Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > znalosti a dovednosti absolventa/programátora
znalosti a dovednosti absolventa/programátora
→ Mouchy spolknuté při jízdě na kole a pavouci snězení ve spánku se nepočítají :-) ←
(cca 1 min, veřejné výsledky)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Aleš Orság |
---|---|
Šetření: | 06. 03. 2009 - 13. 03. 2009 |
Počet respondentů: | 36 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 9.42 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 26,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:26 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník ma za úkol zmapovat požadavky na znalosti studentů/absolventů získané v předmětu programování a vývoj aplkací na střední škole. Výsledky budou použity pro diplomovou práci na téma Výuka programování na střední škole. Jelikož je autor sám pedagogem vyučujícím předměty spojené s programováním, bude získané výsledky aplikovat ve své profesní praxi.
Odpovědi respondentů
1. Od studenta/absolventa očekávám
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Analytické a logické myšlení | 31 | 86,11 % | 86,11 % |
Algoritmické myšlení | 26 | 72,22 % | 72,22 % |
Znalost programovacího jazyka | 18 | 50 % | 50 % |
Matematické základy | 17 | 47,22 % | 47,22 % |
Znalost vývojového prostředí | 7 | 19,44 % | 19,44 % |
2. Student by se měl orientovat v některém z těchto programovacích jazyků:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
C/C+ | 22 | 61,11 % | 61,11 % |
Java | 13 | 36,11 % | 36,11 % |
Pascal/Object pascal | 10 | 27,78 % | 27,78 % |
C# | 10 | 27,78 % | 27,78 % |
Nepovažuji znalost progr. jazyka za důležitou | 9 | 25 % | 25 % |
Basic/Visual Basic | 7 | 19,44 % | 19,44 % |
Pythoon | 2 | 5,56 % | 5,56 % |
Jiný | 2 | 5,56 % | 5,56 % |
3. Student/absolvent by měl mít zkošenost s některým IDE
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
z dílny Microsoft (Visual Studio) | 19 | 52,78 % | 52,78 % |
Znalost IDE není příliš podstatná | 17 | 47,22 % | 47,22 % |
z dílny firmy Borland (C+ Builder, Delphi, ...) | 11 | 30,56 % | 30,56 % |
Jiné | 7 | 19,44 % | 19,44 % |
4. S jakým přístupem k programování by se studenti během výuky měli seznámit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Procedurálním i objektovým | 22 | 61,11 % | 61,11 % |
Jiná kombinace | 6 | 16,67 % | 16,67 % |
Logickým | 5 | 13,89 % | 13,89 % |
Objektovým | 2 | 5,56 % | 5,56 % |
Funkcionálním | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
5. Je účelné vyučovat vývojové diagramy?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 26 | 72,22 % | 72,22 % |
nevím | 5 | 13,89 % | 13,89 % |
ne | 5 | 13,89 % | 13,89 % |
6. Setkali jste se SW pro podporu výuky algoritmizace a programování? (Karel, Logo, ...)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 7, Ne → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 18 | 50 % | 50 % |
Ne | 18 | 50 % | 50 % |
7. S jakým produktem ste se setkali?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Robot Karel/ Karel+ | 7 | 38,89 % | 19,44 % |
SGP Baltík/Baltie C# | 7 | 38,89 % | 19,44 % |
Imagine Logo/ Comenius Logo | 3 | 16,67 % | 8,33 % |
VB | 1 | 5,56 % | 2,78 % |
Karel, Logo, Baltik | 1 | 5,56 % | 2,78 % |
všechny | 1 | 5,56 % | 2,78 % |
první dva-ROBOT a BALTík - nejde zaškr | 1 | 5,56 % | 2,78 % |
8. Co jiného by měl student ve spojení s vývojem aplkikací umět?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Využívat databáze a jazyk SQL | 14 | 38,89 % | 38,89 % |
Řešit klasické programátorské úlohy - zejména početní | 13 | 36,11 % | 36,11 % |
Znát práci s technologiemi .NET | 4 | 11,11 % | 11,11 % |
Pracovat s grafikou a multimédii | 4 | 11,11 % | 11,11 % |
Tvořit aplikace C/S | 3 | 8,33 % | 8,33 % |
vse | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
Všeobecný přehled | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
řešit programátorské úlohy, grafická apod. | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
Řešit problém jako celek a kvalitně naprogramovat | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
MOŽNOSTI : B,D,E | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
9. Máte/měl(a) jste/ nějaký vztah/zkušenost k/s programování/m?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 10, Ne → konec dotazníku, Částečně → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 30 | 83,33 % | 83,33 % |
Částečně | 4 | 11,11 % | 11,11 % |
Ne | 2 | 5,56 % | 5,56 % |
10. V jakém vztahu jste/byl jste k programování?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Parcuji/-val jsem v oboru zabývajícím se vývojem SW | 18 | 54,55 % | 50 % |
Pedagog | 6 | 18,18 % | 16,67 % |
Student | 5 | 15,15 % | 13,89 % |
Jiném | 4 | 12,12 % | 11,11 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (65,9 %)
- forum.builder.cz (17,4 %)
- search.seznam.cz (4,5 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.