Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zlepšení veřejného povědomí studentů FAI UTB ve Zlíně o IT odvětví

Zlepšení veřejného povědomí studentů FAI UTB ve Zlíně o IT odvětví

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Andrea Leová
Šetření:02. 05. 2014 - 12. 05. 2014
Počet respondentů:75
Počet otázek (max/průměr):10 / 10
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Andrea Leová a jsem studentkou 3. ročníku oboru ITA, FAI. Tento výzkum spadá do praktické části mé bakalářské práce a spojuje obory PR a IT. Tématem mé práce je Zlepšení veřejného povědomí studentů Fakulty aplikované informatiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně o odvětví informačních technologií. Cílem výzkumu je zjistit obecný názor studentů oboru ITA na IT oddělení, kde je přepokládáno jejich budoucí zaměstnání.

Odpovědi respondentů

1. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž4864 %64 %  
žena2736 %36 %  

Graf

2. Ve kterém ročníku studujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2. ročník3749,33 %49,33 %  
3. ročník1925,33 %25,33 %  
1. ročník1925,33 %25,33 %  

Graf

3. Zajímá Vás obor IT?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6688 %88 %  
ne912 %12 %  

Graf

4. Proč jste si vybral/a studium oboru ITA?

Nebojte se být upřímný/á.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

1. protože jsem nezvládal obor IŘT, 2. zajímavé předměty (jen IT), 3. holky :D

Bavi m to

Baví mě informatika, ale na žádné programování nejsem dělaný...

Byl to navazující obor na moji střední školu.

Byl to omyl

Byla to moje druhá volba, protože jsem se nedostala na školu, kterou jsem chtěla. Nakonec jsem na oboru ve Zlíně zůstala.

Dobr recenze.

Dobrá skladba předmětů, relativně snadné studium.

Dostala jsem se sem

Honička za titulem. Zajímavé studium.

Chtěl jsem pokračovat ve vzdělávání IT a spojit to i s něčím jiným.

Chtěla jsem jít na IT obor,kde se naučím základy počítačové grafiku,ale kde zároveň nebude programování a těžká matematika.

Chtěla jsem se věnovat administrativě nebo státní správě, tento obor se mi líbil z důvodu, že obsahuje jak základy z IT tak základy z ekonomického směru.

Chtěla jsem získat základní znalosti v oblasti IT.

Informační technologie mě zajímá a navíc tento obor vypadal celkem schůdně :-))

Informatika ma baví, a mal som maturitu z Ekonomiky.

Informatiku jsem studoval i na střední, tohle byla jediná možná volba.

ITA jsem si vybral z důvodu, že to není jen IT obor, ale je to IT obor v kombinaci s ekonomikou. Samotné IT, nebo samotná ekonomka by byla nuda. To propojení dává smysl.

Je to více manažersky zaměřené IT.

Jeden semestr matiky.....který je stejně úplně nesmyslný....jednoduché přijímačky (až stupidní otázky)

Jedná se o perspektivní obor, který není zaměřen jen na jednu "kolej" znalostí.

jednoduchost, zajímavost

jiný se mi nelíbil

Kvůli budoucímu uplatnění

Kvůli jednoduchosti ... asi

Kvůli NSZ jsem neměl jinou možnost.

Kvůli obtížnosti.

Kvůli všestrannému zaměření, v naději, že najdu lépe práci. A také v domění, že na oboru bude hodně holek :).

Líbila se mi náplň oboru

málo matematiky

Málo matiky a fyziky a přesto je trochu zaměřené na Informatiku.

Minimum matematiky :) téměř nic (i když cvika s Filem byly fajn)

Minimum matematiky.

Musela jsem

Název oboru se mi líbil, je vůči ostatním oborům nenásilný co se týče programování a matematiky. Viděl jsem, že tento obor je jediná šance zůstat v odvětví IT a vyhnout se matematice.(ovšem vše ještě může přijít jsem teprve ve 2.druhém ročníku.)

Nedostala jsem se na obor, na který jsem chtěla, proto jsem šla na ITA s tím, že za rok odejdu. Ale zatím mě to baví a neplánuju jít jinam.

nemuseli jsme dělat scio testy

Není zde programování typu pascal,C+,C++ atd ....

Neostal jsem se na školu kam jsem chtěl

nevím

Nie je tam matematika

nikam jinam jsem se nedostala

Nikam jinam jsme se nedostala, baví mě to...

Nikam jinam me nevzali.

