmaceutických firem, nápisy typu neklepejte, nevstupujte, na nic se neptejte...
Ochota
strohost, smutnost
rutina
Strohost prostředí, ve státních sférách celkový stav budov
neútulné
čekárny - velmi nepohodlně zařízené na mnohy hodinové čekání, nudné prostředí, zamčené toalety
3075 %25,42 % 

Graf

9. Prostředí zdravotnických zařízení je čisté (včetně toalet):

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím7059,32 %59,32 %  
spíše nesouhlasím1916,1 %16,1 %  
souhlasím1714,41 %14,41 %  
nevím86,78 %6,78 %  
nesouhlasím43,39 %3,39 %  

Graf

10. Barevné ladění se mi líbí:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím4538,14 %38,14 %  
spíše souhlasím3731,36 %31,36 %  
nevím1613,56 %13,56 %  
nesouhlasím119,32 %9,32 %  
souhlasím97,63 %7,63 %  

Graf

11. Jakou barvu byste do tohoto prostředí použil(a):

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zelená 56,49 %4,24 %  
žlutou45,19 %3,39 %  
zelenou45,19 %3,39 %  
modrou33,9 %2,54 %  
pastelové barvy33,9 %2,54 %  
Teplé uklidňující barvy 22,6 %1,69 %  
teplé barvy22,6 %1,69 %  
merunkovou22,6 %1,69 %  
modrá, oranžová11,3 %0,85 %  
veselou11,3 %0,85 %  
ostatní odpovědi nějakou, která uklidňuje
na barvě nezáleží
Veselé, optimistické tóny
světlou - oranžovou, žlutou....optimistickou
žlutou nebo kombinaci žluté a bílé
nějakou pastelovou
jakoukoliv "nepohřební"
zelenou, žlutou, oranžovou ... teplé, příjemné barvy
Je mi uplne jedno, jakou maji steny barvu.
pastelové barvy, nelze říct paušálně
Tyrkysová,modrá,růžová
pastelové veselé barvy (osobně preferuji oranžovou jako barvu naděje)
okrovou
žlutá,zelená,oranžová
méně bílé, více všech ostatních
červená
veselé - třeba i více barevné zdi
pastelové barvy a bílá, kde je potřeba vysoce sterilní prostředí
žlutou a zelenou
oranžovou
zltu
to je jedno
méně té sterilní bílé, více barevnosti
světle zelenou
oranžová, zelená
starorůžovou, béžovou (obecně pastelové barvy)
teplou... oranžovou, sluníčkově žlutou, veselou zelenou
světlé barvy kromě červené
pestré, pastelové
zelenou, oranžovou, žlutou, fialovou
Oranžová, žlutá
žlutou (nějaké pozitivní barvy)
jakoukoliv kombinaci
jakekoli syte, ne sedivou
pestré
teplou
Žluto zeleno bílou
pastelové (ne křiklavé) - modrou, zelenou, oranžovou, žlutou (kombinaci teplé a studené barvy)
více pastelových barev
Veselejší barvy a hlavně kombinace barev v různých místnostech
oranžovou, žlutou
klidně všechny, přiměřeně a s citem
Teplejší
bílou, modrou
více hráškově zelení, občas trochu žluté, oranžové a modré
prijemnou zelenou,oranzovou
jemné,ale veselé barvy,ne jen bílou
Barevné
bílou
fototapety, obrazy z nelékařského prostředí - to dá člověku podnět, na co myslet, když čeká a čeká
5064,94 %42,37 % 

Graf

12. Lékař se mi vždy představí:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím4638,98 %38,98 %  
nesouhlasím3025,42 %25,42 %  
spíše souhlasím2924,58 %24,58 %  
souhlasím75,93 %5,93 %  
nevím65,08 %5,08 %  

Graf

13. Sestra se mi vždy představí:

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím6253,45 %52,54 %  
spíše nesouhlasím4034,48 %33,9 %  
spíše souhlasím108,62 %8,47 %  
nevím32,59 %2,54 %  
souhlasím10,86 %0,85 %  

