Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zobrazení matky v reklamě
Zobrazení matky v reklamě
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jana Raszková |
---|---|
Šetření: | 15. 08. 2011 - 19. 08. 2011 |
Počet respondentů: | 103 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 12.33 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 78,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:27 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
prosím o vyplnění dotazníku, který se zabývá zobrazením postavy matky v televizní reklamě. Výsledky budou použity v mé práci(studuji na Fakultě multimediálních komunikací ve Zlíně).
Díky moc
Jana Raszková
Odpovědi respondentů
1. V jakých televizních reklamách podle Vás nejčastěji vystupuje postava matky(jaké výrobky propaguje)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Domácnost | 97 | 94,17 % | 94,17 % |
Dětské zboží | 56 | 54,37 % | 54,37 % |
Cukrovinky | 32 | 31,07 % | 31,07 % |
Léky | 27 | 26,21 % | 26,21 % |
Kosmetika | 19 | 18,45 % | 18,45 % |
Hračky | 18 | 17,48 % | 17,48 % |
Zdravotnictví | 11 | 10,68 % | 10,68 % |
Dovolená | 10 | 9,71 % | 9,71 % |
Sociální reklama | 6 | 5,83 % | 5,83 % |
Oděvy | 5 | 4,85 % | 4,85 % |
Jiné | 3 | 2,91 % | 2,91 % |
praci prasky | 2 | 1,94 % | 1,94 % |
potraviny | 2 | 1,94 % | 1,94 % |
Služby | 2 | 1,94 % | 1,94 % |
Auta | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
Bankovní služby | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
Jídlo | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
2. Myslíte si, že je matka v reklamě vyobrazena zajímavým(např. vtipným) způsobem?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 95 | 92,23 % | 92,23 % |
ano | 8 | 7,77 % | 7,77 % |
3. Pokud ano, uveďte jakým, případně reklamu popište.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
dobrý domácí osel
Jako super máma
jogurt dobrý táta
Spise jako matka v domacnosti, ktera nedela nic jineho, nez pere, vari a ma radost, kdyz se vsichni mohou cinne venovat zivotu az na jednoho cloveka - ji samotnou.
4. Myslíte si, že reklamy zobrazují reálné situace?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 96 | 93,2 % | 93,2 % |
ano | 7 | 6,8 % | 6,8 % |
5. Jaké vlastnosti jsou nejčastěji v reklamách přisuzovány matkám?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pečující maminka | 94 | 91,26 % | 91,26 % |
Dobrá hospodyně | 93 | 90,29 % | 90,29 % |
Poslušná | 28 | 27,18 % | 27,18 % |
Něžná | 28 | 27,18 % | 27,18 % |
Moderní | 21 | 20,39 % | 20,39 % |
Všestranná | 20 | 19,42 % | 19,42 % |
Soběstačná | 7 | 6,8 % | 6,8 % |
Zábavná | 7 | 6,8 % | 6,8 % |
6. Jak na Vás působí matka v následujícím klipu? http://www.mytinadobi.cz/tv-reklama/#obsah (obsah zkopírujte do nového okna prohlížeče)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nesympatická | 63 | 61,17 % | 61,17 % |
Sympatická | 40 | 38,83 % | 38,83 % |
7. Jaké vlastnosti byste této matce přiřadili?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Poslušná | 62 | 60,19 % | 60,19 % |
Dobrá hospodyně | 53 | 51,46 % | 51,46 % |
Pečující maminka | 40 | 38,83 % | 38,83 % |
Něžná | 19 | 18,45 % | 18,45 % |
Soběstačná | 9 | 8,74 % | 8,74 % |
Moderní | 8 | 7,77 % | 7,77 % |
Všestranná | 5 | 4,85 % | 4,85 % |
hloupá | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
8. Jak na Vás působí tato matka? http://www.youtube.com/user/AISAreklamy#p/u/72/M-2mGLFVTY8 (obsah zkopírujte do nového okna prohlížeče)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Sympatická | 82 | 79,61 % | 79,61 % |
Nesmpatická | 21 | 20,39 % | 20,39 % |
9. Jaké vlastnosti byste jí přiřadili?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Moderní | 56 | 54,37 % | 54,37 % |
Soběstačná | 55 | 53,4 % | 53,4 % |
Zábavná | 32 | 31,07 % | 31,07 % |
Pečující maminka | 19 | 18,45 % | 18,45 % |
Všestranná | 15 | 14,56 % | 14,56 % |
Něžná | 12 | 11,65 % | 11,65 % |
Dobrá hospodyně | 8 | 7,77 % | 7,77 % |
Poslušná | 3 | 2,91 % | 2,91 % |
10. Myslíte si, že se při nakupování necháváte ovlivnit reklamou?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 44 | 42,72 % | 42,72 % |
ne | 33 | 32,04 % | 32,04 % |
nevím | 26 | 25,24 % | 25,24 % |
11. Jaké jiné produty by mohla postava matky propagovat?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
antikoncepce-humorně volný čas pro děti-kroužky... kavárna, kosmetický salon-místa odpočinku od rodiny:)))
auta, výchovná reklama
cokoliv
Dětské zboží, lásku, rodinné vztahy
dovolenou nebo houpací křeslo
důchodová reforma
jakékoliv, vyjma čistících prostředků, věcí na děti apod.
léky na uklidnění, antikoncepci - vtipně
nábytek, auta
něco-ať nedopadnete jako matky z reklam
Nenapadá mě, kde by mohla být a ještě není. Řekla bych, že postavu matky tvůrci reklam využívají tam, kde to nejvíc funguje.
nevím
Nevím. Reklama je to polední na co se dívám.
Oblečení, dovolené
pojištění
Propagovat? Slovo propagovat v souvislosti s postavou matky mi evokuje propagandistické plakáty Třetí říše, na nichž byla postava matky též hojně zneužívána. A zneužívání mateřského archetypu v korporátní propagandě je stejně nevkusné, ba nechutné.
rodiiná auta
rodinná auta, pojištění, wellnes centra
rodinne auto
rodinný vůz
Sportovni potreby.
time management
V dnešní době?? Cokoli!
výlety, volný čas, pracovní portály
vzhledem k tomu, že matka řídí chod domácnosti, tak by mohla propagvat cokoli
zabavni centra
zážitková turistika celoživotní vzdělávání
zdravá strava
zdravá výživa
zdravou výživu, dětské oblečení
12. Jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 91 | 88,35 % | 88,35 % |
Muž | 12 | 11,65 % | 11,65 % |
13. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21-35 let | 58 | 56,31 % | 56,31 % |
36-49 let | 30 | 29,13 % | 29,13 % |
17-20 let | 9 | 8,74 % | 8,74 % |
0-16 let | 4 | 3,88 % | 3,88 % |
50-60 let | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
61 a více let | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
14. Máte děti?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 64 | 62,14 % | 62,14 % |
ne | 39 | 37,86 % | 37,86 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.