Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jednotlivci nakupující přes internet napříč generacemi

Jednotlivci nakupující přes internet napříč generacemi

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Aneta Kulhanová
Šetření:15. 09. 2016 - 06. 11. 2016
Počet respondentů:710
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.36
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:00
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-7 PDF-8 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Aneta Kulhanová a jsem studentkou 5. ročníku Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Fakulty sociálně ekonomické, oboru Ekonomika a management. V rámci studia provádím dotazníkové šetření pro diplomovou práci s názvem Jednotlivci nakupující přes internet napříč generacemi. Tímto Vás žádám o vyplnění dotazníku. Dotazník je anonymní a data budou použita výlučně pro účely diplomové práce. Dotazník je určen pro studenty FSE, jejich rodiče a prarodiče. 

Odpovědi respondentů

1. Nakupoval/a jste někdy na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano67494,93 %94,93 %  
Ne354,93 %4,93 %  
Ne (dotazník dále nevyplňujte)10,14 %0,14 %  

Graf

2. Jak často nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alespoň jednou měsíčně33249,19 %46,76 %  
Alespoň jednou za půl roku21331,56 %30 %  
Alespoň jednou za rok568,3 %7,89 %  
Alespoň jednou za týden497,26 %6,9 %  
Méně často (ale mám zkušenosti s nakupováním online)253,7 %3,52 %  

Graf

3. Odkud nejčastěji nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Z domova61090,37 %85,92 %  
Z práce639,33 %8,87 %  
Ze školy20,3 %0,28 %  

Graf

4. Kolik nákupů přes internet jste provedl/a v posledních 12 měsících?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6-1016524,44 %23,24 %  
11 – 2016123,85 %22,68 %  
3-515923,56 %22,39 %  
21 a více10515,56 %14,79 %  
1-28512,59 %11,97 %  

Graf

5. Jaká je nejběžnější (nejobvyklejší) výše Vašeho nákupu na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 1 00038256,59 %53,8 %  
Od 1 001 – 3 00023735,11 %33,38 %  
Od 3 001 – 5 000426,22 %5,92 %  
Od 5 001 – 10 00081,19 %1,13 %  
Od 10 001 – 15 00040,59 %0,56 %  
Více než 15 00120,3 %0,28 %  

Graf

6. Jaké máte zkušenosti s internetovým nakupováním?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi dobré35853,04 %50,42 %  
Dobré28241,78 %39,72 %  
S připomínkami334,89 %4,65 %  
Špatné20,3 %0,28 %  