Graf

14. Lékař mi při příchodu či odchodu podá ruku:

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím4437,29 %37,29 %  
nesouhlasím3933,05 %33,05 %  
spíše souhlasím2420,34 %20,34 %  
nevím65,08 %5,08 %  
souhlasím54,24 %4,24 %  

Graf

15. Sestra mi při příchodu či odchodu podá ruku:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím8168,64 %68,64 %  
spíše nesouhlasím3025,42 %25,42 %  
nevím43,39 %3,39 %  
spíše souhlasím32,54 %2,54 %  

Graf

16. Po celou dobu ošetření či vyšetření mi lékař plně věnuje pozornost

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím5748,31 %48,31 %  
spíše nesouhlasím2924,58 %24,58 %  
souhlasím1311,02 %11,02 %  
nesouhlasím119,32 %9,32 %  
nevím86,78 %6,78 %  

Graf

17. Po celou dobu ošetření či vyšetření mi sestra plně věnuje pozornost

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím5748,31 %48,31 %  
spíše souhlasím3428,81 %28,81 %  
nevím119,32 %9,32 %  
nesouhlasím97,63 %7,63 %  
souhlasím75,93 %5,93 %  

Graf

18. Rozumíte všemu, co mi zdravotníci říkají:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím5445,76 %45,76 %  
spíše nesouhlasím2722,88 %22,88 %  
nesouhlasím1411,86 %11,86 %  
souhlasím1411,86 %11,86 %  
nevím97,63 %7,63 %  

Graf

19. Vím, jakou mám dodržovat životosprávu:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím5748,31 %48,31 %  
souhlasím4538,14 %38,14 %  
spíše nesouhlasím97,63 %7,63 %  
nevím65,08 %5,08 %  
nesouhlasím10,85 %0,85 %  

Graf

20. Vím od personálu vše, co o své nemoci potřebuji vědět

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím3933,05 %33,05 %  
spíše nesouhlasím3630,51 %30,51 %  
nevím1613,56 %13,56 %  
souhlasím1411,86 %11,86 %  
nesouhlasím1311,02 %11,02 %  

Graf

21. Vím, na co a jak užívám konkrétní lék:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím5950 %50 %  
souhlasím3933,05 %33,05 %  
spíše nesouhlasím108,47 %8,47 %  
nevím75,93 %5,93 %  
nesouhlasím32,54 %2,54 %  

Graf

22. Měl jsem možnost se aktivně zapojit do rozhodování o své léčbě:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím3933,05 %33,05 %  
spíše nesouhlasím3428,81 %28,81 %  
nevím1815,25 %15,25 %  
souhlasím1714,41 %14,41 %  
nesouhlasím108,47 %8,47 %  

Graf

23. Měl jsem možnost odmítnout léčbu

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím3428,81 %28,81 %  
nevím2924,58 %24,58 %  
souhlasím2521,19 %21,19 %  
spíše nesouhlasím2218,64 %18,64 %  
nesouhlasím86,78 %6,78 %  

Graf

24. Byly mi podány informace i o alternativním způsobu léčby:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím4638,98 %38,98 %  
spíše nesouhlasím4033,9 %33,9 %  
spíše souhlasím1411,86 %11,86 %  
nevím108,47 %8,47 %  
souhlasím86,78 %6,78 %  

Graf

25. Ošetřující personál mě vždy požá o svolení před tím, než zahájí léčbu či vyšetření:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím3630,51 %30,51 %  
spíše souhlasím3227,12 %27,12 %  
nesouhlasím2823,73 %23,73 %  
nevím1210,17 %10,17 %  
souhlasím108,47 %8,47 %  

Graf

26. Zdravotník mi vždy nechá dostatečný prostor, čas pro všechny mé dotazy:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4437,29 %37,29 %  
spíše nesouhlasím3227,12 %27,12 %  
nesouhlasím2016,95 %16,95 %  
souhlasím1311,02 %11,02 %  
nevím97,63 %7,63 %  

Graf

27. Odpoví vždy na mé dotazy:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím7059,32 %59,32 %  
souhlasím2420,34 %20,34 %  
spíše nesouhlasím1311,02 %11,02 %  
nesouhlasím65,08 %5,08 %  
nevím54,24 %4,24 %  

