Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Značka, mobilní telefony

Značka, mobilní telefony

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Vlková
Šetření:17. 04. 2010 - 28. 04. 2010
Počet respondentů:77
Počet otázek (max/průměr):12 / 10.21
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:38,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem je zjistit, jak studující vysokoškoláci vnímají jednotlivé značky mobilních telefonů. Součástí je také přístup k obsahu značky. Předem děkuji za poskytnutí pravdivých informací, které použiji k seminárni práci psané na Fakultě multimediálních komunikací Univerziy Tomáše Bati ve Zlíně.

 

Vlková Michaela

Odpovědi respondentů

1. Uveďte 3 prvky, které jsou pro Vás rozhodující při výběru mobilního telefonu.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- cena - kvalita fotoaparátu - vzhled nebo značka

"bytelnost" - telefon ma pevna tlacitka, neni ze slabych plastu...atd prehlednost menu jednoduchost ovladani

Barva, tvar a jinak je mi to jedno.

cena vybavení vzhled

cena vzhled vlastnosti

cena, design, ovladani

cena, funkce, design

Cena, funkce, design. (Ne v uvedeném pořadí)

cena, funkce, vzhled

Cena, Funkce, Vzhled

cena, funkcnost, vzhled

cena, možnost vložení paměťových karet, výdrž baterie

Cena, příjemnost ovládání, odolnost a výdrž baterie

Cena, vzhled, funkce

cena, vzhled, kvalitní display

cena, vzhled, spolehlivost

cena, vzhled, značka

cena, značka, funkce

cena, značka, vzhled

design funkce cena

design, cena, aplikace

design, cena, technické parametry

design, funkce, velikost

design, značka, funkce

design, značka, materiál

Dizanj Značka Cena

Fotoaparát Design Cena

fotoaparát, klávesnice, hudební přehrávač

fotoaparát, způsob propojení s počítačem, mp3

funkce cena vzhled

Funkce Kompatabilita Přehlednost

funkce vzhled foťák

funkce značka cena

Funkce, OS (symbian), funkce

funkce, design, značka

funkce, operační systém, spolehlivost

Funkce, OS, cena, značka

funkce, značka, cena

Image značky, operační systém, funkčnost

kvalita cena funkce

kvalita spracovania, funkcie, velkost

Kvalita zpracování Operační systém Display Reproduktor

kvalita, cena, funkce

kvalita, design, značka, cena

Možnosť vložiť externú pamäťovú kartu, Mp3 prehrávač Kvalita a funkcie fotoaparátu.

ovládání, vzhled, vybavení

Paměť, display, funkce

paměť, foťák, vzhled

Podpora wifi/bluetooth Podpora pamatovych kariet aspon 2GB Fotak aspon 3,2mpx

polyfonní vyzvánění, funkční fotoaparát, mp3

Poměř cena/výkon

praktické ovládání, kapacita (zejména sms a tel. čísel), jak je velký display

qwerty klávesnice design pověst značky

valka v iraku prezident ameriky čekání na metro

velikost displeje operacni system dilenske zpracovani

velikost SD, kterou dokáže mobil přečíst možnost přehrávat mp3 značka

vybavení, vzhled, cena

výdrž baterie operační systém a software možnosti výměny dat (internet, wifi, bluetooth)

Výdrž baterie, minimum zbytečných funkcí, jednoduchá obsluha

výkon operačný systém výdrž

vzhled praktičnost cena

vzhled výkon funkce

vzhled, cena, funkce

vzhled, cena, funkce

vzhled, cena, funkce

vzhled, funkce, cena

vzhled, reference, cena

vzhled, značka, cena

vzhled,mp3 přehrávač,cena

WiFi , fotak, displej

wifi, fotoaparát, mp3

wifi,cena,foták

Znacka, cena, funkcie

značka telefonu, peníze, funkce telefonu

značka, design, cena

značka, vzhled, cena

Značka,velikost,funkce

2. Zajímáte se o jiné aktivity firmy, než je pouze výroba a prodej mobilních telefonů? (např. společenské aktivity

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6989,61 %89,61 %  
ano810,39 %10,39 %  

Graf

3. V případě zájmu o jiné aktivity firmy, které to jsou?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

CSR

Další jejich výrobky případně nějaké akce, kde své výrobky prezentují

další výrobky, spolupráce s jinými firmami

kluby, benefity

Notebook, laptop a vše ostatní...