Graf

7. Podle kterých kritérií volíte e-shop? (Možnost více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Podle sortimentu43364,15 %60,99 %  
Na základě internetových diskuzí29243,26 %41,13 %  
Doporučení od známých25137,19 %35,35 %  
Náhodně13119,41 %18,45 %  
Doporučení kamenné prodejny7911,7 %11,13 %  
Vliv reklamy324,74 %4,51 %  
cena71,04 %0,99 %  
podle ceny60,89 %0,85 %  
vlastní zkušenost60,89 %0,85 %  
Heureka50,74 %0,7 %  
na základě recenzí nakupujících10,15 %0,14 %  
Ptáte se na kritériA, tak proč odpovědi umožňují zvolit pouze kritériUM? Navíc jiná kritéria jsou např. u letenek a jiná např. u potravin.10,15 %0,14 %  
obvykle podle ceny10,15 %0,14 %  
znám, vím10,15 %0,14 %  
hodnocení kupujících (Heureka apod.)10,15 %0,14 %  
podle ceny a dostupnosti10,15 %0,14 %  
na základě zkušeností10,15 %0,14 %  
recenze předchozích nakupujících10,15 %0,14 %  
přes porovnání cen, prioritou je nejnižší cena10,15 %0,14 %  
podle srovnávače cen Heureka10,15 %0,14 %  
recenze10,15 %0,14 %  
recenze a akce na zboží10,15 %0,14 %  
Cena+dostupnost skladem10,15 %0,14 %  
recenze srovnávačů10,15 %0,14 %  
Dle ceny poštovného10,15 %0,14 %  
podle známosti (jeho jména) internetového obchodu / důvěryhodnost10,15 %0,14 %  
Cena, recenze obchodu, doba dodání, poštovné10,15 %0,14 %  
Cena požadovaného zboží 10,15 %0,14 %  
cena zboží 10,15 %0,14 %  
podle kvality fotografií a popisů10,15 %0,14 %  
předchozí dobrá zkušenost10,15 %0,14 %  
U osobně známých a ověřených prodejců.10,15 %0,14 %  
Podle istinktu10,15 %0,14 %  
nejnižší cena zboží10,15 %0,14 %  
historie eshopu,osobni zkusenost10,15 %0,14 %  
Na základě srovnávačů a vzhledu a důvěryhodnosti jejich stránek.10,15 %0,14 %  
nejdulezitejsi je pro me hodnoceni/zkusenosti jinych zakazniku, pak take postovne, komunikace se zakazniky, prezentace obchodu10,15 %0,14 %  
hodnocení zákazníku třeba na heureka.cz10,15 %0,14 %  
osobní zkušenost10,15 %0,14 %  
Pomět kvality a ceny10,15 %0,14 %  
Osobní odběr zboží zdarma10,15 %0,14 %  
Podle zkušeností10,15 %0,14 %  
na základě recenzí na daný obchod10,15 %0,14 %  
již jen ty, na kterých nakupuji od nepaměti10,15 %0,14 %  
podle vlastních zkušeností - vracím se10,15 %0,14 %  
nejvíc podle Heureka.cz a pak podle selského rozumu10,15 %0,14 %  
Podle ceny konkrétního zbozi10,15 %0,14 %  
dle vzhledu internetových stránek, produktových fotek10,15 %0,14 %  
všechna zde uvedená kritéria10,15 %0,14 %  
Podle znalostí a solidnosti prodejce.10,15 %0,14 %  
podle recenzí na internetu10,15 %0,14 %  
podle toho, kdo víc investoval do SEO;D (a tedy mi to vyskočí jako první)10,15 %0,14 %  
podle ceny zboží10,15 %0,14 %  
Osvědčený eshop, dobírka, obecně doložitelná solidnost.10,15 %0,14 %  
heuréka - hodnocení obchodů10,15 %0,14 %  
podle osobních zkušeností10,15 %0,14 %  
dobré zkušenosti10,15 %0,14 %  
Obchody pečlivě vybírám na základě mnoha kritérií. 10,15 %0,14 %  
dobré recenze10,15 %0,14 %  
důvěryhodnost stránek 10,15 %0,14 %  
zkušenost10,15 %0,14 %  
hodnocení eshopu na heureka.cz10,15 %0,14 %  
srovnavače cen s recenzemi10,15 %0,14 %  
způsob dodání10,15 %0,14 %  
obecná známost e-shopů10,15 %0,14 %  
akce nebo jine ceny dodani10,15 %0,14 %  
srovnávače10,15 %0,14 %  
pokud se neda sehnat v kamennem obchode10,15 %0,14 %  
Možnost osobního odběru10,15 %0,14 %  
dle hodnocení heureka.cz10,15 %0,14 %  
podle ceny produktu10,15 %0,14 %  
předchozí zkušenosti10,15 %0,14 %  
Ceny10,15 %0,14 %  
osobni zkusenost10,15 %0,14 %  
podle ceny daného prokudtu - srovnání serveru heureka10,15 %0,14 %  
Zpusob platby a doruceni10,15 %0,14 %  
ověřené obchody10,15 %0,14 %  
cena dopravy10,15 %0,14 %  
podle dostupnosti osobního odběru v blízkosti bydliště, podle ceny, podle internetového hodnocení, podle přehlednosti webových stránek eshopu10,15 %0,14 %  
cena kupovaného zboží10,15 %0,14 %  
heureka.cz10,15 %0,14 %  
http://www.heureka.cz/10,15 %0,14 %  
ceny, recenze10,15 %0,14 %  
podle výše poštovného10,15 %0,14 %  
podle recenzí10,15 %0,14 %  
Podle ceny, dopravy, místa původu 10,15 %0,14 %  
Dle srovnávače cen, dle nejlevnějších 10,15 %0,14 %  
rating na Heuréce, cena10,15 %0,14 %  
podle ceny konkrétního výrobku10,15 %0,14 %  

