Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Železniční doprava v Libereckém kraji

Železniční doprava v Libereckém kraji

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Šímová
Šetření:15. 03. 2011 - 23. 03. 2011
Počet respondentů:160
Počet otázek (max/průměr):19 / 18.33
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:45
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

jsem studentkou ČZU v Praze. V rámci své bakalářské práce provádím sociologický průzkum na názory veřejnosti k využívání železniční dopravy v Libereckém kraji.

Velmi Vám děkuji za spolupráci.

Odpovědi respondentů

1. V okolí jakého města v Libereckém kraji bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká Lípa4427,5 %27,5 %  
Liberec3320,63 %20,63 %  
Jablonec nad Nisou3119,38 %19,38 %  
Tanvald2012,5 %12,5 %  
nebydlím v Libereckém kraji106,25 %6,25 %  
Frýdlant74,38 %4,38 %  
Semily63,75 %3,75 %  
Turnov53,13 %3,13 %  
Jilemnice31,88 %1,88 %  
Železný Brod10,63 %0,63 %  

Graf

2. Jaké dopravní prostředky nejčastěji využíváte k přemístění?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
auto6339,38 %39,38 %  
autobus4628,75 %28,75 %  
železnice3119,38 %19,38 %  
pěší95,63 %5,63 %  
tramvaj63,75 %3,75 %  
auto+železnice+pěší10,63 %0,63 %  
kolo10,63 %0,63 %  
všechny uvedené a ještě kolo10,63 %0,63 %  
auto a vlak10,63 %0,63 %  
od všeho trochu10,63 %0,63 %  

Graf

3. Jak často využíváte železnici jako způsob k přemístění?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nepravidelně10968,13 %68,13 %  
1x-2x týdně2213,75 %13,75 %  
1x-2x měsíčně1911,88 %11,88 %  
denně106,25 %6,25 %  

Graf

4. Jste spokojený s tímto druhem dopravy?(železniční)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano7446,25 %46,25 %  
ano3924,38 %24,38 %  
spíše ne3320,63 %20,63 %  
ne148,75 %8,75 %  

Graf

5. Pokud ŽD využíváte, za jakým účelem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
za kulturou2918,13 %18,13 %  
do školy2415 %15 %  
na nákupy1710,63 %10,63 %  
do zaměstnání138,13 %8,13 %  
výlety127,5 %7,5 %  
nic74,38 %4,38 %  
na výlety63,75 %3,75 %  
Nevyužívám63,75 %3,75 %  
turistika53,13 %3,13 %  
výlet31,88 %1,88 %  
návštěva příbuzných31,88 %1,88 %  
na výlet21,25 %1,25 %  
k lékaři21,25 %1,25 %  
když nemám auto a autobus nejede,jak potřebuji10,63 %0,63 %  
na návštěvu10,63 %0,63 %  
zahraniční cesta10,63 %0,63 %  
výlet, sport10,63 %0,63 %  
když nemám momentálně k dispozici auto 10,63 %0,63 %  
na trénink10,63 %0,63 %  
k babičce10,63 %0,63 %  
cestování všeobecně, od nákupů po turistiku10,63 %0,63 %  
k přemístění odněkud někam10,63 %0,63 %  
za příbuznými10,63 %0,63 %  
téměř nepoužívám ŽD10,63 %0,63 %  
nákupy+zábava+lékař10,63 %0,63 %  
když jedu za přítelem10,63 %0,63 %  
Domů10,63 %0,63 %  
K turistice10,63 %0,63 %  
výlety, zařizování úředních záležitostí10,63 %0,63 %  
chalupa10,63 %0,63 %  
výlety, dovolená, cestování10,63 %0,63 %  
Pro míst, kam je špatné autobusové spojení10,63 %0,63 %  
za dětmi10,63 %0,63 %  
o víkendech10,63 %0,63 %  
návštěva10,63 %0,63 %  
za sportem10,63 %0,63 %  
dovolená10,63 %0,63 %  
různě10,63 %0,63 %  
na chalupu10,63 %0,63 %  
výlety, turistika10,63 %0,63 %  
za rodinou10,63 %0,63 %  
spoj mezi Novým Borem a Skalicí :)10,63 %0,63 %  
za zábavou10,63 %0,63 %  
k prarodičům10,63 %0,63 %  

