Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Znalost cen a vnímaná cenová hladina potravinových maloobch. řetězců

Znalost cen a vnímaná cenová hladina potravinových maloobch. řetězců

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ondrej Jahelka
Šetření:23. 11. 2015 - 26. 11. 2015
Počet respondentů:110
Počet otázek (max/průměr):16 / 16
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:44,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:49
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den/ Ahoj

chtěli bychom Vás poprosit o vyplnění krátkého dotazníků, který má za úkol zjistit znalost cen různých výrobků mezi spotřebiteli a vnímanou cenovou hladinu různých produktů.

Předem děkujeme za vyplnění

Ondra, Martin, Michal a Lenka!

Odpovědi respondentů

1. Který maloobchodní řetězec vnímáte jako nejlevnější a který jako nejdražší ?

Nejlevnější - 1, Nejdražší - 7

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Kaufland2.7822.516
Penny2.9913.264
Globus4.3362.896
Albert4.5822.316
Billa6.1821.931
Lidl2.7362.449
Tesco4.3913.165

Graf

2. Seřaďte řetězce podle vámi vnímané kvality nabízených produktů.

Kvalitní - 1, Nekvalitní - 7

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Kaufland4.5452.739
Penny5.2643.849
Albert4.3452.99
Globus3.2094.347
Billa3.5273.504
Lidl3.1553.603
Tesco3.9553.389

Graf

3. Hledáte slevy v potravinových řetězcích až na místě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7770 %70 %  
Nehledám slevy1816,36 %16,36 %  
Ne1513,64 %13,64 %  

Graf

4. Rozhodujete se pro nákup na základě slevových letáků? Donutí vás leták navštívit prodejnu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6861,82 %61,82 %  
Ano4238,18 %38,18 %  

Graf

5. Jaká je vámi vnímaná cena za 1 litr běžného mléka ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
201614,55 %14,55 %  
151614,55 %14,55 %  
181311,82 %11,82 %  
121110 %10 %  
1087,27 %7,27 %  
1487,27 %7,27 %  
2576,36 %6,36 %  
1965,45 %5,45 %  
1654,55 %4,55 %  
1343,64 %3,64 %  
ostatní odpovědi 17
22
21
30
8.90
23
24.99999999999999999999999999999999999999999999999
2
11.90
24
11
9.9
1614,55 %14,55 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:16.51
Minimum:10
Maximum:25
Variační rozpětí:15
Rozptyl:14.3
Směrodatná odchylka:3.78
Medián:16
Modus:20

Graf

6. Jaká je vámi vnímaná cena za běžné máslo ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
303128,18 %28,18 %  
351816,36 %16,36 %  
401715,45 %15,45 %  
2598,18 %8,18 %  
2843,64 %3,64 %  
3843,64 %3,64 %  
3232,73 %2,73 %  
2932,73 %2,73 %  
1621,82 %1,82 %  
3121,82 %1,82 %  
ostatní odpovědi 15
50
36
21
49.99999999999999999999999999999999999999999999999
26
41
33
39
20.90
20
45
19.9
100
27
1715,45 %15,45 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:32.38
Minimum:20
Maximum:41
Variační rozpětí:21
Rozptyl:26.6
Směrodatná odchylka:5.16
Medián:30
Modus:30

Graf

7. Jaká je vámi vnímaná cena za běžný bílý jogurt ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
102421,82 %21,82 %  
151614,55 %14,55 %  
81513,64 %13,64 %  
91110 %10 %  
12109,09 %9,09 %  
765,45 %5,45 %  
665,45 %5,45 %  
2065,45 %5,45 %  
543,64 %3,64 %  
1332,73 %2,73 %  
ostatní odpovědi 14
9.9
9.99999999999999999999999999999999999999999999999
16
9.90
4.9
115
19
98,18 %8,18 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:10.69
Minimum:6
Maximum:20
Variační rozpětí:14
Rozptyl:10
Směrodatná odchylka:3.16
Medián:10
Modus:10

Graf

8. Jaká je vámi vnímaná cena za plato 10 vajíček?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
304137,27 %37,27 %  
351110 %10 %  
5098,18 %8,18 %  
2598,18 %8,18 %  
4054,55 %4,55 %  
2943,64 %3,64 %  
2743,64 %3,64 %  
2032,73 %2,73 %  
3232,73 %2,73 %  
3432,73 %2,73 %  
ostatní odpovědi 60
39
17
38
26
49.99999999999999999999999999999999999999999999999
33
28
21.90
24
36
15
19.9
44
70
22
1816,36 %16,36 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:32.33
Minimum:20
Maximum:50
Variační rozpětí:30
Rozptyl:45.56
Směrodatná odchylka:6.75
Medián:30
Modus:30

