Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Značka, mobilní telefony
Značka, mobilní telefony
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Michaela Vlková |
---|---|
Šetření: | 17. 04. 2010 - 28. 04. 2010 |
Počet respondentů: | 77 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 10.21 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 38,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:42 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Cílem je zjistit, jak studující vysokoškoláci vnímají jednotlivé značky mobilních telefonů. Součástí je také přístup k obsahu značky. Předem děkuji za poskytnutí pravdivých informací, které použiji k seminárni práci psané na Fakultě multimediálních komunikací Univerziy Tomáše Bati ve Zlíně.
Vlková Michaela
Odpovědi respondentů
1. Uveďte 3 prvky, které jsou pro Vás rozhodující při výběru mobilního telefonu.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- cena - kvalita fotoaparátu - vzhled nebo značka
"bytelnost" - telefon ma pevna tlacitka, neni ze slabych plastu...atd prehlednost menu jednoduchost ovladani
Barva, tvar a jinak je mi to jedno.
cena vybavení vzhled
cena vzhled vlastnosti
cena, design, ovladani
cena, funkce, design
Cena, funkce, design. (Ne v uvedeném pořadí)
cena, funkce, vzhled
Cena, Funkce, Vzhled
cena, funkcnost, vzhled
cena, možnost vložení paměťových karet, výdrž baterie
Cena, příjemnost ovládání, odolnost a výdrž baterie
Cena, vzhled, funkce
cena, vzhled, kvalitní display
cena, vzhled, spolehlivost
cena, vzhled, značka
cena, značka, funkce
cena, značka, vzhled
design funkce cena
design, cena, aplikace
design, cena, technické parametry
design, funkce, velikost
design, značka, funkce
design, značka, materiál
Dizanj Značka Cena
Fotoaparát Design Cena
fotoaparát, klávesnice, hudební přehrávač
fotoaparát, způsob propojení s počítačem, mp3
funkce cena vzhled
Funkce Kompatabilita Přehlednost
funkce vzhled foťák
funkce značka cena
Funkce, OS (symbian), funkce
funkce, design, značka
funkce, operační systém, spolehlivost
Funkce, OS, cena, značka
funkce, značka, cena
Image značky, operační systém, funkčnost
kvalita cena funkce
kvalita spracovania, funkcie, velkost
Kvalita zpracování Operační systém Display Reproduktor
kvalita, cena, funkce
kvalita, design, značka, cena
Možnosť vložiť externú pamäťovú kartu, Mp3 prehrávač Kvalita a funkcie fotoaparátu.
ovládání, vzhled, vybavení
Paměť, display, funkce
paměť, foťák, vzhled
Podpora wifi/bluetooth Podpora pamatovych kariet aspon 2GB Fotak aspon 3,2mpx
polyfonní vyzvánění, funkční fotoaparát, mp3
Poměř cena/výkon
praktické ovládání, kapacita (zejména sms a tel. čísel), jak je velký display
qwerty klávesnice design pověst značky
valka v iraku prezident ameriky čekání na metro
velikost displeje operacni system dilenske zpracovani
velikost SD, kterou dokáže mobil přečíst možnost přehrávat mp3 značka
vybavení, vzhled, cena
výdrž baterie operační systém a software možnosti výměny dat (internet, wifi, bluetooth)
Výdrž baterie, minimum zbytečných funkcí, jednoduchá obsluha
výkon operačný systém výdrž
vzhled praktičnost cena
vzhled výkon funkce
vzhled, cena, funkce
vzhled, cena, funkce
vzhled, cena, funkce
vzhled, funkce, cena
vzhled, reference, cena
vzhled, značka, cena
vzhled,mp3 přehrávač,cena
WiFi , fotak, displej
wifi, fotoaparát, mp3
wifi,cena,foták
Znacka, cena, funkcie
značka telefonu, peníze, funkce telefonu
značka, design, cena
značka, vzhled, cena
Značka,velikost,funkce
2. Zajímáte se o jiné aktivity firmy, než je pouze výroba a prodej mobilních telefonů? (např. společenské aktivity
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 3, ne → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 69 | 89,61 % | 89,61 % |
ano | 8 | 10,39 % | 10,39 % |
3. V případě zájmu o jiné aktivity firmy, které to jsou?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
CSR
Další jejich výrobky případně nějaké akce, kde své výrobky prezentují
další výrobky, spolupráce s jinými firmami
kluby, benefity
Notebook, laptop a vše ostatní...
