Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zkouškové období na VŠ a naše psychika

Zkouškové období na VŠ a naše psychika

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Alena Kolářová
Šetření:01. 04. 2012 - 08. 04. 2012
Počet respondentů:305
Počet otázek (max/průměr):18 / 13.87
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:00
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

 

jsem studentkou Mendelovy univerzity v Brně a v rámci předmětu Manažerská psychologie mám za úkol napsat esej na mnou zvolené téma. Vybrala jsem si téma "Jak ovlivňují zkoušky a zápočty na VŠ naši psychiku" a ráda bych Vás poprosila o vyplnění tohoto dotazníku, který mi pomůže lépe objasnit tuto problematiku. Dotazník je určen především pro studenty VŠ, avšak pokud jste například absolventi, vyplnit ho jiště můžete také.

 

Dotazník Vám zabere nanejvýš 3 minuty Vašeho času. Předem Vám děkuji za vyplnění.

 

S přáním krásného dne

 

Alena Kolářová

Odpovědi respondentů

1. Učíte se průběžně?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne22373,11 %73,11 %  
ano8226,89 %26,89 %  

Graf

2. Co je pro Vás horší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
složit zkoušku15049,18 %49,18 %  
je to stejně těžké9731,8 %31,8 %  
napsat zápočet3611,8 %11,8 %  
nevím227,21 %7,21 %  

Graf

3. Cítíte se před zkouškou/zápočtem nervózní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 4, neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano25282,62 %82,62 %  
ne5317,38 %17,38 %  

Graf

4. Z jakého důvodu se cítíte před zkouškou/zápočtem nervózní?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

aby všechno klaplo

Ak sa nieco nenaucim, bojim sa, ze práve to tam bude, alebo ked mam tahak, bojim sa, ze mi ho nájdu, alebo ze ho nebudem môct pozit.

bo si připadám, že nic neumím

Bojím se mluvit při zkoušení, z případných přeřeků, že špatně pochopím otázku a že na ni nebudu znát odpověď.

bojím se neúspěchu

Bojím se neúspěchu.

Bojím se špatného výsledku

bojím se že ji neudělám a budu ji muset absolvoval znovu

bojím se, ze zkoušku nebo zápočet nezvládnu

Bojím se, že bude zkouška/zápočet hodně náročná/ý

Bojím se, že budu mít okno nebo tam budou otázky na něco, co jsem v materiálech neměla.

bojím se, že ji neudělám

bojím se, že ji neudělám

bojím se, že ji neudělám

Bojím se, že mě otázky zaskočí, a nejsem si jistá, že uspěji.

Bojím se, že neuspěji, že se ztrapním.

Bojím se, že se mi to nepovede.

Bojím se, že se mi zkouška nepovede tak, jak bych si přála, že dostanu horší známku, než kolik jsem do učení dala energie.

bojím se, že test nebo zkoušku pokazím

bojím se, že to nedám

Bojím se, že to neudělám.

bojím se, že v hlavě budu mít najendou prázdno

Bojím se, že zkoušející bude kretén

bojím se, že zkoušku neudělám, budu se muset učit znovu apod.

bojím se,že to nezvládnu udělat

bývám nervózní často a při různých příležitostech

co dostanu za otázky a jestli to budou ty, které umím méně

časová náročnost

hrozba neúspěchu

chci mít velmi dobrý výsledek

chci ublížit kantorovi při neúspěchu ač vím, že následky budou ostudné

I když se připravuji, nikdy nevím, zda to zvládnu.

Jde mě o zkoušku nebo o zápočet.

Jde o zdravou míru nervozity, očekávání, co bude v testu.

jestli to dám.

jestli umím všechno co je potřeba

jsem nervák

jsem nervní člověk

jsem trémista

Jsem trémista

jsou důležité

Jsou to proste nervy, trema...

když nedám, letím ze školy

Kvůli strach, že zkoušku nesložím a napětí, jaké dostanu otázky. Ale také kvůli ostatním lidem, kteří čekají na zkoušku - vzájemné znervózňování.

lebo tam idem vacsinou sprosty

malé sebevědomí

málo se učím

málo se učím, a pak jsem nervózní

mám dojem že jsem se neučila dostatečně a bojím se že to nezvládnu

mam obavy jestli sestihnu dostatecne priprvit a zda zkousku udelam

mám pocit, že nic neumím, a bojím se neúspěchu, případně opakování předmětu

mám pocit, že nic nevim

Mám pocit, že nic nevím a že zkoušku neudělám. Více nervózní jsem ze zkoušky ústní, písemná je pro mne snesitelnější.

Mám pocit, že se mi všechno vykouřilo z hlavy a že se mě zeptají zrovna na to, co umím nejméně

Mám pocit, že se vědomosti z mé hlavy kamsi ztratily a že nevykoktám ani slovo.

mám strach z neúspěchu

Mám strach, jakou otázku si vyberu a jak zkouška bude probíhat. Samozřejmě také z vlastního výsledku.

mám strach, že to neudělám... když tomu člověk věnuje nějakou přípravu, tak to nechce zvorat...

mám strach, že to nezvládnu

Mám strach.

mívám pocit, že jsem se mohla učit víc a obávám se selhání u zkoušky

moje vědomosti nejsou dostatečné, cítím tlak ze strany zkoušejících, cítím se situací ponížená

moznost neuspechu

možnost neúspěchu, nutnost zopakovat si martyrium příprav

Možnost neúspěchu.

možný neuspěch.

Myslím si, že nic neumím a zkoušku/zápočet nenapíšu

myslím, si že nic neumím a čím víc jsem se učila tím je to horší, když jdu doopravdy nenaučená, nervozní nejsem

Např. že jsem podcenila přípravu, náročností předmětu

nedam to :D

nedokončení studia, neúspěch na konci zkouškového

nedostatečná připavenost

nedostatečná připravenost

Nedostatečná sebedůvěra

nedostatečná znalost tématu, vždy jsem nervózní

nedostatečné znalosti

nejasný výsledek

Nejistota

nejistota

nejistota se znalostmi, nevím ´´co přijde´´...

nejistota z dostatečných znalostí, selhání paměti

nejistota zda to člověk udělá

Nejistota, nedůvěra ve vlastní znalosti.

Nejsem jistá, že vše umím.

nejsem si jistá svými znalostmi

nejsem si jistá svými znalostmi

nejsem si jistá, jestli jsem dobře připravená

nejsem si jistá, jestli vše umím

Nejsem si jistá, jestli všemu rozumím.

Někdy nejsem naučená na 100 %, tak se obávám, aby mě v testu nepřekvapilo něco, co neumím.

Nervozita, strach z neúspěchu

nesednou mi otázky

nestíhám :)

nestihla jsem se naučit vše

netušim

neumim nic

neumím to

neumím to na sto procent, záleží mi na výsledku

neúspěch

Neúspěch

Neúspěch

neúspěch

Neúspěch

neúspěch

neúspěchu, opakování, z kantora

neúspěšnosti zkoužky či zápočtu

Nevědomosti při zkoušce, opakování zkoušky, ze zkoušejícího, vyhazov ze školy

nevěřím si, neumím to na 100%, stres z učitelů

Nevěřím si, že mám dostatečné vědomosti pro úspěšné složení zápočtu/zkoušky. Občas nestihnu během přípravy probrat celou problematiku a mám obavy, že právě z té části bude položeno nejvíce otázek.

nevím

nevím co mně čeká

nevím jestli to dost dobře umím

nevim, že to neudělám?

