Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Animoterapie u dětí předškolního věku- dotazník pro učitele MŠ

Animoterapie u dětí předškolního věku- dotazník pro učitele MŠ

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Lindovská
Šetření:04. 03. 2017 - 30. 03. 2017
Počet respondentů:72
Počet otázek (max/průměr):15 / 15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:05
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Jedná se o anonymní dotazník, zaměřený na učitele v mateřských školách a na jejich vnímání důležitosti zvířat v životě dítěte jak v MŠ, tak v domácnosti z profesionálního hlediska. Moc děkuji za čas, který jste si vyčlenili na tento dotazník.

Odpovědi respondentů

1. V jaké MŠ pracujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V běžné MŠ6387,5 %87,5 %  
V MŠ speciální811,11 %11,11 %  
V sukromnej MŠ (Rakusko)11,39 %1,39 %  

Graf

2. V jakém oddělení MŠ pracujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ve smíšeném oddělení3548,61 %48,61 %  
U velkých dětí (5-6 let)1723,61 %23,61 %  
U malých dětí (3-4 roky)1520,83 %20,83 %  
U malých dětí (2-4 roky)11,39 %1,39 %  
4 - 511,39 %1,39 %  
2 - 5 let - nejsou oddělení, ale třídy!!!11,39 %1,39 %  
4-5 r.11,39 %1,39 %  
Od 3-6 rokov (neviem co je zmiesane, tu je to od 2-6 rokov)11,39 %1,39 %  

Graf

3. Máte rád/a zvířata?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6995,83 %95,83 %  
ne34,17 %4,17 %  

Graf

4. Myslíte si, jako profesionál, že by bylo přínosné, kdyby měly děti i v běžných MŠ přístup ke zvířeti (želva, šnek,…) na třídě o které by pečovaly?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, je to dobrý nápad, děti by se naučily zodpovědnosti3650 %50 %  
Ano, ale záleželo by na druhu zvířete3143,06 %43,06 %  
Zvířata mám rád/ale do MŠ nepatří56,94 %6,94 %  

Graf

5. Máte ve Vaší třídě v MŠ zvíře? (současné pracoviště)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nemáme3548,61 %48,61 %  
Ano, máme2940,28 %40,28 %  
Měli jsme79,72 %9,72 %  
Plánujeme jeho pořízení11,39 %1,39 %  

Graf

6. O jaké zvíře se jedná či případně jednalo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V MŠ zvíře nemáme3143,06 %43,06 %  
Šnek2129,17 %29,17 %  
Křeček/morče1013,89 %13,89 %  
Želva79,72 %9,72 %  
Králík68,33 %8,33 %  
Rybičky34,17 %4,17 %  
strašilky22,78 %2,78 %  
ryba22,78 %2,78 %  
V MŠ jsme zvíře nemáme11,39 %1,39 %  
Rybky11,39 %1,39 %  
Není přímo ve třídě, je na chodbě u třídy11,39 %1,39 %  
Rybicky.kocku11,39 %1,39 %  
2xželva, zakrslý králík, 2xakvárium rybičky11,39 %1,39 %  
Potkan, rybičky11,39 %1,39 %  
Agama11,39 %1,39 %  
žádné11,39 %1,39 %  
nemáme zvíře11,39 %1,39 %  

Graf

7. Co je podle Vás nejčastěji důvodem pro nepořízení zvířete do MŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nesouhlas vedení MŠ2838,89 %38,89 %  
Pedagog/ové na třídě nesouhlasí s umístěním zvířete do třídy2838,89 %38,89 %  
Pedagogy tato možnost nenapadne1825 %25 %  
Nesouhlas rodičů dětí1723,61 %23,61 %  
alergie dětí34,17 %4,17 %  
Neni to hracka,aby se dala odlozit11,39 %1,39 %  
pro pedagogy je to starost a povinnost navic11,39 %1,39 %  
Neni kdo by se treba o zvire staral behem dovolenych, prazdnin atd11,39 %1,39 %  
Mozne alergie deti na srst atp.11,39 %1,39 %  
alergie11,39 %1,39 %  
Nejsem si jistá, že to zvířatům dělá dobře11,39 %1,39 %  
nevím, u nás panuje shoda, že zvíře do MŠ ano :-D11,39 %1,39 %  
strach z alergií u dětí11,39 %1,39 %  

