Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Žena v umění

Žena v umění

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Babora Halušková
Šetření:17. 11. 2010 - 29. 11. 2010
Počet respondentů:56
Počet otázek (max/průměr):11 / 10.82
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:50,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:36
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Pěkný den,

chtěla bych vás poprosit o pár minut vašeho drahoceného času při vyplňování mého dotazníku. Budu vám hrozně vděčná :).

Odpovědi respondentů

1. Věk

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
181017,86 %17,86 %  
22712,5 %12,5 %  
25712,5 %12,5 %  
21712,5 %12,5 %  
2458,93 %8,93 %  
2347,14 %7,14 %  
1947,14 %7,14 %  
2047,14 %7,14 %  
1723,57 %3,57 %  
4111,79 %1,79 %  
ostatní odpovědi 31
30
26
28
52
58,93 %8,93 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:21.9
Minimum:18
Maximum:31
Variační rozpětí:13
Rozptyl:9.85
Směrodatná odchylka:3.14
Medián:22
Modus:18

Graf

2. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena3562,5 %62,5 %  
Muž2137,5 %37,5 %  

Graf

3. Jmenuj nějaké formy pravěkého umění.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

jeskynní malby, šperky?

hlinismus

Hrnčířství, sochaření, tvorba šperků

jeskyní malby

jeskynní - malby, rytiny; sošky z hlíny, kostí, užité umění - keramika, šperky, tetování

jeskynní kresby

jeskynní malby

Jeskynní malby

jeskynní malby

jeskynní malby

jeskynní malby, keramika (několik druhů) + užitkové nástroje, hliněné sošky - totemy, ...

jeskynní malby, kostěné píšťaly

jeskynní malby, sošky zvířat, sošky žen (landecká venuše, věstonická venuše), náhrdelníky z kostí a dalšího přírodního materiálu

jeskynní malby, sošky, drobná keramika (lineární, pásková, volutová, vypíchaná, šňůrová), zdobné předměty, šperky

jeskynní malby, sošky, šperky

jeskynní malby, venuše

jeskynní malby, zdobená keramika, drobné sošky.....

kamenictví

kresby, malby

kreslení po zdech :)

malba

malba na skleněný jeskyně

Malby na stěnách, sošky z hlíny, věstonická venuše

malby na steny

Malby na zdech jeskynní. Sošky - lidské postavy, zvířata. Korále.

malby v jeskyních

malby v jeskyních

malby v jeskyních, keramická tvorba

malby v jeskyních,keramika....

malby, rytiny

malby, sošky

Malování na fresky, zhotovování módních oblečků z kožešiny, vyřezávání (dřevo, kosti)

malování na skále, sochařina

malování na stěny jeskyní, sošky, šperky, asi i tanec a zpěv

megalitické stavby (menhiry, kromlechy, dolmeny, trility..), nástěnné malby, Venuše, nástroje z pazourků, dřeva a kostí..

nástěnné jeskynní malby

nástěnné kresby tvorba sošek z kamene, hlíny,dřeva tvorba primitivních šperků

nástěnné malby v jekyních

nástěnné malby v jeskyních, drobné sošky z kostí a kamene a hlíny

nástěnné malby, keramika, drobná plastika, řezba do kostí

nástěnné malby, religiózní architektura, sochařství, keramika

nástěnné malby, sošky

nástěnné malby, sošky žen a zvířat

nástěnné malby, vyřezávané sošky

nástěnné malířství, Venuše, lidé popelnicovích polí, klínové písmo, lineární keramika, vypichovaná keramika, menhiry, kromlechy, bronzové sošky (nevim co si představit pod pojmem forma pravěkého umění)

nevím

rukuku, bereke, rinisence

různé malby na stěnách jeskyní, různé sošky venuší, či ozdoby.. :D ja nevím :D

různé sošky - př. Věstonická Venuše, různé šperky, zdobené vázy z pálené hlíny apod.

rytina

rytiny a nástěnné malby, otosky dlaní, sošky z hlíny, kostí, dřeva...

skalní malby

sosky, rytiny v kostech, malby na zdech

sošky (venuše), nástěné malby v jeskyních

v paeolitu jeskynní malby (Altamíra) sošky (věstonická Venuše, Venuše z Moravian nad Váhom) poté v neolitu megality (Stonehange), chrámové stavby, hroby

venuše (např věstonická, petřkovická), nástěnné malby v jeskyních, keramika s vypichovanými vzory

4. Jakou roli podle tebe měla žena v pravěku?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

byla mudla mudlovska.. však víš ;)

domácí práce

důležitou

Hlavní role byla role matky - rodičky dětí.

makala a rodila

makat - udržovat oheň, lovit ap.

matka

matka - ta, jež rodí a pečuje o děti, ta, která se stará o oheň, "teplo domova"

matka pluku

matka, strážkyně domova.....

matriarchát - žena = matka, vyšší postavení než muž jejím úkolem domácí práce - hlídání ohně, příprava jídla, sběr plodů, starost o děti, ...

