Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zlepšení veřejného povědomí studentů FAI UTB ve Zlíně o IT odvětví
Zlepšení veřejného povědomí studentů FAI UTB ve Zlíně o IT odvětví
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Andrea Leová |
---|---|
Šetření: | 02. 05. 2014 - 12. 05. 2014 |
Počet respondentů: | 75 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 10 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 68,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:12 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jmenuji se Andrea Leová a jsem studentkou 3. ročníku oboru ITA, FAI. Tento výzkum spadá do praktické části mé bakalářské práce a spojuje obory PR a IT. Tématem mé práce je Zlepšení veřejného povědomí studentů Fakulty aplikované informatiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně o odvětví informačních technologií. Cílem výzkumu je zjistit obecný názor studentů oboru ITA na IT oddělení, kde je přepokládáno jejich budoucí zaměstnání.
Odpovědi respondentů
1. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
muž | 48 | 64 % | 64 % |
žena | 27 | 36 % | 36 % |
2. Ve kterém ročníku studujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2. ročník | 37 | 49,33 % | 49,33 % |
3. ročník | 19 | 25,33 % | 25,33 % |
1. ročník | 19 | 25,33 % | 25,33 % |
3. Zajímá Vás obor IT?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 66 | 88 % | 88 % |
ne | 9 | 12 % | 12 % |
4. Proč jste si vybral/a studium oboru ITA?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
1. protože jsem nezvládal obor IŘT, 2. zajímavé předměty (jen IT), 3. holky :D
Bavi m to
Baví mě informatika, ale na žádné programování nejsem dělaný...
Byl to navazující obor na moji střední školu.
Byl to omyl
Byla to moje druhá volba, protože jsem se nedostala na školu, kterou jsem chtěla. Nakonec jsem na oboru ve Zlíně zůstala.
Dobr recenze.
Dobrá skladba předmětů, relativně snadné studium.
Dostala jsem se sem
Honička za titulem. Zajímavé studium.
Chtěl jsem pokračovat ve vzdělávání IT a spojit to i s něčím jiným.
Chtěla jsem jít na IT obor,kde se naučím základy počítačové grafiku,ale kde zároveň nebude programování a těžká matematika.
Chtěla jsem se věnovat administrativě nebo státní správě, tento obor se mi líbil z důvodu, že obsahuje jak základy z IT tak základy z ekonomického směru.
Chtěla jsem získat základní znalosti v oblasti IT.
Informační technologie mě zajímá a navíc tento obor vypadal celkem schůdně :-))
Informatika ma baví, a mal som maturitu z Ekonomiky.
Informatiku jsem studoval i na střední, tohle byla jediná možná volba.
ITA jsem si vybral z důvodu, že to není jen IT obor, ale je to IT obor v kombinaci s ekonomikou. Samotné IT, nebo samotná ekonomka by byla nuda. To propojení dává smysl.
Je to více manažersky zaměřené IT.
Jeden semestr matiky.....který je stejně úplně nesmyslný....jednoduché přijímačky (až stupidní otázky)
Jedná se o perspektivní obor, který není zaměřen jen na jednu "kolej" znalostí.
jednoduchost, zajímavost
jiný se mi nelíbil
Kvůli budoucímu uplatnění
Kvůli jednoduchosti ... asi
Kvůli NSZ jsem neměl jinou možnost.
Kvůli obtížnosti.
Kvůli všestrannému zaměření, v naději, že najdu lépe práci. A také v domění, že na oboru bude hodně holek :).
Líbila se mi náplň oboru
málo matematiky
Málo matiky a fyziky a přesto je trochu zaměřené na Informatiku.
Minimum matematiky :) téměř nic (i když cvika s Filem byly fajn)
Minimum matematiky.
Musela jsem
Název oboru se mi líbil, je vůči ostatním oborům nenásilný co se týče programování a matematiky. Viděl jsem, že tento obor je jediná šance zůstat v odvětví IT a vyhnout se matematice.(ovšem vše ještě může přijít jsem teprve ve 2.druhém ročníku.)
