Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Znalost cen potravin

Znalost cen potravin

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Monika Říhová
Šetření:02. 12. 2013 - 07. 12. 2013
Počet respondentů:110
Počet otázek (max/průměr):21 / 21.18
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:78,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:13
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazík slouží jako podklad pro seminární práci "Cenová politika maloobchodních řetězců", který náš tým tvoří na předmět Marketing 2 vyučovaný na Vysoké škole ekonomické. Dotazník je určen pro všechny spotřebitele bez ohledu na jejich věk, finanční situaci či vzdělání.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7870,27 %70,91 %  
Muž3329,73 %30 %  

Graf

2. Věková skupina:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-26 let6457,66 %58,18 %  
27-40 let2623,42 %23,64 %  
41-64 let119,91 %10 %  
méně než 18 let109,01 %9,09 %  

Graf

3. Nákupní lokalitu (maloobchodní řetězec) vybíráte zásadně podle:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vzdálenosti od bydliště8576,58 %77,27 %  
úrovně cen5347,75 %48,18 %  
šíře sortimentu5246,85 %47,27 %  
kvality produktů5045,05 %45,45 %  
nemám žádné preference87,21 %7,27 %  

Graf

4. Seřaďte následující řetězce podle jejich cenové úrovně (1= nejlevnější, 6= nejdražší):

Pokud neznáte cenovou úroveň všech řetězců, seřaďte výše zmíněné řetězce podle Vašeho subjektivního dojmu, který ve Vás jejich cenová politika vzbuzuje

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Tesco3.6582.838
Penny market2.9822.126
Kaufland2.4412.138
Albert4.4861.601
Coop4.731.963
Lidl2.6492.264

Graf

5. Sledujete letákové akce a jste ochotni uskutečnit nákup na základě těchto slevových akcí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano (sleduji a občas podle nich nakupuji5650,45 %50,91 %  
Ne (letákové akce vůbec nesleduji)3733,33 %33,64 %  
Ano (sleduji a nakupuji podle nich)1816,22 %16,36 %  

Graf

6. Jak dobře podle Vás znají čeští spotřebitelé ceny potravin?

Rozdíly cen předpokládejte v jednotkách Kč, ne větších

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dobře (dobře znají pouze ceny základních potravin)7870,27 %70,91 %  
Velmi dobře (znají cenu většiny potravin)1311,71 %11,82 %  
Nevím119,91 %10 %  
Neznají (nemají přehled o cenách potravin)98,11 %8,18 %  

Graf

7. Své obecné cenové znalosti považujete za:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Průměrné (ceny některých produktů znám, některých ne)5246,85 %47,27 %  
Dobré (mám přehled o ceně základních potravin)4540,54 %40,91 %  
Vynikající (mám přehled o většině dostupných potravin)87,21 %7,27 %  
Špatné (prakticky netuším, kolik co stojí)65,41 %5,45 %  

Graf

8. Cena 1 ks kuřete se podle vás pohybuje v intervalu:

Cena kuřete je předpokládaná bez jakékoliv slevy

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
81-110 Kč6457,66 %58,18 %  
50-80 Kč2926,13 %26,36 %  
111-130 Kč1816,22 %16,36 %  

Graf

9. Cena mléka (1 l) se pohybuje v intervalu:

Cena mléka je předpokládaná bez jakékoliv slevy

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
13-18 Kč7264,86 %65,45 %  
19-25 Kč3733,33 %33,64 %  
5-12 Kč21,8 %1,82 %  

Graf

10. Cena 1 kg rajčat se pohybuje v intervalu:

Cena rajčat je předpokládaná bez jakékoliv slevy

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-30 Kč6962,16 %62,73 %  
11-20 Kč2219,82 %20 %  
30-40 Kč2018,02 %18,18 %  

Graf

11. Cena 10 ks vajec se pohybuje v intervalu:

Cena vajec je předpokládaná bez jakékoliv slevy

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26-35 Kč7769,37 %70 %  
36-46 Kč2421,62 %21,82 %  
20-25 Kč109,01 %9,09 %  

Graf

12. Cena 1 kg pomerančů se pohybuje v intervalu:

Cena pomerančů je předpokládaná bez jakékoliv slevy

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26-35 Kč7063,64 %63,64 %  
16-25 Kč3935,45 %35,45 %  
10-15 Kč10,91 %0,91 %  

Graf

13. Cena bramborových lupínků Bohemia Chips (150 g) se pohybuje v intervalu:

Cena je předpokládaná bez jakékoliv slevy

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-30 Kč7567,57 %68,18 %  
31-40 Kč2724,32 %24,55 %  
15-20 Kč98,11 %8,18 %  

Graf

14. Cena instantní kávy Nescafé Gold (100 g) se pohybuje v intervalu:

Cena je předpokládaná bez jakékoliv slevy

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
91-120 Kč6154,95 %55,45 %  
61-90 Kč2522,52 %22,73 %  
121-160 Kč1816,22 %16,36 %  
40-60 Kč76,31 %6,36 %  

