Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Životní styl mladých lidí ve věku 20-30 let

Životní styl mladých lidí ve věku 20-30 let

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Směšná
Šetření:20. 03. 2012 - 24. 03. 2012
Počet respondentů:200
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:76,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:32
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

cílem tohoto průzkumu je zjistit, do jaké míry je spotřební chování mladých lidí ve věku 20-30 let ovlivněno životním stylem a místem jejich bydliště (vesnice, město, velkoměsto).

Proto je tento průzkum určen výhradně jen lidem ve věkové kategorii 20 až 30 let.

Byla bych Vám vděčná, kdybyste mi pomohli a odpověděli na následující otázky, což Vám nezabere víc jak 5 minut.

 

Aktuálně již potřebuji pouze názory osob z velkého města (40.001 až 100.000 obyvatel)

 

Děkuji všem za pochopení a pomoc, které si vážím.

Odpovědi respondentů

1. Je pro Vás při nákupu důležitá značka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale jsem schopen/a zvážit alternativy, poměr cena/výkon12663 %63 %  
Ne, důležitá je užitná vlastnost, značka nerozhoduje6934,5 %34,5 %  
Ano, kupuji výhradně značkové zboží, je kvalitnější52,5 %2,5 %  

Graf

2. Při rozhodování o nákupu se spoléháte hlavně na radu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rodiny, partnera5628 %28 %  
Spoléhám jen sám na sebe5427 %27 %  
Sdělovací prostředky, internetové fórum4924,5 %24,5 %  
Přátel3417 %17 %  
Radím se na místě s prodavačem73,5 %3,5 %  

Graf

3. Jakou roli hraje ve Vašem rozhodování o nákupu cena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Koupím, ale zvažuji možnosti, každý nákup si pečlivě rozmyslím9145,5 %45,5 %  
Pokud na to mám peníze, kupuji, co potřebuji7839 %39 %  
Kupuji jen běžné věci, dražší jen ojediněle2412 %12 %  
Chci mít vždy co je módní bez ohledu na cenu, kupuji impulsivně63 %3 %  
Kupuji pouze základní věci10,5 %0,5 %  

Graf

4. Jaká velká část peněz vyjádřená v % Vám zbývá k vlastní spotřebě po odečtení všech nutných měsíčních nákladů (nájem, elektřina, jídlo, jízdné, školné,…)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zůstává mi 25% peněz9748,5 %48,5 %  
Zůstává mi 50% peněz4422 %22 %  
Zůstává mi 75% peněz2412 %12 %  
Nic mi nezbývá2010 %10 %  
Mám minimální nutné náklady, téměř všechny peníze mi zůstávají k vlastní spotřebě157,5 %7,5 %  

Graf

5. Jakou část z těchto „zbývajících“ peněz měsíčně spotřebujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Utratím vždy téměř všechny nebo všechny peníze7839 %39 %  
Zbytečně neutrácím, utratím nanejvýš 25% z tohoto obnosu peněz4221 %21 %  
Utratím méně než 50% peněz4120,5 %20,5 %  
Utratím méně než 75% peněz2914,5 %14,5 %  
Většinou utratím více, než reálně mám (na účtu jdu do mínusu, nebo si půjčím)105 %5 %  

Graf

6. Za jaké položky vydáváte průměrně největší část peněz? Označte pět pro Vás nejdůležitějších položek.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 5).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jídlo18592,5 %92,5 %  
Posezení s přáteli14874 %74 %  
Oblečení12763,5 %63,5 %  
Zábava, kultura (koncerty, divadla, kina, …)12060 %60 %  
Drogerie11557,5 %57,5 %  
Cestování8542,5 %42,5 %  
Služby, relaxace (kadeřník, masáže, manikúra, sauna, fitness, …)6532,5 %32,5 %  
Výrobky spojené s chodem domácnosti6130,5 %30,5 %  
Knihy, učebnice4723,5 %23,5 %  
Nábytek a vybavení domácnosti2613 %13 %  
Zábavní technika (mobil, PC, herní konzole, …)2110,5 %10,5 %  

Graf

7. Ovlivnila nějak celospolečenská krize Vaše spotřební chování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, krizi pociťuji, ale snažím se udržet si životní standart i přes zvýšené ceny8140,5 %40,5 %  
Ne, krize se mě nedotkla, má spotřeba se nezměnila8040 %40 %  
Ano, více šetřím3919,5 %19,5 %  

Graf

8. Pokud nemáte dostatek peněz na zakoupení věci, po které toužíte, tak nejčastěji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odložím nákup do doby, až na to budu mít16281 %81 %  
Půjčím si od rodiny189 %9 %  
Jdu nárazově na brigádu/ najdu si přivýdělek při stávající práci178,5 %8,5 %  
Půjčím si od přátel, známých21 %1 %  
Půjčím si od banky či jiné instituce nabízející finanční pomoc10,5 %0,5 %  

