Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Značka a její význam

Značka a její význam

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Tesař
Šetření:16. 04. 2016 - 16. 04. 2016
Počet respondentů:43
Počet otázek (max/průměr):20 / 18.51
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:63,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:34
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 

v rámci své bakalářské práce provádím průzkum, jehož cílem je zjistit jakou mají lidé představu o pojmu značka a následně zjistit úspěšnost značky Volkswagen.

Odpovědi respondentů

1. 1. Řekněte pár slovy, co pro vás znamená pojem značka?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Druh nějakého produktu, vyráběný jistou firmou.

Firemní označení produktu

Firma, Výrobce

Firmu, tradici, kvalitu

Intidátor ceny, někdy (čím dál míň) taky kvality

Je to neco pod cim muzu vnimat kvalitu

Kvalita

Kvalita produktu

Kvalita, image

Kvalita, reprezentace,

lepšia kvalita

měla by to být záruka kvality

Mnohdy kvalitu, design, jméno

Název originálního produktu

Název, pod kterým se produkty prodávají a odlišuje kvalitu produktů

názov ktorý vypovedá o kvalite produktov

Něco na úrovni

nic

Označení produktu, který firma vyrábí, aby bylo jasné, kdo produkt udělal. Dá se podle toho odtušit třeba kvalita produktu.

Pojmenování nebo označení výrobků nebo služeb či firmy která je poskytuje

Snadno zapamatovatelny symbol, ktery umele vytvari produktum jejich hodnotu

styl, image, kvalita

Určitý výraz kvality

Zaruka kvality

Záruku určité kvality.

značka je pro mě něco, co ve mě vzbuzuje kvalitu či hodnotu.

Značka je pro mě synonymem záruky, tradice, kvality.

Značka pro me vicemene neni vubec podstatná.

znamená určitý pojem...že si pod ní něco představím

2. 2. Je pro vás značka důležitá? (Hodnocení jako ve škole)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31637,21 %37,21 %  
21330,23 %30,23 %  
4716,28 %16,28 %  
1511,63 %11,63 %  
524,65 %4,65 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.69
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.74
Směrodatná odchylka:0.86
Medián:3
Modus:3

Graf

3. 3. Jste schopni tolerovat kvalitní/hodnotné značce vyšší ceny za produkty?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3479,07 %79,07 %  
ne920,93 %20,93 %  

Graf

4. 4. V případě kladné odpovědi na předchozí otázku jmenujte, o kolik % vyšší cenu jste schopni zaplatit?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10%412,12 %9,3 %  
50%39,09 %6,98 %  
1039,09 %6,98 %  
30%26,06 %4,65 %  
15%26,06 %4,65 %  
5026,06 %4,65 %  
20%26,06 %4,65 %  
2026,06 %4,65 %  
50-70%13,03 %2,33 %  
4013,03 %2,33 %  
ostatní odpovědi 150%
Kdyz vim ze to bude kvalitnejsi tak i 40 %
25%
12
10-20%
5 %
15
o 250%
25
20 %
jak u čeho
1133,33 %25,58 % 

Graf

5. 5. Kupujete často produkty určité značky?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2457,14 %55,81 %  
ano1842,86 %41,86 %  

Graf

6. 6. V případě odpovědi ANO v předchozí otázce jmenujte, o které značky se u vás jedná?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

adidas

Adidas, Nike,

Apple, Vans, Converse

CaA

Ellseve

Garnier, Dermacol, Marks&Spencer (čaje)

Herbalife, salomon, Swarovski, armani, calvin Klein, Hugo boss, puma, playboy, Versace, guess, hyundai, vinařství Carmen

jak kdy, jak u čeho

Kosmetika Ryor, Dermacol, sportovni obuv Adidas

Loreal, Kara, Garnier, Baťa, Yves Rocher, Mary Kay

Max Factor, Vichy

nike, new yorker, hm, jack daniels

Orsay, Rieker

Pilsner Uquel, Bernard, Nokia,Samsung

Schär.

