Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Železnice v rámci systému PID

Železnice v rámci systému PID

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Kolářová
Šetření:02. 06. 2013 - 01. 07. 2013
Počet respondentů:204
Počet otázek (max/průměr):10 / 6.54
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:63,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:54
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Průzkum je určen pro respondenty využívající pravidelně nebo příležitostně vlaky Pražské integrované dopravy, případně pro respondenty, kteří tuto možnost mají, ale z nějakého důvodu ji nevyužívají. Cílem výzkumu je zjistit poptávku cestujících po nových vlakových zastávkách na území Prahy a spokojenost cestujících.

Výsledky výzkumu budou sloužit jako podklad mé bakalářské práce. Děkuji za Váš čas.

 

Veronika Kolářová

 

Odpovědi respondentů

1. Využíváte pravidelně vlaky v rámci PID?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10250 %50 %  
ano10149,51 %49,51 %  
нет10,49 %0,49 %  

Graf

2. Kolik času strávíte v dopravních prostředcích během jedné Vaší cesty? (Včetně častu stráveného cestováním MHD po Praze)

Nezahrnuje čas potřebný na docházkuk k zastávkám. Jedná se o čas, který uplyne od okamžiku, kdy nastoupíte do prvního dopravního prostředku Vaší cesty, do okamžiku výstupu z posledního dopravního prostředku.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 45 minut2726,73 %13,24 %  
do 30 minut2625,74 %12,75 %  
více než 60 minut2221,78 %10,78 %  
do 60 minut2019,8 %9,8 %  
do 15 minut65,94 %2,94 %  

Graf

3. Z jakého důvodu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V blízkosti cíle mých cest není žádné nádraží nebo zastávka.4949 %24,02 %  
Využívám alternativní spojení, které je rychlejší.3030 %14,71 %  
Využívám alternativní spojení, které je častější.2727 %13,24 %  
Preferuji cestování osobním automobilem1414 %6,86 %  
nevim co je pid11 %0,49 %  
v okolí mám prahu sedlec, která je daleko od bus. zastávky, má dlouhé spoje a špatnou návaznost v centru /málo zastávek11 %0,49 %  
Vlaky v rámci PID využívám vždy, když jedu vhodným směrem, nedá se ale říci, že by to bylo pravidelně11 %0,49 %  
Co je to PID???11 %0,49 %  
cestuji na trasách, kam nevede železnice11 %0,49 %  
1) režijka neplatí na vlaky 2) na přestup jsou dvě minuty, což je málo, i kdyby nakrásně autobus přijel včas11 %0,49 %  
mé město ze kterého pocházím není ve středočeském kraji11 %0,49 %  
Nejezdám po Praze vlakem11 %0,49 %  
Pohodlnější a větší zábava ve skupině11 %0,49 %  
Cíle a zdroje většinou nejsou v dosahu železnice11 %0,49 %  
bydlím v Praze a využívam hlavně MHD, využívat vlak po centru Prahy není výhodné ani rychlé11 %0,49 %  
Nevím, co je PID11 %0,49 %  
Mám levný jízdní doklad pro přepravu vozidly DPP11 %0,49 %  
nepotřebuji na místa, kde staví11 %0,49 %  
železnice neobsluhuje hlavní směr mé cesty, resp. zastávka je příliš daleko, proto ji nevyužívám pravidelně, jak zněla otázka, ale pouze příležitostně11 %0,49 %  
Bydlím hned u metra...11 %0,49 %  

Graf

4. Kolik z toho tvoří cestování MHD po Praze? (z vlaku do Vašeho cíle nebo naopak)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 20 minut3736,63 %18,14 %  
do 30 minut2726,73 %13,24 %  
do 10 minut1918,81 %9,31 %  
do 45 minut1110,89 %5,39 %  
více než 45 minut76,93 %3,43 %  