Neznám otázky, na které se mě bude ptát => nemám rád, když něco nevím.

nic neumím, tak nevím jestli to zvládnu

nikdy nevím, jak to dopadne

normální stav před něčím důležitým

o něco jde!

obava z možného neúspěchu

obava z neúspěchu, malá sebedůvěra

obava z neúspěchu, že si vytáhnu špatnou otázku....

obava z těžkosti testu

obava že neuspěji

obava, co ve zkoušce/zápočtu bude za otázky, zda zkoušku/zápočet udělám,

obávám se, že jsem se neučila dostatečně, jsem nervózní před/během jakékoli nepříjemnou situací

obávám se, že se mě vyučující zeptá na něco, co nebudu vědět a já budu vypadat jako, že jsem se vůbec neučila

obavy z neúspěchu, nikdy neumím nic na 100%

obavy ze zkoušky

obavy, že zkoušku neudělám

Obojí je pro mě důležité, snažím se sice přijít připravená, ale stejně mívám pocit, že to můžu pokazit.

pocit odpovědnosti, neučila jsem se průběžně, strach že budu mít výpadek paměti (okno)

Pocit z nedostatečné přípravy

pocit, ze neumim vsechno, ze pozadovana informace se mi nevybavi

pocit, že nic neumím

podvědomí toho, že se mi právě všechno vypařilo z hlavy

pokud je předpoklad, že je zkouška/zápočet hodně těžká a zkoušející před zkouškou mlží

Pokud vím, že obsah testu nebude odpovídat odučené látce.

Pracujou mně nervy a v duchu si opakuju, ať se mně aspoň něco vybaví :D

pretože som pesimista a myslím vždy na to najhoršie

protoze vim, ze jsem tomu nedala maximum

Protože ji neudělám.

Protože mi příjde, že nic nevím

protože nemusím uspět

protože neumím všechno

protože se nikdy nenaučím tak, jak bych měla

protože si nejsem jistá, jestli všechno umím

protože to dostatečně neumím

Protože už tu zkoušku chci mít úspěšně za sebou. Nejsem nervózní z toho důvodu že bych nic neuměla. Jsem nervózní spíše u těch těžkých zkoušek. Taky nevím jaké otázky nebo příklady mě čekají.

Protože vím, že jsem se to moc neučila.

protože vím, že jsem tomu měla věnovat víc času v průběhu semestru a teď mám málo času, abych to dohnala

Představa, že čas věnovaný učení nepostačí ke zvládnutí zkoušky je k ničemu, je hrozná.. Vždycky je lepší mít to na první pokus. Hlavně před ústní zkouškou je to hrozný.

Připadá mi, že nic nevím.

přirozená nervozita z písemky, nic extrémního. důvod asi zda složím či nesložím, když nesložím...povinnosti navíc

psychika, ačkoli vím, že to umím

sám nevím, většinou není důvod

strach z nedostatku znalostí a z toho, že budu muset zkoušku opakovat a znovu se s ní stresovat

strach z neoblíbené otázky

strach z neúsěpchu

strach z neúspěchu

strach z neúspěchu

strach z neúspěchu

strach z neúspěchu

Strach z neuspěchu

strach z neúspěchu

Strach z neúspěchu a neznalosti odpovědí na položené otázky

strach z neúspěchu, při ústní zkoušce strach, že se ztrapním před zkoušejícím

strach z neúspěchu, strach z vyučujícího, nejistota v zkoušené látce

Strach z neúspěchu, že sama sebe zklamu (i své rodiče, popřípadě profesory), že ze sebe udělám debila.

Strach z neúspěchu.

Strach z neúspěchu.

strach z neznámého

strach z toho, ja to dopadne, co tam bude za otázky, budu to vědět? - to je votázka...

strach z toho, že nic neumím

strach z toho, že to nezvládnu

Strach z výpadků, tzv. oken.

strach z výsledku, otázek

strach ze selhání

strach, že neuspěji

strach, že zkoušku nebo zápočet neudělam

strach, že zkoušku/zápočet nenapíšu

strech z neuspechu

stres vyjde-li to

Špatný pocit z toho, že proletím

tréma

trema z toho jestli to dam nebo ne, proc asi?

učím se na poslední chvíli takže se nestihnu naučit všechno

Už asi z principu

Většinou jsem si moc dobře vědoma, jaké množství látky jsem nestihla projít dostatečně.

Většinou nebývám 100% připravena

většinou nejsem dostatečně připraven -->obavy

Vím, že jsem se učila málo a ne zrovna průběžně. Nebo je to prostě jen nervozita.

vím, že neumím látku dostatečně

Vždy existuje něco, na čem by mne mohl zkoušející nachytat. I když se snažím připravit dobře, abych dokázala zareagovat na jakoukoli otázku, tak mám obavy z toho, že přesto dokáže něco najít, co vědět nebudu.

vždycky chybí den přípravy

Vždycky je možnost, že to neudělám i přes přípravu.

Vždycky jsem byla před zkouškou nervózní. Asi je to kvůli strachu, že budu mít absolutní temno a zkoušku neudělám.

z důvodu nejistoty, že jsem se naučila dostatečně

z důvodu neúspěchu

z důvodu neuspěchu

z důvodu neúspěchu ->opakování->a zase stres :/

Z důvodu zkoušky!

z důvodu že nic neumím

Z dúvodu, že to chci napsat na první raz a nevím, jestli se to podaří

z důvodu,že zkoušku neudělám

z neúspěchu

z neúspěchu

Z neúspěchu, z mlčení

z toho důvodu, že i když vím, že jsem se učila, tak zkoušku neudělám a budu muset jít znovu. Většinou, když se neučím nervózní nejsem, protože vím, že to bude jen moje chyba, když to nezvládnu

Zda dostanu otázku, kterou ... i přes kvalitní přípravu... uvidím poprvé :X

Zda se mně naučené učivo vybaví, zda se mě zkoušející bude ptát na otázky, které umím zodpovědět.

zda to zvládnu

zdravá nervozita

ze moje priprava nebyla dostatecna a zkousku neudelam

ze nic neviem a/alebo vsetko do rana zabudnem

ze strachu že něco zapomenu

Ze strachu, že zkoušku/zápočet neudělám a budu se muset znovu učit na další termín nebo v horším případě předmět opakovat celý.

ze stresu, nedostatek spánku...

zkoušku nesložím tak, jak bych si přála

zkoušky mi nevadí, ústní projev je fajn aneb umím "okecávat" :)

Ztrapnění, že nebudu znát odpověď na otázku a zk nesložím a budu muset znovu absolvovat celé martyrium s učením na daný předmět

ztrápním se a nebudud vědět odpověď na otázku

že by se mi nemusel/a povést.

že ho nesplním

že jí neudělám

že ji neudělám

Že ji poseru.

