Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zkouškové období na VŠ a naše psychika
Zkouškové období na VŠ a naše psychika
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Alena Kolářová |
---|---|
Šetření: | 01. 04. 2012 - 08. 04. 2012 |
Počet respondentů: | 305 |
Počet otázek (max/průměr): | 18 / 13.87 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 71,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:00 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení respondenti,
jsem studentkou Mendelovy univerzity v Brně a v rámci předmětu Manažerská psychologie mám za úkol napsat esej na mnou zvolené téma. Vybrala jsem si téma "Jak ovlivňují zkoušky a zápočty na VŠ naši psychiku" a ráda bych Vás poprosila o vyplnění tohoto dotazníku, který mi pomůže lépe objasnit tuto problematiku. Dotazník je určen především pro studenty VŠ, avšak pokud jste například absolventi, vyplnit ho jiště můžete také.
Dotazník Vám zabere nanejvýš 3 minuty Vašeho času. Předem Vám děkuji za vyplnění.
S přáním krásného dne
Alena Kolářová
Odpovědi respondentů
1. Učíte se průběžně?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 223 | 73,11 % | 73,11 % |
ano | 82 | 26,89 % | 26,89 % |
2. Co je pro Vás horší?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
složit zkoušku | 150 | 49,18 % | 49,18 % |
je to stejně těžké | 97 | 31,8 % | 31,8 % |
napsat zápočet | 36 | 11,8 % | 11,8 % |
nevím | 22 | 7,21 % | 7,21 % |
3. Cítíte se před zkouškou/zápočtem nervózní?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 4, ne → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 252 | 82,62 % | 82,62 % |
ne | 53 | 17,38 % | 17,38 % |
4. Z jakého důvodu se cítíte před zkouškou/zápočtem nervózní?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
aby všechno klaplo
Ak sa nieco nenaucim, bojim sa, ze práve to tam bude, alebo ked mam tahak, bojim sa, ze mi ho nájdu, alebo ze ho nebudem môct pozit.
bo si připadám, že nic neumím
Bojím se mluvit při zkoušení, z případných přeřeků, že špatně pochopím otázku a že na ni nebudu znát odpověď.
bojím se neúspěchu
Bojím se neúspěchu.
Bojím se špatného výsledku
bojím se že ji neudělám a budu ji muset absolvoval znovu
bojím se, ze zkoušku nebo zápočet nezvládnu
Bojím se, že bude zkouška/zápočet hodně náročná/ý
Bojím se, že budu mít okno nebo tam budou otázky na něco, co jsem v materiálech neměla.
bojím se, že ji neudělám
bojím se, že ji neudělám
bojím se, že ji neudělám
Bojím se, že mě otázky zaskočí, a nejsem si jistá, že uspěji.
Bojím se, že neuspěji, že se ztrapním.
Bojím se, že se mi to nepovede.
Bojím se, že se mi zkouška nepovede tak, jak bych si přála, že dostanu horší známku, než kolik jsem do učení dala energie.
bojím se, že test nebo zkoušku pokazím
bojím se, že to nedám
Bojím se, že to neudělám.
bojím se, že v hlavě budu mít najendou prázdno
Bojím se, že zkoušející bude kretén
bojím se, že zkoušku neudělám, budu se muset učit znovu apod.
bojím se,že to nezvládnu udělat
bývám nervózní často a při různých příležitostech
co dostanu za otázky a jestli to budou ty, které umím méně
časová náročnost
hrozba neúspěchu
chci mít velmi dobrý výsledek
chci ublížit kantorovi při neúspěchu ač vím, že následky budou ostudné
I když se připravuji, nikdy nevím, zda to zvládnu.
Jde mě o zkoušku nebo o zápočet.
Jde o zdravou míru nervozity, očekávání, co bude v testu.
jestli to dám.
jestli umím všechno co je potřeba
jsem nervák
jsem nervní člověk
jsem trémista
Jsem trémista
jsou důležité
Jsou to proste nervy, trema...
když nedám, letím ze školy
Kvůli strach, že zkoušku nesložím a napětí, jaké dostanu otázky. Ale také kvůli ostatním lidem, kteří čekají na zkoušku - vzájemné znervózňování.
lebo tam idem vacsinou sprosty
malé sebevědomí
málo se učím
málo se učím, a pak jsem nervózní
mám dojem že jsem se neučila dostatečně a bojím se že to nezvládnu
mam obavy jestli sestihnu dostatecne priprvit a zda zkousku udelam
mám pocit, že nic neumím, a bojím se neúspěchu, případně opakování předmětu
mám pocit, že nic nevim
Mám pocit, že nic nevím a že zkoušku neudělám. Více nervózní jsem ze zkoušky ústní, písemná je pro mne snesitelnější.
Mám pocit, že se mi všechno vykouřilo z hlavy a že se mě zeptají zrovna na to, co umím nejméně
Mám pocit, že se vědomosti z mé hlavy kamsi ztratily a že nevykoktám ani slovo.
mám strach z neúspěchu
Mám strach, jakou otázku si vyberu a jak zkouška bude probíhat. Samozřejmě také z vlastního výsledku.
mám strach, že to neudělám... když tomu člověk věnuje nějakou přípravu, tak to nechce zvorat...
mám strach, že to nezvládnu
Mám strach.
mívám pocit, že jsem se mohla učit víc a obávám se selhání u zkoušky
moje vědomosti nejsou dostatečné, cítím tlak ze strany zkoušejících, cítím se situací ponížená
moznost neuspechu
možnost neúspěchu, nutnost zopakovat si martyrium příprav
Možnost neúspěchu.
možný neuspěch.
Myslím si, že nic neumím a zkoušku/zápočet nenapíšu
myslím, si že nic neumím a čím víc jsem se učila tím je to horší, když jdu doopravdy nenaučená, nervozní nejsem
Např. že jsem podcenila přípravu, náročností předmětu
nedam to :D
nedokončení studia, neúspěch na konci zkouškového
nedostatečná připavenost
nedostatečná připravenost
Nedostatečná sebedůvěra
nedostatečná znalost tématu, vždy jsem nervózní
nedostatečné znalosti
nejasný výsledek
Nejistota
nejistota
nejistota se znalostmi, nevím ´´co přijde´´...
nejistota z dostatečných znalostí, selhání paměti
nejistota zda to člověk udělá
Nejistota, nedůvěra ve vlastní znalosti.