vyroba inej elektroniky
Výroba počítačů
Výzkum nových technológii
4. Řídí se Váš výběr také na základě aktivit uvedených v otázce č. 3?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 4 | 50 % | 5,19 % |
ne | 4 | 50 % | 5,19 % |
5. Pokud byste vybírali mezi mobilními telefony dvou různých výrobců, ovšem se srovnatelnými parametry, podle čeho byste se rozhodovali?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Cena Spolehlivost a tradice firmy
cena
cena
cena
Cena
cena
Cena
cena
cena
cena
cena
cena a vzhled
cena a vzhled
Cena, design.
cena, funkce
Cena, kvalita
Cena, Kvalita značky výrobce
cena, případně zda jedna ze značek neni nedůvěrihodná, případně vzhled
cena, recenze, vzhled, výrobce
cena, zkušenosti
cena, značka
Ceny
ceny
design
design
dle ceny
Doporučení
Který je kvalitnější.
kvalita zpracovaní a jeho životnost
kvalita,cena
minimální rozdíly v parametrech, design, cena,
Náklonost k značce
oblíbenost značky
operacni system, dilenske zpracovani - a navic stejne parametry neznamenaji ihned stejne kvalitni displej, fotak, zpracovani prostredi apod.
OS, cena, značka
ověřenější značka
podla ceny
Podla značky z ktorou mám lepšie skúsenosti.
podle ceny
podle ceny
podle ceny
podle ceny a designu
podle designu a vlastních zkušeností s danou značkou, případně refencí známých
Podle emocí nebo náhodně, nijak zvlášť na tom nezáleží.
Podle image značky. Pokud budu mít na výběr např. sony ericsson a HTC s totožnými parametry, vyberu si HTC. Je to můj styl, není to móda. nemám rád módu. Drtivá většina značek dělá mobily podle módy. Jedině HTC a Xelibri dělá mobily s určitým stylem
podle karla
podle předchozích zkušeností se značkou, a recenzemi na daný přístroj
podle receni na tvalitu daneho telofonu a podle vzhledu telefonu, dale bych se poptala i v prodejnach o prednostech danych telefonu
podle recenzí na internetu
podle uživatelského prostředí, recenzí
podle výrobce
podle výrobce, zda vyrábí kvalitní produkty.
podle vzhledu
podle vzhledu a ceny
podle vzhledu a důvěry ke značce
podle vzhledu pokud jsou stejně drahé
podle zkusenosti - preferuji Nokia, Sony Ericsson
podle zkušeností jiných zákazníků
Podle zkušeností ostatních a designu
Podle zkušeností ostatních, známých s daným telefonem... a také podle toho,co je pro mě důležitější ( jeden z telefonů by měl třeba funkci,kterou by ten druhý neměl)
podle zkušeností s jednotlivými výrobci
podle zkušeností s tou kterou značkou
podle značky
podle značky pokud by jeden z nich byl Nokia, pokud ne tak podle ceny
Poměr cena/výkon
pověst značky, design
prednosť dávam overeným a kvalitným značkám - teda nokia
prověřená značka
Reference.
rozšírenosť, značka, user experience
Som verná Sony Ericsson.
vnímání image výrobce
Vzhled a jaké firmy to jsou
znacka
Značka Výdrž baterie Stabilita
značka
značky, ceny
6. Je pro Vás důležitá při výběru mobilního telefonu také jeho značka?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 63 | 81,82 % | 81,82 % |
ne | 14 | 18,18 % | 18,18 % |
7. Co pro Vás představuje pojem „značka“? Co všechno byste zde zařadili?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
.
