Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Způsoby firem při ovlivňování zákazníků

Způsoby firem při ovlivňování zákazníků

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Šárka Petříková
Šetření:03. 10. 2011 - 31. 10. 2011
Počet respondentů:121
Počet otázek (max/průměr):33 / 33
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:42,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.11:10
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Vážený pane/vážená paní,


dovoluji si Vás požádat o Váš čas, který věnujete vyplnění tohoto dotazníku. Týká se postojů veřejnosti ke způsobům firem při ovlivňování zákazníků. Dotazník je zcela anonymní, pokud není uvedeno jinak, označujte prosím pouze jednu odpověď.


Děkuji za spolupráci
Šárka Petříková

Odpovědi respondentů

1. Pokud sháníte konkrétní zboží či službu, který z následujících faktorů Vás přiměje ke koupi z široké nabídky na trhu? (na číselné ose označte variantu, která odpovídá Vašemu postoji nejvíce: 1= rozhodující faktor při koupi, 2= důležitý faktor při koupi, 3= méně důležitý faktor při koupi, 4= absolutně nedůležitý faktor při koupi)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Nízká cena1.7190.45
Nižší doprovodné náklady, jako je bezplatná instalace, instruktáž, dovoz až do domu, dárkové balení v ceně atd.2.2480.55
Možnost úprav na míru (zkrácení nohavic zadarmo atd.), rychlejší a lepší služby (nečekáte a prodavač se věnuje jen Vám), členské výhody (sbíráte body a pak jste odměněni) a neobvyklé záruky (vrácení peněz při nespokojenosti)2.2730.76

Graf

2. Zaměřujete se při výběru zboží (například potravin) také na vzhled obalu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano, ale jen u zboží, které chci dát darem5545,45 %45,45 %  
Ano, obal je pro mě také důležitý a vypovídá o kvalitě produktu2621,49 %21,49 %  
Ne, nezáleží mi na obale výrobku a o kvalitě rozhodně nevypovídá2117,36 %17,36 %  
Spíše ne, obal mne moc nezajímá1714,05 %14,05 %  
O kvalitě nevypovídá, ale upoutá víc pozornosti10,83 %0,83 %  
většinou ano, správně zvolený obal chrání kvalitu 10,83 %0,83 %  

Graf

3. Co pro Vás znamená vysoká cena zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bude jistě kvalitní, ale na druhé straně se nebude jednat o „žádný zázrak“5847,93 %47,93 %  
Platí se zde jen za značku, kvalita bude stejná, jako u levného zboží3528,93 %28,93 %  
Jistě bude i velice kvalitní a z nejlepšího materiálu1714,05 %14,05 %  
Na první pohled musím vědět, že platím za kvalitu.10,83 %0,83 %  
nic10,83 %0,83 %  
Záleží na nakupovaném sortimentu.10,83 %0,83 %  
a) i c) prověřím pravdu za co platím10,83 %0,83 %  
nic , záleží na tipu výrobku10,83 %0,83 %  
platba za propagaci produktu, co lze koupit levněj10,83 %0,83 %  
jak kdy10,83 %0,83 %  
Záleží na referencích a značce.10,83 %0,83 %  
někdy je drahé zboží šunt a levné naopak kvalitní10,83 %0,83 %  
kupuji lokální zboží a fair trade10,83 %0,83 %  
kombinace všech tří odpovědí10,83 %0,83 %  

Graf

4. Preferujete nakupování v nákupních centrech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano7461,16 %61,16 %  
Ano2520,66 %20,66 %  
Spíše ne1613,22 %13,22 %  
Ne64,96 %4,96 %  

Graf

5. Přiřaďte prosím následujícím faktorům čísla 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 a 10 podle toho, jak jsou pro Vás při nakupování důležité. 1= nejdůležitější, 10= nejméně důležité.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Více obchodů pod jednou střechou3.6129.014
Zastřešené parkování7.3728.647
Možnost rychlého občerstvení při nákupu6.2076.263
Možnost využití WC4.0916.083
Samoobslužný nákup, prodavač/ka si mne nevšímá5.1656.65
Osobní přístup prodavače, který se mi věnuje a zná mě6.0915.868
Obchod nepřeplněný lidmi4.7025.581
Úzká specializace prodejny na žádoucí sortiment5.4466.131
Osobní kontakt s majitelem obchodu, který má odborné znalosti o zboží7.1166.383
Žádné čekání v dlouhých frontách5.1988.523