Graf

5. Jaké nádraží/zastávku vlaku v Praze pravidelně využíváte? Doplňte:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Masarykovo nádraží1313 %6,37 %  
Hlavní nádraží77 %3,43 %  
Praha Hlavní nádraží55 %2,45 %  
Praha Masarykovo nádraží33 %1,47 %  
Praha Smichov22 %0,98 %  
Praha hl. n. 22 %0,98 %  
smíchov22 %0,98 %  
Praha-Bubeneč22 %0,98 %  
Vysočany22 %0,98 %  
Hl. n., Smíchov11 %0,49 %  
ostatní odpovědi hlavní nádraží, smíchov
Libeň
hlavní nádraží, Vršovice
praha smíchov/praha hlubočepy
Praha-Vysočany
Praha Radotín, Praha Libeň
Praha Hlavní nádraží, Praha Vršovice
Praha-Kyje, Praha-Libeň, Praha-Masarykovo nádraží
nadrazi holesovice
Smíchovské nádraží, Hlavní nádraží
vršovice, strašnice, holešovice, hlavní nádraží
běchovice, masarykovo n, libeň
Praha Masarykovo nádraží, Praha hl. nádraží
Nádraží Vršovice
Praha - Hostivař, Vršovice, hlavní nádraží
Bubeneč
Kobylisy
Masarykovo nádraží, Praha - Horní Počernice, Praha - Vysočany, Praha - Libeň, Praha - Sedlec
Rostoklaty, Praha-Libeň, Praha-Masarykovo nádraží
uhrineves
Uhříněves
Praha - Uhříněves a Praha hlavní nádraží
Praha- Hlavní nádraží
Nádraží Holešovice
Masarykovo
Praha Vysocany
Radotín
Praha Dejvice, Masarykovo nádraží, hlavní nádraží, Smíchovské nádraží
Praha Masarykovo
Masarykovo nádrží
Hlavní nádraží, nádraží Uhříněves
Winstona Churchila
Praha-Smíchov, Praha hlavní nádraží, Praha - Masarykovo nádraží
Praha-Klánovice‎
Masarykovo, Hlavní, Libeň, Holešovice
Dejvicka
Satalice
Praha Strašnice zast.
Hlavní, Hostivař
Hlavní nádraží nebo Smíchovské nádraží
nádraží Strašnice
Praha Vysočany, Praha Libeň, Praha Masarykovo n., Praha Vršovice
Praha Vysočany
Seník
bubenec
Praha Vršovice
Praha-Zličín, Praha-Smíchov Na Knížecí, Praha-Smíchov
Praha hl.n. + Praha-Smíchov
Praha hl. , Praha Smíchov
Dejvice, Masarykovo n.
hl.nadrazi
Praha hl.n., Praha Vršovice
nádraží vršovice Praha
smíchovské nádraží
Horní Počernice
Praha, hl. nádraží
Praha hl nadrazi
Hostivař
Masarykovo nadrazi
Ládví
Praha hl.n.
6161 %29,9 % 

