Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zkušenosti s on-line nakupováním

Zkušenosti s on-line nakupováním

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Waliszewská
Šetření:20. 04. 2018 - 30. 04. 2018
Počet respondentů:312
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.77
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:31
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

prosíme Vás o vyplnění tohoto dotazníku, který slouží ke zjištění postojů spotřebitelů k online nakupování na českých i zahraničních e-shopech. Šetření by mělo přispět k lepší informovanosti v rámci problematiky internetových nákupů, jelikož se jedná o dnes velmi aktuální téma.

Dotazník je určen pro širokou veřejnost s omezením věku od 15 let.

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete nebo nakupovali jste někdy přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano30497,44 %97,44 %  
ne82,56 %2,56 %  

Graf

2. Jak často nakupujete na e-shopech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát ročně14547,54 %46,47 %  
1x měsíčně10333,77 %33,01 %  
1x týdně3511,48 %11,22 %  
1x ročně113,61 %3,53 %  
častěji než 1x týdně72,3 %2,24 %  
méně než 1x ročně41,31 %1,28 %  

Graf

3. Jaké zboží nejčastěji nakupujete on-line?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oblečení a doplňky13042,76 %41,67 %  
elektronika4213,82 %13,46 %  
vstupenky na kulturní akce / jízdenky4213,82 %13,46 %  
drogerie a kosmetika3210,53 %10,26 %  
jiné3110,2 %9,94 %  
sportovní vybavení144,61 %4,49 %  
nábytek a domácnost72,3 %2,24 %  
potraviny51,64 %1,6 %  
vstupenky na kulturní akce / vstupenky10,33 %0,32 %  

Graf

4. Na kterém z těchto českých e-shopů jste již nakoupili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alza20467,11 %65,38 %  
Mall16754,93 %53,53 %  
Notino10735,2 %34,29 %  
CZC8728,62 %27,88 %  
Zoot7625 %24,36 %  
Sportisimo7023,03 %22,44 %  
Tchibo6320,72 %20,19 %  
eobuv4213,82 %13,46 %  
Answear247,89 %7,69 %  
Altisport154,93 %4,81 %  
na českých e-shopech nenakupuji72,3 %2,24 %  
DATART20,66 %0,64 %  
KASA10,33 %0,32 %  
Většinou na úplně jiných.10,33 %0,32 %  
Gaea.cz, Bioo.cz10,33 %0,32 %  
nakupuji přímo10,33 %0,32 %  
Mironet, DameJidlo, ...10,33 %0,32 %  
mnoho dalších10,33 %0,32 %  
Glami10,33 %0,32 %  
H&M10,33 %0,32 %  
ČD, ticketportal a různě10,33 %0,32 %  
knihy dobrovský; datart10,33 %0,32 %  
Megaknihy.cz10,33 %0,32 %  
zlataky.cz10,33 %0,32 %  
Megaknihy, levneucebnice10,33 %0,32 %  
koreni.cz, cerstvakava.cz10,33 %0,32 %  
Megaknihy.cz, vinted.com10,33 %0,32 %  
neni v mych silach vsechny vypsat... zajicivkrabici, pixiecrew, ruzne lekarny...10,33 %0,32 %  
Slevomat10,33 %0,32 %  
e-shopy s nábytkem10,33 %0,32 %  
Bonatex10,33 %0,32 %  
pokaždé jiný eshop10,33 %0,32 %  
3 audio10,33 %0,32 %  
sportovní obchody10,33 %0,32 %  
blackomb, urban store10,33 %0,32 %  
bonprix10,33 %0,32 %  
mixit, ticketportal, regiojet, nespresso, leoexpress10,33 %0,32 %  
různé další10,33 %0,32 %  
TICKET10,33 %0,32 %  
dle ceny10,33 %0,32 %  
Bon Prix, Lékárny, Pet Discont10,33 %0,32 %  
MOHITO10,33 %0,32 %  
spousty10,33 %0,32 %  
lacinadrogerie.cz, dermocentrum.cz, mohito.cz10,33 %0,32 %  
Modnisaty10,33 %0,32 %  
Boardstar, Footshop10,33 %0,32 %  
alfacomp.cz, slevomat.cz10,33 %0,32 %  
Queens10,33 %0,32 %  
equiservis10,33 %0,32 %  
wish10,33 %0,32 %  
Lidlshop10,33 %0,32 %  
Cinemacity, ticket stream10,33 %0,32 %  
Lidl a spostu dalších10,33 %0,32 %  
Econea, knihcentrum10,33 %0,32 %  
Ticketportal10,33 %0,32 %  
Spoustu dalších10,33 %0,32 %  
Medaprex, HM10,33 %0,32 %  
obchody24, výprodej povlečení10,33 %0,32 %  
tescoma, dm, krasa.cz, bibelot, ...je jich spousta10,33 %0,32 %  
Parfemy-elnino.cz, a3sport.cz sanasport.cz kosik.cz mujlekarnik.cz10,33 %0,32 %  
xantea10,33 %0,32 %  
E-Lidl, E-Bonprix10,33 %0,32 %  
Pethome10,33 %0,32 %  
Alfa (TS Bohemia)10,33 %0,32 %  
shopcom.cz10,33 %0,32 %  
rogz.cz10,33 %0,32 %  
lidl e-shop10,33 %0,32 %  
.10,33 %0,32 %  
Dr max, pilulka, datart, 10,33 %0,32 %  
Hudy10,33 %0,32 %  
Přes heuréku nejlevnější obchod10,33 %0,32 %  
Reserved10,33 %0,32 %  
Manga shop, metalshop,10,33 %0,32 %  
pendreky.cz10,33 %0,32 %  
Momenteenczech, fleppi10,33 %0,32 %  
kupkolo10,33 %0,32 %  
z katalogů10,33 %0,32 %  

