Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zvyklosti nákupu
Zvyklosti nákupu
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Kateřina Jašková |
---|---|
Šetření: | 04. 07. 2009 - 08. 07. 2009 |
Počet respondentů: | 42 |
Počet otázek (max/průměr): | 11 / 11 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 27,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:21 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, nejdříve bych Vám chtěla poděkovat za Váš čas, který jste se rozhodl/a věnovat mému dotazníku.
Jedná se o dotazník pro firmu TON a.s., která nyní přechází na novou marketingovou strategii a chce své služby zaměřit na mladé lidi do 35 let. Tento dotazník zjišťuje Vaše zvyklosti při nákupu.
Předem děkuji za odpovědi.
Kateřina Jašková
Odpovědi respondentů
1. Věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 - 29 | 35 | 83,33 % | 83,33 % |
15 - 19 | 5 | 11,9 % | 11,9 % |
30 - 35 | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
2. Stav:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student | 33 | 78,57 % | 78,57 % |
pracující | 9 | 21,43 % | 21,43 % |
3. Uveďte 3 místa, kde trávíte nejvíce svého volného času:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
doma, hudebka, v přírodě | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
doma, knihovna, příroda | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
doma,jsem na MD | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
postel, počítač, příroda | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
doma, příroda, kluby | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
kino, divadlo, bowling | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
venku s přáteli, doma, na nákupech | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
Doma, doma, doma | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
doma, u přítele, venku | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
Doma,na tréninku,po okolí | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
ostatní odpovědi | 32 | 76,19 % | 76,19 % |
4. Pro respondenty ve věku 15-27 let: V kolika letech plánujete začít bydlet nezávisle na rodičích? Kdy se chcete osamostatnit?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
25 | 9 | 21,43 % | 21,43 % |
26 | 7 | 16,67 % | 16,67 % |
24 | 6 | 14,29 % | 14,29 % |
27 | 5 | 11,9 % | 11,9 % |
22 | 3 | 7,14 % | 7,14 % |
23 | 3 | 7,14 % | 7,14 % |
20 | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
18 | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
1000000 | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
21 | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
ostatní odpovědi | 4 | 9,52 % | 9,52 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 24.45 |
Minimum: | 19 |
Maximum: | 28 |
Variační rozpětí: | 9 |
Rozptyl: | 4.63 |
Směrodatná odchylka: | 2.15 |
Medián: | 25 |
Modus: | 25 |
5. Nejčastěji nakupuji:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v kamenném obchodě | 35 | 83,33 % | 83,33 % |
přes internet | 7 | 16,67 % | 16,67 % |
6. Při nákupu zboží jsou pro mě nejdůležitější tato kritéria (seřaďte 1 - nejvíc, 5 - nejmíň)
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
design | 2.619 | 1.379 |
značka | 3.643 | 0.944 |
kvalita | 1.929 | 1.304 |
cena | 2.429 | 1.15 |
módní trendy | 4.381 | 1.283 |
7. Představte si, že hodláte koupit nový nábytek. Kde získáte prvotní informace o nabídkách?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
na internetu | 32 | 76,19 % | 76,19 % |
v obchodě s nábytkem | 8 | 19,05 % | 19,05 % |
leták | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
v katalogu | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
8. Jaká reklama Vás nejvíce oslovuje? (seřaďte 1 - nejvíc, 5 - nejmíň)
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
letáky | 3.19 | 1.583 |
televizní reklama | 2.571 | 1.197 |
reklama v rádiu | 4.024 | 1.166 |
reklama v tiskovinách | 3.381 | 1.474 |
osobní doporučení | 1.833 | 1.806 |
9. Která reklama Vás v poslední době nejvíce zaujala a proč?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
3Bit - karamel, susenka a cokolaada
Asko nábytek,mají tam hodně obrázků jak co vypadá a ceny jsou přijatelné
Bernard, podílel jsem se na její tvorbě :-)
Coca-Cola (v TV) - zpívající příšerky.. zábavná
dneska jsem viděla na Zelenou úsporám, zaujalo mě, že zadavatelem zřejmě není komerční subjekt + poněkud podivný humor
heineken - vtipnost, originalita
Hrášek Bonduele (skvělá hudba a humor, přitom jemná a milá )
Jakakoliv s myslenkou, vtipem a ukazkou prednosti daneho vyrobku.
Kofola - má originální nápady
Kofola - nápadité, má smysl i děj, příjemná hudba i protagonisté
kofola... svým stotožněním s CS
Leták Ikea nějaká výprodej a taky Globus, dávají dárky. Jo a k otázce číslo 4 se nedá napsat, že od 18 už nebydlím s rodiči.
Mattoni - ty šaty
Mattoni - vodní šaty
na kinder bueno, zajímavá hudba
nejspise zadna
nepamatuji se
nepamatuju se
nevím
nevim
nevím o žádné takové
nivea sprchovy gel, gel na holeni a sampon pro muze - vtipna :-)
Orbit a vytváření vlastních "outfitů na pikslu". Jasná, vtipná reklama a navíc dokázali prostřednictvím soutěže na svých stránkách nadchnout spoustu lidí pro vytvoření svého vlastního outfitu, a tak se dostat do povědomí více lidí, že orbit je jednička.
Pivo Heineken - vtipný námět, stručný, výstižný obsah.
reklama na Axe, byla kreslená a vtipná
reklama na Coca-Colu- je propracovaná
reklama na Orbitky :) velkým berete, malým dáváte :)
Reklama na pivo Pardál - příjde mi extrémně nepovedená! :)
Reklama na pivo Starobrno, originální
Reklamy nesleduji, takže víceméně žádná.