.
Dlhodoba a odskusana kvalita
dobrá pověst prodejce, spolehlivé a kvalitní zboží
dobre meno
firma, desing
garancia kvality výrobku, u mobilu tiež štandardy software a určitá logika ovládania, image
historie, zkušenosti, image
jedine mou zkusenost s dotycnou znackou, jinak mne nezajima
jestli je to Nokia, Samsung, Sony Ericsson apod.
jméno firmy, typický design
know-how, tradice, uživatelská podpora, doplňkový sortiment...
korporátní business, falešná "identita"
Kromě podobného designu, funkcí a ovládání telefonu je to i např. image značky, jaké povědomí ve mně vyvolává. Např. spolehlivost, poruchovost a podobně.
kvalita spolehlivost
Kvalita
kvalita za nízkou cenu
kvalita, image firmy
Kvalita, nikdy bych si nekoupil nějaký čínský noname
Kvalita, původ, rozšířenost
kvalita, spolahlivost
kvalita, tradice, popularita
kvalita, všeobecné hodnocení, záruka, vlastní zkušenost
kvalita, záruka kvality, spoľahlivosť
kvalita, zkušenosti značky
kvalitu výrobku, image
logo a vystupování firmy na veřejnosti
mám s ní spojeno kvalitní/nekvalitní, podle toho se orientuji
Marketing, dizajn ....
název
název a onen design každého výrobce
název výrobce telefonu
název výrobce, prestiž, logo,
Něco, co dělá telefonu jméno
nevim
nevím
Nevím.
nic, na znacce nezalizi.
Nokia, Siemens, Motorola...
o jaký typ výrobce se jedná-zda vyrábí i jinou techniku, jakou má firma pověst atd.
popularita značky a její reprezentativnost
pověst výrobce zaštítěná logem
Prestiž, tradice, kvalita.
prestyž, styl. Ostatní značky kopírují podle módy, takový mobil bych si nekoupil. Proč? Vůbec se tím nevymyká člověk z davu. Je jen jedním z mnoha
předem zaručená kvalita nebo naopak i nekvalitní zboží, podle toho jaká značka a u čeho je. Orientace na trhu. (i když dneska?:D kdyz¨ž to všechno vyrábějí v Asii:D)
Předchozí zkušenost
Příslib kvality
působení, zkušenosti, sympatie, reference
S pojmem značka si spojím reklamu té dané firmy, určité výrobky které se mi od té dané značky zalíbily, ale hlavně si k pojmu značka fixuji kvalitu daných výrobků a reference z mého okolí.
specifikace výrobce
Spolehlivost
spolehlivost, zkušenosti, názory
Tradice, kvalita
Tradice,renomé
tradici, kvalitu, image
typy mobilů,co já vim...mobil jako monil,na tom nezáleží od jaký je značky...jen z nokií nemam moc dobrý zkušenosti
u mobilnich telefonu mi jako "znacka", prijde pouze Iphone nebo Blackberry, u kterych se clovek muze pochlubit, ze takovy mobil ma. ostatni znacky rozhodne nelze povazovat za "znacku"
určitá skupina výrobků, které mají jméno a jsou něčím vyjímečné
vlková boha jeho to je otázka.... :D
Všeobecná známost firmy, kvalita použitých materiálů
Všeobecně známé firmy typu Samsung, Sonny Ericson, atd. + vlastní zkušenost s jednotlivými výrobci.
vybudovany trademark firmy, vetsinou zarucujiic urcitou uroven vyrobku - Nokia znama spolehlivosti, sony ericson zas levnym telefonem s hodne funkcemi apod.
