Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zkušenosti se zásilkovým a internetovým obchodem

Zkušenosti se zásilkovým a internetovým obchodem

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Sonáková
Šetření:01. 03. 2011 - 08. 03. 2011
Počet respondentů:56
Počet otázek (max/průměr):16 / 13.96
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:56
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

ráda bych Vás požádala o vyplnění následujícího dotazníku. Jedná se o zcela anonymní průzkum, v rámci kterého budou zjištěny informace do diplomové práce na téma Marketingová studie výrobků.

Děkuji za spolupráci,

 

Lucie Sonáková

Odpovědi respondentů

1. Máte zkušenost se zásilkovým obchodem (tzv. objednáváním zboží z katalogu) nebo s internetovým obchodem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, zkušenost mámotázka č. 3, ne, zkušenost nemámotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, zkušenost mám56100 %100 %  

Graf

2. Z jakého důvodu jste neobjednával/a zboží prostřednictvím zásilkového nebo internetového obchodu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

žádné odpovědi

3. Zkušenost s tímto typem prodeje byla:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kladná po všech stránkách3867,86 %67,86 %  
spokojenost s produktem, nespokojenost se službami610,71 %10,71 %  
spokojenost se službami, nespokojenost s produktem58,93 %8,93 %  
zalezi od konnretniho prodejce11,79 %1,79 %  
jak kdy, někdy nespokojenost se vším11,79 %1,79 %  
záleží od jednotlivého produktu11,79 %1,79 %  
jak kdy11,79 %1,79 %  
jak kdy- někdy dobrý zkušenost, někdy ne11,79 %1,79 %  
jak kdy, a jak která firma11,79 %1,79 %  
záporná po všech stránkách11,79 %1,79 %  

Graf

4. Určete, jak často objednáváte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas, několikrát za rok4071,43 %71,43 %  
často, několikrát do měsíce1119,64 %19,64 %  
málo, max. 1 – 2 krát za rok58,93 %8,93 %  

Graf

5. Zboží z jaké oblasti jste již objednal/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oděvy a obuv3766,07 %66,07 %  
knihy3257,14 %57,14 %  
drogerie a kosmetika2748,21 %48,21 %  
sortiment pro domácnost, zahradu, auto2646,43 %46,43 %  
CD, DVD1730,36 %30,36 %  
jiné1425 %25 %  
dekorace1425 %25 %  
hračky, společenské hry, puzzle1119,64 %19,64 %  
služby1017,86 %17,86 %  

Graf

6. Při výběru zboží je Vám bližší:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výběr zboží z internetových stránek3562,5 %62,5 %  
oba způsoby kombinuji1526,79 %26,79 %  
výběr zboží z nabídkového katalogu610,71 %10,71 %  

Graf

7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
telefonicky3.2322.285
písemně3.1613.135
e-mailem2.6612.653
sms3.0542.765
internetem2.6963.319
faxem3.1073.631

Graf

8. Jakou formu dopravy a odběru upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
osobní odběr, pokud je možný2035,71 %35,71 %  
kurýrní služba (např. PPL)1933,93 %33,93 %  
česká pošta1730,36 %30,36 %  

Graf

9. Jaký způsob platby upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na dobírku2544,64 %44,64 %  
platba v hotovosti nebo platební kartou na prodejně1628,57 %28,57 %  
platba předem1526,79 %26,79 %  