under armour

VOSS, Rebook, Vibram, Herbalife, Avon, Mary Kay, ZARA a mnoho ďalších

zara, levis

7. 7. Z jakého důvodu preferujete danou značku?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita517,24 %11,63 %  
-13,45 %2,33 %  
Desing a spolehlivost13,45 %2,33 %  
vkus, kvalita13,45 %2,33 %  
kvalita, ověřenost13,45 %2,33 %  
U oblečení a bot vysoká kvalita zpracování, dobrá zkušenost s výměnou/opravou; U kosmetiky vyhovující účinky, žádná negativní zkušenost s produkty13,45 %2,33 %  
predchádzajúce kladné skúsenosti13,45 %2,33 %  
Nepreferuji zadnou13,45 %2,33 %  
Nepreferuji ale kdyz to mas povinne tak cesky znacky13,45 %2,33 %  
dobrá zkušenost s kvalitou, dobrá cena13,45 %2,33 %  
ostatní odpovědi Kdyz uz, tak na zaklade urcitych zkusenosti. Nevybavuji si ale zadnou konkrentni preferovanou znacky
Znam jeji kvalitu
Kvalita, servis, cena
Kvalita,ozkoušený, kámoš poradil,atd...
nepreferuji
Kvalita, pro alergiky
Nepreferuji značku
Velký výběr bezlepkových jídel (celiakie).
kvůli osobní zkušenosti...líbí se mi ta značka, logo, přístup firmy
Výrobky na mě po použití dobře působí, tradice, obaly, zvyk, nenašla jsem lepší produkty
Kvalita, spolahlivost,
Kvalita, styl
Voss-výborná voda, Vibram-kvalitné, vodeodolné topánky , Herbalife a Mary Kay kvalitná a prírodná kozmetika
Reference, kvalita a osobní zkušenost
jak kdy, jak u čeho
1551,72 %34,88 % 

Graf

8. 8. Do jaké míry vás ovlivňuje reklama? (Hodnocení 1 nejvíce / 5 nejméně)

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31432,56 %32,56 %  
41432,56 %32,56 %  
5818,6 %18,6 %  
2613,95 %13,95 %  
112,33 %2,33 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.54
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.83
Směrodatná odchylka:0.91
Medián:4
Modus:3

Graf

9. 9. Vyjmenujte 5 značek automobilů, které vás napadnou jako první?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Alfa Romeo, Fiat, lancia, Mercedes- benz, Jeep

Alfa romeo, škoda, BMW, Saab, Subaru

Audi, porache, volvo, ferrari mustang

audi, volkswagen, bmw, škoda, toyota

Audi,bmw,mercedes,škoda,toyota

BMW, Honda, Opel, Škoda, Audi

BMW, Mercedes Benz

BMW, Škoda, Mercedes, Aston Martin, Volkswagen

Ferrari, Volvo, Opel, Škoda, Porsche

Fiat, Toyota, BMW, Jeep, Peguot

Hyundai, honda, audi, BMW, sangiong

Chevrolert, Audi, Porsche, BMW, Ford

Mazda opel skoda ferrary mustang

Mercedes,Fiat,Audi,Skoda,Seat,BMW

Opel, skoda, audi, nissan, bmw

opel, VW, ford, škoda, renault

passat, octavia, volvo, mc laren, audi

Skoda Ferrari mustang Octavia Mercedes

Škoda, BMV, VW, Kia, Opel

Škoda, BMW, Kia, Hyundaj, Aidi

Škoda, BMW, Porsche, Audi, Hyundai

Škoda, bmw, volvo, opel, hammer

škoda, citroen, renault, BMW, Mercedes

ŠKODA, FERARRI, VOLKSWAGEN, PEUGEOT, TOYOTA

Škoda, Fiat, Wolkswagen, Renault, BMW

Škoda, Ford, Volvo, Peugeot, VW

Škoda, Chevrolet, Volkswagen, BMW, Audi,

Škoda, kia ,renault,opel,porsche

škoda, kia, bmw, audi, ferrari

Škoda, kia, volvo, tesla, tatra

Škoda, VW, BMW, KIA, Toyota

Škoda, VW, Mercedes-Benz, BMW, Hyundai

Škoda,Audi,BMW,VW,Dodge

Tesla, BMW, Nissan, Ford a Rolls Royce

Toyota, Mazda, Škoda, Volkswagen, Renault

Trabant, Dacia, Fiat, Volkswagen, Mercedes

Volkswagen, Porsche, Fiat, Lamborghini, Škoda

volkswagen, škoda, ford, fiat, audi

Volkswagen, Škoda, Seat, Mitsubishi, Renault

Volkswagen, Škoda, Toyota, Volvo, Rolls-Royce.