Graf

6. Jaké nádraží/zastávku vlaku v Praze příležitostně využíváte? Doplňte:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hlavní nádraží2022,73 %9,8 %  
Hlavni nadrazi33,41 %1,47 %  
žádnou22,27 %0,98 %  
Smíchovské Nádraží22,27 %0,98 %  
Hlavní nádraží, Masarykovo nádraží22,27 %0,98 %  
Praha Smíchov22,27 %0,98 %  
Praha hlavní nádráží22,27 %0,98 %  
hlavni nadrazi...11,14 %0,49 %  
Masarykovo nádr., Holešovice, Bubeneč, Sedlec11,14 %0,49 %  
masarykovo nádraží, dejvice11,14 %0,49 %  
ostatní odpovědi sedlec, holešovice, hl. nádraží, dejvice, střešovice, ruzyně
Masarykovo nádraží, Hlavní nádraží, Dejvická
Praha-Holešovice, nádraží
Smíchov, Hlavní nádraží, Masarykovo nádraží
Satalice
Praha-Holesovice zast., Masarykovo nadrazi
Hlavní nádraží, Smíchovské nádraží, Radotín
mnoho zastávek a nádraží, nejvíce Praha-Vršovice
Kde to je? Neznam!
Smícho, Hlavní, Modřany
Hlavní nádraží, Masarykovo nádraží, Praha - Braník, Praha - Modřany, Praha - Vysočany
Masarykovo, hlavní nádraží, Bubeneč, Dejvice
Horní Měcholupy, Hlavní Nádraží
Praha-Dejvice, Praha Masarykovo nádraží, Praha hlavní nádraží
Hlavni nadrazi a Masarycka
Praha hl.n.
Smíchovské nádraží, Hlavní nádraží
Libeň
Praha - Hostivař, Praha Hlavní nádraží
Sedlec
Praha-Smíchov
Praha Masarykovo nádraží
Veleslavín
Hlavní nádraží
Hlavní nádr., Nádr. Holešovice, Nádr. Vysočany, Nádr. Radotín, Nádr. Horní Počernice
Bubeneč
Praha - Vršovice
Praha-Vysočany
Krč
Praha Modřany
hlavní nádraží, Smíchov, Masarykovo nádraží
dejvické, hlavní nádraží
Zbraslav, Smíchov, Braník, Hlavní nádr.
Praha-Radotín, Praha-Smíchov, Praha hl.n., Praha-Libeň
Praha hlavní nádraží nebo Masarykovo nádraží (pro cesty mimo Prahu)
Praha-Libeň, Praha Masarykovo n., Praha-Vysočany, Praha hl.n.
Praha-Smíchov, Praha hlavní nádraží, Praha-Vršovice
HLN
Hlvní nádraží, Vysočany, Smíchov
Hl. Nádraží
Praha Hlavní nádraží, Praha Radotín
hl.n.,Vysočany
Masarykovo nádrží
Masarykovo nádraží
Praha - Strašnice, Praha hl.n., Praha Masarykovo nádraží, Praha Dejvice
Praha - Krč, Praha - Hlavní nádraží
Hl. nadrazi
nejezdim do prahy
Praha Strašnice zastávka
Praha Sedlec, Praha Masarykovo nádraží
Hlavní nádraží, Nádraží Strašnice
hlavni
5259,09 %25,49 % 

