Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zdravotnictví očima jejich pacientů
Zdravotnictví očima jejich pacientů
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Radka Lorencová |
---|---|
Šetření: | 07. 12. 2012 - 14. 12. 2012 |
Počet respondentů: | 118 |
Počet otázek (max/průměr): | 43 / 40.47 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 66,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:41 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
připravuji vzdělávací program pro lékaře a sestry na téma verbální a neverbální komunikace. Vyplněním tohoto dotazníku přispějete k lepšímu vzájemnému porozumění pacientů a zdravotníků. Každou otázku hodnoňte z celkového pohledu na lékařea sestry. Tak jak je vnímáte, jak vnímáte,že s vámi hovoří.
Děkuji
Radka Lorencová
Odpovědi respondentů
1. Vaše pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 98 | 83,05 % | 83,05 % |
muž | 20 | 16,95 % | 16,95 % |
2. Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18-30 | 64 | 54,24 % | 54,24 % |
31-45 | 32 | 27,12 % | 27,12 % |
46-60 | 19 | 16,1 % | 16,1 % |
61a více | 3 | 2,54 % | 2,54 % |
3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
VŠ | 55 | 46,61 % | 46,61 % |
maturita | 55 | 46,61 % | 46,61 % |
základní | 5 | 4,24 % | 4,24 % |
vyučen | 3 | 2,54 % | 2,54 % |
4. Bydlíte v kraji:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 28 | 23,73 % | 23,73 % |
Plzeňský | 18 | 15,25 % | 15,25 % |
Jihomoravský | 13 | 11,02 % | 11,02 % |
Středočeský | 11 | 9,32 % | 9,32 % |
Moravskoslezský | 10 | 8,47 % | 8,47 % |
Karlovarský | 6 | 5,08 % | 5,08 % |
Ústecký | 6 | 5,08 % | 5,08 % |
Liberecký | 6 | 5,08 % | 5,08 % |
Jihočeský | 5 | 4,24 % | 4,24 % |
Zlínský | 4 | 3,39 % | 3,39 % |
Královehradecký | 3 | 2,54 % | 2,54 % |
Olomoucký | 3 | 2,54 % | 2,54 % |
Vysočina | 3 | 2,54 % | 2,54 % |
Pardubický | 2 | 1,69 % | 1,69 % |
5. Hodnotíte neverbální komunikaci ( gesta, mimika,výraz obličeje,postoj) zdravotníků v privátních zařízení jako lepší než ve státních zařízeních?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 41 | 34,75 % | 34,75 % |
spíše souhlasím | 33 | 27,97 % | 27,97 % |
spíše nesouhlasím | 22 | 18,64 % | 18,64 % |
souhlasím | 15 | 12,71 % | 12,71 % |
nesouhlasím | 7 | 5,93 % | 5,93 % |
6. Hodnotíte verbální komunikaci (co vyjadřujeme slovy) lékařů a sester v privátních zařízení jako lepší než ve státních zažřízeních?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 36 | 30,51 % | 30,51 % |
spíše souhlasím | 34 | 28,81 % | 28,81 % |
spíše nesouhlasím | 23 | 19,49 % | 19,49 % |
souhlasím | 19 | 16,1 % | 16,1 % |
nesouhlasím | 6 | 5,08 % | 5,08 % |
7. Prostředí zdravotnických zařízení se mi líbí:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 46 | 38,98 % | 38,98 % |
spíše nesouhlasím | 43 | 36,44 % | 36,44 % |
nevím | 15 | 12,71 % | 12,71 % |
nesouhlasím | 11 | 9,32 % | 9,32 % |
souhlasím | 3 | 2,54 % | 2,54 % |
