Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Značka versus neznámý výrobce

Značka versus neznámý výrobce

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Andrea Slížová
Šetření:03. 04. 2012 - 15. 04. 2012
Počet respondentů:247
Počet otázek (max/průměr):15 / 15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Prostřednictvím námi sestaveného dotazníku bychom rádi zjistili rozložení preferencí spotřebitelů mezi zboží značkových producentů a produkty neznámých výrobců. Chceme se zaměřit nejen na vnímaný rozdíl v ceně a kvalitě, ale také na prestiž a sympatie zákazníků k jednotlivým skupinám výrobců.

 

Pro téma jsme se rozhodli proto, že tato otázka vyvolává velké diskuze mezi spotřebiteli.

 

Odpovědi respondentů

1. Jak Vy osobně pohlížíte na renomované značky a neznámé výrobce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
b) nejsem přikloněn/a ani jedné skupině producentů13655,06 %55,06 %  
a) jsem věrný/á zavedeným značkám10542,51 %42,51 %  
c) sympatizuji spíše s novými/neznámými výrobci62,43 %2,43 %  

Graf

2. Co je pro Vás rozhodujícím kritériem pro nákup značkového produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
a) lepší kvalita10642,91 %42,91 %  
c) kvalitnější servis (opravy, reklamace, proškolení prodejci, ...) a nákupní místo5522,27 %22,27 %  
b) lepší vlastnosti, širší sortiment5321,46 %21,46 %  
d) společenská prestiž197,69 %7,69 %  
e) jiné kritérium145,67 %5,67 %  

Graf

3. Co vnímáte nejkladněji při nákupu produktu neznámého výrobce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
a) nižší cena12550,61 %50,61 %  
d) inovativní přístup k produktu (nový design, originalita,...)5622,67 %22,67 %  
b) vysoká nebo dostačující kvalita4217 %17 %  
c) citlivý přístup k zákazníkovi (rychlé reklamace, osobní kontakt, mnohdy posuvné výše cen - smlouvání,...)187,29 %7,29 %  
e) jiné62,43 %2,43 %  

Graf

4. Ve které produktové oblasti je pro Vás nejdůležitější nákup výrobku známého producenta?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
e) elektronika9638,87 %38,87 %  
d) oděvy a obuv5221,05 %21,05 %  
a) potraviny3212,96 %12,96 %  
b) hygienické potřeby, kosmetika2710,93 %10,93 %  
c) léčiva166,48 %6,48 %  
f) potřeby pro volný čas (sport, malování,...)145,67 %5,67 %  
h) zařízení domácnosti52,02 %2,02 %  
i) jiné31,21 %1,21 %  
g) módní doplňky20,81 %0,81 %  

Graf

5. Je pro Vás důležité, aby byl produkt vyroben všeobecně uznávaným výrobcem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
c) spíše ano10843,72 %43,72 %  
b) spíše ne8735,22 %35,22 %  
a) ne2911,74 %11,74 %  
d) ano239,31 %9,31 %  

Graf

6. Je pro Vás hlavním rozhodovacím kritériem při nákupu cena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
c) spíše ano14157,09 %57,09 %  
b) spíše ne6425,91 %25,91 %  
d) ano2811,34 %11,34 %  
a) ne145,67 %5,67 %  

Graf

7. Jste přesvědčení o tom, že dražší výrobek znamená vyšší kvalitu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
c) spíše ano9538,46 %38,46 %  
b) spíše ne8634,82 %34,82 %  
a) ne5522,27 %22,27 %  
d) ano114,45 %4,45 %  

Graf

8. Jste ochotni slevit ze svých požadavků na produkt, pokud to znamená výrazné snížení ceny (např. o polovinu)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
c) spíše ano12148,99 %48,99 %  
b) spíše ne7329,55 %29,55 %  
d) ano3012,15 %12,15 %  
a) ne239,31 %9,31 %  

Graf

9. Sledujete při nákupu nabídky různých prodejců a porovnáváte mezi nimi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
d) ano10642,91 %42,91 %  
c) spíše ano9739,27 %39,27 %  
b) spíše ne3714,98 %14,98 %  
a) ne72,83 %2,83 %  

Graf

10. Všímáte si, zda lidé ve Vašem okolí nakupují/používají značkové nebo neznačkové produkty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
b) spíše ne7630,77 %30,77 %  
c) spíše ano6124,7 %24,7 %  
a) ne5622,67 %22,67 %  
d) ano5421,86 %21,86 %  

Graf

11. Kolik značek/prodejců řadíte mezi své oblíbené?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
57530,36 %30,36 %  
34116,6 %16,6 %  
22911,74 %11,74 %  
42710,93 %10,93 %  
10208,1 %8,1 %  
6135,26 %5,26 %  
772,83 %2,83 %  
1562,43 %2,43 %  
062,43 %2,43 %  
152,02 %2,02 %  
ostatní odpovědi 8
20
11
30
25
12
50
145
54
187,29 %7,29 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:5.02
Minimum:2
Maximum:15
Variační rozpětí:13
Rozptyl:6.69
Směrodatná odchylka:2.59
Medián:5
Modus:5