vyroba inej elektroniky

Výroba počítačů

Výzkum nových technológii

4. Řídí se Váš výběr také na základě aktivit uvedených v otázce č. 3?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano450 %5,19 %  
ne450 %5,19 %  

Graf

5. Pokud byste vybírali mezi mobilními telefony dvou různých výrobců, ovšem se srovnatelnými parametry, podle čeho byste se rozhodovali?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Cena Spolehlivost a tradice firmy

cena

cena

cena

Cena

cena

Cena

cena

cena

cena

cena

cena a vzhled

cena a vzhled

Cena, design.

cena, funkce

Cena, kvalita

Cena, Kvalita značky výrobce

cena, případně zda jedna ze značek neni nedůvěrihodná, případně vzhled

cena, recenze, vzhled, výrobce

cena, zkušenosti

cena, značka

Ceny

ceny

design

design

dle ceny

Doporučení

Který je kvalitnější.

kvalita zpracovaní a jeho životnost

kvalita,cena

minimální rozdíly v parametrech, design, cena,

Náklonost k značce

oblíbenost značky

operacni system, dilenske zpracovani - a navic stejne parametry neznamenaji ihned stejne kvalitni displej, fotak, zpracovani prostredi apod.

OS, cena, značka

ověřenější značka

podla ceny

Podla značky z ktorou mám lepšie skúsenosti.

podle ceny

podle ceny

podle ceny

podle ceny a designu

podle designu a vlastních zkušeností s danou značkou, případně refencí známých

Podle emocí nebo náhodně, nijak zvlášť na tom nezáleží.

Podle image značky. Pokud budu mít na výběr např. sony ericsson a HTC s totožnými parametry, vyberu si HTC. Je to můj styl, není to móda. nemám rád módu. Drtivá většina značek dělá mobily podle módy. Jedině HTC a Xelibri dělá mobily s určitým stylem

podle karla

podle předchozích zkušeností se značkou, a recenzemi na daný přístroj

podle receni na tvalitu daneho telofonu a podle vzhledu telefonu, dale bych se poptala i v prodejnach o prednostech danych telefonu

podle recenzí na internetu

podle uživatelského prostředí, recenzí

podle výrobce

podle výrobce, zda vyrábí kvalitní produkty.

podle vzhledu

podle vzhledu a ceny

podle vzhledu a důvěry ke značce

podle vzhledu pokud jsou stejně drahé

podle zkusenosti - preferuji Nokia, Sony Ericsson

podle zkušeností jiných zákazníků

Podle zkušeností ostatních a designu

Podle zkušeností ostatních, známých s daným telefonem... a také podle toho,co je pro mě důležitější ( jeden z telefonů by měl třeba funkci,kterou by ten druhý neměl)

podle zkušeností s jednotlivými výrobci

podle zkušeností s tou kterou značkou

podle značky

podle značky pokud by jeden z nich byl Nokia, pokud ne tak podle ceny

Poměr cena/výkon

pověst značky, design

prednosť dávam overeným a kvalitným značkám - teda nokia

prověřená značka

Reference.

rozšírenosť, značka, user experience

Som verná Sony Ericsson.

vnímání image výrobce

Vzhled a jaké firmy to jsou

znacka

Značka Výdrž baterie Stabilita

značka

značky, ceny

6. Je pro Vás důležitá při výběru mobilního telefonu také jeho značka?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6381,82 %81,82 %  
ne1418,18 %18,18 %  

Graf

7. Co pro Vás představuje pojem „značka“? Co všechno byste zde zařadili?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

.

.

Dlhodoba a odskusana kvalita

dobrá pověst prodejce, spolehlivé a kvalitní zboží

dobre meno

firma, desing

garancia kvality výrobku, u mobilu tiež štandardy software a určitá logika ovládania, image

historie, zkušenosti, image

jedine mou zkusenost s dotycnou znackou, jinak mne nezajima

jestli je to Nokia, Samsung, Sony Ericsson apod.

jméno firmy, typický design

know-how, tradice, uživatelská podpora, doplňkový sortiment...

korporátní business, falešná "identita"

Kromě podobného designu, funkcí a ovládání telefonu je to i např. image značky, jaké povědomí ve mně vyvolává. Např. spolehlivost, poruchovost a podobně.