Graf

6. Pokud by byla železniční doprava levnější, využívali byste ji častějí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4830 %30 %  
spíše ano4326,88 %26,88 %  
ne3823,75 %23,75 %  
spíše ne3119,38 %19,38 %  

Graf

7. Vnímáte železniční dopravu jako ekologicky šetrnou dopravu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12075 %75 %  
ne4025 %25 %  

Graf

8. Znáte nějaké jiné přepravce kromě ČD, a.s.? Pokud ano, uveďte jaké.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11974,38 %74,38 %  
nic53,13 %3,13 %  
Student agency42,5 %2,5 %  
RegioJet31,88 %1,88 %  
Viamont21,25 %1,25 %  
CD Cargo, RegioJet10,63 %0,63 %  
Deutsche Bahn10,63 %0,63 %  
studen agency10,63 %0,63 %  
railtransport10,63 %0,63 %  
SNCF,RŽD, PKP,DB,BŽD,ZSSK,OBB,....10,63 %0,63 %  
regio10,63 %0,63 %  
ČD Cargo10,63 %0,63 %  
ČD Cargo, OKD-Doprava, Viamont, JHMD10,63 %0,63 %  
Pendolino, Euro-city, Inter-city10,63 %0,63 %  
Vogtlandbahn,Deutsche Bahn,Veolia Transport Morava10,63 %0,63 %  
Někteří soukromí přepravci10,63 %0,63 %  
Kargo, němečtí dopravci10,63 %0,63 %  
DB10,63 %0,63 %  
trilex vogtlandbahn10,63 %0,63 %  
Cargo10,63 %0,63 %  
Elephant city10,63 %0,63 %  
autobusová,automobilová10,63 %0,63 %  
Idol10,63 %0,63 %  
Student agency?10,63 %0,63 %  
trilex10,63 %0,63 %  
autobus nevím název10,63 %0,63 %  
kargo10,63 %0,63 %  
DB, ZWON, 10,63 %0,63 %  
Viamont, JHMD, OKD Doprava, Vogthlandbahn10,63 %0,63 %  
Viamont, Veolia10,63 %0,63 %  
Unipetrol10,63 %0,63 %  
Vogtlandbahn GmbH; Ohmstraße 2, 08496 Neumark; 01810,63 %0,63 %  

Graf

9. Víte, co je to IDOL?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11169,38 %69,38 %  
ne4930,63 %30,63 %  

Graf

10. Využíváte IDOL?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11974,38 %74,38 %  
ano4125,63 %25,63 %  

Graf

11. Myslíte, že by se mělo více investovat do obnovy železniční infrastruktury než do infrastruktury silniční?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne4729,38 %29,38 %  
ano4729,38 %29,38 %  
spíše ano3421,25 %21,25 %  
ne3220 %20 %  

Graf

12. Považujete obnovu železniční infrastruktury ve vztahu k životnímu prostředí jako ekologickou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6339,38 %39,38 %  
spíše ano5735,63 %35,63 %  
spíše ne2918,13 %18,13 %  
ne116,88 %6,88 %  

Graf

13. Víte co je to OPERAČNÍ PROGRAM PŘESHRANIČNÍ SPOLUPRÁCE ČR – PL 2007-2013?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12376,88 %76,88 %  
ano3723,13 %23,13 %  

Graf

14. Měl na Vás vliv projekt „REVITALIZACE ŽELEZNIČNÍ TRATĚ SZKLARSKA POREBA – HARRACHOV?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím o něm7245 %45 %  
ne5735,63 %35,63 %  
ano3119,38 %19,38 %  