Graf

28. Intimita či soukromí je vždy respektováno:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím5445,76 %45,76 %  
spíše nesouhlasím2722,88 %22,88 %  
souhlasím1815,25 %15,25 %  
nevím1210,17 %10,17 %  
nesouhlasím75,93 %5,93 %  

Graf

29. Výraz obličeje (mimika) zdravotníka je vždy chápající:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím3630,51 %30,51 %  
spíše nesouhlasím3227,12 %27,12 %  
nevím3126,27 %26,27 %  
nesouhlasím1311,02 %11,02 %  
souhlasím65,08 %5,08 %  

Graf

30. Mluví dostatečně hlasitě:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím6756,78 %56,78 %  
souhlasím3529,66 %29,66 %  
spíše nesouhlasím75,93 %5,93 %  
nevím65,08 %5,08 %  
nesouhlasím32,54 %2,54 %  

Graf

31. Tón řeči zdravotníků je příjemný:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím6454,24 %54,24 %  
nevím2319,49 %19,49 %  
spíše nesouhlasím2016,95 %16,95 %  
souhlasím65,08 %5,08 %  
nesouhlasím54,24 %4,24 %  

Graf

32. Rychlost řeči je vždy přiměřená:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím7563,56 %63,56 %  
souhlasím1815,25 %15,25 %  
spíše nesouhlasím1210,17 %10,17 %  
nevím119,32 %9,32 %  
nesouhlasím21,69 %1,69 %  

Graf

33. Oční kontakt se mnou udržují po celou dobu rozhovoru :

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4739,83 %39,83 %  
spíše nesouhlasím3327,97 %27,97 %  
nevím1916,1 %16,1 %  
nesouhlasím1311,02 %11,02 %  
souhlasím65,08 %5,08 %  

Graf

34. Vyjadřují pochopení mého problému souhlasným pokyvováním hlavy:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím3832,2 %32,2 %  
spíše nesouhlasím3428,81 %28,81 %  
nevím2722,88 %22,88 %  
souhlasím1311,02 %11,02 %  
nesouhlasím65,08 %5,08 %  

Graf

35. Lékaři používají pozitivní úsměv:

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím3529,66 %29,66 %  
spíše nesouhlasím3428,81 %28,81 %  
nevím2823,73 %23,73 %  
nesouhlasím1311,02 %11,02 %  
souhlasím86,78 %6,78 %  

Graf

36. Sestry používají pozitivní úsměv:

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím3833,33 %32,2 %  
nevím2925,44 %24,58 %  
spíše souhlasím2723,68 %22,88 %  
nesouhlasím119,65 %9,32 %  
souhlasím97,89 %7,63 %  

Graf

37. Úprava zevnějšku ošetřujícího personálu je vždy velmi dobrá:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím6353,39 %53,39 %  
souhlasím2420,34 %20,34 %  
nevím1815,25 %15,25 %  
spíše nesouhlasím1311,02 %11,02 %  

Graf

38. Chování lékařů bych ohodnotil(a) známkami (jako ve škole):

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25143,22 %43,22 %  
33731,36 %31,36 %  
42016,95 %16,95 %  
197,63 %7,63 %  
510,85 %0,85 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.6
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.62
Směrodatná odchylka:0.78
Medián:2
Modus:2

Graf

39. Chování sester bych ohodnotil(a):

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
24941,53 %41,53 %  
34033,9 %33,9 %  
42420,34 %20,34 %  
532,54 %2,54 %  
121,69 %1,69 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.78
Minimum:2
Maximum:4
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.59
Směrodatná odchylka:0.77
Medián:3
Modus:2

Graf

40. Lékaři jsou ochotní:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím5546,61 %46,61 %  
nevím2521,19 %21,19 %  
spíše nesouhlasím2521,19 %21,19 %  
souhlasím97,63 %7,63 %  
nesouhlasím43,39 %3,39 %  

Graf

41. Sestry jsou ochotné:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím5748,31 %48,31 %  
nevím2420,34 %20,34 %  
spíše nesouhlasím2420,34 %20,34 %  
nesouhlasím86,78 %6,78 %  
souhlasím54,24 %4,24 %  