Graf

12. Jaká měsíční částka (zaokrouhleno na tisíce) připadá na Vaši osobní spotřebu? (v Kč)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10004217 %17 %  
20003915,79 %15,79 %  
30003012,15 %12,15 %  
50002610,53 %10,53 %  
4000176,88 %6,88 %  
183,24 %3,24 %  
800072,83 %2,83 %  
600072,83 %2,83 %  
50062,43 %2,43 %  
1000062,43 %2,43 %  
ostatní odpovědi 2
3
5
7000
1500
20000
3500
9000
2500
30000
40000
0.5
30
80
800
10
200
4
16000
20
10.000
7
10000000
0.2
8
400
6
19000
600
3333
4500
5354
2.000
5923,89 %23,89 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2833.68
Minimum:2
Maximum:10000
Variační rozpětí:9998
Rozptyl:5240331.26
Směrodatná odchylka:2289.18
Medián:2000
Modus:1000

Graf

13. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
b) žena15261,54 %61,54 %  
a) muž9538,46 %38,46 %  

Graf

14. Vyberte věkovou skupinu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
a) 18-2519478,54 %78,54 %  
b) 26-404016,19 %16,19 %  
c) 41-55114,45 %4,45 %  
d) 56-6520,81 %0,81 %  

Graf

15. Jak Vy osobně vnímáte rozpočet Vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
c) našetřím na vše, co potřebuji12249,39 %49,39 %  
b) omezený6626,72 %26,72 %  
d) mohu si dovolit více než ostatní2811,34 %11,34 %  
a) velmi omezený187,29 %7,29 %  
e) finance mě neomezují135,26 %5,26 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jak Vy osobně pohlížíte na renomované značky a neznámé výrobce?

  • odpověď a) jsem věrný/á zavedeným značkám:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi d) ano na otázku 5. Je pro Vás důležité, aby byl produkt vyroben všeobecně uznávaným výrobcem?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi d) ano na otázku 5. Je pro Vás důležité, aby byl produkt vyroben všeobecně uznávaným výrobcem?

13. Jste:

  • odpověď b) žena:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi b) hygienické potřeby, kosmetika na otázku 4. Ve které produktové oblasti je pro Vás nejdůležitější nákup výrobku známého producenta?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi b) hygienické potřeby, kosmetika na otázku 4. Ve které produktové oblasti je pro Vás nejdůležitější nákup výrobku známého producenta?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak Vy osobně pohlížíte na renomované značky a neznámé výrobce?

2. Co je pro Vás rozhodujícím kritériem pro nákup značkového produktu?

3. Co vnímáte nejkladněji při nákupu produktu neznámého výrobce?

4. Ve které produktové oblasti je pro Vás nejdůležitější nákup výrobku známého producenta?

5. Je pro Vás důležité, aby byl produkt vyroben všeobecně uznávaným výrobcem?

6. Je pro Vás hlavním rozhodovacím kritériem při nákupu cena?

7. Jste přesvědčení o tom, že dražší výrobek znamená vyšší kvalitu?

8. Jste ochotni slevit ze svých požadavků na produkt, pokud to znamená výrazné snížení ceny (např. o polovinu)?

9. Sledujete při nákupu nabídky různých prodejců a porovnáváte mezi nimi?

10. Všímáte si, zda lidé ve Vašem okolí nakupují/používají značkové nebo neznačkové produkty?

11. Kolik značek/prodejců řadíte mezi své oblíbené?

12. Jaká měsíční částka (zaokrouhleno na tisíce) připadá na Vaši osobní spotřebu? (v Kč)

13. Jste:

14. Vyberte věkovou skupinu:

15. Jak Vy osobně vnímáte rozpočet Vaší domácnosti?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak Vy osobně pohlížíte na renomované značky a neznámé výrobce?

2. Co je pro Vás rozhodujícím kritériem pro nákup značkového produktu?

3. Co vnímáte nejkladněji při nákupu produktu neznámého výrobce?

4. Ve které produktové oblasti je pro Vás nejdůležitější nákup výrobku známého producenta?

5. Je pro Vás důležité, aby byl produkt vyroben všeobecně uznávaným výrobcem?

6. Je pro Vás hlavním rozhodovacím kritériem při nákupu cena?

7. Jste přesvědčení o tom, že dražší výrobek znamená vyšší kvalitu?

8. Jste ochotni slevit ze svých požadavků na produkt, pokud to znamená výrazné snížení ceny (např. o polovinu)?

9. Sledujete při nákupu nabídky různých prodejců a porovnáváte mezi nimi?

10. Všímáte si, zda lidé ve Vašem okolí nakupují/používají značkové nebo neznačkové produkty?

11. Kolik značek/prodejců řadíte mezi své oblíbené?

12. Jaká měsíční částka (zaokrouhleno na tisíce) připadá na Vaši osobní spotřebu? (v Kč)

13. Jste:

14. Vyberte věkovou skupinu:

15. Jak Vy osobně vnímáte rozpočet Vaší domácnosti?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Slížová, A.Značka versus neznámý výrobce (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://znacka-versus-neznamy-vyrobc.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.