Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
ráda bych Vás požádala o vyplnění následujícího dotazníku. Jedná se o zcela anonymní průzkum, v rámci kterého budou zjištěny informace do diplomové práce na téma Marketingová studie výrobků.
Děkuji za spolupráci,
Lucie Sonáková
Odpovědi respondentů
1. Máte zkušenost se zásilkovým obchodem (tzv. objednáváním zboží z katalogu) nebo s internetovým obchodem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, zkušenost mám → otázka č. 3, ne, zkušenost nemám → otázka č. 2].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, zkušenost mám
56
100 %
100 %
2. Z jakého důvodu jste neobjednával/a zboží prostřednictvím zásilkového nebo internetového obchodu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
žádné odpovědi
3. Zkušenost s tímto typem prodeje byla:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
kladná po všech stránkách
38
67,86 %
67,86 %
spokojenost s produktem, nespokojenost se službami
6
10,71 %
10,71 %
spokojenost se službami, nespokojenost s produktem
5
8,93 %
8,93 %
zalezi od konnretniho prodejce
1
1,79 %
1,79 %
jak kdy, někdy nespokojenost se vším
1
1,79 %
1,79 %
záleží od jednotlivého produktu
1
1,79 %
1,79 %
jak kdy
1
1,79 %
1,79 %
jak kdy- někdy dobrý zkušenost, někdy ne
1
1,79 %
1,79 %
jak kdy, a jak která firma
1
1,79 %
1,79 %
záporná po všech stránkách
1
1,79 %
1,79 %
4. Určete, jak často objednáváte:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
občas, několikrát za rok
40
71,43 %
71,43 %
často, několikrát do měsíce
11
19,64 %
19,64 %
málo, max. 1 – 2 krát za rok
5
8,93 %
8,93 %
5. Zboží z jaké oblasti jste již objednal/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
oděvy a obuv
37
66,07 %
66,07 %
knihy
32
57,14 %
57,14 %
drogerie a kosmetika
27
48,21 %
48,21 %
sortiment pro domácnost, zahradu, auto
26
46,43 %
46,43 %
CD, DVD
17
30,36 %
30,36 %
jiné
14
25 %
25 %
dekorace
14
25 %
25 %
hračky, společenské hry, puzzle
11
19,64 %
19,64 %
služby
10
17,86 %
17,86 %
6. Při výběru zboží je Vám bližší:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
výběr zboží z internetových stránek
35
62,5 %
62,5 %
oba způsoby kombinuji
15
26,79 %
26,79 %
výběr zboží z nabídkového katalogu
6
10,71 %
10,71 %
7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
telefonicky
3.232
2.285
písemně
3.161
3.135
e-mailem
2.661
2.653
sms
3.054
2.765
internetem
2.696
3.319
faxem
3.107
3.631
8. Jakou formu dopravy a odběru upřednostňujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
osobní odběr, pokud je možný
20
35,71 %
35,71 %
kurýrní služba (např. PPL)
19
33,93 %
33,93 %
česká pošta
17
30,36 %
30,36 %
9. Jaký způsob platby upřednostňujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
na dobírku
25
44,64 %
44,64 %
platba v hotovosti nebo platební kartou na prodejně
16
28,57 %
28,57 %
platba předem
15
26,79 %
26,79 %
10. Jaké výhody shledáváte na zásilkovém, případně internetovém obchodu?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
dostupnost z domova
1
2,38 %
1,79 %
nákup z domova
1
2,38 %
1,79 %
možno vybrat si ve volném čase, v klidu domova,
1
2,38 %
1,79 %
Není třeba nikam chodit, bývá levnější.
1
2,38 %
1,79 %
úspora času
1
2,38 %
1,79 %
pohodlnost nákupu, občas nižší ceny
1
2,38 %
1,79 %
úspora volného času a nervů v prodejně
1
2,38 %
1,79 %
levnější zboží, pohodlné nakupování
1
2,38 %
1,79 %
velky vyber, dobre ceny
1
2,38 %
1,79 %
výběr z domova
1
2,38 %
1,79 %
ostatní odpovědi
mohu si objednat věci, které v Ostravě nejsou rychlost a pohodlí nižší cena, větší výběr, možnost srovnání cen Koupím co potřebuju a nemusím nikde jezdit a hleda Setření času nejsem omezena pracovni dobou časová úspora rychlost, výhodnější ceny rychlost, cena je nizsi, prehlednost, siroka nabidka na internetu,vyber z pohodli domova rychlost, komfort, přehlednost, informovanost dostupnost veškerého zboží, cena rychlost, nákup z domu Nemusím nikam chodit možnost vybrat si produkt z pohodlí domova přehlednost, pohodlí, lepší ceny Pohodlí ceny, velký výběr mohu si zboží vybrat a zaplatit z pohodlí domova cas široký výběr, levné ceny cena dobírka, pohodlný nákup z domova nejsem nucena být v kontaktu s lidmi méně bolí nohy po nákupech výběr v klidu, doma můžu si pořídit věci z větší dálky výběr, nižší ceny nakupim v pohodli domova nižší cena, srovnání cen pohodli domova, klid na vyber objednám si i to co v okolí neseženu
32
76,19 %
57,14 %
11. Jaké nevýhody shledáváte na zásilkovém, případně internetovém obchodu?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
možnost nekvalitního zboží
2
5 %
3,57 %
malo informaci o produktu, neosobni
1
2,5 %
1,79 %
neni možnost vyzkoušení, kvalita, velikost...
1
2,5 %
1,79 %
nevidím
1
2,5 %
1,79 %
Není možné si zboží vyzkoušet.
