Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Znalost cen a vnímaná cenová hladina potravinových maloobch. řetězců

Znalost cen a vnímaná cenová hladina potravinových maloobch. řetězců

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ondrej Jahelka
Šetření:23. 11. 2015 - 26. 11. 2015
Počet respondentů:110
Počet otázek (max/průměr):16 / 16
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:44,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:49
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den/ Ahoj

chtěli bychom Vás poprosit o vyplnění krátkého dotazníků, který má za úkol zjistit znalost cen různých výrobků mezi spotřebiteli a vnímanou cenovou hladinu různých produktů.

Předem děkujeme za vyplnění

Ondra, Martin, Michal a Lenka!

Odpovědi respondentů

1. Který maloobchodní řetězec vnímáte jako nejlevnější a který jako nejdražší ?

Nejlevnější - 1, Nejdražší - 7

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Kaufland2.7822.516
Penny2.9913.264
Globus4.3362.896
Albert4.5822.316
Billa6.1821.931
Lidl2.7362.449
Tesco4.3913.165

Graf

2. Seřaďte řetězce podle vámi vnímané kvality nabízených produktů.

Kvalitní - 1, Nekvalitní - 7

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Kaufland4.5452.739
Penny5.2643.849
Albert4.3452.99
Globus3.2094.347
Billa3.5273.504
Lidl3.1553.603
Tesco3.9553.389

Graf

3. Hledáte slevy v potravinových řetězcích až na místě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7770 %70 %  
Nehledám slevy1816,36 %16,36 %  
Ne1513,64 %13,64 %  

Graf

4. Rozhodujete se pro nákup na základě slevových letáků? Donutí vás leták navštívit prodejnu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6861,82 %61,82 %  
Ano4238,18 %38,18 %  

Graf

5. Jaká je vámi vnímaná cena za 1 litr běžného mléka ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
201614,55 %14,55 %  
151614,55 %14,55 %  
181311,82 %11,82 %  
121110 %10 %  
1087,27 %7,27 %  
1487,27 %7,27 %  
2576,36 %6,36 %  
1965,45 %5,45 %  
1654,55 %4,55 %  
1343,64 %3,64 %  
ostatní odpovědi 17
22
21
30
8.90
23
24.99999999999999999999999999999999999999999999999
2
11.90
24
11
9.9
1614,55 %14,55 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:16.51
Minimum:10
Maximum:25
Variační rozpětí:15
Rozptyl:14.3
Směrodatná odchylka:3.78
Medián:16
Modus:20

Graf

6. Jaká je vámi vnímaná cena za běžné máslo ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
303128,18 %28,18 %  
351816,36 %16,36 %  
401715,45 %15,45 %  
2598,18 %8,18 %  
2843,64 %3,64 %  
3843,64 %3,64 %  
3232,73 %2,73 %  
2932,73 %2,73 %  
1621,82 %1,82 %  
3121,82 %1,82 %  
ostatní odpovědi 15
50
36
21
49.99999999999999999999999999999999999999999999999
26
41
33
39
20.90
20
45
19.9
100
27
1715,45 %15,45 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:32.38
Minimum:20
Maximum:41
Variační rozpětí:21
Rozptyl:26.6
Směrodatná odchylka:5.16
Medián:30
Modus:30

Graf

7. Jaká je vámi vnímaná cena za běžný bílý jogurt ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
102421,82 %21,82 %  
151614,55 %14,55 %  
81513,64 %13,64 %  
91110 %10 %  
12109,09 %9,09 %  
765,45 %5,45 %  
665,45 %5,45 %  
2065,45 %5,45 %  
543,64 %3,64 %  
1332,73 %2,73 %  
ostatní odpovědi 14
9.9
9.99999999999999999999999999999999999999999999999
16
9.90
4.9
115
19
98,18 %8,18 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:10.69
Minimum:6
Maximum:20
Variační rozpětí:14
Rozptyl:10
Směrodatná odchylka:3.16
Medián:10
Modus:10

Graf

8. Jaká je vámi vnímaná cena za plato 10 vajíček?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
304137,27 %37,27 %  
351110 %10 %  
5098,18 %8,18 %  
2598,18 %8,18 %  
4054,55 %4,55 %  
2943,64 %3,64 %  
2743,64 %3,64 %  
2032,73 %2,73 %  
3232,73 %2,73 %  
3432,73 %2,73 %  
ostatní odpovědi 60
39
17
38
26
49.99999999999999999999999999999999999999999999999
33
28
21.90
24
36
15
19.9
44
70
22
1816,36 %16,36 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:32.33
Minimum:20
Maximum:50
Variační rozpětí:30
Rozptyl:45.56
Směrodatná odchylka:6.75
Medián:30
Modus:30