Graf

8. Jaké atributy internetových obchodů považujete pro výběr k nákupu za zásadní? Obodujte. 1= zcela zásadní,2,3,4, 5= zcela nedůležité

Povinná otázka, respondent musel u každé podotázky vyplnit celé číslo.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Bonusy k nákupu3.5561.568
Dostupnost inzerovaného zboží ve skladu (prodejně)1.7210.965
Doprava zdarma1.8220.869
Kvalitně popsané technické informace o produktu1.7750.88
Množstevní slevy3.3011.532
Možnost platby kartou2.8812.507
Možnost porovnání cen2.7051.719
Možnost platby na splátky4.5973.5
Nejlevnější ceny1.8840.864
Nápaditost prezentace výrobků v e-shopu3.1441.249
Přehlednost stránek e-shopu1.8980.806
Recenze ostatních zákazníků1.9330.886
Široká nabídka zboží2.231.226
Zákaznický servis (online konzultace s odborníkem)3.0241.671

9. Které produkty jste pořídil/a za posledních 12 měsíců? (Možnost zaškrtnout více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oblečení, obuv, sportovní potřeby43564,44 %61,27 %  
Potraviny, kosmetika, zdravotní potřeby, léky33249,19 %46,76 %  
Knihy, noviny, časopisy, film, hudba32848,59 %46,2 %  
Dárkové předměty31847,11 %44,79 %  
Elektronika včetně počítačů31246,22 %43,94 %  
Bílé zboží, domácí spotřebiče19829,33 %27,89 %  
Produkty pro zvířecí miláčky15222,52 %21,41 %  
Hračky, stolní hry14821,93 %20,85 %  
Šperky10715,85 %15,07 %  
Nábytek8112 %11,41 %  
Žádné30,44 %0,42 %  
stavební materiál20,3 %0,28 %  
sběratelství 20,3 %0,28 %  
Mince10,15 %0,14 %  
hobby potřeby - náhr.díly na sekačku10,15 %0,14 %  
Hodinky10,15 %0,14 %  
počítačoví programy10,15 %0,14 %  
Erotické10,15 %0,14 %  
Domácí dekorace, výbava pro miminko 10,15 %0,14 %  
Sběratelské kousky10,15 %0,14 %  
sportovní potřeby10,15 %0,14 %  
Kryt na mobil 10,15 %0,14 %  
mobilní příslušenství10,15 %0,14 %  
pouzdro na mobil10,15 %0,14 %  
doplnky pro sportovce10,15 %0,14 %  
Sportovní suplementy10,15 %0,14 %  
kryty na telefon10,15 %0,14 %  
fitness doplňky10,15 %0,14 %  
Fotokniha, příslušenství k mobilům 10,15 %0,14 %  
Potravinové doplňky (vitamíny atd.)10,15 %0,14 %  
doplňky stravy pro sport10,15 %0,14 %  
sortiment k mobilnímu telefonu, ručník10,15 %0,14 %  
autodily,palivo,drogerii,sazenice10,15 %0,14 %  
dekorativni predmety10,15 %0,14 %  
Počítačové programy (kancelářské, ale i počítačové hry atd.)10,15 %0,14 %  
Pouzdra10,15 %0,14 %  
pneu10,15 %0,14 %  
tabák do vodní dýmky10,15 %0,14 %  
CD10,15 %0,14 %  
Potraviny ne, kosmetiku ano10,15 %0,14 %  
ubytování10,15 %0,14 %  
Dekorace10,15 %0,14 %  
Semena zeleniny.10,15 %0,14 %  
letenka, ubytování10,15 %0,14 %  
ND na automobil, jízdní kolo, ...10,15 %0,14 %  
vstupenky na kulturní akce10,15 %0,14 %  
vstupenky10,15 %0,14 %  
korálky10,15 %0,14 %  
příslušenství k vodní dýmce, vstupenky na festivaly10,15 %0,14 %  
PC hry10,15 %0,14 %  
pneumatiky10,15 %0,14 %  
kryty na mobil10,15 %0,14 %  
Kr.ení pro psa, pobyty v hotelích10,15 %0,14 %  
Stavební matrial10,15 %0,14 %  
povlečení,záclony10,15 %0,14 %  
Součástky na auto10,15 %0,14 %  
Kancelářské potřeby10,15 %0,14 %  
drogérie10,15 %0,14 %  
doplňky stravy10,15 %0,14 %  
zimní pneu10,15 %0,14 %  
Potravinové fitness doplňky, tuning auta10,15 %0,14 %  
produkty do domácnosti10,15 %0,14 %  
nářadí na zahradu10,15 %0,14 %  
záclony10,15 %0,14 %  
ložní prádlo10,15 %0,14 %  
Kuchyňské potřeby10,15 %0,14 %  
Doplňky jako například kryt k telefonu, vybavení pro fotografování10,15 %0,14 %  
Kontaktní čočky10,15 %0,14 %  
jízdenky, vstupenky10,15 %0,14 %  