Graf

7. Uvítali byste v Praze více zastávek vlaků? Jaké?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11255,45 %54,9 %  
Vyšehrad73,47 %3,43 %  
Podbaba41,98 %1,96 %  
černý most20,99 %0,98 %  
Kačerov20,99 %0,98 %  
Albertov20,99 %0,98 %  
Rajská Zahrada20,99 %0,98 %  
Karlín20,99 %0,98 %  
všechna bývalá nádraží malešice, vyšehrad, ...10,5 %0,49 %  
cokoli jde propojit, je to super10,5 %0,49 %  
v centru obecně, v podbabě10,5 %0,49 %  
zrušenou zastávku na Albertově 10,5 %0,49 %  
Bubeneč10,5 %0,49 %  
Poblíž Jižního Města10,5 %0,49 %  
všeobecně asi ano, ale sám bych nevyužil, už teď mám vlak u domova 10,5 %0,49 %  
Obnoveně Vyšehrad, Praha-Krč apod.10,5 %0,49 %  
vinohrady10,5 %0,49 %  
nic mě nenapadá, ale cestováni po Praze vlakem je super10,5 %0,49 %  
Vyšehrad, Podbaba, Zahradní Město, Krč, Malešice, Rajská zahrada10,5 %0,49 %  
Letiste Ruzyne, obnoveni zastavky Praha-Vysehrad10,5 %0,49 %  
Vyšehrad, Černý Most10,5 %0,49 %  
Modřany10,5 %0,49 %  
uvítala bych obnovu Vyšehradu, dále Eden apod.10,5 %0,49 %  
Je mi to buřt10,5 %0,49 %  
Vysehrad ad., cim vic, tim lip + letiste10,5 %0,49 %  
Rajska zahrada, Vysehrad10,5 %0,49 %  
Vyšehrad-Albertov (stávající výhybna), Černý Most10,5 %0,49 %  
Radotín-nádraží, albertov, Opera, Karlovo nám. (NS2), Depo Hostivař, Podbaba10,5 %0,49 %  
Albertov (Výtoň), Zahradní Město, Eden10,5 %0,49 %  
Praha-Podbaba10,5 %0,49 %  
Chýně, Kačerov, Hostivař, Eden, Průběžná10,5 %0,49 %  
Ulice Běhleharadská10,5 %0,49 %  
Praha 410,5 %0,49 %  
Praha-Kbely Pod Nouzovem10,5 %0,49 %  
Vyšehrad (současná poloha), Kačerov, Malešice, Eden10,5 %0,49 %  
Náměstí bratří synků/Otakarova10,5 %0,49 %  
Praha Vyšehrad (Albertov)10,5 %0,49 %  
eden, zahradní město10,5 %0,49 %  
Na Padesatem10,5 %0,49 %  
Vyšehrad, to je katastrofa, buď to strhnout nebo to opravit, byla by to krásná budova10,5 %0,49 %  
Výtoň / Ostrčilovo nám., Rajská zahrada, Zahradní Město10,5 %0,49 %  
P 1010,5 %0,49 %  
Vyšehrad, Záběhlice, Florenc10,5 %0,49 %  
Balabenka, Kačerov, Vyšehrad, Raj. Zahrada10,5 %0,49 %  
Výtoň10,5 %0,49 %  
Praha Vyšehrad (Albertov), Praha Kačerov, Praha Malešice, Oblast Pod Táborem (trať na nákl. n. Žižkov)10,5 %0,49 %  
Kačerov, Černý most10,5 %0,49 %  
Podbaba, Vyšehrad10,5 %0,49 %  
vršovice10,5 %0,49 %  
Praha Eden, Vyšehrad (Výtoň), Rajská zahrada10,5 %0,49 %  
Eden, Zahradní město, Albertov (Vyšehrad)10,5 %0,49 %  
Kačerov-Krč, Výtoň-Vyšehrad10,5 %0,49 %  
nevedou tam ani koleje...10,5 %0,49 %  
u losů10,5 %0,49 %  
na podbabe10,5 %0,49 %  
Vyšehrad, Krč,10,5 %0,49 %  
širší centrum10,5 %0,49 %  
Rajská Zahrada, Kačerov, Výtoň/Vyšehrad, Malešice10,5 %0,49 %  
Kobylisy10,5 %0,49 %  
Rajská Zahrada, Karlín, Kačerov10,5 %0,49 %  
Zahradní město, Eden, Rajská zahrada10,5 %0,49 %  
Albertov, Rajská Zahrada, Malešice10,5 %0,49 %  
Praha-Výtoň/Vyšehrad/Ostrčilovo náměstí10,5 %0,49 %  
Někde mezi železničním mostem na Výtoni (Praha-Vyšehrad) a jižním portálem Vinohradského tunelu10,5 %0,49 %  
Výtoň, Kačerov10,5 %0,49 %  
Obnova Vyšehradu10,5 %0,49 %  
Kačerov, Výtoň, Malešice10,5 %0,49 %  
Rajská zahrada,Kačerov,Podbaba10,5 %0,49 %  
Kačerov, Výtoň10,5 %0,49 %  
Rajská Zahrada, Podbaba, Kačerov10,5 %0,49 %  
v zásadě všechny, které jsou zamýšlené10,5 %0,49 %  
Kačerov, možná Výtoň10,5 %0,49 %  
kačerov, albertov, zahradní město10,5 %0,49 %  
vysehrad10,5 %0,49 %  
Praha Podbaba10,5 %0,49 %  
Albertov, Černý Most, Krejcárek10,5 %0,49 %  
Praha-Vyšehrad10,5 %0,49 %  

Graf

8. Oznámkujte jako ve škole (1 nejlepší, 5 nejhorší)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
četnost spojů (interval)2.4090.961
pravidelnost/spolehlivost provozu2.2221.02
přehlednost tarifu2.5811.455
informační systém na stanicích a zastávkách (odjezdy, přestupy na MHD)2.5521.095
návaznost na síť pražské MHD (nabídka spojů, délka přestupu mezi vlakem a ostatními druhy dopravy)2.5321.047
úroveň nádražních budov (služby, čistota...)3.2610.981

Graf

9. Jste:

Vyberte, co Vás nejvíce vystihuje. Například student denního studia je studentem i v případě, že pracuje při studiu. Při krátkodobé nezaměstnanosti "zaměstnanec", v případě dlouhodobé nezaměstnanosti nebo rodičovské dovolené "v domácnosti".