Volvo, Bmw, Škoda, VW, Fiat

VW, škoda, Audi, BMW, Mercedes

VW, Škoda, Audi, Chevrolet, Lamborghini

10. 10. Ke které značce byste přiřadili slogan „Das Auto“?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Volkswagen2148,84 %48,84 %  
VW1125,58 %25,58 %  
Škoda36,98 %6,98 %  
Wolkswagen24,65 %4,65 %  
Moskvič12,33 %2,33 %  
Volswagen12,33 %2,33 %  
K Volkswagnu.12,33 %2,33 %  
Škoda, volkswagen12,33 %2,33 %  
nevim12,33 %2,33 %  
Skoda12,33 %2,33 %  

Graf

11. 11. Je pro vás značka Volkswagen známá?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4297,67 %97,67 %  
ne12,33 %2,33 %  

Graf

12. 12. Jaké vozy značky Volkswagen si hned vybavíte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Automobily

Brouk, hippies dodávka

Brouk, Passat, golf, transporter

Brouk, ten který je hodně podobný Škode Superb/Octavii

Golf

Golf

Golf

Golf Passat

golf, passat

Golf, Passat, Polo

Golf, Passat, Polo

GOLF, PASSAT, SHIROCCO, UP!, POLO, TUAREG, MULTIVAN, BORA, PHAETON, CADDY, EOS, TOURAN, CORRADO

Golf, Polo, Brouk.

Golf,Polo,Passat,Tiguan,Sharan

Jeta

neviem odpovedať

Osobni Passat,golf

Passat

Passat

Passat

passat

Passat brouk :-D a takovej ta hippies dodavka

Passat, Golf

passat, golf

passat, tiguan, touareg, golf, touran

Polo, Golf

Polo, Golf, Bora

Polo, Golf, Passat

Polo, Golf, Passat

polo, golf, passat, faeton, tiguan, tuareg, amarok

polo, golf, tuareg

Rodinne vozy...

Škoda

T2

Touareg, Tiguan, Golf, Touran

Transporter, Polo, Passat

Tranzit, passat, polo, golf, up, tiguan touareg, sciroco

Velké :D

Zadny

Žádné

žádné

žádné

žádný:)

13. 13. Vnímáte Volkswagen jako hodnotnou značku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3274,42 %74,42 %  
ne1125,58 %25,58 %  

Graf

14. 14. Z jakých důvodů byste byli ochotni tolerovat vyšší ceny značce VW?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

1%

5

auto jen tak nenakupuji....ale tolerovala bych vyšší cenu přímo úměrnou kvalitě a vybavení

Bezpečnost

Bezpečný vůz

Kdybych nevěděla co s penezi

kvalita

Kvalita

Kvalita

Kvalita

Kvalita vozů a výdrž

Kvalita vyroby

Kvalita, dobre vybavenie auta

kvalita, servisní síť

Kvalitni auto, zaruka dily, zajisteny servis

kvality

lepší výbava aut

Měli by se držet průměru.