Graf

42. Pokud ne, personál jakého oddělení je neochotný:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pohotovost25,56 %1,69 %  
chirurgie12,78 %0,85 %  
u ležáků, kteří sami bez pomoci personálu neudělají skoro nic12,78 %0,85 %  
traumatologie12,78 %0,85 %  
stomatologové12,78 %0,85 %  
na oddělení přece nezáleží12,78 %0,85 %  
obvodní lékař, endokrinologie, pohotovost12,78 %0,85 %  
sestry INT odd a LDN12,78 %0,85 %  
Personál Mostecké nemocnice12,78 %0,85 %  
pohotovostní abmulance :(12,78 %0,85 %  
ostatní odpovědi nedokážu posoudit
nedá se říct konkrétně, záleží na zkušenosti a na lidech
ambulace
obvodní lékaři
jde spíše o individualitu zdravotníka
chodím do několika zdravotních zařízení a přístup zdravotníků se liší
LDN, pro seniory a osoby ležící
chirurgie, ortopedie
sestry v nemocnici nebo v ambulancích či při objednávání
skoro vsade
dle mého názoru ochota personálu nezávisí na oddělení.
na oddělení nezáleží, neochotní jsou všude, pokud tam člověk nechodí pravidelně, jako např. ke svému obvodnímu praktickému lékaři, zubaři či gynekologovi. Tam, kde nejsem pravidelným pacientem, jsem se s ochotou nesetkala.
Skoro všech
sestry v porodnici, doktoři všude jinde (hlavně chirurgie, poliklinika)
záleží na tom, jaká to je nemocnice
Složité specifikovat, vždy záleží na jednotlivcích...
interní
Všech!
ortopedie
pddělewní šestinedělí
praktický lékař
vždy to záleží na lidech
všeobecně sestry nejsou moc ochotné, výjimkou jsou sestry na dětském oddělení
dětské
Moje zkušenost je, že nezáleží na oddělení, ale na jednotlivcích i v rámci oddělení, zkušenost např. z porodnice. Ohledně sester jsme s kamarádkou došly k závěru, že mají nařízeno hrát "zlé poldy", jinak si některé situace neumíme vysvětlit.
2569,44 %21,19 % 

Graf

43. Máteli nějaký podnět ke komunikaci ošetřujícího personálu, napište ho:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

asi by bylo dobré, když si lékař není jistý a diagnóza může být vážná, aby než vyřkne nějaký verdikt nepřemýšlel nahlas !

být vstřícný, nebýt otrávený a podrážděnýneprojevovat své pohrdání, (nechovat se jako že "je to přece samozřejmé"), pečlivě vyslechnout pacienta, OCHOTA!!!

Cítila bych se lépe, kdybych měla pocit, že chápou, že je mi zle, někdy jsem vystrašená, když nevím, co se se mnou děje, a že je v pořádku, že jsem za nimi kvůli tomu přišla. Stačí, když to zahrají, nemusí se hned vciťovat, to by se zbláznili, ale prostě trocha empatie. A respekt k mojí zkušenosti s mým tělem, např. reakce na lék.

Chovejte se ke svým pacienům jakoby to byli Vaši příbuzní (maminka, dcera...).

chybí přestavení sestry, lékaře,

je to všechno o lidech, obecně sestry bývají daleko nepříjemnější než lékaři, ale jsou i velmi příjemné...

kromě odbornými výrazy by měli zdravotní problém popsat více laicky, aby to bylo pochopitelné a jasné

Lékař i sestra se zajímají o nemoc, ne o nemocného. Pokud něco vysvětlují, mám pocit malého dítěte, kterému maminka říká, co má dělat aby si nerozbil koleno (i když to asi myslí dobře). Neberou pacienta jako dospělého, který by si o svém zdraví a potažmo léčbě měl umět spolurozhodovat.

