Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Značkové vs. neznačkové autoservisy

Značkové vs. neznačkové autoservisy

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Jiruška
Šetření:20. 10. 2014 - 19. 11. 2014
Počet respondentů:181
Počet otázek (max/průměr):15 / 11.16
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:85,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:51
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, tímto bych Vás chtěl požádat o vyplnění dotazníku na téma značkové vs. neznačkové autoservisy. Tento dotazník bude sloužit pro diplomovou práci, která se touto problematikou zabývá. Předem děkuji za vyplnění a přeji Krásný den.

Odpovědi respondentů

1. Jakého jste pohlaví :

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž10055,25 %55,25 %  
Žena8144,75 %44,75 %  

Graf

2. Jaký je Váš věk :

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-259451,93 %51,93 %  
26-304625,41 %25,41 %  
31-35158,29 %8,29 %  
18-20105,52 %5,52 %  
41-4573,87 %3,87 %  
36-4042,21 %2,21 %  
46-5021,1 %1,1 %  
nad 5621,1 %1,1 %  
50-5510,55 %0,55 %  

Graf

3. Vlastníte vozidlo :

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, vlastním vozidlootázka č. 5, ano, ale využívám služební vozidlootázka č. 5, ne, vozidlo nevlastnímotázka č. 4, ne, ale využívám služební vozidlootázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, vlastním vozidlo13775,69 %75,69 %  
ne, vozidlo nevlastním3117,13 %17,13 %  
ne, ale využívám služební vozidlo94,97 %4,97 %  
ano, ale využívám služební vozidlo42,21 %2,21 %  

Graf

4. Plánujete v dohledné době pořízení vozidla :

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 7, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2460 %13,26 %  
Ano1640 %8,84 %  

Graf

5. Jaké je Vaše vozidlo značky

Pokud vlastníte více vozidel, vyberte pouze jedno z nich.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Škoda4632,62 %25,41 %  
renault1611,35 %8,84 %  
Volkswagen117,8 %6,08 %  
Peugeot96,38 %4,97 %  
Ford96,38 %4,97 %  
Audi53,55 %2,76 %  
BMW53,55 %2,76 %  
Mercedes-Benz42,84 %2,21 %  
Citroen32,13 %1,66 %  
Nissan32,13 %1,66 %  
Fiat32,13 %1,66 %  
Hundai32,13 %1,66 %  
Alfa Romeo32,13 %1,66 %  
Volvo32,13 %1,66 %  
Honda21,42 %1,1 %  
Dacia21,42 %1,1 %  
Opel21,42 %1,1 %  
Seat21,42 %1,1 %  
VW10,71 %0,55 %  
Chrysler10,71 %0,55 %  
ford, škoda10,71 %0,55 %  
skoda10,71 %0,55 %  
Škoda, JEEP, VW10,71 %0,55 %  
Mitsubishi, Škoda10,71 %0,55 %  
Mazda10,71 %0,55 %  
Kawasaki10,71 %0,55 %  
Dodge10,71 %0,55 %  
Jeep10,71 %0,55 %  

Graf

6. Jak je Vaše vozidlo staré

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 10 let6243,97 %34,25 %  
1-2 roky1913,48 %10,5 %  
7-8 let1913,48 %10,5 %  
5-6 let1611,35 %8,84 %  
3-4 roky149,93 %7,73 %  
9-10 let107,09 %5,52 %  
vlastním veterána (vozidlo starší 30 let)21,42 %1,1 %  

