Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zvyklosti nákupu

Zvyklosti nákupu

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Jašková
Šetření:04. 07. 2009 - 08. 07. 2009
Počet respondentů:42
Počet otázek (max/průměr):11 / 11
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:27,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, nejdříve bych Vám chtěla poděkovat za Váš čas, který jste se rozhodl/a věnovat mému dotazníku.

 Jedná se o dotazník pro firmu TON a.s., která nyní přechází na novou marketingovou strategii a chce své služby zaměřit na mladé lidi do 35 let. Tento dotazník zjišťuje Vaše zvyklosti při nákupu.

Předem děkuji za odpovědi.

Kateřina Jašková

Odpovědi respondentů

1. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 293583,33 %83,33 %  
15 - 19511,9 %11,9 %  
30 - 3524,76 %4,76 %  

Graf

2. Stav:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student3378,57 %78,57 %  
pracující921,43 %21,43 %  

Graf

3. Uveďte 3 místa, kde trávíte nejvíce svého volného času:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doma, hudebka, v přírodě12,38 %2,38 %  
doma, knihovna, příroda12,38 %2,38 %  
doma,jsem na MD12,38 %2,38 %  
postel, počítač, příroda12,38 %2,38 %  
doma, příroda, kluby12,38 %2,38 %  
kino, divadlo, bowling12,38 %2,38 %  
venku s přáteli, doma, na nákupech12,38 %2,38 %  
Doma, doma, doma12,38 %2,38 %  
doma, u přítele, venku12,38 %2,38 %  
Doma,na tréninku,po okolí12,38 %2,38 %  
ostatní odpovědi hospoda, hra na nástroj, internet
domov, cykloturistika, příroda
sportoviště, příroda, kino
hudebka, příroda, restaurace
doma, v restauračních zařízeních, na nákupech
s přítelem, doma u pc, venku
U pocitace, fotbalove hriste, postel
doma,hospoda,venku
kolem Brna, kolem domu, kolem pritelkyne
doma v pokoji, v parku
doma, příroda, hospoda
škola, postel, divadlo
v posteli, u počítače, venku
doma, příroda, škola
venku-prochazka, pokoj-upocitace, obyvak-gauc
doma, restaurace, hory
v knihovně, v parku, v posteli
hory,more, hospoda
doma, škola, zahrada
škola, doma,
kuchyń, obývák, pokoj
příroda, divadlo, kavárna
příroda, domov, restaurace
doma, u rodičů, na nákupech
domov, restaurace,
domov, sportovni centrum, hospoda
doma
BpH, Zlín, Slavkov pod Host.
hospoda, postel, škola
doma, přítel, venku
Domov, hala, restaurace
doma,ve skole,v nejakem sportovnim centru
3276,19 %76,19 % 

Graf

4. Pro respondenty ve věku 15-27 let: V kolika letech plánujete začít bydlet nezávisle na rodičích? Kdy se chcete osamostatnit?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25921,43 %21,43 %  
26716,67 %16,67 %  
24614,29 %14,29 %  
27511,9 %11,9 %  
2237,14 %7,14 %  
2337,14 %7,14 %  
2024,76 %4,76 %  
1812,38 %2,38 %  
100000012,38 %2,38 %  
2112,38 %2,38 %  
ostatní odpovědi 2007
19
0
28
49,52 %9,52 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:24.45
Minimum:19
Maximum:28
Variační rozpětí:9
Rozptyl:4.63
Směrodatná odchylka:2.15
Medián:25
Modus:25

Graf

5. Nejčastěji nakupuji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v kamenném obchodě3583,33 %83,33 %  
přes internet716,67 %16,67 %  

Graf

6. Při nákupu zboží jsou pro mě nejdůležitější tato kritéria (seřaďte 1 - nejvíc, 5 - nejmíň)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
design2.6191.379
značka3.6430.944
kvalita1.9291.304
cena2.4291.15
módní trendy4.3811.283

Graf

7. Představte si, že hodláte koupit nový nábytek. Kde získáte prvotní informace o nabídkách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetu3276,19 %76,19 %  
v obchodě s nábytkem819,05 %19,05 %  
leták12,38 %2,38 %  
v katalogu12,38 %2,38 %  

