Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Žena v umění
Žena v umění
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Babora Halušková |
---|---|
Šetření: | 17. 11. 2010 - 29. 11. 2010 |
Počet respondentů: | 56 |
Počet otázek (max/průměr): | 11 / 10.82 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 50,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.08:36 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Pěkný den,
chtěla bych vás poprosit o pár minut vašeho drahoceného času při vyplňování mého dotazníku. Budu vám hrozně vděčná :).
Odpovědi respondentů
1. Věk
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 | 10 | 17,86 % | 17,86 % |
22 | 7 | 12,5 % | 12,5 % |
25 | 7 | 12,5 % | 12,5 % |
21 | 7 | 12,5 % | 12,5 % |
24 | 5 | 8,93 % | 8,93 % |
23 | 4 | 7,14 % | 7,14 % |
19 | 4 | 7,14 % | 7,14 % |
20 | 4 | 7,14 % | 7,14 % |
17 | 2 | 3,57 % | 3,57 % |
41 | 1 | 1,79 % | 1,79 % |
ostatní odpovědi | 5 | 8,93 % | 8,93 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 21.9 |
Minimum: | 18 |
Maximum: | 31 |
Variační rozpětí: | 13 |
Rozptyl: | 9.85 |
Směrodatná odchylka: | 3.14 |
Medián: | 22 |
Modus: | 18 |
2. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 35 | 62,5 % | 62,5 % |
Muž | 21 | 37,5 % | 37,5 % |
3. Jmenuj nějaké formy pravěkého umění.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
jeskynní malby, šperky?
hlinismus
Hrnčířství, sochaření, tvorba šperků
jeskyní malby
jeskynní - malby, rytiny; sošky z hlíny, kostí, užité umění - keramika, šperky, tetování
jeskynní kresby
jeskynní malby
Jeskynní malby
jeskynní malby
jeskynní malby
jeskynní malby, keramika (několik druhů) + užitkové nástroje, hliněné sošky - totemy, ...
jeskynní malby, kostěné píšťaly
jeskynní malby, sošky zvířat, sošky žen (landecká venuše, věstonická venuše), náhrdelníky z kostí a dalšího přírodního materiálu
jeskynní malby, sošky, drobná keramika (lineární, pásková, volutová, vypíchaná, šňůrová), zdobné předměty, šperky
jeskynní malby, sošky, šperky
jeskynní malby, venuše
jeskynní malby, zdobená keramika, drobné sošky.....
kamenictví
kresby, malby
kreslení po zdech :)
malba
malba na skleněný jeskyně
Malby na stěnách, sošky z hlíny, věstonická venuše
malby na steny
Malby na zdech jeskynní. Sošky - lidské postavy, zvířata. Korále.
malby v jeskyních
malby v jeskyních
malby v jeskyních, keramická tvorba
malby v jeskyních,keramika....
malby, rytiny
malby, sošky
Malování na fresky, zhotovování módních oblečků z kožešiny, vyřezávání (dřevo, kosti)
malování na skále, sochařina
malování na stěny jeskyní, sošky, šperky, asi i tanec a zpěv
megalitické stavby (menhiry, kromlechy, dolmeny, trility..), nástěnné malby, Venuše, nástroje z pazourků, dřeva a kostí..
nástěnné jeskynní malby
nástěnné kresby tvorba sošek z kamene, hlíny,dřeva tvorba primitivních šperků
nástěnné malby v jekyních
nástěnné malby v jeskyních, drobné sošky z kostí a kamene a hlíny
nástěnné malby, keramika, drobná plastika, řezba do kostí
nástěnné malby, religiózní architektura, sochařství, keramika
nástěnné malby, sošky
nástěnné malby, sošky žen a zvířat
nástěnné malby, vyřezávané sošky
nástěnné malířství, Venuše, lidé popelnicovích polí, klínové písmo, lineární keramika, vypichovaná keramika, menhiry, kromlechy, bronzové sošky (nevim co si představit pod pojmem forma pravěkého umění)
nevím
rukuku, bereke, rinisence
různé malby na stěnách jeskyní, různé sošky venuší, či ozdoby.. :D ja nevím :D
různé sošky - př. Věstonická Venuše, různé šperky, zdobené vázy z pálené hlíny apod.