že jsem se mohl učit (byť jen o trošku) více

že mi nesednou otázky, budu mít okno a i navzdory vědomostem bych tak mohla selhat

že nebudu vědět nic ;) že zkoušející bude mít špatnou náladu

že nebudu vědět odpovědi na otázky

Že nebudu vědět, co říct při ústním zkoušení. Před písemným nejsem nervozní.

Že něco neudělám, i když to umím. Prostě budu mít okno.

že nejsem dostatečně připravená

že nespravím

Že neumím všechno, co se tam může objevit.

že neuspěji

Že nic neumím

Že po mně budé zkoušející chtít nějaké učivo, které jsem se učil méně než jiné...

že rupnu

že skúšku nespravím

že tam bude větší část toho, co nevím

že to dostatečně neumím

že to nebudu umět

že to nedám

že to neudělám

že to neudělám, budu muset znovu

Že to neumím, tak jak bych měla nebo že i když to umím, tak tam něco spletu.

že to nezvládnu

že to nezvládnu napsat a bude hrozit, že si předmět budu muset zopakovat další semestr

že zkoušku nedám a budu muset jít na další termín

že zkoušku neudělám

že zkoušku neudělám a budu se to muset učit znova

5. Ze kterého předmětu za dobu Vašeho studia jste byli vystresovaní nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
matematika247,87 %7,87 %  
Makroekonomie227,21 %7,21 %  
Finanční trhy154,92 %4,92 %  
Mikroekonomie103,28 %3,28 %  
ekonomie72,3 %2,3 %  
statistika61,97 %1,97 %  
účetnictví61,97 %1,97 %  
anatomie61,97 %1,97 %  
Státnice41,31 %1,31 %  
právo30,98 %0,98 %  
ostatní odpovědi psychologie
ekonomika
Makroekonomie, mikroekonomie
Ze všech
Programovací techniky
Databázové systémy
Makro
Programování
nevím
Jazyky
Fyziologie
ekonomika cestovního ruchu
chemie
filosofie
fyzika
Angličtina
Informatika pro ekonomy I
státní zkoušky
Matematika.
Veškeré daně.
matematika a podnikové finance
algebra
Z toho na třetí pokus.
Matika, ekonomicko-matematické metody
Matika
úvod do studia ruského jazyka, fonetika a fonologie
Základy práva
speciální pedagogická diagnostika
Dějiny hudby
pokud se nepočítají státnice, tak finanční trhy
matematika a makroekonomie
Dějiny Ruska
makroekonomie, právo EU
Ekonometrie
základy práva pro posluchače neprávnických fakult
Aplikační programové vybavení
obecně předměty s tradičně vysokou "úmrtností"
Informatika
algo
Podniková ekonomika
Finanční trhy, makroekonomie, účetnictví
Dějiny estetiky, Kapitoly z dějin umění
finanční účetnictví
šutrologie
Hospodářská politika
Matematicke struktury v informatice
malé a střední podnikání
DBS
Statistika II
dějiny filozofie
makroekonomie a podnikové finance
Teoretická informatika
Sociální geografie v rámci bakalářského studia na PdF
EMM
pružnost pevnost II
Mikroekonomie I a II
otorinolaryngologie
matermatika
Český a československý politický systém
mikro
politicky system SR
z fyziky
z odborného předmětu Bibliografické a rešeršní služby
Myslivost
Ruština
Finance podniku A
obecně z informatických a výpočetkových předmětů
Dějiny 20. století
Umění a média
morfologie
Programovací jazyk java
Matematika I
Mezinárodní účetní standardy
státnice, obchodní právo
Makro/mikro
Makroekonomie, Finanční trhy, Finanční účetnictví, Informatika pro ekonomy, Výpočetní technika a algoritmizace, ...
Moderní dějiny Ruska
státní bakalářská zkouška
latina
Makorekonomie
Simulační nástroje a techniky
Ošetřovatelství
teoretické předměty typu dějiny
sociální politika
Na naší škole je každý semestr minimálně jeden opravdu hrozný předmět, takže bych je musela vypsat všechny. Nejvíce asi biochemie, fyziologie a teď bude psycho farmakognosie.
dějiny moderní Evropy
právo, matematika
Státní závěrečná zkouška
makroekonomie/mikroekonomie
Němčina
sociální pedagogoika
Mikroekonomie II
finance podniku
dane, finance, pravo
fyzika,fyzika 2
finance
Ekonomie (mikro, makro)
Terorismus
Matematika pro ekonomy
Chemie obecná
dějiny přírodních a montánních věd
matematika a statistika
počítačová grafika
teoretická fyzika 1
vybrané okruhy sociální a charitativní práce
paleografie
Kódování a šifrování
Vývoj ekonomického myšlení, Makro II, Mikro II, Finanční trhy
psychologie (jelikož vůbec nepatří do mého studijního oboru)
finanční a pojistné výpočty
předpjatý beton
Finanční teorie
GIS
technologie plastů
dějiny masových médií a komunikace
Dějiny právní filozofie
finanční trhy, marketing-ústní
ze statistiky
zeměpis
Algoritmy 2
ekonomická štatistika
Anorganická chemie
metody sociologického výzkumu
regionální geologie
Nevzpomínám si, ale aktuální SZZ
česká syntax
Všechny předměty u maturity (čj, aj, m, ek)
z matematiky
Fonetika
výpočetní technika
INMCR
Všechny předměty jsou nastejno stresující.
mikro a makroekonomie
management
Metodika odborné práce
zkouška z anglického jazyka
Základy sociologie
ekologie
německý jazyk
Bakalářská práce
mikroekonomie, makroekonomie
ze všech stejně
cizí jazyk
Operační systémy
Lineární algebra
Systémy politických stran
Společenská komunikace
bakalářské státnice Mezinárodní obchod a Mezinárodní obchodní operace
fyzikální a mechanické vlastností dřeva
Podnikový management
nepamatuju si, asi patologie
vývojová psychologie
Organická chemie
Matematické předměty
ekonomika agrárního sektoru
psychologie osobnosti
Bankovnictví 1
ekonomie 2 a mezinárodní ekonomie 2
žádný
fyzická geografie kontinentů
Literatura
Bioanalytická chemie
Manažerské účetnictví
teorie mezinárodních vztahů, to nejhorší mě ale ještě čeká
Dane z prijmu pravnickych osob
politologie
České dějiny v kontextu světových
Historická mluvnice, Staroslověnština
bi
Chemie anorganická a organická, Chov prasat, Genetika
obecné právní dějiny
ze zkoušky z Antiky a dalších dějepisných zkoušek
BKOM - Komunikační technologie pro bakaláře na FEKT VUT
Kultura a tradice německy mluvících zemí
ze splnění absolventské práce
právo sociálního zabezpečení
ucetnictvi
fyzika 2
Mikroekonomie, Makroekonomie.
ze vsech s obrovskym obsahem uciva, ktere se mame naucit ke zkousce
argumentace
dějiny filosofie
bylo jich více, ale asi ekonomie
informační technologie
úvod do jazyka
20266,23 %66,23 % 

Graf

6. Co Vás na tomto předmětu stresovalo nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

...