Nejsem jistá, že vše umím.
nejsem si jistá svými znalostmi
nejsem si jistá svými znalostmi
nejsem si jistá, jestli jsem dobře připravená
nejsem si jistá, jestli vše umím
Nejsem si jistá, jestli všemu rozumím.
Někdy nejsem naučená na 100 %, tak se obávám, aby mě v testu nepřekvapilo něco, co neumím.
Nervozita, strach z neúspěchu
nesednou mi otázky
nestíhám :)
nestihla jsem se naučit vše
netušim
neumim nic
neumím to
neumím to na sto procent, záleží mi na výsledku
neúspěch
Neúspěch
Neúspěch
neúspěch
Neúspěch
neúspěch
neúspěchu, opakování, z kantora
neúspěšnosti zkoužky či zápočtu
Nevědomosti při zkoušce, opakování zkoušky, ze zkoušejícího, vyhazov ze školy
nevěřím si, neumím to na 100%, stres z učitelů
Nevěřím si, že mám dostatečné vědomosti pro úspěšné složení zápočtu/zkoušky. Občas nestihnu během přípravy probrat celou problematiku a mám obavy, že právě z té části bude položeno nejvíce otázek.
nevím
nevím co mně čeká
nevím jestli to dost dobře umím
nevim, že to neudělám?
Neznám otázky, na které se mě bude ptát => nemám rád, když něco nevím.
nic neumím, tak nevím jestli to zvládnu
nikdy nevím, jak to dopadne
normální stav před něčím důležitým
o něco jde!
obava z možného neúspěchu
obava z neúspěchu, malá sebedůvěra
obava z neúspěchu, že si vytáhnu špatnou otázku....
obava z těžkosti testu
obava že neuspěji
obava, co ve zkoušce/zápočtu bude za otázky, zda zkoušku/zápočet udělám,
obávám se, že jsem se neučila dostatečně, jsem nervózní před/během jakékoli nepříjemnou situací
obávám se, že se mě vyučující zeptá na něco, co nebudu vědět a já budu vypadat jako, že jsem se vůbec neučila
obavy z neúspěchu, nikdy neumím nic na 100%
obavy ze zkoušky
obavy, že zkoušku neudělám
Obojí je pro mě důležité, snažím se sice přijít připravená, ale stejně mívám pocit, že to můžu pokazit.
pocit odpovědnosti, neučila jsem se průběžně, strach že budu mít výpadek paměti (okno)
Pocit z nedostatečné přípravy
pocit, ze neumim vsechno, ze pozadovana informace se mi nevybavi
pocit, že nic neumím
podvědomí toho, že se mi právě všechno vypařilo z hlavy
pokud je předpoklad, že je zkouška/zápočet hodně těžká a zkoušející před zkouškou mlží
Pokud vím, že obsah testu nebude odpovídat odučené látce.
Pracujou mně nervy a v duchu si opakuju, ať se mně aspoň něco vybaví :D
pretože som pesimista a myslím vždy na to najhoršie
protoze vim, ze jsem tomu nedala maximum
Protože ji neudělám.
Protože mi příjde, že nic nevím
protože nemusím uspět
protože neumím všechno
protože se nikdy nenaučím tak, jak bych měla
protože si nejsem jistá, jestli všechno umím
protože to dostatečně neumím
Protože už tu zkoušku chci mít úspěšně za sebou. Nejsem nervózní z toho důvodu že bych nic neuměla. Jsem nervózní spíše u těch těžkých zkoušek. Taky nevím jaké otázky nebo příklady mě čekají.
Protože vím, že jsem se to moc neučila.
protože vím, že jsem tomu měla věnovat víc času v průběhu semestru a teď mám málo času, abych to dohnala
Představa, že čas věnovaný učení nepostačí ke zvládnutí zkoušky je k ničemu, je hrozná.. Vždycky je lepší mít to na první pokus. Hlavně před ústní zkouškou je to hrozný.
Připadá mi, že nic nevím.
přirozená nervozita z písemky, nic extrémního. důvod asi zda složím či nesložím, když nesložím...povinnosti navíc
psychika, ačkoli vím, že to umím
sám nevím, většinou není důvod
strach z nedostatku znalostí a z toho, že budu muset zkoušku opakovat a znovu se s ní stresovat
strach z neoblíbené otázky
strach z neúsěpchu
strach z neúspěchu
strach z neúspěchu
strach z neúspěchu
strach z neúspěchu
Strach z neuspěchu
strach z neúspěchu
Strach z neúspěchu a neznalosti odpovědí na položené otázky
strach z neúspěchu, při ústní zkoušce strach, že se ztrapním před zkoušejícím
strach z neúspěchu, strach z vyučujícího, nejistota v zkoušené látce
Strach z neúspěchu, že sama sebe zklamu (i své rodiče, popřípadě profesory), že ze sebe udělám debila.
Strach z neúspěchu.
Strach z neúspěchu.
strach z neznámého
strach z toho, ja to dopadne, co tam bude za otázky, budu to vědět? - to je votázka...
strach z toho, že nic neumím
strach z toho, že to nezvládnu
Strach z výpadků, tzv. oken.
strach z výsledku, otázek
strach ze selhání
strach, že neuspěji
strach, že zkoušku nebo zápočet neudělam
strach, že zkoušku/zápočet nenapíšu
strech z neuspechu
stres vyjde-li to
Špatný pocit z toho, že proletím
tréma
trema z toho jestli to dam nebo ne, proc asi?
učím se na poslední chvíli takže se nestihnu naučit všechno
Už asi z principu
Většinou jsem si moc dobře vědoma, jaké množství látky jsem nestihla projít dostatečně.
Většinou nebývám 100% připravena
většinou nejsem dostatečně připraven -->obavy
Vím, že jsem se učila málo a ne zrovna průběžně. Nebo je to prostě jen nervozita.
vím, že neumím látku dostatečně
Vždy existuje něco, na čem by mne mohl zkoušející nachytat. I když se snažím připravit dobře, abych dokázala zareagovat na jakoukoli otázku, tak mám obavy z toho, že přesto dokáže něco najít, co vědět nebudu.
vždycky chybí den přípravy
Vždycky je možnost, že to neudělám i přes přípravu.