8. Pokud ne, co se Vám nelíbí:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
strohost, malá barevnost | 1 | 2,5 % | 0,85 % |
čistota a celkový zastaralý vzhled | 1 | 2,5 % | 0,85 % |
nemocniční prostředí | 1 | 2,5 % | 0,85 % |
strohost | 1 | 2,5 % | 0,85 % |
povýšené chování | 1 | 2,5 % | 0,85 % |
Je přizpůsobeno personálu, nikoli pacientům | 1 | 2,5 % | 0,85 % |
Otázka i odpověď není jednoznačná. Některá zdrav. zařízení jsou nová - FN Plzeň Loch a některá jsou stará. A to je právě problém - staré, nehezké, neútolné budovy a ordinace. | 1 | 2,5 % | 0,85 % |
zastaralé vybavení, odpudivý vzhled, někdy vyloženě špína | 1 | 2,5 % | 0,85 % |
čistota | 1 | 2,5 % | 0,85 % |
Bílé, depresivní prostředí | 1 | 2,5 % | 0,85 % |
ostatní odpovědi | 30 | 75 % | 25,42 % |
9. Prostředí zdravotnických zařízení je čisté (včetně toalet):
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 70 | 59,32 % | 59,32 % |
spíše nesouhlasím | 19 | 16,1 % | 16,1 % |
souhlasím | 17 | 14,41 % | 14,41 % |
nevím | 8 | 6,78 % | 6,78 % |
nesouhlasím | 4 | 3,39 % | 3,39 % |
10. Barevné ladění se mi líbí:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 45 | 38,14 % | 38,14 % |
spíše souhlasím | 37 | 31,36 % | 31,36 % |
nevím | 16 | 13,56 % | 13,56 % |
nesouhlasím | 11 | 9,32 % | 9,32 % |
souhlasím | 9 | 7,63 % | 7,63 % |
11. Jakou barvu byste do tohoto prostředí použil(a):
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zelená | 5 | 6,49 % | 4,24 % |
žlutou | 4 | 5,19 % | 3,39 % |
zelenou | 4 | 5,19 % | 3,39 % |
modrou | 3 | 3,9 % | 2,54 % |
pastelové barvy | 3 | 3,9 % | 2,54 % |
Teplé uklidňující barvy | 2 | 2,6 % | 1,69 % |
teplé barvy | 2 | 2,6 % | 1,69 % |
merunkovou | 2 | 2,6 % | 1,69 % |
modrá, oranžová | 1 | 1,3 % | 0,85 % |
veselou | 1 | 1,3 % | 0,85 % |
ostatní odpovědi | 50 | 64,94 % | 42,37 % |
12. Lékař se mi vždy představí:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 46 | 38,98 % | 38,98 % |
nesouhlasím | 30 | 25,42 % | 25,42 % |
spíše souhlasím | 29 | 24,58 % | 24,58 % |
souhlasím | 7 | 5,93 % | 5,93 % |
nevím | 6 | 5,08 % | 5,08 % |
13. Sestra se mi vždy představí:
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 62 | 53,45 % | 52,54 % |
spíše nesouhlasím | 40 | 34,48 % | 33,9 % |
spíše souhlasím | 10 | 8,62 % | 8,47 % |
nevím | 3 | 2,59 % | 2,54 % |
souhlasím | 1 | 0,86 % | 0,85 % |
14. Lékař mi při příchodu či odchodu podá ruku:
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 44 | 37,29 % | 37,29 % |
nesouhlasím | 39 | 33,05 % | 33,05 % |
spíše souhlasím | 24 | 20,34 % | 20,34 % |
nevím | 6 | 5,08 % | 5,08 % |
souhlasím | 5 | 4,24 % | 4,24 % |
15. Sestra mi při příchodu či odchodu podá ruku:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 81 | 68,64 % | 68,64 % |
spíše nesouhlasím | 30 | 25,42 % | 25,42 % |
nevím | 4 | 3,39 % | 3,39 % |
spíše souhlasím | 3 | 2,54 % | 2,54 % |
16. Po celou dobu ošetření či vyšetření mi lékař plně věnuje pozornost