Graf

15. Myslíte, že do budoucna využijete obnovenou trať z Harrachova do Szklarske Poruby (spojení do Polska)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 16, neotázka č. 17, nevímotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím5735,63 %35,63 %  
ano5333,13 %33,13 %  
ne5031,25 %31,25 %  

Graf

16. Pokud ano, za jakým účelem?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nákupy1426,92 %8,75 %  
kultura917,31 %5,63 %  
turistika815,38 %5 %  
výlety35,77 %1,88 %  
výlet35,77 %1,88 %  
nic35,77 %1,88 %  
SPORT23,85 %1,25 %  
cesta za rodinou11,92 %0,63 %  
výlety, lyžování, nákupy11,92 %0,63 %  
výlet-tam pěšky nebo na lyžích zpátky vlakem11,92 %0,63 %  
myslím,že na všechny výše uvedené body 11,92 %0,63 %  
turystika11,92 %0,63 %  
jako výlet a poznání11,92 %0,63 %  
o víkendech11,92 %0,63 %  
sport,turistika11,92 %0,63 %  
bežky11,92 %0,63 %  
turistika, sport11,92 %0,63 %  

Graf

17. A nyní, prostor pro Váš názor. Jak hodnotíte železniční dopravu v Libereckém kraji. (pokud se nechcete rozepisovat, ohodnoťte jako ve škole 1-5)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-2

1

1

1

1

1

1. Téměř každý den zpoždění. 2. Špatně topí v zimě. 3. Zavřeli čekárny, lidé mrznou 4. Ruší spoje bez náhrady 5. Falšují statistiky 6. Investují do starých lokomotiv místo do nákupu nových. Staré vydrží 10 let ale nové ca. 20 let. 7. Hygiena je otřesná. Tak jednou za měsíc, když se lokomotiva rozbije.

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2 - a to z toho důvodu, že ne všechny vozy bývají čisté a nové, výrazně se ale zlepšila přesnost příječzdů/odjezdů. Ovšem katastrofální je vzhled a hygiena řady nádraží (včetně těch velkých), ale to asi není zcela cílem Vaší práce. Pokud bych měla hodnotit nádraží, dostupnost toalet, hygienu apod., bylo by to v tomto úhledu tak za 5 plus nebo 4 mínus

2-

2-

3 + chybí lepší spojení do Prahy

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3-4

3. Na této známce má podíl dopravce České dráhy společně s Arrivou (Vogtlandbahn), ale zároveň také Správa železniční dopravní cesty. Zatímco oba dopravci by si zasloužili za celkem komfortní vlaky lepší známku než je známka 3, infrastruktura nikoliv. Není všude ani zdaleka v uspokojivém stavu a s tim souvisejí i poměrně nízké traťové rychlosti. Díky pomalému spojení například mnoho lidí cestujících směrem Mladá Boleslav, Praha... využívá autobusy. S tím bohužel dopravce nic nezmůže.

4

4

4

4

4

4

5

5

5

5 - pomala, draha a neefektivni !!!

Až na nechutný předvánoční výstup nafoukaného průvodčího s číslem 02-0020 vcelku kladně, vlaků jezdí dost, bohužel ceny při jízdě 2 a více lidí nejsou schopny konkurovat autu, což je smutné...

Byla by potřeba obnovy vozového parku, zlevnění jízdného a rozšíření přeshraniční spolupráce alespoň tím, že bude možné použít české koruny. Dále by se mělo dát víc peněz organizacím které se starají o historická vozidla VTS Tanvald a připravit vhodné zázemí pro chod. Myslím, že množství turistů které naláká je opravdu velké a celému regionu prospívá, proto by nebylo od věci kdyby i obce přispívali a samozřejmě začali těžit z turistyckého ruchu, s tím zase souvisí větší podpora podnikatelů pro vytvoření vhodných podmínek.alespoň část peněz pro tyto věci by nebyl problém odebrat silniční autobusové dopravě, touto jezdí většina lidí jen proto ,že bez různých slev je levnější a cestování autobusem pohodlnější a na rozdíl od vlaku se nestane ,že by byl přetopený nebo naopak vymrzlý. Autobusy sou naprosto neekologické a zatěžují silniční dopravu v kterémkoliv městě, samozřejmě jsou i místa kde je nezbytně nutná. Ještě bych chtěl dodat že zřizování nízkopodlažních jednotek v našich zeměpisných podmínkách je velice nepraktické snad v kteroukoliv roční dobu. Nedosahují požadovaných výkonů, snižují možnou kapacitu míst k sezení a účelnost vzhledem k množství přepravených lidí kteří to využijí je minimální. Radši pořídit spolehlivější vozy lepší kvality a ochotnější personál ČD.