Graf

10. Jaké výhody shledáváte na zásilkovém, případně internetovém obchodu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dostupnost z domova12,38 %1,79 %  
nákup z domova12,38 %1,79 %  
možno vybrat si ve volném čase, v klidu domova,12,38 %1,79 %  
Není třeba nikam chodit, bývá levnější.12,38 %1,79 %  
úspora času12,38 %1,79 %  
pohodlnost nákupu, občas nižší ceny12,38 %1,79 %  
úspora volného času a nervů v prodejně12,38 %1,79 %  
levnější zboží, pohodlné nakupování12,38 %1,79 %  
velky vyber, dobre ceny12,38 %1,79 %  
výběr z domova12,38 %1,79 %  
ostatní odpovědi mohu si objednat věci, které v Ostravě nejsou
rychlost a pohodlí
nižší cena, větší výběr, možnost srovnání cen
Koupím co potřebuju a nemusím nikde jezdit a hleda
Setření času
nejsem omezena pracovni dobou
časová úspora
rychlost, výhodnější ceny
rychlost, cena je nizsi, prehlednost,
siroka nabidka na internetu,vyber z pohodli domova
rychlost, komfort, přehlednost, informovanost
dostupnost veškerého zboží, cena
rychlost, nákup z domu
Nemusím nikam chodit
možnost vybrat si produkt z pohodlí domova
přehlednost, pohodlí, lepší ceny
Pohodlí
ceny, velký výběr
mohu si zboží vybrat a zaplatit z pohodlí domova
cas
široký výběr, levné ceny
cena
dobírka, pohodlný nákup z domova
nejsem nucena být v kontaktu s lidmi
méně bolí nohy po nákupech
výběr v klidu, doma
můžu si pořídit věci z větší dálky
výběr, nižší ceny
nakupim v pohodli domova
nižší cena, srovnání cen
pohodli domova, klid na vyber
objednám si i to co v okolí neseženu
3276,19 %57,14 % 

Graf

11. Jaké nevýhody shledáváte na zásilkovém, případně internetovém obchodu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
možnost nekvalitního zboží25 %3,57 %  
malo informaci o produktu, neosobni12,5 %1,79 %  
neni možnost vyzkoušení, kvalita, velikost...12,5 %1,79 %  
nevidím12,5 %1,79 %  
Není možné si zboží vyzkoušet.12,5 %1,79 %  
absence osahání si zboží12,5 %1,79 %  
vysoké poštovné, reklamace, doba dodání - občas12,5 %1,79 %  
nejistota kvality produktu12,5 %1,79 %  
pripadna reklamace se diky postovnemu prodrazi12,5 %1,79 %  
nemožnost zboží si osahat12,5 %1,79 %  
ostatní odpovědi nemožnost si předem vyzkoušet zboží
nejistota při platbě předem, zda zboží dojde
riziko podvodu
Neosobní kontakt
delsi cekani na zbozi
nemožnost vidět zboží dopředu
zadne
clovek nevi, co mu prijde...
čekám, co jsem si vlastně objednala =)
možnost podvodu
nemůžu si zboží prohlédnout nebo vyzkoušet
Nemůžu si předem ověřit kvalitu objednaného výrobk
nemožnost vidět produkt na vlastní oči
problematická reklamace, často nízká důvěryhodnost
Vyzkoušení zboží
poštovné
zboží ve skutečnosti vypadá jinak než na fotce
riziko
čekací doba, často chybějící záruční listy
-
příliš dlouhá doba doručení a nemůžu si zboží osah
zdlouhavé vyřizování reklamací
nevidím zboží předem
dlouhé dod. sl.,pošta nepřivází balíky,ani hlášení
zboží si nemůžete řádně prohlédnout a vyzkoušet
nemožnost si osahat zboží
tovar nie je mozne si vyskusat
delší doba dodání
nemoznost si vec "osahat" a prohlednout
2972,5 %51,79 % 

Graf

12. Ovlivní Vás určitá forma propagace, jako např. podpora prodeje (různé slevy, soutěže, dárky apod.) k objednání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, a pokud budu se zbožím a službami spokojena, stanu se stálým zákazníkem; pokud již stálým zákazníkem jsem, ovlivní mě k dalšímu objednání2850 %50 %  
ano, ale pouze k jednorázové objednávce2442,86 %42,86 %  
rozhodně ne47,14 %7,14 %  

Graf

13. Znáte zásilkovou společnost Popron Média, s.r.o.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neznám ji3562,5 %62,5 %  
ano, objednávám u ní1119,64 %19,64 %  
znám, ale neobjednávám u ní1017,86 %17,86 %  

