Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Animoterapie u dětí předškolního věku- dotazník pro učitele MŠ
Animoterapie u dětí předškolního věku- dotazník pro učitele MŠ
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petra Lindovská |
---|---|
Šetření: | 04. 03. 2017 - 30. 03. 2017 |
Počet respondentů: | 72 |
Počet otázek (max/průměr): | 15 / 15 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 80,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:05 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Jedná se o anonymní dotazník, zaměřený na učitele v mateřských školách a na jejich vnímání důležitosti zvířat v životě dítěte jak v MŠ, tak v domácnosti z profesionálního hlediska. Moc děkuji za čas, který jste si vyčlenili na tento dotazník.
Odpovědi respondentů
1. V jaké MŠ pracujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
V běžné MŠ | 63 | 87,5 % | 87,5 % |
V MŠ speciální | 8 | 11,11 % | 11,11 % |
V sukromnej MŠ (Rakusko) | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
2. V jakém oddělení MŠ pracujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ve smíšeném oddělení | 35 | 48,61 % | 48,61 % |
U velkých dětí (5-6 let) | 17 | 23,61 % | 23,61 % |
U malých dětí (3-4 roky) | 15 | 20,83 % | 20,83 % |
U malých dětí (2-4 roky) | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
4 - 5 | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
2 - 5 let - nejsou oddělení, ale třídy!!! | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
4-5 r. | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
Od 3-6 rokov (neviem co je zmiesane, tu je to od 2-6 rokov) | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
3. Máte rád/a zvířata?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 69 | 95,83 % | 95,83 % |
ne | 3 | 4,17 % | 4,17 % |
4. Myslíte si, jako profesionál, že by bylo přínosné, kdyby měly děti i v běžných MŠ přístup ke zvířeti (želva, šnek,…) na třídě o které by pečovaly?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, je to dobrý nápad, děti by se naučily zodpovědnosti | 36 | 50 % | 50 % |
Ano, ale záleželo by na druhu zvířete | 31 | 43,06 % | 43,06 % |
Zvířata mám rád/ale do MŠ nepatří | 5 | 6,94 % | 6,94 % |
5. Máte ve Vaší třídě v MŠ zvíře? (současné pracoviště)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, nemáme | 35 | 48,61 % | 48,61 % |
Ano, máme | 29 | 40,28 % | 40,28 % |
Měli jsme | 7 | 9,72 % | 9,72 % |
Plánujeme jeho pořízení | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
6. O jaké zvíře se jedná či případně jednalo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
V MŠ zvíře nemáme | 31 | 43,06 % | 43,06 % |
Šnek | 21 | 29,17 % | 29,17 % |
Křeček/morče | 10 | 13,89 % | 13,89 % |
Želva | 7 | 9,72 % | 9,72 % |
Králík | 6 | 8,33 % | 8,33 % |
Rybičky | 3 | 4,17 % | 4,17 % |
strašilky | 2 | 2,78 % | 2,78 % |
ryba | 2 | 2,78 % | 2,78 % |
V MŠ jsme zvíře nemáme | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
Rybky | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
Není přímo ve třídě, je na chodbě u třídy | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
Rybicky.kocku | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
2xželva, zakrslý králík, 2xakvárium rybičky | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
Potkan, rybičky | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
Agama | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
žádné | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
nemáme zvíře | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
7. Co je podle Vás nejčastěji důvodem pro nepořízení zvířete do MŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nesouhlas vedení MŠ | 28 | 38,89 % | 38,89 % |
Pedagog/ové na třídě nesouhlasí s umístěním zvířete do třídy | 28 | 38,89 % | 38,89 % |
Pedagogy tato možnost nenapadne | 18 | 25 % | 25 % |
Nesouhlas rodičů dětí | 17 | 23,61 % | 23,61 % |
alergie dětí | 3 | 4,17 % | 4,17 % |
Neni to hracka,aby se dala odlozit | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
pro pedagogy je to starost a povinnost navic | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
Neni kdo by se treba o zvire staral behem dovolenych, prazdnin atd | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
Mozne alergie deti na srst atp. | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
alergie | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