Graf

9. Jaká je vámi vnímaná cena za 100g balení běžné kuřecí šunky ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
201917,27 %17,27 %  
151917,27 %17,27 %  
251715,45 %15,45 %  
301513,64 %13,64 %  
2265,45 %5,45 %  
1854,55 %4,55 %  
1643,64 %3,64 %  
2732,73 %2,73 %  
1732,73 %2,73 %  
1421,82 %1,82 %  
ostatní odpovědi 24
11
8.50
80
36
19.99999999999999999999999999999999999999999999999
32
19
26
45
19.90
23
13
29
24.9
12
1715,45 %15,45 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:21.52
Minimum:14
Maximum:30
Variační rozpětí:16
Rozptyl:25.97
Směrodatná odchylka:5.1
Medián:20
Modus:20

Graf

10. Jaká je vámi vnímaná cena za balení těstovin ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
202018,18 %18,18 %  
301816,36 %16,36 %  
151311,82 %11,82 %  
251110 %10 %  
4065,45 %5,45 %  
3565,45 %5,45 %  
1043,64 %3,64 %  
1843,64 %3,64 %  
5032,73 %2,73 %  
1632,73 %2,73 %  
ostatní odpovědi 45
23
6.50
8
17
0
13
19.99999999999999999999999999999999999999999999999
34
66
12.90
12
11
37
29
9.9
60
22
28
32
2220 %20 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:24.14
Minimum:10
Maximum:45
Variační rozpětí:35
Rozptyl:71.72
Směrodatná odchylka:8.47
Medián:22.5
Modus:20

Graf

11. Jaká je vámi vnímaná cena za běžný kečup ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
302724,55 %24,55 %  
401614,55 %14,55 %  
201513,64 %13,64 %  
251513,64 %13,64 %  
35109,09 %9,09 %  
5054,55 %4,55 %  
4543,64 %3,64 %  
3832,73 %2,73 %  
6021,82 %1,82 %  
1510,91 %0,91 %  
ostatní odpovědi 0
19.99999999999999999999999999999999999999999999999
28
36
21.90
100
70
23
29.9
33
29
27
1210,91 %10,91 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:31.57
Minimum:20
Maximum:50
Variační rozpětí:30
Rozptyl:62.07
Směrodatná odchylka:7.88
Medián:30
Modus:30

Graf

12. Jaká je vámi vnímaná cena za 1 l běžného ovocného džusu ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
302522,73 %22,73 %  
352018,18 %18,18 %  
251614,55 %14,55 %  
401513,64 %13,64 %  
5098,18 %8,18 %  
2087,27 %7,27 %  
3221,82 %1,82 %  
4521,82 %1,82 %  
1610,91 %0,91 %  
1210,91 %0,91 %  
ostatní odpovědi 28
0
34.99999999999999999999999999999999999999999999999
19.90
15
37
19.9
14
26
39
23
1110 %10 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:31.92
Minimum:19.9
Maximum:50
Variační rozpětí:30.1
Rozptyl:53.72
Směrodatná odchylka:7.33
Medián:30
Modus:30

Graf

13. Jaká je vámi vnímaná cena za 1,5 l balení perlivé vody ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
102623,64 %23,64 %  
121816,36 %16,36 %  
151412,73 %12,73 %  
598,18 %8,18 %  
865,45 %5,45 %  
1354,55 %4,55 %  
443,64 %3,64 %  
1432,73 %2,73 %  
332,73 %2,73 %  
932,73 %2,73 %  
ostatní odpovědi 6
20
25
11
16
7.99999999999999999999999999999999999999999999999
17
3.90
70
75
7
3.9
18
2
1917,27 %17,27 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:10.69
Minimum:3.9
Maximum:20
Variační rozpětí:16.1
Rozptyl:12.45
Směrodatná odchylka:3.53
Medián:10
Modus:10

Graf

14. Jaká je vámi vnímaná cena za 1 litr běžného slunečnicového oleje ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
302724,55 %24,55 %  
402220 %20 %  
351210,91 %10,91 %  
251110 %10 %  
2087,27 %7,27 %  
1532,73 %2,73 %  
2832,73 %2,73 %  
4532,73 %2,73 %  
5032,73 %2,73 %  
3221,82 %1,82 %  
ostatní odpovědi 0
38
19.99999999999999999999999999999999999999999999999
27
69
28.90
60
34
29
18
19.9
33
39
55
31
70
1614,55 %14,55 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:32.28
Minimum:19.9
Maximum:50
Variační rozpětí:30.1
Rozptyl:49.85
Směrodatná odchylka:7.06
Medián:30
Modus:30