Nedostala jsem se na obor, na který jsem chtěla, proto jsem šla na ITA s tím, že za rok odejdu. Ale zatím mě to baví a neplánuju jít jinam.
nemuseli jsme dělat scio testy
Není zde programování typu pascal,C+,C++ atd ....
Neostal jsem se na školu kam jsem chtěl
nevím
Nie je tam matematika
nikam jinam jsem se nedostala
Nikam jinam jsme se nedostala, baví mě to...
Nikam jinam me nevzali.
Nový obor, nová očekávání
Po předchozím neúspěšném studiu, jsem chtěl najít něco méně náročného.
počítače
Popravdě to byl jediný obor, na který jsem se v tu dobu mohla ještě dostat. Jinak mě zaujaly předměty digitální fotografie a počítačová grafika.
Poslední záchrana
Pretože po ukončení štúdia chcem pokračovať na policajnej akadémii a po dosiahnutí vzdelania aj tam by som sa rád uplatnil v administratíve na polícií.
Propojení eka a it, což se dnes hodí.
protože je jednoduchý a bylo otevřeno druhé kolo (do prvního jsem se nestihl přihlásit)
Protože jsem nechtěl ztratit rok studia po neúspěšném hlášení se na Fame.
Protože jsem podobný obor studovala i na střední škole.
Protože jsem se nedostala na jinou VŠ, kam jsem chtěla jít.
Protože mě lákala většina předmětů, která se na tomto oboru učí a hlavně mi navazoval téměř plynule na obor ze střední školy (informatika v ekonomice - oauh)
protože mě zajímají informační technologie
Protože navazovalo na SŠ
Protože se mi líbí ta kombinace a předměty vypadaly zajímavě.
Protože se zde prolíná ekonomika i práce s počítačem, která je v dnešní době při hledání zaměstnání důležitá.
Připadá mi zajímavé
připadal mi obor zajímavý a jinam jsem se nedostala :D
Přišlo mi zajímavé spojení oborů IT a administrativy.
Přítelkyně tu studuje a obor se mě docela líbil.
Studovala jsem ho i na střední škole
Šel jsem na jistotu
Vybral jsem si ho, abych se naučil lépe pracovat s počítačem, poznal nové programy, které se často využívají a zjistil, jestli bych chtěl mít sedavou práci za PC.
Vzhledem k předchozímu studiu - počítače - návaznost na VŠ.
Vždy mě zajimalo IT prostředí.
Zahrnuje předměty které mě zaujaly...
Zajímala mě i ekonomika a účetnictví, které jsem studovala na střední škola. Ale chtěla jsem zkusit i něco jiného, takže jsem si vybrala tento obor, který zajišťuje oboje. Jak ekonomiku s účetnictvím, tak informatiku.
zajímám se o toto odvětví už od střední
Zajímavá nabídka předmětů. Není zaměřen přímo na informatiku. Větší využitelnost znalostí v praxi.
Zaměření jak ekonomické tak počítačové.
5. Jaký je Váš obecný názor na obor informačních technologií?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Bez IT už se neobejde takřka nic
Budúcnost
Celkem v pohodě obor :)
Celkově jsem spokojen až na některé vyučující z FaMe.
Dle mého názoru se obor snaží zahrnout co nejvíc z tohoto odvětví, ale to může být někdy i na škodu.
Dobrý pro toho, koho zajímají moderní technologie.
Donedávna jsem o obor informačních technologií nejela žádný zájem. Líbí se mi na tom, že máme z části i ekonomické zaměření a ne jen informační technologie. Takže v tomhle oboru jsem nováček.
Důležita věda a každý by se měl v teto oblasti alespoň trochu vzdělávat. Tu kdo v tom umi chodit jsou prakticky za vodou :)
Informační technologie jdou neustále kupředu a je třeba se také v nich vzdělávat.
Informační technologie je dobré umět ovládat.
Informační technologie je příliš široký pojem - každý student by se měl zaměřit na okruh, kterému se bude věnovat víc. Studentů, kteří umí vše a zároveň nic, je plné UTB.
Informační technologie jsou budoucnost
informační technologie považují za perspektivní obor
IT je budoucnost. Používá se téměř všude a v budoucnosti se tento obor bude stále zdokonalovat a rozšiřovat.
