Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Změny ve spotřebních zvyklostech
Změny ve spotřebních zvyklostech
→ Máte zkušenosti s distančním vzděláváním (jako žák/student, učitel nebo rodič)? Jaké vidíte výhody a nevýhody tohoto způsobu výuky? Jsou předměty, pro které se hodí více? ←
(veřejné výsledky)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Eliška Tichá |
---|---|
Šetření: | 21. 11. 2010 - 12. 12. 2010 |
Počet respondentů: | 299 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 7.19 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 89,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:49 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Ahoj, ráda bych Vás všechny chtěla požádat o vyplnění mého dotazníku. Důvodem, proč jsem tento dotazník vytvořila je bakalářská práce. Mým cílem je zjistit, jak se změnily spotřební zvyklosti obyvatelstva v ČR a to v oblasti biopotravin. Protože, potřebuju hodně vyplněných dotazníků, aby se výzkum povedl a čas odevzdání bakalářské práce se pomalu blíží, všechny moc prosím a žádám, aby mi pomohli a dotazník vyplnili. Děkuju mooc :))
Odpovědi respondentů
1. Jste?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 227 | 75,92 % | 75,92 % |
muž | 72 | 24,08 % | 24,08 % |
2. Jaký je váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21-35 let | 259 | 86,62 % | 86,62 % |
0-20 let | 25 | 8,36 % | 8,36 % |
36-50 let | 14 | 4,68 % | 4,68 % |
51-65 let | 1 | 0,33 % | 0,33 % |
3. Nejvyšší dokončené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
střední s maturitou | 174 | 58,19 % | 58,19 % |
vysokoškolské | 110 | 36,79 % | 36,79 % |
základní | 9 | 3,01 % | 3,01 % |
střední bez maturity | 6 | 2,01 % | 2,01 % |
4. Jaký typ restaurace navštěvujete nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
mezinárodní | 110 | 36,79 % | 36,79 % |
s českou kuchyní | 109 | 36,45 % | 36,45 % |
fastfood | 40 | 13,38 % | 13,38 % |
jiný typ | 19 | 6,35 % | 6,35 % |
restaurace nenavštěvuji | 16 | 5,35 % | 5,35 % |
vegetariánskou | 5 | 1,67 % | 1,67 % |
5. Kupujete biopotraviny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 7, ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 228 | 76,25 % | 76,25 % |
ano | 71 | 23,75 % | 23,75 % |
6. Proč biopotraviny nekupujete? (Tato otázka je rozlišovací.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysoká cena | 134 | 58,77 % | 44,82 % |
zvyk na jiné potraviny | 94 | 41,23 % | 31,44 % |
nedůvěra | 70 | 30,7 % | 23,41 % |
jiný důvod | 36 | 15,79 % | 12,04 % |
nedostatek informací | 32 | 14,04 % | 10,7 % |
malý sortiment | 29 | 12,72 % | 9,7 % |
přepych | 15 | 6,58 % | 5,02 % |
7. Jaký je důvod nákupu biopotravin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zdraví | 45 | 63,38 % | 15,05 % |
chuť | 37 | 52,11 % | 12,37 % |
neobsahují pesticidy, umělá hnojiva... | 32 | 45,07 % | 10,7 % |
čerstvost | 27 | 38,03 % | 9,03 % |
šetrnost vůči životnímu prostředí | 24 | 33,8 % | 8,03 % |
móda | 5 | 7,04 % | 1,67 % |
jiný důvod | 4 | 5,63 % | 1,34 % |
8. Jak často biopotraviny nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
několikrát za měsíc | 23 | 32,39 % | 7,69 % |
1x za měsíc | 19 | 26,76 % | 6,35 % |
několikrát týdně | 12 | 16,9 % | 4,01 % |
1x týdně | 11 | 15,49 % | 3,68 % |
méně často | 6 | 8,45 % | 2,01 % |
9. Kde nakupujete biopotraviny nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
hypermarket, supermarket | 37 | 52,11 % | 12,37 % |
specializovaný obchod, prodejny zdravé výživy | 30 | 42,25 % | 10,03 % |
eko, biofarma | 2 | 2,82 % | 0,67 % |
menší obchod s potravinami | 1 | 1,41 % | 0,33 % |
prostřednictvím biobedýnek (přes internet) | 1 | 1,41 % | 0,33 % |
10. Jaké biopotraviny kupujete nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
mléčné výrobky | 42 | 59,15 % | 14,05 % |
zelenina | 27 | 38,03 % | 9,03 % |
ovoce | 20 | 28,17 % | 6,69 % |
pochutiny (sušenky) | 20 | 28,17 % | 6,69 % |
cereálie | 16 | 22,54 % | 5,35 % |
luštěniny | 14 | 19,72 % | 4,68 % |
těstoviny | 14 | 19,72 % | 4,68 % |
nápoje | 11 | 15,49 % | 3,68 % |
mouka, obiloviny | 9 | 12,68 % | 3,01 % |
jiné | 8 | 11,27 % | 2,68 % |
maso, uzeniny | 8 | 11,27 % | 2,68 % |
pečivo | 7 | 9,86 % | 2,34 % |
11. Znáte logo označující biopotraviny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 67 | 94,37 % | 22,41 % |
ne | 4 | 5,63 % | 1,34 % |
12. Odkud získáváte informace o biopotravinách?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
televize, rádio, internet | 30 | 42,25 % | 10,03 % |
přímo v obchodě | 22 | 30,99 % | 7,36 % |
od rodiny, přátel | 11 | 15,49 % | 3,68 % |
tisk | 8 | 11,27 % | 2,68 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (67,2 %)
- facebook.com (8,3 %)
- vyveska.moria.cz (6,4 %)
- email.seznam.cz (5,9 %)
- mail.studenti.czu.cz (5,5 %)
- redir.netcentrum.cz (1,7 %)
- google.cz (1,5 %)
- vyplnto.cz (1,3 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.