Vždycky jsem byla před zkouškou nervózní. Asi je to kvůli strachu, že budu mít absolutní temno a zkoušku neudělám.
z důvodu nejistoty, že jsem se naučila dostatečně
z důvodu neúspěchu
z důvodu neuspěchu
z důvodu neúspěchu ->opakování->a zase stres :/
Z důvodu zkoušky!
z důvodu že nic neumím
Z dúvodu, že to chci napsat na první raz a nevím, jestli se to podaří
z důvodu,že zkoušku neudělám
z neúspěchu
z neúspěchu
Z neúspěchu, z mlčení
z toho důvodu, že i když vím, že jsem se učila, tak zkoušku neudělám a budu muset jít znovu. Většinou, když se neučím nervózní nejsem, protože vím, že to bude jen moje chyba, když to nezvládnu
Zda dostanu otázku, kterou ... i přes kvalitní přípravu... uvidím poprvé :X
Zda se mně naučené učivo vybaví, zda se mě zkoušející bude ptát na otázky, které umím zodpovědět.
zda to zvládnu
zdravá nervozita
ze moje priprava nebyla dostatecna a zkousku neudelam
ze nic neviem a/alebo vsetko do rana zabudnem
ze strachu že něco zapomenu
Ze strachu, že zkoušku/zápočet neudělám a budu se muset znovu učit na další termín nebo v horším případě předmět opakovat celý.
ze stresu, nedostatek spánku...
zkoušku nesložím tak, jak bych si přála
zkoušky mi nevadí, ústní projev je fajn aneb umím "okecávat" :)
Ztrapnění, že nebudu znát odpověď na otázku a zk nesložím a budu muset znovu absolvovat celé martyrium s učením na daný předmět
ztrápním se a nebudud vědět odpověď na otázku
že by se mi nemusel/a povést.
že ho nesplním
že jí neudělám
že ji neudělám
Že ji poseru.
že jsem se mohl učit (byť jen o trošku) více
že mi nesednou otázky, budu mít okno a i navzdory vědomostem bych tak mohla selhat
že nebudu vědět nic ;) že zkoušející bude mít špatnou náladu
že nebudu vědět odpovědi na otázky
Že nebudu vědět, co říct při ústním zkoušení. Před písemným nejsem nervozní.
Že něco neudělám, i když to umím. Prostě budu mít okno.
že nejsem dostatečně připravená
že nespravím
Že neumím všechno, co se tam může objevit.
že neuspěji
Že nic neumím
Že po mně budé zkoušející chtít nějaké učivo, které jsem se učil méně než jiné...
že rupnu
že skúšku nespravím
že tam bude větší část toho, co nevím
že to dostatečně neumím
že to nebudu umět
že to nedám
že to neudělám
že to neudělám, budu muset znovu
Že to neumím, tak jak bych měla nebo že i když to umím, tak tam něco spletu.
že to nezvládnu
že to nezvládnu napsat a bude hrozit, že si předmět budu muset zopakovat další semestr
že zkoušku nedám a budu muset jít na další termín
že zkoušku neudělám
že zkoušku neudělám a budu se to muset učit znova
5. Ze kterého předmětu za dobu Vašeho studia jste byli vystresovaní nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
matematika | 24 | 7,87 % | 7,87 % |
Makroekonomie | 22 | 7,21 % | 7,21 % |
Finanční trhy | 15 | 4,92 % | 4,92 % |
Mikroekonomie | 10 | 3,28 % | 3,28 % |
ekonomie | 7 | 2,3 % | 2,3 % |
statistika | 6 | 1,97 % | 1,97 % |
účetnictví | 6 | 1,97 % | 1,97 % |
anatomie | 6 | 1,97 % | 1,97 % |
Státnice | 4 | 1,31 % | 1,31 % |
právo | 3 | 0,98 % | 0,98 % |
ostatní odpovědi | 202 | 66,23 % | 66,23 % |
6. Co Vás na tomto předmětu stresovalo nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
...
00
100 % jsem mu nerozuměla
aa
absence logiky u pokládání otázek zkoušejícím
aj ked som sa učila dlho na skúšku,chápala som tomu, vedela som že na skúške sú otázky kladené dosť komplikovane a niekedy nezrozumitelne
Azbuka
byl jsem v prváku a bál jsem se že nedám min. počet kreditů, zkouška byla těžká
byl to první odborný predmet a test byl dost složitý musela jsem se na nej ucit mnohem více nez na ostatní
byla to nuda, zbytečnost a nic víc jak telefonní seznam
Bylo to těžké a bylo toho hodně
Celá zkouška
celková malá úspěšnost zvládnutí
celková obtížnost předmětu
celkově že ty bylo těžký jako prase...
celý
časový limit...
Dalo by se říct, že je to ten NEJhlavnější předmět, kvůli kterému studuji tuto školu. Neudělat ho by znamenala ostuda, zklamání ze sebe samé, stres z dalšího pokusu a z vyhazovu ze školy
další pokud je až za půl roku a je jen 1 opravný termín
Dělal jsem ho na 3. pokus
Dlouhé čekání na výsledky.
doktor, docent, mimořádny profesor, ke kterému sme chodili na přednášky a prax do nemocnice a jeho přístup
doktor, který tento předmět vyučoval
Druh látky
eko 2 - po 2 leté pauze od studia a ještě na jiné školy bylo těžké se opět do studia dostat a pochopit všechny věci mezin. eko 2 - neměla jsem předcházející předměte mez. eko 1, takže neznalost toho předchozího
Filozofii nesnáším
FT-bavil mě a chtěla jsem to napsat dobře MAR-ústní zkouška trvala několik hodin a nakonec jsem měla jiného zkoušejícího kterého jsem si nepřála
Fuchs
gramatika
hodně učiva
chemie mi až tak dobře nejde
chování vyučujícího a jeho přehnané požadavky
jak všichni strašili, že to strašně moc lidí nedá
Je jedno jaký to je předmět. Stresují mě všechny stejně.
je těžké ji pochopit
je všeobecně hodně obtížný a pro mě těžko pochopitelný
jeden ze zkoušejících profesorů byl velmi přísný a měl vysoké nároky a měla jsem strach, že ho dostanu u zkoušky a tak ji neudělám
jeho celková náročnost a statistická neúspěšnost
jeho obtiznost
Jeho obtížnost a neúspěšnost předchozích ročníků.
Jsem v matice špatná, bála jsem se, že mi výpočty nevyjdou
kantor
kantor, mnoho grafů k pochopení
Kapitálové účty
Každoroční velké procento vyhozených studentů(50%)
kdybych zkoušku neudělal, vyhodili by mě ze školy
když to nedám, budu si připadat jako hlupák.