Graf

6. Využíváte často akce typu „2+1“, „při koupi výrobku dostanete dárek“, „sleva 50% na druhý kus“ atd.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano, ale pouze u oblíbených značek zboží9276,03 %76,03 %  
Spíše ne, na akce nekoukám2218,18 %18,18 %  
Ne, akce mě nezajímají54,13 %4,13 %  
záleží o jaké jde zboží a jestli se to vyplatí.10,83 %0,83 %  
Ano, tyto akce vyloženě vyhledávám a příliš nekoukám na značku10,83 %0,83 %  

Graf

7. Když v supermarketu vidíte ochutnávku nějakého jídla, ochutnáte a zakoupíte zboží v případě, že Vám chutnalo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neochutnávám, nezajímá mne to4436,36 %36,36 %  
Ochutnám a zboží zakoupím, pokud mi chutná3226,45 %26,45 %  
Občas něco ochutnám, ale o koupi neuvažuji, je mi to jedno3226,45 %26,45 %  
Ochutnám, ale zboží zakoupím pouze pokud je za skutečně nízkou cenu108,26 %8,26 %  
Neochutnám, bojím se 10,83 %0,83 %  
Nenakupuji v supermarketech.10,83 %0,83 %  
neochutnávám, cítím to jako nátlak10,83 %0,83 %  

Graf

8. Je pro Vás jedním z rozhodujícího faktoru ke koupi nějaká soutěž a možnost výhry?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Už jsem se nějakých soutěží zúčastnil/a, ale nevyhledávám je a neovlivní moje rozhodnutí který výrobek koupím6452,89 %52,89 %  
Ne, nesoutěžím a nezajímá mne to5142,15 %42,15 %  
Ano, rád/a soutěžím, vždy se zúčastním64,96 %4,96 %  

Graf

9. Ovlivňuje Vás prodejní personál v obchodech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano, v případě nepříjemného personálu chodím do obchodu pouze pokud je to skutečně nutné6352,07 %52,07 %  
Spíše ne, jdu nakupovat tam, kam potřebuji, ale necítím se dobře, když je personál nepříjemný3226,45 %26,45 %  
Ano, pokud je příjemný, chodím tam častěji a pokud nepříjemný, nechodím tam vůbec1915,7 %15,7 %  
Ne, personál nevnímám a nezajímá mne75,79 %5,79 %  

Graf

10. Když Vám někdo zavolá, představí se pod určitou firmou (například telefonní společnost) a chce Vám nabídnout nějaké nové produkty, co uděláte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Slušně se omluvím s tím, že nemám zájem7864,46 %64,46 %  
Nabídku nuceně vyslechnu, ale nikdy nic nesjednávám ani neměním, nejsem si jist/a, zda je to seriózní2923,97 %23,97 %  
Bez jediného slova položím telefon86,61 %6,61 %  
Nabídku vyslechnu a pak se rozhodnu, zda je pro mne výhodná a zda ji potřebuji54,13 %4,13 %  
Zásadně nepřijímám hovory z neznámých čísel.10,83 %0,83 %  

Graf

11. Voláte na zákaznická centra, kde s Vámi po telefonu vyřeší například problémy s produktem nebo službou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano, pokud prodejna v mém okolí není3730,58 %30,58 %  
Spíše ne, není to osobní2722,31 %22,31 %  
Ano, je to lepší, než si sjednávat osobní schůzku nebo vyhledávat prodejny v okolí2319,01 %19,01 %  
Ne, nikdy jsem nikam nevolal/a a preferuji osobní setkání2117,36 %17,36 %  
Spíše ne, nevím kam zavolat108,26 %8,26 %  
Naštěstí jsem dosud nemusel volat do žádného ZC.10,83 %0,83 %  
volam avsak pouze z donuceni10,83 %0,83 %  
Jen v nutných případech10,83 %0,83 %  