Tak ktera netaha lidi za nos a rika naprostou pravdu, zadne prevysene ceny, ceska kvalita a klasika, pohoda. Konkretne povazuji reklamy v televizi trochu za vyplach mozku, ktera lidi ovlivnuje az prilis zbytecne. Radeji mam internetovou reklamu, clovek se muze rozhodnout sam a pak si to prijit prohlednout.
televizní reklama ikea. jsou tam nízké ceny.
televizní reklama na Kofolu, svou nápaditostí.
vubec si nevzpominam, ze by me nejaka reklama v posledni dobe zaujala :-(
zadna
zadna
zaujme mne inteligentní nápaditá neklamavá reklama, nikoli okázalá prezentace několika kusů nábytku, ani čínské zboží ve firemní prodejně
žádná
Žádná
žádná
žádná.. v téhle době jsou reklamy nezajímavé a nedokážou nadchnout kupující
žvýkačky Orbit díky dobrým hláškám
10. Znáte firmu TON, a.s.? Co podle Vás nabízí?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nábytek | 5 | 11,9 % | 11,9 % |
sedací nábytek, stoly, slunečníky | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
neznám | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
Ano, nábytek | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
Ohýbaný nábytek | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
nevim | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
ano, židle | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
ano, nabízí nábytek | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
neznám...vůbec nemám tušení | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
neznám, stavebnictví? | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
ostatní odpovědi | 22 | 52,38 % | 52,38 % |
11. Jaká možnost by Vás motivovala k nákupu nábytku u určité firmy? Uveďte 3. (např.: možnost splátky, podílet se na designu,...)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- Možnost individuálně řešit rozličné požadavky klienta podle jeho dispozic (nábytek na míru) - Poradenství při výběru nábytku (použitý materiál, design, projekce) - Fungující a rychlý systém vyřizování reklamací
asi podílet se na designu, mít z čeho vybírat - široký sortiment
blízkost mého bydliště, cenová dostupnost, ekologické přírodní materiály
cena, kvalita, můj vkus
cenová akce, doprava domů, pohodlný nákup
cenova vyhodnost, vysoka kvalita, podilet se na designu
Customizace, kvalifikovaný personál, kvalitní výrobek
design,cena
dostatečná nabídka, možnost vlastních návrhů a představ, lepší ceny a služby než ostatní firmy
exkluzivita, neotrely design, klientsky pristup, zaruka,...
Kdyz by mi byl nabytek ,, usit na miru,, podle mych predstav, slusna cena, kvalitni zpracovani
kvalita za dobrou cenu, splátky
kvalitni prace, cenova dostupnost, ochota obsazenstva firmy
možnost drobných úprav, co nejširší výběr barev, originalita
možnost potřeby, splátky a desingu
možnost splátky,doba splácení,podílet se na designu.
na zakázku možnost splátek volba dřeva (druh, barva)
nic mě nenapadá
nízká cena, vstřícnost služeb, kvalita a vzhled
ochota personálu při řešení problémů, bezproblémové jednání, dobře proškolený personál, který se vyzná v tom co nabízí, přizpůsobení mým požadavkům
Ochota sestavení např. kuchyňské linky na míru a dle vlastních požadavků, ochota zaměstnanců, poskytnutí splátek.
podílet se na designu
podílet se na designu (materiál, provedení atd.), nějaký program pro stálé zákazníky
podílet se na designu, moct si sestavit nábytek podle sebe na míru
podílet se na designu, sleva, dlouhá záruka
podílet se na designu, věrnostní program, servis
podílet se na designu, zamontování v ceně, kvalita ověřená
Prijemny design, nic prilis moderniho co vyzaruje pohodu a klid, kdyz si ten nabytek predstavite doma. Kdyz bych mohla ovlivnit nejake tvary u nabytku-variabilni barvy atd. Urcite take primerene ceny a moznost splatky , nebo odlozene platby. Ochota a otevrenost firmy k zakaznikum.
přijatelná cena, ale ne na úkor kvality, samozřejmě moderní desing a pro mě hlavní věc (protože jsme sama) aby byla možnost dovozu a hlavně montáže nábytku pokud možno za přijatelnou cenu
Přístup nabízejícího, výhody....
ráda nakupuji u firem se vstřícnou marketingovou strategií, odkazující na tradici, přitažlivá je např. možnost volby čalounění, dřeva, možnost prohlídky ve vzorkových prodejnách pro české klienty V otázce 4 máte chybu, znemožňuje odeslat dotazník osobám 28-35 let!
široká nabídka, moderní design, dovoz a instalace
tezko rict
Učélnost,sladění s mím stávajícím nábytkem...tzn...možnost výroby na přání.dobrá ceny,kreativyta.
Určitě dobrá cena a taky aby to šlo na splátky, ale třeba bez akontace atd.
věrnostní program, bonus za zadání zákazky na vybavení celého bytu od jedné firmy, instalace a dovoz případné opravy zdarma
věrnostní program, podílení se na designu, splátky,...
Vlastni navrzeni stylu, urcita sleva, vyhody
výhodná cena, konzultace s disegnerém - který by mi doporučil vhodný design vzhledem k mému současnému vybavení pokoje a mé představě.
výhodná cena, odvoz do určité vzdálenosti zdarma, záruka
výroba nábytku na míru, možnost splátky
změna designu dle vkusu, montaz zdarma, levna cena
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.