Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zobrazení žen v reklamě
Zobrazení žen v reklamě
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | gabriela biskova |
---|---|
Šetření: | 23. 01. 2013 - 30. 01. 2013 |
Počet respondentů: | 162 |
Počet otázek (max/průměr): | 20 / 20 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 70,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:42 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobry den,
moc prosím o vypnění dotazníku,nezabere Vám to ani minutku.
Dotazník je urče pro ženy bez ohledu na věk.
Odpovědi respondentů
1. Myslíte si, že zobrazení ženy a mužů v reklamě je rovnocenné?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 102 | 62,96 % | 62,96 % |
ano | 60 | 37,04 % | 37,04 % |
2. Jste spokojená s tím, jak jsou ženy zobrazovány v reklamě?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 88 | 54,32 % | 54,32 % |
ano | 74 | 45,68 % | 45,68 % |
3. Ztotožňujete se s tím, jak je žena v reklamě zobrazována?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 124 | 76,54 % | 76,54 % |
ano | 38 | 23,46 % | 23,46 % |
4. Myslíte si, že jsou ženy v reklamě zobrazovány takové, jaké jsou ve skutečnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Krásnější než ve skutečnosti | 152 | 93,83 % | 93,83 % |
Stejné jako ve skutečnosti | 7 | 4,32 % | 4,32 % |
Ošklivější než ve skutečnosti | 3 | 1,85 % | 1,85 % |
5. Kupujete výrobky, které jsou propagovány kosmetickým průmyslem, a věříte, že budete vypadat jako ženy v reklamě?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 145 | 89,51 % | 89,51 % |
ano | 17 | 10,49 % | 10,49 % |
6. Máte negativní zkušenost s produktem nabízeným v reklamě se ženou do té míry, že byste označila reklamu za klamavou, či dokonce lživou?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 92 | 56,79 % | 56,79 % |
ne | 70 | 43,21 % | 43,21 % |
7. Co Vás jako ženu nejvíce zaujme v reklamě, kde se vyskytuje v hlavní roli žena? Čeho si všímáte nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vzhled ženy. | 71 | 43,83 % | 43,83 % |
Příběh. | 33 | 20,37 % | 20,37 % |
Propagovany výrobek. | 30 | 18,52 % | 18,52 % |
Chování ženy. | 28 | 17,28 % | 17,28 % |
8. Stalo se Vám někdy, že někdo z Vašeho okolí (manžel, děti, kamarádka...) chtěl, abyste vypadala jako ženy v reklamě?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 132 | 81,48 % | 81,48 % |
ano | 30 | 18,52 % | 18,52 % |
9. Jaký je Váš názor na reklamy, kde je ženského těla a jeho sexuální přitažlivosti použito ke zvýšení prodeje produktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nelíbí se mi. | 64 | 39,51 % | 39,51 % |
Líbi se mi. | 58 | 35,8 % | 35,8 % |
Měly by vymizet. | 40 | 24,69 % | 24,69 % |
10. Zamyslela jste se někdy nad Vaším přístupem k rodině, k partnerovi po zhlédnutí reklamy? (Jestli byste neměla být milejší, upravenější, „dokonalejší“?)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 113 | 69,75 % | 69,75 % |
ano | 49 | 30,25 % | 30,25 % |
11. Držela jste někdy nějaké diety, abyste naplnila současný ideál krásy, jak ho prezentují ženy v reklamě?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 101 | 62,35 % | 62,35 % |
ano | 61 | 37,65 % | 37,65 % |
12. Trpěla jste někdy nějakou poruchou příjmu potravy či znáte nějakou ženu z Vašeho okolí, která ano?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 101 | 62,35 % | 62,35 % |
ano | 61 | 37,65 % | 37,65 % |
13. Chtěla byste mít dnešní „ideální" míry?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 93 | 57,41 % | 57,41 % |
ne | 69 | 42,59 % | 42,59 % |
14. Snažila jste se někdy podobat nějaké ženě v reklamě?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 126 | 77,78 % | 77,78 % |
ano | 36 | 22,22 % | 22,22 % |
15. Přemýšlela jste o plastické operaci?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 98 | 60,49 % | 60,49 % |
ano | 64 | 39,51 % | 39,51 % |
16. Podceňujete se nebo pociťujete stopy frustrace při pohledu na dnešní ideál krásy, anebo znáte ženu ze svého okolí, která ano?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 109 | 67,28 % | 67,28 % |
ne | 53 | 32,72 % | 32,72 % |
17. Myslíte si, že obraz žen v reklamě může ovlivňovat myšlení a chování žen v reálném světě?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 138 | 85,19 % | 85,19 % |
ne | 24 | 14,81 % | 14,81 % |
18. Myslíte si, že se role ženy v reklamě vyvíjí, mění nebo posunuje jiným směrem?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 90 | 55,56 % | 55,56 % |
ne | 72 | 44,44 % | 44,44 % |
19. Máte stejný názor na definici úspěšné ženy, tak jak ji zobrazuje reklama?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 140 | 86,42 % | 86,42 % |
ano | 22 | 13,58 % | 13,58 % |
20. Uvítala byste v reklamách ženy z reálného světa?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 139 | 85,8 % | 85,8 % |
ne | 23 | 14,2 % | 14,2 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.