Nepostradatelou, jak z důvodu zachování rodu, tak i jako cenná pomocná síla a sběračka. Žena v pravěku mela dle mého názoru rovnopravnější postavení než třeba v určitých obdobích ve středověku a to především v islámských zemích.

normálně hlidlala děti, dělala oběd, obstarávala muže, šila boty, vytvářela pole :D

obroditelka

ochránkyně ohně

pasivní ochranitelka domácnosti

pekla buchty apod..tzn. starala se rodinu

plodila děti

plození a výchova dětí

podružnou

příprava jídla, starost o rodinu

rodička, starala se o potomky

Rodička, udržovala oheň když byli muži na lovu.

rodila děti

rodit a starat se o děti

rodit děti

rodit deti, udrzovat ohen

role matky, symbol plondnosti, role udržovatelky ohně, byl matriarchát

roli matky

roli matky-dárkyně života, byla pro to velmi vysoce vážená

samice

samička, matka, partnerka. vychovávala děti, sbírala plodiny. matriarchát je fikce, nikdy nemohl ve společnosti fungovat

sběr lesních plodů, stárání se o děti

sběr ovoce, příprava jídla, udržování ohně

sběrač, vařič,

sběračka, udržovatelka ohně, matka

Sbírat jedlé plody, vychovávat děti, zhotovovat slušivé oblečky, sbírat dřevo

sekala trávu

starala se o děti (třeba aby včas zhasínaly a nečuměly celou noc na fresky), teplo rodinného "krbu"

Starala se o lovce.

starat se o děti

starat se o oheň, rodit děti, sběr bobulí, vytváření oděvů, starost o chod rodu

starost o děti, jídlo

starost o zachování rodu a výchova potomků; byla ale uznávána jako matka-rodička, takže v některých kulturách existoval silný kult matky či přímo matriarchát

strat se "o oheň" a děti

strážkyně ohně, matka, symbol plodnosti.

Těžko říct, sociologii pravěku jsme ještě neměli :), ale obecně rozšířená představa je "udržovatelka rodinného krbu".

Udržovala oheň, strala se o děti

udržovat oheň, hlídat děti, chystat jídlo, sběr lesních plodů

udržovat oheň,starat se o děti,rozmnožování rodu

v pravěku byl matriarchát, žena hlavní roli (plození dětí a vedení v kmenu)

významnou

zásadní

zásadní, vždyt byla nositelkou rodu

živitelka, starala se o rodinu, plodila děti

žvýkačka kůží, rodička, hlídačka ohně

5. Znáš nějakého renesančního umělce?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Leonardo da Vinci1628,57 %28,57 %  
Da Vinci35,36 %5,36 %  
nevím23,57 %3,57 %  
ne23,57 %3,57 %  
ano23,57 %3,57 %  
Michelangelo23,57 %3,57 %  
Tizian23,57 %3,57 %  
da Vinci, Michelangello, Bocacco, Petrarca11,79 %1,79 %  
piniliniho 11,79 %1,79 %  
Znám, ale nevím ,tkerý patří do renesance11,79 %1,79 %  
ostatní odpovědi bruneleschi, Donatello, Michelangelo, Leonardo
Leonardo da Vinci, Raffael Santi....
Vivaldi
giovanni boccaccio
Michelangelo, Leonardo da Vinci
ani ne, leda Shakespeare..
da Vinchi, Michelangelo
braun-sochař
Petrarca
michelangelo, da vinci, rafael, Brunnaleschi,
neznám
Da Vinci, Michelangelo
Botticelli
JISTĚ Michelangelo, da Vinci, Petrarca, Boccaccio
da Vinci, Michelangelo, Rafael
Davinci
Leonardo da Vinci, Michelangelo Buonarotti, ...
Leonardo d V. a mnoho dalších
raffael
Michelangelo, Da Vinci
samozřejmě, mnoho
spousty (tintoretto, bruneleschi...)
F.Petrarca
botticeli, da vinci aj.
2442,86 %42,86 % 