Lékaři by měli podávat ruce při příchodu a odchodu pacienta.

měli by mít víc času

moc administrativy a málo času na pacienta

mohli by ženy po porodu brát jako svéprávné a smostatně myslící osoby

nemam

Občas je třeba jim připomenout, že pacient je a) člověk b) klient, nikoliv materiál či inventář

Obvykle postrádám více prostoru pro vlastní dotazy, mám pocit, že jimi personál obtěžuji. Hodně mi vadí chování lékařů, když odmítnu nějaký způsob léčby, nejsou ochotni nabídnout alternativu a chovají se, jako bych je urazila tím, že jim "nesežeru" jejich standardní postup. Ocenila bych, kdyby zdravotnický personál k pacientům přistupoval s větším pochopením, že laici odborné stránce zcela nerozumí a potřebují vysvětlení, byť se z pohledu zdravotníků dotazy pacientů zdají "hloupé", pacient na rozdíl od zdravotníka obykle nemá hned při prvním ošetření dostatečné zkušenosti s problémem, který přišel k lékaři řešit.

Ocenila bych, pokud by mi personál popisoval, co dělá, co se chystá udělat, podrobně vysvětlil význam vyšetření a jejich výsledky, popsal srozumitelně můj problém a jeho řešení, klidně i napsal důležité body léčby, či užívání léků na papír, nabídl veškeré dostupné možnosti a poskytl případně materiály k prostudování a dal dostatečný prostor na dotazy, na rozmyšlení, případně se přesvědčil, zejména u starších osob, že pacient všemu porozumněl, netvářil se u toho, že jsem mu na obtíž, ale naopak že svoji profesi vykonává rád a s potěšením.

osobně ne, jen z doslechu

osobní zkušenost z Motolské nemocnice - objednají na 8,00 - lékař přijde v 10,00 - neomluví se, nevysvětlí - pacinet přijde na řadu v 13,30 - tak to funguje na onkologii, gynekologii a zažila jsem to i na dětském oddělení - tam čekají maminky s dětmi hodiny a jěště je sestra napomíná, že děti v čekárně nahlas mluví, běhají a vyrušují.

Personál by měl občas procházet kurzy kominikace a doplňovat si tak své vzdělání a být podporován v relaxaci. Přístup záleží na konkrétní sestře. Např. moje sestřičky z alergologie JI u Mudr Hofstefra jsou bezkonkurenční a absolutně dokonalé. Naopak hematologie v JI je katastrofální a nikdo mě tam nedostane ani párem koní.

poměr mezi pozitivní a negativní zkušeností

potřebovali by víc času na pacienta, a po dobu vyšetření by neměli vyřizovat další pracovní hovory

projevit více empatie, porozumění

respekt k pacientovi

Srozumitelně podávat pacientům informace ohledně jejich nemoci a informovat o veškerých možnostech léčby a následné péče

v případě neochoty ošetřujícího personálu nemusí být vždy na vině tento personál, ale může to znamenat reakci na velké přetížení

Vcelku by bylo rozumné respektovat přání pacienta a brát ho nejen někoho, kdo personál obtěžuje v jeho pracovní době, ale také jako klienta...

Větší vřelo, lidskost, ochutu, přátelské a příjemné jednání

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Váš věk:

  • odpověď 18-30:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 10. Barevné ladění se mi líbí:

13. Sestra se mi vždy představí:

  • odpověď nesouhlasím:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 12. Lékař se mi vždy představí:

21. Vím, na co a jak užívám konkrétní lék:

  • odpověď souhlasím:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 20. Vím od personálu vše, co o své nemoci potřebuji vědět

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví:

2. Váš věk:

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Bydlíte v kraji:

5. Hodnotíte neverbální komunikaci ( gesta, mimika,výraz obličeje,postoj) zdravotníků v privátních zařízení jako lepší než ve státních zařízeních?

6. Hodnotíte verbální komunikaci (co vyjadřujeme slovy) lékařů a sester v privátních zařízení jako lepší než ve státních zažřízeních?

