Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zelená koncepce v automobilovém průmyslu

Zelená koncepce v automobilovém průmyslu

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martina Novotná
Šetření:08. 11. 2012 - 15. 11. 2012
Počet respondentů:41
Počet otázek (max/průměr):24 / 22.22
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:59,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:45
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,


Dovoluji si Vás požádat o vyplnění dotazníku, který je součástí diplomové práce na Škoda Auto Vysoké škole. Jedná se o anonymní průzkum názorů a odpovědi jsou považovány za zcela důvěrné. Cílem není hodnotit, co je dobře či špatně, ale dozvědět se Vaše názory a očekávání. Výsledky budou zpracovávány hromadně a budou použity pouze pro zpracování této diplomové práce.


Podnět k vytvoření tohoto dotazníku vzešel z výzkumu, který provedlo Centrum pro výzkum veřejného mínění a společnost IPSOS TAMBOR s.r.o., který měl zjistit, jaké aktivní kroky podnikají Češi v souvislosti s ochranou životního prostředí. Z tohoto výzkumu vyplynulo, že se Češi na jednu stranu o ochranu životního prostředí zajímají – třídí odpad a šetří energiemi a vodu – ale na druhé straně nejsou ve většině případů ochotni podporovat zelené výrobky svým nákupem. Hlavním cílem tohoto dotazníku je zjistit, do jaké míry se tato problematika promítá i do automobilového průmyslu.
 

Informace k vyplnění:
Zelený = ekologický
Zelený automobil = automobil, jehož výroba, provoz a likvidace má minimální dopad na životní prostředí (alternativní pohony, GreenLine, BlueMotion, BlueEfficiency, apod.).
Čas potřebný k vyplnění dotazníku je zhruba 10 minut.
U otázek 1, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 22 zaškrtněte pouze jednu odpověď.
U otázek 2, 5, 15, 16 je možné zaškrtnout více odpovědí.
U otázky 10 očíslujte od 1 – 13 dle Vašich preferencí (1 – nejvýznamnější) 

Odpovědi respondentů

1. Víte, co je zelená koncepce?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2151,22 %51,22 %  
ne2048,78 %48,78 %  

Graf

2. Co děláte ve svém životě pro ochranu životního prostředí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Třídím odpad3278,05 %78,05 %  
Uchovávám dokumenty v elektronické podobě, minimálně tisknu2868,29 %68,29 %  
Šetřím vodou a energiemi2048,78 %48,78 %  
Nakupuji výrobky z recyklovatelných materiálů1331,71 %31,71 %  
Omezuji jízdu automobilem1126,83 %26,83 %  
Jiné921,95 %21,95 %  
Kupuji zelené výrobky614,63 %14,63 %  
Jsem členem Greenpeace či jiné stejně zaměřené organizace24,88 %4,88 %  
Bydlím v energeticky úsporném domě24,88 %4,88 %  
Účastním se brigád na obnovu zeleně12,44 %2,44 %  

Graf

3. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli jiné, prosím vypište:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Chovám se normálně slušně k přírodě, neničím ji víc než je nezbytně nutné.

Jsem pro prolomení limitů těžby - menší zlo než jaderná en. s nevyřešeným odpadem. Popel - mj. využití ve stavebnictví Integrovaná doprava - rikši, bričky - MHD 21 stol.

nakupuji místní výrobky

nespotřebovávám nesmysly, snažím se minimalizovat svou poptávku, snažím se příkladem ukazovat svému okolí, že "to jde i jinak"

netopím a zbytečně nevětrám zároveň, doplňuji jídelníček tofu (místo masa)

nevim z hlavy

nic

Snažím se chovat efektivně, bojkotuji neekologické projekty jako je například biozemědělství a znehodnocování paliv biopřísadami,...

4. Považujete se za zeleného spotřebitele?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3278,05 %78,05 %  
ano921,95 %21,95 %  

Graf

5. Řídíte se při nákupu výrobků (př. čisticí prostředky, prací prášky či elektronika) tím, zda jsou šetrné k životnímu prostředí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3073,17 %73,17 %  
ano1126,83 %26,83 %  

Graf

6. Když nekoupíte zelený výrobek, pak je to protože:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Chcete ušetřit1946,34 %46,34 %  
Nemáte čas porovnávat1843,9 %43,9 %  
Neexistuje ekologická alternativa produktu1331,71 %31,71 %  
Nevěříte. že zelené výrobky existují921,95 %21,95 %  
Zelené výrobky Vás nezajímají717,07 %17,07 %  
Jiné512,2 %12,2 %  
Není to pohodlné37,32 %7,32 %  

Graf

7. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli jiné, prosím vypište:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Environmentalní přístup

Nevím, co si pod pojmem "zelené zboží" představit. Samozřejmě se snažím zjišťovat o zboží co nejvíc, leč pouze v rámci svých možností a času, který jsem do toho ochoten vložit.