Komise a naprostá nepředvídatelnost otázek.
kvalita a kvantita otázek
kvantum učiva a náročnost
látka a následné složení zkoušky
látka a učitel
makro - otázky a jejich hodnocení právo EU - formulace otázek, slovíčkaření
mala chyba - vsechno spatne
Malá chybička znamená ztroskotání celé úlohy a tráty velkého množství bodů.
Malá úspěšnost
Málo času na samotnou písemku
máme zkoušky na počítačích, takže se neliší...
matematika
měl jsem poslední termín zkoušky
měla jsem ho zapsaný třikrát, takže mi šlo o hodně
Mluvení
mluvit
mnoho latinských výrazů
Mnoho látky
Mnoho letopočtů, událostí, osobností, které bych mohla poplést.
Mnoho počítání, spoustu vzorců, které člověk musí znát, špatný přístup od vyučujících
mnoho teoretických konceptů, kterým jsem zcela nerozumněla a to, že jsem nestačila přečíst povinnou literaturu
mnozstvi materialu
množství grafů a těžkopochopitelná teorie
množství informací
množství informaci
množství informací, které bylo potřeba znát
Množství informací, zkoušející.
množství látky
Množství materiálu, obava z neúspěchu, omezená možnost opakování
Množství požadované látky
Množství učiva
množství učiva
množství učiva a nedostatek času
množství učiva k naučení v krátkém čase
množstvý informací
moderní fyzika
moje znalosti nebyly dostačující a na zkoušce stálo dokončení celého studia
možnost jen jednoho opravného termínu, neúspěch by znamenal ztrátu 3 let a mnoha úsilí a také financí
Možnost neuspěchu
možnost neúspěchu a nutnost opakovat předmět v dalším roce - a následně při neúspěchu vyloučení ze školy
Možnost zákeřnosti otázek a příkladů
Na matiku jsem absolutně levej :D
Naprosto příšerný přednášející. (garant) Nakonec byl vyměnen, bohužel ale až po tom co jsem měl s ním tu čest. Záhadný styl hodnocení .
narocny proces ziskani par kreditu - 2 zapocty, zkouska pisemna a ustni
náročnost
náročnost
náročnost
náročnost a nejasnost zadání
náročnost, ústní zkouška, neúspěšnost ostatních studentů, málo volných míst na opravných termínech
náročný předmět na pochopení souvislostí
náročný učitel, který žáky shazoval při zkoušce; množství látky bylo moc obsáhlé na to, aby si člověk pamatoval každou prkotinu
nároky na tento předmět od profesorů
nároky pedagoga
neabsolvování podmíněných kurzů
Nebavil mě, nechápala jsem přednášenou látku a nedokáza se tak naučit na zkoušku.
nedokáži se to naučit
nedostatek času na jeho učení
nedostatek času na přípravu
nechápala jsem otázky
nejde se naučit jen pochopit, nepočítali se postupy- test na počítači, strhávání bodů
Nejednoznačný výklad látky cvičícím. Odpověď pak mohla být prakticky jakákoliv.
nejistota a neznalost
Nejistota, jak mám postupovat při psaní.
nejvíce mě na tom stresovalo to, že jsem se na to poctivě učila (podotýkám, že na žádný jiný předmět jsem se tak neučila) a třikrát po sobě jsem to stejně neudělala na čtvrtý pokus jsem neměla ani odvahu jít a podívat se na výsledek... ale nakonec to dobře dopadlo :-) Příjde mě, že čím víc se učím, tím hůře to dopadne...
Nejvíce mě na tomto předmětu stresovalo to, že jsem zkoušku pořád nemohla udělat.
nelezlo mi to do hlavy, nerozumněla jsem tomu
nelze se naučit - snaha vyplodit něco smysluplného..
Nemám dostatečné znalosti matematiky pro jeho pochopení
nemožnost vyzkoušet v praxi
nepochopení látky
nepochopení předmětu na 100%
Nepochopitelnost dané látky
nepřehlednost, složitost
Neschopnost se naučit zákon.
neschopnost složit zkoušku i po někalikatýdenní přípravě
Neskutečné kvantum učiva s přemírou jmen, názvy uměleckých děl, spisů, roků..všechno nazpaměť.
Nesnáším ji, vždy jsem ji nesnášel a přesto se s ní musím potýkat. Je to pro mne nutné zlo.
nesporavedlivé hodnocení
Nespravodlivý prístup vyucujuceho
nesrozumitelné otázky ve zkoušce
nestihla jsem se naučit celou látku
Neuměl jsem to, protože mě to nebavilo a přišlo mi to absolutně zbytečné
Neúspěch
neúspěch
neúspěch
Neúspěch u zkoušek.
Neúspěšnost
neznalost
neznalost oboru
nic
nic jsem nechápal
nikdo tomu nerozuměl, bylo nutné se nabiflovat nazpaměť
nízká úspěšnost
nova oblast uciva
objem učiva
oboje na 2x, v makroekonomii nejistota co budou chtít, protože znalosti čerpali z jiných knih, než nám řekli, podnikové finance - dodnes netuším, kde brali otázky na zkoušku, z čeho čerpali a jak jsem to napsala...
Obrovské kvantum grafů a situací a výjimek.
obrovské kvantum látky nutné k mechanickému zapamatování, což není má nejsilnější stránka
obsah - hodne latky teorii, malo casu se pripravit
Obsah předmětu
Obsáhlost učiva a možnost dostání příkladu, který nevypočítám
obtížnost
Obtížnost
obtížnost
obtížnost
obtížnost předmětu, neúspěšnost z minulých let
obtížnost zkoušky
obtížnost zkoušky
Obtížnost zkoušky, předchozí neúspěchy, vysoká celková neúspěšnost
obtížnost, nedostatek českojazyčné literatury a zdrojů, vysoké procento neúspěšnosti předchozích ročníků a zkušenost s opakováním této zkoušky, nedostatečný výklad > nebylo se z čeho učit
Obtížnost.
opakovala jsem ho, takže možnost, že budu prodlužovat studium
opakování zkoušky
otázka, co mi neleze do hlavy
otázky, které v některých případech nekorespondovaly se studijním textem
pedantský docent, doslovné naučení informací
počet pokusů
počítání
posledni pokus, pak letim
Poslednín pokus, jinak konec studia.
poučky
pověst předmětu a neúspěšné pokusy složit zk
Požadované znalosti.
pravděpodobnost neuspěchu
pravidelné zkoušení v hodinách
probíraná látka, přístup profesorů, obsah zkoušky
profesor
profesor
PROFESOR
profesor
Profesor
profesorka
Protože na jazyk se nestačí jen naučit, člověk ho musí doopravdy ovládat a to vyžaduje čas.