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 57 | 48,31 % | 48,31 % |
spíše nesouhlasím | 29 | 24,58 % | 24,58 % |
souhlasím | 13 | 11,02 % | 11,02 % |
nesouhlasím | 11 | 9,32 % | 9,32 % |
nevím | 8 | 6,78 % | 6,78 % |
17. Po celou dobu ošetření či vyšetření mi sestra plně věnuje pozornost
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 57 | 48,31 % | 48,31 % |
spíše souhlasím | 34 | 28,81 % | 28,81 % |
nevím | 11 | 9,32 % | 9,32 % |
nesouhlasím | 9 | 7,63 % | 7,63 % |
souhlasím | 7 | 5,93 % | 5,93 % |
18. Rozumíte všemu, co mi zdravotníci říkají:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 54 | 45,76 % | 45,76 % |
spíše nesouhlasím | 27 | 22,88 % | 22,88 % |
nesouhlasím | 14 | 11,86 % | 11,86 % |
souhlasím | 14 | 11,86 % | 11,86 % |
nevím | 9 | 7,63 % | 7,63 % |
19. Vím, jakou mám dodržovat životosprávu:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 57 | 48,31 % | 48,31 % |
souhlasím | 45 | 38,14 % | 38,14 % |
spíše nesouhlasím | 9 | 7,63 % | 7,63 % |
nevím | 6 | 5,08 % | 5,08 % |
nesouhlasím | 1 | 0,85 % | 0,85 % |
20. Vím od personálu vše, co o své nemoci potřebuji vědět
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 39 | 33,05 % | 33,05 % |
spíše nesouhlasím | 36 | 30,51 % | 30,51 % |
nevím | 16 | 13,56 % | 13,56 % |
souhlasím | 14 | 11,86 % | 11,86 % |
nesouhlasím | 13 | 11,02 % | 11,02 % |
21. Vím, na co a jak užívám konkrétní lék:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 59 | 50 % | 50 % |
souhlasím | 39 | 33,05 % | 33,05 % |
spíše nesouhlasím | 10 | 8,47 % | 8,47 % |
nevím | 7 | 5,93 % | 5,93 % |
nesouhlasím | 3 | 2,54 % | 2,54 % |
22. Měl jsem možnost se aktivně zapojit do rozhodování o své léčbě:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 39 | 33,05 % | 33,05 % |
spíše nesouhlasím | 34 | 28,81 % | 28,81 % |
nevím | 18 | 15,25 % | 15,25 % |
souhlasím | 17 | 14,41 % | 14,41 % |
nesouhlasím | 10 | 8,47 % | 8,47 % |
23. Měl jsem možnost odmítnout léčbu
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 34 | 28,81 % | 28,81 % |
nevím | 29 | 24,58 % | 24,58 % |
souhlasím | 25 | 21,19 % | 21,19 % |
spíše nesouhlasím | 22 | 18,64 % | 18,64 % |
nesouhlasím | 8 | 6,78 % | 6,78 % |
24. Byly mi podány informace i o alternativním způsobu léčby:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 46 | 38,98 % | 38,98 % |
spíše nesouhlasím | 40 | 33,9 % | 33,9 % |
spíše souhlasím | 14 | 11,86 % | 11,86 % |
nevím | 10 | 8,47 % | 8,47 % |
souhlasím | 8 | 6,78 % | 6,78 % |
25. Ošetřující personál mě vždy požá o svolení před tím, než zahájí léčbu či vyšetření:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 36 | 30,51 % | 30,51 % |
spíše souhlasím | 32 | 27,12 % | 27,12 % |
nesouhlasím | 28 | 23,73 % | 23,73 % |
nevím | 12 | 10,17 % | 10,17 % |
souhlasím | 10 | 8,47 % | 8,47 % |
26. Zdravotník mi vždy nechá dostatečný prostor, čas pro všechny mé dotazy:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 44 | 37,29 % | 37,29 % |
