Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zobrazení matky v reklamě

Zobrazení matky v reklamě

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Raszková
Šetření:15. 08. 2011 - 19. 08. 2011
Počet respondentů:103
Počet otázek (max/průměr):14 / 12.33
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:27
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím o vyplnění dotazníku, který se zabývá zobrazením postavy matky v televizní reklamě. Výsledky budou použity v mé práci(studuji na Fakultě multimediálních komunikací ve Zlíně).

Díky moc

Jana Raszková

Odpovědi respondentů

1. V jakých televizních reklamách podle Vás nejčastěji vystupuje postava matky(jaké výrobky propaguje)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Domácnost9794,17 %94,17 %  
Dětské zboží5654,37 %54,37 %  
Cukrovinky3231,07 %31,07 %  
Léky2726,21 %26,21 %  
Kosmetika 1918,45 %18,45 %  
Hračky1817,48 %17,48 %  
Zdravotnictví1110,68 %10,68 %  
Dovolená109,71 %9,71 %  
Sociální reklama65,83 %5,83 %  
Oděvy54,85 %4,85 %  
Jiné32,91 %2,91 %  
praci prasky21,94 %1,94 %  
potraviny21,94 %1,94 %  
Služby21,94 %1,94 %  
Auta10,97 %0,97 %  
Bankovní služby10,97 %0,97 %  
Jídlo10,97 %0,97 %  

Graf

2. Myslíte si, že je matka v reklamě vyobrazena zajímavým(např. vtipným) způsobem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9592,23 %92,23 %  
ano87,77 %7,77 %  

Graf

3. Pokud ano, uveďte jakým, případně reklamu popište.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

dobrý domácí osel

Jako super máma

jogurt dobrý táta

Spise jako matka v domacnosti, ktera nedela nic jineho, nez pere, vari a ma radost, kdyz se vsichni mohou cinne venovat zivotu az na jednoho cloveka - ji samotnou.

4. Myslíte si, že reklamy zobrazují reálné situace?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9693,2 %93,2 %  
ano76,8 %6,8 %  

Graf

5. Jaké vlastnosti jsou nejčastěji v reklamách přisuzovány matkám?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pečující maminka9491,26 %91,26 %  
Dobrá hospodyně9390,29 %90,29 %  
Poslušná2827,18 %27,18 %  
Něžná2827,18 %27,18 %  
Moderní2120,39 %20,39 %  
Všestranná2019,42 %19,42 %  
Soběstačná76,8 %6,8 %  
Zábavná76,8 %6,8 %  

Graf

6. Jak na Vás působí matka v následujícím klipu? http://www.mytinadobi.cz/tv-reklama/#obsah (obsah zkopírujte do nového okna prohlížeče)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nesympatická6361,17 %61,17 %  
Sympatická4038,83 %38,83 %  

Graf

7. Jaké vlastnosti byste této matce přiřadili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poslušná6260,19 %60,19 %  
Dobrá hospodyně5351,46 %51,46 %  
Pečující maminka4038,83 %38,83 %  
Něžná1918,45 %18,45 %  
Soběstačná98,74 %8,74 %  
Moderní87,77 %7,77 %  
Všestranná54,85 %4,85 %  
hloupá10,97 %0,97 %  

Graf

8. Jak na Vás působí tato matka? http://www.youtube.com/user/AISAreklamy#p/u/72/M-2mGLFVTY8 (obsah zkopírujte do nového okna prohlížeče)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sympatická8279,61 %79,61 %  
Nesmpatická2120,39 %20,39 %  

Graf

9. Jaké vlastnosti byste jí přiřadili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Moderní5654,37 %54,37 %  
Soběstačná5553,4 %53,4 %  
Zábavná3231,07 %31,07 %  
Pečující maminka1918,45 %18,45 %  
Všestranná1514,56 %14,56 %  
Něžná1211,65 %11,65 %  
Dobrá hospodyně87,77 %7,77 %  
Poslušná32,91 %2,91 %  

Graf

10. Myslíte si, že se při nakupování necháváte ovlivnit reklamou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4442,72 %42,72 %  
ne3332,04 %32,04 %  
nevím2625,24 %25,24 %  

Graf

11. Jaké jiné produty by mohla postava matky propagovat?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

antikoncepce-humorně volný čas pro děti-kroužky... kavárna, kosmetický salon-místa odpočinku od rodiny:)))

auta, výchovná reklama

cokoliv

Dětské zboží, lásku, rodinné vztahy

dovolenou nebo houpací křeslo

důchodová reforma

jakékoliv, vyjma čistících prostředků, věcí na děti apod.

léky na uklidnění, antikoncepci - vtipně

nábytek, auta

něco-ať nedopadnete jako matky z reklam

Nenapadá mě, kde by mohla být a ještě není. Řekla bych, že postavu matky tvůrci reklam využívají tam, kde to nejvíc funguje.

nevím

Nevím. Reklama je to polední na co se dívám.