Především to, že to byl jeden z nejtěžších předmětů, na kterém skončilo hodně lidí. Navíc jsem Matematiku 1 musela opakovat v dalším semestru, Matematiku 2 jsem udělala na druhý termín. Nejvíce mě stresovalo, že profesor u zkoušky vyžadoval znát všechny definice přesně slovo od slova, jinak je neuznal.
Předmět jsem opakovala a v závěrečném testu byly otázky, které jsme neprobírali. V průběhu předmětu (když jsem jej měla prvně), jsme na cvičení měli zcela neschopného cvičícího.
předmět neměl cvičení a bylo těžké se naučit počítat příklady
předmět sám
Přednášející
přednášky k ničemu - přednášející četla zákon, cvičení ne příliš přínosná. Jako člověk z gymnázia jsem to moc nedávala.
Přísné hodnocení
Přísný profesor pokládající hlubokomyslné otázky > nebylo jisté, co se má člověk přesně naučit, musel vědět vše a ještě u toho myslet.
přístup a chování učitele
přístup profesora
Přístup profesora
přístup profesorky
přístup učitele, při první nzvládnuté zkoušce
přístup učitelů k hodnocení znalostí
rozsah učiva
rozsáhlý záběr učiva z mnoha odvětví chemie
samotný předmět, matematika mi prostě nejde
samotný vyučující/zkoušející
skusajuci
složitá problematika
složitost predmetu
složitost přemětu
Spolužáci se učili třeba měsíc a kvůli hlouposti byli vyhozeni. Stresovalo mě, že jsem nad tím strávila 14 dní a ty by se měly zase opakovat - ubíjející. Navíc v době, kdy už dávno ostatní studenti mají letní prázniny.
strach z neúspěchu
Strašná kvanta letepočtů na zapamatování :-D
Stresovalo mě pomyšlení, že nedám tu zkoušku a budu muset se tu blbost učit znova.
struktura zkoušky
Špatně formulované otázky písemné zkoušky.
Tabas =D
temer nekonecne mnozstvi pripadu z praxe, kdy reseni bych musela vymyslet na miste, aniz bych ho nekdy predtim videla
teorie
těžká písemka, těžké otázky, nepříjemný zkoušející
Těžká zkouška
těžké otázky
ti 3 zkoušející
To že ho poseru zkoušku.
To že nevím, zda je gramaticky dobře co jsem napsal.
to, že i když toho vím hodně, nevím všechno a zkoušející mě může nachytat, na čem chce
to, že jsem ho měla zapsaný podruhé
to, že látka nebyla dostaečně vysvětlena a při samostudium nepomohlo
To, že na tomto předmětu na našem oboru vypadlo strašně moc lidí...
To, že předmět asi polovina studentů musela opakovat.
to, že to umím zpaměti a nerozumím tomu
to, že tomu nerozumím
Treti a posledni termin
Třetí zapsání předmětu
ucitel
učitel
učiteľ
učitel
Učitel
učitel
učitel :)
učitel psychopat
učivo, vyučující, průběh zkoušky
ústní část
ústní zkoušení
ústní zkouška
ustní zkouška
ústní zkouška - vyučující
Ústní zkouška a její náročnost
Ústní zkouška v cizím jazyce zaměřená na problematiku, která mi není příliš známa
ústní zkouška, množství učiva, zkoušející
velka seminarka a obhajoba
velké množství látky
velké množství učiva, formulace zkuškových otázek
Velké otázky
Velký rozsah učiva a také to, že je to na naší univerzitě strašák, kterého se bojí každý.
viz 4
Vše
vše
vše
vše
vše, protože jsem se intenzivně připravovala rok a půl v kuse, denně min. 3 hodiny a pořád jsem nemohla předmět úspěšně dokončit
všechno
všechno
všechno
všechno
všechno :-)
vůbec mě nezajímalo, takže jsem tomu nerozumněla, a vyučující byl hrozný kat
vůbec mě to nebavilo, kantor byl na kluky vysazenej a predmet sem opakoval
vysoké procento lidí co zkoušku neudělají, tak jako vždy
Vyučující
vyučující
Vyučující
vyučující (látku jsem uměla)
Vyučující, který nás zesměšňoval, chtěl odpověď dřív, než vyložil látku, vyhazoval nás z hodin a říkal, že jsme hloupí, idioti apod.
Vyučujúci
význam zkoušky; nejistota ohledně toho, na co se mohou zkoušející zeptat; arogantní chování jedné zkoušející
X-tý pokus opakování
zadání zkoušky
záludnost otázek
Závažnost zkoušky
Závěrečné kapitoly ze skript, protože už velmi mnoho pletly hlavu a moc jsem se je neučila.
zbůsob zkoušení
Zkoušející
zkoušející
zkoušející
zkoušející - sociopat vyživující se v "koupání" studentů :-)
Zkoušející a jeho "smysl pro humor"
Zkoušející byla pizda
zkoušející profesor
zkouška
zkouška běžela do 8 hodin večer, už jsem chtěl být pryč a sedět u piva
zkušenosti lidí z vyšších ročníků, složitost a obsáhlost učiva
Způsob hodnocení výsledků a hlavně profesoři, kteří lpěli na maličkostech.
způsob testování - příklady vyžadovaly dlouhý postup řešení a kontroloval se pouze konečný výsledek
Způsob zkoušky
Že ho nedám.
Že je to nejtěžší předmět a spoustu lidí ho neudělalo, nebo několikrát opakovalo
že jej neudělám a budu muset prodlužovat studium
že jsem ho dělala podruhé
že jsem nedokázala pochopit a vysvětlit výpočtové příklady
Že jsem to dělala na třetí pokus hned v prvním semestru.
Že když ho nesplním, vyhodí mě ze školy.
že kvůli němu vypadnu ze školy
že mu nerozumím
že nebudu rozumět a nebudu moct odpovědět
že se na to nedalo moc naučit a že i když to nebyly nijak podstatné předměty, potřebovala jsem na jejich odstudování nejvíce pokusů.