Graf

14. Co podle Vás zásilková společnost Popron Média, s.r.o. nabízí?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hudbu414,29 %7,14 %  
cd, dvd310,71 %5,36 %  
knihy, cd, dvd27,14 %3,57 %  
knihy,cd,doplnky,hracky,..13,57 %1,79 %  
zboží pro volný čas13,57 %1,79 %  
nemám tušení13,57 %1,79 %  
asi služby13,57 %1,79 %  
tisk, časopisy13,57 %1,79 %  
knihy, CD, DVD, doplňky do domácnosti, hračky13,57 %1,79 %  
přes potřeby do kuchyně, dvd až po knihy13,57 %1,79 %  
ostatní odpovědi je mi to jedno
elektronika
hudebni nosice?
různé zboží, objednala jsem tam knihu
nevím
CD, DVD, knihy atd.
knihy, cd, hračky, dvd
doruceni tovaru
CD, DVD,elektroniku
knihy, cd, dvd, dekorace, společenské hry, puzzle.
nemohu posoudit
nieco na mediach - CD, DVD, Blue-Ray
1242,86 %21,43 % 

Graf

15. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena4682,14 %82,14 %  
Muž1017,86 %17,86 %  

Graf

16. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 25 let3562,5 %62,5 %  
36 – 45 let1017,86 %17,86 %  
26 – 35 let916,07 %16,07 %  
46 let a více23,57 %3,57 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Zboží z jaké oblasti jste již objednal/a?

  • odpověď knihy:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi dekorace na otázku 5. Zboží z jaké oblasti jste již objednal/a?
  • odpověď sortiment pro domácnost, zahradu, auto:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi dekorace na otázku 5. Zboží z jaké oblasti jste již objednal/a?

7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?

  • odpověď faxem=1:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi internetem=5 na otázku 7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi písemně=1 na otázku 7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi telefonicky=1 na otázku 7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi sms=1 na otázku 7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi e-mailem=5 na otázku 7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
  • odpověď faxem=5:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi telefonicky=5 na otázku 7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
  • odpověď internetem=1:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi telefonicky=5 na otázku 7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
  • odpověď internetem=5:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi písemně=1 na otázku 7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi telefonicky=1 na otázku 7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
  • odpověď písemně=1:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi telefonicky=1 na otázku 7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi internetem=5 na otázku 7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte zkušenost se zásilkovým obchodem (tzv. objednáváním zboží z katalogu) nebo s internetovým obchodem?

3. Zkušenost s tímto typem prodeje byla:

4. Určete, jak často objednáváte:

5. Zboží z jaké oblasti jste již objednal/a?

6. Při výběru zboží je Vám bližší:

7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?

8. Jakou formu dopravy a odběru upřednostňujete?

9. Jaký způsob platby upřednostňujete?

12. Ovlivní Vás určitá forma propagace, jako např. podpora prodeje (různé slevy, soutěže, dárky apod.) k objednání?

13. Znáte zásilkovou společnost Popron Média, s.r.o.?

15. Pohlaví:

16. Kolik je Vám let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte zkušenost se zásilkovým obchodem (tzv. objednáváním zboží z katalogu) nebo s internetovým obchodem?

3. Zkušenost s tímto typem prodeje byla:

4. Určete, jak často objednáváte:

5. Zboží z jaké oblasti jste již objednal/a?

6. Při výběru zboží je Vám bližší:

7. Jakou formu objednání u zásilkového obchodu upřednostňujete?

8. Jakou formu dopravy a odběru upřednostňujete?

9. Jaký způsob platby upřednostňujete?

12. Ovlivní Vás určitá forma propagace, jako např. podpora prodeje (různé slevy, soutěže, dárky apod.) k objednání?

13. Znáte zásilkovou společnost Popron Média, s.r.o.?

15. Pohlaví:

16. Kolik je Vám let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Sonáková, L.Zkušenosti se zásilkovým a internetovým obchodem (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://zkusenosti-se-zasilkovym-a-i.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.