kvalita spolehlivost

Kvalita

kvalita za nízkou cenu

kvalita, image firmy

Kvalita, nikdy bych si nekoupil nějaký čínský noname

Kvalita, původ, rozšířenost

kvalita, spolahlivost

kvalita, tradice, popularita

kvalita, všeobecné hodnocení, záruka, vlastní zkušenost

kvalita, záruka kvality, spoľahlivosť

kvalita, zkušenosti značky

kvalitu výrobku, image

logo a vystupování firmy na veřejnosti

mám s ní spojeno kvalitní/nekvalitní, podle toho se orientuji

Marketing, dizajn ....

název

název a onen design každého výrobce

název výrobce telefonu

název výrobce, prestiž, logo,

Něco, co dělá telefonu jméno

nevim

nevím

Nevím.

nic, na znacce nezalizi.

Nokia, Siemens, Motorola...

o jaký typ výrobce se jedná-zda vyrábí i jinou techniku, jakou má firma pověst atd.

popularita značky a její reprezentativnost

pověst výrobce zaštítěná logem

Prestiž, tradice, kvalita.

prestyž, styl. Ostatní značky kopírují podle módy, takový mobil bych si nekoupil. Proč? Vůbec se tím nevymyká člověk z davu. Je jen jedním z mnoha

předem zaručená kvalita nebo naopak i nekvalitní zboží, podle toho jaká značka a u čeho je. Orientace na trhu. (i když dneska?:D kdyz¨ž to všechno vyrábějí v Asii:D)

Předchozí zkušenost

Příslib kvality

působení, zkušenosti, sympatie, reference

S pojmem značka si spojím reklamu té dané firmy, určité výrobky které se mi od té dané značky zalíbily, ale hlavně si k pojmu značka fixuji kvalitu daných výrobků a reference z mého okolí.

specifikace výrobce

Spolehlivost

spolehlivost, zkušenosti, názory

Tradice, kvalita

Tradice,renomé

tradici, kvalitu, image

typy mobilů,co já vim...mobil jako monil,na tom nezáleží od jaký je značky...jen z nokií nemam moc dobrý zkušenosti

u mobilnich telefonu mi jako "znacka", prijde pouze Iphone nebo Blackberry, u kterych se clovek muze pochlubit, ze takovy mobil ma. ostatni znacky rozhodne nelze povazovat za "znacku"

určitá skupina výrobků, které mají jméno a jsou něčím vyjímečné

vlková boha jeho to je otázka.... :D

Všeobecná známost firmy, kvalita použitých materiálů

Všeobecně známé firmy typu Samsung, Sonny Ericson, atd. + vlastní zkušenost s jednotlivými výrobci.

vybudovany trademark firmy, vetsinou zarucujiic urcitou uroven vyrobku - Nokia znama spolehlivosti, sony ericson zas levnym telefonem s hodne funkcemi apod.

Výrobce (k následujícím 3 otázkám: vůbec jsem v tom nevyznám, tak jsem všude vyplnil střední hodnotu)

výrobce

výrobce

Výrobce

výrobce

výrobek, vedení, CSR

záruka kvality jméno ve světě

záruka kvality, design, jednoduchost ovládání

záruka určité kvality

značka je to, jak se firma snaží prezentovat, působit. JAké má aktivity a tak..

značka kačka

značka představuje všechny asociace a atributy spojené s danou značkou - dá se sem zařadit prakticky všechno

Značka telefonu, např. Nokia, sony ericson

značka vytváří image produktu

8. Označte, ke kterému tvrzení mají telefony značky Apple blíže (označení 0 je neutrální, označením 2 se nejvíce přikláníte k dané odpovědi)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
spolehlivý vs. nespolehlivý2-1-0-1-2-0.6620.873
moderní vs. nemoderní2-1-0-1-2-1.3770.884
nekvalitní vs. kvalitní2-1-0-1-20.7531.147
náročný na ovládání vs. nenáročný na ovládání2-1-0-1-20.2731.341
neekologický vs. ekologický2-1-0-1-20.0520.335
praktický vs. nepraktický2-1-0-1-2-0.0911.329

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

9. Označte, ke kterému tvrzení mají telefony značky Nokia blíže (označení 0 je neutrální, označením 2 se nejvíce přikláníte k dané odpovědi)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
spolehlivý vs. nespolehlivý2-1-0-1-2-1.4550.793
moderní vs. nemoderní2-1-0-1-2-0.8960.95
nekvalitní vs. kvalitní2-1-0-1-21.2081.074
náročný na ovládání vs. nenáročný na ovládání2-1-0-1-21.1691.023
neekologický vs. ekologický2-1-0-1-20.1560.313
praktický vs. nepraktický2-1-0-1-2-0.8961.522

