Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Hodnocení srovnávací reklamy Hyundai Motor Czech s.r.o.
Hodnocení srovnávací reklamy Hyundai Motor Czech s.r.o.
→ Používáte ekologickou drogerii? Pokud ano, jaké jsou Vaše zkušenosti? Pokud ne, proč? Zúčastněte se prosím krátkého dotazníku a soutěžte o balíčky čokolád Heinde & Verre. ←
(průzkum pro bakalářskou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Marcela Tomášková |
---|---|
Šetření: | 12. 09. 2018 - 26. 09. 2018 |
Počet respondentů: | 103 |
Počet otázek (max/průměr): | 24 / 19.62 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 73,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:19 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
dotazník je primárně určen k tvorbě bakalářské práce Efektivnost srovnávací reklamy společnosti Hyundai Motor Czech s.r.o. a budu moc ráda, pokud mi věnujete pár minut svého času a průzkumu se zúčastníte.
Děkuji.
Odpovědi respondentů
1. Vlastníte řidičský průkaz?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 87 | 84,47 % | 84,47 % |
Ne | 16 | 15,53 % | 15,53 % |
2. Vlastníte automobil?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 3, Ne → otázka č. 4].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 70 | 67,96 % | 67,96 % |
Ne | 33 | 32,04 % | 32,04 % |
3. Pokud vlastníte automobil, jakou má značku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ŠKODA | 23 | 32,86 % | 22,33 % |
Volkswagen | 13 | 18,57 % | 12,62 % |
Jiné | 10 | 14,29 % | 9,71 % |
Hyundai | 8 | 11,43 % | 7,77 % |
Renault | 5 | 7,14 % | 4,85 % |
Audi | 5 | 7,14 % | 4,85 % |
Peugeot | 4 | 5,71 % | 3,88 % |
Toyota | 3 | 4,29 % | 2,91 % |
Kia | 3 | 4,29 % | 2,91 % |
Ford | 2 | 2,86 % | 1,94 % |
Dacia | 2 | 2,86 % | 1,94 % |
Opel | 2 | 2,86 % | 1,94 % |
4. Znáte automobily značek Hyundai a ŠKODA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano obě | 100 | 97,09 % | 97,09 % |
Pouze automobily značky ŠKODA | 2 | 1,94 % | 1,94 % |
Neznám | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
5. Máte či nemáte v plánu v horizontu jednoho roku koupit automobil?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Mám v plánu koupit automobil → otázka č. 6, Nemám v plánu koupit automobil → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nemám v plánu koupit automobil | 62 | 60,19 % | 60,19 % |
Mám v plánu koupit automobil | 41 | 39,81 % | 39,81 % |
6. Zvažujete o nákupu automobilu značky ŠKODA nebo Hyundai?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 18 | 43,9 % | 17,48 % |
Pouze značku ŠKODA | 14 | 34,15 % | 13,59 % |
Pouze značku Hyundai | 5 | 12,2 % | 4,85 % |
Ano, obě | 4 | 9,76 % | 3,88 % |
7. Jaké jsou největší výhody vozů ŠKODA oproti vozům Hyundai?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kvalita | 56 | 54,37 % | 54,37 % |
Značka | 54 | 52,43 % | 52,43 % |
Spolehlivost | 49 | 47,57 % | 47,57 % |
Český vůz | 47 | 45,63 % | 45,63 % |
Výbava | 26 | 25,24 % | 25,24 % |
Cena | 8 | 7,77 % | 7,77 % |
Žádné | 2 | 1,94 % | 1,94 % |
nevim | 2 | 1,94 % | 1,94 % |
Netuším | 2 | 1,94 % | 1,94 % |
Tradice | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
žádné, auto jako auto (mám Škodu, sestra Hyundai) | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
nevim a nezajima | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
nevím, znám jen Škodu, o Korejcích nic nevim | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
Poměrně levné náhradní díly | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
Nevím, nedělal jsem zadne srovnání | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
Hyundai je levná sračka, za stejný peníze se dá sehnat MNOHEM kvalitnější a lepší auto. | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
žádné nemá | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
Jedna se o značku, kterou znám a mám ji "osahanou" | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
8. Jaké jsou největší výhody vozů Hyundai oproti vozům ŠKODA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Cena | 75 | 72,82 % | 72,82 % |
Výbava | 29 | 28,16 % | 28,16 % |
Kvalita | 7 | 6,8 % | 6,8 % |
Značka | 5 | 4,85 % | 4,85 % |
Spolehlivost | 5 | 4,85 % | 4,85 % |
