Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zkušenosti s e-shopem

Zkušenosti s e-shopem

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klára Braunová
Šetření:31. 12. 2010 - 28. 01. 2011
Počet respondentů:94
Počet otázek (max/průměr):13 / 10.83
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:49
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem tohoto dotazníku je zjistit, kdo, co a proč nakupuje na internetu. Jestli lidé věří internetovým obchodům, jaké mají s nimi zkušenosti a jestli znají svá práva při nakupování.

 

Výsledky dotazníku jsou součástí Středoškolské odborné činnosti.

Odpovědi respondentů

1. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6164,89 %64,89 %  
muž3335,11 %35,11 %  

Graf

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-267276,6 %76,6 %  
27-391617,02 %17,02 %  
40-5966,38 %6,38 %  

Graf

3. Je podle Vás nakupování na internetu bezpečnější než nakupování v obchodech?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8287,23 %87,23 %  
ano1212,77 %12,77 %  

Graf

4. Nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 5, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8994,68 %94,68 %  
ne55,32 %5,32 %  

Graf

5. Co nejčastěji kupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektronika3741,57 %39,36 %  
oblečení, obuv2932,58 %30,85 %  
hračky, hry1112,36 %11,7 %  
kosmetika55,62 %5,32 %  
nářadí33,37 %3,19 %  
sportovní náčiní33,37 %3,19 %  
potraviny, alkohol11,12 %1,06 %  

Graf

6. Proč nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pohodlnost6269,66 %65,96 %  
Nižší ceny5966,29 %62,77 %  
Větší výběr4853,93 %51,06 %  
Porovnání cen4146,07 %43,62 %  
Přehlednost2831,46 %29,79 %  
Rychlost dodání1011,24 %10,64 %  

Graf

7. Jak platíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobírkou4449,44 %46,81 %  
bankovním převodem2528,09 %26,6 %  
platební kartou1213,48 %12,77 %  
osobní odběr88,99 %8,51 %  

Graf

8. Víte, že máte právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od doručení zboží?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7988,76 %84,04 %  
ne1011,24 %10,64 %  

Graf

9. Čtete obchodní podmínky internetového obchodu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5764,04 %60,64 %  
ne3235,96 %34,04 %  

Graf

10. Víte do kolika dnů musí být vyřízena reklamace?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
307078,65 %74,47 %  
1477,87 %7,45 %  
1055,62 %5,32 %  
722,25 %2,13 %  
3111,12 %1,06 %  
2011,12 %1,06 %  
511,12 %1,06 %  
2111,12 %1,06 %  
6011,12 %1,06 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:27.4
Minimum:10
Maximum:30
Variační rozpětí:20
Rozptyl:37.79
Směrodatná odchylka:6.15
Medián:30
Modus:30

Graf

11. Máte negativní zkušenosti s e-shopem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 13, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7584,27 %79,79 %  
ano1415,73 %14,89 %  

Graf

12. Proč nenakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

nechci kupovat "zajíce v pytli"

Nemusím, zatiaľ mi stačia kamenné obchody.

Protože když si chci např. objednat oblečení, tak každý výrobce má jiné čísla a tím pádem si to nemůžu vyzkoušet a nerada bych to posílala zpět.

v obchodě si můžu zboží prohlédnout reálně, ne jen fotky na internetu a odnesu si ho hned, nemusím čekat na doručení..

Výběr v obchodě je příjemnější, neplatím poštovné.

13. Jaké?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

dlouhé dodací lhůty, drahé poštovné

Dodání jiného zboží než bylo na objednávce.

Koupila jsem si notebook, který po určité době přestal pracovat tak jak měl, poslala jsem ho na reklamaci, notebook nějakou dobu fungoval, ale opět přestal pracovat, poslala jsem ho tedy znovu na reklamaci, všechno se opakovalo, a když jsem notebook poslala po třetí (v záruční době 2 roky) s tím, že chci zpátky své peníze, bylo mi odepsáno, že za závady mohu já, i přesto, že předtím nebyla chyba na mé straně, notebook i peníze už jsem neviděla.

Nedodání výrobku.

nejprve neprošel balík na celnici, později nedošel balík ani ke mě, když už tedy byl v ČR - bylo to objednané měsíc před Vánoci a ani po Vánocích nedošel

nezrušení dodávky po zažádání (ještě ten den),pak me rekli,at to neotviram a poslu zpatky kdyz uz jsme to mela tyden zaplacene

Objednal jsem si na jednom e-shopovém serveru mikinu, kterou mi dodací služba nedodala. Na jejich internetových stránkách bylo napsáno, že doba dodání je maximálně 14 dní! Jakmile tato lhůta nebude splněna, objednávka se automaticky ruší. Po 3 týdnech mi zavolali z tohoto serveru, že mám závazky vůči jejich e-shopu, že okamžitě musím zaplatit mikinu, kterou jsem si objednával, ale nedodali mi ji. Telefonním hovorem na ředitelství této firmy a rozhovorem s ředitelkou se vše rychlostí blesku vyřešilo. Za moment jsem měl na e-mailu zprávu s omluvou od této firmy. PS: Klárko, moc hezký dotazník...;) Marek..;)

průtahy způsobené údajně zdržením kamionu - přitom původně byla vec na skladě- nicméně vrácení penez probehlo bez problémů

Reklamoval jsem vadný notebook, musel jsem si ho sám dovézt do servisu výrobce (měl udělat prodejce), kvůli neopravitelné závadě výrobce poslal prodejci peníze, aby mi je předal, ten ale mezitím zkrachoval (s.r.o) a mé peníze použil k umoření jiných dluhů, takže jsem přišel o notes i skoro 28.000. Ale co tě nezabije, to tě posílí a o to větší si teď dávám pozor, kde nakupuji - zcela se vyhýbám malým obchůdkům s nulovou historií, ale nejnižší cenou pro konkrétní produkt.

špatné jednání, dlouhá dodací lhůta, špatný sortiment, malá úroveň služeb

zaslali mi jiné zboží a poškozené zboží

Zboží jsem zaplatil, poté "e-shop" přestal komunikovat, zboží nikdy nepřišlo, bude následovat trestní oznámení.

zboží nebylo dodáno ani mi nepřišla žádná zpráva, po měsíci mi došla trpělivost a napsala jsem jim, že o objednávku už nemám zájem (byla placena dobírkou)

Zboží zcela neodpovídalo tomu co jsem objednávala.


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

3. Je podle Vás nakupování na internetu bezpečnější než nakupování v obchodech?

4. Nakupujete na internetu?

5. Co nejčastěji kupujete na internetu?

6. Proč nakupujete na internetu?

7. Jak platíte?

8. Víte, že máte právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od doručení zboží?

9. Čtete obchodní podmínky internetového obchodu?

10. Víte do kolika dnů musí být vyřízena reklamace?

11. Máte negativní zkušenosti s e-shopem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

3. Je podle Vás nakupování na internetu bezpečnější než nakupování v obchodech?

4. Nakupujete na internetu?

5. Co nejčastěji kupujete na internetu?

6. Proč nakupujete na internetu?

7. Jak platíte?

8. Víte, že máte právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od doručení zboží?

9. Čtete obchodní podmínky internetového obchodu?

10. Víte do kolika dnů musí být vyřízena reklamace?

11. Máte negativní zkušenosti s e-shopem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Braunová, K.Zkušenosti s e-shopem (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://zkusenosti-s-e-shope.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.