Nový obor, nová očekávání

Po předchozím neúspěšném studiu, jsem chtěl najít něco méně náročného.

počítače

Popravdě to byl jediný obor, na který jsem se v tu dobu mohla ještě dostat. Jinak mě zaujaly předměty digitální fotografie a počítačová grafika.

Poslední záchrana

Pretože po ukončení štúdia chcem pokračovať na policajnej akadémii a po dosiahnutí vzdelania aj tam by som sa rád uplatnil v administratíve na polícií.

Propojení eka a it, což se dnes hodí.

protože je jednoduchý a bylo otevřeno druhé kolo (do prvního jsem se nestihl přihlásit)

Protože jsem nechtěl ztratit rok studia po neúspěšném hlášení se na Fame.

Protože jsem podobný obor studovala i na střední škole.

Protože jsem se nedostala na jinou VŠ, kam jsem chtěla jít.

Protože mě lákala většina předmětů, která se na tomto oboru učí a hlavně mi navazoval téměř plynule na obor ze střední školy (informatika v ekonomice - oauh)

protože mě zajímají informační technologie

Protože navazovalo na SŠ

Protože se mi líbí ta kombinace a předměty vypadaly zajímavě.

Protože se zde prolíná ekonomika i práce s počítačem, která je v dnešní době při hledání zaměstnání důležitá.

Připadá mi zajímavé

připadal mi obor zajímavý a jinam jsem se nedostala :D

Přišlo mi zajímavé spojení oborů IT a administrativy.

Přítelkyně tu studuje a obor se mě docela líbil.

Studovala jsem ho i na střední škole

Šel jsem na jistotu

Vybral jsem si ho, abych se naučil lépe pracovat s počítačem, poznal nové programy, které se často využívají a zjistil, jestli bych chtěl mít sedavou práci za PC.

Vzhledem k předchozímu studiu - počítače - návaznost na VŠ.

Vždy mě zajimalo IT prostředí.

Zahrnuje předměty které mě zaujaly...

Zajímala mě i ekonomika a účetnictví, které jsem studovala na střední škola. Ale chtěla jsem zkusit i něco jiného, takže jsem si vybrala tento obor, který zajišťuje oboje. Jak ekonomiku s účetnictvím, tak informatiku.

zajímám se o toto odvětví už od střední

Zajímavá nabídka předmětů. Není zaměřen přímo na informatiku. Větší využitelnost znalostí v praxi.

Zaměření jak ekonomické tak počítačové.

Např. Předpokládám, že se obor bude stále rozvíjet./Myslím, že obor je neperspektivní.

5. Jaký je Váš obecný názor na obor informačních technologií?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Bez IT už se neobejde takřka nic

Budúcnost

Celkem v pohodě obor :)

Celkově jsem spokojen až na některé vyučující z FaMe.

Dle mého názoru se obor snaží zahrnout co nejvíc z tohoto odvětví, ale to může být někdy i na škodu.

Dobrý pro toho, koho zajímají moderní technologie.

Donedávna jsem o obor informačních technologií nejela žádný zájem. Líbí se mi na tom, že máme z části i ekonomické zaměření a ne jen informační technologie. Takže v tomhle oboru jsem nováček.

Důležita věda a každý by se měl v teto oblasti alespoň trochu vzdělávat. Tu kdo v tom umi chodit jsou prakticky za vodou :)

Informační technologie jdou neustále kupředu a je třeba se také v nich vzdělávat.

Informační technologie je dobré umět ovládat.

Informační technologie je příliš široký pojem - každý student by se měl zaměřit na okruh, kterému se bude věnovat víc. Studentů, kteří umí vše a zároveň nic, je plné UTB.

Informační technologie jsou budoucnost

informační technologie považují za perspektivní obor

IT je budoucnost. Používá se téměř všude a v budoucnosti se tento obor bude stále zdokonalovat a rozšiřovat.

IT je v dnešní době na vzestupu a proto je dobré se tomuto oboru aspoň trochu věnovat. V IT je budoucnost.

IT obory by měli projít reformou a více se zabývat učivem využitelným v praxi.

IT svět pohltí, otázkou je, jak se na to lidé adaptují.

ITA

Ízy pízy

Jakož to nový obor myslím, že má co zlepšovat

Je perspektivní.

Je to galimatyáš. Student se v ničem nezdokonaluje a přehazuje množství předmětů, jako hnůj vidlema

Je to super jak se IT stále rozvíjí, myslím si, že se bude i do budoucna rozvíjet, protože lidé jsou náročnější a náročnější.