celkově Librecký kraj a železniční doprava jsou dobré, ale na některých místech bych upravila jízdní řády !!

díky technickým problémům jsou stále nějaká spoždění, ale jinak pohodlí, takže 2-

Dle mého osobního názoru je neustále, co zlepšovat. Ale nýnější úroveň regionální dopravy shledávám uskokojivou, sice na tratích jsou ještě vidět staré vozy řady M152, ale naštěstí v dnešní době už na tratích jezdí z většiny motorové jednotky regionava, takže bych dal za 2, co se týče vozového parku, ale 3 za přesnost, vlaky mají občas šílená zpoždění.

Hodnotím ji velice dobře,jen by mohla být levnější.

Já hodnotím vlaky jako správný dopravní prostředek je to velmi pohodlné a rychlé je tam akorát . 1 ( známka)

Jezdim pravidelne Liberec - Zittau do prace. Od prosince je to spolecnost Vogtlandbahn. Ani za doby CD ani Mandaubahn, ani ted nemuzu si stezovat. Jezdi pravidelne a levne. Vlak je cisty, funguji zachody a obsluha je mila.

Jistě by se mohla zlepšit jako v Ústeckém kraji. Pohodlnější a modernější vagony by byly reklamou pro cestující spojenou s vyšším komfortem. Nižší ceny jízdenek by jistě zvedly poptávku, ale je to spojené s vyššími náklady železnic oproti silniční dopravě.. . takže to má zřejmě svou cenu :(

Jsem celkem spokojená. Jen mě v poslední době zarazilo, že pro tzv. školní spoj (před 8.hodinou) byl připraven pouze 1 vagon.

Jsem s ní spokojena.

kladně 2 :)

Liberecký kraj jako jeden z mála dal prostor i soukromým dopravcům, kteří tak mají možnost ukázat, že dokážou provozovat osobní dopravu na stejné či lepší úrovni za cenu i nižší než ČD. Velmi oceňuji krok kraje při vypsání poptávky na dopravce v úseku Liberec - Zittau, jen tak dál. Snad se do budoucna podaří získat soukromé dopravce i na dříve zmiňované rameno Liberec - Pardubice.

Mám velké výhrady k nádraží v Tanvaldu. Zřejmě se bude někdy???? řešit jako celek, ale nástupiště do vlaků by přece šly udělat už nyní, už teď je totiž pozdě.Do vlaků se člověk musí doslova drápat, a co starší a nemocní? Ti bohužel cestovat vlakem už nemohou.

mohla by se určitě zlepšit, hlavně kultura cestování. Čistota ve vlacích a vlaky by měli jezdit na čas.

Myslím, že je to docela dobrý - před 25 lety jsem jezdil do školy vlakem a to byla hrůza, dneska už jsou vagony čisté a spojení vlakem bývá relativně spolehlivé. Určitě už by nebylo dobré zdražovat.

Myslím, že železniční doprava u nás je na dobré úrovni, ale i tak je zde pořád co zlepšovat.

na některých linkách stoleté vagóny, kultura cestování v nich nic moc.....