Graf

9. Pokud byste zvažoval/a půjčku, na co by to bylo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bydlení (nákup vlastního domu, vybavení domácnosti, …)12964,5 %64,5 %  
Nerad dlužím, nepůjčil/a bych si5527,5 %27,5 %  
Studium (školné, další vzdělávání, kurz, jazyky,…)115,5 %5,5 %  
Nákupu informační techniky (PC, mobil, …)31,5 %1,5 %  
Dovolená21 %1 %  

Graf

10. V případě, že byste dostal/a 50.000,- Kč, jak byste s nimi naložil/a? Označte, která odpověď Vás nejvíce vystihuje.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Koupil bych si něco do výše maximálně 10 tisíc a zbytek bych uložil/a na účet pro zhodnocení7537,5 %37,5 %  
Polovinu peněz bych použil/a na své nákupy, druhou polovinu bych uložil/a na účet pro zhodnocení5025 %25 %  
Celou nebo větší část bych spotřeboval/a na výdaje spojené s bydlením, studiem,…3216 %16 %  
Celou částku bych uložil/a na účet pro zhodnocení2914,5 %14,5 %  
Celou částku bych použil/a na své nákupy (technika, móda, cestování, ...)147 %7 %  

Graf

11. Místo bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha5527,5 %27,5 %  
Střední velké město (5.001 až 40.000 obyvatel)4422 %22 %  
Středně velká obec, malé město (do 5 tis. obyvatel)3718,5 %18,5 %  
Velké město (40.001 až 100.000 obyvatel)2311,5 %11,5 %  
Velké město, Krajské město (nad 100 tis. obyvatel2110,5 %10,5 %  
Velké město, Krajské město (nad 100 tis. obyvatel)2010 %10 %  

Graf

12. Jste muž/ žena

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena13165,5 %65,5 %  
Muž6934,5 %34,5 %  

Graf

13. Nejvyšší dokončené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitou8140,5 %40,5 %  
Vysokoškolské – bakalářské6030 %30 %  
Vysokoškolské – magisterské4020 %20 %  
Vyšší odborné vzdělání94,5 %4,5 %  
Střední vč. vyučení (bez maturity)73,5 %3,5 %  
Základní31,5 %1,5 %  

Graf

14. Rodinný stav

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Svobodný/svobodná18492 %92 %  
Ženatý/vdaná136,5 %6,5 %  
Rozvedený/rozvedená21 %1 %  
Vdovec/vdova10,5 %0,5 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

12. Jste muž/ žena

  • odpověď Muž:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zábavní technika (mobil, PC, herní konzole, …) na otázku 6. Za jaké položky vydáváte průměrně největší část peněz? Označte pět pro Vás nejdůležitějších položek.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Je pro Vás při nákupu důležitá značka?

2. Při rozhodování o nákupu se spoléháte hlavně na radu:

3. Jakou roli hraje ve Vašem rozhodování o nákupu cena?

4. Jaká velká část peněz vyjádřená v % Vám zbývá k vlastní spotřebě po odečtení všech nutných měsíčních nákladů (nájem, elektřina, jídlo, jízdné, školné,…)?

5. Jakou část z těchto „zbývajících“ peněz měsíčně spotřebujete?

6. Za jaké položky vydáváte průměrně největší část peněz? Označte pět pro Vás nejdůležitějších položek.

7. Ovlivnila nějak celospolečenská krize Vaše spotřební chování?

8. Pokud nemáte dostatek peněz na zakoupení věci, po které toužíte, tak nejčastěji:

9. Pokud byste zvažoval/a půjčku, na co by to bylo?

10. V případě, že byste dostal/a 50.000,- Kč, jak byste s nimi naložil/a? Označte, která odpověď Vás nejvíce vystihuje.

11. Místo bydliště

12. Jste muž/ žena

13. Nejvyšší dokončené vzdělání

14. Rodinný stav

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Je pro Vás při nákupu důležitá značka?

2. Při rozhodování o nákupu se spoléháte hlavně na radu:

3. Jakou roli hraje ve Vašem rozhodování o nákupu cena?

4. Jaká velká část peněz vyjádřená v % Vám zbývá k vlastní spotřebě po odečtení všech nutných měsíčních nákladů (nájem, elektřina, jídlo, jízdné, školné,…)?

5. Jakou část z těchto „zbývajících“ peněz měsíčně spotřebujete?

6. Za jaké položky vydáváte průměrně největší část peněz? Označte pět pro Vás nejdůležitějších položek.

7. Ovlivnila nějak celospolečenská krize Vaše spotřební chování?

8. Pokud nemáte dostatek peněz na zakoupení věci, po které toužíte, tak nejčastěji:

9. Pokud byste zvažoval/a půjčku, na co by to bylo?

10. V případě, že byste dostal/a 50.000,- Kč, jak byste s nimi naložil/a? Označte, která odpověď Vás nejvíce vystihuje.

11. Místo bydliště

12. Jste muž/ žena

13. Nejvyšší dokončené vzdělání

14. Rodinný stav

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Směšná, L.Životní styl mladých lidí ve věku 20-30 let (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://zivotni-styl-mladych-lidi-ve.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.