Výrobce (k následujícím 3 otázkám: vůbec jsem v tom nevyznám, tak jsem všude vyplnil střední hodnotu)
výrobce
výrobce
Výrobce
výrobce
výrobek, vedení, CSR
záruka kvality jméno ve světě
záruka kvality, design, jednoduchost ovládání
záruka určité kvality
značka je to, jak se firma snaží prezentovat, působit. JAké má aktivity a tak..
značka kačka
značka představuje všechny asociace a atributy spojené s danou značkou - dá se sem zařadit prakticky všechno
Značka telefonu, např. Nokia, sony ericson
značka vytváří image produktu
8. Označte, ke kterému tvrzení mají telefony značky Apple blíže (označení 0 je neutrální, označením 2 se nejvíce přikláníte k dané odpovědi)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
spolehlivý vs. nespolehlivý | 2-1-0-1-2 | -0.662 | 0.873 |
moderní vs. nemoderní | 2-1-0-1-2 | -1.377 | 0.884 |
nekvalitní vs. kvalitní | 2-1-0-1-2 | 0.753 | 1.147 |
náročný na ovládání vs. nenáročný na ovládání | 2-1-0-1-2 | 0.273 | 1.341 |
neekologický vs. ekologický | 2-1-0-1-2 | 0.052 | 0.335 |
praktický vs. nepraktický | 2-1-0-1-2 | -0.091 | 1.329 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
9. Označte, ke kterému tvrzení mají telefony značky Nokia blíže (označení 0 je neutrální, označením 2 se nejvíce přikláníte k dané odpovědi)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
spolehlivý vs. nespolehlivý | 2-1-0-1-2 | -1.455 | 0.793 |
moderní vs. nemoderní | 2-1-0-1-2 | -0.896 | 0.95 |
nekvalitní vs. kvalitní | 2-1-0-1-2 | 1.208 | 1.074 |
náročný na ovládání vs. nenáročný na ovládání | 2-1-0-1-2 | 1.169 | 1.023 |
neekologický vs. ekologický | 2-1-0-1-2 | 0.156 | 0.313 |
praktický vs. nepraktický | 2-1-0-1-2 | -0.896 | 1.522 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
10. Označte, ke kterému tvrzení mají telefony značky Sony Ericsson blíže (označení 0 je neutrální, označením 2 se nejvíce přikláníte k dané odpovědi)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
spolehlivý vs. nespolehlivý | 2-1-0-1-2 | -0.688 | 1.15 |
moderní vs. nemoderní | 2-1-0-1-2 | -0.87 | 1.048 |
nekvalitní vs. kvalitní | 2-1-0-1-2 | 0.532 | 1.158 |
náročný na ovládání vs. nenáročný na ovládání | 2-1-0-1-2 | 0.416 | 1.386 |
neekologický vs. ekologický | 2-1-0-1-2 | 0.13 | 0.321 |
praktický vs. nepraktický | 2-1-0-1-2 | -0.675 | 1.05 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
11. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 40 | 51,95 % | 51,95 % |
muž | 37 | 48,05 % | 48,05 % |
12. Trvalé bydliště
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 15 | 19,48 % | 19,48 % |
Zlínský kraj | 13 | 16,88 % | 16,88 % |
Moravskoslezský kraj | 10 | 12,99 % | 12,99 % |
Slovensko | 7 | 9,09 % | 9,09 % |
Ústecký kraj | 5 | 6,49 % | 6,49 % |
Jihočeský kraj | 5 | 6,49 % | 6,49 % |
Středočeský kraj | 4 | 5,19 % | 5,19 % |
Pardubický kraj | 4 | 5,19 % | 5,19 % |
Jihomoravský kraj | 4 | 5,19 % | 5,19 % |
Vysočina | 3 | 3,9 % | 3,9 % |
Královehradecký kraj | 2 | 2,6 % | 2,6 % |
Liberecký kraj | 2 | 2,6 % | 2,6 % |
Olomoucký kraj | 2 | 2,6 % | 2,6 % |
most, pod ním xD | 1 | 1,3 % | 1,3 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.