Je to technológia ktorá ma zaujíma vďaka tomu že sa stále vyvíja.

Je velice zajímavý a den ode dne rozšířenější

K vzhledem k navazujícímu studiu, které je aktuální, je dle mého skromného názoru tento obor neperspektivní.

kladný

Myslím si, že informační technologie jde vývojem pořád dopředu. To, co někteří nepředpokládali, že se někdy vyvine, už v dnešní době používáme jako běžnou věc. Bude to ale pokračovat určitě dál. Myslím si také, že díky informačním technologiím se zjednodušilo spousta věcí. Všechno je v počítačové formě a dá se v tom lépe hledat, než se probírat stohy papírů. Zas je ale pak problém, když se něco v PC pokazí. To nám jsou pak papíry dobré. Volila bych zlatou střední cestu, PC používat, ale schovávat to i v papírech, co kdyby náhodou :)

Myslím si, že je obor perspektivní a hodně uchazečů by mohla zaujmout kombinace IT s administrativou.

myslím si, že je tento obor v dnešní době perspektivní a v budoucnu budu mít uplatnění

Myslím si, že je to do budoucna perspektivní obor. Ale člověk na to musí mít vlohy a mít i technické myšlení, což holkám moc možností nedává.

Myslím si, že obor informačních technologií je perspektivní.

Myslím si, že pokud se po dokončení tohoto oboru člověk zaměří na určitý obor a bude pokračovat dále, tak se může do budoucna prosadit.

Myslím si, že tento obor se bude dále rozvíjet. Ovšem přidala bych více předmětů z ekonomiky účetnictví....atd...

Myslím že je to v dnešním světě nejrozvinutější oblast, která se probírá téměř všude. Spousta lidí se v tomto směru pohybuje a navíc it dnes prostě ovládají svět. Podle mého názoru má hodně lidí velkou šanci se uplatnit, pokud se tomu bude nadále věnovat.

Myslím že tento obor má budoucnost

Myslím, že je to obor, který lze využít ve všech jiných odvětvích podobou informačních systémů, programů pro zjednodušení práce, aplikací, databází apod. V současnosti se již lidé bez IT neobejdou.

Myslím, že je to správně postavený obor, ačkoliv záleží hodně na vyučujících jak material podají studentům. (někteří nechodí ani na hodiny,

Myslím, že obor je neperspektivní.

Myslím, že obor je strašně moc rozvětvený. Jsou tu některé zbytečné předměty a zase některé, které jsou dobré, ale neučí se v nich dobré věci... Většinou se něco jen nakousne a hned se přeskakuje na něco jiného, přijde mi to jako by nás chtěli naučit všechno, ale ve výsledku neumíme skoro nic...

Myslím, že obor se bude určitě dál rozvíjet. V oboru lze najít široké uplatnění.

Nebaví mě to. Já a počítače nejsme kamarádi

Některé věci mi přijdou zbytečné, byl bych pro, aby tento obor zacílil na určité odvětví v IT, teď to vypadá, že děláme vše a přitom nic...

Nemám vlastní názor

není špatný, ale je tam ještě co dolaďovat

neperspektivni

nesmírný potenciál, neustále se rozvíjející

nevím

Obor informačních technologí by byl perspektivní, kdyby předměty byly v nějakém souladu. Osobně znám formu naučit se všechno a nevědět raději nic. Dále by mu prospělo navazující studium.

Obor IT je vskutku fajn a důležitý. Ovšem jsou INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE a INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE V ADMINISTRATIVĚ (naše). Klasické IT vidím spíše jako obor pro programátory a ty magory, co se hrabou ve skříních od PC a taktujou po večerech procesory, aby z toho vytáhli co největší výkon - NERDI. Pak jsme my (ITA), co s PC nemá skoro nic společného, spíš se učí marketing, banko, účto a ostatní ptákoviny. (ale vyhovuje mi to)

Obor je jako celek velice zajímavý, protože obsahuje škálu různých předmětů, které jsou diametrálně odlišné. Určitě je to budoucna perspektivním oborem.

Obor je perspektivní, ale je potřeba jej pořádně a naplno uchopit ze strany vedení, motivovat studenty.

Obor který nemá hranice..

Obor má velkou budoucnost a velké uplatnění.

Obor se bude rozvíjet.

Obor se rozvíjí a ještě dlouho se rozvíjet bude. Má to budoucnost.

Obor se zdá perspektivni.

Obor, který se bude neustále rozvíjet, a proto je dobré mít v tomto oboru přehled.