Graf

7. Co je pro Vás důležité při volbě autoservisů

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena11070,06 %60,77 %  
přístup a jednání zaměstnanců9761,78 %53,59 %  
kvalita služeb8554,14 %46,96 %  
osobní zkušenost5937,58 %32,6 %  
doporučení4428,03 %24,31 %  
dostupnost3723,57 %20,44 %  
dobré jméno2918,47 %16,02 %  
doplňkové služby (zapůjčení vozidla, prodej příslušenství a náhradních dílů2616,56 %14,36 %  
kvalita provedené práce21,27 %1,1 %  
kvalita odvedené práce10,64 %0,55 %  
Kvalita10,64 %0,55 %  
kvalita služeb a předchozí zkušenost!10,64 %0,55 %  
Kvalitni servis, seriozni jednani, doporuceni10,64 %0,55 %  
Ocením, když vedoucí autoservisu informuje v průběhu opravy o dalších případných nedostatcích na autě a po domluvě provede i další servisní úkon. Dále ocením kompletní služby (odtah, řešení a opravy pojistných událostí, pneuservis, geometrie náprav) 10,64 %0,55 %  
nevyužívám služeb servisů10,64 %0,55 %  
vše si dělám sám 10,64 %0,55 %  
Rychlost10,64 %0,55 %  

Graf

8. Zjišťujete si informace o servisu, který hodláte navštívit

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 9, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13585,99 %74,59 %  
Ne2214,01 %12,15 %  

Graf

9. Jak požadované informace získáváte

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doporučení11282,96 %61,88 %  
internet (forum, recenze,..)8059,26 %44,2 %  
osobní návštěva4936,3 %27,07 %  
Návštěva webových stránek servisu4331,85 %23,76 %  
reklama42,96 %2,21 %  
přátelé, kteří jej opakovaně využili10,74 %0,55 %  
Moji dobří přátelé pracují v servisech10,74 %0,55 %  

Graf

10. Jaký servis preferujete ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [značkovýotázka č. 12, neznačkovýotázka č. 11, ani jeden, záleží na situaciotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ani jeden, záleží na situaci7044,59 %38,67 %  
neznačkový5635,67 %30,94 %  
značkový3119,75 %17,13 %  

Graf

11. Z jakého důvodu preferujete právě neznačkový autoservis ?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

1) cena, cena a ještě jednou cena 2) osobní velmi pozitivní zkušenost s "mým" servisem

auto je staré 10 let.

Bývá levnější, vede ho podnikatel zodpovídající svým jménem a zaměstnává většinou dospělé zkušené automechaniky.

cena

cena

Cena

cena

Cena

cena

cena

cena - sleva rychlost ochota

cena, často vyšší kvalita

Cena, oprava a ne výměna

Cena, osobní známost

cena, přístup k řešení problému, zkušenosti přátel a známých

Cena, rodinný servisman, známý.

dlouhodobá zkušenost

Důležité jsou pro mě reference a doporučení, než označení "značkový autoservis"

Důvěra

garážník mi vždy vyhoví, rychlost a cena

Hlavním důvodem je cena versus domluva o provedení práce v rámci lidskosti, jinými slovy, pokud není potřeba dát tam drahý autodíl, dá se tam levný krám a funguje to stejně :-D

I značkové servisy mají své uplatnění u specifických značek automobilů (např. Bentley, Jaguar, Ferrari a další). Tyto zmíněné značkové servisiy zpravidla musí majitelé exkluzivních vozů navštívit z hlediska použítí speciálních diagnostických zařízení, speciálních přípravků pro servisní operace a možnosti objednání originálních dílů. Já jako uživatel běžně dostupného vozu preferuji neznačkový autoservis na kvalitní úrovni, který provádí opravy vozidel všech značek. Nabízí dle mého názoru lepší vztah mezi autoservisem a klientem. Výhodou je zejména lepší cena za hodinovou sazbu, možnost montáže použitých dílů, použití repasovaných dílů, lepší a osobnější komunikace vedoucího autoservisu s klientem.

Je levnější a zaměstnanci mají větší zkušenosti

Je levnější, a když ví kam má člověk jít a hlavně za kým, je oprava rychlejší a mohdy kvalitnější

Je levnější.

jsou levnější

k základní údržbě vozu naprosto dostačující varianta, osobně jsem zažil i případy kdy neznačkový servis vyřešil závadu lépe než značkový další důvod je že si všechen servis dělám defakto sám a na ostatní navštívím kamarády, značkový servis nepotřebuji

Ke staršímu auto neznačkový, u nového auta jednoznačně značkový

kvůli ceně

Lepsi ceny a pristup k vozidlu.