Nebyl

Nebyli

nejsem

Německá značka aut, spřízněnost s automobily Škoda (myslím si)

Netoleroval bych

netoleroval bych je - lžou - Emise

Netusim

Netusim

Nevím

Nevim o zadnych

nevybrala by som si túto značku auta, tak by som netolerovala vyššiu cenu

Nikdy jsem nepřemýšlel, nezajímá se

Nikdy jsem nevlastnil VW a nemám s touto značkou zkušenosti, proto nevím, jestli bych vůbec byl ochoten větší cenu tolerovat

Nižší poruchovost, dostupný + (bezplatný) servis

ověřenost, kvalita

pokud by ten vůz byl kvalitní

spoľahlivosť, kvalita, dostupnosť náhradných dielov

SPOLEHLIVOST, BEZPEČÍ, SPOTŘEBA

Spolehlivost,výkonnost,vzhled

Tradice.

vw bych si nekoupila, nesplňuje mé požadavky, neodpovídá mým preferencím

Vyšší kvalita výrobků než konkurence

Z žádných důvodů.

Zadnych

Záruka kvality

15. 15. Slyšeli jste o aféře zvané „Dieselgate“ (podvádění při emisních testech)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3069,77 %69,77 %  
ne1330,23 %30,23 %  

Graf

16. 16. Snížila tato aféra ve vašich očích hodnotu značky Volkswagen?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3376,74 %76,74 %  
ano1023,26 %23,26 %  

Graf

17. 17. Myslíte si, že dojde v závislosti na „Dieselgate“ ke snížení prodeje automobilů VW

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím1432,56 %32,56 %  
spíše souhlasím1330,23 %30,23 %  
spíše nesouhlasím716,28 %16,28 %  
souhlasím511,63 %11,63 %  
nesouhlasím49,3 %9,3 %  

Graf

18. 18. Dokázal by vás problém ohledně aféry Dieselgate odradit od případného nákupu auta od VW?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3274,42 %74,42 %  
ano1125,58 %25,58 %  

Graf

19. 19. Jaký je váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-243172,09 %72,09 %  
25-32920,93 %20,93 %  
50-9924,65 %4,65 %  
33-4912,33 %2,33 %  

Graf

20. 20. Jaké je vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2353,49 %53,49 %  
Muž2046,51 %46,51 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

2. 2. Je pro vás značka důležitá? (Hodnocení jako ve škole)

3. 3. Jste schopni tolerovat kvalitní/hodnotné značce vyšší ceny za produkty?

5. 5. Kupujete často produkty určité značky?

8. 8. Do jaké míry vás ovlivňuje reklama? (Hodnocení 1 nejvíce / 5 nejméně)

10. 10. Ke které značce byste přiřadili slogan „Das Auto“?

11. 11. Je pro vás značka Volkswagen známá?

13. 13. Vnímáte Volkswagen jako hodnotnou značku?

15. 15. Slyšeli jste o aféře zvané „Dieselgate“ (podvádění při emisních testech)?

16. 16. Snížila tato aféra ve vašich očích hodnotu značky Volkswagen?

17. 17. Myslíte si, že dojde v závislosti na „Dieselgate“ ke snížení prodeje automobilů VW

18. 18. Dokázal by vás problém ohledně aféry Dieselgate odradit od případného nákupu auta od VW?

19. 19. Jaký je váš věk?

20. 20. Jaké je vaše pohlaví?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

2. 2. Je pro vás značka důležitá? (Hodnocení jako ve škole)

3. 3. Jste schopni tolerovat kvalitní/hodnotné značce vyšší ceny za produkty?

5. 5. Kupujete často produkty určité značky?

8. 8. Do jaké míry vás ovlivňuje reklama? (Hodnocení 1 nejvíce / 5 nejméně)

10. 10. Ke které značce byste přiřadili slogan „Das Auto“?

11. 11. Je pro vás značka Volkswagen známá?

13. 13. Vnímáte Volkswagen jako hodnotnou značku?

15. 15. Slyšeli jste o aféře zvané „Dieselgate“ (podvádění při emisních testech)?

16. 16. Snížila tato aféra ve vašich očích hodnotu značky Volkswagen?

17. 17. Myslíte si, že dojde v závislosti na „Dieselgate“ ke snížení prodeje automobilů VW

18. 18. Dokázal by vás problém ohledně aféry Dieselgate odradit od případného nákupu auta od VW?

19. 19. Jaký je váš věk?

20. 20. Jaké je vaše pohlaví?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Tesař, J.Značka a její význam (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://znacka-a-jeji-vyznam.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.