Graf

6. Obrázky

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:


obrázek č.1

obrázek č.2


obrázek č.3

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obrázek č.12452,17 %42,86 %  
obrázek č.21430,43 %25 %  
obrázek č.3817,39 %14,29 %  

Graf

7. Přiřaď k obrázkům v předchozí otázce jednotlivé období (renesance, pravěk, baroko)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Pravěk,renewsance, baroko

1 - mladsi doba kamenna (pravek) 2 - renesance 3 - baroko

1 - pravěk 2 - renesace 3 - baroko

1 - pravěk 2 - renezance 3 - baroko

1 - pravěk 2 - renesance 3 - baroko

1 - pravěk , 2 - renesance, 3 - baroko

1 - pravek 2- humanismus 3-renesance

1 - pravěk, 2 - renesance, 3 - baroko

1 - pravěk, 2 - renesance, 3 - baroko

1 pravěk 2 renesance 3 baroko

1 pravěk 2 renesance 3 baroko

1 pravěk, 2 renesance, 3 baroko

1 pravek, 2 renesance, 3 baroko

1 pravěk, 2 renesance, 3 baroko

1 pravěk, 2 renesance, 3 baroko

1-pravěk 2-renesance 3-baroko

1-pravěk 2-renesance 3-baroko

1-pravěk 2-renesance 3-baroko

1-pravěk, 2-renesance, 3-baroko

1-pravěk, 2-renesance, 3-baroko

1. - pravěk 2. - renesance 3. - baroko

1. pravěk 2: renesance 3. baroko

1. pravěk 2. renesance 3. baroko

1. pravěk 2. renesance 3. baroko

1. pravěk 2. renesance 3. baroko

1. pravěk 2. renesance 3. baroko

1. pravěk 2. renesance 3.baroko

1. pravěk, 2. renesance, 3. baroko

1.pravěk 2.renesance 3.baroko

1.pravěk, 2. renesance, 3.baroko

1) pravěk 2) renesance 3) baroko

1) pravěk 2) renesance 3) baroko

1) věstonická Venuše, pravěk 2) Mona Lisa - da Vinci, renesance 3) no...baroko :)

1=pravěk 2=renesance 3=baroko

1pravěk 2 renesance 3 baroko

1pravěk 2renesance 3baroko

2 renesance 1 pravěk 3 baroko

č. 1 - pravěk č. 2 - renesance č. 3 - baroko

č. 1 - pravěk, 2. renesance, 3. baroko

č. 1-pravěk, č. 2 - renesance, č. 3 - baroko

č1 -Pravěk č2 - renesance č3 - baroko

Obr. č. 1 - pravěk Obr. č. 2 - renesance Obr. č. 3 - baroko

obr1 pravěk obr2 renesance obr3 baroko

obrázek č. 1 - pravěk obrázek č. 2 - renesance obrázek č. 3 - baroko

Pravěk renesance baroko

pravek renesance baroko

pravěk - 1, baroko-2, renesance - 3

pravěk č.1 renesance č.2 baroko č.3

pravěk, renesance, baroko

pravek, renesance, baroko

pravěk, renesance, baroko

pravěk, renesance, baroko

pravěk, renesance, baroko

pravěk,renesance, baroko

ren - 2 pravek - 1 baroko - 3

renesance č.2, pravěk č.1, baroko č.3

8. Podle čeho si se rozhodoval při přiřazování obrázků k určitému období?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

1. obrázek - intuicí :-) Podobnost s věstonickou Venuší. 2. obrázek- dle svých znalostí, je všeobecně známá věc, že da Vinci patřil do renesance. 3. obrázek - šla by užít i vylučovací metoda, ale pro barokní umění jsou typické postavy se zaoblenými tvary, které mají daleko ke dnešnímu ideálu 90-60-90 :-)

1) vyobrazení pravěkého ideálu ženy 2) podle období, kdy byla namalována Mona Lisa 3) oblé tvary postav

detaily, témata

díla znám

dle znalostí

hluboké znalosti

ja si hlavne tipnul.. ale tak vylucovaci metodou to slo taky - barokni postavicky se poznaji a venuse asi v renezanci nebyla uplacana..

je to jasné

je to úplně jasné - typická pravěká soška ženy, da Vinchiho Mona Lisa a typický barokní baculatý ideál :-)

klasiceké obrázky z těchto dob.