Graf

12. Když v televizi vidíte reklamu, přesvědčí Vás o koupi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne, reklamy mě nepřesvědčí6755,37 %55,37 %  
Ne, reklamy lžou a ukazují výrobek nereálně, jogurt má větší kousky ovoce atd.2722,31 %22,31 %  
Spíše ano, většinou tento výrobek upřednostním před koupí jiného, protože o něm vím a znám ho z televize, ale není to podmínka2218,18 %18,18 %  
Ano, pokud výrobek splňuje moje požadavky32,48 %2,48 %  
většina reklam je otravná a trapná, neberu je vážn10,83 %0,83 %  
ne, ale reklamy mě zajímají10,83 %0,83 %  

Graf

13. Koupili jste si někdy něco z teleshoppingu (televizní nabízení například vysavačů, sady nožů atd.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, preferuji osobní vyzkoušení produktu9880,99 %80,99 %  
Ano, ale jen jednou či dvakrát1310,74 %10,74 %  
Ano, několikrát43,31 %3,31 %  
Ne,reklama mi přijde nevkusná a TeShop neseriózní 10,83 %0,83 %  
V žádném případě10,83 %0,83 %  
Ne, ani teleshopping na mě nefunguje.10,83 %0,83 %  
Ne, jsou to předražené hlouposti10,83 %0,83 %  
nevěřím, že je toto předražené zboží kvalitní10,83 %0,83 %  
Ne, teleshopping mne spíše odrazuje od koupě10,83 %0,83 %  

Graf

14. 14. Jaká by podle Vás měla být reklama v televizi, v rozhlasu, na billboardech (velké plakáty na ulicích) a jinde? (na číselné ose označte variantu, která odpovídá Vašemu postoji nejvíce: 1= rozhodující vlastnost reklamy, 2= důležitá vlastnost, 3= méně důležitá vlastnost, 4= absolutně nedůležitá vlastnost)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Co nejvtipnější1.9260.631
Etická, neměla by být vulgární a sprostá1.7930.809
Musí ukazovat reálný výrobek1.4790.597
Pravdivá, nesmí vlastnosti výrobku přechvalovat1.4790.646
Barevná a viditelná2.1070.641
Kreativní a s neotřelým nápadem1.570.543
Měla by výrobek srovnávat s jiným na trhu3.3220.681
Měla by uvádět i doporučenou cenu výrobku2.4210.789

Graf

15. Je podle Vás v dnešní době reklama etická (mravná, slušná)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano, ale občas se objeví i vulgární a neslušná reklama7662,81 %62,81 %  
Spíše ne, často jsou ne-etické3024,79 %24,79 %  
Ano, všechny jsou etické129,92 %9,92 %  
Ne, téměř všechny reklamy jsou neslušné až trapné32,48 %2,48 %  

Graf

16. Je pro Vás reklama na internetu užitečná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne, plno reklam je pro mne na internetu neužitečných5343,8 %43,8 %  
Ne, jen mne obtěžuje3932,23 %32,23 %  
Spíše ano, občas mne navede na stránky, které potřebuji2218,18 %18,18 %  
Ano, často mi poradí, když něco sháním75,79 %5,79 %  

Graf

17. Jak hodnotíte e-maily s reklamním sdělením?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vadí mi, hned je mažu6452,89 %52,89 %  
Spíše mi vadí, jen některé jsou pro mě zajímavé a přečtu je3831,4 %31,4 %  
Spíše mi nevadí, ale některé mě nezajímají a hned je mažu1814,88 %14,88 %  
Nevadí mi, rád/a si přečtu nabídku zboží či služeb10,83 %0,83 %  

Graf

18. Využíváte software zdarma, například různé demoverze (antiviry na zkoušku atd.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale plnou verzi si nikdy nekupuji6251,24 %51,24 %  
Ano a po vypršení možnosti užívání si v případě spokojenosti zakoupím plnou verzi3428,1 %28,1 %  
Ne, vše mám rovnou legální2319,01 %19,01 %  
-10,83 %0,83 %  
Nemám počítač10,83 %0,83 %  

Graf

19. Nakupujete zboží z katalogů (Avon, Quelle, atd.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, občas6049,59 %49,59 %  
Ne4839,67 %39,67 %  
Ano, často1310,74 %10,74 %  