lepsie ceny za rovnaku pracu

Lepší cena

levnejsi nahradni dily, levnejsi cena za praci. Lepsi chovani k zakaznikovi

mám známého automechanika, který pracuje v neznačkovém autoservisu

nemám dobré zkušenosti se značkovým servisem a to se jedná přímo o prodejnu, kde byl vůz pořízen.. vymýšlejí si věci navíc, aby co nejvíc vydělali a ze zákazníka zdírají kůži. teď jezdím do servise ke známému a nemám jediný problém, vše klape, je mnohem flexibilnější a cena je také mnohem příznivější, navíc raději podpořím českého živnostníka než nadnárodní společnost.

Nemám dobré zkušenosti se značkovým servisem.

Nikdy jsem v autorizovanem servisu nebyl, ale spousta přátel ma negativní zkušenost. Jak u osobních tak u nákladních aut.

nízké ceny

Nizsi ceny

Nižší cena a stalo se nám, že jsme dali auto do značkového servisu a na technické stejně našli chybu

Nižší ceny, léta ozkoušený servis

Po zkušenostech lépe odvedená práce za nijak přemrštěnou cenu.

protože jde o staré auto, které potřebuji jen "zalepit" aby fungovalo, nehodlám do něho investovat víc než je nezbytně nutné. U nového je situace a můj přístup úplně jiný.

Předešlé zkušenosti s kvalitní prací, vřelým jednáním zaměstnanců a mnohem přijatelnější ceny než ve značkovém autoservisu.

Rychlé vyřízení servisu s podstatně nižší cenou za opravu oproti značkovým autoservisům.

Rychlost, domluva, tradice, cena

Stejná nebo přiměřená úroveň služeb za nižší cenu, avšak za podmínky odpovědného přístupu, zkušeného personálu a dobrých recenzí autoservisu.

U značkového autoservisu platím především za tu značku. Neznačkový je pro mě levnější a výsledek opravy je shodný se značkovým servisem.

umí opravit, nejen vyměnit

V podstatě udělají stejně kvalitní práci za nižší cenu a jsou dostupnější. Navíc mnou zvolené servisy používají značkové náhradní díly, takže nemusím mít obavu, že mě právě náhradní díly zklamou.

větší kvalita práce oproti autorizovanému servisu

Většinou hlavně kvůli ceně, která bývá ve značkových servisech mnohem vyšší. Zároveň vyhledávám servisy v blízkosti bydliště, aby nebylo komplikované se do servisu přesunout a auto následně vyzvednout. Mé auto je zároveň staré, takže opravy ve značkovém servise se zřejmě už nevyplatí.

Všichni z rodiny s ním mají dobré zkušenosti

znackovy na 18r. stare auto?

známost

Znamost

12. Z jakého důvodu preferujete právě značkový autoservis ?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

dostupnost značkových dílů + lepší reklamace, než u neznačkového

Je kvalitní

Jelikož prozatím nemám důvěru v servisy neznačkové.

Jistota odbornosti (znalosti vozidla), ručení za opravy

jistota použitých originálních materiálů

Jistota služeb, zázemí, záruky, kvality

Kvalita služeb, originální náhradní díly

Kvalita služeb, záruka auta, jednání, prostředí servisu

kvalita, profesionalita

Kvuli kvalite sluzeb. Predpokladam, ze mi do auta nedaji zadne falesne dily.

Nabidka kvalitnich nahradnich dilu, profesionalni jednani a pravidelne servisni prohlidky

originální díly, jistota profesionality

Originální náhradní díly.

osobní zkušennost

Pokud je auto v záruce vždy preferuji značkový autorizovaný servis

Protože je značkový - pracovní postupy, díly.

Rychlejší a lepsi řešení problémů, včetně náhradních dilu.

Servisuji ve značkovém servise, kde jsem vozidlo zakoupil jako nové, mám tedy slevu jak na náhradní díly, tak i na práci automechanika. Důležítá je také kvalita práce a kvalita originálních náhradních dílů, které díky zmíněné slevě, nejsou o moc dražší než díly z druhovýroby. Bonusem pak jsou různé jarní a podzimní kontrolní akce, příprava auta na léto/zimu, nebo ruční mytí auta zdarma.