Graf

9. Jaká je vámi vnímaná cena za 100g balení běžné kuřecí šunky ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
201917,27 %17,27 %  
151917,27 %17,27 %  
251715,45 %15,45 %  
301513,64 %13,64 %  
2265,45 %5,45 %  
1854,55 %4,55 %  
1643,64 %3,64 %  
2732,73 %2,73 %  
1732,73 %2,73 %  
1421,82 %1,82 %  
ostatní odpovědi 24
11
8.50
80
36
19.99999999999999999999999999999999999999999999999
32
19
26
45
19.90
23
13
29
24.9
12
1715,45 %15,45 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:21.52
Minimum:14
Maximum:30
Variační rozpětí:16
Rozptyl:25.97
Směrodatná odchylka:5.1
Medián:20
Modus:20

Graf

10. Jaká je vámi vnímaná cena za balení těstovin ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
202018,18 %18,18 %  
301816,36 %16,36 %  
151311,82 %11,82 %  
251110 %10 %  
4065,45 %5,45 %  
3565,45 %5,45 %  
1043,64 %3,64 %  
1843,64 %3,64 %  
5032,73 %2,73 %  
1632,73 %2,73 %  
ostatní odpovědi 45
23
6.50
8
17
0
13
19.99999999999999999999999999999999999999999999999
34
66
12.90
12
11
37
29
9.9
60
22
28
32
2220 %20 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:24.14
Minimum:10
Maximum:45
Variační rozpětí:35
Rozptyl:71.72
Směrodatná odchylka:8.47
Medián:22.5
Modus:20

Graf

11. Jaká je vámi vnímaná cena za běžný kečup ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
302724,55 %24,55 %  
401614,55 %14,55 %  
201513,64 %13,64 %  
251513,64 %13,64 %  
35109,09 %9,09 %  
5054,55 %4,55 %  
4543,64 %3,64 %  
3832,73 %2,73 %  
6021,82 %1,82 %  
1510,91 %0,91 %  
ostatní odpovědi 0
19.99999999999999999999999999999999999999999999999
28
36
21.90
100
70
23
29.9
33
29
27
1210,91 %10,91 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:31.57
Minimum:20
Maximum:50
Variační rozpětí:30
Rozptyl:62.07
Směrodatná odchylka:7.88
Medián:30
Modus:30

Graf

12. Jaká je vámi vnímaná cena za 1 l běžného ovocného džusu ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
302522,73 %22,73 %  
352018,18 %18,18 %  
251614,55 %14,55 %  
401513,64 %13,64 %  
5098,18 %8,18 %  
2087,27 %7,27 %  
3221,82 %1,82 %  
4521,82 %1,82 %  
1610,91 %0,91 %  
1210,91 %0,91 %  
ostatní odpovědi 28
0
34.99999999999999999999999999999999999999999999999
19.90
15
37
19.9
14
26
39
23
1110 %10 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:31.92
Minimum:19.9
Maximum:50
Variační rozpětí:30.1
Rozptyl:53.72
Směrodatná odchylka:7.33
Medián:30
Modus:30

Graf

13. Jaká je vámi vnímaná cena za 1,5 l balení perlivé vody ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
102623,64 %23,64 %  
121816,36 %16,36 %  
151412,73 %12,73 %  
598,18 %8,18 %  
865,45 %5,45 %  
1354,55 %4,55 %  
443,64 %3,64 %  
1432,73 %2,73 %  
332,73 %2,73 %  
932,73 %2,73 %  
ostatní odpovědi 6
20
25
11
16
7.99999999999999999999999999999999999999999999999
17
3.90
70
75
7
3.9
18
2
1917,27 %17,27 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:10.69
Minimum:3.9
Maximum:20
Variační rozpětí:16.1
Rozptyl:12.45
Směrodatná odchylka:3.53
Medián:10
Modus:10

Graf

14. Jaká je vámi vnímaná cena za 1 litr běžného slunečnicového oleje ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
302724,55 %24,55 %  
402220 %20 %  
351210,91 %10,91 %  
251110 %10 %  
2087,27 %7,27 %  
1532,73 %2,73 %  
2832,73 %2,73 %  
4532,73 %2,73 %  
5032,73 %2,73 %  
3221,82 %1,82 %  
ostatní odpovědi 0
38
19.99999999999999999999999999999999999999999999999
27
69
28.90
60
34
29
18
19.9
33
39
55
31
70
1614,55 %14,55 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:32.28
Minimum:19.9
Maximum:50
Variační rozpětí:30.1
Rozptyl:49.85
Směrodatná odchylka:7.06
Medián:30
Modus:30