Monu Lisu stvoril Leonardo, ktery zil v renesanci, tam nahore to je vestonicka venuse, ktera se nasla ve zbytcich pravekeho osidleni... a dole je typicka hra svetla a stinu, kulate plne tvary, typicke pro baroko

Monu Lisu znám, vím, že patří do renesance. Venuše? je jasně pravěk a ten třetí obrázek je baroko jak vyšité

podívám se a vidím, ne?

podle 6smyslu :P

podle dosavadních znalostí

Podle kulatých zadků

podle mych zkusenosti

podle obsahu

podle stylu malby, provedení, doby života autora, ...

Podle stylu, kterým byly obrazy a socha zhotoveny a věcí, které vyjadřovali.

podle svých znalostí

Podle svých znalostí obr. č1 - hlíněná figurka - typické pro pravěk, obr. č. 2 - Mona Lisa - dílo renesančního umělce Leonarda Davinciho, obr. č. 3 - hodně detailů, přeplácanost a jakási ,, naduconast " - typické znaky pro baroko

podle svých znalostí z oblasti dějin umění

podle toho co na nich je

Podle toho, co jsme se už kdysi učili ve škole a co jsem viděla v muzejích :-) Pravěk - jednoduchá oplácaná soška věstonická venuše, renesance - není typičtější příklad než Mona Lisa, baroko - oplácanost postav vládla umění

Podle toho, jak moc oblé křivky se nacházejí na axiální a radiálních konturách postav

podle toho, jak vypadají postavy

podle toho, že je znám a nebo mají jasné rysy daného období

podle vnitřní intuice a dokumentům z TV

podle výjevů

podle vzhledu obrazů

Podle znaků toho období-např. baroko=kypré tvary, pravěk-soška Willendorfské Venuše

podle znalosti

podle znalostí :) 1-pravěk-venuše 2-renesance-obraz Mona Lisa od L. da Vincoho 3-baroko - jednak protože zbylo, autora nevím, ale podle buclatých postav typických pro baroko

podle znalostí o uměleckých slozích.

podle znalostí ze školy

podle ztvárnění ženských rysů

podle ženského isntinktu samozřejmě

Poznala jsem Mona Lisu a Venuši, poslední obraz neznám, ale má znaky baroka

pravěk - Venuše renesance - da Vinci (Mona Lisa) baroko - buclaté postavičky (btw.. mělo by být v otázce "ses" místo "si se" ;-) )

Pravěk - známá soška Venuše Baroko - baculatá těla Renesance - vyplynula z předchozích dvou

pravěk je jasný, baroko taky (plné tvary a hra světla a stínu) a Mona Lisa vyplynula;)

Protože je znám, a bylo mi řečeno/dočetl jsem se, že jsou z toho daného období.

tvar

uvedená výtvarná díla znám

venuše=pravěk, DaVinci=renesance a třetí baroko

vím

všichni to známe ze školy, kde nás naučili, co je typický pro danou dobu ;)

x

základní znaky

znala jsem je

znalost

znalostí

znám je.

známost děl

Způsob zobrazení ženy, použité techniky, odlišné ideály krásy.

9. Co podle tebe měly zobrazovat venuše?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Asi plodnost a mateřství (zvláště pak vnadné slovanské boky)

blahobyt a spokojený,plnohodnotný život

bozstvo plodnosti?

dárce života, ženskost?

dokonalost žen.

ideál krásy

ideal zeny

ideál ženské krásy té doby, zdravou plodnou ženu

idealni zenu v praveku

ideální ženu

krásu

krasu nahoty ženy neboli porno časopisy ve staré době

krásu ženy

krásu,plodnost

Kult Matky

kult ženy - znázorňovaly ženské partie jako nositelky života

kult ženy, ženskost, plodnost, ženské přednosti, schopnost zachování rodu

mateřství

matriarchát

myslíš tu planetu :D

odkaz lidstvu, jak budou vypadat lidi po konzumaci v McDonaldu.. anebo to byl symbol zenstvi..