IT je v dnešní době na vzestupu a proto je dobré se tomuto oboru aspoň trochu věnovat. V IT je budoucnost.
IT obory by měli projít reformou a více se zabývat učivem využitelným v praxi.
IT svět pohltí, otázkou je, jak se na to lidé adaptují.
ITA
Ízy pízy
Jakož to nový obor myslím, že má co zlepšovat
Je perspektivní.
Je to galimatyáš. Student se v ničem nezdokonaluje a přehazuje množství předmětů, jako hnůj vidlema
Je to super jak se IT stále rozvíjí, myslím si, že se bude i do budoucna rozvíjet, protože lidé jsou náročnější a náročnější.
Je to technológia ktorá ma zaujíma vďaka tomu že sa stále vyvíja.
Je velice zajímavý a den ode dne rozšířenější
K vzhledem k navazujícímu studiu, které je aktuální, je dle mého skromného názoru tento obor neperspektivní.
kladný
Myslím si, že informační technologie jde vývojem pořád dopředu. To, co někteří nepředpokládali, že se někdy vyvine, už v dnešní době používáme jako běžnou věc. Bude to ale pokračovat určitě dál. Myslím si také, že díky informačním technologiím se zjednodušilo spousta věcí. Všechno je v počítačové formě a dá se v tom lépe hledat, než se probírat stohy papírů. Zas je ale pak problém, když se něco v PC pokazí. To nám jsou pak papíry dobré. Volila bych zlatou střední cestu, PC používat, ale schovávat to i v papírech, co kdyby náhodou :)
Myslím si, že je obor perspektivní a hodně uchazečů by mohla zaujmout kombinace IT s administrativou.
myslím si, že je tento obor v dnešní době perspektivní a v budoucnu budu mít uplatnění
Myslím si, že je to do budoucna perspektivní obor. Ale člověk na to musí mít vlohy a mít i technické myšlení, což holkám moc možností nedává.
Myslím si, že obor informačních technologií je perspektivní.
Myslím si, že pokud se po dokončení tohoto oboru člověk zaměří na určitý obor a bude pokračovat dále, tak se může do budoucna prosadit.
Myslím si, že tento obor se bude dále rozvíjet. Ovšem přidala bych více předmětů z ekonomiky účetnictví....atd...
Myslím že je to v dnešním světě nejrozvinutější oblast, která se probírá téměř všude. Spousta lidí se v tomto směru pohybuje a navíc it dnes prostě ovládají svět. Podle mého názoru má hodně lidí velkou šanci se uplatnit, pokud se tomu bude nadále věnovat.
Myslím že tento obor má budoucnost
Myslím, že je to obor, který lze využít ve všech jiných odvětvích podobou informačních systémů, programů pro zjednodušení práce, aplikací, databází apod. V současnosti se již lidé bez IT neobejdou.
Myslím, že je to správně postavený obor, ačkoliv záleží hodně na vyučujících jak material podají studentům. (někteří nechodí ani na hodiny,
Myslím, že obor je neperspektivní.
Myslím, že obor je strašně moc rozvětvený. Jsou tu některé zbytečné předměty a zase některé, které jsou dobré, ale neučí se v nich dobré věci... Většinou se něco jen nakousne a hned se přeskakuje na něco jiného, přijde mi to jako by nás chtěli naučit všechno, ale ve výsledku neumíme skoro nic...
Myslím, že obor se bude určitě dál rozvíjet. V oboru lze najít široké uplatnění.
Nebaví mě to. Já a počítače nejsme kamarádi
Některé věci mi přijdou zbytečné, byl bych pro, aby tento obor zacílil na určité odvětví v IT, teď to vypadá, že děláme vše a přitom nic...
Nemám vlastní názor
není špatný, ale je tam ještě co dolaďovat
neperspektivni
nesmírný potenciál, neustále se rozvíjející
nevím
Obor informačních technologí by byl perspektivní, kdyby předměty byly v nějakém souladu. Osobně znám formu naučit se všechno a nevědět raději nic. Dále by mu prospělo navazující studium.