rytina
rytiny a nástěnné malby, otosky dlaní, sošky z hlíny, kostí, dřeva...
skalní malby
sosky, rytiny v kostech, malby na zdech
sošky (venuše), nástěné malby v jeskyních
v paeolitu jeskynní malby (Altamíra) sošky (věstonická Venuše, Venuše z Moravian nad Váhom) poté v neolitu megality (Stonehange), chrámové stavby, hroby
venuše (např věstonická, petřkovická), nástěnné malby v jeskyních, keramika s vypichovanými vzory
4. Jakou roli podle tebe měla žena v pravěku?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
byla mudla mudlovska.. však víš ;)
domácí práce
důležitou
Hlavní role byla role matky - rodičky dětí.
makala a rodila
makat - udržovat oheň, lovit ap.
matka
matka - ta, jež rodí a pečuje o děti, ta, která se stará o oheň, "teplo domova"
matka pluku
matka, strážkyně domova.....
matriarchát - žena = matka, vyšší postavení než muž jejím úkolem domácí práce - hlídání ohně, příprava jídla, sběr plodů, starost o děti, ...
Nepostradatelou, jak z důvodu zachování rodu, tak i jako cenná pomocná síla a sběračka. Žena v pravěku mela dle mého názoru rovnopravnější postavení než třeba v určitých obdobích ve středověku a to především v islámských zemích.
normálně hlidlala děti, dělala oběd, obstarávala muže, šila boty, vytvářela pole :D
obroditelka
ochránkyně ohně
pasivní ochranitelka domácnosti
pekla buchty apod..tzn. starala se rodinu
plodila děti
plození a výchova dětí
podružnou
příprava jídla, starost o rodinu
rodička, starala se o potomky
Rodička, udržovala oheň když byli muži na lovu.
rodila děti
rodit a starat se o děti
rodit děti
rodit deti, udrzovat ohen
role matky, symbol plondnosti, role udržovatelky ohně, byl matriarchát
roli matky
roli matky-dárkyně života, byla pro to velmi vysoce vážená
samice
samička, matka, partnerka. vychovávala děti, sbírala plodiny. matriarchát je fikce, nikdy nemohl ve společnosti fungovat
sběr lesních plodů, stárání se o děti
sběr ovoce, příprava jídla, udržování ohně
sběrač, vařič,
sběračka, udržovatelka ohně, matka
Sbírat jedlé plody, vychovávat děti, zhotovovat slušivé oblečky, sbírat dřevo
sekala trávu
starala se o děti (třeba aby včas zhasínaly a nečuměly celou noc na fresky), teplo rodinného "krbu"
Starala se o lovce.
starat se o děti
starat se o oheň, rodit děti, sběr bobulí, vytváření oděvů, starost o chod rodu
starost o děti, jídlo
starost o zachování rodu a výchova potomků; byla ale uznávána jako matka-rodička, takže v některých kulturách existoval silný kult matky či přímo matriarchát
strat se "o oheň" a děti
strážkyně ohně, matka, symbol plodnosti.
Těžko říct, sociologii pravěku jsme ještě neměli :), ale obecně rozšířená představa je "udržovatelka rodinného krbu".