spíše nesouhlasím | 32 | 27,12 % | 27,12 % |
nesouhlasím | 20 | 16,95 % | 16,95 % |
souhlasím | 13 | 11,02 % | 11,02 % |
nevím | 9 | 7,63 % | 7,63 % |
27. Odpoví vždy na mé dotazy:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 70 | 59,32 % | 59,32 % |
souhlasím | 24 | 20,34 % | 20,34 % |
spíše nesouhlasím | 13 | 11,02 % | 11,02 % |
nesouhlasím | 6 | 5,08 % | 5,08 % |
nevím | 5 | 4,24 % | 4,24 % |
28. Intimita či soukromí je vždy respektováno:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 54 | 45,76 % | 45,76 % |
spíše nesouhlasím | 27 | 22,88 % | 22,88 % |
souhlasím | 18 | 15,25 % | 15,25 % |
nevím | 12 | 10,17 % | 10,17 % |
nesouhlasím | 7 | 5,93 % | 5,93 % |
29. Výraz obličeje (mimika) zdravotníka je vždy chápající:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 36 | 30,51 % | 30,51 % |
spíše nesouhlasím | 32 | 27,12 % | 27,12 % |
nevím | 31 | 26,27 % | 26,27 % |
nesouhlasím | 13 | 11,02 % | 11,02 % |
souhlasím | 6 | 5,08 % | 5,08 % |
30. Mluví dostatečně hlasitě:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 67 | 56,78 % | 56,78 % |
souhlasím | 35 | 29,66 % | 29,66 % |
spíše nesouhlasím | 7 | 5,93 % | 5,93 % |
nevím | 6 | 5,08 % | 5,08 % |
nesouhlasím | 3 | 2,54 % | 2,54 % |
31. Tón řeči zdravotníků je příjemný:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 64 | 54,24 % | 54,24 % |
nevím | 23 | 19,49 % | 19,49 % |
spíše nesouhlasím | 20 | 16,95 % | 16,95 % |
souhlasím | 6 | 5,08 % | 5,08 % |
nesouhlasím | 5 | 4,24 % | 4,24 % |
32. Rychlost řeči je vždy přiměřená:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 75 | 63,56 % | 63,56 % |
souhlasím | 18 | 15,25 % | 15,25 % |
spíše nesouhlasím | 12 | 10,17 % | 10,17 % |
nevím | 11 | 9,32 % | 9,32 % |
nesouhlasím | 2 | 1,69 % | 1,69 % |
33. Oční kontakt se mnou udržují po celou dobu rozhovoru :
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 47 | 39,83 % | 39,83 % |
spíše nesouhlasím | 33 | 27,97 % | 27,97 % |
nevím | 19 | 16,1 % | 16,1 % |
nesouhlasím | 13 | 11,02 % | 11,02 % |
souhlasím | 6 | 5,08 % | 5,08 % |
34. Vyjadřují pochopení mého problému souhlasným pokyvováním hlavy:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 38 | 32,2 % | 32,2 % |
spíše nesouhlasím | 34 | 28,81 % | 28,81 % |
nevím | 27 | 22,88 % | 22,88 % |
souhlasím | 13 | 11,02 % | 11,02 % |
nesouhlasím | 6 | 5,08 % | 5,08 % |
35. Lékaři používají pozitivní úsměv:
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 35 | 29,66 % | 29,66 % |
spíše nesouhlasím | 34 | 28,81 % | 28,81 % |
nevím | 28 | 23,73 % | 23,73 % |
nesouhlasím | 13 | 11,02 % | 11,02 % |
souhlasím | 8 | 6,78 % | 6,78 % |
36. Sestry používají pozitivní úsměv:
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 38 | 33,33 % | 32,2 % |
nevím | 29 | 25,44 % | 24,58 % |
spíše souhlasím | 27 | 23,68 % | 22,88 % |
nesouhlasím | 11 | 9,65 % | 9,32 % |
souhlasím | 9 | 7,89 % | 7,63 % |
