Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zobrazení žen v reklamě

Zobrazení žen v reklamě

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:gabriela biskova
Šetření:23. 01. 2013 - 30. 01. 2013
Počet respondentů:162
Počet otázek (max/průměr):20 / 20
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobry den,

 

moc prosím o vypnění dotazníku,nezabere Vám to ani minutku.

Dotazník je urče pro ženy bez ohledu na věk.

Odpovědi respondentů

1. Myslíte si, že zobrazení ženy a mužů v reklamě je rovnocenné?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10262,96 %62,96 %  
ano6037,04 %37,04 %  

Graf

2. Jste spokojená s tím, jak jsou ženy zobrazovány v reklamě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8854,32 %54,32 %  
ano7445,68 %45,68 %  

Graf

3. Ztotožňujete se s tím, jak je žena v reklamě zobrazována?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12476,54 %76,54 %  
ano3823,46 %23,46 %  

Graf

4. Myslíte si, že jsou ženy v reklamě zobrazovány takové, jaké jsou ve skutečnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Krásnější než ve skutečnosti15293,83 %93,83 %  
Stejné jako ve skutečnosti74,32 %4,32 %  
Ošklivější než ve skutečnosti31,85 %1,85 %  

Graf

5. Kupujete výrobky, které jsou propagovány kosmetickým průmyslem, a věříte, že budete vypadat jako ženy v reklamě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14589,51 %89,51 %  
ano1710,49 %10,49 %  

Graf

6. Máte negativní zkušenost s produktem nabízeným v reklamě se ženou do té míry, že byste označila reklamu za klamavou, či dokonce lživou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9256,79 %56,79 %  
ne7043,21 %43,21 %  

Graf

7. Co Vás jako ženu nejvíce zaujme v reklamě, kde se vyskytuje v hlavní roli žena? Čeho si všímáte nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vzhled ženy.7143,83 %43,83 %  
Příběh.3320,37 %20,37 %  
Propagovany výrobek.3018,52 %18,52 %  
Chování ženy.2817,28 %17,28 %  

Graf

8. Stalo se Vám někdy, že někdo z Vašeho okolí (manžel, děti, kamarádka...) chtěl, abyste vypadala jako ženy v reklamě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13281,48 %81,48 %  
ano3018,52 %18,52 %  

Graf

9. Jaký je Váš názor na reklamy, kde je ženského těla a jeho sexuální přitažlivosti použito ke zvýšení prodeje produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nelíbí se mi.6439,51 %39,51 %  
Líbi se mi.5835,8 %35,8 %  
Měly by vymizet.4024,69 %24,69 %  

Graf

10. Zamyslela jste se někdy nad Vaším přístupem k rodině, k partnerovi po zhlédnutí reklamy? (Jestli byste neměla být milejší, upravenější, „dokonalejší“?)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11369,75 %69,75 %  
ano4930,25 %30,25 %  

Graf

11. Držela jste někdy nějaké diety, abyste naplnila současný ideál krásy, jak ho prezentují ženy v reklamě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10162,35 %62,35 %  
ano6137,65 %37,65 %  

Graf

12. Trpěla jste někdy nějakou poruchou příjmu potravy či znáte nějakou ženu z Vašeho okolí, která ano?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10162,35 %62,35 %  
ano6137,65 %37,65 %  

Graf

13. Chtěla byste mít dnešní „ideální" míry?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9357,41 %57,41 %  
ne6942,59 %42,59 %  

Graf

14. Snažila jste se někdy podobat nějaké ženě v reklamě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12677,78 %77,78 %  
ano3622,22 %22,22 %  

Graf

15. Přemýšlela jste o plastické operaci?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9860,49 %60,49 %  
ano6439,51 %39,51 %  

Graf

16. Podceňujete se nebo pociťujete stopy frustrace při pohledu na dnešní ideál krásy, anebo znáte ženu ze svého okolí, která ano?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10967,28 %67,28 %  
ne5332,72 %32,72 %  

Graf

17. Myslíte si, že obraz žen v reklamě může ovlivňovat myšlení a chování žen v reálném světě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13885,19 %85,19 %  
ne2414,81 %14,81 %  

Graf

18. Myslíte si, že se role ženy v reklamě vyvíjí, mění nebo posunuje jiným směrem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9055,56 %55,56 %  
ne7244,44 %44,44 %  

Graf

19. Máte stejný názor na definici úspěšné ženy, tak jak ji zobrazuje reklama?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14086,42 %86,42 %  
ano2213,58 %13,58 %  

Graf

20. Uvítala byste v reklamách ženy z reálného světa?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13985,8 %85,8 %  
ne2314,2 %14,2 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Myslíte si, že zobrazení ženy a mužů v reklamě je rovnocenné?