Oblečení, dovolené

pojištění

Propagovat? Slovo propagovat v souvislosti s postavou matky mi evokuje propagandistické plakáty Třetí říše, na nichž byla postava matky též hojně zneužívána. A zneužívání mateřského archetypu v korporátní propagandě je stejně nevkusné, ba nechutné.

rodiiná auta

rodinná auta, pojištění, wellnes centra

rodinne auto

rodinný vůz

Sportovni potreby.

time management

V dnešní době?? Cokoli!

výlety, volný čas, pracovní portály

vzhledem k tomu, že matka řídí chod domácnosti, tak by mohla propagvat cokoli

zabavni centra

zážitková turistika celoživotní vzdělávání

zdravá strava

zdravá výživa

zdravou výživu, dětské oblečení

12. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9188,35 %88,35 %  
Muž1211,65 %11,65 %  

Graf

13. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-35 let5856,31 %56,31 %  
36-49 let3029,13 %29,13 %  
17-20 let98,74 %8,74 %  
0-16 let43,88 %3,88 %  
50-60 let10,97 %0,97 %  
61 a více let10,97 %0,97 %  

Graf

14. Máte děti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6462,14 %62,14 %  
ne3937,86 %37,86 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Jaké vlastnosti byste této matce přiřadili?

  • odpověď Poslušná:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zdravotnictví na otázku 1. V jakých televizních reklamách podle Vás nejčastěji vystupuje postava matky(jaké výrobky propaguje)?

14. Máte děti?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 36-49 let na otázku 13. Kolik je Vám let?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. V jakých televizních reklamách podle Vás nejčastěji vystupuje postava matky(jaké výrobky propaguje)?

2. Myslíte si, že je matka v reklamě vyobrazena zajímavým(např. vtipným) způsobem?

4. Myslíte si, že reklamy zobrazují reálné situace?

5. Jaké vlastnosti jsou nejčastěji v reklamách přisuzovány matkám?

6. Jak na Vás působí matka v následujícím klipu? http://www.mytinadobi.cz/tv-reklama/#obsah (obsah zkopírujte do nového okna prohlížeče)

7. Jaké vlastnosti byste této matce přiřadili?

8. Jak na Vás působí tato matka? http://www.youtube.com/user/AISAreklamy#p/u/72/M-2mGLFVTY8 (obsah zkopírujte do nového okna prohlížeče)

9. Jaké vlastnosti byste jí přiřadili?

10. Myslíte si, že se při nakupování necháváte ovlivnit reklamou?

12. Jste

13. Kolik je Vám let?

14. Máte děti?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. V jakých televizních reklamách podle Vás nejčastěji vystupuje postava matky(jaké výrobky propaguje)?

2. Myslíte si, že je matka v reklamě vyobrazena zajímavým(např. vtipným) způsobem?

4. Myslíte si, že reklamy zobrazují reálné situace?

5. Jaké vlastnosti jsou nejčastěji v reklamách přisuzovány matkám?

6. Jak na Vás působí matka v následujícím klipu? http://www.mytinadobi.cz/tv-reklama/#obsah (obsah zkopírujte do nového okna prohlížeče)

7. Jaké vlastnosti byste této matce přiřadili?

8. Jak na Vás působí tato matka? http://www.youtube.com/user/AISAreklamy#p/u/72/M-2mGLFVTY8 (obsah zkopírujte do nového okna prohlížeče)

9. Jaké vlastnosti byste jí přiřadili?

10. Myslíte si, že se při nakupování necháváte ovlivnit reklamou?

12. Jste

13. Kolik je Vám let?

14. Máte děti?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Raszková, J.Zobrazení matky v reklamě (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://zobrazeni-matky-v-reklmame.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.