37. Úprava zevnějšku ošetřujícího personálu je vždy velmi dobrá:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 63 | 53,39 % | 53,39 % |
souhlasím | 24 | 20,34 % | 20,34 % |
nevím | 18 | 15,25 % | 15,25 % |
spíše nesouhlasím | 13 | 11,02 % | 11,02 % |
38. Chování lékařů bych ohodnotil(a) známkami (jako ve škole):
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 51 | 43,22 % | 43,22 % |
3 | 37 | 31,36 % | 31,36 % |
4 | 20 | 16,95 % | 16,95 % |
1 | 9 | 7,63 % | 7,63 % |
5 | 1 | 0,85 % | 0,85 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.6 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 0.62 |
Směrodatná odchylka: | 0.78 |
Medián: | 2 |
Modus: | 2 |
39. Chování sester bych ohodnotil(a):
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 49 | 41,53 % | 41,53 % |
3 | 40 | 33,9 % | 33,9 % |
4 | 24 | 20,34 % | 20,34 % |
5 | 3 | 2,54 % | 2,54 % |
1 | 2 | 1,69 % | 1,69 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.78 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 2 |
Rozptyl: | 0.59 |
Směrodatná odchylka: | 0.77 |
Medián: | 3 |
Modus: | 2 |
40. Lékaři jsou ochotní:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 55 | 46,61 % | 46,61 % |
nevím | 25 | 21,19 % | 21,19 % |
spíše nesouhlasím | 25 | 21,19 % | 21,19 % |
souhlasím | 9 | 7,63 % | 7,63 % |
nesouhlasím | 4 | 3,39 % | 3,39 % |
41. Sestry jsou ochotné:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 57 | 48,31 % | 48,31 % |
nevím | 24 | 20,34 % | 20,34 % |
spíše nesouhlasím | 24 | 20,34 % | 20,34 % |
nesouhlasím | 8 | 6,78 % | 6,78 % |
souhlasím | 5 | 4,24 % | 4,24 % |
42. Pokud ne, personál jakého oddělení je neochotný:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pohotovost | 2 | 5,56 % | 1,69 % |
chirurgie | 1 | 2,78 % | 0,85 % |
u ležáků, kteří sami bez pomoci personálu neudělají skoro nic | 1 | 2,78 % | 0,85 % |
traumatologie | 1 | 2,78 % | 0,85 % |
stomatologové | 1 | 2,78 % | 0,85 % |
na oddělení přece nezáleží | 1 | 2,78 % | 0,85 % |
obvodní lékař, endokrinologie, pohotovost | 1 | 2,78 % | 0,85 % |
sestry INT odd a LDN | 1 | 2,78 % | 0,85 % |
Personál Mostecké nemocnice | 1 | 2,78 % | 0,85 % |
pohotovostní abmulance :( | 1 | 2,78 % | 0,85 % |
ostatní odpovědi | 25 | 69,44 % | 21,19 % |
43. Máteli nějaký podnět ke komunikaci ošetřujícího personálu, napište ho:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
asi by bylo dobré, když si lékař není jistý a diagnóza může být vážná, aby než vyřkne nějaký verdikt nepřemýšlel nahlas !
být vstřícný, nebýt otrávený a podrážděnýneprojevovat své pohrdání, (nechovat se jako že "je to přece samozřejmé"), pečlivě vyslechnout pacienta, OCHOTA!!!
Cítila bych se lépe, kdybych měla pocit, že chápou, že je mi zle, někdy jsem vystrašená, když nevím, co se se mnou děje, a že je v pořádku, že jsem za nimi kvůli tomu přišla. Stačí, když to zahrají, nemusí se hned vciťovat, to by se zbláznili, ale prostě trocha empatie. A respekt k mojí zkušenosti s mým tělem, např. reakce na lék.