00

100 % jsem mu nerozuměla

aa

absence logiky u pokládání otázek zkoušejícím

aj ked som sa učila dlho na skúšku,chápala som tomu, vedela som že na skúške sú otázky kladené dosť komplikovane a niekedy nezrozumitelne

Azbuka

byl jsem v prváku a bál jsem se že nedám min. počet kreditů, zkouška byla těžká

byl to první odborný predmet a test byl dost složitý musela jsem se na nej ucit mnohem více nez na ostatní

byla to nuda, zbytečnost a nic víc jak telefonní seznam

Bylo to těžké a bylo toho hodně

Celá zkouška

celková malá úspěšnost zvládnutí

celková obtížnost předmětu

celkově že ty bylo těžký jako prase...

celý

časový limit...

Dalo by se říct, že je to ten NEJhlavnější předmět, kvůli kterému studuji tuto školu. Neudělat ho by znamenala ostuda, zklamání ze sebe samé, stres z dalšího pokusu a z vyhazovu ze školy

další pokud je až za půl roku a je jen 1 opravný termín

Dělal jsem ho na 3. pokus

Dlouhé čekání na výsledky.

doktor, docent, mimořádny profesor, ke kterému sme chodili na přednášky a prax do nemocnice a jeho přístup

doktor, který tento předmět vyučoval

Druh látky

eko 2 - po 2 leté pauze od studia a ještě na jiné školy bylo těžké se opět do studia dostat a pochopit všechny věci mezin. eko 2 - neměla jsem předcházející předměte mez. eko 1, takže neznalost toho předchozího

Filozofii nesnáším

FT-bavil mě a chtěla jsem to napsat dobře MAR-ústní zkouška trvala několik hodin a nakonec jsem měla jiného zkoušejícího kterého jsem si nepřála

Fuchs

gramatika

hodně učiva

chemie mi až tak dobře nejde

chování vyučujícího a jeho přehnané požadavky

jak všichni strašili, že to strašně moc lidí nedá

Je jedno jaký to je předmět. Stresují mě všechny stejně.

je těžké ji pochopit

je všeobecně hodně obtížný a pro mě těžko pochopitelný

jeden ze zkoušejících profesorů byl velmi přísný a měl vysoké nároky a měla jsem strach, že ho dostanu u zkoušky a tak ji neudělám

jeho celková náročnost a statistická neúspěšnost

jeho obtiznost

Jeho obtížnost a neúspěšnost předchozích ročníků.

Jsem v matice špatná, bála jsem se, že mi výpočty nevyjdou

kantor

kantor, mnoho grafů k pochopení

Kapitálové účty

Každoroční velké procento vyhozených studentů(50%)

kdybych zkoušku neudělal, vyhodili by mě ze školy

když to nedám, budu si připadat jako hlupák.

Komise a naprostá nepředvídatelnost otázek.

kvalita a kvantita otázek

kvantum učiva a náročnost

látka a následné složení zkoušky

látka a učitel

makro - otázky a jejich hodnocení právo EU - formulace otázek, slovíčkaření

mala chyba - vsechno spatne

Malá chybička znamená ztroskotání celé úlohy a tráty velkého množství bodů.

Malá úspěšnost

Málo času na samotnou písemku

máme zkoušky na počítačích, takže se neliší...

matematika

měl jsem poslední termín zkoušky

měla jsem ho zapsaný třikrát, takže mi šlo o hodně

Mluvení

mluvit

mnoho latinských výrazů

Mnoho látky

Mnoho letopočtů, událostí, osobností, které bych mohla poplést.

Mnoho počítání, spoustu vzorců, které člověk musí znát, špatný přístup od vyučujících

mnoho teoretických konceptů, kterým jsem zcela nerozumněla a to, že jsem nestačila přečíst povinnou literaturu

mnozstvi materialu

množství grafů a těžkopochopitelná teorie

množství informací

množství informaci

množství informací, které bylo potřeba znát

Množství informací, zkoušející.

množství látky

Množství materiálu, obava z neúspěchu, omezená možnost opakování

Množství požadované látky

Množství učiva

množství učiva

množství učiva a nedostatek času

množství učiva k naučení v krátkém čase

množstvý informací

moderní fyzika

moje znalosti nebyly dostačující a na zkoušce stálo dokončení celého studia

možnost jen jednoho opravného termínu, neúspěch by znamenal ztrátu 3 let a mnoha úsilí a také financí

Možnost neuspěchu

možnost neúspěchu a nutnost opakovat předmět v dalším roce - a následně při neúspěchu vyloučení ze školy

Možnost zákeřnosti otázek a příkladů

Na matiku jsem absolutně levej :D

Naprosto příšerný přednášející. (garant) Nakonec byl vyměnen, bohužel ale až po tom co jsem měl s ním tu čest. Záhadný styl hodnocení .

narocny proces ziskani par kreditu - 2 zapocty, zkouska pisemna a ustni

náročnost

náročnost

náročnost

náročnost a nejasnost zadání

náročnost, ústní zkouška, neúspěšnost ostatních studentů, málo volných míst na opravných termínech

náročný předmět na pochopení souvislostí

náročný učitel, který žáky shazoval při zkoušce; množství látky bylo moc obsáhlé na to, aby si člověk pamatoval každou prkotinu

nároky na tento předmět od profesorů

nároky pedagoga

neabsolvování podmíněných kurzů

Nebavil mě, nechápala jsem přednášenou látku a nedokáza se tak naučit na zkoušku.

nedokáži se to naučit

nedostatek času na jeho učení

nedostatek času na přípravu

nechápala jsem otázky

nejde se naučit jen pochopit, nepočítali se postupy- test na počítači, strhávání bodů

Nejednoznačný výklad látky cvičícím. Odpověď pak mohla být prakticky jakákoliv.

nejistota a neznalost

Nejistota, jak mám postupovat při psaní.

nejvíce mě na tom stresovalo to, že jsem se na to poctivě učila (podotýkám, že na žádný jiný předmět jsem se tak neučila) a třikrát po sobě jsem to stejně neudělala na čtvrtý pokus jsem neměla ani odvahu jít a podívat se na výsledek... ale nakonec to dobře dopadlo :-) Příjde mě, že čím víc se učím, tím hůře to dopadne...

Nejvíce mě na tomto předmětu stresovalo to, že jsem zkoušku pořád nemohla udělat.

nelezlo mi to do hlavy, nerozumněla jsem tomu

nelze se naučit - snaha vyplodit něco smysluplného..

Nemám dostatečné znalosti matematiky pro jeho pochopení

nemožnost vyzkoušet v praxi

nepochopení látky

nepochopení předmětu na 100%

Nepochopitelnost dané látky

nepřehlednost, složitost

Neschopnost se naučit zákon.

neschopnost složit zkoušku i po někalikatýdenní přípravě

Neskutečné kvantum učiva s přemírou jmen, názvy uměleckých děl, spisů, roků..všechno nazpaměť.

Nesnáším ji, vždy jsem ji nesnášel a přesto se s ní musím potýkat. Je to pro mne nutné zlo.

nesporavedlivé hodnocení

Nespravodlivý prístup vyucujuceho

nesrozumitelné otázky ve zkoušce

nestihla jsem se naučit celou látku

Neuměl jsem to, protože mě to nebavilo a přišlo mi to absolutně zbytečné

Neúspěch

neúspěch

neúspěch

Neúspěch u zkoušek.

