Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zkušenosti s e-shopem
Zkušenosti s e-shopem
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Klára Braunová |
---|---|
Šetření: | 31. 12. 2010 - 28. 01. 2011 |
Počet respondentů: | 94 |
Počet otázek (max/průměr): | 13 / 10.83 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 70,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:49 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Cílem tohoto dotazníku je zjistit, kdo, co a proč nakupuje na internetu. Jestli lidé věří internetovým obchodům, jaké mají s nimi zkušenosti a jestli znají svá práva při nakupování.
Výsledky dotazníku jsou součástí Středoškolské odborné činnosti.
Odpovědi respondentů
1. Jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 61 | 64,89 % | 64,89 % |
muž | 33 | 35,11 % | 35,11 % |
2. Do jaké věkové kategorie patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15-26 | 72 | 76,6 % | 76,6 % |
27-39 | 16 | 17,02 % | 17,02 % |
40-59 | 6 | 6,38 % | 6,38 % |
3. Je podle Vás nakupování na internetu bezpečnější než nakupování v obchodech?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 82 | 87,23 % | 87,23 % |
ano | 12 | 12,77 % | 12,77 % |
4. Nakupujete na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 5, ne → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 89 | 94,68 % | 94,68 % |
ne | 5 | 5,32 % | 5,32 % |
5. Co nejčastěji kupujete na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
elektronika | 37 | 41,57 % | 39,36 % |
oblečení, obuv | 29 | 32,58 % | 30,85 % |
hračky, hry | 11 | 12,36 % | 11,7 % |
kosmetika | 5 | 5,62 % | 5,32 % |
nářadí | 3 | 3,37 % | 3,19 % |
sportovní náčiní | 3 | 3,37 % | 3,19 % |
potraviny, alkohol | 1 | 1,12 % | 1,06 % |
6. Proč nakupujete na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pohodlnost | 62 | 69,66 % | 65,96 % |
Nižší ceny | 59 | 66,29 % | 62,77 % |
Větší výběr | 48 | 53,93 % | 51,06 % |
Porovnání cen | 41 | 46,07 % | 43,62 % |
Přehlednost | 28 | 31,46 % | 29,79 % |
Rychlost dodání | 10 | 11,24 % | 10,64 % |
7. Jak platíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobírkou | 44 | 49,44 % | 46,81 % |
bankovním převodem | 25 | 28,09 % | 26,6 % |
platební kartou | 12 | 13,48 % | 12,77 % |
osobní odběr | 8 | 8,99 % | 8,51 % |
8. Víte, že máte právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od doručení zboží?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 79 | 88,76 % | 84,04 % |
ne | 10 | 11,24 % | 10,64 % |
9. Čtete obchodní podmínky internetového obchodu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 57 | 64,04 % | 60,64 % |
ne | 32 | 35,96 % | 34,04 % |
10. Víte do kolika dnů musí být vyřízena reklamace?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
30 | 70 | 78,65 % | 74,47 % |
14 | 7 | 7,87 % | 7,45 % |
10 | 5 | 5,62 % | 5,32 % |
7 | 2 | 2,25 % | 2,13 % |
31 | 1 | 1,12 % | 1,06 % |
20 | 1 | 1,12 % | 1,06 % |
5 | 1 | 1,12 % | 1,06 % |
21 | 1 | 1,12 % | 1,06 % |
60 | 1 | 1,12 % | 1,06 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 27.4 |
Minimum: | 10 |
Maximum: | 30 |
Variační rozpětí: | 20 |
Rozptyl: | 37.79 |
Směrodatná odchylka: | 6.15 |
Medián: | 30 |
Modus: | 30 |
11. Máte negativní zkušenosti s e-shopem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 13, ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 75 | 84,27 % | 79,79 % |
ano | 14 | 15,73 % | 14,89 % |
12. Proč nenakupujete na internetu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
nechci kupovat "zajíce v pytli"
Nemusím, zatiaľ mi stačia kamenné obchody.
Protože když si chci např. objednat oblečení, tak každý výrobce má jiné čísla a tím pádem si to nemůžu vyzkoušet a nerada bych to posílala zpět.
v obchodě si můžu zboží prohlédnout reálně, ne jen fotky na internetu a odnesu si ho hned, nemusím čekat na doručení..
Výběr v obchodě je příjemnější, neplatím poštovné.
13. Jaké?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
dlouhé dodací lhůty, drahé poštovné
Dodání jiného zboží než bylo na objednávce.
Koupila jsem si notebook, který po určité době přestal pracovat tak jak měl, poslala jsem ho na reklamaci, notebook nějakou dobu fungoval, ale opět přestal pracovat, poslala jsem ho tedy znovu na reklamaci, všechno se opakovalo, a když jsem notebook poslala po třetí (v záruční době 2 roky) s tím, že chci zpátky své peníze, bylo mi odepsáno, že za závady mohu já, i přesto, že předtím nebyla chyba na mé straně, notebook i peníze už jsem neviděla.
Nedodání výrobku.
nejprve neprošel balík na celnici, později nedošel balík ani ke mě, když už tedy byl v ČR - bylo to objednané měsíc před Vánoci a ani po Vánocích nedošel
nezrušení dodávky po zažádání (ještě ten den),pak me rekli,at to neotviram a poslu zpatky kdyz uz jsme to mela tyden zaplacene
Objednal jsem si na jednom e-shopovém serveru mikinu, kterou mi dodací služba nedodala. Na jejich internetových stránkách bylo napsáno, že doba dodání je maximálně 14 dní! Jakmile tato lhůta nebude splněna, objednávka se automaticky ruší. Po 3 týdnech mi zavolali z tohoto serveru, že mám závazky vůči jejich e-shopu, že okamžitě musím zaplatit mikinu, kterou jsem si objednával, ale nedodali mi ji. Telefonním hovorem na ředitelství této firmy a rozhovorem s ředitelkou se vše rychlostí blesku vyřešilo. Za moment jsem měl na e-mailu zprávu s omluvou od této firmy. PS: Klárko, moc hezký dotazník...;) Marek..;)
průtahy způsobené údajně zdržením kamionu - přitom původně byla vec na skladě- nicméně vrácení penez probehlo bez problémů
Reklamoval jsem vadný notebook, musel jsem si ho sám dovézt do servisu výrobce (měl udělat prodejce), kvůli neopravitelné závadě výrobce poslal prodejci peníze, aby mi je předal, ten ale mezitím zkrachoval (s.r.o) a mé peníze použil k umoření jiných dluhů, takže jsem přišel o notes i skoro 28.000. Ale co tě nezabije, to tě posílí a o to větší si teď dávám pozor, kde nakupuji - zcela se vyhýbám malým obchůdkům s nulovou historií, ale nejnižší cenou pro konkrétní produkt.
špatné jednání, dlouhá dodací lhůta, špatný sortiment, malá úroveň služeb
zaslali mi jiné zboží a poškozené zboží
Zboží jsem zaplatil, poté "e-shop" přestal komunikovat, zboží nikdy nepřišlo, bude následovat trestní oznámení.
zboží nebylo dodáno ani mi nepřišla žádná zpráva, po měsíci mi došla trpělivost a napsala jsem jim, že o objednávku už nemám zájem (byla placena dobírkou)
Zboží zcela neodpovídalo tomu co jsem objednávala.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.