Udržovala oheň, strala se o děti
udržovat oheň, hlídat děti, chystat jídlo, sběr lesních plodů
udržovat oheň,starat se o děti,rozmnožování rodu
v pravěku byl matriarchát, žena hlavní roli (plození dětí a vedení v kmenu)
významnou
zásadní
zásadní, vždyt byla nositelkou rodu
živitelka, starala se o rodinu, plodila děti
žvýkačka kůží, rodička, hlídačka ohně
5. Znáš nějakého renesančního umělce?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Leonardo da Vinci | 16 | 28,57 % | 28,57 % |
Da Vinci | 3 | 5,36 % | 5,36 % |
nevím | 2 | 3,57 % | 3,57 % |
ne | 2 | 3,57 % | 3,57 % |
ano | 2 | 3,57 % | 3,57 % |
Michelangelo | 2 | 3,57 % | 3,57 % |
Tizian | 2 | 3,57 % | 3,57 % |
da Vinci, Michelangello, Bocacco, Petrarca | 1 | 1,79 % | 1,79 % |
piniliniho | 1 | 1,79 % | 1,79 % |
Znám, ale nevím ,tkerý patří do renesance | 1 | 1,79 % | 1,79 % |
ostatní odpovědi | 24 | 42,86 % | 42,86 % |
6. Obrázky
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Multimediální soubory v této otázce:

obrázek č.1

obrázek č.2

obrázek č.3
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
obrázek č.1 | 24 | 52,17 % | 42,86 % |
obrázek č.2 | 14 | 30,43 % | 25 % |
obrázek č.3 | 8 | 17,39 % | 14,29 % |
7. Přiřaď k obrázkům v předchozí otázce jednotlivé období (renesance, pravěk, baroko)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Pravěk,renewsance, baroko
1 - mladsi doba kamenna (pravek) 2 - renesance 3 - baroko
1 - pravěk 2 - renesace 3 - baroko
1 - pravěk 2 - renezance 3 - baroko
1 - pravěk 2 - renesance 3 - baroko
1 - pravěk , 2 - renesance, 3 - baroko
1 - pravek 2- humanismus 3-renesance
1 - pravěk, 2 - renesance, 3 - baroko
1 - pravěk, 2 - renesance, 3 - baroko
1 pravěk 2 renesance 3 baroko
1 pravěk 2 renesance 3 baroko
1 pravěk, 2 renesance, 3 baroko
1 pravek, 2 renesance, 3 baroko
1 pravěk, 2 renesance, 3 baroko
1 pravěk, 2 renesance, 3 baroko
1-pravěk 2-renesance 3-baroko
1-pravěk 2-renesance 3-baroko
1-pravěk 2-renesance 3-baroko
1-pravěk, 2-renesance, 3-baroko
1-pravěk, 2-renesance, 3-baroko
1. - pravěk 2. - renesance 3. - baroko
1. pravěk 2: renesance 3. baroko
1. pravěk 2. renesance 3. baroko
1. pravěk 2. renesance 3. baroko
1. pravěk 2. renesance 3. baroko
1. pravěk 2. renesance 3. baroko
1. pravěk 2. renesance 3.baroko
1. pravěk, 2. renesance, 3. baroko
1.pravěk 2.renesance 3.baroko
1.pravěk, 2. renesance, 3.baroko
1) pravěk 2) renesance 3) baroko
1) pravěk 2) renesance 3) baroko
1) věstonická Venuše, pravěk 2) Mona Lisa - da Vinci, renesance 3) no...baroko :)
1=pravěk 2=renesance 3=baroko
1pravěk 2 renesance 3 baroko
1pravěk 2renesance 3baroko
2 renesance 1 pravěk 3 baroko
č. 1 - pravěk č. 2 - renesance č. 3 - baroko
č. 1 - pravěk, 2. renesance, 3. baroko
č. 1-pravěk, č. 2 - renesance, č. 3 - baroko
č1 -Pravěk č2 - renesance č3 - baroko
Obr. č. 1 - pravěk Obr. č. 2 - renesance Obr. č. 3 - baroko
obr1 pravěk obr2 renesance obr3 baroko
obrázek č. 1 - pravěk obrázek č. 2 - renesance obrázek č. 3 - baroko
Pravěk renesance baroko
pravek renesance baroko
pravěk - 1, baroko-2, renesance - 3
pravěk č.1 renesance č.2 baroko č.3
pravěk, renesance, baroko
pravek, renesance, baroko
pravěk, renesance, baroko
pravěk, renesance, baroko
pravěk, renesance, baroko
pravěk,renesance, baroko
ren - 2 pravek - 1 baroko - 3
renesance č.2, pravěk č.1, baroko č.3
8. Podle čeho si se rozhodoval při přiřazování obrázků k určitému období?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
1. obrázek - intuicí :-) Podobnost s věstonickou Venuší. 2. obrázek- dle svých znalostí, je všeobecně známá věc, že da Vinci patřil do renesance. 3. obrázek - šla by užít i vylučovací metoda, ale pro barokní umění jsou typické postavy se zaoblenými tvary, které mají daleko ke dnešnímu ideálu 90-60-90 :-)
1) vyobrazení pravěkého ideálu ženy 2) podle období, kdy byla namalována Mona Lisa 3) oblé tvary postav
detaily, témata
díla znám
dle znalostí
hluboké znalosti
ja si hlavne tipnul.. ale tak vylucovaci metodou to slo taky - barokni postavicky se poznaji a venuse asi v renezanci nebyla uplacana..
je to jasné
je to úplně jasné - typická pravěká soška ženy, da Vinchiho Mona Lisa a typický barokní baculatý ideál :-)
klasiceké obrázky z těchto dob.