Neúspěšnost

neznalost

neznalost oboru

nic

nic jsem nechápal

nikdo tomu nerozuměl, bylo nutné se nabiflovat nazpaměť

nízká úspěšnost

nova oblast uciva

objem učiva

oboje na 2x, v makroekonomii nejistota co budou chtít, protože znalosti čerpali z jiných knih, než nám řekli, podnikové finance - dodnes netuším, kde brali otázky na zkoušku, z čeho čerpali a jak jsem to napsala...

Obrovské kvantum grafů a situací a výjimek.

obrovské kvantum látky nutné k mechanickému zapamatování, což není má nejsilnější stránka

obsah - hodne latky teorii, malo casu se pripravit

Obsah předmětu

Obsáhlost učiva a možnost dostání příkladu, který nevypočítám

obtížnost

Obtížnost

obtížnost

obtížnost

obtížnost předmětu, neúspěšnost z minulých let

obtížnost zkoušky

obtížnost zkoušky

Obtížnost zkoušky, předchozí neúspěchy, vysoká celková neúspěšnost

obtížnost, nedostatek českojazyčné literatury a zdrojů, vysoké procento neúspěšnosti předchozích ročníků a zkušenost s opakováním této zkoušky, nedostatečný výklad > nebylo se z čeho učit

Obtížnost.

opakovala jsem ho, takže možnost, že budu prodlužovat studium

opakování zkoušky

otázka, co mi neleze do hlavy

otázky, které v některých případech nekorespondovaly se studijním textem

pedantský docent, doslovné naučení informací

počet pokusů

počítání

posledni pokus, pak letim

Poslednín pokus, jinak konec studia.

poučky

pověst předmětu a neúspěšné pokusy složit zk

Požadované znalosti.

pravděpodobnost neuspěchu

pravidelné zkoušení v hodinách

probíraná látka, přístup profesorů, obsah zkoušky

profesor

profesor

PROFESOR

profesor

Profesor

profesorka

Protože na jazyk se nestačí jen naučit, člověk ho musí doopravdy ovládat a to vyžaduje čas.

Především to, že to byl jeden z nejtěžších předmětů, na kterém skončilo hodně lidí. Navíc jsem Matematiku 1 musela opakovat v dalším semestru, Matematiku 2 jsem udělala na druhý termín. Nejvíce mě stresovalo, že profesor u zkoušky vyžadoval znát všechny definice přesně slovo od slova, jinak je neuznal.

Předmět jsem opakovala a v závěrečném testu byly otázky, které jsme neprobírali. V průběhu předmětu (když jsem jej měla prvně), jsme na cvičení měli zcela neschopného cvičícího.

předmět neměl cvičení a bylo těžké se naučit počítat příklady

předmět sám

Přednášející

přednášky k ničemu - přednášející četla zákon, cvičení ne příliš přínosná. Jako člověk z gymnázia jsem to moc nedávala.

Přísné hodnocení

Přísný profesor pokládající hlubokomyslné otázky > nebylo jisté, co se má člověk přesně naučit, musel vědět vše a ještě u toho myslet.

přístup a chování učitele

přístup profesora

Přístup profesora

přístup profesorky

přístup učitele, při první nzvládnuté zkoušce

přístup učitelů k hodnocení znalostí

rozsah učiva

rozsáhlý záběr učiva z mnoha odvětví chemie

samotný předmět, matematika mi prostě nejde

samotný vyučující/zkoušející

skusajuci

složitá problematika

složitost predmetu

složitost přemětu

Spolužáci se učili třeba měsíc a kvůli hlouposti byli vyhozeni. Stresovalo mě, že jsem nad tím strávila 14 dní a ty by se měly zase opakovat - ubíjející. Navíc v době, kdy už dávno ostatní studenti mají letní prázniny.

strach z neúspěchu

Strašná kvanta letepočtů na zapamatování :-D

Stresovalo mě pomyšlení, že nedám tu zkoušku a budu muset se tu blbost učit znova.

struktura zkoušky

Špatně formulované otázky písemné zkoušky.

Tabas =D

temer nekonecne mnozstvi pripadu z praxe, kdy reseni bych musela vymyslet na miste, aniz bych ho nekdy predtim videla

teorie

těžká písemka, těžké otázky, nepříjemný zkoušející

Těžká zkouška

těžké otázky

ti 3 zkoušející

To že ho poseru zkoušku.

To že nevím, zda je gramaticky dobře co jsem napsal.

to, že i když toho vím hodně, nevím všechno a zkoušející mě může nachytat, na čem chce

to, že jsem ho měla zapsaný podruhé

to, že látka nebyla dostaečně vysvětlena a při samostudium nepomohlo

To, že na tomto předmětu na našem oboru vypadlo strašně moc lidí...

To, že předmět asi polovina studentů musela opakovat.

to, že to umím zpaměti a nerozumím tomu

to, že tomu nerozumím

Treti a posledni termin

Třetí zapsání předmětu

ucitel

učitel

učiteľ

učitel

Učitel

učitel

učitel :)

učitel psychopat

učivo, vyučující, průběh zkoušky

ústní část

ústní zkoušení

ústní zkouška

ustní zkouška

ústní zkouška - vyučující

Ústní zkouška a její náročnost

Ústní zkouška v cizím jazyce zaměřená na problematiku, která mi není příliš známa

ústní zkouška, množství učiva, zkoušející

velka seminarka a obhajoba

velké množství látky

velké množství učiva, formulace zkuškových otázek

Velké otázky

Velký rozsah učiva a také to, že je to na naší univerzitě strašák, kterého se bojí každý.

viz 4

Vše

vše

vše

vše

vše, protože jsem se intenzivně připravovala rok a půl v kuse, denně min. 3 hodiny a pořád jsem nemohla předmět úspěšně dokončit

všechno

všechno

všechno

všechno

všechno :-)

vůbec mě nezajímalo, takže jsem tomu nerozumněla, a vyučující byl hrozný kat

vůbec mě to nebavilo, kantor byl na kluky vysazenej a predmet sem opakoval

vysoké procento lidí co zkoušku neudělají, tak jako vždy

Vyučující

vyučující

Vyučující

vyučující (látku jsem uměla)

Vyučující, který nás zesměšňoval, chtěl odpověď dřív, než vyložil látku, vyhazoval nás z hodin a říkal, že jsme hloupí, idioti apod.

Vyučujúci

význam zkoušky; nejistota ohledně toho, na co se mohou zkoušející zeptat; arogantní chování jedné zkoušející

X-tý pokus opakování

zadání zkoušky

záludnost otázek

Závažnost zkoušky

Závěrečné kapitoly ze skript, protože už velmi mnoho pletly hlavu a moc jsem se je neučila.

zbůsob zkoušení

Zkoušející

zkoušející

zkoušející

zkoušející - sociopat vyživující se v "koupání" studentů :-)

Zkoušející a jeho "smysl pro humor"

Zkoušející byla pizda

zkoušející profesor

zkouška

zkouška běžela do 8 hodin večer, už jsem chtěl být pryč a sedět u piva

zkušenosti lidí z vyšších ročníků, složitost a obsáhlost učiva

Způsob hodnocení výsledků a hlavně profesoři, kteří lpěli na maličkostech.

způsob testování - příklady vyžadovaly dlouhý postup řešení a kontroloval se pouze konečný výsledek

Způsob zkoušky

Že ho nedám.