Graf

8. Jaká reklama Vás nejvíce oslovuje? (seřaďte 1 - nejvíc, 5 - nejmíň)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
letáky3.191.583
televizní reklama2.5711.197
reklama v rádiu4.0241.166
reklama v tiskovinách3.3811.474
osobní doporučení1.8331.806

Graf

9. Která reklama Vás v poslední době nejvíce zaujala a proč?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

3Bit - karamel, susenka a cokolaada

Asko nábytek,mají tam hodně obrázků jak co vypadá a ceny jsou přijatelné

Bernard, podílel jsem se na její tvorbě :-)

Coca-Cola (v TV) - zpívající příšerky.. zábavná

dneska jsem viděla na Zelenou úsporám, zaujalo mě, že zadavatelem zřejmě není komerční subjekt + poněkud podivný humor

heineken - vtipnost, originalita

Hrášek Bonduele (skvělá hudba a humor, přitom jemná a milá )

Jakakoliv s myslenkou, vtipem a ukazkou prednosti daneho vyrobku.

Kofola - má originální nápady

Kofola - nápadité, má smysl i děj, příjemná hudba i protagonisté

kofola... svým stotožněním s CS

Leták Ikea nějaká výprodej a taky Globus, dávají dárky. Jo a k otázce číslo 4 se nedá napsat, že od 18 už nebydlím s rodiči.

Mattoni - ty šaty

Mattoni - vodní šaty

na kinder bueno, zajímavá hudba

nejspise zadna

nepamatuji se

nepamatuju se

nevím

nevim

nevím o žádné takové

nivea sprchovy gel, gel na holeni a sampon pro muze - vtipna :-)

Orbit a vytváření vlastních "outfitů na pikslu". Jasná, vtipná reklama a navíc dokázali prostřednictvím soutěže na svých stránkách nadchnout spoustu lidí pro vytvoření svého vlastního outfitu, a tak se dostat do povědomí více lidí, že orbit je jednička.

Pivo Heineken - vtipný námět, stručný, výstižný obsah.

reklama na Axe, byla kreslená a vtipná

reklama na Coca-Colu- je propracovaná

reklama na Orbitky :) velkým berete, malým dáváte :)

Reklama na pivo Pardál - příjde mi extrémně nepovedená! :)

Reklama na pivo Starobrno, originální

Reklamy nesleduji, takže víceméně žádná.

Tak ktera netaha lidi za nos a rika naprostou pravdu, zadne prevysene ceny, ceska kvalita a klasika, pohoda. Konkretne povazuji reklamy v televizi trochu za vyplach mozku, ktera lidi ovlivnuje az prilis zbytecne. Radeji mam internetovou reklamu, clovek se muze rozhodnout sam a pak si to prijit prohlednout.

televizní reklama ikea. jsou tam nízké ceny.

televizní reklama na Kofolu, svou nápaditostí.

vubec si nevzpominam, ze by me nejaka reklama v posledni dobe zaujala :-(

zadna

zadna

zaujme mne inteligentní nápaditá neklamavá reklama, nikoli okázalá prezentace několika kusů nábytku, ani čínské zboží ve firemní prodejně

žádná

Žádná

žádná

žádná.. v téhle době jsou reklamy nezajímavé a nedokážou nadchnout kupující

žvýkačky Orbit díky dobrým hláškám

10. Znáte firmu TON, a.s.? Co podle Vás nabízí?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nábytek511,9 %11,9 %  
sedací nábytek, stoly, slunečníky24,76 %4,76 %  
neznám24,76 %4,76 %  
Ano, nábytek24,76 %4,76 %  
Ohýbaný nábytek24,76 %4,76 %  
nevim24,76 %4,76 %  
ano, židle 24,76 %4,76 %  
ano, nabízí nábytek12,38 %2,38 %  
neznám...vůbec nemám tušení12,38 %2,38 %  
neznám, stavebnictví?12,38 %2,38 %  
ostatní odpovědi neznám, nevím
ne
znám, ohýbaný nábytek
značková prodejna nábytku, znám
Ano,ohýbaný nábytek...jeden z nejznámějších
ano, ohýbaný nábytek
židle, nábytek
zidle, stoly, nejaky druh nabytku
Dřevěný nábytek
dřevěný nábytek - především ohýbaný
Ano.Nábytek. Především židle?
Zidle
elektronika -kdybych neznala, nabytek-znam
ohýbaný nábytek.
židle
ano, kvalitní nábytek, dříve ručně ohýbaný
nejsem si jistá - zkr.továrny na ohýb.nábytek
ne, ze by nabytek?:]
Ano - produkty (nábytek) z ohýbaného dřeva
ohýbaný nábytek:-P
jasně znám, dřevěné výrobky (židle,......
Zidle, dreveny nabytek
2252,38 %52,38 % 