Graf

10. Které služby jste pořídil/a za posledních 12 měsíců? (Možnost zaškrtnout více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ubytování, dovolená, zážitky35953,19 %50,56 %  
Vstupenky na kulturní akce35752,89 %50,28 %  
Doprava (lístky na autobus, letenky)30645,33 %43,1 %  
Aplikace pro mobilní telefony, tablety15222,52 %21,41 %  
Finanční produkty a služby pojištění11316,74 %15,92 %  
žádné10215,11 %14,37 %  
Kosmetické a kadeřnické služby7410,96 %10,42 %  
Služby v oblasti vzdělávání679,93 %9,44 %  
Nic10,15 %0,14 %  
žádné služby10,15 %0,14 %  
Zadne10,15 %0,14 %  
PC hry10,15 %0,14 %  
ebook10,15 %0,14 %  
zahrada10,15 %0,14 %  
hry, deky10,15 %0,14 %  
vstupenky na sportovní utkání10,15 %0,14 %  
žrádlo pro psa10,15 %0,14 %  
sport - závod10,15 %0,14 %  
Rezervacia sportovisk10,15 %0,14 %  
slevové vouchery (slevomat)10,15 %0,14 %  
akční menu v restauraci (slevomat)10,15 %0,14 %  

Graf

11. Pomocí kterého zařízení jste nákup přes internet provedl/a? Možnost zaškrtnout více odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Notebook49072,59 %69,01 %  
Počítač25637,93 %36,06 %  
Smartphone19028,15 %26,76 %  
Tablet649,48 %9,01 %  

Graf

12. Jaký typ platby používáte při nákupu přes internet? (Možnost více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na dobírku36053,33 %50,7 %  
Platba převodem32247,7 %45,35 %  
Platba platební kartou31746,96 %44,65 %  
Při osobním odběru28542,22 %40,14 %  
Platba přes prostředníka (např. PayPal)446,52 %6,2 %  

Graf

13. Jaké výhody Vám nákup přes internet přináší? (Možnost zaškrtnout více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pohodlnost48271,41 %67,89 %  
Dodání do domu47870,81 %67,32 %  
Možnost výběru zboží/služeb 24 hodin denně40660,15 %57,18 %  
Úspora času40660,15 %57,18 %  
Nižší cena39658,67 %55,77 %  
Možnost porovnání cen36253,63 %50,99 %  
Širší nabídka zboží30244,74 %42,54 %  
Vidím reference jiných zákazníků29343,41 %41,27 %  
Vrácení zboží do 14 dnů bez udání důvodů10816 %15,21 %  
Vzhledem k tomu, že v předchozí otázce neumožňujete zvolit více možností, zvolil jsem jedinou, kterou NEpoužívám10,15 %0,14 %  
Nemusim se stydět10,15 %0,14 %  
Nákup zboží, které jsem neviděla nikde v obchodě.10,15 %0,14 %  
některé zboží, je pouze ve specializovaných prodejnách, které jsou daleko od mého bydliště10,15 %0,14 %  
Ráda nakupuji na stránkách, které mi doporučí přímo odborníci na danou věc (a většinou má tento internetový obchod i více výrobků pole rady odborníka = dobrý a kvalitní obchod).10,15 %0,14 %  
zajimavejsi (autorske) zbozi, moznost vyberu v klidu, bez shonu, moznost vse si v klidu promyslet10,15 %0,14 %  
kosmetické výrobky kupuji přes internet, jelikož v kamenných obchodech je nemají10,15 %0,14 %  
Zboží, co nakupuji, jinde než na internetu v Česku nepořídím10,15 %0,14 %  
ráda rozbaluju balíky :-)10,15 %0,14 %  
Nemusím se potýkat s prodavačem, který se mi za každou cenu snaží vnutit, co nechci, nebo se tváří znechuceně, že jej vůbec svou přítomností v obchodě obtěžuji.10,15 %0,14 %  
některé obchody, např. knihkupectví u nás ve městě nemáme, tak je to jediná možnost.10,15 %0,14 %  
Nesnáším chodit po nákupech, takhle si vyberu zboží, aniž bych se musela oblékat10,15 %0,14 %  
Dostupnost zboží z celého světa10,15 %0,14 %  