Graf

5. Na kterém z těchto zahraničních e-shopů jste již nakoupili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
AliExpress15450,66 %49,36 %  
eBay9832,24 %31,41 %  
na zahraničních e-shopech nenakupuji8226,97 %26,28 %  
Wish4414,47 %14,1 %  
Amazon3411,18 %10,9 %  
ASOS258,22 %8,01 %  
Victoria's Secret165,26 %5,13 %  
SportsDirect165,26 %5,13 %  
Hollister123,95 %3,85 %  
nakupuji u jiných10,33 %0,32 %  
Oneplus - oficiální e-shop prodejce a tak podobně.10,33 %0,32 %  
Clarks, Hilfiger, Lauren, Escales10,33 %0,32 %  
ZOOT10,33 %0,32 %  
dx.com10,33 %0,32 %  
Wornstar10,33 %0,32 %  
Žádný10,33 %0,32 %  
Boohoo,...10,33 %0,32 %  
poštovné zdarma10,33 %0,32 %  
jolse.com, beautynetkorea.com10,33 %0,32 %  
nikdy10,33 %0,32 %  
nepamatuji si je10,33 %0,32 %  
nic z výše uvedeného 10,33 %0,32 %  
Zaful10,33 %0,32 %  
Dresslink10,33 %0,32 %  
stylepit10,33 %0,32 %  
neznám10,33 %0,32 %  

Graf

6. Kolik průměrně utratíte za jednu objednávku?

(v Kč)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
500 - 99910534,54 %33,65 %  
1 000 - 2 49910233,55 %32,69 %  
do 5008427,63 %26,92 %  
2 500 - 4 999113,62 %3,53 %  
10 000 a více10,33 %0,32 %  
5 000 - 9 99910,33 %0,32 %  

Graf

7. Co se Vám nejvíce líbí na nákupech v e-shopech?

Vyberte jeden pro Vás nejdůležitější faktor.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pohodlnost nákupu9631,58 %30,77 %  
nižší ceny zboží6722,04 %21,47 %  
větší výběr zboží4715,46 %15,06 %  
přístup ke zboží / značkám, které nenajdete v kamenných obchodech3310,86 %10,58 %  
úspora času3110,2 %9,94 %  
možnost lepšího srovnání zboží216,91 %6,73 %  
časté slevy92,96 %2,88 %  

Graf

8. Co se Vám nejvíce nelíbí na nákupech v e-shopech?

Vyberte jeden pro Vás nejdůležitější faktor.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zboží neodpovídá popisu / inzerovanému obrázku8327,3 %26,6 %  
složitější řešení případné reklamace6220,39 %19,87 %  
nic, byl jsem vždy spokojený4916,12 %15,71 %  
riziko nedodání zboží3812,5 %12,18 %  
komplikace při vrácení zboží zpět prodejci3511,51 %11,22 %  
dlouhá dodací doba309,87 %9,62 %  
komunikace se zákaznickým servisem72,3 %2,24 %  

Graf

9. Co Vás nejvíce ovlivňuje při výběru internetového obchodu, ve kterém nakoupíte?

Ohodnoťte jednotlivé faktory podle důležitosti na stupnici 1 - 5 (1 = velmi důležité, 2 = důležité, 3 = spíše důležité, 4 = spíše nedůležité, 5 = nedůležité).