Graf

11. Jaká možnost by Vás motivovala k nákupu nábytku u určité firmy? Uveďte 3. (např.: možnost splátky, podílet se na designu,...)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- Možnost individuálně řešit rozličné požadavky klienta podle jeho dispozic (nábytek na míru) - Poradenství při výběru nábytku (použitý materiál, design, projekce) - Fungující a rychlý systém vyřizování reklamací

asi podílet se na designu, mít z čeho vybírat - široký sortiment

blízkost mého bydliště, cenová dostupnost, ekologické přírodní materiály

cena, kvalita, můj vkus

cenová akce, doprava domů, pohodlný nákup

cenova vyhodnost, vysoka kvalita, podilet se na designu

Customizace, kvalifikovaný personál, kvalitní výrobek

design,cena

dostatečná nabídka, možnost vlastních návrhů a představ, lepší ceny a služby než ostatní firmy

exkluzivita, neotrely design, klientsky pristup, zaruka,...

Kdyz by mi byl nabytek ,, usit na miru,, podle mych predstav, slusna cena, kvalitni zpracovani

kvalita za dobrou cenu, splátky

kvalitni prace, cenova dostupnost, ochota obsazenstva firmy

možnost drobných úprav, co nejširší výběr barev, originalita

možnost potřeby, splátky a desingu

možnost splátky,doba splácení,podílet se na designu.

na zakázku možnost splátek volba dřeva (druh, barva)

nic mě nenapadá

nízká cena, vstřícnost služeb, kvalita a vzhled

ochota personálu při řešení problémů, bezproblémové jednání, dobře proškolený personál, který se vyzná v tom co nabízí, přizpůsobení mým požadavkům

Ochota sestavení např. kuchyňské linky na míru a dle vlastních požadavků, ochota zaměstnanců, poskytnutí splátek.

podílet se na designu

podílet se na designu (materiál, provedení atd.), nějaký program pro stálé zákazníky

podílet se na designu, moct si sestavit nábytek podle sebe na míru

podílet se na designu, sleva, dlouhá záruka

podílet se na designu, věrnostní program, servis

podílet se na designu, zamontování v ceně, kvalita ověřená

Prijemny design, nic prilis moderniho co vyzaruje pohodu a klid, kdyz si ten nabytek predstavite doma. Kdyz bych mohla ovlivnit nejake tvary u nabytku-variabilni barvy atd. Urcite take primerene ceny a moznost splatky , nebo odlozene platby. Ochota a otevrenost firmy k zakaznikum.

přijatelná cena, ale ne na úkor kvality, samozřejmě moderní desing a pro mě hlavní věc (protože jsme sama) aby byla možnost dovozu a hlavně montáže nábytku pokud možno za přijatelnou cenu

Přístup nabízejícího, výhody....

ráda nakupuji u firem se vstřícnou marketingovou strategií, odkazující na tradici, přitažlivá je např. možnost volby čalounění, dřeva, možnost prohlídky ve vzorkových prodejnách pro české klienty V otázce 4 máte chybu, znemožňuje odeslat dotazník osobám 28-35 let!

široká nabídka, moderní design, dovoz a instalace

tezko rict

Učélnost,sladění s mím stávajícím nábytkem...tzn...možnost výroby na přání.dobrá ceny,kreativyta.

Určitě dobrá cena a taky aby to šlo na splátky, ale třeba bez akontace atd.

věrnostní program, bonus za zadání zákazky na vybavení celého bytu od jedné firmy, instalace a dovoz případné opravy zdarma

věrnostní program, podílení se na designu, splátky,...

Vlastni navrzeni stylu, urcita sleva, vyhody

výhodná cena, konzultace s disegnerém - který by mi doporučil vhodný design vzhledem k mému současnému vybavení pokoje a mé představě.

výhodná cena, odvoz do určité vzdálenosti zdarma, záruka

výroba nábytku na míru, možnost splátky

změna designu dle vkusu, montaz zdarma, levna cena


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Jašková, K.Zvyklosti nákupu (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://zvyklosti-nakupu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.