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student14370,44 %70,1 %  
zaměstnanec/podnikatel5627,59 %27,45 %  
v domácnosti20,99 %0,98 %  
důchodce20,99 %0,98 %  

Graf

10. Máte-li jakékoli připomínky k danému problému nebo dotazníku, můžete je uvést zde.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

.

Co třeba informace o odjezdech linek S na zastávkách MHD, případně přímo ve vozidlech MHD? Nebo nějaká aplikace do telefonu?

Hlavně jde o dlouhé přestupy, schodiště, chodby a hlavně nespolehlivost, takže ve finále vyjde cesta vlakem na delší dobu, bohužel.

Hodně štěstí s bakalářskou prací :-)

chybí automaty PID na menších zastávkách, autobusy na zastávce Bubeneč v méně frekventované hodiny špatně navazují na vlak

Jižní Město má metro, vlak ne, takže pravidelně nejezdím, ale výlety pomocí PID (včetně vlaků) využívám vcelku často :) Hodně štěstí, Verčo :)

Jsem pravidelným cestujícím mezi Prahou a Teplicemi . Vybírám si převážně vlaky IC EC z důvodu čistoty , klimatizace a péče o cestující. S rychlíky jako je např. Chomutovka mám špatné zkušenosti. Vlaky jsou hrozné a špinavé. Myslím si , že ani cena danému vlaku neodpovídá. 1.6. Jsem měla i špatnou zkušenost s Mezinárodním vlakem , který pak jel do Německa. Přestupovala jsem v Ústí nad Labem. V zastávce Roztoky u Prahy nám spadl strom na troleje. Průvodčí nebyli schopni nás o situaci plně informovat. Ve vlaku jsme byli (přímo) uvězněni 5 hodin. Nebyla zajištěna voda , kterou jsem si musela koupit za 63kč 300ml. A odpověď průvodčího zněla : " já jsem vodu zajistil z Ústí nad Labem do Děčína". My jsme ale stáli ve stanici Roztoky u Prahy. Bylo mi řečeno , že jestli si počkám v Ústí ,tak tu vodu můžu dostat. Myslím,že takhle by to být nemělo.

Jsem spokojena se vším, i slevy jsou dobré a snad to politici nezruší.je lepší vlak než bus a jezdí častěji

K otázce číslo 5 - pakliže předpokládám, že se cestující ve vlaku nehromadí, tak zřejmě využívají více než jedno nádraží nebo zastávku.

K tomu tarifu - klasické lístky, důchodcovské slevy a pod. platí ve vlacích nějak jinak než v ostatní MHD. A lidé v kasách na metru to asi nevědí. Táta platil zbytečně pokuty.

Kdybych věděl, co je PID, tak by to byla jiná písnička.

Kéž by práce pomohla k tomu zprovoznění nádraží, která zbytečně chátrají. Nemusí to být nákladné a "památeční" budovy, ale zapojit vlaky jako běžnou součást MHD by bylo super.

Měli byste napsat na začátku o co jde, jinak Vám to začne vyplňovat spousta lidí jako já, kterých se to netýká

nefunkcnost sms jizdenek v PID vlacich

Nejsem potencialnim uzivatelem zeleznice, protoze ve smeru me denni dojizdky nevede zadna trat. Jedna prochazi okolo cile, ale jinym smerem. Z nabizenych odpovedi na otazku, proc nevyuzivam vlak, na me tak nesedi ani jedna, tak jsem zvolil tu, ze v blizkosti cile neni zastavka (coz tedy opravdu neni).

Nemám připomínky, dotazník je pěkně koncipován! :)

nemám žádné připomínky

Nikdy nechápu, od které stanice vlaku mi platí Opencard a kam si tedy musím kupovat lístek na vlak - to by mělo být někde napsané jasněji i pro jednodušší lidi jako já.