Uroven kvality kontrolovana automobilkou. Garance a kvalita.

Z důvodu, že mám opravdu drahé auto, které nezvládne opravit každý autoservis, musím volit autorizované autoservisy AUDI:-)

záruka

Zkusenosti a profi diagnostiky s konkretni znackou, zaruka

13. Myslíte si, že všechny servisní úkony, které Vám v servisu doporučí jsou opravdu nutné

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano5333,76 %29,28 %  
Ne4528,66 %24,86 %  
Spíše ne4428,03 %24,31 %  
Ano85,1 %4,42 %  
Nevím, nedukážu posoudit74,46 %3,87 %  

Graf

14. Kolik jste ochotni investovat do pravidelného servisu svého vozidla ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2 000 - 5 000 Kč6642,04 %36,46 %  
1 000 - 2 000 Kč4629,3 %25,41 %  
5 000 - 10 000 Kč1912,1 %10,5 %  
do 1 000 Kč1912,1 %10,5 %  
více než 10 000 Kč74,46 %3,87 %  

Graf

15. Při pravidelné servisní prohlídce byla zjištěna závada, která přímo neohrožuje bezpečnost a provozuschopnost vozidla, ale která se bude postupně zhoršovat a v dohledné době si vyžádá servisní zásah. Jak se k tomuto problému postavíte ?

Jedná se například o závadu typu : Opotřebení brzd (výměna brzdových segmentů nutá do 5 000 km), případně opotřebení spojky (výměna nutná do 10 000 km)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rozhodnu se podle ceny opravy6742,68 %37,02 %  
využiji situace, že je vozidlo v servisu a nechám závadu odstranit6340,13 %34,81 %  
nechám zatím opravit jen nejzávažnější závadu2113,38 %11,6 %  
rozuhodnu se podle ceny opravy31,91 %1,66 %  
nechci aby vozidlo opravili, oprava se provede až nebude možné vozidlem jezdit31,91 %1,66 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakého jste pohlaví :

2. Jaký je Váš věk :

3. Vlastníte vozidlo :

4. Plánujete v dohledné době pořízení vozidla :

5. Jaké je Vaše vozidlo značky

6. Jak je Vaše vozidlo staré

7. Co je pro Vás důležité při volbě autoservisů

8. Zjišťujete si informace o servisu, který hodláte navštívit

9. Jak požadované informace získáváte

10. Jaký servis preferujete ?

13. Myslíte si, že všechny servisní úkony, které Vám v servisu doporučí jsou opravdu nutné

14. Kolik jste ochotni investovat do pravidelného servisu svého vozidla ?

15. Při pravidelné servisní prohlídce byla zjištěna závada, která přímo neohrožuje bezpečnost a provozuschopnost vozidla, ale která se bude postupně zhoršovat a v dohledné době si vyžádá servisní zásah. Jak se k tomuto problému postavíte ?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakého jste pohlaví :

2. Jaký je Váš věk :

3. Vlastníte vozidlo :

4. Plánujete v dohledné době pořízení vozidla :

5. Jaké je Vaše vozidlo značky

6. Jak je Vaše vozidlo staré

7. Co je pro Vás důležité při volbě autoservisů

8. Zjišťujete si informace o servisu, který hodláte navštívit

9. Jak požadované informace získáváte

10. Jaký servis preferujete ?

13. Myslíte si, že všechny servisní úkony, které Vám v servisu doporučí jsou opravdu nutné

14. Kolik jste ochotni investovat do pravidelného servisu svého vozidla ?

15. Při pravidelné servisní prohlídce byla zjištěna závada, která přímo neohrožuje bezpečnost a provozuschopnost vozidla, ale která se bude postupně zhoršovat a v dohledné době si vyžádá servisní zásah. Jak se k tomuto problému postavíte ?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Jiruška, P.Značkové vs. neznačkové autoservisy (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://znackove-vs-neznackove-autos.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.