Monu Lisu stvoril Leonardo, ktery zil v renesanci, tam nahore to je vestonicka venuse, ktera se nasla ve zbytcich pravekeho osidleni... a dole je typicka hra svetla a stinu, kulate plne tvary, typicke pro baroko
Monu Lisu znám, vím, že patří do renesance. Venuše? je jasně pravěk a ten třetí obrázek je baroko jak vyšité
podívám se a vidím, ne?
podle 6smyslu :P
podle dosavadních znalostí
Podle kulatých zadků
podle mych zkusenosti
podle obsahu
podle stylu malby, provedení, doby života autora, ...
Podle stylu, kterým byly obrazy a socha zhotoveny a věcí, které vyjadřovali.
podle svých znalostí
Podle svých znalostí obr. č1 - hlíněná figurka - typické pro pravěk, obr. č. 2 - Mona Lisa - dílo renesančního umělce Leonarda Davinciho, obr. č. 3 - hodně detailů, přeplácanost a jakási ,, naduconast " - typické znaky pro baroko
podle svých znalostí z oblasti dějin umění
podle toho co na nich je
Podle toho, co jsme se už kdysi učili ve škole a co jsem viděla v muzejích :-) Pravěk - jednoduchá oplácaná soška věstonická venuše, renesance - není typičtější příklad než Mona Lisa, baroko - oplácanost postav vládla umění
Podle toho, jak moc oblé křivky se nacházejí na axiální a radiálních konturách postav
podle toho, jak vypadají postavy
podle toho, že je znám a nebo mají jasné rysy daného období
podle vnitřní intuice a dokumentům z TV
podle výjevů
podle vzhledu obrazů
Podle znaků toho období-např. baroko=kypré tvary, pravěk-soška Willendorfské Venuše
podle znalosti
podle znalostí :) 1-pravěk-venuše 2-renesance-obraz Mona Lisa od L. da Vincoho 3-baroko - jednak protože zbylo, autora nevím, ale podle buclatých postav typických pro baroko
podle znalostí o uměleckých slozích.
podle znalostí ze školy
podle ztvárnění ženských rysů
podle ženského isntinktu samozřejmě
Poznala jsem Mona Lisu a Venuši, poslední obraz neznám, ale má znaky baroka
pravěk - Venuše renesance - da Vinci (Mona Lisa) baroko - buclaté postavičky (btw.. mělo by být v otázce "ses" místo "si se" ;-) )
Pravěk - známá soška Venuše Baroko - baculatá těla Renesance - vyplynula z předchozích dvou
pravěk je jasný, baroko taky (plné tvary a hra světla a stínu) a Mona Lisa vyplynula;)
Protože je znám, a bylo mi řečeno/dočetl jsem se, že jsou z toho daného období.
tvar
uvedená výtvarná díla znám
venuše=pravěk, DaVinci=renesance a třetí baroko
vím
všichni to známe ze školy, kde nás naučili, co je typický pro danou dobu ;)
x
základní znaky
znala jsem je
znalost
znalostí
znám je.
známost děl
Způsob zobrazení ženy, použité techniky, odlišné ideály krásy.
9. Co podle tebe měly zobrazovat venuše?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Asi plodnost a mateřství (zvláště pak vnadné slovanské boky)
blahobyt a spokojený,plnohodnotný život
bozstvo plodnosti?
dárce života, ženskost?
dokonalost žen.
ideál krásy
ideal zeny
ideál ženské krásy té doby, zdravou plodnou ženu
idealni zenu v praveku
ideální ženu
krásu
krasu nahoty ženy neboli porno časopisy ve staré době
krásu ženy
krásu,plodnost
Kult Matky
kult ženy - znázorňovaly ženské partie jako nositelky života
kult ženy, ženskost, plodnost, ženské přednosti, schopnost zachování rodu
mateřství
matriarchát
myslíš tu planetu :D
odkaz lidstvu, jak budou vypadat lidi po konzumaci v McDonaldu.. anebo to byl symbol zenstvi..