Obor, ve kterém se učí všechno a přitom je naprosto k ničemu.

Odbor má budúcnosť, ale bolo by treba spraviť nadvazujúce štúdium.

Perspektivní možná je, ale vysokoškolské vzdělání celkově si myslím, že dnes není zárukou dobré práce. Ale i tak studuji, naděje umírá poslední.

Perspektívny obor

Předpokládám, že se obor bude stále rozvíjet.

Rozhodně má obor IT budoucnost.

Rychle se vyvíjející a hodně perspektivní.

Složitost

Tento obor je velmi perspektivní dobrá znalost IT je velmi prospěšná.

Učí se zde spousty zbytečností a naopak málo praktických věcí

V dnešní době se bez it prakticky neobejdeme...

v případě, že se o to člověk doopravdy zajímá, nemá problémy si najít dobře placenou práci nebo vůbec nějakou práci. It je využíváno všude a pořád někde někoho hledají.

Věda, která se bude vždy vyvíjet směrem dopředu, profesionálové v tomto velmi početném oboru, jsou dle mého názoru géniové.

velice perspektivní a rozvětvený obor

velmi pozitivní

Věřím, že tento obor jen tak nezmizí, ale vyžaduje neustále vzdělávání, ať už sebe či obecně, právě proto, že jde stále dopředu.

Zajímavé

6. Jak na Vás působí prostředí počítačové kanceláře?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobře, pohodlně3850,67 %50,67 %  
neutrálně3344 %44 %  
špatně, nepříjemně45,33 %5,33 %  

Graf

7. Jaké atributy byste přiřadil/a pracovníkům IT?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
otevřený vs. uzavřenýalternativní0.0670.996
idealista vs. materialistaalternativní0.120.986
komunikativní vs. nekomunikativníalternativní-0.1730.97
praktický vs. nepraktickýalternativní-0.5730.671
s obecným přehledem vs. bez obecného přehledualternativní-0.6270.607
cholerik vs. flegmatikalternativní0.3070.906
sangvinik vs. melancholikalternativní-0.120.986

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

Obrázek 1Obrázek 2

8. Koho si představíte při pojmu IT pracovník?

Vyberte jeden z obrázků.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obrázek vpravo4256 %56 %  
obrázek vlevo3344 %44 %  

Graf

9. Určete na škále 1-5 (hodnoťte jako ve škole):

pozn. časová, fyzická a psychická náročnost práce - 1=nejmenší, 5=největší

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
využitelnost oboru do budoucnosti3.1331.476
časová náročnost práce3.3071.039
fyzická náročnost práce2.041.185
psychická náročnost práce3.3331.049
možnost seberealizace v oboru3.081.22
prestiž oboru3.0271.386
platové ohodnocení v oboru3.1731.157
propojení s jinými obory3.1471.165

Graf

10. Budete se při volbě budoucího zaměstnání zaměřovat na sféru IT?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3648 %48 %  
nevím2736 %36 %  
ne1216 %16 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Jaké atributy byste přiřadil/a pracovníkům IT?

  • odpověď komunikativní [alternativní] nekomunikativní: -1:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi otevřený [alternativní] uzavřený: -1 na otázku 7. Jaké atributy byste přiřadil/a pracovníkům IT?
  • odpověď otevřený [alternativní] uzavřený: 1:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi komunikativní [alternativní] nekomunikativní: 1 na otázku 7. Jaké atributy byste přiřadil/a pracovníkům IT?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste:

2. Ve kterém ročníku studujete?

3. Zajímá Vás obor IT?

6. Jak na Vás působí prostředí počítačové kanceláře?

7. Jaké atributy byste přiřadil/a pracovníkům IT?

8. Koho si představíte při pojmu IT pracovník?

9. Určete na škále 1-5 (hodnoťte jako ve škole):

10. Budete se při volbě budoucího zaměstnání zaměřovat na sféru IT?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste:

2. Ve kterém ročníku studujete?

3. Zajímá Vás obor IT?

6. Jak na Vás působí prostředí počítačové kanceláře?

7. Jaké atributy byste přiřadil/a pracovníkům IT?

8. Koho si představíte při pojmu IT pracovník?

9. Určete na škále 1-5 (hodnoťte jako ve škole):

10. Budete se při volbě budoucího zaměstnání zaměřovat na sféru IT?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Leová, A.Zlepšení veřejného povědomí studentů FAI UTB ve Zlíně o IT odvětví (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://zlepseni-verejneho-povedomi.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.