Graf

15. Jaká je vámi vnímaná cena za 20g pytlík pepře ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
102320,91 %20,91 %  
151816,36 %16,36 %  
51210,91 %10,91 %  
81210,91 %10,91 %  
2076,36 %6,36 %  
1265,45 %5,45 %  
765,45 %5,45 %  
654,55 %4,55 %  
1343,64 %3,64 %  
3032,73 %2,73 %  
ostatní odpovědi 14
3.50
1
9.99999999999999999999999999999999999999999999999
3
24
4
25
9.90
16
17
3.9
9
18
1412,73 %12,73 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:10.86
Minimum:5
Maximum:20
Variační rozpětí:15
Rozptyl:18.02
Směrodatná odchylka:4.25
Medián:10
Modus:10

Graf

16. Jaká je vámi vnímaná cena za tatranku ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
83229,09 %29,09 %  
102522,73 %22,73 %  
15109,09 %9,09 %  
976,36 %6,36 %  
776,36 %6,36 %  
1254,55 %4,55 %  
554,55 %4,55 %  
654,55 %4,55 %  
3021,82 %1,82 %  
1810,91 %0,91 %  
ostatní odpovědi 4
20
5.99999999999999999999999999999999999999999999999
50
9.90
35
11
14
80
6.9
23
1110 %10 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:9.72
Minimum:5
Maximum:23
Variační rozpětí:18
Rozptyl:9.5
Směrodatná odchylka:3.08
Medián:9
Modus:8

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Rozhodujete se pro nákup na základě slevových letáků? Donutí vás leták navštívit prodejnu?

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nehledám slevy na otázku 3. Hledáte slevy v potravinových řetězcích až na místě?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 20 - 30 > na otázku 5. Jaká je vámi vnímaná cena za 1 litr běžného mléka ?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Který maloobchodní řetězec vnímáte jako nejlevnější a který jako nejdražší ?

2. Seřaďte řetězce podle vámi vnímané kvality nabízených produktů.

3. Hledáte slevy v potravinových řetězcích až na místě?

4. Rozhodujete se pro nákup na základě slevových letáků? Donutí vás leták navštívit prodejnu?

5. Jaká je vámi vnímaná cena za 1 litr běžného mléka ?

6. Jaká je vámi vnímaná cena za běžné máslo ?

7. Jaká je vámi vnímaná cena za běžný bílý jogurt ?

8. Jaká je vámi vnímaná cena za plato 10 vajíček?

9. Jaká je vámi vnímaná cena za 100g balení běžné kuřecí šunky ?

10. Jaká je vámi vnímaná cena za balení těstovin ?

11. Jaká je vámi vnímaná cena za běžný kečup ?

12. Jaká je vámi vnímaná cena za 1 l běžného ovocného džusu ?

13. Jaká je vámi vnímaná cena za 1,5 l balení perlivé vody ?

14. Jaká je vámi vnímaná cena za 1 litr běžného slunečnicového oleje ?

15. Jaká je vámi vnímaná cena za 20g pytlík pepře ?

16. Jaká je vámi vnímaná cena za tatranku ?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Který maloobchodní řetězec vnímáte jako nejlevnější a který jako nejdražší ?

2. Seřaďte řetězce podle vámi vnímané kvality nabízených produktů.

3. Hledáte slevy v potravinových řetězcích až na místě?

4. Rozhodujete se pro nákup na základě slevových letáků? Donutí vás leták navštívit prodejnu?

5. Jaká je vámi vnímaná cena za 1 litr běžného mléka ?

6. Jaká je vámi vnímaná cena za běžné máslo ?

7. Jaká je vámi vnímaná cena za běžný bílý jogurt ?

8. Jaká je vámi vnímaná cena za plato 10 vajíček?

9. Jaká je vámi vnímaná cena za 100g balení běžné kuřecí šunky ?

10. Jaká je vámi vnímaná cena za balení těstovin ?

11. Jaká je vámi vnímaná cena za běžný kečup ?

12. Jaká je vámi vnímaná cena za 1 l běžného ovocného džusu ?

13. Jaká je vámi vnímaná cena za 1,5 l balení perlivé vody ?

14. Jaká je vámi vnímaná cena za 1 litr běžného slunečnicového oleje ?

15. Jaká je vámi vnímaná cena za 20g pytlík pepře ?

16. Jaká je vámi vnímaná cena za tatranku ?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Jahelka, O.Znalost cen a vnímaná cenová hladina potravinových maloobch. řetězců (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://znalost-cen-mezi-spotrebitel.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.