oslava ženství (hojnosti)
plodne zeny
plodnost
plodnost
plodnost
plodnost
plodnost a hojnost
plodnost žen, jejich krásu
Plodnost-plné boky a ňadra, hlava nebyla důležitá
plodnost, hojnost, životní stabilitu, fertilitu vnímání ženské krásy
plodnost, pokračování rodu
plodnou ženu
pravěké porno :-) (to mi řekl učitel výtvarky na gymplu) Jinak asi projev uctívání žen - jako rodičky, dárce života
roli ženy jako dárkyně života? Jinak opravdu nevím, to bych se musel zeptat těch, co je vytvářeli :-)
schopnost rodit a kojit
symbol plodnosti
symbol plodnosti
Symbol plodnosti
symbol ženství
Tvar pneumatik do budoucna
Umělecky zobrazený sociální konstrukt "ženství".
Venuše byly symbolem plodnosti
zdůrazňovaly ženské znaky - úcta k ženám = matky rodu, důležité pro zachování rodu
znaky plodnosti ženy
zrození, plodnost, matka rodu.
zvýrazněné sekundární pohl.znaky
žena jako symbol plodnosti
ženskost, lásku, svobodu, mateřství
ženskou plnost a plodnost.
ženskou plodnost
ženství
ženu jako plodnou matku
ženu ploditelku
ženu-bohyni
ženu, matku
10. Jmenuj nějakou zajímavost z období baroka.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
?
...
...
andělíčci
baculaté postavy, zdobnost, iluze
důraz na afekt,vyjádření dramatičnosti- vznik opery
dynamicke formy staveb
dynamika, snaha zaujmout, ohromit diváka, hra světla a stínu, konvexnost, konkávnost, oblé tvary, zdobnost,..
Hmm, baroko není moje silná stránka. Zajímavé jsou třeba rozdíly v architektuře mezi obdobím renesance a baroka.
hmm...třeba, že velkou roli hrálo náboženství, typičtí byli baculatí andělíčci..je toho hodně typického pro baroko, ale nechce se mi to vypisovat :-)
chrám sv. Mikuláše v Praze
je velmi smyslné, plné protikladů
katolické umění - mělo ohromit obyčejný lid - obrovské, přezdobené chrámy apod. (hodně se používalo zlato, mramor apod.) korpulentní postavy - častí tzv. "prdelatí andělíčkové"
klišé tlustých andělíčků
kostel ve Křtinách u Brna
kypré a masité ztvárňování žen na obrazech
líbily se "oplácané" ženy a všechno se na dnešní dobu přehnaně zdobilo
Lidé se příliš nemyli a aby nesmrděli používali velké množství parfémů (samozřejmě vyšší vrstvy - šlechta apod., chudina smrděla :)
Lidí upřednosťňovali ženy plnějších tvarů
monumentalita
název pochází z portugalštiny snad a znamená perla
netuším, co se tím myslí
nevím
nevím
nevím
nic mě nenapadá
nosili pytliky na sve pindiky :D :D :D
obézní andělíčci, nedostatek hygieny (koupání v šatech)
obnova českého jazyka- puristé, škola hrou- J. A. Komenský
obrazy - faldíkovatí lidé
perla nepravidelného tvaru, "Barokní tvary"
Prdelatí andělíčci + odklon od rozumu
přezdobené kostely, umění musí působit na city, rozum jde do pozadí
radi staveli domy dokulata (rundy)
Rembrandt, Caravaggio, Jan Ámos Komenský
Richard Muler
rozmach tlustych andilku..
snížená míra hygieny - dámy z vyšších vrstev se místo hygieny napudrovaly a naparfemovaly
sochy na Karlově mostě, zámek Kuks
Symbolem krásy byla baculatá těla
šlechta rozhatuje peníze na bohatých večírcích.
Tak třeba že Carravagio umřel bídnou smrtí v přístavu...
tlusti andelicci
toto období je dobou kulatých tvarů-andělíčci,okna,kopule....