2. Jste spokojená s tím, jak jsou ženy zobrazovány v reklamě?

3. Ztotožňujete se s tím, jak je žena v reklamě zobrazována?

4. Myslíte si, že jsou ženy v reklamě zobrazovány takové, jaké jsou ve skutečnosti?

5. Kupujete výrobky, které jsou propagovány kosmetickým průmyslem, a věříte, že budete vypadat jako ženy v reklamě?

6. Máte negativní zkušenost s produktem nabízeným v reklamě se ženou do té míry, že byste označila reklamu za klamavou, či dokonce lživou?

7. Co Vás jako ženu nejvíce zaujme v reklamě, kde se vyskytuje v hlavní roli žena? Čeho si všímáte nejvíce?

8. Stalo se Vám někdy, že někdo z Vašeho okolí (manžel, děti, kamarádka...) chtěl, abyste vypadala jako ženy v reklamě?

9. Jaký je Váš názor na reklamy, kde je ženského těla a jeho sexuální přitažlivosti použito ke zvýšení prodeje produktu?

10. Zamyslela jste se někdy nad Vaším přístupem k rodině, k partnerovi po zhlédnutí reklamy? (Jestli byste neměla být milejší, upravenější, „dokonalejší“?)

11. Držela jste někdy nějaké diety, abyste naplnila současný ideál krásy, jak ho prezentují ženy v reklamě?

12. Trpěla jste někdy nějakou poruchou příjmu potravy či znáte nějakou ženu z Vašeho okolí, která ano?

13. Chtěla byste mít dnešní „ideální" míry?

14. Snažila jste se někdy podobat nějaké ženě v reklamě?

15. Přemýšlela jste o plastické operaci?

16. Podceňujete se nebo pociťujete stopy frustrace při pohledu na dnešní ideál krásy, anebo znáte ženu ze svého okolí, která ano?

17. Myslíte si, že obraz žen v reklamě může ovlivňovat myšlení a chování žen v reálném světě?

18. Myslíte si, že se role ženy v reklamě vyvíjí, mění nebo posunuje jiným směrem?

19. Máte stejný názor na definici úspěšné ženy, tak jak ji zobrazuje reklama?

20. Uvítala byste v reklamách ženy z reálného světa?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Myslíte si, že zobrazení ženy a mužů v reklamě je rovnocenné?

2. Jste spokojená s tím, jak jsou ženy zobrazovány v reklamě?

3. Ztotožňujete se s tím, jak je žena v reklamě zobrazována?

4. Myslíte si, že jsou ženy v reklamě zobrazovány takové, jaké jsou ve skutečnosti?

5. Kupujete výrobky, které jsou propagovány kosmetickým průmyslem, a věříte, že budete vypadat jako ženy v reklamě?

6. Máte negativní zkušenost s produktem nabízeným v reklamě se ženou do té míry, že byste označila reklamu za klamavou, či dokonce lživou?

7. Co Vás jako ženu nejvíce zaujme v reklamě, kde se vyskytuje v hlavní roli žena? Čeho si všímáte nejvíce?

8. Stalo se Vám někdy, že někdo z Vašeho okolí (manžel, děti, kamarádka...) chtěl, abyste vypadala jako ženy v reklamě?

9. Jaký je Váš názor na reklamy, kde je ženského těla a jeho sexuální přitažlivosti použito ke zvýšení prodeje produktu?

10. Zamyslela jste se někdy nad Vaším přístupem k rodině, k partnerovi po zhlédnutí reklamy? (Jestli byste neměla být milejší, upravenější, „dokonalejší“?)

11. Držela jste někdy nějaké diety, abyste naplnila současný ideál krásy, jak ho prezentují ženy v reklamě?

12. Trpěla jste někdy nějakou poruchou příjmu potravy či znáte nějakou ženu z Vašeho okolí, která ano?

13. Chtěla byste mít dnešní „ideální" míry?

14. Snažila jste se někdy podobat nějaké ženě v reklamě?

15. Přemýšlela jste o plastické operaci?

16. Podceňujete se nebo pociťujete stopy frustrace při pohledu na dnešní ideál krásy, anebo znáte ženu ze svého okolí, která ano?

17. Myslíte si, že obraz žen v reklamě může ovlivňovat myšlení a chování žen v reálném světě?

18. Myslíte si, že se role ženy v reklamě vyvíjí, mění nebo posunuje jiným směrem?

19. Máte stejný názor na definici úspěšné ženy, tak jak ji zobrazuje reklama?

20. Uvítala byste v reklamách ženy z reálného světa?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

biskova, g.Zobrazení žen v reklamě (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://zobrazeni-zen-v-reklame.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.