Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dětská obezita v sociální reklamě

Dětská obezita v sociální reklamě

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Dana Javorská
Šetření:27. 03. 2017 - 10. 04. 2017
Počet respondentů:130
Počet otázek (max/průměr):18 / 15.55
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

tento dotazník je podkladem pro bakalářskou práci s názvem Sociální reklama se zaměřením na dětskou obezitu. Práce má za cíl zjistit povědomí o problému dětské obezity v sociální reklamě. Dotazník je anonymní a dobrovolný. 

Předem děkuji za jeho vyplnění. 

Dana Javorská, studentka FMK UTB.

Odpovědi respondentů

1. Pod pojmem "sociální reklama" si představím:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reklamu upozorňující na sociální problémy ve společnosti12898,46 %98,46 %  
reklamu upozorňující na týrání zvířat21,54 %1,54 %  

Graf

2. Kde jste zaznamenal(a) reklamu se sociální tematikou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v on-line médiích (internetové časopisy, deníky, magazíny)6449,23 %49,23 %  
v TV/ rozhlase5844,62 %44,62 %  
na sociálních sítích5340,77 %40,77 %  
na billboardech, světelných vitrínách, reklamních bannerech v ulicích4736,15 %36,15 %  
v tištěných médiích (noviny, časopisy, magazíny...)4534,62 %34,62 %  
na nástěnkách školy/ obce/ mého pracoviště2116,15 %16,15 %  
nepamatuji se1310 %10 %  
nikde53,85 %3,85 %  
v čekárnách u lékařů10,77 %0,77 %  
ve vlaku10,77 %0,77 %  
v metru10,77 %0,77 %  

Graf

3. Vnímáte osobně dětskou obezitu jako sociální problém?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10177,69 %77,69 %  
ne2922,31 %22,31 %  

Graf

4. Kde jste zaznamenal(a) reklamu s tématem dětské obezity?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikde3728,46 %28,46 %  
v on-line médiích (internetové časopisy, deníky, magazíny)3426,15 %26,15 %  
v TV/ rozhlase3426,15 %26,15 %  
nepamatuji se3023,08 %23,08 %  
na sociálních sítích2317,69 %17,69 %  
v tištěných médiích (noviny, časopisy, magazíny...)2015,38 %15,38 %  
na nástěnkách školy/ obce/ mého pracoviště86,15 %6,15 %  
na billboardech, světelných vitrínách, reklamních bannerech v ulicích10,77 %0,77 %  
v čekárnách u lékařů10,77 %0,77 %  
ambulance PLDD10,77 %0,77 %  
u lékaře na nástěnce10,77 %0,77 %  
reklamu nesleduji ale vidím tlusté děti denně10,77 %0,77 %  
tlustosi na bazenu 10,77 %0,77 %  
vidím každý den obézní děti na ulici10,77 %0,77 %  

Graf

5. Jaké bylo zaměření reklamy s tématem dětské obezity?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím, nepamatuji se7557,69 %57,69 %  
reklama byla zaměřená na prevenci dětské obezity4635,38 %35,38 %  
reklama byla zaměřená na léčbu dětské obezity53,85 %3,85 %  
neviděla jsem reklamu10,77 %0,77 %  
nezaznamenala jsem ji10,77 %0,77 %  
jak předcházet obezitě10,77 %0,77 %  
odstrasujici pripady10,77 %0,77 %  

Graf

6. Zazněl v reklamě termín "dětská obezita"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím, nepamatuji se7456,92 %56,92 %  
ne, reklama se zaměřovala pouze na zdravé stravovací návyky u dětí2720,77 %20,77 %  
ano, jednoznačně1511,54 %11,54 %  
ne, reklama se zaměřovala pouze na sportování a pohyb u dětí129,23 %9,23 %  
neviděla jsem takovou reklamu10,77 %0,77 %  
nezaznamenala jsem ji10,77 %0,77 %  