Třeba kostel sv. Jana Nepomuckého ve Žďáru nad Sázavou.
typické barokní malby (např. v kostelech)
umění jako symbol bohatství - přeplácanost, ztráta vkusu, nadmíra drahých materiálů (zlato, mramor)
V období baroka bylo v oblibě jako ideál krásy paradoxně baculky - velká poprsí, velká pozadí :)
V te době byla bitva na bile hore
zajimave pro me je treba jak umeli tehdejsi varhanici improvizovat
Zajímavost? třeba silný prožitek víry, dramatičnost (u radikálního baroka)
založení kostela Il Jesu v Římě sv. Ignácem z Loyoly
zdobené kostely, velké oltáře -malířství, sochařství, teatrálnost, velikost, tajemství, neskromnost, symetrie
zdobnost, anděílíčci, mystika
zemřel J. A. Komenský tvořil známý hud. skladatel J.S. Bach
Ženy zobrazovány nahé, popř. ve skromném rouchu, korpulentní tvary, světlé zabarevní pokožky.
11. Co se ti vybaví pod pojmem "žena v baroku"?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
...
"kypre tvary" z obrazu
asi ňáká tlusťoučká žena.
baculatá šlechtična
buclatá žena, většinou zobrazená nahá. Zajímavé je, že jsou často zobrazené s vyholeným klínem. Často až dětský výraz obličeje...
cudnost
JEhla v hlavě
Korpulentní dáma, nahá :)
korpulentní postava
korzet
kyprá
kypré tělesné křivky
kypré tvary
kypré tvary
kypré tvary
Kypré tvary.
kypré ženské tvary
Masivní nahý zadek.
měla horší postavení než muž
Nafouknutá kurpulentní napudrovaná namyšlená dáma, která nechápu, jak mohla přistoupit k rozmnožovacímu aktu atd... pak také mám tu představu, že děti vychovávaly služebné. Avšak pokud si mám představit služebnickou kastu v tomto období, tak si je předtavuji jako upřímné ženy pracující pro své nafoukané vládkyně, které je mučily a tyto mučené ženy pro mne představují vzor pro oddanost, pracovitost, která s tak může odrážet i v naší genderově vyrozvnanější společnosti, tkerá by si měla připomenout svou minulost, aby se z ní mohli poučit.. neboť :kdo nezná svoji minulost, je odsouzen k tomu, aby si ji zopakoval", jak nám říká jeden z klasických citátů...
nahá plavovlasá plnější žena velmi světlé pleti, nahatí andělíčci, zlaté ozdůbky, všeho moc :-)
nahé ženy na obrazech, kypré ženské tvary
nejspíš žena svého pána, poslouchá co se jí řekne..taková myška
nic
nic moc
Nic speciálního. Baroko není moje silná stránka.
oblé tvary, rozdíl ideálu krásy na vesnici a ve mestech
oblečení - vystužené, bohatě zdobené mašlemi,...
obraz
paruka
paruka
paruky, zámek
plnostihla
plnoštíhlá postava, světlá pleť
Pod tímto pojmem mě nenapadají žádné asociace. Krom již zmíněných kyprých tvarů.
pojem baroko u mě evokuje mj. i lidovou zbožnost, takže ve spojitosti s ženou se mi vybaví spíše paní v šátku modlící se před obrazem světce.
pořádně oplácaná paní :-) většinou zobrazovaná skoro nahá
požehnaná :-D, ne fakt... většinou asi nebyla moc oblečená, kypré tvary výhodou
rodička dětí
ruzovolici obtloustne zenstiny
špinavá semetrika
tělnatá žena
tloušťka
Tři Grácie
velké kozy
viz 10.
viz 9
Viz. otázka výše, ale jinak žena kyprých tvarů v dobových šatech
zdůrazňování oblých ženských tvarů, dlouhé vlasy, nadýchané šaty a sukně
že nosily široké sukně
Žena kypré postavy v naducaných šatech, s parukou prolezlou špínou a brouky, těžkou voňavkou překrývající zápach ze "zdravého" nemytí se, člověk svázaný konvencemi a církevními předpisy.
žena plnějších tvarů
žena podrobená svému muži, která nemá žádné pravomoce, musí sloužit muži, být mu oporou a samozřejmě má i preferované oblé tvary. Mluvím ale o šlechtičnách, ty se mi vybaví...
žena s obřímy šaty a tlustým obličejem
žena v baroku - oblíbené korpulentní, oblé tvary, paruky, korzety, bohatě zdobené šaty, obrovské sukně do šířky (vygradovalo v rokoku - těžké nosné konstrukce - jak šaty tak i vlasy)
ženy plnějších tvarů (na obrazech)
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.