Žádné | 4 | 3,88 % | 3,88 % |
Nevím | 3 | 2,91 % | 2,91 % |
Netuším | 2 | 1,94 % | 1,94 % |
Český vůz | 2 | 1,94 % | 1,94 % |
Příspěvek do kasy panu Vošickému. | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
žádné, auto jako auto (mám Škodu, sestra Hyundai) | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
? | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
nevim a nezajima | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
nevím, znám jen Škodu, o Korejcích nic nevim | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
nic mne nenapadá | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
spolehlivost, nezájem zlodějů, ceny ND, mám v současné době 2 Hyundaie a jsem naprosto spokojen! | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
Nevím, nedělala jsem zadne srovnání | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
Cena snad? Neznám výhody Hyundai | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
netušim. | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
Neumím posoudit | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
žádné, nižší cena na úkor kvality není podle mě výhoda | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
z nevím, nikdy jsem neridila auto teto značky | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
9. Jakou formu reklamy nejvíce preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žádnou | 33 | 32,04 % | 32,04 % |
TV | 29 | 28,16 % | 28,16 % |
Internet | 19 | 18,45 % | 18,45 % |
V jakékoli formě | 11 | 10,68 % | 10,68 % |
Sociální sítě | 7 | 6,8 % | 6,8 % |
Tisk | 4 | 3,88 % | 3,88 % |
10. Zaznamenal/a jste v poslední době reklamu od značky Hyundai?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 11, Ne → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 61 | 59,22 % | 59,22 % |
Ne | 42 | 40,78 % | 40,78 % |
11. Na kterém médiu jste ji zaznamenal/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
TV | 52 | 85,25 % | 50,49 % |
Internet | 26 | 42,62 % | 25,24 % |
Sociální sítě | 10 | 16,39 % | 9,71 % |
Tisk | 6 | 9,84 % | 5,83 % |
Rádio | 5 | 8,2 % | 4,85 % |
billboardy | 1 | 1,64 % | 0,97 % |
12. Byla součástí této reklamy kritika konkurence?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 31 | 50,82 % | 30,1 % |
Ne | 30 | 49,18 % | 29,13 % |
13. Viděl/a jste reklamu Hyundai ze série „Předražená tradice“?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 14, Ne → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 52 | 50,49 % | 50,49 % |
Ano | 51 | 49,51 % | 49,51 % |
14. Jak reklamní kampaň hodnotíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vůbec se mi nelíbí | 22 | 43,14 % | 21,36 % |
Spíše se mi nelíbí | 16 | 31,37 % | 15,53 % |
Spíše se mi líbí | 7 | 13,73 % | 6,8 % |
Velmi se mi líbí | 6 | 11,76 % | 5,83 % |
15. Jak vnímáte úroveň motivace k nákupu automobilů Hyundai?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Od nákupu mě spíš odradí | 23 | 45,1 % | 22,33 % |
K nákupu mne nemotivuje | 19 | 37,25 % | 18,45 % |
Motivující | 9 | 17,65 % | 8,74 % |
16. Znáte internetovou stránku www.predrazenatradice.cz?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 17, Ne → otázka č. 19].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 84 | 81,55 % | 81,55 % |
Ano | 19 | 18,45 % | 18,45 % |
17. Jak na Vás stránky působí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše se mi nelíbí | 5 | 26,32 % | 4,85 % |
Nelíbí se mi | 5 | 26,32 % | 4,85 % |
Nezajímají mě | 4 | 21,05 % | 3,88 % |
Líbí se mi | 3 | 15,79 % | 2,91 % |
Uráží mě | 2 | 10,53 % | 1,94 % |
18. Víte, že některé typy vozů Hyundai jsou vyráběny v České republice?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 19 | 100 % | 18,45 % |
19. Zaznamenali jste reklamu, ve které Hyundai prezentuje své automobily jako české?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 74 | 71,84 % | 71,84 % |
Ne | 29 | 28,16 % | 28,16 % |
20. Považujete automobily značky Hyundai za český výrobek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 71 | 68,93 % | 68,93 % |
Ano | 32 | 31,07 % | 31,07 % |
21. Co se Vám na reklamních kampaních značky Hyundai nejvíce líbí?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
?
?