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

10. Označte, ke kterému tvrzení mají telefony značky Sony Ericsson blíže (označení 0 je neutrální, označením 2 se nejvíce přikláníte k dané odpovědi)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
spolehlivý vs. nespolehlivý2-1-0-1-2-0.6881.15
moderní vs. nemoderní2-1-0-1-2-0.871.048
nekvalitní vs. kvalitní2-1-0-1-20.5321.158
náročný na ovládání vs. nenáročný na ovládání2-1-0-1-20.4161.386
neekologický vs. ekologický2-1-0-1-20.130.321
praktický vs. nepraktický2-1-0-1-2-0.6751.05

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

11. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4051,95 %51,95 %  
muž3748,05 %48,05 %  

Graf

12. Trvalé bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha1519,48 %19,48 %  
Zlínský kraj1316,88 %16,88 %  
Moravskoslezský kraj1012,99 %12,99 %  
Slovensko79,09 %9,09 %  
Ústecký kraj56,49 %6,49 %  
Jihočeský kraj56,49 %6,49 %  
Středočeský kraj45,19 %5,19 %  
Pardubický kraj45,19 %5,19 %  
Jihomoravský kraj45,19 %5,19 %  
Vysočina33,9 %3,9 %  
Královehradecký kraj22,6 %2,6 %  
Liberecký kraj22,6 %2,6 %  
Olomoucký kraj22,6 %2,6 %  
most, pod ním xD11,3 %1,3 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Označte, ke kterému tvrzení mají telefony značky Apple blíže (označení 0 je neutrální, označením 2 se nejvíce přikláníte k dané odpovědi)

  • odpověď náročný na ovládání [2-1-0-1-2] nenáročný na ovládání: 0:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi moderní [2-1-0-1-2] nemoderní: 0 na otázku 8. Označte, ke kterému tvrzení mají telefony značky Apple blíže (označení 0 je neutrální, označením 2 se nejvíce přikláníte k dané odpovědi)

11. Pohlaví

  • odpověď žena:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zlínský kraj na otázku 12. Trvalé bydliště

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

2. Zajímáte se o jiné aktivity firmy, než je pouze výroba a prodej mobilních telefonů? (např. společenské aktivity

5. Pokud byste vybírali mezi mobilními telefony dvou různých výrobců, ovšem se srovnatelnými parametry, podle čeho byste se rozhodovali?

6. Je pro Vás důležitá při výběru mobilního telefonu také jeho značka?

8. Označte, ke kterému tvrzení mají telefony značky Apple blíže (označení 0 je neutrální, označením 2 se nejvíce přikláníte k dané odpovědi)

9. Označte, ke kterému tvrzení mají telefony značky Nokia blíže (označení 0 je neutrální, označením 2 se nejvíce přikláníte k dané odpovědi)

10. Označte, ke kterému tvrzení mají telefony značky Sony Ericsson blíže (označení 0 je neutrální, označením 2 se nejvíce přikláníte k dané odpovědi)

11. Pohlaví

12. Trvalé bydliště

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

2. Zajímáte se o jiné aktivity firmy, než je pouze výroba a prodej mobilních telefonů? (např. společenské aktivity

5. Pokud byste vybírali mezi mobilními telefony dvou různých výrobců, ovšem se srovnatelnými parametry, podle čeho byste se rozhodovali?

6. Je pro Vás důležitá při výběru mobilního telefonu také jeho značka?

8. Označte, ke kterému tvrzení mají telefony značky Apple blíže (označení 0 je neutrální, označením 2 se nejvíce přikláníte k dané odpovědi)

9. Označte, ke kterému tvrzení mají telefony značky Nokia blíže (označení 0 je neutrální, označením 2 se nejvíce přikláníte k dané odpovědi)

10. Označte, ke kterému tvrzení mají telefony značky Sony Ericsson blíže (označení 0 je neutrální, označením 2 se nejvíce přikláníte k dané odpovědi)

11. Pohlaví

12. Trvalé bydliště

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Vlková, M.Značka, mobilní telefony (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://znacka-mobilni-telefony.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.