Graf

14. Jaké nevýhody má podle Vás nákup přes internet? (Možnost zaškrtnout více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemožnost si zboží vyzkoušet, osahat,59688,3 %83,94 %  
Platba poštovného, balného47370,07 %66,62 %  
Strach s reklamací, vrácením zboží29443,56 %41,41 %  
Nedůvěra17525,93 %24,65 %  
Dlouhé dodací lhůty15823,41 %22,25 %  
Nemožnost osobní porady s prodejcem7410,96 %10,42 %  
pro mě žádné10,15 %0,14 %  
odesílání reklamací prodejci pomocí přepravní služby/pošty10,15 %0,14 %  
Někdy prodejce uvádí neaktuální nebo dokonce zkreslené informace10,15 %0,14 %  
fotografie jsou často nekvalitní a občas dokonce ilustrační10,15 %0,14 %  
pro me zadne10,15 %0,14 %  
občas potíže s dopravou zboží10,15 %0,14 %  
zneužití osobních údajů prodejcem10,15 %0,14 %  
problémy s dodáním ze zahraničí10,15 %0,14 %  
.10,15 %0,14 %  
Ne vždy je zboží skutečně skladem a při přepravě poštou může dojít k poškození, zvlášť pokud prodejce šetří při balení.10,15 %0,14 %  
žádné10,15 %0,14 %  
zadne10,15 %0,14 %  

Graf

15. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena50370,85 %70,85 %  
Muž20729,15 %29,15 %  

Graf

16. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-2532946,34 %46,34 %  
26-3514520,42 %20,42 %  
36-459112,82 %12,82 %  
52-61476,62 %6,62 %  
46-51415,77 %5,77 %  
62-70385,35 %5,35 %  
71 – více192,68 %2,68 %  

Graf

17. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ s maturitou36351,13 %51,13 %  
VŠ/VOŠ27138,17 %38,17 %  
SŠ bez maturity496,9 %6,9 %  
273,8 %3,8 %  

Graf

18. Příjem (měsíční čistá mzda, nepracující studenti = kapesné, důchodci = důchod, nezaměstnaní = dávky)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 001 – 25 00018526,06 %26,06 %  
5 001-10 00014720,7 %20,7 %  
10 001-15 00013719,3 %19,3 %  
Do 5 00013619,15 %19,15 %  
25 001 – 35 000537,46 %7,46 %  
45 001 - více304,23 %4,23 %  
35 001 – 45 000223,1 %3,1 %  