Asi nic.
auta
auta
Auta :)
Barva auta
Barvy
Bohužel neznám reklamní kampaně značky Huyndai, matně si vzpomínám, že bylo něco v televizi. Všimla jsem si jen výslovnosti značky, mám dojem, že se změnila (nebo jsme ji dříve v Čechách používali špatně)
Bohužel si ne vybavují reklamu na tuto automobilovou značku, tak nemohu posoudit
Cena
Cena auta
Cena vozu
Humor, i když debilní a drsný, jde spíš o ten nápad
Jak vyslovili název HUNDAJ, na asistují, velmi tvrdě!
jednoduchost
Jejich osobitost.
Jsou mi lhostejné, spíše mě uráží, jak se naváží do konkurence.
Jsou průměrně, jako jiné reklamy na auta s tou vyjímkou, viz. bod 22.
jsou vtipná
Jsou zajímave
když skončí
Koncept reklamy
Krádež nápadu reklamy z Applu.
Kvalita provedené kampaně
Libijou se mi auta
Mají pravdu ohledně "předražené tradice"
Možná střih videa, jinak nic.
Na kampani nic, líbí se mi cena vozu.
Na vozech hyundai se mi líbí cena
Na vozech hyundai se mi líbí cena
Nápaditost
neotřelost, sebevědomí
Neřeším kampaně, řeším produkt. Celkově jsou kampaně Hyundai nevýrazné a mdlé...
nesleduji reklamy
Netuším
Neumim posoudit
neviděl jsem
nevim
Nevím
Nevím
Nevim
nevím
Nevím nesleduji
Nevim, reklamu nesleduji
Nevybavim si konkrétní, nezaujala dostatečně.
Nevybavuji si nic zásadního
Neznám je
neznam reklamni kampane
neznám tyto kampaně
Neznám.
Nic
Nic
nic
nic
nic
Nic
NIC
Nic
Nic
Nic
nic
nic
nic
Nic
nic
nic
nic
nic
Nic
Nic
nic
Nic
nic
nic
nic
nic
nic
nic
nic
nic - reklama jako každá jiná
Nic mne nenapadá
Nic, každá reklama je lež. Věří jim pouze hlupák.
Nic, maximálně hudba
Nic, nic, nic. Reklama je odpuzující
Nové reklamy bez srovnávání s konkurencí
pěkný design aut, propracování reklamy
Přijatelná cena nákupu vozu.
Reklamní kampaň neznám.
reklamní kampaně se mi nelíbí
Reklamu nesleduju kukám na cenu a ta je bestovni
Reklamy celkove nemám ráda
snaha o vtip
to, když skončí
trapné
Ukazují novinky na trhu.
V podstatě považuji reklamy na auta této značky za zmatečné. Kritikou "jakési tradiční " konkurence si mě nezískají a chybí mi výraznější přehled kvality a výhod aut této značky.
viz výše, jak to mám vědět, když jsem to neviděl
Vtipné
Vtipné a pravdivé
Vůbec nic.
Výše jsem uvedla, že jsem žádné neviděla, co se týče výše uvedeného webu, základní myšlenka je dobrá - rozdíl Hyundai vs. ostatní značky, aby zákazník věděl, v čem se odlišuje. To, že zjevně cíleně a účelově útočí právě na značku Škoda (videa jsem neviděla, soudím čistě dle grafiky), nepovažuji za vhodné. V naší firmě řešíme stejný problém (jak se vymezit vůči silnější značce, kterou mají lidé mnohem více zažitou, než tu naši). Taktiku "oni jsou špatní - my jsme dobří", nepovažuji za vhodnou. Někoho možná přesvědčí, ale přesvědčit lidi není snadné a spoustu zastánců škodovky naštve, nebo tomu jednoduše nebudou věnovat pozornost. Mnohem lepší strategií je dle mého názoru najít si vlastní zcela specifické USP a ostatní automobilky neřešit, optimálně pokud při tom i zvolíte jinou (lépe odpovídající zájmům zvolené cílovky) prodejní a komunikační strategii. Tím se v očích potenciálních zákazníků vyhnete přímé konfrontaci s konkurentem typu oni vs. my - a teď si koukejte vybrat. To říkám jenom jako osobní názor markeťáka, nemám to podložené žádným výzkumem.
že se v nich mluví česky
22. Co Vás na reklamních kampaních značky Hyundai nejvíce odpuzuje?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
?
...