Graf

7. Na koho byla reklama s tématem dětské obezity cílená?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím, nepamatuji se5743,85 %43,85 %  
spíše na rodiče (fakta, odborníci, statistiky)5139,23 %39,23 %  
byla neutrální1713,08 %13,08 %  
spíše na děti a mládež (slangový jazyk, obrázky, hravá forma)32,31 %2,31 %  
neviděla jsem takovou reklamu10,77 %0,77 %  
nezaznamenala jsem ji10,77 %0,77 %  

Graf

8. Zaznamenal(a) jste jinou formu sdělení upozorňující na dětskou obezitu než je reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 9, neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6751,54 %51,54 %  
ne6348,46 %48,46 %  

Graf

9. Jakou formou se na problém dětské obezity upozorňovalo?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
článek (v novinách, magazínech, na internetu)4364,18 %33,08 %  
odborný článek (v novinách, magazínu, na internetu)4161,19 %31,54 %  
odborná diskuze (TV, rozhlas, internetový pořad)3450,75 %26,15 %  
preventivní program zdravotní pojišťovny1826,87 %13,85 %  
informačně vzdělávací akce typu "Dny zdraví"1217,91 %9,23 %  
letáky ve zdravotnic.zařízeních11,49 %0,77 %  
diskuze na SZŠ11,49 %0,77 %  

Graf

10. Dětská obezita je problém, na který by se mělo více upozorňovat.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím8061,54 %61,54 %  
spíše souhlasím3829,23 %29,23 %  
spíše nesouhlasím64,62 %4,62 %  
nevím43,08 %3,08 %  
nesouhlasím21,54 %1,54 %  

Graf

11. Uvítal(a) byste více reklam upozorňujících na téma dětské obezity?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, myslím si, že na toto téma je potřeba více upozornit9371,54 %71,54 %  
nevím, nemám názor1410,77 %10,77 %  
ne, myslím si, že není třeba na toto téma více upozorňovat129,23 %9,23 %  
ne, myslím si, že toto téma je dostatečně zastoupené118,46 %8,46 %  

Graf

12. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9875,38 %75,38 %  
muž3224,62 %24,62 %  

Graf

13. Věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30-39 let4836,92 %36,92 %  
20-29 let4333,08 %33,08 %  
40-49 let2620 %20 %  
15-19 let53,85 %3,85 %  
50-59 let43,08 %3,08 %  
60+ let43,08 %3,08 %  

Graf

14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5945,38 %45,38 %  
SŠ s maturitou5240 %40 %  
VOŠ118,46 %8,46 %  
SŠ bez maturity (vyučen)43,08 %3,08 %  
43,08 %3,08 %  

Graf

15. Počet dětí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [0 → konec dotazníku, 1otázka č. 16, 2otázka č. 16, 3otázka č. 16, 4otázka č. 16, 5 a víceotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
06650,77 %50,77 %  
23123,85 %23,85 %  
12317,69 %17,69 %  
396,92 %6,92 %  
5 a více10,77 %0,77 %  

Graf

16. Navštěvují vaše děti školní zařízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2335,94 %17,69 %  
ano - navštěvuje (navštěvují) základní školu2335,94 %17,69 %  
ano - navštěvuje (navštěvují) školku2234,38 %16,92 %  
ano - navštěvuje (navštěvují) střední školu1117,19 %8,46 %  

Graf

17. Zaznamenalo některé z Vašich dětí kampaň na téma dětské obezity ve své škole?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 18, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5484,38 %41,54 %  
ano1015,63 %7,69 %  

Graf

18. Stručně prosím popište kampaň, kterou Vaše dítě zaznamenalo:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

den zdraví například.....

Detem se ukazalo, kolik je v kterem jidle cukru (poctem kostek) a coby plakat to nasledne viselo ve skolce.

Myslím, že otázka je špatně položená. Nevím, jestli mé dítě nějakou takovou kampaň zaznamenalo, protože mám hubené děti a netýká se jich to a proto mi to ani nesdělily. Dotazník vyplňuji jako rodič, tedy by měl být dotaz, zda se dítě o takové akci zmínilo doma. Nebo jestli jsem já zaznamenala v jejich škole takovou kampaň. :-) Nechci šťourat, ať se dílo podaří! Irena Koutná

Ovoce do škol, hodina tělesné výchovy navíc

Preventivní program "stravovací pyramida" + kampaň "ovoce do škol"

prostřednictvím učitelů

V MŠ a ZŠ jsem kdysi zaznamenala letáčky, které měly za úkol poučit rodiče o správném způsobu stravování, (ale to už je hodně dávno...)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Jaké bylo zaměření reklamy s tématem dětské obezity?