oslava ženství (hojnosti)

plodne zeny

plodnost

plodnost

plodnost

plodnost

plodnost a hojnost

plodnost žen, jejich krásu

Plodnost-plné boky a ňadra, hlava nebyla důležitá

plodnost, hojnost, životní stabilitu, fertilitu vnímání ženské krásy

plodnost, pokračování rodu

plodnou ženu

pravěké porno :-) (to mi řekl učitel výtvarky na gymplu) Jinak asi projev uctívání žen - jako rodičky, dárce života

roli ženy jako dárkyně života? Jinak opravdu nevím, to bych se musel zeptat těch, co je vytvářeli :-)

schopnost rodit a kojit

symbol plodnosti

symbol plodnosti

Symbol plodnosti

symbol ženství

Tvar pneumatik do budoucna

Umělecky zobrazený sociální konstrukt "ženství".

Venuše byly symbolem plodnosti

zdůrazňovaly ženské znaky - úcta k ženám = matky rodu, důležité pro zachování rodu

znaky plodnosti ženy

zrození, plodnost, matka rodu.

zvýrazněné sekundární pohl.znaky

žena jako symbol plodnosti

ženskost, lásku, svobodu, mateřství

ženskou plnost a plodnost.

ženskou plodnost

ženství

ženu jako plodnou matku

ženu ploditelku

ženu-bohyni

ženu, matku

10. Jmenuj nějakou zajímavost z období baroka.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

?

...

...

andělíčci

baculaté postavy, zdobnost, iluze

důraz na afekt,vyjádření dramatičnosti- vznik opery

dynamicke formy staveb

dynamika, snaha zaujmout, ohromit diváka, hra světla a stínu, konvexnost, konkávnost, oblé tvary, zdobnost,..

Hmm, baroko není moje silná stránka. Zajímavé jsou třeba rozdíly v architektuře mezi obdobím renesance a baroka.

hmm...třeba, že velkou roli hrálo náboženství, typičtí byli baculatí andělíčci..je toho hodně typického pro baroko, ale nechce se mi to vypisovat :-)

chrám sv. Mikuláše v Praze

je velmi smyslné, plné protikladů

katolické umění - mělo ohromit obyčejný lid - obrovské, přezdobené chrámy apod. (hodně se používalo zlato, mramor apod.) korpulentní postavy - častí tzv. "prdelatí andělíčkové"

klišé tlustých andělíčků

kostel ve Křtinách u Brna

kypré a masité ztvárňování žen na obrazech

líbily se "oplácané" ženy a všechno se na dnešní dobu přehnaně zdobilo

Lidé se příliš nemyli a aby nesmrděli používali velké množství parfémů (samozřejmě vyšší vrstvy - šlechta apod., chudina smrděla :)

Lidí upřednosťňovali ženy plnějších tvarů

monumentalita

název pochází z portugalštiny snad a znamená perla

netuším, co se tím myslí

nevím

nevím

nevím

nic mě nenapadá

nosili pytliky na sve pindiky :D :D :D

obézní andělíčci, nedostatek hygieny (koupání v šatech)

obnova českého jazyka- puristé, škola hrou- J. A. Komenský

obrazy - faldíkovatí lidé

perla nepravidelného tvaru, "Barokní tvary"

Prdelatí andělíčci + odklon od rozumu

přezdobené kostely, umění musí působit na city, rozum jde do pozadí

radi staveli domy dokulata (rundy)

Rembrandt, Caravaggio, Jan Ámos Komenský

Richard Muler

rozmach tlustych andilku..

snížená míra hygieny - dámy z vyšších vrstev se místo hygieny napudrovaly a naparfemovaly

sochy na Karlově mostě, zámek Kuks

Symbolem krásy byla baculatá těla

šlechta rozhatuje peníze na bohatých večírcích.

Tak třeba že Carravagio umřel bídnou smrtí v přístavu...

tlusti andelicci

toto období je dobou kulatých tvarů-andělíčci,okna,kopule....

Třeba kostel sv. Jana Nepomuckého ve Žďáru nad Sázavou.

typické barokní malby (např. v kostelech)

umění jako symbol bohatství - přeplácanost, ztráta vkusu, nadmíra drahých materiálů (zlato, mramor)

V období baroka bylo v oblibě jako ideál krásy paradoxně baculky - velká poprsí, velká pozadí :)

V te době byla bitva na bile hore

zajimave pro me je treba jak umeli tehdejsi varhanici improvizovat

Zajímavost? třeba silný prožitek víry, dramatičnost (u radikálního baroka)

založení kostela Il Jesu v Římě sv. Ignácem z Loyoly

zdobené kostely, velké oltáře -malířství, sochařství, teatrálnost, velikost, tajemství, neskromnost, symetrie

zdobnost, anděílíčci, mystika

zemřel J. A. Komenský tvořil známý hud. skladatel J.S. Bach

Ženy zobrazovány nahé, popř. ve skromném rouchu, korpulentní tvary, světlé zabarevní pokožky.