Graf

15. Cena chlebu Šumava (500g) se pohybuje v intervalu:

Cena je předpokládaná bez jakékoliv slevy

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-25 Kč8072,07 %72,73 %  
11-17 Kč3127,93 %28,18 %  

Graf

16. Cena slunečnicového oleje (1 l) se pohybuje v intervalu:

Cena je předpokládaná bez jakékoliv slevy

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31-45 Kč7163,96 %64,55 %  
15-30 Kč2724,32 %24,55 %  
46-60 Kč1311,71 %11,82 %  

Graf

17. Cena hladké mouky (1 kg) se pohybuje v intervalu:

Cena je předpokládaná bez jakékoliv slevy

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
7-14 Kč5751,35 %51,82 %  
15-22 Kč5145,95 %46,36 %  
23-30 Kč32,7 %2,73 %  

Graf

18. Ceny výše zmíněných produktů jste určil převážně pomocí:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jak kdy (některé ceny jsem znal, některé tipoval)7365,77 %66,36 %  
Odhadu (tipoval jsem)2018,02 %18,18 %  
Osobních znalostí (byl jsem si jistý)1816,22 %16,36 %  

Graf

19. Pokud jsem v jiném obchodě, než ve kterém běžně nakupuji, cenové rozdíly:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vnímám7870,27 %70,91 %  
Nevnímám1715,32 %15,45 %  
Pečlivě sleduji87,21 %7,27 %  
Jsou mi lhostejné87,21 %7,27 %  

Graf

20. Nakupovat chodím pravidelně do:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2-3 řetězců9081,08 %81,82 %  
1 řetězce1715,32 %15,45 %  
4 a více řetězců43,6 %3,64 %  

Graf

21. Pozorujete na cenách potravin oslabení koruny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7567,57 %68,18 %  
Ano2219,82 %20 %  
Ona koruna oslabila? ;)1412,61 %12,73 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Věková skupina:

3. Nákupní lokalitu (maloobchodní řetězec) vybíráte zásadně podle:

4. Seřaďte následující řetězce podle jejich cenové úrovně (1= nejlevnější, 6= nejdražší):

5. Sledujete letákové akce a jste ochotni uskutečnit nákup na základě těchto slevových akcí?

6. Jak dobře podle Vás znají čeští spotřebitelé ceny potravin?

7. Své obecné cenové znalosti považujete za:

8. Cena 1 ks kuřete se podle vás pohybuje v intervalu:

9. Cena mléka (1 l) se pohybuje v intervalu:

10. Cena 1 kg rajčat se pohybuje v intervalu:

11. Cena 10 ks vajec se pohybuje v intervalu:

12. Cena 1 kg pomerančů se pohybuje v intervalu:

13. Cena bramborových lupínků Bohemia Chips (150 g) se pohybuje v intervalu:

14. Cena instantní kávy Nescafé Gold (100 g) se pohybuje v intervalu:

15. Cena chlebu Šumava (500g) se pohybuje v intervalu:

16. Cena slunečnicového oleje (1 l) se pohybuje v intervalu:

17. Cena hladké mouky (1 kg) se pohybuje v intervalu:

18. Ceny výše zmíněných produktů jste určil převážně pomocí:

19. Pokud jsem v jiném obchodě, než ve kterém běžně nakupuji, cenové rozdíly:

20. Nakupovat chodím pravidelně do:

21. Pozorujete na cenách potravin oslabení koruny?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Věková skupina:

3. Nákupní lokalitu (maloobchodní řetězec) vybíráte zásadně podle:

4. Seřaďte následující řetězce podle jejich cenové úrovně (1= nejlevnější, 6= nejdražší):

5. Sledujete letákové akce a jste ochotni uskutečnit nákup na základě těchto slevových akcí?

6. Jak dobře podle Vás znají čeští spotřebitelé ceny potravin?

7. Své obecné cenové znalosti považujete za:

8. Cena 1 ks kuřete se podle vás pohybuje v intervalu:

9. Cena mléka (1 l) se pohybuje v intervalu:

10. Cena 1 kg rajčat se pohybuje v intervalu:

11. Cena 10 ks vajec se pohybuje v intervalu:

12. Cena 1 kg pomerančů se pohybuje v intervalu:

13. Cena bramborových lupínků Bohemia Chips (150 g) se pohybuje v intervalu:

14. Cena instantní kávy Nescafé Gold (100 g) se pohybuje v intervalu:

15. Cena chlebu Šumava (500g) se pohybuje v intervalu:

16. Cena slunečnicového oleje (1 l) se pohybuje v intervalu:

17. Cena hladké mouky (1 kg) se pohybuje v intervalu:

18. Ceny výše zmíněných produktů jste určil převážně pomocí:

19. Pokud jsem v jiném obchodě, než ve kterém běžně nakupuji, cenové rozdíly:

20. Nakupovat chodím pravidelně do:

21. Pozorujete na cenách potravin oslabení koruny?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Říhová, M.Znalost cen potravin (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://znalost-cen-potravin.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.