Výrobky označené jako "zelené" mají ve většině případů po započtení celého produkčního cyklu horší dopady na životní prostředí než výrobky "klasické".

8. Jste ochoten/ochotna si za zelené výrobky případně připlatit?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2765,85 %65,85 %  
ano1434,15 %34,15 %  

Graf

9. Od zaměstnání bydlíte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [do 5 kmotázka č. 10, 5 - 10 kmotázka č. 10, 11 - 20 kmotázka č. 10, 21 a více kmotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 a více km1741,46 %41,46 %  
do 5 km1229,27 %29,27 %  
11 - 20 km819,51 %19,51 %  
5 - 10 km49,76 %9,76 %  

Graf

10. Do zaměstnání dojíždíte nejčastěji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Automobilem1946,34 %46,34 %  
Autobusem819,51 %19,51 %  
MHD512,2 %12,2 %  
Na kole512,2 %12,2 %  
Chodím pěšky24,88 %4,88 %  
Vlakem24,88 %4,88 %  

Graf

11. V domácnosti máte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 vůz2151,22 %51,22 %  
2 a více vozů1639,02 %39,02 %  
Žádný vůz49,76 %9,76 %  

Graf

12. Oznámkujte faktory, na které se zaměřujete při koupi nového automobilu od 1 do 13 dle významnosti při rozhodování o koupi (1 - nejvýznamnější)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Značka4.97613.682
Barva6.6112.628
Cena37.122
Spotřeba4.2448.136
Typ vozidla4.6349.354
Výbava6.4638.2
Design6.5616.246
Dopad vozu na životní prostředí8.75610.819
Poprodejní servis8.8783.229
Velikost7.65910.761
Objem motoru8.5379.175
Úroveň emisí9.8297.654
Recyklovatelnost10.8548.808

Graf

13. Vlastníte zelený (ekologický) automobil:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne41100 %100 %  

Graf

14. Jste přesvědčen/a, že výroba a nákup zelených automobilů má smysl:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2663,41 %63,41 %  
ne1536,59 %36,59 %  

Graf

15. Myslíte si, že vozidla se vznětovými a zážehovými motory znečišťují životní prostředí více než vozidla s alternativními pohony?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2765,85 %65,85 %  
ne1434,15 %34,15 %  

Graf

16. Který z níže uvedených alternativních pohonů si myslíte, že je nejvíce ekologický?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vodíkové pohony1639,02 %39,02 %  
Elektromobily819,51 %19,51 %  
Hybridní pohony614,63 %14,63 %  
Zemní plyn512,2 %12,2 %  
Propan - butan37,32 %7,32 %  
Bionafta37,32 %7,32 %  

Graf

17. Důvody, proč byste o koupi ekologického automobilu uvažoval/a:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nízké náklady na pohonné prostředky3487,18 %82,93 %  
Ochrana životního prostředí1538,46 %36,59 %  
Bezpečnost vozidla410,26 %9,76 %  
Jiné37,69 %7,32 %  

Graf

18. Důvody, které Vás od koupě ekologického automobilu odrazují:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysoká pořizovací cena3585,37 %85,37 %  
Nedostatek speciálních čerpacích stanic2970,73 %70,73 %  
Žádná možnost daňových úlev819,51 %19,51 %  
Jiné717,07 %17,07 %  

Graf

19. Měl by stát podporovat automobily s alternativním pohonem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2970,73 %70,73 %  
ne1229,27 %29,27 %  

Graf

20. Uvažujete do budoucna o koupi zeleného automobilu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3073,17 %73,17 %  
ano1126,83 %26,83 %  

Graf

21. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž2253,66 %53,66 %  
Žena1946,34 %46,34 %  

Graf

22. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23 - 302560,98 %60,98 %  
31 - 50819,51 %19,51 %  
22 a méně614,63 %14,63 %  
51 a více24,88 %4,88 %  