Že je to nejtěžší předmět a spoustu lidí ho neudělalo, nebo několikrát opakovalo

že jej neudělám a budu muset prodlužovat studium

že jsem ho dělala podruhé

že jsem nedokázala pochopit a vysvětlit výpočtové příklady

Že jsem to dělala na třetí pokus hned v prvním semestru.

Že když ho nesplním, vyhodí mě ze školy.

že kvůli němu vypadnu ze školy

že mu nerozumím

že nebudu rozumět a nebudu moct odpovědět

že se na to nedalo moc naučit a že i když to nebyly nijak podstatné předměty, potřebovala jsem na jejich odstudování nejvíce pokusů.

že to nedám

že to nedám

Že zkoušející má vysoké nároky - a v době mého studie se ještě nabralo hodně lidí, ale taky se jich hodně vyhodilo, vědělo se, že nás musí cca 70 % vyhodit stůj co stůj. Jooo, to dneska...

Že zkoušku znovu nenapíšu,jelikož jsem se učila jak nejvíce jsem mohla + několika hodinové čekání na ústní.

7. Používáte při zkoušce/zápočtu taháky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne19664,26 %64,26 %  
ano10935,74 %35,74 %  

Graf

8. Používáte taháky proto, abyste byli v danou chvíli klidnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7871,56 %25,57 %  
ne3128,44 %10,16 %  

Graf

9. Kvůli čemu tedy taháky při zkoušce/zápočtu používáte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Abych měl u sebe informace, které se mohou hodit

abych nemusela jít na další pokus

abych při zkoušce uspěla

abych se to nemusela učit, když mám pocit, že je to prakticky nepoužitelná informace

abych splnil tu zpičenou zkoušku

abych uspěl

AŤ JE RYCHLE HOTOVO

Chci mít kredity.

jako záchranu, při zpracování si látku opakuji

Jedná se o zkoušky, kde je to možné a znalost nepovažuji za primárně důležitou do praxe

Jejich tvorba pomáhá k učení. + je to taková pojistka

k čemu asi ;)

k doplnění mezer v probírané látce

když mi něco vypadne,tak se podívám na tahák

když nejsem naučená, ale v poslední době už moc ne

ke splnění

kvůli tomu, že jsem se nebyl schopnej naučit všechno (nebo že se mi nechtělo)

Na nenaučené otázky

pomoc

Používám pouze tehdy, když vím, že to vůbec neumím a je minimální šance, že mě při tom někdo nachytá. Letos jsem např. použila tahák jednou.

pro potvrzení správnosti odpovědi

Pro úspěšné složení zkoušky

Protože člověk nemůže umět všechno.

protože se mi nechce učit

při výpadku paměti

stačí se naučit méně a ostatní opsat

záleží na obtížnosti a důležitosti dané zkoušky či zápočtu - raději se naučím na důležitější a těžší předměty a v těch jednodušších občas spoléhám na tahák (většinou jsou-li formou testu), protože mi někdy zkrátka časově nevychází připravit se na vše

10. Máte pocit, že stres/nervozitu u Vás může vyvolat samotný zkoušející?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 11, neotázka č. 12, nevímotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano19965,25 %65,25 %  
ne7624,92 %24,92 %  
nevím309,84 %9,84 %  

Graf

11. Čím u Vás nervozitu/stres zkoušející vyvolal?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

.

a proč, a proč, a proč?

arogance, nepříjemné chování

arogancí

arogancí

arogancí a nadřazeností

arogancí a ponižujícími řečmi

arogantním chováním

arogantním chováním

arogantním chovánín

Arogantním přístupem, musel tam být prostě ten "vyšší".

arogantností, zesměšňováním, přísností

autorita

Autoritou

bb

byl nepříjemny

byl špatně naladěný

hlubší otázkou , či chce vědět víc

Charakter osoby

chodil po třídě

chování při přednáškách

chovanim

Chováním

chováním

chováním

chováním, přístupem ke zkoušejícímu, pokládáním absurdních otázek, snahou vyvést z míry

ignorantským vystupováním

je přísný

Je přísný a má malou úspěšnost

je to kretén

je to prostě autorita, dokáže mě potopit

jeho chování, jeho pověst

jeho chováním nebo pověstí

jeho nadřazeným a arogantním chováním

Jeho nekompromisním přístupem k předmětu

jeho osobnost

jeho postojem ke studentům (nadřazenost)

jeho povahou

jeho prístupom na prednáškach

jeho přísností, při ústním zkoušení pocit, že nevím, na čem jsem

jeho přístupem

Jeho přístupem a vystupováním.

Jeho špatná pověst.

jiz behem semestru avizoval, ze tato zkouska bede narocna plus jiz na prednasky s nami chodili studenti z vyssiho rocniku, kteri ji loni neudelali a behem vykladu se zkousejiciho/prednasejiciho ptali na veci, o kterych se nam ani nezdalo

když dává příliš najevo nadřazenost

když někoho přede mnou od zkoušky vyhodil :))

když neznám odpověď na otázku a zkoušející mlčí. To ticho mě znervozňuje, nebo zabíhání do ne zcela blízkých témat

Když předem vím, že do všeho rýpe, je pedant a když má špatnou náladu.

Když se mi kouká do písemky

Když se od začátku chová jako že já jsem tam blbá a vyhodí např. přede mnou většinu

Když se tvářil nepříjemně a měla jsem zkušenosti s jeho egoistickým chováním

Když stojí za zády a podivuje se nad vaší nevědomostí...

Když vás úplně ignoruje a nebo se ptá pořád a pořád a pořád.

Kladl důraz na důležitost zkoušky.

Konflikty, které jsem s ním měla již dříve, a to aniž by mne vůbec znal.

má pověst drsného zkoušejícího

měl špatnou pověst, byl zákeřný a zlý

mlžením týkající se zkoušky

nadřazenost a arogance

nadřazenost, arogance

Nadřazeností, egoismem, ignorací, ponižováním, vulgaritou, svým chováním a jednáním na přednáškách.

nadřazeným přístupem

Nakonec mě naštěstí zkoušel někdo jiný

např. svou arogancí

Například tím, že předemnou vyhodil od zkoušky velký počet lidí za zdánlivě, malé chybičky...

náročný přístup

nejasnými otázkami nebo zbytečné se rýpání v odpovědích

někdy sem neporozuměla dostatečně otázce

nekonečné dotazy

Někteří zkoušející zaujímají příliš formální přístup a to mě dokáže rozhodit.

není milý, do všeho moc vrtá, rejpe

neoříjemným přístupem, arogancí a povýšeností

neprateske chovani, kritika studentu, male mineni o studentech

neprimerenymi naroky, shazovanim studentu (vy jste jeste mladi/hloupi/nedostudovani a nic neumite)

nepříjemnost a nesoustředěnost z jeho strany

nepřijemnosti

Nepříjemností, arogancí, povýšeností

nepříjemnosti, dávání najevo, že tomu nerozumím, povyšenost

Nepříjemný

nepříjemným a přísným chováním u zkoušky, nemožností napsat definici vlastními slovy (např.)