"hjundé" si hraje na něco, co není. Namísto hloupého porovnávání se s konkurencí, které mu u běžného čecha, stejně k ničemu není, by se měl zaměřit na reklamy, ve kterých vyzdvihne své přednosti, jako to dělají ostatní značky. Takto dělá reklamu v podstatě ještě škodě. Jako člověku z oboru mi tyto reklamy připadají opravdu k smíchu.
"kvalita" zpracování, přehnanost, příliš zaměřeno na konkurenci, reklamy v jiných zemích jsou nápaditější a vtipnější, české zastoupení se zaměřuje pouze na konfrontační směr popř. nic neříkající sdělení
Absence kreativity a vtipu, hlavně tištěná reklama je jak z 80. let...
Agresivita, hloupost, nabubřelost.
arogantnost a potřeba shazovat ostatní bez další konkurenceschopnosti
budování image na srážení druhých, jsou bez nápadu a vtipu
Délka
Délka reklamy
Jsou dlouhe
jsou trapne
Kritika konkurence
kritika konkurence
kritika konkurence
Kritika konkurence a zesměšnění konkurence. Příklad: "A váš soused z Mladé Boleslavi bude tááákhle malý!"
kritika konkurence především mladoboleslavské škodovky
kritika škodovky
Kritika Škody Auto
Lhaní o skvělé kvalitě, když to v porovnání s konkurencí prostě není pravda.
Napadání konkurence ,které je již na ústupu..naštěstí
Narážky
navážení do škodovky
navážení se do jiných značek (škoda), vydávání se za české auto
Navážení se do konkurence, je to trapné, takto by reklama vypadat neměla.
Navážení se do Škodovky
Negativní kampaň vůči "konkurenci"
nekoukam na reklamu
Nenašel jsem nic.
nesleduji reklamy
nesnáším reklamy
neviděl jsem
Nevím
Nevím
Nevim
nevím
Nevím nesleduji
Nevim, neresim to
Nevím, neviděla jsem je.
Nevim, reklamu nesleduji
Nevybavim si konkrétní, nezaujala dostatečně.
Neznám je
neznám tyto kampaně
Neznám.
Nic
Nic
nic
nic
Nic
Nic
Nic
nic
nic
nic
nic
Nic
Nic
nic
nic
nic
nic
nic
nic
nic
nic
nic
nic
nic
nic
Nic mě na reklamních kampaních neodpuzuje.
nic mě nenapada
nic mně nenapada
Nic.
od jisté doby nenávidím všechny reklamy (je jich příliš)
Odpuzuje mne, že se Hyundai vydává za českou firmu.
podlézání
podsouvání českého původu
Pomlouvani konkurence
Prodávají nekvalitní auta a vydávají je zakvalitní
Rádoby humorná kritika konkurence.
Reklamní kampaň neznám.
Reklamy celkove nemám ráda
reklamy mi vadí všeobecně
skryté navážení do konkurence a u jedné i navážení do občanů Mladé Boleslavi (ne všichni mají vůz Škoda)
Slizký prodejce vozů
Srovnávání
Srovnávání a kritika
Škodovky nemusím, ale myslím, že Hyundai tohle opravdu nemá zapotřebí. Pokud bych byl nerozhodnutý, tak si radši kvůli tý reklamně koupím škodu.
To že mi ukradli hever
Tvrzení české auto
Ubohé napadání konkurence
Urážlivá reklama
Útočný a kritický postoj k značce ŠKODA. Chtějí srovnávat Octavii s i30 a tváří se že jsou to srovnatelná auta a i30 stojí půlku. Nicméně Octavia (trojková) jde srovnávat tak maximálně s i40 a kdyz dojde na spotřebu (reálnou) je Hyundai v koncích.
V podstatě považuji reklamy na auta této značky za zmatečné. Kritikou "jakési tradiční " konkurence si mě nezískají a chybí mi výraznější přehled kvality a výhod aut této značky.
Věčné kritizování značky Škoda.
viz ot. 21
viz vyse
viz výše, nerelevantní
vše
Vše
vše
Všechno!
Že jsou to blbosti co tvrdí o Škodě a jejích klientech
23. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Muž | 55 | 53,4 % | 53,4 % |
Žena | 48 | 46,6 % | 46,6 % |
24. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18-30 | 44 | 42,72 % | 42,72 % |
31-50 | 40 | 38,83 % | 38,83 % |
51+ | 14 | 13,59 % | 13,59 % |
Méně než 18 | 5 | 4,85 % | 4,85 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.