Graf

20. Stalo se Vám někdy, že Vás na ulici zastavil prodejce a nabízel Vám různé produkty či služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, občas mne někdo zastaví6654,55 %54,55 %  
Ano, stává se mi to velice často3730,58 %30,58 %  
Stalo se mi to jednou nebo dvakrát1512,4 %12,4 %  
Ne, nikdy32,48 %2,48 %  

Graf

21. Pokud jste odpověděli Ano, jak v tomto případě reagujete? Ostatní pokračují otázkou číslo 22.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nabídku nevyslechnu a slušně se omluvím, že nemám zájem6856,2 %56,2 %  
Vyslechnu nabídku, ale nic kupovat nikdy nechci2923,97 %23,97 %  
Jdu dál, nereaguji nebo prodejci neomaleným způsobem naznačím, že mě jen obtěžuje1310,74 %10,74 %  
Vyslechnu nabídku a zvážím případnou koupi54,13 %4,13 %  
Dle zájmu o produkt vyslechnu nabídku, jinak ne10,83 %0,83 %  
pokud mne to zajímá, vyslechnu, jinak ignoruji10,83 %0,83 %  
někdy 1.možnost, jindy poslední-podle času a nálad10,83 %0,83 %  
Děkuji, nechci10,83 %0,83 %  
nějak to správně nefunuje...odpověd NE 10,83 %0,83 %  
Podle toho o co se jedná10,83 %0,83 %  

Graf

22. Stalo se Vám někdy, že Vás pouliční prodejce přiměl ke koupi nějakého zboží nebo k podepsání smlouvy o využívání nějakých služeb?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nikdy mě nepřemluvil7763,64 %63,64 %  
Ano a vždy jsem poté litoval/a nákupu1915,7 %15,7 %  
Ano, ale v některých případech jsem toho později litoval/a1613,22 %13,22 %  
Ano a nelituji toho97,44 %7,44 %  

Graf

23. Preferujete při svých nákupech například potravin či oblečení svoje oblíbené značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano, ale občas vyzkouším něco nového9276,03 %76,03 %  
Spíše ne, rozhoduji se podle něčeho jiného1814,88 %14,88 %  
Ne, značka pro mne nic neznamená86,61 %6,61 %  
Ano, nic jiného nekupuji21,65 %1,65 %  
u oblečení ano, u potravin ne10,83 %0,83 %  

Graf

24. Jste členem nějakého věrnostního klubu? Například pokud vlastníte věrnostní kartičky různých prodejců jako je Teta, Orsay, Sephora, Tesco,…..

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, jsem členem několika věrnostních klubů6755,37 %55,37 %  
Ne3024,79 %24,79 %  
Ano, jsem členem jednoho klubu2419,83 %19,83 %  

Graf

25. Pokud reklamujete zboží, které má viditelnou závadu, ale přesto Vám v obchodě reklamaci neuznají, tak:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do obchodu nadále chodím jen v případě nejvyšší nutnosti, toto jednání mě rozhořčilo4133,88 %33,88 %  
Nikdy se mi to nestalo, všechny reklamace mi vždy uznali3730,58 %30,58 %  
Do obchodu už v životě nevkročím, i kdyby to mělo být sebenutnější1915,7 %15,7 %  
Nikdy se mi to nestalo, zboží nereklamuji1310,74 %10,74 %  
Se nedá nic dělat, obchod navštěvuji i nadále64,96 %4,96 %  
Hádám se s nimi dokud mi nevrátí peníze.10,83 %0,83 %  
reklamují dokud závadu neuznají10,83 %0,83 %  
Pošlu zboží soudnímu znalci!10,83 %0,83 %  
Do obchodu už v životě nevkročím,všem o tom řeknu10,83 %0,83 %  
pošlu tátu, ten zařídí všechno :-)10,83 %0,83 %  