Graf

15. Jaká je vámi vnímaná cena za 20g pytlík pepře ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
102320,91 %20,91 %  
151816,36 %16,36 %  
51210,91 %10,91 %  
81210,91 %10,91 %  
2076,36 %6,36 %  
1265,45 %5,45 %  
765,45 %5,45 %  
654,55 %4,55 %  
1343,64 %3,64 %  
3032,73 %2,73 %  
ostatní odpovědi 14
3.50
1
9.99999999999999999999999999999999999999999999999
3
24
4
25
9.90
16
17
3.9
9
18
1412,73 %12,73 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:10.86
Minimum:5
Maximum:20
Variační rozpětí:15
Rozptyl:18.02
Směrodatná odchylka:4.25
Medián:10
Modus:10

Graf

16. Jaká je vámi vnímaná cena za tatranku ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
83229,09 %29,09 %  
102522,73 %22,73 %  
15109,09 %9,09 %  
976,36 %6,36 %  
776,36 %6,36 %  
1254,55 %4,55 %  
554,55 %4,55 %  
654,55 %4,55 %  
3021,82 %1,82 %  
1810,91 %0,91 %  
ostatní odpovědi 4
20
5.99999999999999999999999999999999999999999999999
50
9.90
35
11
14
80
6.9
23
1110 %10 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:9.72
Minimum:5
Maximum:23
Variační rozpětí:18
Rozptyl:9.5
Směrodatná odchylka:3.08
Medián:9
Modus:8

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Rozhodujete se pro nákup na základě slevových letáků? Donutí vás leták navštívit prodejnu?

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nehledám slevy na otázku 3. Hledáte slevy v potravinových řetězcích až na místě?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 20 - 30 > na otázku 5. Jaká je vámi vnímaná cena za 1 litr běžného mléka ?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Který maloobchodní řetězec vnímáte jako nejlevnější a který jako nejdražší ?

2. Seřaďte řetězce podle vámi vnímané kvality nabízených produktů.

3. Hledáte slevy v potravinových řetězcích až na místě?

4. Rozhodujete se pro nákup na základě slevových letáků? Donutí vás leták navštívit prodejnu?

5. Jaká je vámi vnímaná cena za 1 litr běžného mléka ?

6. Jaká je vámi vnímaná cena za běžné máslo ?

7. Jaká je vámi vnímaná cena za běžný bílý jogurt ?

8. Jaká je vámi vnímaná cena za plato 10 vajíček?

9. Jaká je vámi vnímaná cena za 100g balení běžné kuřecí šunky ?

10. Jaká je vámi vnímaná cena za balení těstovin ?

11. Jaká je vámi vnímaná cena za běžný kečup ?

12. Jaká je vámi vnímaná cena za 1 l běžného ovocného džusu ?

13. Jaká je vámi vnímaná cena za 1,5 l balení perlivé vody ?

14. Jaká je vámi vnímaná cena za 1 litr běžného slunečnicového oleje ?

15. Jaká je vámi vnímaná cena za 20g pytlík pepře ?

16. Jaká je vámi vnímaná cena za tatranku ?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Který maloobchodní řetězec vnímáte jako nejlevnější a který jako nejdražší ?

2. Seřaďte řetězce podle vámi vnímané kvality nabízených produktů.

3. Hledáte slevy v potravinových řetězcích až na místě?

4. Rozhodujete se pro nákup na základě slevových letáků? Donutí vás leták navštívit prodejnu?

5. Jaká je vámi vnímaná cena za 1 litr běžného mléka ?

6. Jaká je vámi vnímaná cena za běžné máslo ?

7. Jaká je vámi vnímaná cena za běžný bílý jogurt ?

8. Jaká je vámi vnímaná cena za plato 10 vajíček?

9. Jaká je vámi vnímaná cena za 100g balení běžné kuřecí šunky ?

10. Jaká je vámi vnímaná cena za balení těstovin ?

11. Jaká je vámi vnímaná cena za běžný kečup ?

12. Jaká je vámi vnímaná cena za 1 l běžného ovocného džusu ?

13. Jaká je vámi vnímaná cena za 1,5 l balení perlivé vody ?

14. Jaká je vámi vnímaná cena za 1 litr běžného slunečnicového oleje ?

15. Jaká je vámi vnímaná cena za 20g pytlík pepře ?

16. Jaká je vámi vnímaná cena za tatranku ?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Jahelka, O.Znalost cen a vnímaná cenová hladina potravinových maloobch. řetězců (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://znalost-cen-mezi-spotrebitel.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.