Graf

8. Co si myslíte, že může být případným důvodem nesouhlasu s umístěním mazlíčka do třídy MŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alergie dětí na srst zvířat5170,83 %70,83 %  
Problematická péče o zvíře přes dny volna4663,89 %63,89 %  
Hluk ve třídě=stres zvířete2737,5 %37,5 %  
Nemoci zvířat1926,39 %26,39 %  
Náhlý úhyn11,39 %1,39 %  
celkově starost o zvíře11,39 %1,39 %  
bezpečnost zvířete - možnost převrhnutí aj neukázněnými dětmi11,39 %1,39 %  
nic11,39 %1,39 %  

Graf

9. Co naopak je, nebo může být důvodem pro pořízení zvířete do MŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nácvik zodpovědnosti (péče dětí o zvíře)6184,72 %84,72 %  
Budování úcty a respektu k živým tvorům4968,06 %68,06 %  
Kamarád pro děti2940,28 %40,28 %  
Zklidnění třídy (ohled na zvíře)2534,72 %34,72 %  
Nenapadá mě žádné výrazné pozitivum56,94 %6,94 %  
Ve speciálních třídách dochází k velkému zlepšení psychického stavu dítěte.11,39 %1,39 %  

Graf

10. Kdo se podle Vás o třídní zvířátko stará/postará nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Starají se o něj všichni stejně3650 %50 %  
Děti, které žádné zvíře nemají1622,22 %22,22 %  
Děti, které mají i v domácnosti na starosti zvíře1520,83 %20,83 %  
učitelka22,78 %2,78 %  
pedagog11,39 %1,39 %  
Děti, která mají hezkÿ vztah ke zvířatům11,39 %1,39 %  
nemáme zvíře11,39 %1,39 %  

Graf

11. Myslíte si, že můžeme najít rozdíly v péči o zvíře podle pohlaví dítěte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pohlaví nemá na péči o zvíře vliv4765,28 %65,28 %  
Nevím, je to možné1318,06 %18,06 %  
Ano, holčičky se starají více1216,67 %16,67 %  

Graf

12. Myslíte si, že péče o zvíře dokáže dítě naučit ohleduplnosti, citlivosti či zodpovědnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, určitě je to možné4866,67 %66,67 %  
Ano, je to možné, ale pouze u dětí, které mají ke zvířatům vztah2331,94 %31,94 %  
Ne, je to hloupost, tomu je naučí jen kontakt s jinými dětmi, rodiče, učitelé,…11,39 %1,39 %  

Graf

13. Věříte, že zvíře může mít terapeutické a uklidňující účinky

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, určitě6793,06 %93,06 %  
Nevím, je to možné56,94 %6,94 %  

Graf

14. Slyšeli jste někdy o animoterapii (zooterapii)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, vím o co se jedná5779,17 %79,17 %  
Ne, neslyšel/a1318,06 %18,06 %  
Znam pouze terapii se psi a s koňmi...11,39 %1,39 %  
Napůl,velice málo11,39 %1,39 %  

Graf

15. Všiml/a jste si někdy odlišného způsobu chování mezi dítětem, které má domácí zvíře a dítětem, který v domácnosti není s žádným zvířetem v kontaktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale nevím, jestli na to má vliv zrovna domácí zvíře3447,22 %47,22 %  
Ne, podle mého názoru to nemá na chování dítěte vliv2331,94 %31,94 %  
Ano, děti, které mají zvíře v domácnosti, jsou klidnější a zodpovědnější1013,89 %13,89 %  
Nevšimla jsem si11,39 %1,39 %  
spíš nemá vliv (byť tím popírám odpověď na 12 otázku, kde jsem zatrhla ano určitě), podle mě hrozně moc záleží i na přístupu rodiny a zvíře samo o sobě moc nevytrhne11,39 %1,39 %  
v MŠ jsem si těchto rozdílů nevšimla11,39 %1,39 %  
Zatím jsem si tohoto jevu nevšimla, ale možná to vliv má11,39 %1,39 %  
Nemám to odsledované11,39 %1,39 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Myslíte si, jako profesionál, že by bylo přínosné, kdyby měly děti i v běžných MŠ přístup ke zvířeti (želva, šnek,…) na třídě o které by pečovaly?