Nepříjemným chováním, u písemných testů přecházením a nahlížením přes rameno.

Nepřístupným chováním, zesměšňováním.

neustálé skákání do řeči a opravování zbytečností v projevu (např. spojení: "školský resort" chtěla abych opravila na "ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy")

Neustálim obehovaním sály

Neustalymi pripomienkami, alebo prechádzaním sa po miestnosti

nevhodnou otázkou

nevhodnou otázkou

nevím

nevstřícností nebo tím, že předchozí studenty od zkoušky byhodil

obcházením a poťukáváním, koukáním pod ruku, připomínáním zbývajícího času

odstupem

otazkama proc

otázkami, které mne znejistily

Otázky mimo okruh zkoušky

Po celou dobu studia nám vnucoval jeho názory (netýkalo se to vůbec matematiky). za hodinu a půl cvičení jsme udělali stěží jeden příklad, ale zato jsme si vyslechli, kolik se v čr propije piva, jak jsme všichni sledovaní atp. je pravda, že hned při první hodině jsem si na první hodině jsem si o něm udělala špatný obrázek a to díky tomu, že nám zakázal pít v hodině.

pohlede, postojem, naroky, přístupem

pohledem

pohledy, nepříjemnými otázkami

pochodováním po místnosti, pozorováním

ponižováním studentů=zkoušených, kteří něco nevěděli vytvářením atmosféry strachu, že nebudou vypsány další termíny

postojem, způsobem hodnocení, výrazem ve tváři

povest zkousejiciho

pověstí, přístupem, otázkami

povestou

povýšenectvím

prístupom k študentovi

projevem, statistiky, zkušenosti jiných studentů, vlastní názor

předešlými zkušenostmi

Při prvním nepovedeném pokusu na mě řval, že nechápe jak jsem se se svojí inteligencí mohla dostat až do druhého ročníku. Jiný svou arogancí a přístupem typu: já jsem tady někdo a vy jste všichni nuly. Dakší jen svou autoritou a množstvím požadovaného učiva ke zkoušce.

příliš detailními otázkami nebo otázkami položenými jinak než bych čekala

Přímý pohled, jinak položená otázka

Přísnost, nekompromisní a nelidské jednání!

přísností a autoritou

Přísností, neochotou diskutovat se studenty, lpěním na přesném učení se věcí nazpaměť.

přísností, tím že je to odborník a já nejsem nic

Přísným přístupem před/při začátku zkoušky

Přístupem

přístupem

přístupem

PŘÍSTUPEM

přístupem

přístupem ke mně

Přístupem, jak se tváří, tónem, ..

přístupem, stylem chování a jednání

Ptá se na záludné otázky.

ptal se na divné otázky

Ptal se na podrobnosti u otázky, kterou jsem dostatečně neovládala.

ptal se na věci na které jsem nebyla úplně připravená

rádoby nadřezeností ač jeho tělesná schránka je velmi křehká

respekt, nepříjemné vystupování vyučujícího

Rozváděním položené otázky v které si nejsem jistá.

rýpáním a používáním mých citlivých osobních témat

říkal, že málokdo to zvladné

sdělování úspěšnosti z minulých let :D

skákání do řeči, rušivé otázky, narušování soustředění, řeči o tom, že jsem hloupá a neschopná

snaží se vás ztrapnit

správaním

stačí přítomnost

strašením obtížností

stylem kladení otázek, občas stačí pohled

svojí arogancí, že on umí látku nejlépe, pochodováním z místa na místo

svojí náročností, záludností

Svojí pověstí, špatnou náladou, ..

Svopu pověstí

svou odborností, precizností - každého slova se chytí a musíte mu vše vysvětlit, jak jste to myslela, lpí na každém detailu, který je prý vždy zásadní

svou osobnosti

svou pověstí

Svou pověstí a arogantním chování

svých chováním

Svým chováním

svým chováním

svým chováním

svým chováním

svým chováním

svým chováním

Svým chováním a reakcemi na odpovědi

svým neobjektivním přístupem

Svým osobním přístupem k člověku. Je-li odtažitý/tá, působí-li povýšeným přístupem atd.

svým postojem k zkoušce

Svym postojem vuci me.

svým přístupem

Svým přístupem

svým přístupem

Svým přístupem - arogantní, zesměšňuje studenta, nadřazenost.

svým přístupem ke studentům - dává najevo svoji nadřazenost, že když bude chtít, zkoušku nám nedá

svým přístupem v průběhu semestru i zkoušky

svým přístupem, povýšeným chováním ke studentům, příliš těžkými otázkami

svým výstupem

svým vzděláním

špatné zkušenosti z minula

Tento test je nejlehčí, jaký jsem mohl vymyslet...Pokud neuspějete, nemáte šanci na opravu...atd

Tím, že je nezpravodlivý ... nezkouší rovnako všechny ... a dá se i podplatit ... ale to já raději budu 10 let opakovat než abych JEMU zaplatil :(

Tím, že mi pravidelně dává najevo, že ona je odborník a já nemám na svém oboru co dělat

Tím, že se choval odměřeně, tahal ze mě věci i ve chvíli, kdy jsem řekla, že opravdu nevím. Na studenty přede mnou byl přísný.

Tlakem

to sám netuším

urážkami

už jenom svojí pověstí.. :D

většinou mimikou, gestikulací

většinou největší stres vyvolává pověst učitele, jak je hrozný, potapí apod. pak má člověk strach a mnohdy zbytečně, někteří zkoušející jsou ale opravdu nepříjemní, podráždění, protože předchozí studenti je zklamali apod. nemají náladu a chuť, jsou unavení apod.

vím že nejsem oblíbená, strach že mě potopí

Vyhlášenou neobjektivností a chutí vyhazovat.

vyhrožováním

vypadá jak Hitler

vypadal přísně

Vysmech

vyvedl z míry

Vzhledem, chováním

záludnými otázkami

zkoušel mě z knihy, kterou neuvedl mezi povinnou literaturu

zkušenostmi ostatních

Zmateností a pozdním příchodem

Způsobem komunikace

Zvýšený hlas, nevhodný způsob zkoušení (před tabulí).

že byl nepříjemný

Že chodí kolem a kouká co píšu

že je učitel krásný chlap :D

že se chová jako kokot

12. Ovlivňuje nervozita/stres ze zkoušek/zápočtů Váš spánek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 13, neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17958,69 %58,69 %  
ne12641,31 %41,31 %  

Graf

13. Znamená to, že spíte mnohem méně a spánek nahrazujete intenzivním učením?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 15, neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11463,69 %37,38 %  
ne6536,31 %21,31 %  

Graf

14. Z jakého důvodu tedy spíte méně?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

člověk může být ve stavu, kdy se již nemůže učit

den předem nemohu ze strachu usnout

Chlast

jsem nervózní a nemohu usnout

Kvůli nervozitě ze samotných zkoušek...

Myslím na to jak to dopadne

Né že bych spala méně jako spíš hůř, noční můry ale jen s mírou :)

nedokážu usnout

neklidný spáne, špatné sny

nemohu spát

Nemohu spát, hlavou se honící myšlenky, špatné sny o zkoušce...

