Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zkušenosti s internetovými obchody

Zkušenosti s internetovými obchody

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Karel Koubek
Šetření:08. 11. 2009 - 12. 11. 2009
Počet respondentů:107
Počet otázek (max/průměr):14 / 10.84
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:32
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Nakupování na internetu se pro mnohé z nás stává každodenní součástí. Prosíme Vás o vyplnění několika jednoduchých otázek, které nám umožní blíže pochopit, jak zákazníci vnímají současnou situaci na poli českých i zahraničních e-shopů. Vyplnění dotazníku by nemělo přesáhnout 3 minuty.

 

 

Odpovědi respondentů

1. Máte již zkušenosti s nakupováním na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10396,26 %96,26 %  
ne43,74 %3,74 %  

Graf

2. Nakupujete na internetu pravidelně (alespoň 1x měsíčně)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6462,14 %59,81 %  
ano3937,86 %36,45 %  

Graf

3. Co Vás nejvíce motivuje k nákupu přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena4947,57 %45,79 %  
pohodlí2625,24 %24,3 %  
nabídka1413,59 %13,08 %  
úspora času / otevírací doba1211,65 %11,21 %  
u některých to ani jinak nejde- letenky10,97 %0,93 %  
pohodlí+úspora času že v normálnim krámu to nemaj10,97 %0,93 %  

Graf

4. Jaké procento Vašich nákupů přibližně uskutečňujete přes internet (vyjma zboží denní spotřeby)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 10%6260,19 %57,94 %  
méně než 25%1615,53 %14,95 %  
méně než 50%1514,56 %14,02 %  
vice než 50%109,71 %9,35 %  

Graf

5. Máte zkušenosti se zahraničními e-shopy (např. amazon)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8481,55 %78,5 %  
ano1918,45 %17,76 %  

Graf

6. Jak hodnotíte nakupování v zahraničních e-shopech ve srovnání s českými?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
srovnatelné947,37 %8,41 %  
v zahraničí lepší947,37 %8,41 %  
v ČR lepší15,26 %0,93 %  

Graf

7. Jaká je Vaše největší výtka k praktikám nakupování na internetu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic24 %1,87 %  
nedostupnost vystavovaného zboží12 %0,93 %  
nepřesné uváděné informace o produktech12 %0,93 %  
nemám výtku12 %0,93 %  
placení prostřednictvím opisování čísla z plat kar12 %0,93 %  
nedůvěryhodnost některých prodejců12 %0,93 %  
není12 %0,93 %  
není možné osobní převzetí anebo je zpoplatněno12 %0,93 %  
problémy s reklamací12 %0,93 %  
neserioznost12 %0,93 %  
ostatní odpovědi Ne všechny e-shopy mají odběrní místo v Praze.
zadna
nevím
zboží si nemohu "osahat" či vyzkoušet
Nesprávná informace o dostupnosti zboží
občas chybí možnost osobního odběru
nemám žádné
Dopravné, občas nemožnost osobníhho odběru.
nikdy nevíte přesně, co kupujete
Nemožnost vidět zboží na vlastní oči
Vysoká cena poštovného - preferuji osobní odběr.
Nemožnosť vyskúšať zboží(ako napr.v kam.obchode).
Nutnost pohládat si důveryhodnost obchodu
Spatne zkusenosti s reklamaci
musím mít PC
kurýr nepočká, než zboží rozbalíte
nespolehlivost
nemuzu si na zbozi "sahnout"
nemůžu si to dopředu vyzkoušet,omakat
nemožnost fyzického prohlédnutí zboží
velké poštovné
nerada zadávám údaje - číslo účtu, kontaktní info.
časté chyby v súvislosti s objednaným tovarom
špatná reklamace
reklamace zboží
člověk nevidí druhou stranu, obavy z podvodu
neúplné informace o produktu
poštovné
že si to nemůžu vyzkoušet
nemožnost zkoužky zboží
musí se platit za poštovné
vyřizování reklamací(posílání atd)
Celní bariéry při nákupu v zahraničí
nezapočítávání poštovného do finální ceny
nemohu si věc vyzkoušet
Zboží vypadá jinak, než na internetu
nic mě nenapadá
nejistota, zda po zaplacení obdržím zboží
případná nemožnost osobního převzetí
3978 %36,45 % 

Graf

8. Máte zkušenosti s reklamací zboží z e-shopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 9, neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7471,84 %69,16 %  
ano2928,16 %27,1 %  

Graf

9. Ohodnoťte Vaši spokojenost s průběhem reklamace

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výborný931,03 %8,41 %  
chvalitebný827,59 %7,48 %  
dobrý620,69 %5,61 %  
dostatečný413,79 %3,74 %  
nedostatečný26,9 %1,87 %  

Graf

10. Máte zkušenosti s odstoupením od smlouvy ("vrácení zboží do 14 dnů")?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 11, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8784,47 %81,31 %  
ano1615,53 %14,95 %  

Graf

11. Ohodnoťte Vaši spokojenost s průběhem odstoupení od smlouvy

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný743,75 %6,54 %  
výborný743,75 %6,54 %  
dobrý212,5 %1,87 %  

Graf

12. Pokuste se ohodnotit úroveň Vašich znalostí práce s PC a internetem

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výborný4340,19 %40,19 %  
chvalitebný4138,32 %38,32 %  
dobrý2018,69 %18,69 %  
dostatečný21,87 %1,87 %  
nedostatečný10,93 %0,93 %  

Graf

13. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6762,62 %62,62 %  
muž4037,38 %37,38 %  

Graf

14. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské7166,36 %66,36 %  
vysokoškolské2826,17 %26,17 %  
základní65,61 %5,61 %  
zatím základní, ale stále studuji10,93 %0,93 %  
student VŠ10,93 %0,93 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte již zkušenosti s nakupováním na internetu?

2. Nakupujete na internetu pravidelně (alespoň 1x měsíčně)?

3. Co Vás nejvíce motivuje k nákupu přes internet?

4. Jaké procento Vašich nákupů přibližně uskutečňujete přes internet (vyjma zboží denní spotřeby)?

5. Máte zkušenosti se zahraničními e-shopy (např. amazon)?

8. Máte zkušenosti s reklamací zboží z e-shopu?

10. Máte zkušenosti s odstoupením od smlouvy ("vrácení zboží do 14 dnů")?

12. Pokuste se ohodnotit úroveň Vašich znalostí práce s PC a internetem

13. Jaké je Vaše pohlaví?

14. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte již zkušenosti s nakupováním na internetu?

2. Nakupujete na internetu pravidelně (alespoň 1x měsíčně)?

3. Co Vás nejvíce motivuje k nákupu přes internet?

4. Jaké procento Vašich nákupů přibližně uskutečňujete přes internet (vyjma zboží denní spotřeby)?

5. Máte zkušenosti se zahraničními e-shopy (např. amazon)?

8. Máte zkušenosti s reklamací zboží z e-shopu?

10. Máte zkušenosti s odstoupením od smlouvy ("vrácení zboží do 14 dnů")?

12. Pokuste se ohodnotit úroveň Vašich znalostí práce s PC a internetem

13. Jaké je Vaše pohlaví?

14. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Koubek, K.Zkušenosti s internetovými obchody (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://zkusenosti-s-internetovymi-obchody.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.