Na trati Liberec - tanvald a zpět, Smržovka - Josefův Důl a zpět zhruba ve 40 minutové frekvenci jako dostačující.

nebydlím v Libereckém kraji

Neefektivně organizovaná doprava jejíž náklady (které platí cestující) musí být státem dotovány. Železnice má jistě své místo, její problém je spíše v překládání zboží, osobní doprava v regionu dle mého názoru význam nemá, na rozdíl od dálkové. Celkově se mi regionální železnice jeví jako "černé díry" ne peníze ze státního rozpočtu, které by se bez nich vůbec nemuseli vybírat, čímž by se ušetřila jak daňová zátěž tak spousta úředníků.

Nejezdím s železniční dopravou, neboť k nám nevede...

Nemohu železniční dopravu nijak moc kritizovat, protože vzhledem k mému bydlišti, využívám spíše silniční dopravu, ale na delší tratě za památkami raději využívám vlak. Je to mnohem pohodlnější, ale také dražší.

nevim, nebydlim zde

Nevím, necestuji tolik vlakem. Jen třeba jednou za 2 roky. plus, minus. Naposledy jsem jela minulý rok a to do Zittau, v tomhle ohledu je vlak opravdu skvělá věc.

nevím,nevyužívám v Lb kraji

Od té doby co na trati Liberec - Hrádek nad Nisou jezdí společnost Vogtlandbahn GmbH; Ohmstraße 2, 08496 Neumark; 0180 /1231232, tak úplně super. Veliká jednička s hvězdičkou. Bezbarierové nastupování - super pro kočárek, čisto, krásné toalety, milý průvočí, žádné zpoždění.

Podle školy dávám 5, jak infrastruktuře tak našemu jedinému dopravci. Protože ať vyjedu z Liberece vlakem jakým koliv směrem, tak je čas strávený ve vlaku nesrovnatelně delší (Pardubice 3 hod., Praha 2,5 hod. atd.) než autobusem, autem a díky dopravci nutno u každé jízdy připočítat značné zpoždění a z toho vyplývající problémy při přestupu. Je potřeba si přiznat, že se skrácením cestovní doby v našem kraji nemůže dopravce nic moc udělat. Jedině, že nebude stavět v některých stanicích. Ovšem jediné co tím dokáže je, že "nasere" část spoluobčanů, protože na jejich úkor ušetří pár minut. Na vině jsou zastaralé a hlavně jednokolejné železniční tratě na hlavních směrech (Parudbice, Praha do Turnova jedna trať, Děčín) z krajského města do sousedních krajů resp. do stanic jež jsou na hlavních traťových koridorech, které jsou či budou nebo byly za nekřesťanské peníze rekonstruovány. Ty to tratě byly stavěny na konci 19. století pro tehdejší parní pohon a od té doby se kromě nejnutnějších oprav a údržby neopravovaly. Samozřejmě se při jejich projektování nebral až zase tak velký ohled na co nejkratší a tím pádem nejrychleší spojení mezi městy protože ve srovnání s koňským povozem to byl pokrok dopředu značně velký. Jelikož Liberec nikdy nebyl tolik důležité průmyslové město jako Ostrava a zároveň neměl štěstí, že by ležel na důležité tepně jako Děčín, Pardubice, Brno, Plzeň, České Budějovice (myslím zhlediska napojení vlaků na sousední země) tak nebyl důvod rekonstruovat tyto železniční třatě. Proto se taky v 70. letech minulého století soudruzi přiklonili ke stavbě nové rychlostní silnice R10 jež spojí Liberec s Prahou. Taková silnice ale bohužel chybí pro spojení Liberce s Hradcem Králové/Pardubicemi. Bohužel momentálně nejsou peníze na její výstavbu a ani nejsou peníze na opravy dálnic, rychlostních silnic, silnic I. tříd a silnic II. a III. tříd v ČR. Dále nejsou peníze ani na dostavbu koridorových tratí, tak aby po nich mohly jezdit vlaky alespoň 160 km/hod. Myslím si, že pro Liberecký kraj by bylo lepší mít opravené všechny silnice a postavenou rychlostní silnici do Hradce Králové než se pouštět do rekonstrukce železnice. Proto si myslím, že kromě dostavby oněch zmiňovaných koridorových tratí (Plzeň, České Budějovice, Brno, Ostrava, Děčín, Břeclav) by v současné době ČR pomohlo kdyby měla opravené všechny silnice a dostavěnou celou dálniční síť. Bylo by hezké mít oboje ve vysoké kvalitě jako např. ve Švýcarsku ale momentálně je to pro ČR nereálné a dlouho bude. Proto když vezmu v potas vše víše uvedené tak si myslím, že na otázku č.11 se podle mě nedá jednoznačně odpovědět formou ano/ne/spíše ano/spíše ne. Nebo jsem jí nepochopil. Snažil jsem se říci svůj názor jež je asi do značné míry skreslený, protože jsem stavař konkrétně obor Dopravní stavby. Proto se omlouvám a když tak ten to text přeskočte nebo smažte.