11. Co se ti vybaví pod pojmem "žena v baroku"?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

...

"kypre tvary" z obrazu

asi ňáká tlusťoučká žena.

baculatá šlechtična

buclatá žena, většinou zobrazená nahá. Zajímavé je, že jsou často zobrazené s vyholeným klínem. Často až dětský výraz obličeje...

cudnost

JEhla v hlavě

Korpulentní dáma, nahá :)

korpulentní postava

korzet

kyprá

kypré tělesné křivky

kypré tvary

kypré tvary

kypré tvary

Kypré tvary.

kypré ženské tvary

Masivní nahý zadek.

měla horší postavení než muž

Nafouknutá kurpulentní napudrovaná namyšlená dáma, která nechápu, jak mohla přistoupit k rozmnožovacímu aktu atd... pak také mám tu představu, že děti vychovávaly služebné. Avšak pokud si mám představit služebnickou kastu v tomto období, tak si je předtavuji jako upřímné ženy pracující pro své nafoukané vládkyně, které je mučily a tyto mučené ženy pro mne představují vzor pro oddanost, pracovitost, která s tak může odrážet i v naší genderově vyrozvnanější společnosti, tkerá by si měla připomenout svou minulost, aby se z ní mohli poučit.. neboť :kdo nezná svoji minulost, je odsouzen k tomu, aby si ji zopakoval", jak nám říká jeden z klasických citátů...

nahá plavovlasá plnější žena velmi světlé pleti, nahatí andělíčci, zlaté ozdůbky, všeho moc :-)

nahé ženy na obrazech, kypré ženské tvary

nejspíš žena svého pána, poslouchá co se jí řekne..taková myška

nic

nic moc

Nic speciálního. Baroko není moje silná stránka.

oblé tvary, rozdíl ideálu krásy na vesnici a ve mestech

oblečení - vystužené, bohatě zdobené mašlemi,...

obraz

paruka

paruka

paruky, zámek

plnostihla

plnoštíhlá postava, světlá pleť

Pod tímto pojmem mě nenapadají žádné asociace. Krom již zmíněných kyprých tvarů.

pojem baroko u mě evokuje mj. i lidovou zbožnost, takže ve spojitosti s ženou se mi vybaví spíše paní v šátku modlící se před obrazem světce.

pořádně oplácaná paní :-) většinou zobrazovaná skoro nahá

požehnaná :-D, ne fakt... většinou asi nebyla moc oblečená, kypré tvary výhodou

rodička dětí

ruzovolici obtloustne zenstiny

špinavá semetrika

tělnatá žena

tloušťka

Tři Grácie

velké kozy

viz 10.

viz 9

Viz. otázka výše, ale jinak žena kyprých tvarů v dobových šatech

zdůrazňování oblých ženských tvarů, dlouhé vlasy, nadýchané šaty a sukně

že nosily široké sukně

Žena kypré postavy v naducaných šatech, s parukou prolezlou špínou a brouky, těžkou voňavkou překrývající zápach ze "zdravého" nemytí se, člověk svázaný konvencemi a církevními předpisy.

žena plnějších tvarů

žena podrobená svému muži, která nemá žádné pravomoce, musí sloužit muži, být mu oporou a samozřejmě má i preferované oblé tvary. Mluvím ale o šlechtičnách, ty se mi vybaví...

žena s obřímy šaty a tlustým obličejem

žena v baroku - oblíbené korpulentní, oblé tvary, paruky, korzety, bohatě zdobené šaty, obrovské sukně do šířky (vygradovalo v rokoku - těžké nosné konstrukce - jak šaty tak i vlasy)

ženy plnějších tvarů (na obrazech)


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věk

2. Pohlaví

5. Znáš nějakého renesančního umělce?

6. Obrázky

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věk

2. Pohlaví

5. Znáš nějakého renesančního umělce?

6. Obrázky

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Halušková, B.Žena v umění (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://zena-v-umeni.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.