Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Žena v reklamě

Žena v reklamě

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zuzana Málková
Šetření:17. 01. 2011 - 26. 01. 2011
Počet respondentů:166
Počet otázek (max/průměr):11 / 11
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:69,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:28
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem dotazníku je zjistit spokojenost se zobrabrozováním žen v reklamě. Výsledky se objeví v praktické části bakalářské práce Žena jako symbol a cíl vizuální komunikace. Dotazník je pouze pro ženy.

Odpovědi respondentů

1. Jste spokojena se zobrazováním ženy v reklamě

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9456,63 %56,63 %  
ano7243,37 %43,37 %  

Graf

2. Myslíte si, že je postavení žen a mužů v reklamě rovné? (práce, rodina)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
většinou ne5935,54 %35,54 %  
ne5030,12 %30,12 %  
většinou ano4124,7 %24,7 %  
ano169,64 %9,64 %  

Graf

3. Dokážete se ztotožnit s tím, jak žena bývá v reklamě zobrazována?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
většinou ne5935,54 %35,54 %  
ne5734,34 %34,34 %  
většinou ano4325,9 %25,9 %  
ano74,22 %4,22 %  

Graf

4. Co vás v reklamě, kde vystupují ženy nejvíce zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vzhled postav5030,12 %30,12 %  
chování postav4124,7 %24,7 %  
příběh2816,87 %16,87 %  
navozená nálada2414,46 %14,46 %  
propagovaný výrobek148,43 %8,43 %  
obnaženost postav95,42 %5,42 %  

Graf

5. Jaké stereotypní role v zobrazení žen vám nejvíce vadí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
domácí "puťka"7645,78 %45,78 %  
"sex bomba"4024,1 %24,1 %  
oběť módy3118,67 %18,67 %  
babicky propagujici nalepovane zuby10,6 %0,6 %  
jako hloupá a nevzdělaná bytost10,6 %0,6 %  
snažím se reklamy nesledovat, nemám ráda reklamy10,6 %0,6 %  
anorektička10,6 %0,6 %  
Vadí mi, že zobr. žen na mě klade větší nároky10,6 %0,6 %  
žena, co umí vařit jen instantní polévky 10,6 %0,6 %  
hloupé scény bez nápadu10,6 %0,6 %  
všechny10,6 %0,6 %  
naivní, nezkušená a hloupá10,6 %0,6 %  
-10,6 %0,6 %  
všechny zmíněné stejně10,6 %0,6 %  
stupidní pizda10,6 %0,6 %  
vše z uvedeného10,6 %0,6 %  
žádné10,6 %0,6 %  
nic10,6 %0,6 %  
všechno dohromady10,6 %0,6 %  
hloupá slepice10,6 %0,6 %  
žiadne10,6 %0,6 %  
všechny uvedené a mnohé další10,6 %0,6 %  

Graf

6. Jaký je váš postuj k reklamě se sexuálními motivy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
líbí se mi jen ve vztahu k výrobku8148,8 %48,8 %  
nelíbí se mi5231,33 %31,33 %  
líbí se mi2515,06 %15,06 %  
mělo by se zakázat84,82 %4,82 %  

Graf

7. Zaujme vás obraz nahé ženy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
většinou ano6337,95 %37,95 %  
většinou ne4325,9 %25,9 %  
ano3521,08 %21,08 %  
ne2515,06 %15,06 %  

Graf

8. Myslíte si, že jsou ženy v reklamách zobrazené...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
krásnější než ve skutečnosti15593,37 %93,37 %  
ošklivější než ve skutečnosti63,61 %3,61 %  
stejné jako ve skutečnosti53,01 %3,01 %  

Graf

9. Myslíte si, že zažité role, v kterých jsou ženy v reklamách zobrazovány, ovlivňují roli žen ve skutečném životě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
některé ano8148,8 %48,8 %  
ne5432,53 %32,53 %  
ano3118,67 %18,67 %  

Graf

10. Myslíte si, že se role ženy v reklamě zlepšuje?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím8148,8 %48,8 %  
ne5432,53 %32,53 %  
ano3118,67 %18,67 %  

Graf

11. Kolik vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-259758,43 %58,43 %  
15-201710,24 %10,24 %  
25-30159,04 %9,04 %  
40-50137,83 %7,83 %  
30-3595,42 %5,42 %  
35-4063,61 %3,61 %  
50-5553,01 %3,01 %  
55 a více42,41 %2,41 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste spokojena se zobrazováním ženy v reklamě

2. Myslíte si, že je postavení žen a mužů v reklamě rovné? (práce, rodina)

3. Dokážete se ztotožnit s tím, jak žena bývá v reklamě zobrazována?

4. Co vás v reklamě, kde vystupují ženy nejvíce zaujme?

5. Jaké stereotypní role v zobrazení žen vám nejvíce vadí?

6. Jaký je váš postuj k reklamě se sexuálními motivy?

7. Zaujme vás obraz nahé ženy?

8. Myslíte si, že jsou ženy v reklamách zobrazené...

9. Myslíte si, že zažité role, v kterých jsou ženy v reklamách zobrazovány, ovlivňují roli žen ve skutečném životě?

10. Myslíte si, že se role ženy v reklamě zlepšuje?

11. Kolik vám je let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste spokojena se zobrazováním ženy v reklamě

2. Myslíte si, že je postavení žen a mužů v reklamě rovné? (práce, rodina)

3. Dokážete se ztotožnit s tím, jak žena bývá v reklamě zobrazována?

4. Co vás v reklamě, kde vystupují ženy nejvíce zaujme?

5. Jaké stereotypní role v zobrazení žen vám nejvíce vadí?

6. Jaký je váš postuj k reklamě se sexuálními motivy?

7. Zaujme vás obraz nahé ženy?

8. Myslíte si, že jsou ženy v reklamách zobrazené...

9. Myslíte si, že zažité role, v kterých jsou ženy v reklamách zobrazovány, ovlivňují roli žen ve skutečném životě?

10. Myslíte si, že se role ženy v reklamě zlepšuje?

11. Kolik vám je let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Málková, Z.Žena v reklamě (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://zena-v-reklame.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.