Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Značkové potraviny - analýza chování spotřebitelů

Značkové potraviny - analýza chování spotřebitelů

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Vojkůvková
Šetření:13. 04. 2016 - 26. 04. 2016
Počet respondentů:136
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.98
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:51,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

jsem studentem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulty managementu a ekonomiky, oboru Management a ekonomika podniku a tímto bych Vás rád požádal o vyplnění dotazníku, který bude sloužit jako podklad mé bakalářské práce. Dotazník se týká problematiky postojů spotřebitelů ke značkovým potravinám (značky výrobců, originální), v porovnání s neznačkovými, privátními (např. jogurt značky Hollandia vs. jogurt privátní značky Tesco Value; Čokoláda Orion vs Čokoláda Albert Quality). Dotazník obsahuje 16 otázek a zabere Vám pár minut.

Předem děkuji za Vaši spolupráci,

Martin Zdráhala

Odpovědi respondentů

1. Bydlíte ve Zlínském Kraji? (Pokud ne, nevyplňujte tento dotazník):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano133100 %97,79 %  

Graf

2. Jak často nakupujete potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Týdně7353,68 %53,68 %  
3x za měsíc2921,32 %21,32 %  
Každý den2820,59 %20,59 %  
Měsíčně64,41 %4,41 %  

Graf

3. V jakých obchodech převážně nakupujete potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kaufland8461,76 %61,76 %  
Tesco7051,47 %51,47 %  
Lidl6346,32 %46,32 %  
Albert5036,76 %36,76 %  
Malé prodejny (Coop, Hruška, atd.)3525,74 %25,74 %  
Penny Market75,15 %5,15 %  
Billa75,15 %5,15 %  
u Vietnamky10,74 %0,74 %  
mandragora v roznove10,74 %0,74 %  
Soukromníci10,74 %0,74 %  

Graf

4. Při nákupu potravin upřednostňuji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nerozlišuji7958,09 %58,09 %  
Značky výrobců (originální, značkové)4230,88 %30,88 %  
No name potraviny (bez jména značky)128,82 %8,82 %  
Značky maloobchodů (privátní)32,21 %2,21 %  

Graf

5. Potraviny značkových výrobců (originální) považuji za kvalitní:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše souhlasím5540,44 %40,44 %  
Souhlasím3324,26 %24,26 %  
nevím2619,12 %19,12 %  
spíše nesouhlasím1712,5 %12,5 %  
nesouhlasím53,68 %3,68 %  

Graf

6. Při nákupu potravin se zajímám o nové výrobky:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše souhlasím5137,5 %37,5 %  
spíše nesouhlasím3223,53 %23,53 %  
Souhlasím2719,85 %19,85 %  
nevím1913,97 %13,97 %  
nesouhlasím75,15 %5,15 %  

Graf

7. Potraviny značkových výrobců (originální) považuji za dražší:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Souhlasím7857,35 %57,35 %  
Spíše souhlasím4633,82 %33,82 %  
nevím85,88 %5,88 %  
spíše nesouhlasím42,94 %2,94 %  

Graf

8. Při nákupu je pro mne důležitá kvalita:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím6547,79 %47,79 %  
Souhlasím5641,18 %41,18 %  
nevím85,88 %5,88 %  
spíše nesouhlasím75,15 %5,15 %  

Graf

9. Při nákupu je pro mne důležitá značka:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím5741,91 %41,91 %  
nesouhlasím2921,32 %21,32 %  
Souhlasím1813,24 %13,24 %  
spíše souhlasím1813,24 %13,24 %  
nevím128,82 %8,82 %  
Je mi to jedno, nedbám na to21,47 %1,47 %  

Graf

10. Při nákupu je pro mne důležitý obal:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím4230,88 %30,88 %  
nesouhlasím2921,32 %21,32 %  
spíše souhlasím2820,59 %20,59 %  
nevím2014,71 %14,71 %  
Souhlasím1511,03 %11,03 %  
Je mi to jedno, nedbám na to21,47 %1,47 %  

Graf

11. Při rozhodování o nákupu potravin mě ovlivňuje reklama a propagace:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím3928,68 %28,68 %  
Spíše souhlasím3626,47 %26,47 %  
nevím2921,32 %21,32 %  
Nesouhlasím2115,44 %15,44 %  
souhlasím118,09 %8,09 %  

Graf

12. Při nákupu se orientuji ve slevových akcích a nakupuji podle nich:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše souhlasím5338,97 %38,97 %  
Souhlasím4633,82 %33,82 %  
spíše nesouhlasím2216,18 %16,18 %  
nesouhlasím96,62 %6,62 %  
nevím64,41 %4,41 %  

Graf

13. Při nákupu mne ovlivňuje rozmístění potravin v prodejně

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše nesouhlasím3727,21 %27,21 %  
nevím3727,21 %27,21 %  
Spíše souhlasím3022,06 %22,06 %  
nesouhlasím1913,97 %13,97 %  
Souhlasím139,56 %9,56 %  