Graf

26. Stalo se Vám někdy, že jste si zakoupil/a nějaké zboží pod tlakem (v obchodě na Vás prodavač naléhal, vytvořil takovou situaci, že Vám bylo blbé zboží nezakoupit)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nenechám se ovlivnit a zmanipulovat5041,32 %41,32 %  
Spíše se mi to nestává4940,5 %40,5 %  
Ano, občas se to stane1814,88 %14,88 %  
Ano, stává se mi to stále21,65 %1,65 %  
Ano, jednou se mi to stalo; již jsem se poučil...10,83 %0,83 %  
Nevím10,83 %0,83 %  

Graf

27. Necháváte se ovlivnit módními trendy (neuvažujeme jen oblečení, ale také mobilní telefony, módní tvary kuchyňského náčiní, moderní účesy atd.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Novinky vnímám a často je nakupuji, ale ne za každou cenu6553,72 %53,72 %  
Spíše novinky nenakupuji a preferuji osvědčené zboží bez ohledu na vzhled4133,88 %33,88 %  
Novinky mě absolutně nezajímají97,44 %7,44 %  
Jistě, zajímám se o to, co je moderní a chci být „in“64,96 %4,96 %  

Graf

28. Pokud potřebujete určitý typ zboží a v této oblasti se nevyznáte, tedy netušíte, jaká značka a jaký typ by pro Vás byl nejlepší, na koho nejvíce dáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na přátele, kteří s tím mají zkušenosti3932,23 %32,23 %  
Hledám rady na internetu například v diskusních fórech, tedy u cizích lidí3125,62 %25,62 %  
Hledám rady v časopisech a článcích na internetu1915,7 %15,7 %  
Na rodinné příslušníky, kteří s tím mají zkušenosti1714,05 %14,05 %  
Na radu nějakého odborníka, například prodejního personálu se zkušenostmi1310,74 %10,74 %  
rodina, pratele, media10,83 %0,83 %  
rodina, přátelé10,83 %0,83 %  

Graf

29. Vaše věková kategorie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-24 let7965,29 %65,29 %  
25-39 let3629,75 %29,75 %  
15-19 let54,13 %4,13 %  
40-64 let10,83 %0,83 %  

Graf

30. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské6150,41 %50,41 %  
Střední s maturitou5041,32 %41,32 %  
Vyšší odborné43,31 %3,31 %  
Základní32,48 %2,48 %  
Střední bez maturity, vyučení32,48 %2,48 %  

Graf

31. Vás rodinný stav:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Svodobný/á10485,95 %85,95 %  
Ženatý/vdaná1512,4 %12,4 %  
Rozvedený/á21,65 %1,65 %  

Graf

32. Velikost Vaší obce:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2001-50 000 obyvatel4436,36 %36,36 %  
0-2000 obyvatel2923,97 %23,97 %  
100 001 a více obyvatel2823,14 %23,14 %  
50 001-100 000 obyvatel1915,7 %15,7 %  
50 001-100 000              50 001-100 000      end_of_the_skype_highlighting obyvatel10,83 %0,83 %  

Graf

33. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8771,9 %71,9 %  
Muž3428,1 %28,1 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Když Vám někdo zavolá, představí se pod určitou firmou (například telefonní společnost) a chce Vám nabídnout nějaké nové produkty, co uděláte?

  • odpověď Slušně se omluvím s tím, že nemám zájem:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Samoobslužný nákup, prodavač/ka si mne nevšímá=2 na otázku 5. Přiřaďte prosím následujícím faktorům čísla 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 a 10 podle toho, jak jsou pro Vás při nakupování důležité. 1= nejdůležitější, 10= nejméně důležité.

17. Jak hodnotíte e-maily s reklamním sdělením?

  • odpověď Vadí mi, hned je mažu:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jdu dál, nereaguji nebo prodejci neomaleným způsobem naznačím, že mě jen obtěžuje na otázku 21. Pokud jste odpověděli Ano, jak v tomto případě reagujete? Ostatní pokračují otázkou číslo 22.
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, nikdy jsem nikam nevolal/a a preferuji osobní setkání na otázku 11. Voláte na zákaznická centra, kde s Vámi po telefonu vyřeší například problémy s produktem nebo službou?

22. Stalo se Vám někdy, že Vás pouliční prodejce přiměl ke koupi nějakého zboží nebo k podepsání smlouvy o využívání nějakých služeb?