Graf

19. Zaměstnání či brigáda

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Administrativa, ekonomika15321,55 %21,55 %  
Služby8612,11 %12,11 %  
Jsem student-nepracuji649,01 %9,01 %  
Obchod618,59 %8,59 %  
Školství486,76 %6,76 %  
Žádné - důchod425,92 %5,92 %  
IT395,49 %5,49 %  
Technický kádr294,08 %4,08 %  
Žádné - jsem student273,8 %3,8 %  
Zdravotnictví233,24 %3,24 %  
Žádné233,24 %3,24 %  
Zemědělství131,83 %1,83 %  
rodičovská dovolená81,13 %1,13 %  
cestovní ruch40,56 %0,56 %  
státní správa40,56 %0,56 %  
umění30,42 %0,42 %  
Mateřská dovolená30,42 %0,42 %  
Žádné - jsem nezaměstnaný30,42 %0,42 %  
jiné20,28 %0,28 %  
Právo20,28 %0,28 %  
důchodce20,28 %0,28 %  
Referent logistiky20,28 %0,28 %  
OSVČ20,28 %0,28 %  
Rentier20,28 %0,28 %  
Materska20,28 %0,28 %  
Pojištovnictví10,14 %0,14 %  
student10,14 %0,14 %  
ne10,14 %0,14 %  
Školství a reklama (+jsem student)10,14 %0,14 %  
AČR10,14 %0,14 %  
žádné, jsem student (tj. nepracuji ani nemám brigádu ve školství)10,14 %0,14 %  
žádné - invalidní důchodce 10,14 %0,14 %  
Telekomunikace10,14 %0,14 %  
Matka na rodičovské dovolené10,14 %0,14 %  
Jsem student s brigádou 10,14 %0,14 %  
Hosteska brigádně10,14 %0,14 %  
finanční poradenství10,14 %0,14 %  
NNO10,14 %0,14 %  
Recepční (Brigáda při studiu)10,14 %0,14 %  
právník10,14 %0,14 %  
Marketing10,14 %0,14 %  
obchodní referent10,14 %0,14 %  
call centrum10,14 %0,14 %  
Grafické práce (ilustrace)10,14 %0,14 %  
Student - pracující10,14 %0,14 %  
Hostesing10,14 %0,14 %  
pronájem nemovitostí10,14 %0,14 %  
do toho vám je ....10,14 %0,14 %  
Jsem student, mám tři různé brigády10,14 %0,14 %  
pravo (statni sprava)10,14 %0,14 %  
logistika10,14 %0,14 %  
Rodicovska dovolena10,14 %0,14 %  
vyroba10,14 %0,14 %  
OSVČ - dj, videoproducent10,14 %0,14 %  
stavebnictví10,14 %0,14 %  
Nezaměstnaná10,14 %0,14 %  
Kultura10,14 %0,14 %  
Operátor10,14 %0,14 %  
veřejná správa10,14 %0,14 %  
Student s prací v administrativě10,14 %0,14 %  
neuvedu10,14 %0,14 %  
umělecko-řemeslná činnost10,14 %0,14 %  
pracující student10,14 %0,14 %  
Student + brigáda v administrativě10,14 %0,14 %  
dělník10,14 %0,14 %  
v domácnosti10,14 %0,14 %  
výzkum trhu10,14 %0,14 %  
manipulantka v chráněné dílně 10,14 %0,14 %  
momentálně rodičovská dovolená10,14 %0,14 %  
Automotiv-dělnice10,14 %0,14 %  
nemocenská10,14 %0,14 %  
na mateřské10,14 %0,14 %  
student, rozpočtář10,14 %0,14 %  
student + pracuji v nemocnici10,14 %0,14 %  
invalidní důchodce 10,14 %0,14 %  
pohostinství10,14 %0,14 %  
v důchodu10,14 %0,14 %  
Jsem v důchodu10,14 %0,14 %  
jsem student ale mám brigády jako pečovatelka a lektorka10,14 %0,14 %  
student + brigáda ve vydavatelství učebnic10,14 %0,14 %  
žádné,, MD10,14 %0,14 %  
Banka10,14 %0,14 %  
Policie10,14 %0,14 %  
Konstruktérka (strojírenství)10,14 %0,14 %  
Asistent trenéra 10,14 %0,14 %  
textilka10,14 %0,14 %  
finance10,14 %0,14 %  
MD10,14 %0,14 %  

Graf

20. Velikost obce

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 000 a více35149,44 %49,44 %  
1 000 – 4 999 obyvatel10314,51 %14,51 %  
Do 999 obyvatel9313,1 %13,1 %  
10 000 – 19 999 obyvatel9112,82 %12,82 %  
5 000 – 9 999 obyvatel7210,14 %10,14 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Které produkty jste pořídil/a za posledních 12 měsíců? (Možnost zaškrtnout více odpovědí)