Obor IT je vskutku fajn a důležitý. Ovšem jsou INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE a INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE V ADMINISTRATIVĚ (naše). Klasické IT vidím spíše jako obor pro programátory a ty magory, co se hrabou ve skříních od PC a taktujou po večerech procesory, aby z toho vytáhli co největší výkon - NERDI. Pak jsme my (ITA), co s PC nemá skoro nic společného, spíš se učí marketing, banko, účto a ostatní ptákoviny. (ale vyhovuje mi to)
Obor je jako celek velice zajímavý, protože obsahuje škálu různých předmětů, které jsou diametrálně odlišné. Určitě je to budoucna perspektivním oborem.
Obor je perspektivní, ale je potřeba jej pořádně a naplno uchopit ze strany vedení, motivovat studenty.
Obor který nemá hranice..
Obor má velkou budoucnost a velké uplatnění.
Obor se bude rozvíjet.
Obor se rozvíjí a ještě dlouho se rozvíjet bude. Má to budoucnost.
Obor se zdá perspektivni.
Obor, který se bude neustále rozvíjet, a proto je dobré mít v tomto oboru přehled.
Obor, ve kterém se učí všechno a přitom je naprosto k ničemu.
Odbor má budúcnosť, ale bolo by treba spraviť nadvazujúce štúdium.
Perspektivní možná je, ale vysokoškolské vzdělání celkově si myslím, že dnes není zárukou dobré práce. Ale i tak studuji, naděje umírá poslední.
Perspektívny obor
Předpokládám, že se obor bude stále rozvíjet.
Rozhodně má obor IT budoucnost.
Rychle se vyvíjející a hodně perspektivní.
Složitost
Tento obor je velmi perspektivní dobrá znalost IT je velmi prospěšná.
Učí se zde spousty zbytečností a naopak málo praktických věcí
V dnešní době se bez it prakticky neobejdeme...
v případě, že se o to člověk doopravdy zajímá, nemá problémy si najít dobře placenou práci nebo vůbec nějakou práci. It je využíváno všude a pořád někde někoho hledají.
Věda, která se bude vždy vyvíjet směrem dopředu, profesionálové v tomto velmi početném oboru, jsou dle mého názoru géniové.
velice perspektivní a rozvětvený obor
velmi pozitivní
Věřím, že tento obor jen tak nezmizí, ale vyžaduje neustále vzdělávání, ať už sebe či obecně, právě proto, že jde stále dopředu.
Zajímavé
6. Jak na Vás působí prostředí počítačové kanceláře?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobře, pohodlně | 38 | 50,67 % | 50,67 % |
neutrálně | 33 | 44 % | 44 % |
špatně, nepříjemně | 4 | 5,33 % | 5,33 % |
7. Jaké atributy byste přiřadil/a pracovníkům IT?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
otevřený vs. uzavřený | alternativní | 0.067 | 0.996 |
idealista vs. materialista | alternativní | 0.12 | 0.986 |
komunikativní vs. nekomunikativní | alternativní | -0.173 | 0.97 |
praktický vs. nepraktický | alternativní | -0.573 | 0.671 |
s obecným přehledem vs. bez obecného přehledu | alternativní | -0.627 | 0.607 |
cholerik vs. flegmatik | alternativní | 0.307 | 0.906 |
sangvinik vs. melancholik | alternativní | -0.12 | 0.986 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
8. Koho si představíte při pojmu IT pracovník?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
obrázek vpravo | 42 | 56 % | 56 % |
obrázek vlevo | 33 | 44 % | 44 % |
9. Určete na škále 1-5 (hodnoťte jako ve škole):
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
využitelnost oboru do budoucnosti | 3.133 | 1.476 |
časová náročnost práce | 3.307 | 1.039 |
fyzická náročnost práce | 2.04 | 1.185 |
psychická náročnost práce | 3.333 | 1.049 |
možnost seberealizace v oboru | 3.08 | 1.22 |
prestiž oboru | 3.027 | 1.386 |
platové ohodnocení v oboru | 3.173 | 1.157 |
propojení s jinými obory | 3.147 | 1.165 |
10. Budete se při volbě budoucího zaměstnání zaměřovat na sféru IT?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 36 | 48 % | 48 % |
nevím | 27 | 36 % | 36 % |
ne | 12 | 16 % | 16 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.