  • odpověď nevím, nepamatuji se:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím, nepamatuji se na otázku 7. Na koho byla reklama s tématem dětské obezity cílená?

6. Zazněl v reklamě termín "dětská obezita"?

  • odpověď nevím, nepamatuji se:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím, nepamatuji se na otázku 7. Na koho byla reklama s tématem dětské obezity cílená?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nepamatuji se na otázku 4. Kde jste zaznamenal(a) reklamu s tématem dětské obezity?

8. Zaznamenal(a) jste jinou formu sdělení upozorňující na dětskou obezitu než je reklama?

  • odpověď ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi článek (v novinách, magazínech, na internetu) na otázku 9. Jakou formou se na problém dětské obezity upozorňovalo?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi informačně vzdělávací akce typu "Dny zdraví" na otázku 9. Jakou formou se na problém dětské obezity upozorňovalo?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi odborná diskuze (TV, rozhlas, internetový pořad) na otázku 9. Jakou formou se na problém dětské obezity upozorňovalo?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi odborný článek (v novinách, magazínu, na internetu) na otázku 9. Jakou formou se na problém dětské obezity upozorňovalo?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi preventivní program zdravotní pojišťovny na otázku 9. Jakou formou se na problém dětské obezity upozorňovalo?

15. Počet dětí?

  • odpověď 0:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 20-29 let na otázku 13. Věk?

17. Zaznamenalo některé z Vašich dětí kampaň na téma dětské obezity ve své škole?

  • odpověď ne:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 16. Navštěvují vaše děti školní zařízení?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 15. Počet dětí?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pod pojmem "sociální reklama" si představím:

2. Kde jste zaznamenal(a) reklamu se sociální tematikou?

3. Vnímáte osobně dětskou obezitu jako sociální problém?

4. Kde jste zaznamenal(a) reklamu s tématem dětské obezity?

5. Jaké bylo zaměření reklamy s tématem dětské obezity?

6. Zazněl v reklamě termín "dětská obezita"?

7. Na koho byla reklama s tématem dětské obezity cílená?

8. Zaznamenal(a) jste jinou formu sdělení upozorňující na dětskou obezitu než je reklama?

9. Jakou formou se na problém dětské obezity upozorňovalo?

10. Dětská obezita je problém, na který by se mělo více upozorňovat.

11. Uvítal(a) byste více reklam upozorňujících na téma dětské obezity?

12. Pohlaví?

13. Věk?

14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

15. Počet dětí?

16. Navštěvují vaše děti školní zařízení?

17. Zaznamenalo některé z Vašich dětí kampaň na téma dětské obezity ve své škole?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pod pojmem "sociální reklama" si představím:

2. Kde jste zaznamenal(a) reklamu se sociální tematikou?

3. Vnímáte osobně dětskou obezitu jako sociální problém?

4. Kde jste zaznamenal(a) reklamu s tématem dětské obezity?

5. Jaké bylo zaměření reklamy s tématem dětské obezity?

6. Zazněl v reklamě termín "dětská obezita"?

7. Na koho byla reklama s tématem dětské obezity cílená?

8. Zaznamenal(a) jste jinou formu sdělení upozorňující na dětskou obezitu než je reklama?

9. Jakou formou se na problém dětské obezity upozorňovalo?

10. Dětská obezita je problém, na který by se mělo více upozorňovat.

11. Uvítal(a) byste více reklam upozorňujících na téma dětské obezity?

12. Pohlaví?

13. Věk?

14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

15. Počet dětí?

16. Navštěvují vaše děti školní zařízení?

17. Zaznamenalo některé z Vašich dětí kampaň na téma dětské obezity ve své škole?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Javorská, D.Dětská obezita v sociální reklamě (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://detska-obezita-v-socialni-re.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.