Nemohu usnout, budím se a představuju si onu zkoušku

nemohu usnout, stres

nemožnost usnout, časté buzení; nekvalitní spánek před zkouškou

nemuzu usnout

Nemuzu usnout kvuli myslenkam na skolu

nemůžu spát

Nemůžu spát v noci před zkouškou, protože se bojím že zaspím.

Nemůžu spát, budím se, zdá se mi o předmětu...

nemůžu spát, cítím úzkost a neklid

Nemůžu spát, nejde to jen tak usnout před zkouškou

nemůžu usnout a budím se dřív

Nemůžu usnout kvůli nervozitě

nemůžu usnout, jelikož jsem ve stresu

nervozita

nervozita

nervozita

nervozita - nejde se ani učit

nervozita nedovoluje usnout

nervozita, hodně myšlenek

nervozita, špatné myšlenky

nespavost, hrani pc her, piti alkoholu a pod.

netvrdím, že spím méně, nýbrž méně kvalitně

Neučím se, ale nemůžu usnout. Pořád přemýšlím, co vím a co nevím, co si musím ještě přečíst ráno.

neustále si opakuju učivo

neviem zaspať

porad myslim na to, co jsem se na ucila a promitam si to v hlave

Pořád musím nad zkouškou přemýšlet.

prostě nemůžu

prostě nemůžu spát;-)

Protože jsem nervózní a mám neklidný spánek.

protože nemůžu pak usnout a budím se velmi brzy

protože nemůžu usnout

představuji si katastrofický scénař u zkoušky a hlavou se mi mele, učivo, které jsem se nestihla naučit

přemýšlením o zkoušce, o učení

Přemýšlím o zkouškách.

Přemýšlím, jestli jsem se dostatečně připravil.

strach ze zkoušky

stres

stres

Stres

stres mi narušuje spánek

stres, tezke a dlouhe usinani, spatne sny

Stresem, ale učím se max do půlnoci pak jen ležím nebo se uspávám filmy

Špatně se mi usíná, musím si neustále v hlavě opakovat naučené.

Těsně před zkouškou se budím dříve, mám strach, abych nezaspala. Nikdy však neměním spánek za učení, při zkouškovém spím jako jindy.

To nevím

Učím se přes noc, kdy je doma největší klid, navíc se dopuji kafem a energy nápoji a pak mám přehozené spaní, nemůžu usnout.

V noci nemůžu usnout a ráno se probudím příliš brzo.

v noci se budím, protože jsem nervózní před zkouškou/zápočtem

z myšlenek na školu

Z nervozity mi občas dělá obtíže usnout, protože před spaním myslím na zkoušku. Stává se to ale málokdy.

Zdá se mi o tom, co se učím, vidím pořád ten text před sebou a plete se mi to dohromady.

Ze strachu, z nechuti ráno vstát a zase se učit. Den před zkouškou je to nejhorší. Každopádně rok od roku je to jednodušší a stres zvládám lépe.

Ze stresu nemůžu spát i když se snažím sebevíc, tak půlku noci většinou nespím

15. Myslíte si, že průběžné učení snižuje nervozitu/stres ze zkoušky/zápočtu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12150,42 %39,67 %  
ne7330,42 %23,93 %  
nevím4619,17 %15,08 %  

Graf

16. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena16669,17 %54,43 %  
muž7430,83 %24,26 %  

Graf

17. Který ročník na VŠ studujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
třetí10443,33 %34,1 %  
druhý4016,67 %13,11 %  
první3414,17 %11,15 %  
už nestuduji197,92 %6,23 %  
čtvrtý83,33 %2,62 %  
pátý72,92 %2,3 %  
552,08 %1,64 %  
441,67 %1,31 %  
první ročník magisterského studia10,42 %0,33 %  
1. magisterského10,42 %0,33 %  
čtvrtý:D10,42 %0,33 %  
1. mgr studia, tudíž celkově 4.10,42 %0,33 %  
"čtvrtý" - 1 semestr Magisterského 10,42 %0,33 %  
1. navazující10,42 %0,33 %  
VOŠ 3. ROČNÍK10,42 %0,33 %  
druhý magisterského studia10,42 %0,33 %  
pátý ročník10,42 %0,33 %  
poslední10,42 %0,33 %  
čtvrtý (čili první na mgr)10,42 %0,33 %  
navazující mgr10,42 %0,33 %  
hotovo v r. 1981 :-)10,42 %0,33 %  
610,42 %0,33 %  
studuji VOŠ v Brně10,42 %0,33 %  
piaty10,42 %0,33 %  
první magisterský10,42 %0,33 %  
4 (magistr10,42 %0,33 %  
4. rok PhD10,42 %0,33 %  

Graf

18. Studujete na MENDELU v Brně?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne16669,17 %54,43 %  
ano7430,83 %24,26 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Používáte při zkoušce/zápočtu taháky?

  • odpověď ano:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 8. Používáte taháky proto, abyste byli v danou chvíli klidnější?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 8. Používáte taháky proto, abyste byli v danou chvíli klidnější?

12. Ovlivňuje nervozita/stres ze zkoušek/zápočtů Váš spánek?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 13. Znamená to, že spíte mnohem méně a spánek nahrazujete intenzivním učením?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 13. Znamená to, že spíte mnohem méně a spánek nahrazujete intenzivním učením?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Učíte se průběžně?

2. Co je pro Vás horší?

3. Cítíte se před zkouškou/zápočtem nervózní?

5. Ze kterého předmětu za dobu Vašeho studia jste byli vystresovaní nejvíce?

7. Používáte při zkoušce/zápočtu taháky?

8. Používáte taháky proto, abyste byli v danou chvíli klidnější?

10. Máte pocit, že stres/nervozitu u Vás může vyvolat samotný zkoušející?

12. Ovlivňuje nervozita/stres ze zkoušek/zápočtů Váš spánek?

13. Znamená to, že spíte mnohem méně a spánek nahrazujete intenzivním učením?

15. Myslíte si, že průběžné učení snižuje nervozitu/stres ze zkoušky/zápočtu?

16. Jaké je Vaše pohlaví?

17. Který ročník na VŠ studujete?

18. Studujete na MENDELU v Brně?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Učíte se průběžně?

2. Co je pro Vás horší?

3. Cítíte se před zkouškou/zápočtem nervózní?

5. Ze kterého předmětu za dobu Vašeho studia jste byli vystresovaní nejvíce?

7. Používáte při zkoušce/zápočtu taháky?

8. Používáte taháky proto, abyste byli v danou chvíli klidnější?

10. Máte pocit, že stres/nervozitu u Vás může vyvolat samotný zkoušející?

12. Ovlivňuje nervozita/stres ze zkoušek/zápočtů Váš spánek?

13. Znamená to, že spíte mnohem méně a spánek nahrazujete intenzivním učením?

15. Myslíte si, že průběžné učení snižuje nervozitu/stres ze zkoušky/zápočtu?

16. Jaké je Vaše pohlaví?

17. Který ročník na VŠ studujete?

18. Studujete na MENDELU v Brně?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kolářová, A.Zkouškové období na VŠ a naše psychika (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://zkoskove-obdobi-na-vs-a-nase.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.