1
2,5 %
1,79 %
absence osahání si zboží
1
2,5 %
1,79 %
vysoké poštovné, reklamace, doba dodání - občas
1
2,5 %
1,79 %
nejistota kvality produktu
1
2,5 %
1,79 %
pripadna reklamace se diky postovnemu prodrazi
1
2,5 %
1,79 %
nemožnost zboží si osahat
1
2,5 %
1,79 %
ostatní odpovědi
nemožnost si předem vyzkoušet zboží nejistota při platbě předem, zda zboží dojde riziko podvodu Neosobní kontakt delsi cekani na zbozi nemožnost vidět zboží dopředu zadne clovek nevi, co mu prijde... čekám, co jsem si vlastně objednala =) možnost podvodu nemůžu si zboží prohlédnout nebo vyzkoušet Nemůžu si předem ověřit kvalitu objednaného výrobk nemožnost vidět produkt na vlastní oči problematická reklamace, často nízká důvěryhodnost Vyzkoušení zboží poštovné zboží ve skutečnosti vypadá jinak než na fotce riziko čekací doba, často chybějící záruční listy - příliš dlouhá doba doručení a nemůžu si zboží osah zdlouhavé vyřizování reklamací nevidím zboží předem dlouhé dod. sl.,pošta nepřivází balíky,ani hlášení zboží si nemůžete řádně prohlédnout a vyzkoušet nemožnost si osahat zboží tovar nie je mozne si vyskusat delší doba dodání nemoznost si vec "osahat" a prohlednout
29
72,5 %
51,79 %
12. Ovlivní Vás určitá forma propagace, jako např. podpora prodeje (různé slevy, soutěže, dárky apod.) k objednání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, a pokud budu se zbožím a službami spokojena, stanu se stálým zákazníkem; pokud již stálým zákazníkem jsem, ovlivní mě k dalšímu objednání
28
50 %
50 %
ano, ale pouze k jednorázové objednávce
24
42,86 %
42,86 %
rozhodně ne
4
7,14 %
7,14 %
13. Znáte zásilkovou společnost Popron Média, s.r.o.?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
neznám ji
35
62,5 %
62,5 %
ano, objednávám u ní
11
19,64 %
19,64 %
znám, ale neobjednávám u ní
10
17,86 %
17,86 %
14. Co podle Vás zásilková společnost Popron Média, s.r.o. nabízí?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
hudbu
4
14,29 %
7,14 %
cd, dvd
3
10,71 %
5,36 %
knihy, cd, dvd
2
7,14 %
3,57 %
knihy,cd,doplnky,hracky,..
1
3,57 %
1,79 %
zboží pro volný čas
1
3,57 %
1,79 %
nemám tušení
1
3,57 %
1,79 %
asi služby
1
3,57 %
1,79 %
tisk, časopisy
1
3,57 %
1,79 %
knihy, CD, DVD, doplňky do domácnosti, hračky
1
3,57 %
1,79 %
přes potřeby do kuchyně, dvd až po knihy
1
3,57 %
1,79 %
ostatní odpovědi
je mi to jedno elektronika hudebni nosice? různé zboží, objednala jsem tam knihu nevím CD, DVD, knihy atd. knihy, cd, hračky, dvd doruceni tovaru CD, DVD,elektroniku knihy, cd, dvd, dekorace, společenské hry, puzzle. nemohu posoudit nieco na mediach - CD, DVD, Blue-Ray
12
42,86 %
21,43 %
15. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
46
82,14 %
82,14 %
Muž
10
17,86 %
17,86 %
16. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
do 25 let
35
62,5 %
62,5 %
36 – 45 let
10
17,86 %
17,86 %
26 – 35 let
9
16,07 %
16,07 %
46 let a více
2
3,57 %
3,57 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi sms=1 na otázku 7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi e-mailem=5 na otázku 7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
odpověď faxem=5:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi telefonicky=5 na otázku 7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
odpověď internetem=1:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi telefonicky=5 na otázku 7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
odpověď internetem=5:
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi písemně=1 na otázku 7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi telefonicky=1 na otázku 7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
odpověď písemně=1:
2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi telefonicky=1 na otázku 7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi internetem=5 na otázku 7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Máte zkušenost se zásilkovým obchodem (tzv. objednáváním zboží z katalogu) nebo s internetovým obchodem?
3. Zkušenost s tímto typem prodeje byla:
4. Určete, jak často objednáváte:
5. Zboží z jaké oblasti jste již objednal/a?
6. Při výběru zboží je Vám bližší:
7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
8. Jakou formu dopravy a odběru upřednostňujete?
9. Jaký způsob platby upřednostňujete?
12. Ovlivní Vás určitá forma propagace, jako např. podpora prodeje (různé slevy, soutěže, dárky apod.) k objednání?
13. Znáte zásilkovou společnost Popron Média, s.r.o.?
15. Pohlaví:
16. Kolik je Vám let?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Máte zkušenost se zásilkovým obchodem (tzv. objednáváním zboží z katalogu) nebo s internetovým obchodem?
3. Zkušenost s tímto typem prodeje byla:
4. Určete, jak často objednáváte:
5. Zboží z jaké oblasti jste již objednal/a?
6. Při výběru zboží je Vám bližší:
7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
8. Jakou formu dopravy a odběru upřednostňujete?
9. Jaký způsob platby upřednostňujete?
12. Ovlivní Vás určitá forma propagace, jako např. podpora prodeje (různé slevy, soutěže, dárky apod.) k objednání?
13. Znáte zásilkovou společnost Popron Média, s.r.o.?
15. Pohlaví:
16. Kolik je Vám let?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Luboš: Čím asi tak zadavatel/ka přemýšlí při tvorbě otázek, např. u otát¨zky č. 7 není uvedeno co znamení 1 a co znamená 5, takže vásledek bude hodně zkreslený podle toho co si kdo myslí.