Nejsem si jistá, že to zvířatům dělá dobře | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
nevím, u nás panuje shoda, že zvíře do MŠ ano :-D | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
strach z alergií u dětí | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
8. Co si myslíte, že může být případným důvodem nesouhlasu s umístěním mazlíčka do třídy MŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Alergie dětí na srst zvířat | 51 | 70,83 % | 70,83 % |
Problematická péče o zvíře přes dny volna | 46 | 63,89 % | 63,89 % |
Hluk ve třídě=stres zvířete | 27 | 37,5 % | 37,5 % |
Nemoci zvířat | 19 | 26,39 % | 26,39 % |
Náhlý úhyn | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
celkově starost o zvíře | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
bezpečnost zvířete - možnost převrhnutí aj neukázněnými dětmi | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
nic | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
9. Co naopak je, nebo může být důvodem pro pořízení zvířete do MŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nácvik zodpovědnosti (péče dětí o zvíře) | 61 | 84,72 % | 84,72 % |
Budování úcty a respektu k živým tvorům | 49 | 68,06 % | 68,06 % |
Kamarád pro děti | 29 | 40,28 % | 40,28 % |
Zklidnění třídy (ohled na zvíře) | 25 | 34,72 % | 34,72 % |
Nenapadá mě žádné výrazné pozitivum | 5 | 6,94 % | 6,94 % |
Ve speciálních třídách dochází k velkému zlepšení psychického stavu dítěte. | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
10. Kdo se podle Vás o třídní zvířátko stará/postará nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Starají se o něj všichni stejně | 36 | 50 % | 50 % |
Děti, které žádné zvíře nemají | 16 | 22,22 % | 22,22 % |
Děti, které mají i v domácnosti na starosti zvíře | 15 | 20,83 % | 20,83 % |
učitelka | 2 | 2,78 % | 2,78 % |
pedagog | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
Děti, která mají hezkÿ vztah ke zvířatům | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
nemáme zvíře | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
11. Myslíte si, že můžeme najít rozdíly v péči o zvíře podle pohlaví dítěte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pohlaví nemá na péči o zvíře vliv | 47 | 65,28 % | 65,28 % |
Nevím, je to možné | 13 | 18,06 % | 18,06 % |
Ano, holčičky se starají více | 12 | 16,67 % | 16,67 % |
12. Myslíte si, že péče o zvíře dokáže dítě naučit ohleduplnosti, citlivosti či zodpovědnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, určitě je to možné | 48 | 66,67 % | 66,67 % |
Ano, je to možné, ale pouze u dětí, které mají ke zvířatům vztah | 23 | 31,94 % | 31,94 % |
Ne, je to hloupost, tomu je naučí jen kontakt s jinými dětmi, rodiče, učitelé,… | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
13. Věříte, že zvíře může mít terapeutické a uklidňující účinky
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, určitě | 67 | 93,06 % | 93,06 % |
Nevím, je to možné | 5 | 6,94 % | 6,94 % |
14. Slyšeli jste někdy o animoterapii (zooterapii)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, vím o co se jedná | 57 | 79,17 % | 79,17 % |
Ne, neslyšel/a | 13 | 18,06 % | 18,06 % |
Znam pouze terapii se psi a s koňmi... | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
Napůl,velice málo | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
15. Všiml/a jste si někdy odlišného způsobu chování mezi dítětem, které má domácí zvíře a dítětem, který v domácnosti není s žádným zvířetem v kontaktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, ale nevím, jestli na to má vliv zrovna domácí zvíře | 34 | 47,22 % | 47,22 % |
Ne, podle mého názoru to nemá na chování dítěte vliv | 23 | 31,94 % | 31,94 % |
Ano, děti, které mají zvíře v domácnosti, jsou klidnější a zodpovědnější | 10 | 13,89 % | 13,89 % |
Nevšimla jsem si | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
spíš nemá vliv (byť tím popírám odpověď na 12 otázku, kde jsem zatrhla ano určitě), podle mě hrozně moc záleží i na přístupu rodiny a zvíře samo o sobě moc nevytrhne | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
v MŠ jsem si těchto rozdílů nevšimla | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
Zatím jsem si tohoto jevu nevšimla, ale možná to vliv má | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
Nemám to odsledované | 1 | 1,39 % | 1,39 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.