Graf

23. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské ukončené maturitní zkouškou1536,59 %36,59 %  
Vysokoškolské bakalářské1536,59 %36,59 %  
Vysokoškolské magisterské614,63 %14,63 %  
Středoškolské s výučním listem49,76 %9,76 %  
Základní12,44 %2,44 %  

Graf

24. Váš měsíční příjem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 000 - 19 999.-1536,59 %36,59 %  
0 - 9 999.-1126,83 %26,83 %  
20 000 - 29 999.-819,51 %19,51 %  
30 000 - 39 999.-512,2 %12,2 %  
40 000.- a více24,88 %4,88 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Co děláte ve svém životě pro ochranu životního prostředí?

  • odpověď Šetřím vodou a energiemi:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 8. Jste ochoten/ochotna si za zelené výrobky případně připlatit?

8. Jste ochoten/ochotna si za zelené výrobky případně připlatit?

  • odpověď ano:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 5. Řídíte se při nákupu výrobků (př. čisticí prostředky, prací prášky či elektronika) tím, zda jsou šetrné k životnímu prostředí?

14. Jste přesvědčen/a, že výroba a nákup zelených automobilů má smysl:

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 20. Uvažujete do budoucna o koupi zeleného automobilu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Víte, co je zelená koncepce?

2. Co děláte ve svém životě pro ochranu životního prostředí?

4. Považujete se za zeleného spotřebitele?

5. Řídíte se při nákupu výrobků (př. čisticí prostředky, prací prášky či elektronika) tím, zda jsou šetrné k životnímu prostředí?

6. Když nekoupíte zelený výrobek, pak je to protože:

8. Jste ochoten/ochotna si za zelené výrobky případně připlatit?

9. Od zaměstnání bydlíte:

10. Do zaměstnání dojíždíte nejčastěji:

11. V domácnosti máte:

12. Oznámkujte faktory, na které se zaměřujete při koupi nového automobilu od 1 do 13 dle významnosti při rozhodování o koupi (1 - nejvýznamnější)

13. Vlastníte zelený (ekologický) automobil:

14. Jste přesvědčen/a, že výroba a nákup zelených automobilů má smysl:

15. Myslíte si, že vozidla se vznětovými a zážehovými motory znečišťují životní prostředí více než vozidla s alternativními pohony?

16. Který z níže uvedených alternativních pohonů si myslíte, že je nejvíce ekologický?

17. Důvody, proč byste o koupi ekologického automobilu uvažoval/a:

18. Důvody, které Vás od koupě ekologického automobilu odrazují:

19. Měl by stát podporovat automobily s alternativním pohonem?

20. Uvažujete do budoucna o koupi zeleného automobilu?

21. Jste:

22. Váš věk:

23. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

24. Váš měsíční příjem:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Víte, co je zelená koncepce?

2. Co děláte ve svém životě pro ochranu životního prostředí?

4. Považujete se za zeleného spotřebitele?

5. Řídíte se při nákupu výrobků (př. čisticí prostředky, prací prášky či elektronika) tím, zda jsou šetrné k životnímu prostředí?

6. Když nekoupíte zelený výrobek, pak je to protože:

8. Jste ochoten/ochotna si za zelené výrobky případně připlatit?

9. Od zaměstnání bydlíte:

10. Do zaměstnání dojíždíte nejčastěji:

11. V domácnosti máte:

12. Oznámkujte faktory, na které se zaměřujete při koupi nového automobilu od 1 do 13 dle významnosti při rozhodování o koupi (1 - nejvýznamnější)

13. Vlastníte zelený (ekologický) automobil:

14. Jste přesvědčen/a, že výroba a nákup zelených automobilů má smysl:

15. Myslíte si, že vozidla se vznětovými a zážehovými motory znečišťují životní prostředí více než vozidla s alternativními pohony?

16. Který z níže uvedených alternativních pohonů si myslíte, že je nejvíce ekologický?

17. Důvody, proč byste o koupi ekologického automobilu uvažoval/a:

18. Důvody, které Vás od koupě ekologického automobilu odrazují:

19. Měl by stát podporovat automobily s alternativním pohonem?

20. Uvažujete do budoucna o koupi zeleného automobilu?

21. Jste:

22. Váš věk:

23. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

24. Váš měsíční příjem:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Novotná, M.Zelená koncepce v automobilovém průmyslu (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://zelena-koncepce-v-automobilo.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.