Osobně bych nejradši viděl obecně přiblížení vlaku principům metra - rozumný interval na všech linkách celý den, nezávislost na jiné dopravě (např. dálkových vlacích) a stanice s dobrou návazností na ostatní dopravu. Určitě by zlepšení přineslo přidání kolejí v hlavních trasách a centrální přestupový bod (oproti současné roztříštěnosti linek), ovšem to už je "drahá sranda". Rozhodně se dá zapracovat i na připojení měst v okolí (Kladno, Brandýs n. L., Kralupy n. V. atd.) Sám se otázkou využití železnice v Praze a okolí zabývám, takže bych toho vymyslel asi hodně, což ovšem asi není účel tohoto dotazníku.

Postavit Operu :-)

Pracuji u sždc a osobně si myslím, že úroveň nádražních budov se nezlepší ani po převedení jejich správy pod již zmíněnou organizaci.

Rád poskytnu doplňující údaje nebo informace, jak z pohledu cestujícího, tak zaměstnance provozovatele dráhy. mail@michaldlouhy.name

Systém je v rámci možností dobrý, chybí ale vůle a tím pádem prostředky na zlepšování infrastruktury.

U otázky č.8 jsem nepochopil, jestli se jedná o názor na současný stav (takto jsem to vyplnil) nebo je-li to kritérium důležitosti pro respondenta. Přeji hodně úspěchů při psaní a obhajobě.

Uvítala bych nějakou "pernamentku" jen na (pražské) vlaky, klasická MHD OpenCard je pro mě nepoužitelná (nepotřebuji jí).

V systému PID prakticky neexistují spěšné vlaky, což je velká škoda. Do vzdálenějších míst se tak vlak časově moc nevyplatí, např. Beroun, kam je rychlý vlak jen jednou za hodinu, obdobně Lysá, Nymburk,Kralupy,Benešov.

v širším okolí Prahy se vlaky využívají vcelku dost ale pro pohyb po centru nejsou vůbec vhodné, preferuji MHD a také i proto, stále mám jízdenku na zaměstanecké jízdné, což znamená, že v systému PID nemohu jezdit vlakem, musela bych ho platit extra

Vadí mi, že si můžu koupit maximálně čtvrtletní doplňkové kupóny PID, ráda bych si koupila roční jako u pražské jízdenky.

Vlakem PID jsem jela minulý týden definitivně naposledy. Dojížděla jsem jím na brigádu a to věčné zpoždění už mě otrávilo natolik, že příště raději pojedu autobusem. Je to škoda.

Vlaky v PID jsou vynikající věc: do centra za 12 minut (autobusem+metrem nejméně dvakrát tolik) a hlavně v jednom tarifu s tramvajenkou. Využívám prakticky denně a to nejen na cestu do práce, ale i za zábavou. Super a chválím! :-)

Zavést takt 15 minut na hlavních linkách místo rozpadu hlavních os na 2 linky. Typicky S1 a S7 na úseku Úvaly - Praha. Zlepšit efektivitu systému - např. nová linka KŽC do Čakovic je zcela jasná ukázka totální neefektivnosti. Interval, který nemůže konkurovat ostatním spojením a na dobu oběhu cca 40 minut (teoreticky by to mohlo zvládnout 1 vozidlo při hodinovém taktu) jsou potřeba 3 vozidla (2 + 1 neustále připravené záložní díky stáří vozidel).

Zmatek v kupování lístků (například při cestě do Lysé nad Labem platí tramvajenka OpenCard až do Horních Počernic a jízdenka na vlak stačí jen z Počernic do Lysé), kdo málo cestuje, nevyzná se v tom. Čistota a služby na nádražích jsou v porovnání s minulým stoletím bědné, i když třeba nádraží v Čelákovicích je pěkně rekonstruované. Rušení výpravčích je absolutní hloupost! Je to osobnost na nádraží, kterou žádná centrála s počítači nenahradí, je to dokonce dražší a výpravčí přijdou o práci a nádraží zpustnou. Přístup na nádraží Horní Měcholupy je pro odvážlivce, osamělý. Přístup na nádraží Hostivař po "kozí stezce" od autobusu nebo mnozí riskují při přebíhání přes frekventovanou ulici Průmyslová. Vstup do nádraží Vysočany je jak ze špatného filmu a se smutkem se vzpomíná na čisté a živé nádraží. Z hlavního nádraží má spousta návštěvníků Prahy divoký dojem, což je slabé slovo. Výborné spojení bývalo na nádraží Bráník z autobusového nádraží, dnešní stav neznám, ale vzpomínky jsou příjemné.