7. Prostředí zdravotnických zařízení se mi líbí:

9. Prostředí zdravotnických zařízení je čisté (včetně toalet):

10. Barevné ladění se mi líbí:

12. Lékař se mi vždy představí:

13. Sestra se mi vždy představí:

14. Lékař mi při příchodu či odchodu podá ruku:

15. Sestra mi při příchodu či odchodu podá ruku:

16. Po celou dobu ošetření či vyšetření mi lékař plně věnuje pozornost

17. Po celou dobu ošetření či vyšetření mi sestra plně věnuje pozornost

18. Rozumíte všemu, co mi zdravotníci říkají:

19. Vím, jakou mám dodržovat životosprávu:

20. Vím od personálu vše, co o své nemoci potřebuji vědět

21. Vím, na co a jak užívám konkrétní lék:

22. Měl jsem možnost se aktivně zapojit do rozhodování o své léčbě:

23. Měl jsem možnost odmítnout léčbu

24. Byly mi podány informace i o alternativním způsobu léčby:

25. Ošetřující personál mě vždy požá o svolení před tím, než zahájí léčbu či vyšetření:

26. Zdravotník mi vždy nechá dostatečný prostor, čas pro všechny mé dotazy:

27. Odpoví vždy na mé dotazy:

28. Intimita či soukromí je vždy respektováno:

29. Výraz obličeje (mimika) zdravotníka je vždy chápající:

30. Mluví dostatečně hlasitě:

31. Tón řeči zdravotníků je příjemný:

32. Rychlost řeči je vždy přiměřená:

33. Oční kontakt se mnou udržují po celou dobu rozhovoru :

34. Vyjadřují pochopení mého problému souhlasným pokyvováním hlavy:

35. Lékaři používají pozitivní úsměv:

36. Sestry používají pozitivní úsměv:

37. Úprava zevnějšku ošetřujícího personálu je vždy velmi dobrá:

38. Chování lékařů bych ohodnotil(a) známkami (jako ve škole):

39. Chování sester bych ohodnotil(a):

40. Lékaři jsou ochotní:

41. Sestry jsou ochotné:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví:

2. Váš věk:

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Bydlíte v kraji:

5. Hodnotíte neverbální komunikaci ( gesta, mimika,výraz obličeje,postoj) zdravotníků v privátních zařízení jako lepší než ve státních zařízeních?

6. Hodnotíte verbální komunikaci (co vyjadřujeme slovy) lékařů a sester v privátních zařízení jako lepší než ve státních zažřízeních?

7. Prostředí zdravotnických zařízení se mi líbí:

9. Prostředí zdravotnických zařízení je čisté (včetně toalet):

10. Barevné ladění se mi líbí:

12. Lékař se mi vždy představí:

13. Sestra se mi vždy představí:

14. Lékař mi při příchodu či odchodu podá ruku:

15. Sestra mi při příchodu či odchodu podá ruku:

16. Po celou dobu ošetření či vyšetření mi lékař plně věnuje pozornost

17. Po celou dobu ošetření či vyšetření mi sestra plně věnuje pozornost

18. Rozumíte všemu, co mi zdravotníci říkají:

19. Vím, jakou mám dodržovat životosprávu:

20. Vím od personálu vše, co o své nemoci potřebuji vědět

21. Vím, na co a jak užívám konkrétní lék:

22. Měl jsem možnost se aktivně zapojit do rozhodování o své léčbě:

23. Měl jsem možnost odmítnout léčbu

24. Byly mi podány informace i o alternativním způsobu léčby:

25. Ošetřující personál mě vždy požá o svolení před tím, než zahájí léčbu či vyšetření:

26. Zdravotník mi vždy nechá dostatečný prostor, čas pro všechny mé dotazy:

27. Odpoví vždy na mé dotazy:

28. Intimita či soukromí je vždy respektováno:

29. Výraz obličeje (mimika) zdravotníka je vždy chápající:

30. Mluví dostatečně hlasitě:

31. Tón řeči zdravotníků je příjemný:

32. Rychlost řeči je vždy přiměřená:

33. Oční kontakt se mnou udržují po celou dobu rozhovoru :

34. Vyjadřují pochopení mého problému souhlasným pokyvováním hlavy:

35. Lékaři používají pozitivní úsměv:

36. Sestry používají pozitivní úsměv:

37. Úprava zevnějšku ošetřujícího personálu je vždy velmi dobrá:

38. Chování lékařů bych ohodnotil(a) známkami (jako ve škole):

39. Chování sester bych ohodnotil(a):

40. Lékaři jsou ochotní:

41. Sestry jsou ochotné:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Lorencová, R.Zdravotnictví očima jejich pacientů (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://zdravotnictvi-ocima-jejich-p.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.