že to nedám
že to nedám
Že zkoušející má vysoké nároky - a v době mého studie se ještě nabralo hodně lidí, ale taky se jich hodně vyhodilo, vědělo se, že nás musí cca 70 % vyhodit stůj co stůj. Jooo, to dneska...
Že zkoušku znovu nenapíšu,jelikož jsem se učila jak nejvíce jsem mohla + několika hodinové čekání na ústní.
7. Používáte při zkoušce/zápočtu taháky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 8, ne → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 196 | 64,26 % | 64,26 % |
ano | 109 | 35,74 % | 35,74 % |
8. Používáte taháky proto, abyste byli v danou chvíli klidnější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 10, ne → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 78 | 71,56 % | 25,57 % |
ne | 31 | 28,44 % | 10,16 % |
9. Kvůli čemu tedy taháky při zkoušce/zápočtu používáte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Abych měl u sebe informace, které se mohou hodit
abych nemusela jít na další pokus
abych při zkoušce uspěla
abych se to nemusela učit, když mám pocit, že je to prakticky nepoužitelná informace
abych splnil tu zpičenou zkoušku
abych uspěl
AŤ JE RYCHLE HOTOVO
Chci mít kredity.
jako záchranu, při zpracování si látku opakuji
Jedná se o zkoušky, kde je to možné a znalost nepovažuji za primárně důležitou do praxe
Jejich tvorba pomáhá k učení. + je to taková pojistka
k čemu asi ;)
k doplnění mezer v probírané látce
když mi něco vypadne,tak se podívám na tahák
když nejsem naučená, ale v poslední době už moc ne
ke splnění
kvůli tomu, že jsem se nebyl schopnej naučit všechno (nebo že se mi nechtělo)
Na nenaučené otázky
pomoc
Používám pouze tehdy, když vím, že to vůbec neumím a je minimální šance, že mě při tom někdo nachytá. Letos jsem např. použila tahák jednou.
pro potvrzení správnosti odpovědi
Pro úspěšné složení zkoušky
Protože člověk nemůže umět všechno.
protože se mi nechce učit
při výpadku paměti
stačí se naučit méně a ostatní opsat
záleží na obtížnosti a důležitosti dané zkoušky či zápočtu - raději se naučím na důležitější a těžší předměty a v těch jednodušších občas spoléhám na tahák (většinou jsou-li formou testu), protože mi někdy zkrátka časově nevychází připravit se na vše
10. Máte pocit, že stres/nervozitu u Vás může vyvolat samotný zkoušející?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 11, ne → otázka č. 12, nevím → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 199 | 65,25 % | 65,25 % |
ne | 76 | 24,92 % | 24,92 % |
nevím | 30 | 9,84 % | 9,84 % |
11. Čím u Vás nervozitu/stres zkoušející vyvolal?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
.
a proč, a proč, a proč?
arogance, nepříjemné chování
arogancí
arogancí
arogancí a nadřazeností
arogancí a ponižujícími řečmi
arogantním chováním
arogantním chováním
arogantním chovánín
Arogantním přístupem, musel tam být prostě ten "vyšší".
arogantností, zesměšňováním, přísností
autorita
Autoritou
bb
byl nepříjemny
byl špatně naladěný
hlubší otázkou , či chce vědět víc
Charakter osoby
chodil po třídě
chování při přednáškách
chovanim
Chováním
chováním
chováním
chováním, přístupem ke zkoušejícímu, pokládáním absurdních otázek, snahou vyvést z míry
ignorantským vystupováním
je přísný
Je přísný a má malou úspěšnost
je to kretén
je to prostě autorita, dokáže mě potopit
jeho chování, jeho pověst
jeho chováním nebo pověstí
jeho nadřazeným a arogantním chováním
Jeho nekompromisním přístupem k předmětu
jeho osobnost
jeho postojem ke studentům (nadřazenost)
jeho povahou
jeho prístupom na prednáškach
jeho přísností, při ústním zkoušení pocit, že nevím, na čem jsem
jeho přístupem
Jeho přístupem a vystupováním.
Jeho špatná pověst.
jiz behem semestru avizoval, ze tato zkouska bede narocna plus jiz na prednasky s nami chodili studenti z vyssiho rocniku, kteri ji loni neudelali a behem vykladu se zkousejiciho/prednasejiciho ptali na veci, o kterych se nam ani nezdalo
když dává příliš najevo nadřazenost
když někoho přede mnou od zkoušky vyhodil :))
když neznám odpověď na otázku a zkoušející mlčí. To ticho mě znervozňuje, nebo zabíhání do ne zcela blízkých témat
Když předem vím, že do všeho rýpe, je pedant a když má špatnou náladu.
Když se mi kouká do písemky
Když se od začátku chová jako že já jsem tam blbá a vyhodí např. přede mnou většinu
Když se tvářil nepříjemně a měla jsem zkušenosti s jeho egoistickým chováním
Když stojí za zády a podivuje se nad vaší nevědomostí...
Když vás úplně ignoruje a nebo se ptá pořád a pořád a pořád.
Kladl důraz na důležitost zkoušky.
Konflikty, které jsem s ním měla již dříve, a to aniž by mne vůbec znal.
má pověst drsného zkoušejícího
měl špatnou pověst, byl zákeřný a zlý
mlžením týkající se zkoušky
nadřazenost a arogance
nadřazenost, arogance
Nadřazeností, egoismem, ignorací, ponižováním, vulgaritou, svým chováním a jednáním na přednáškách.
nadřazeným přístupem
Nakonec mě naštěstí zkoušel někdo jiný
např. svou arogancí
Například tím, že předemnou vyhodil od zkoušky velký počet lidí za zdánlivě, malé chybičky...
náročný přístup
nejasnými otázkami nebo zbytečné se rýpání v odpovědích
někdy sem neporozuměla dostatečně otázce
nekonečné dotazy
Někteří zkoušející zaujímají příliš formální přístup a to mě dokáže rozhodit.
není milý, do všeho moc vrtá, rejpe
neoříjemným přístupem, arogancí a povýšeností
neprateske chovani, kritika studentu, male mineni o studentech
neprimerenymi naroky, shazovanim studentu (vy jste jeste mladi/hloupi/nedostudovani a nic neumite)
nepříjemnost a nesoustředěnost z jeho strany
nepřijemnosti
Nepříjemností, arogancí, povýšeností
nepříjemnosti, dávání najevo, že tomu nerozumím, povyšenost
Nepříjemný
nepříjemným a přísným chováním u zkoušky, nemožností napsat definici vlastními slovy (např.)