Graf

14. Jaké je vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7655,88 %55,88 %  
Muž6044,12 %44,12 %  

Graf

15. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-25 let4029,41 %29,41 %  
41-60 let3626,47 %26,47 %  
26-40 let3525,74 %25,74 %  
Více než 60 let2417,65 %17,65 %  
Méně než 18 let10,74 %0,74 %  

Graf

16. Jaký je Váš statut

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstaný6447,06 %47,06 %  
Student3324,26 %24,26 %  
Důchodce2316,91 %16,91 %  
OSVČ107,35 %7,35 %  
Mateřská dovolená53,68 %3,68 %  
Nezaměstnaný10,74 %0,74 %  

Graf

17. Do jaké příjmové skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15000-25000 Kč4029,41 %29,41 %  
10000-15000 Kč3928,68 %28,68 %  
do 10000 Kč3525,74 %25,74 %  
25000 Kč a více2216,18 %16,18 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 8 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. V jakých obchodech převážně nakupujete potraviny?

  • odpověď Kaufland:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Souhlasím na otázku 10. Při nákupu je pro mne důležitý obal:

4. Při nákupu potravin upřednostňuji:

  • odpověď Značky výrobců (originální, značkové):
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Souhlasím na otázku 10. Při nákupu je pro mne důležitý obal:

7. Potraviny značkových výrobců (originální) považuji za dražší:

  • odpověď Souhlasím:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi No name potraviny (bez jména značky) na otázku 4. Při nákupu potravin upřednostňuji:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Více než 60 let na otázku 15. Jaký je Váš věk?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Důchodce na otázku 16. Jaký je Váš statut

8. Při nákupu je pro mne důležitá kvalita:

  • odpověď Souhlasím:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Souhlasím na otázku 10. Při nákupu je pro mne důležitý obal:

12. Při nákupu se orientuji ve slevových akcích a nakupuji podle nich:

  • odpověď Souhlasím:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi No name potraviny (bez jména značky) na otázku 4. Při nákupu potravin upřednostňuji:

15. Jaký je Váš věk?

  • odpověď 18-25 let:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student na otázku 16. Jaký je Váš statut
  • odpověď Více než 60 let:
    • 5.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Důchodce na otázku 16. Jaký je Váš statut

16. Jaký je Váš statut

  • odpověď Důchodce:
    • 5.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Více než 60 let na otázku 15. Jaký je Váš věk?

17. Do jaké příjmové skupiny patříte?

  • odpověď 10000-15000 Kč:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Důchodce na otázku 16. Jaký je Váš statut

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Bydlíte ve Zlínském Kraji? (Pokud ne, nevyplňujte tento dotazník):

2. Jak často nakupujete potraviny?

3. V jakých obchodech převážně nakupujete potraviny?

4. Při nákupu potravin upřednostňuji:

5. Potraviny značkových výrobců (originální) považuji za kvalitní:

6. Při nákupu potravin se zajímám o nové výrobky:

7. Potraviny značkových výrobců (originální) považuji za dražší:

8. Při nákupu je pro mne důležitá kvalita:

9. Při nákupu je pro mne důležitá značka:

10. Při nákupu je pro mne důležitý obal:

11. Při rozhodování o nákupu potravin mě ovlivňuje reklama a propagace:

12. Při nákupu se orientuji ve slevových akcích a nakupuji podle nich:

13. Při nákupu mne ovlivňuje rozmístění potravin v prodejně

14. Jaké je vaše pohlaví?

15. Jaký je Váš věk?

16. Jaký je Váš statut

17. Do jaké příjmové skupiny patříte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Bydlíte ve Zlínském Kraji? (Pokud ne, nevyplňujte tento dotazník):

2. Jak často nakupujete potraviny?

3. V jakých obchodech převážně nakupujete potraviny?

4. Při nákupu potravin upřednostňuji:

5. Potraviny značkových výrobců (originální) považuji za kvalitní:

6. Při nákupu potravin se zajímám o nové výrobky:

7. Potraviny značkových výrobců (originální) považuji za dražší:

8. Při nákupu je pro mne důležitá kvalita:

9. Při nákupu je pro mne důležitá značka:

10. Při nákupu je pro mne důležitý obal:

11. Při rozhodování o nákupu potravin mě ovlivňuje reklama a propagace:

12. Při nákupu se orientuji ve slevových akcích a nakupuji podle nich:

13. Při nákupu mne ovlivňuje rozmístění potravin v prodejně

14. Jaké je vaše pohlaví?

15. Jaký je Váš věk?

16. Jaký je Váš statut

17. Do jaké příjmové skupiny patříte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Vojkůvková, V.Značkové potraviny - analýza chování spotřebitelů (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://znackove-potraviny-analyza-c.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.