Spíš bych uvítal elektrifikaci tratí a nasazení novějších a ekologičtějších vlakových souprav, které jsou i ekonomicky efektivnější než současné vlaky a vlaky Regionova.

téměř nevyužívám, ale pokud jsem loni využila 5 ní, byla jsem spokojena, hodnocení 4

Úroveň vagónů byla katastrofální, snad bude líp. Celková známka 3-4

V Libereckém kraji je to, alespoň podle mé zkušenosti, lepší než v ostatních krajích.

V libereckém kraji nebydlím. Nicméně si myslím, že železniční doprava je současnosti málo preferována a využívána po celém území ČR. Je to především způsobeno rušením spojů a špatnou návazností na další spoje, zpožděním spojů atd. Myslím si, ale, že železnični přeprava by měla být preferována hlavně v oblasti přepravy kamionů po území ČR . (snížení množství dopravních nehod, menší náklady na opravu silnic, menší znečištění životního prostředí)

Vadí mi rušení železnic.

Vcelku dobrá

Vcelku pozitivně, kraj má poměrně hustou železniční síť. Snahy o znovuzprovoznění přeshraniční trati jsem sledoval a přímo trpěl, jak se to protahovalo. Do Libereckého kraje však obecně cestuji málokdy - provlémem je ve směru od Kralup nad Vlůtavou zejm. špatná návaznost přestupu v Neratovicích a celková dlouhá jízdní doba na trati přes MB a Turnov. Tu by bylo už žádoucí výrazně modernizovat..

Vlak zvolím většinou, když jedu někam dále, je pohodlnější. Po svých skrovných zkušenostech jem byla velice spokojená.

Vlakem jezdím jen minimálně, nedokážu tuto otázku vůbec posoudit.

Vlaky jsou zastaralé (i když jsou už vidět KONEČNĚ změny k lepšímu), a mívají dost často zpoždění. To soudím z toho, že obykle vlakem necestuji, ale když už se náhodou rozhodnu pro železnici, tak má vlak z 90% zpoždění. Asi mám smůlu...

Železnici hodnotím zvláště kladně...ale trať Lliberec- Tanvald je děs...

Železniční dopravu hodnotím jako špinavou, nepružnou.

Železniční dopravu nevyužívám téměř vůbec, takže hodnotím 3, protože nevím!

18. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-267748,13 %48,13 %  
41-603320,63 %20,63 %  
27-402918,13 %18,13 %  
60 a více1610 %10 %  
do 1853,13 %3,13 %  

Graf

19. Společenské zařazení:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec7144,38 %44,38 %  
student5735,63 %35,63 %  
důchodce159,38 %9,38 %  
podnikatel106,25 %6,25 %  
nezaměstnaný53,13 %3,13 %  
ostatní21,25 %1,25 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

15. Myslíte, že do budoucna využijete obnovenou trať z Harrachova do Szklarske Poruby (spojení do Polska)?

  • odpověď ano:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi nákupy na otázku 16. Pokud ano, za jakým účelem?