Chovejte se ke svým pacienům jakoby to byli Vaši příbuzní (maminka, dcera...).
chybí přestavení sestry, lékaře,
je to všechno o lidech, obecně sestry bývají daleko nepříjemnější než lékaři, ale jsou i velmi příjemné...
kromě odbornými výrazy by měli zdravotní problém popsat více laicky, aby to bylo pochopitelné a jasné
Lékař i sestra se zajímají o nemoc, ne o nemocného. Pokud něco vysvětlují, mám pocit malého dítěte, kterému maminka říká, co má dělat aby si nerozbil koleno (i když to asi myslí dobře). Neberou pacienta jako dospělého, který by si o svém zdraví a potažmo léčbě měl umět spolurozhodovat.
Lékaři by měli podávat ruce při příchodu a odchodu pacienta.
měli by mít víc času
moc administrativy a málo času na pacienta
mohli by ženy po porodu brát jako svéprávné a smostatně myslící osoby
nemam
Občas je třeba jim připomenout, že pacient je a) člověk b) klient, nikoliv materiál či inventář
Obvykle postrádám více prostoru pro vlastní dotazy, mám pocit, že jimi personál obtěžuji. Hodně mi vadí chování lékařů, když odmítnu nějaký způsob léčby, nejsou ochotni nabídnout alternativu a chovají se, jako bych je urazila tím, že jim "nesežeru" jejich standardní postup. Ocenila bych, kdyby zdravotnický personál k pacientům přistupoval s větším pochopením, že laici odborné stránce zcela nerozumí a potřebují vysvětlení, byť se z pohledu zdravotníků dotazy pacientů zdají "hloupé", pacient na rozdíl od zdravotníka obykle nemá hned při prvním ošetření dostatečné zkušenosti s problémem, který přišel k lékaři řešit.
Ocenila bych, pokud by mi personál popisoval, co dělá, co se chystá udělat, podrobně vysvětlil význam vyšetření a jejich výsledky, popsal srozumitelně můj problém a jeho řešení, klidně i napsal důležité body léčby, či užívání léků na papír, nabídl veškeré dostupné možnosti a poskytl případně materiály k prostudování a dal dostatečný prostor na dotazy, na rozmyšlení, případně se přesvědčil, zejména u starších osob, že pacient všemu porozumněl, netvářil se u toho, že jsem mu na obtíž, ale naopak že svoji profesi vykonává rád a s potěšením.
osobně ne, jen z doslechu
osobní zkušenost z Motolské nemocnice - objednají na 8,00 - lékař přijde v 10,00 - neomluví se, nevysvětlí - pacinet přijde na řadu v 13,30 - tak to funguje na onkologii, gynekologii a zažila jsem to i na dětském oddělení - tam čekají maminky s dětmi hodiny a jěště je sestra napomíná, že děti v čekárně nahlas mluví, běhají a vyrušují.
Personál by měl občas procházet kurzy kominikace a doplňovat si tak své vzdělání a být podporován v relaxaci. Přístup záleží na konkrétní sestře. Např. moje sestřičky z alergologie JI u Mudr Hofstefra jsou bezkonkurenční a absolutně dokonalé. Naopak hematologie v JI je katastrofální a nikdo mě tam nedostane ani párem koní.
poměr mezi pozitivní a negativní zkušeností
potřebovali by víc času na pacienta, a po dobu vyšetření by neměli vyřizovat další pracovní hovory
projevit více empatie, porozumění
respekt k pacientovi
Srozumitelně podávat pacientům informace ohledně jejich nemoci a informovat o veškerých možnostech léčby a následné péče
v případě neochoty ošetřujícího personálu nemusí být vždy na vině tento personál, ale může to znamenat reakci na velké přetížení
Vcelku by bylo rozumné respektovat přání pacienta a brát ho nejen někoho, kdo personál obtěžuje v jeho pracovní době, ale také jako klienta...
Větší vřelo, lidskost, ochutu, přátelské a příjemné jednání
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.