  • odpověď Ne, nikdy mě nepřemluvil:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, vše mám rovnou legální na otázku 18. Využíváte software zdarma, například různé demoverze (antiviry na zkoušku atd.)?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pokud sháníte konkrétní zboží či službu, který z následujících faktorů Vás přiměje ke koupi z široké nabídky na trhu? (na číselné ose označte variantu, která odpovídá Vašemu postoji nejvíce: 1= rozhodující faktor při koupi, 2= důležitý faktor při koupi, 3= méně důležitý faktor při koupi, 4= absolutně nedůležitý faktor při koupi)

2. Zaměřujete se při výběru zboží (například potravin) také na vzhled obalu?

3. Co pro Vás znamená vysoká cena zboží?

4. Preferujete nakupování v nákupních centrech?

5. Přiřaďte prosím následujícím faktorům čísla 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 a 10 podle toho, jak jsou pro Vás při nakupování důležité. 1= nejdůležitější, 10= nejméně důležité.

6. Využíváte často akce typu „2+1“, „při koupi výrobku dostanete dárek“, „sleva 50% na druhý kus“ atd.?

7. Když v supermarketu vidíte ochutnávku nějakého jídla, ochutnáte a zakoupíte zboží v případě, že Vám chutnalo?

8. Je pro Vás jedním z rozhodujícího faktoru ke koupi nějaká soutěž a možnost výhry?

9. Ovlivňuje Vás prodejní personál v obchodech?

10. Když Vám někdo zavolá, představí se pod určitou firmou (například telefonní společnost) a chce Vám nabídnout nějaké nové produkty, co uděláte?

11. Voláte na zákaznická centra, kde s Vámi po telefonu vyřeší například problémy s produktem nebo službou?

12. Když v televizi vidíte reklamu, přesvědčí Vás o koupi?

13. Koupili jste si někdy něco z teleshoppingu (televizní nabízení například vysavačů, sady nožů atd.)?

14. 14. Jaká by podle Vás měla být reklama v televizi, v rozhlasu, na billboardech (velké plakáty na ulicích) a jinde? (na číselné ose označte variantu, která odpovídá Vašemu postoji nejvíce: 1= rozhodující vlastnost reklamy, 2= důležitá vlastnost, 3= méně důležitá vlastnost, 4= absolutně nedůležitá vlastnost)

15. Je podle Vás v dnešní době reklama etická (mravná, slušná)?

16. Je pro Vás reklama na internetu užitečná?

17. Jak hodnotíte e-maily s reklamním sdělením?

18. Využíváte software zdarma, například různé demoverze (antiviry na zkoušku atd.)?

19. Nakupujete zboží z katalogů (Avon, Quelle, atd.)?

20. Stalo se Vám někdy, že Vás na ulici zastavil prodejce a nabízel Vám různé produkty či služby?

21. Pokud jste odpověděli Ano, jak v tomto případě reagujete? Ostatní pokračují otázkou číslo 22.

22. Stalo se Vám někdy, že Vás pouliční prodejce přiměl ke koupi nějakého zboží nebo k podepsání smlouvy o využívání nějakých služeb?

23. Preferujete při svých nákupech například potravin či oblečení svoje oblíbené značky?

24. Jste členem nějakého věrnostního klubu? Například pokud vlastníte věrnostní kartičky různých prodejců jako je Teta, Orsay, Sephora, Tesco,…..

25. Pokud reklamujete zboží, které má viditelnou závadu, ale přesto Vám v obchodě reklamaci neuznají, tak:

26. Stalo se Vám někdy, že jste si zakoupil/a nějaké zboží pod tlakem (v obchodě na Vás prodavač naléhal, vytvořil takovou situaci, že Vám bylo blbé zboží nezakoupit)?

27. Necháváte se ovlivnit módními trendy (neuvažujeme jen oblečení, ale také mobilní telefony, módní tvary kuchyňského náčiní, moderní účesy atd.)?

28. Pokud potřebujete určitý typ zboží a v této oblasti se nevyznáte, tedy netušíte, jaká značka a jaký typ by pro Vás byl nejlepší, na koho nejvíce dáte?