  • odpověď Ano, je to dobrý nápad, děti by se naučily zodpovědnosti:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, děti, které mají zvíře v domácnosti, jsou klidnější a zodpovědnější na otázku 15. Všiml/a jste si někdy odlišného způsobu chování mezi dítětem, které má domácí zvíře a dítětem, který v domácnosti není s žádným zvířetem v kontaktu?

5. Máte ve Vaší třídě v MŠ zvíře? (současné pracoviště)

  • odpověď Ano, máme:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Šnek na otázku 6. O jaké zvíře se jedná či případně jednalo?
  • odpověď Ne, nemáme:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi V MŠ zvíře nemáme na otázku 6. O jaké zvíře se jedná či případně jednalo?

12. Myslíte si, že péče o zvíře dokáže dítě naučit ohleduplnosti, citlivosti či zodpovědnosti?

  • odpověď Ano, určitě je to možné:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, děti, které mají zvíře v domácnosti, jsou klidnější a zodpovědnější na otázku 15. Všiml/a jste si někdy odlišného způsobu chování mezi dítětem, které má domácí zvíře a dítětem, který v domácnosti není s žádným zvířetem v kontaktu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. V jaké MŠ pracujete?

2. V jakém oddělení MŠ pracujete?

3. Máte rád/a zvířata?

4. Myslíte si, jako profesionál, že by bylo přínosné, kdyby měly děti i v běžných MŠ přístup ke zvířeti (želva, šnek,…) na třídě o které by pečovaly?

5. Máte ve Vaší třídě v MŠ zvíře? (současné pracoviště)

6. O jaké zvíře se jedná či případně jednalo?

7. Co je podle Vás nejčastěji důvodem pro nepořízení zvířete do MŠ?

8. Co si myslíte, že může být případným důvodem nesouhlasu s umístěním mazlíčka do třídy MŠ?

9. Co naopak je, nebo může být důvodem pro pořízení zvířete do MŠ?

10. Kdo se podle Vás o třídní zvířátko stará/postará nejvíce?

11. Myslíte si, že můžeme najít rozdíly v péči o zvíře podle pohlaví dítěte?

12. Myslíte si, že péče o zvíře dokáže dítě naučit ohleduplnosti, citlivosti či zodpovědnosti?

13. Věříte, že zvíře může mít terapeutické a uklidňující účinky

14. Slyšeli jste někdy o animoterapii (zooterapii)?

15. Všiml/a jste si někdy odlišného způsobu chování mezi dítětem, které má domácí zvíře a dítětem, který v domácnosti není s žádným zvířetem v kontaktu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. V jaké MŠ pracujete?

2. V jakém oddělení MŠ pracujete?

3. Máte rád/a zvířata?

4. Myslíte si, jako profesionál, že by bylo přínosné, kdyby měly děti i v běžných MŠ přístup ke zvířeti (želva, šnek,…) na třídě o které by pečovaly?

5. Máte ve Vaší třídě v MŠ zvíře? (současné pracoviště)

6. O jaké zvíře se jedná či případně jednalo?

7. Co je podle Vás nejčastěji důvodem pro nepořízení zvířete do MŠ?

8. Co si myslíte, že může být případným důvodem nesouhlasu s umístěním mazlíčka do třídy MŠ?

9. Co naopak je, nebo může být důvodem pro pořízení zvířete do MŠ?

10. Kdo se podle Vás o třídní zvířátko stará/postará nejvíce?

11. Myslíte si, že můžeme najít rozdíly v péči o zvíře podle pohlaví dítěte?

12. Myslíte si, že péče o zvíře dokáže dítě naučit ohleduplnosti, citlivosti či zodpovědnosti?

13. Věříte, že zvíře může mít terapeutické a uklidňující účinky

14. Slyšeli jste někdy o animoterapii (zooterapii)?

15. Všiml/a jste si někdy odlišného způsobu chování mezi dítětem, které má domácí zvíře a dítětem, který v domácnosti není s žádným zvířetem v kontaktu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Lindovská, P.Animoterapie u dětí předškolního věku- dotazník pro učitele MŠ (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://animoterapie-u-deti-predskol.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.