Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Privátní značky

Privátní značky

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Dytrtová
Šetření:12. 03. 2017 - 05. 04. 2017
Počet respondentů:159
Počet otázek (max/průměr):18 / 16.97
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:74,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:56
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti.
Obracím se na Vás s prosbou o vyplnění dotazníku, který bude sloužit jako podklad k praktické části mé bakalářské práce, která se zabývá pohledem spotřebitelů na privátní značky.
Dotazník je anonymní a jeho vyplnění dobrovolné.

Děkuji za Vaše odpovědi.

Odpovědi respondentů

1. V jakém obchodním řetězci nakupujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Albert4226,42 %26,42 %  
Tesco3723,27 %23,27 %  
Lidl2213,84 %13,84 %  
kaufland2113,21 %13,21 %  
Billa1610,06 %10,06 %  
Globus127,55 %7,55 %  
PENNY21,26 %1,26 %  
nenakupuji10,63 %0,63 %  
Hruška10,63 %0,63 %  
billa, penny market, lidl10,63 %0,63 %  
iceland10,63 %0,63 %  
lidl, kaufland10,63 %0,63 %  
Makro10,63 %0,63 %  
Kaufland, Lidl 10,63 %0,63 %  

Graf

2. Dle jakého kritéria si produkt, který kupujete vybíráte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita13584,91 %84,91 %  
Cena10264,15 %64,15 %  
Původ4025,16 %25,16 %  
Výrobce3924,53 %24,53 %  
Obal95,66 %5,66 %  

Graf

3. Víte co jsou privátní značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12981,13 %81,13 %  
Ne3018,87 %18,87 %  

Graf

4. Privátní značka je označení výrobků, které jsou vytvářeny výrobcem pro jinou společnost, která ji poté nabízí pod svou značkou.

Na otázku neodpovídejte.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jo114,29 %0,63 %  
ano :D114,29 %0,63 %  
Proč tedy to tady je?114,29 %0,63 %  
ano114,29 %0,63 %  
:-)114,29 %0,63 %  
??114,29 %0,63 %  
PILOS114,29 %0,63 %  

Graf

5. Jaké privátní značky znáte?

Privátní značka je označení výrobků, které jsou vytvářeny výrobcem pro jinou společnost, která ji poté nabízí pod svou značkou.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Clever13384,18 %83,65 %  
Tesco Value13182,91 %82,39 %  
K Classic11069,62 %69,18 %  
Aro8050,63 %50,31 %  
Ah Basic4931,01 %30,82 %  
Korrekt4528,48 %28,3 %  
Žádné z uvedených31,9 %1,89 %  

Graf

6. Kupujete výrobky privátních značek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, občas9459,12 %59,12 %  
Ano, často3220,13 %20,13 %  
Téměř nikdy2817,61 %17,61 %  
Nikdy53,14 %3,14 %  

Graf

7. Pokud ANO, jaký sortiment?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Potraviny13389,86 %83,65 %  
Drogerie6543,92 %40,88 %  
oblečení10,68 %0,63 %  
Oblečení, domacnost10,68 %0,63 %  
vrtacky, sroubovaky10,68 %0,63 %  
nejsem si jist, ale asi se mi do košíku dostanou. Neřeším totiž značky. Nedokáži tedy odpovědět na otázku, jestli je kupuju, nebo ne.10,68 %0,63 %  
jak kdy10,68 %0,63 %  

Graf

8. Proč výrobky privátních značek kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poměr cena:kvalita je uspokojivý11069,18 %69,18 %  
Jsou levnější5534,59 %34,59 %  
Nekupuji je159,43 %9,43 %  
Jsou kvalitnější95,66 %5,66 %  
občas mají prostě lepší hodnocení a často i lepší 10,63 %0,63 %  
Kvalita časti odpovídá brand výrobkům, ale je nižší cena10,63 %0,63 %  
kvůli složení, oblíbenosti10,63 %0,63 %  
nevím, jestli je kupuji... znám jen to Aro, co jste tam uvedli a to už jsem dlouho nekoupil, protože to v prodejnách, kam chodím, nemají10,63 %0,63 %  
u některých je stejný výrobce i složení jako u neprivátních značek za podstatně příznivější cenu10,63 %0,63 %  
Pokazde jiny duvod10,63 %0,63 %  
protože jsou na trhu10,63 %0,63 %  
Nevšímám si toho10,63 %0,63 %  
ze zvědavosti10,63 %0,63 %  
občas se mezi nimi najde něco dobrého10,63 %0,63 %  

Graf

9. Jste s kvalitou výrobků privátních značek spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano10867,92 %67,92 %  
Nevím1610,06 %10,06 %  
Ano1610,06 %10,06 %  
Spíše ne106,29 %6,29 %  
Ne95,66 %5,66 %  

Graf

10. Považujete výrobky privátních značek za kvalitnější při porovnání se značkami výrobce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita je srovnatelná8150,94 %50,94 %  
Spíše ne4226,42 %26,42 %  
Ne1610,06 %10,06 %  
Spíše ano159,43 %9,43 %  
Ano53,14 %3,14 %  

