Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Alternativní školství
Alternativní školství
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Zuzana Klimparová |
---|---|
Šetření: | 09. 03. 2023 - 31. 03. 2023 |
Počet respondentů: | 65 |
Počet otázek (max/průměr): | 8 / 8 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 47,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:56 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník na téma alternativní školství je vytvořen za účelem získání povědomí o tom, jak se lidé staví k alternativnímu vzdělávání.Cílová skupina, pro kterou je dotazník vytvořen, není omezena pohlavím nebo věkem.
Odpovědi respondentů
1. Jaké je vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 37 | 56,92 % | 56,92 % |
Muž | 28 | 43,08 % | 43,08 % |
2. Jaký je váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
31 - 45 | 30 | 46,15 % | 46,15 % |
46 - 60 | 9 | 13,85 % | 13,85 % |
26 - 30 | 9 | 13,85 % | 13,85 % |
19 - 25 | 7 | 10,77 % | 10,77 % |
60 + | 4 | 6,15 % | 6,15 % |
16 - 18 | 4 | 6,15 % | 6,15 % |
0 - 15 | 2 | 3,08 % | 3,08 % |
3. Jak byste definovali termín alternativní školství/vzdělávání a co vše může obsahovat? (Prosím vyhněte se slovu „alternativní”.)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
. | 2 | 3,08 % | 3,08 % |
alternativní | 2 | 3,08 % | 3,08 % |
Vzdělání mimo veřejný systém školství | 1 | 1,54 % | 1,54 % |
Pravděpodobně nějaké ezobláboly | 1 | 1,54 % | 1,54 % |
Především zrušit nesmysl takzvaných asistentů a znovu zavést zvláštní školy | 1 | 1,54 % | 1,54 % |
hovadina | 1 | 1,54 % | 1,54 % |
Vzdělávání neomezené na frontální výuku a stereotypní metody vzdělávání, zahrnuje inovativní postupy a metody, otevřené rodičům, a veřejnosti. | 1 | 1,54 % | 1,54 % |
školství s odlišným přístupem k systému vzdělávání, nejčastěji montessori, lesní školky, waldort, homeschooling apod. S žákem se pracuje individuálněji, učivo je jinak systematizováno, jsou preferovány jiné výukové metody i hodnocení. | 1 | 1,54 % | 1,54 % |
No proste jiné než státní | 1 | 1,54 % | 1,54 % |
Nestandardní vyučovací metody, ku příkladu studium v terénu nebo neznámkové hodnocení. | 1 | 1,54 % | 1,54 % |
ostatní odpovědi | 53 | 81,54 % | 81,54 % |
4. S jakým typem alternativní školy/školky jste se již setkali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Domácí vzdělávání | 46 | 70,77 % | 70,77 % |
Montessori | 43 | 66,15 % | 66,15 % |
Lesní/přírodní | 40 | 61,54 % | 61,54 % |
Waldorfská | 39 | 60 % | 60 % |
Církevní | 28 | 43,08 % | 43,08 % |
Daltonská | 8 | 12,31 % | 12,31 % |
Jenská | 4 | 6,15 % | 6,15 % |
Integrovaná tematická výuka | 3 | 4,62 % | 4,62 % |
Žádné | 2 | 3,08 % | 3,08 % |
Freinetovská | 1 | 1,54 % | 1,54 % |
Eriza Melnik | 1 | 1,54 % | 1,54 % |
Nesetkal, jen slýchám a vím, že některé existují | 1 | 1,54 % | 1,54 % |
Otevřené učení | 1 | 1,54 % | 1,54 % |
Osobně jsem se se žádnou alternativní školou nesetkal, jen jsem o nich četl. | 1 | 1,54 % | 1,54 % |
svobodné vzdělávání | 1 | 1,54 % | 1,54 % |
Základní škola bez známkování v prvních dvou třídách | 1 | 1,54 % | 1,54 % |
Online, interaktivní | 1 | 1,54 % | 1,54 % |
5. Máte ve svém okolí nějakou alternativní školu/školku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 39 | 60 % | 60 % |
Nevím | 20 | 30,77 % | 30,77 % |
Ne | 6 | 9,23 % | 9,23 % |
6. Navštěvovali jste vy osobně alternativní školu/školku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 59 | 90,77 % | 90,77 % |
Ano | 6 | 9,23 % | 9,23 % |
7. Kdybyste aktuálně dávali své dítě do mateřské, základní či střední školy zvolili byste alternativní školství? Pokud ano, vyberte stupeň nebo stupně vzdělávání pro které byste zvolili alternativní formu. Možno vybrat jeden či více stupňů. Pokud ne, zvolte odpověď „ne”.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Základní škola | 31 | 47,69 % | 47,69 % |
Ne | 30 | 46,15 % | 46,15 % |
Mateřská škola | 26 | 40 % | 40 % |
Střední škola | 19 | 29,23 % | 29,23 % |
8. Stručně odůvodněte volbu v předešlé otázce.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
<3
8
Alternativní školství by mělo v nejlepším případě na sebe navazovat.