18. Kolik Vám je let?

  • odpověď 18-26:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi do školy na otázku 5. Pokud ŽD využíváte, za jakým účelem?
  • odpověď 60 a více:
    • 10x vetší pravděpodobnost při odpovědi důchodce na otázku 19. Společenské zařazení:

19. Společenské zařazení:

  • odpověď důchodce:
    • 10x vetší pravděpodobnost při odpovědi 60 a více na otázku 18. Kolik Vám je let?
  • odpověď student:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi do školy na otázku 5. Pokud ŽD využíváte, za jakým účelem?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. V okolí jakého města v Libereckém kraji bydlíte?

2. Jaké dopravní prostředky nejčastěji využíváte k přemístění?

3. Jak často využíváte železnici jako způsob k přemístění?

4. Jste spokojený s tímto druhem dopravy?(železniční)

5. Pokud ŽD využíváte, za jakým účelem?

6. Pokud by byla železniční doprava levnější, využívali byste ji častějí?

7. Vnímáte železniční dopravu jako ekologicky šetrnou dopravu?

8. Znáte nějaké jiné přepravce kromě ČD, a.s.? Pokud ano, uveďte jaké.

9. Víte, co je to IDOL?

10. Využíváte IDOL?

11. Myslíte, že by se mělo více investovat do obnovy železniční infrastruktury než do infrastruktury silniční?

12. Považujete obnovu železniční infrastruktury ve vztahu k životnímu prostředí jako ekologickou?

13. Víte co je to OPERAČNÍ PROGRAM PŘESHRANIČNÍ SPOLUPRÁCE ČR – PL 2007-2013?

14. Měl na Vás vliv projekt „REVITALIZACE ŽELEZNIČNÍ TRATĚ SZKLARSKA POREBA – HARRACHOV?

15. Myslíte, že do budoucna využijete obnovenou trať z Harrachova do Szklarske Poruby (spojení do Polska)?

16. Pokud ano, za jakým účelem?

17. A nyní, prostor pro Váš názor. Jak hodnotíte železniční dopravu v Libereckém kraji. (pokud se nechcete rozepisovat, ohodnoťte jako ve škole 1-5)

18. Kolik Vám je let?

19. Společenské zařazení:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. V okolí jakého města v Libereckém kraji bydlíte?

2. Jaké dopravní prostředky nejčastěji využíváte k přemístění?

3. Jak často využíváte železnici jako způsob k přemístění?

4. Jste spokojený s tímto druhem dopravy?(železniční)

5. Pokud ŽD využíváte, za jakým účelem?

6. Pokud by byla železniční doprava levnější, využívali byste ji častějí?

7. Vnímáte železniční dopravu jako ekologicky šetrnou dopravu?

8. Znáte nějaké jiné přepravce kromě ČD, a.s.? Pokud ano, uveďte jaké.

9. Víte, co je to IDOL?

10. Využíváte IDOL?

11. Myslíte, že by se mělo více investovat do obnovy železniční infrastruktury než do infrastruktury silniční?

12. Považujete obnovu železniční infrastruktury ve vztahu k životnímu prostředí jako ekologickou?

13. Víte co je to OPERAČNÍ PROGRAM PŘESHRANIČNÍ SPOLUPRÁCE ČR – PL 2007-2013?

14. Měl na Vás vliv projekt „REVITALIZACE ŽELEZNIČNÍ TRATĚ SZKLARSKA POREBA – HARRACHOV?

15. Myslíte, že do budoucna využijete obnovenou trať z Harrachova do Szklarske Poruby (spojení do Polska)?

16. Pokud ano, za jakým účelem?

17. A nyní, prostor pro Váš názor. Jak hodnotíte železniční dopravu v Libereckém kraji. (pokud se nechcete rozepisovat, ohodnoťte jako ve škole 1-5)

18. Kolik Vám je let?

19. Společenské zařazení:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šímová, V.Železniční doprava v Libereckém kraji (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://zeleznicni-doprava-v-liberec.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.