Nepříjemným chováním, u písemných testů přecházením a nahlížením přes rameno.
Nepřístupným chováním, zesměšňováním.
neustálé skákání do řeči a opravování zbytečností v projevu (např. spojení: "školský resort" chtěla abych opravila na "ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy")
Neustálim obehovaním sály
Neustalymi pripomienkami, alebo prechádzaním sa po miestnosti
nevhodnou otázkou
nevhodnou otázkou
nevím
nevstřícností nebo tím, že předchozí studenty od zkoušky byhodil
obcházením a poťukáváním, koukáním pod ruku, připomínáním zbývajícího času
odstupem
otazkama proc
otázkami, které mne znejistily
Otázky mimo okruh zkoušky
Po celou dobu studia nám vnucoval jeho názory (netýkalo se to vůbec matematiky). za hodinu a půl cvičení jsme udělali stěží jeden příklad, ale zato jsme si vyslechli, kolik se v čr propije piva, jak jsme všichni sledovaní atp. je pravda, že hned při první hodině jsem si na první hodině jsem si o něm udělala špatný obrázek a to díky tomu, že nám zakázal pít v hodině.
pohlede, postojem, naroky, přístupem
pohledem
pohledy, nepříjemnými otázkami
pochodováním po místnosti, pozorováním
ponižováním studentů=zkoušených, kteří něco nevěděli vytvářením atmosféry strachu, že nebudou vypsány další termíny
postojem, způsobem hodnocení, výrazem ve tváři
povest zkousejiciho
pověstí, přístupem, otázkami
povestou
povýšenectvím
prístupom k študentovi
projevem, statistiky, zkušenosti jiných studentů, vlastní názor
předešlými zkušenostmi
Při prvním nepovedeném pokusu na mě řval, že nechápe jak jsem se se svojí inteligencí mohla dostat až do druhého ročníku. Jiný svou arogancí a přístupem typu: já jsem tady někdo a vy jste všichni nuly. Dakší jen svou autoritou a množstvím požadovaného učiva ke zkoušce.
příliš detailními otázkami nebo otázkami položenými jinak než bych čekala
Přímý pohled, jinak položená otázka
Přísnost, nekompromisní a nelidské jednání!
přísností a autoritou
Přísností, neochotou diskutovat se studenty, lpěním na přesném učení se věcí nazpaměť.
přísností, tím že je to odborník a já nejsem nic
Přísným přístupem před/při začátku zkoušky
Přístupem
přístupem
přístupem
PŘÍSTUPEM
přístupem
přístupem ke mně
Přístupem, jak se tváří, tónem, ..
přístupem, stylem chování a jednání
Ptá se na záludné otázky.
ptal se na divné otázky
Ptal se na podrobnosti u otázky, kterou jsem dostatečně neovládala.
ptal se na věci na které jsem nebyla úplně připravená
rádoby nadřezeností ač jeho tělesná schránka je velmi křehká
respekt, nepříjemné vystupování vyučujícího
Rozváděním položené otázky v které si nejsem jistá.
rýpáním a používáním mých citlivých osobních témat
říkal, že málokdo to zvladné
sdělování úspěšnosti z minulých let :D
skákání do řeči, rušivé otázky, narušování soustředění, řeči o tom, že jsem hloupá a neschopná
snaží se vás ztrapnit
správaním
stačí přítomnost
strašením obtížností
stylem kladení otázek, občas stačí pohled
svojí arogancí, že on umí látku nejlépe, pochodováním z místa na místo
svojí náročností, záludností
Svojí pověstí, špatnou náladou, ..
Svopu pověstí
svou odborností, precizností - každého slova se chytí a musíte mu vše vysvětlit, jak jste to myslela, lpí na každém detailu, který je prý vždy zásadní
svou osobnosti
svou pověstí
Svou pověstí a arogantním chování
svých chováním
Svým chováním
svým chováním
svým chováním
svým chováním
svým chováním
svým chováním
Svým chováním a reakcemi na odpovědi
svým neobjektivním přístupem
Svým osobním přístupem k člověku. Je-li odtažitý/tá, působí-li povýšeným přístupem atd.
svým postojem k zkoušce
Svym postojem vuci me.
svým přístupem
Svým přístupem
svým přístupem
Svým přístupem - arogantní, zesměšňuje studenta, nadřazenost.
svým přístupem ke studentům - dává najevo svoji nadřazenost, že když bude chtít, zkoušku nám nedá
svým přístupem v průběhu semestru i zkoušky
svým přístupem, povýšeným chováním ke studentům, příliš těžkými otázkami
svým výstupem
svým vzděláním
špatné zkušenosti z minula
Tento test je nejlehčí, jaký jsem mohl vymyslet...Pokud neuspějete, nemáte šanci na opravu...atd
Tím, že je nezpravodlivý ... nezkouší rovnako všechny ... a dá se i podplatit ... ale to já raději budu 10 let opakovat než abych JEMU zaplatil :(
Tím, že mi pravidelně dává najevo, že ona je odborník a já nemám na svém oboru co dělat
Tím, že se choval odměřeně, tahal ze mě věci i ve chvíli, kdy jsem řekla, že opravdu nevím. Na studenty přede mnou byl přísný.
Tlakem
to sám netuším
urážkami
už jenom svojí pověstí.. :D
většinou mimikou, gestikulací
většinou největší stres vyvolává pověst učitele, jak je hrozný, potapí apod. pak má člověk strach a mnohdy zbytečně, někteří zkoušející jsou ale opravdu nepříjemní, podráždění, protože předchozí studenti je zklamali apod. nemají náladu a chuť, jsou unavení apod.
vím že nejsem oblíbená, strach že mě potopí
Vyhlášenou neobjektivností a chutí vyhazovat.
vyhrožováním
vypadá jak Hitler
vypadal přísně
Vysmech
vyvedl z míry
Vzhledem, chováním
záludnými otázkami
zkoušel mě z knihy, kterou neuvedl mezi povinnou literaturu
zkušenostmi ostatních
Zmateností a pozdním příchodem
Způsobem komunikace
Zvýšený hlas, nevhodný způsob zkoušení (před tabulí).