alternativní školství neposkytuje dostatečnou vzdělanost u všech žáků, jen u inteligentních
Cokoli alternativního zavání
Dceea navstevuje Waldorfskou skolu a jsem naprosto nadsena z pristupu ucitelu a rodicu.
Děti chodí (chodily) do klasické školy a nevyhovuje mi celkový přístup ve školství, ale je to hodně o jednotlivých pracovnících ve školách /pozitivně i negativně/, v okolí mám několik znýmých, jejich děti navštěvují tyto školy a je to lepší
Dítě bych dala do Montessori. Dítě se učí samo, učí se jak respektovat ostatní, objevuje svět, rozvíjí se mu kreativita, atd. Zároveň mají pevně stanovený řád
do waldorfu chodí retardovaný děti
chtěl bych aby se dítě něco naučilo a ne se flákalo ve škole
je těžké rozeznat mezi nimi sračky od kvalitnějšího vzdělávání
Je to lepší
Klasická škola je zlo, jejím cílem není nic jiného než vychovat průměrného otroka systému (=zaměstnance) a poskytnout rodičům odkladiště děcek po dobu jejich pracovní doby. Chcete v dítěti zabít kreativitu a specifické talenty a připravit mu podhoubí pro celoživotní pochybování o sobě samém tím, že ho indoktrinujete paradigmatem nutnosti úspěchu v konkurenčním boji jakožto jediným východiskem k dosažení uznání? Dejte ho do školy.
kolektiv nestandardních dětí s poruchami učení, přizpůsobivosti obecné normě a s psychickými problémy, zoufalá kvalita výuky
Lepší přístup,individuální péče,vedení k samostatnosti a vlastnímu svobodnému myšlení
Mám vcelku důvěru ve školský systém, avšak pokud by si moje dítě vybralo nějakou formu alternativního středního vzdělání, nebyla bych proti
Materska je nesmysl, zs a ss je dalsi pokracovani nasilneho pusobeni na deti.
Mého syna jsem do Daltonské školy dala, nemohl dojíždět, byl malý. Až byl větší, přeřadila jsem ho na normální školu, která mu vyhovuje lépe.
Menší třídy, vyšší kvalita výuky, lepší pomůcky, individuální přístup.
Módní hovadina, co zničí dítěti život.
Možnost lepšího rozvynutí dítěte.
myslím si, že alternativní základka naučí víc
Myslím, že cokoliv musí bejt lepší než to standardní státní peklo, kterým jsem prošel já.
n
ne
Neběžné školy si během využívání často rodiče chválí, ale dětem pak mnohdy chybí ze školy potřebné znalosti.
nedokážu nyní vyhodnotit
Nejsem dostatečně srozumněn s tímto tématem a nevím co očekávat.
Nejsem si jista návazností získaných vědomostí na další/vyšší typ školy.
Nejsem zastánce alternativní výchovy
nemám dostatek informací (nemám děti)
Nemám moc valné mínění o alternativní výuce.
Nemám rád sociální bubliny. Je potřeba se naučit orientovat v rozmanité společnosti a ne se uzavřít například do církevní školy, kde nenajdete ateistu, přestože jich je v naší zemi většina.
Nemám s tím žádné osobní zkušenosti, slyšela jsem, že děti jsou na tom, co se týče znalostí, hůře než v klasických školách, navíc jsem ještě příliš mladá, abych nad něčím takovým přemýšlela.
Nemyslím si naprosto nic dobrého o klasickém vzdělávání. Jediná překážka k "alternativnímu" školství by bohužel mohla být finanční stránka
Není třeba, co je třeba je řešit je kvalitní výuka od kvalitních učitelů, nikoliv vymyšlené typy škol. Bohatě stačí max. dva typy
Nepovažuji to za nutné
Nesouzním plně se systémem vzdělávání fungující v převážné většině škol.Chybí mi schopnost učitelů pracovat s chybou, slovní hodnocení, podpora kreativního myšlení, akceptace rozdílů v temperamentu dětí, podpora silných stránek a tedy individuality člověka, vadí mi neoliberalistická tendence ve vzdělávání.
Nevidím důvod.