Graf

11. Dle čeho kvalitu výrobků privátních značek posuzujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Složení10264,15 %64,15 %  
Informace ze zdrojů: A dost!, dTest, ...5333,33 %33,33 %  
Cena4628,93 %28,93 %  
Kvalitu neposuzuji1710,69 %10,69 %  
nekupuji21,26 %1,26 %  
Zkušenost 10,63 %0,63 %  
nevím, jestli nakupuji privátní značky10,63 %0,63 %  
vlastní zkušenost10,63 %0,63 %  
chuť, kvalita10,63 %0,63 %  
chutˇ10,63 %0,63 %  
Chut10,63 %0,63 %  
podle výrobce pokud je uveden10,63 %0,63 %  

Graf

12. Pokud je cena výrobku stejná, vyberete si raději produkt značky výrobce nebo značky privátní? např. jogurt Florian x Albert quality

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Značky výrobce14088,05 %88,05 %  
Privátní značky1911,95 %11,95 %  

Graf

13. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena11270,44 %70,44 %  
Muž4729,56 %29,56 %  

Graf

14. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-25 let7446,54 %46,54 %  
26-35 let4830,19 %30,19 %  
36-45 let138,18 %8,18 %  
46-55 let116,92 %6,92 %  
nad 65 let85,03 %5,03 %  
55-65 let53,14 %3,14 %  

Graf

15. Jsem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnaný7547,17 %47,17 %  
Student5433,96 %33,96 %  
Důchodce127,55 %7,55 %  
OSVČ, podnikatel116,92 %6,92 %  
Nezaměstnaný74,4 %4,4 %  

Graf

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ s maturitou8352,2 %52,2 %  
5534,59 %34,59 %  
Vyučen106,29 %6,29 %  
63,77 %3,77 %  
VOŠ53,14 %3,14 %  

Graf

17. Počet členů domácnosti (včetně Vás)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25635,22 %35,22 %  
33924,53 %24,53 %  
43320,75 %20,75 %  
11710,69 %10,69 %  
5116,92 %6,92 %  
910,63 %0,63 %  
710,63 %0,63 %  
610,63 %0,63 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.8
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.05
Směrodatná odchylka:1.02
Medián:3
Modus:2

Graf

18. Hrubý příjem domácnosti

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 40 000 Kč4528,3 %28,3 %  
30 001 Kč– 40 000 Kč4327,04 %27,04 %  
20 001 Kč– 30 000 Kč4226,42 %26,42 %  
Do 11 000 Kč159,43 %9,43 %  
11 001 Kč – 20 000 Kč148,81 %8,81 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Jaké privátní značky znáte?

  • odpověď Korrekt:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Globus na otázku 1. V jakém obchodním řetězci nakupujete nejčastěji?

14. Věk

  • odpověď 18-25 let:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student na otázku 15. Jsem

17. Počet členů domácnosti (včetně Vás)

  • odpověď < 1 - 2 >:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Důchodce na otázku 15. Jsem

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. V jakém obchodním řetězci nakupujete nejčastěji?

2. Dle jakého kritéria si produkt, který kupujete vybíráte?

3. Víte co jsou privátní značky?

5. Jaké privátní značky znáte?

6. Kupujete výrobky privátních značek?

7. Pokud ANO, jaký sortiment?

8. Proč výrobky privátních značek kupujete?

9. Jste s kvalitou výrobků privátních značek spokojeni?

10. Považujete výrobky privátních značek za kvalitnější při porovnání se značkami výrobce?

11. Dle čeho kvalitu výrobků privátních značek posuzujete?

12. Pokud je cena výrobku stejná, vyberete si raději produkt značky výrobce nebo značky privátní? např. jogurt Florian x Albert quality

13. Pohlaví

14. Věk

15. Jsem

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

17. Počet členů domácnosti (včetně Vás)

18. Hrubý příjem domácnosti

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. V jakém obchodním řetězci nakupujete nejčastěji?

2. Dle jakého kritéria si produkt, který kupujete vybíráte?

3. Víte co jsou privátní značky?

5. Jaké privátní značky znáte?

6. Kupujete výrobky privátních značek?

7. Pokud ANO, jaký sortiment?

8. Proč výrobky privátních značek kupujete?

9. Jste s kvalitou výrobků privátních značek spokojeni?

10. Považujete výrobky privátních značek za kvalitnější při porovnání se značkami výrobce?

11. Dle čeho kvalitu výrobků privátních značek posuzujete?

12. Pokud je cena výrobku stejná, vyberete si raději produkt značky výrobce nebo značky privátní? např. jogurt Florian x Albert quality

13. Pohlaví

14. Věk

15. Jsem

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

17. Počet členů domácnosti (včetně Vás)

18. Hrubý příjem domácnosti

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Dytrtová, M.Privátní značky (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://59594.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.