  • odpověď Elektronika včetně počítačů:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 45 001 - více na otázku 18. Příjem (měsíční čistá mzda, nepracující studenti = kapesné, důchodci = důchod, nezaměstnaní = dávky)

16. Věk

  • odpověď 18-25:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádné - jsem student na otázku 19. Zaměstnání či brigáda
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsem student-nepracuji na otázku 19. Zaměstnání či brigáda
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 5 000 na otázku 18. Příjem (měsíční čistá mzda, nepracující studenti = kapesné, důchodci = důchod, nezaměstnaní = dávky)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupoval/a jste někdy na internetu?

2. Jak často nakupujete na internetu?

3. Odkud nejčastěji nakupujete přes internet?

4. Kolik nákupů přes internet jste provedl/a v posledních 12 měsících?

5. Jaká je nejběžnější (nejobvyklejší) výše Vašeho nákupu na internetu?

6. Jaké máte zkušenosti s internetovým nakupováním?

7. Podle kterých kritérií volíte e-shop? (Možnost více odpovědí)

8. Jaké atributy internetových obchodů považujete pro výběr k nákupu za zásadní? Obodujte. 1= zcela zásadní,2,3,4, 5= zcela nedůležité

9. Které produkty jste pořídil/a za posledních 12 měsíců? (Možnost zaškrtnout více odpovědí)

10. Které služby jste pořídil/a za posledních 12 měsíců? (Možnost zaškrtnout více odpovědí)

11. Pomocí kterého zařízení jste nákup přes internet provedl/a? Možnost zaškrtnout více odpovědí.

12. Jaký typ platby používáte při nákupu přes internet? (Možnost více odpovědí)

13. Jaké výhody Vám nákup přes internet přináší? (Možnost zaškrtnout více odpovědí)

14. Jaké nevýhody má podle Vás nákup přes internet? (Možnost zaškrtnout více odpovědí)

15. Pohlaví

16. Věk

17. Nejvyšší dosažené vzdělání

18. Příjem (měsíční čistá mzda, nepracující studenti = kapesné, důchodci = důchod, nezaměstnaní = dávky)

19. Zaměstnání či brigáda

20. Velikost obce

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupoval/a jste někdy na internetu?

2. Jak často nakupujete na internetu?

3. Odkud nejčastěji nakupujete přes internet?

4. Kolik nákupů přes internet jste provedl/a v posledních 12 měsících?

5. Jaká je nejběžnější (nejobvyklejší) výše Vašeho nákupu na internetu?

6. Jaké máte zkušenosti s internetovým nakupováním?

7. Podle kterých kritérií volíte e-shop? (Možnost více odpovědí)

8. Jaké atributy internetových obchodů považujete pro výběr k nákupu za zásadní? Obodujte. 1= zcela zásadní,2,3,4, 5= zcela nedůležité

9. Které produkty jste pořídil/a za posledních 12 měsíců? (Možnost zaškrtnout více odpovědí)

10. Které služby jste pořídil/a za posledních 12 měsíců? (Možnost zaškrtnout více odpovědí)

11. Pomocí kterého zařízení jste nákup přes internet provedl/a? Možnost zaškrtnout více odpovědí.

12. Jaký typ platby používáte při nákupu přes internet? (Možnost více odpovědí)

13. Jaké výhody Vám nákup přes internet přináší? (Možnost zaškrtnout více odpovědí)

14. Jaké nevýhody má podle Vás nákup přes internet? (Možnost zaškrtnout více odpovědí)

15. Pohlaví

16. Věk

17. Nejvyšší dosažené vzdělání

18. Příjem (měsíční čistá mzda, nepracující studenti = kapesné, důchodci = důchod, nezaměstnaní = dávky)

19. Zaměstnání či brigáda

20. Velikost obce

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kulhanová, A.Jednotlivci nakupující přes internet napříč generacemi (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://jednotlivci-nakupujici-pres.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.