Nízká kvalita, nesmyslná a neobhajitelná filozofie vzdělávání pro zdravé děti.
Obecná frustrace z neefektivnosti konvenčních způsobů vzdělávání
Obrvské sebevědomí a mizivé znalosti (učím na střední škole)
Pokud bych na to měla, určitě bych zvolila alternativní školku či školu.
Pro děti na nižších stupních ZŠ alternativní vyučování by bylo zajímavější. Některé děti by nebyly v takovém stresu.
Protože naše klasické školtsví není postaveno na tom co lidská bytost potřebuje, aby se vyvýjela a rostla ve všech aspektech, bohužel naše školství plodí buď šprty co jediný co znají je intelekt a jak si do hlavy dat co nejvíc info a pak to vyplyvnout na testový papír nebo absolutně depresivní jedince a nebo ty co mají hodně energie a proto jsou to většinou ty nejzlobivejší jenom proto, že je nikdo nenaučil jak tu energie nasoustředit na nenco pozitivního a hlavně naučit ty děti balance, jinak to v životě nejde
Přijde mi to zajímavé, nevím zda bych tam dítě 100% dala ale zvážiila bych to
S ohledem na stav naší společnosti stále neshledávám alternativní vzdělávání jako vítané a jedince tímto systémem vychované jako "začlenitelné", nicméně mateřská škola je dle mého spíše o socializaci dítěte, než o vzdělání jako takovém, tedy v MŠ vidím prostor pro alternativní vzdělávání.
Sama jsem prošla střední waldorfskou školou a bylo to jedno z nejlepších rozhodnutí v mém životě. Ale nemusí to být pro každého, pokud bude chtít mé dítě chodit na waldorf, ráda ho v tom podpořím ale bude to jen na něm.
Sama sem navštevovala církevní školu a nelituji toho.
Samotné mi bylo lépe v církevní škole. Přístup čistě ateistické školy s nádechem komunistů mi nevyhovoval. Nerozvíjela jsem naplno svůj potenciál. A mám potřebu přesahu v hodnotách. Chci, aby vzdělání byla hodnota a ne jen papír o ničem nevypovídající.
Samozrejme by som zvolil alternativne skolstvo vo vsetkych stupnoch, ak by som bol presvedceny, ze bude pre moje deti prinosom oproti beznej skole. Na jednej strane nie som ten typ, ktory zastava nazor "presli sme si beznou skolou vsetci, tak si tym istym prejdete tiez", ale tiez nepotrebujem za kazdu cenu trcat z davu, a volit vsetko alternativne, len preto, aby som sa musel odlisit od ostatnych.. Preto by som si vyberal medzi preverenymi skolami, alternativnymi ci konvencnymi.. Ale pre vsetko by som musel zvazit plusy a minusy... (a ak by sa teda objavila v okoli nova alternativna skola, bez referencii, tak by som asi radsej dal na istotu, a dal dieta do beznej skoly).
Současné státní školství naprosto selhává v učení schopnosti sebevzdělávání (což je celoživotní nutnost!), schopnosti reálně hodnotit konkrétní situaci a aplikovat naučené, i schopnosti kritického myšlení. Naopak vyniká v učení poslušnosti a nekritického přijímání předepsaného curricula, což považuji za krajně nežádoucí. Na SŠ je obvykle situace jiná.
Školy moderní doby, jiný přístup...
Špatné zapojení dětí mezi ostatní děti v dalším stupni vzdělávání
Ta otázka byla hodně obecná, protože já sama chodím do církevní školy, a své dítě bych do ní klidně poslala, jenže by hodně záleželo na zaměření konkrétní školy.
Tradiční školství vnímám kriticky
V mateřské a základní škole bych preferovala výuku a péči odpovídající talentu i potřebám mého dítěte (vysoce inteligentní, zvýšeně citlivý Asperger), s vyšší mírou podpory a ohleduplnější komunikací. Pečlivě bych vybírala školu, která zároveň splňuje standardy znalostí z běžné ZŠ, aby dítě následně nebylo znevýhodněno při přijímacím řízení na střední školu. Bohužel okolí takovou možnost nenabízí.
xx
xxxx
Z pohledu na děti, co teď jsou ve státní škole nemám jediný důvod
Zábava
základka a střední jsou už důležité, než MŠ.
Základní škola je skvělým prostředím pro nauku jiného přístupu ke vzdělávání. V nealternativních základních školách jsou děti ve věku, kdy je nebaví sedět v lavicích půl dne. Úroveň učiva na základních školách také umožňuje dohnat případné nedostatky domácím vzděláváním.
Zvažuji tu možnost do budoucna, ale zatím o tom nevím dost
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.