žádné nemám

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Využíváte pravidelně vlaky v rámci PID?

  • odpověď ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 30 minut na otázku 2. Kolik času strávíte v dopravních prostředcích během jedné Vaší cesty? (Včetně častu stráveného cestováním MHD po Praze)
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 45 minut na otázku 2. Kolik času strávíte v dopravních prostředcích během jedné Vaší cesty? (Včetně častu stráveného cestováním MHD po Praze)
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 60 minut na otázku 2. Kolik času strávíte v dopravních prostředcích během jedné Vaší cesty? (Včetně častu stráveného cestováním MHD po Praze)
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi více než 60 minut na otázku 2. Kolik času strávíte v dopravních prostředcích během jedné Vaší cesty? (Včetně častu stráveného cestováním MHD po Praze)
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 10 minut na otázku 4. Kolik z toho tvoří cestování MHD po Praze? (z vlaku do Vašeho cíle nebo naopak)
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 20 minut na otázku 4. Kolik z toho tvoří cestování MHD po Praze? (z vlaku do Vašeho cíle nebo naopak)
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 30 minut na otázku 4. Kolik z toho tvoří cestování MHD po Praze? (z vlaku do Vašeho cíle nebo naopak)
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 45 minut na otázku 4. Kolik z toho tvoří cestování MHD po Praze? (z vlaku do Vašeho cíle nebo naopak)
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Masarykovo nádraží na otázku 5. Jaké nádraží/zastávku vlaku v Praze pravidelně využíváte? Doplňte:
  • odpověď ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi hlavní nádraží na otázku 6. Jaké nádraží/zastávku vlaku v Praze příležitostně využíváte? Doplňte:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Preferuji cestování osobním automobilem na otázku 3. Z jakého důvodu?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi V blízkosti cíle mých cest není žádné nádraží nebo zastávka. na otázku 3. Z jakého důvodu?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Využívám alternativní spojení, které je častější. na otázku 3. Z jakého důvodu?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Využívám alternativní spojení, které je rychlejší. na otázku 3. Z jakého důvodu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Využíváte pravidelně vlaky v rámci PID?

2. Kolik času strávíte v dopravních prostředcích během jedné Vaší cesty? (Včetně častu stráveného cestováním MHD po Praze)

3. Z jakého důvodu?

4. Kolik z toho tvoří cestování MHD po Praze? (z vlaku do Vašeho cíle nebo naopak)

5. Jaké nádraží/zastávku vlaku v Praze pravidelně využíváte? Doplňte:

6. Jaké nádraží/zastávku vlaku v Praze příležitostně využíváte? Doplňte:

7. Uvítali byste v Praze více zastávek vlaků? Jaké?

8. Oznámkujte jako ve škole (1 nejlepší, 5 nejhorší)

9. Jste:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Využíváte pravidelně vlaky v rámci PID?

2. Kolik času strávíte v dopravních prostředcích během jedné Vaší cesty? (Včetně častu stráveného cestováním MHD po Praze)

3. Z jakého důvodu?

4. Kolik z toho tvoří cestování MHD po Praze? (z vlaku do Vašeho cíle nebo naopak)

5. Jaké nádraží/zastávku vlaku v Praze pravidelně využíváte? Doplňte:

6. Jaké nádraží/zastávku vlaku v Praze příležitostně využíváte? Doplňte:

7. Uvítali byste v Praze více zastávek vlaků? Jaké?

8. Oznámkujte jako ve škole (1 nejlepší, 5 nejhorší)

9. Jste:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kolářová, V.Železnice v rámci systému PID (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://zeleznice-v-ramci-pid.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.