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
ověřenost e-shopu (recenze, hodnocení)1.6180.789
cena zboží1.7240.707
cena dopravy1.8030.862
rychlost doručení2.4210.869
lhůta pro možnost vrácení zboží2.9181.325
předešlé vlastní zkušenosti1.8161.052
slevové nabídky2.3321.274
vzhled stránek a jednoduchost internetového obchodu2.4541.057
stránky vedené v českém jazyce2.5561.8
doporučení přátel a rodiny2.6321.325
doporučení influencerů (známých osobností)3.9141.387
reklama / inzerce3.6781.376

Graf

10. Jaký je Váš průměrný měsíční příjem?

(v Kč)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 - 9 9999330,59 %29,81 %  
10 000 - 19 9997324,01 %23,4 %  
20 000 - 29 9996822,37 %21,79 %  
nechci odpovídat4514,8 %14,42 %  
30 000 - 39 999175,59 %5,45 %  
40 000 a více82,63 %2,56 %  

Graf

11. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 2414245,51 %45,51 %  
25 - 346420,51 %20,51 %  
35 - 444614,74 %14,74 %  
45 - 544113,14 %13,14 %  
55 - 64134,17 %4,17 %  
65 a více61,92 %1,92 %  

Graf

12. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena24979,81 %79,81 %  
muž6320,19 %20,19 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jak často nakupujete na e-shopech?

  • odpověď několikrát ročně:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi sportovní vybavení na otázku 3. Jaké zboží nejčastěji nakupujete on-line?

4. Na kterém z těchto českých e-shopů jste již nakoupili?

  • odpověď Alza:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi vzhled stránek a jednoduchost internetového obchodu=5 na otázku 9. Co Vás nejvíce ovlivňuje při výběru internetového obchodu, ve kterém nakoupíte?

5. Na kterém z těchto zahraničních e-shopů jste již nakoupili?

  • odpověď AliExpress:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hollister na otázku 5. Na kterém z těchto zahraničních e-shopů jste již nakoupili?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete nebo nakupovali jste někdy přes internet?

2. Jak často nakupujete na e-shopech?

3. Jaké zboží nejčastěji nakupujete on-line?

4. Na kterém z těchto českých e-shopů jste již nakoupili?

5. Na kterém z těchto zahraničních e-shopů jste již nakoupili?

6. Kolik průměrně utratíte za jednu objednávku?

7. Co se Vám nejvíce líbí na nákupech v e-shopech?

8. Co se Vám nejvíce nelíbí na nákupech v e-shopech?

9. Co Vás nejvíce ovlivňuje při výběru internetového obchodu, ve kterém nakoupíte?

10. Jaký je Váš průměrný měsíční příjem?

11. Kolik je Vám let?

12. Pohlaví

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete nebo nakupovali jste někdy přes internet?

2. Jak často nakupujete na e-shopech?

3. Jaké zboží nejčastěji nakupujete on-line?

4. Na kterém z těchto českých e-shopů jste již nakoupili?

5. Na kterém z těchto zahraničních e-shopů jste již nakoupili?

6. Kolik průměrně utratíte za jednu objednávku?

7. Co se Vám nejvíce líbí na nákupech v e-shopech?

8. Co se Vám nejvíce nelíbí na nákupech v e-shopech?

9. Co Vás nejvíce ovlivňuje při výběru internetového obchodu, ve kterém nakoupíte?

10. Jaký je Váš průměrný měsíční příjem?

11. Kolik je Vám let?

12. Pohlaví

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Waliszewská, L.Zkušenosti s on-line nakupováním (výsledky průzkumu), 2018. Dostupné online na https://zkusenosti-s-on-line-nakupov.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.