že byl nepříjemný
Že chodí kolem a kouká co píšu
že je učitel krásný chlap :D
že se chová jako kokot
12. Ovlivňuje nervozita/stres ze zkoušek/zápočtů Váš spánek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 13, ne → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 179 | 58,69 % | 58,69 % |
ne | 126 | 41,31 % | 41,31 % |
13. Znamená to, že spíte mnohem méně a spánek nahrazujete intenzivním učením?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 15, ne → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 114 | 63,69 % | 37,38 % |
ne | 65 | 36,31 % | 21,31 % |
14. Z jakého důvodu tedy spíte méně?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
člověk může být ve stavu, kdy se již nemůže učit
den předem nemohu ze strachu usnout
Chlast
jsem nervózní a nemohu usnout
Kvůli nervozitě ze samotných zkoušek...
Myslím na to jak to dopadne
Né že bych spala méně jako spíš hůř, noční můry ale jen s mírou :)
nedokážu usnout
neklidný spáne, špatné sny
nemohu spát
Nemohu spát, hlavou se honící myšlenky, špatné sny o zkoušce...
Nemohu usnout, budím se a představuju si onu zkoušku
nemohu usnout, stres
nemožnost usnout, časté buzení; nekvalitní spánek před zkouškou
nemuzu usnout
Nemuzu usnout kvuli myslenkam na skolu
nemůžu spát
Nemůžu spát v noci před zkouškou, protože se bojím že zaspím.
Nemůžu spát, budím se, zdá se mi o předmětu...
nemůžu spát, cítím úzkost a neklid
Nemůžu spát, nejde to jen tak usnout před zkouškou
nemůžu usnout a budím se dřív
Nemůžu usnout kvůli nervozitě
nemůžu usnout, jelikož jsem ve stresu
nervozita
nervozita
nervozita
nervozita - nejde se ani učit
nervozita nedovoluje usnout
nervozita, hodně myšlenek
nervozita, špatné myšlenky
nespavost, hrani pc her, piti alkoholu a pod.
netvrdím, že spím méně, nýbrž méně kvalitně
Neučím se, ale nemůžu usnout. Pořád přemýšlím, co vím a co nevím, co si musím ještě přečíst ráno.
neustále si opakuju učivo
neviem zaspať
porad myslim na to, co jsem se na ucila a promitam si to v hlave
Pořád musím nad zkouškou přemýšlet.
prostě nemůžu
prostě nemůžu spát;-)
Protože jsem nervózní a mám neklidný spánek.
protože nemůžu pak usnout a budím se velmi brzy
protože nemůžu usnout
představuji si katastrofický scénař u zkoušky a hlavou se mi mele, učivo, které jsem se nestihla naučit
přemýšlením o zkoušce, o učení
Přemýšlím o zkouškách.
Přemýšlím, jestli jsem se dostatečně připravil.
strach ze zkoušky
stres
stres
Stres
stres mi narušuje spánek
stres, tezke a dlouhe usinani, spatne sny
Stresem, ale učím se max do půlnoci pak jen ležím nebo se uspávám filmy
Špatně se mi usíná, musím si neustále v hlavě opakovat naučené.
Těsně před zkouškou se budím dříve, mám strach, abych nezaspala. Nikdy však neměním spánek za učení, při zkouškovém spím jako jindy.
To nevím
Učím se přes noc, kdy je doma největší klid, navíc se dopuji kafem a energy nápoji a pak mám přehozené spaní, nemůžu usnout.
V noci nemůžu usnout a ráno se probudím příliš brzo.
v noci se budím, protože jsem nervózní před zkouškou/zápočtem
z myšlenek na školu
Z nervozity mi občas dělá obtíže usnout, protože před spaním myslím na zkoušku. Stává se to ale málokdy.
Zdá se mi o tom, co se učím, vidím pořád ten text před sebou a plete se mi to dohromady.
Ze strachu, z nechuti ráno vstát a zase se učit. Den před zkouškou je to nejhorší. Každopádně rok od roku je to jednodušší a stres zvládám lépe.
Ze stresu nemůžu spát i když se snažím sebevíc, tak půlku noci většinou nespím
15. Myslíte si, že průběžné učení snižuje nervozitu/stres ze zkoušky/zápočtu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 121 | 50,42 % | 39,67 % |
ne | 73 | 30,42 % | 23,93 % |
nevím | 46 | 19,17 % | 15,08 % |
16. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 166 | 69,17 % | 54,43 % |
muž | 74 | 30,83 % | 24,26 % |
17. Který ročník na VŠ studujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
třetí | 104 | 43,33 % | 34,1 % |
druhý | 40 | 16,67 % | 13,11 % |
první | 34 | 14,17 % | 11,15 % |
už nestuduji | 19 | 7,92 % | 6,23 % |
čtvrtý | 8 | 3,33 % | 2,62 % |
pátý | 7 | 2,92 % | 2,3 % |
5 | 5 | 2,08 % | 1,64 % |
4 | 4 | 1,67 % | 1,31 % |
první ročník magisterského studia | 1 | 0,42 % | 0,33 % |
1. magisterského | 1 | 0,42 % | 0,33 % |
čtvrtý:D | 1 | 0,42 % | 0,33 % |
1. mgr studia, tudíž celkově 4. | 1 | 0,42 % | 0,33 % |
"čtvrtý" - 1 semestr Magisterského | 1 | 0,42 % | 0,33 % |
1. navazující | 1 | 0,42 % | 0,33 % |
VOŠ 3. ROČNÍK | 1 | 0,42 % | 0,33 % |
druhý magisterského studia | 1 | 0,42 % | 0,33 % |
pátý ročník | 1 | 0,42 % | 0,33 % |
poslední | 1 | 0,42 % | 0,33 % |
čtvrtý (čili první na mgr) | 1 | 0,42 % | 0,33 % |
navazující mgr | 1 | 0,42 % | 0,33 % |
hotovo v r. 1981 :-) | 1 | 0,42 % | 0,33 % |
6 | 1 | 0,42 % | 0,33 % |
studuji VOŠ v Brně | 1 | 0,42 % | 0,33 % |
piaty | 1 | 0,42 % | 0,33 % |
první magisterský | 1 | 0,42 % | 0,33 % |
4 (magistr | 1 | 0,42 % | 0,33 % |
4. rok PhD | 1 | 0,42 % | 0,33 % |
18. Studujete na MENDELU v Brně?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 166 | 69,17 % | 54,43 % |
ano | 74 | 30,83 % | 24,26 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.