Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zlepšující přípravky v pečivu

Zlepšující přípravky v pečivu

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Keindlová
Šetření:25. 02. 2015 - 21. 03. 2015
Počet respondentů:132
Počet otázek (max/průměr):13 / 13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:85,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:59
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

tento veřejný dotazník má za cíl zjistit zkušenosti občanů s nákupem pečiva a jejich znalosti v oboru zlepšujících přípravků. Jeho vyplněním mi pomůžete zhodnotit stávající situaci a zároveň můžete přidat svůj názor k tomuto tématu. Mým záměrem je zhodnotit všeobecné povědomí o problému, odpovídejte proto prosím podle svých momentálních znalostí. Předem Vám děkuji za Váš čas a ochotu.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Není-li uvedeno jinak, vyberte prosím jednu správnou odpověď, respektive variantu nejbližší Vašemu názoru.

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete chléb či běžné pečivo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12695,45 %95,45 %  
ne64,55 %4,55 %  

Graf

2. Pečete chléb nebo pečivo sami doma?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7456,06 %56,06 %  
ano, ale jen výjimečně4735,61 %35,61 %  
ano, běžně118,33 %8,33 %  

Graf

3. Kde většinou nakupujete chléb a pečivo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hypermarkety, supermarkety8866,67 %66,67 %  
pekařství, lahůdky2317,42 %17,42 %  
malé prodejny se smíšeným zbožím1914,39 %14,39 %  
trhy, tržiště21,52 %1,52 %  

Graf

4. Čtete/ptáte se na složení výrobku při výběru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jen občas (např. při nákupu speciálního druhu, něčeho nového, …)5340,15 %40,15 %  
ne4433,33 %33,33 %  
ano3526,52 %26,52 %  

Graf

5. Rozhoduje u Vás složení výrobku o jeho koupi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jen občas5743,18 %43,18 %  
ano5440,91 %40,91 %  
ne2115,91 %15,91 %  

Graf

6. Rozhoduje u Vás cena výrobku o jeho koupi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7053,03 %53,03 %  
jen občas4534,09 %34,09 %  
ne1712,88 %12,88 %  

Graf

7. Představte si pět stejných výrobků, např. chléb. V popisu složení se liší jen v jedné položce. Vybrali byste si raději chléb, který má uvedeno:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je mi to jedno, složení nesleduji4534,09 %34,09 %  
kyselina askorbová4332,58 %32,58 %  
látka zlepšující mouku2418,18 %18,18 %  
E 300118,33 %8,33 %  
E 17453,79 %3,79 %  
kyselina sorbová32,27 %2,27 %  
kyselina askorbov10,76 %0,76 %  

Graf

8. E 300 je podle Vás kód pro (vyberte, prosím, jednu variantu, i pokud si nejste jisti):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kyselinu askorbovou8463,64 %63,64 %  
kyselinu mléčnou2619,7 %19,7 %  
kyselinu sorbovou1612,12 %12,12 %  
stříbro64,55 %4,55 %  

Graf

9. E 174 je podle Vás kód pro (vyberte, prosím, jednu variantu, i pokud si nejste jisti):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kyselinu sorbovou4937,12 %37,12 %  
stříbro4735,61 %35,61 %  
kyselinu mléčnou2015,15 %15,15 %  
kyselinu askorbovou1612,12 %12,12 %  

Graf

10. Jaký je Váš obecný názor na přídatné/zlepšující látky v potravinách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vím, že existují7556,82 %56,82 %  
vyhýbám se jim, jsou špatné2317,42 %17,42 %  
vím, které jsou neškodné1712,88 %12,88 %  
žádný, neřeším to1712,88 %12,88 %  

Graf

(u této otázky můžete označit více odpovědí)

11. Proč se podle Vás přidávají zlepšující přípravky do pečiva/chleba?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
prodlužují trvanlivost výrobku11486,36 %86,36 %  
zlepšují vlastnosti pečiva (např. barvu, strukturu, chuť)9975 %75 %  
zjednodušují výrobcům práci7153,79 %53,79 %  
nahrazují kvalitnější původní suroviny5843,94 %43,94 %  
zlevňují výrobek4836,36 %36,36 %  
zatěžují lidský organismus, aby pomáhaly zvyšovat obrat farmaceutickým firmám (kupujeme léky a přípravky, aby nám bylo lépe)1914,39 %14,39 %  
vsechny vyrobky budou stejbe. kazdy den v roce. tak jak jsne zvykli10,76 %0,76 %  
vybírám potraviny kde nejsou žádné...nevyznám se ve všech10,76 %0,76 %  
radši bych koupila rohlík či chleba kterej večer už bude gumovej ale čerstvém. než chleba kterej vydrží tejden a je v něm tolik škodlivin10,76 %0,76 %  

Graf

12. Uveďte prosím svůj věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 – 25 let7355,3 %55,3 %  
26 – 35 let3123,48 %23,48 %  
36 – 50 let1712,88 %12,88 %  
50 let a více64,55 %4,55 %  
15 – 18 let53,79 %3,79 %  

Graf

13. Uveďte prosím, jakého jste pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9370,45 %70,45 %  
Muž3929,55 %29,55 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Čtete/ptáte se na složení výrobku při výběru?

  • odpověď ne:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 5. Rozhoduje u Vás složení výrobku o jeho koupi?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete chléb či běžné pečivo?

2. Pečete chléb nebo pečivo sami doma?

3. Kde většinou nakupujete chléb a pečivo?

4. Čtete/ptáte se na složení výrobku při výběru?

5. Rozhoduje u Vás složení výrobku o jeho koupi?

6. Rozhoduje u Vás cena výrobku o jeho koupi?

7. Představte si pět stejných výrobků, např. chléb. V popisu složení se liší jen v jedné položce. Vybrali byste si raději chléb, který má uvedeno:

8. E 300 je podle Vás kód pro (vyberte, prosím, jednu variantu, i pokud si nejste jisti):

9. E 174 je podle Vás kód pro (vyberte, prosím, jednu variantu, i pokud si nejste jisti):

10. Jaký je Váš obecný názor na přídatné/zlepšující látky v potravinách?

11. Proč se podle Vás přidávají zlepšující přípravky do pečiva/chleba?

12. Uveďte prosím svůj věk

13. Uveďte prosím, jakého jste pohlaví

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete chléb či běžné pečivo?

2. Pečete chléb nebo pečivo sami doma?

3. Kde většinou nakupujete chléb a pečivo?

4. Čtete/ptáte se na složení výrobku při výběru?

5. Rozhoduje u Vás složení výrobku o jeho koupi?

6. Rozhoduje u Vás cena výrobku o jeho koupi?

7. Představte si pět stejných výrobků, např. chléb. V popisu složení se liší jen v jedné položce. Vybrali byste si raději chléb, který má uvedeno:

8. E 300 je podle Vás kód pro (vyberte, prosím, jednu variantu, i pokud si nejste jisti):

9. E 174 je podle Vás kód pro (vyberte, prosím, jednu variantu, i pokud si nejste jisti):

10. Jaký je Váš obecný názor na přídatné/zlepšující látky v potravinách?

11. Proč se podle Vás přidávají zlepšující přípravky do pečiva/chleba?

12. Uveďte prosím svůj věk

13. Uveďte prosím, jakého jste pohlaví

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Keindlová, H.Zlepšující přípravky v pečivu (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://zlepsujici-pripravky-v-peciv.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.