29. Vaše věková kategorie:

30. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

31. Vás rodinný stav:

32. Velikost Vaší obce:

33. Pohlaví:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pokud sháníte konkrétní zboží či službu, který z následujících faktorů Vás přiměje ke koupi z široké nabídky na trhu? (na číselné ose označte variantu, která odpovídá Vašemu postoji nejvíce: 1= rozhodující faktor při koupi, 2= důležitý faktor při koupi, 3= méně důležitý faktor při koupi, 4= absolutně nedůležitý faktor při koupi)

2. Zaměřujete se při výběru zboží (například potravin) také na vzhled obalu?

3. Co pro Vás znamená vysoká cena zboží?

4. Preferujete nakupování v nákupních centrech?

5. Přiřaďte prosím následujícím faktorům čísla 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 a 10 podle toho, jak jsou pro Vás při nakupování důležité. 1= nejdůležitější, 10= nejméně důležité.

6. Využíváte často akce typu „2+1“, „při koupi výrobku dostanete dárek“, „sleva 50% na druhý kus“ atd.?

7. Když v supermarketu vidíte ochutnávku nějakého jídla, ochutnáte a zakoupíte zboží v případě, že Vám chutnalo?

8. Je pro Vás jedním z rozhodujícího faktoru ke koupi nějaká soutěž a možnost výhry?

9. Ovlivňuje Vás prodejní personál v obchodech?

10. Když Vám někdo zavolá, představí se pod určitou firmou (například telefonní společnost) a chce Vám nabídnout nějaké nové produkty, co uděláte?

11. Voláte na zákaznická centra, kde s Vámi po telefonu vyřeší například problémy s produktem nebo službou?

12. Když v televizi vidíte reklamu, přesvědčí Vás o koupi?

13. Koupili jste si někdy něco z teleshoppingu (televizní nabízení například vysavačů, sady nožů atd.)?

14. 14. Jaká by podle Vás měla být reklama v televizi, v rozhlasu, na billboardech (velké plakáty na ulicích) a jinde? (na číselné ose označte variantu, která odpovídá Vašemu postoji nejvíce: 1= rozhodující vlastnost reklamy, 2= důležitá vlastnost, 3= méně důležitá vlastnost, 4= absolutně nedůležitá vlastnost)

15. Je podle Vás v dnešní době reklama etická (mravná, slušná)?

16. Je pro Vás reklama na internetu užitečná?

17. Jak hodnotíte e-maily s reklamním sdělením?

18. Využíváte software zdarma, například různé demoverze (antiviry na zkoušku atd.)?

19. Nakupujete zboží z katalogů (Avon, Quelle, atd.)?

20. Stalo se Vám někdy, že Vás na ulici zastavil prodejce a nabízel Vám různé produkty či služby?

21. Pokud jste odpověděli Ano, jak v tomto případě reagujete? Ostatní pokračují otázkou číslo 22.

22. Stalo se Vám někdy, že Vás pouliční prodejce přiměl ke koupi nějakého zboží nebo k podepsání smlouvy o využívání nějakých služeb?

23. Preferujete při svých nákupech například potravin či oblečení svoje oblíbené značky?

24. Jste členem nějakého věrnostního klubu? Například pokud vlastníte věrnostní kartičky různých prodejců jako je Teta, Orsay, Sephora, Tesco,…..

25. Pokud reklamujete zboží, které má viditelnou závadu, ale přesto Vám v obchodě reklamaci neuznají, tak:

26. Stalo se Vám někdy, že jste si zakoupil/a nějaké zboží pod tlakem (v obchodě na Vás prodavač naléhal, vytvořil takovou situaci, že Vám bylo blbé zboží nezakoupit)?

27. Necháváte se ovlivnit módními trendy (neuvažujeme jen oblečení, ale také mobilní telefony, módní tvary kuchyňského náčiní, moderní účesy atd.)?

28. Pokud potřebujete určitý typ zboží a v této oblasti se nevyznáte, tedy netušíte, jaká značka a jaký typ by pro Vás byl nejlepší, na koho nejvíce dáte?

29. Vaše věková kategorie:

30. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

31. Vás rodinný stav:

32. Velikost Vaší obce:

33. Pohlaví:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Petříková, Š.Způsoby firem při ovlivňování zákazníků (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://zpusoby-firem-pri-ovlivnovan.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.