Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Konkurenceschopnost masivního nábytku

Konkurenceschopnost masivního nábytku

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Radana Hroudná
Šetření:25. 02. 2018 - 26. 03. 2018
Počet respondentů:201
Počet otázek (max/průměr):17 / 15.24
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:44
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

mé jméno je Radana Hroudná a studuji na Mendelově univerzitě v Brně obor Nábytkové inženýrství. Chtěla bych Vás požádat o vyplnění následujícího dotazníku v rámci mé diplomové práce na téma Hodnocení konkurenceschopnosti masivního nábytku na trhu s bytovým nábytkem.

Na základě Vašich odpovědí budou vyhodnoceny faktory ovlivňující nákupní rozhodování a následně budou navrženy nástroje pro zvýšení konkurenceschopnosti nábytku vyrobeného z masivu. Dotazník je zcela anonymní a výsledky dotazníkového šetření lze po jeho ukončení najít na portálu Vyplnto.cz.

Mnohokrát děkuji za ochotu a spolupráci.

Radana Hroudná

Odpovědi respondentů

1. Jak často (průměrně) nakupujete nábytek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Každý rokotázka č. 2, Jednou za 2-5 letotázka č. 2, Jednou za 5-10 letotázka č. 2, Jednou za více jak 10 letotázka č. 2, Nikdy jsem žádný nábytek nenakupoval/aotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou za 2-5 let7537,31 %37,31 %  
Jednou za 5-10 let4019,9 %19,9 %  
Jednou za více jak 10 let3718,41 %18,41 %  
Každý rok3718,41 %18,41 %  
Nikdy jsem žádný nábytek nenakupoval/a125,97 %5,97 %  

Graf

2. Jakou formu nákupu nábytku preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Osobní návštěva prodejny nebo výrobce16587,3 %82,09 %  
E-shop (nákup na internetu)2010,58 %9,95 %  
Jiné42,12 %1,99 %  

Graf

3. Upřednostňujete pří výběru nábytku tuzemské výrobce před zahraničními?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím, nikdy jsem nad tímto faktorem nepřemýšlel/a8645,5 %42,79 %  
Spíše ano4724,87 %23,38 %  
Spíše ne2412,7 %11,94 %  
Ano2312,17 %11,44 %  
Ne94,76 %4,48 %  

Graf

4. Ohodnoťte nabízené faktory, které Vás ovlivňují při nákupu nábytku: (1 – nejméně důležitý, 3 – nejdůležitější)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

5. Myslíte si, že vyšší cena nábytku odpovídá vyšší kvalitě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano8645,5 %42,79 %  
Spíše ne4423,28 %21,89 %  
Nevím3417,99 %16,92 %  
Ano136,88 %6,47 %  
Ne126,35 %5,97 %  

Graf

6. Jaký materiál nábytku preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Masiv (přírodní dřevo)12164,02 %60,2 %  
Aglomerované materiály (dřevotřísková deska, dřevovláknitá deska, lamino apod.)5126,98 %25,37 %  
Jiné136,88 %6,47 %  
Plast42,12 %1,99 %  

Graf

7. Berete při nákupu nábytku v potaz jeho dopad na životní prostředí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím, nikdy jsem na tím neuvažoval/a7238,1 %35,82 %  
Spíše ne5328,04 %26,37 %  
Ne3417,99 %16,92 %  
Spíše ano2211,64 %10,95 %  
Ano84,23 %3,98 %  

Graf

8. Máte ve své domácnosti nějaký nábytek z masivu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, několik7439,15 %36,82 %  
Ano, alespoň jeden6835,98 %33,83 %  
Ne, ani jeden3719,58 %18,41 %  
Nevím105,29 %4,98 %  

Graf

9. Domníváte se, že je masivní nábytek na českém trhu dostatečně zastoupen?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím7539,68 %37,31 %  
Spíše ne6735,45 %33,33 %  
Spíše ano2211,64 %10,95 %  
Ne147,41 %6,97 %  
Ano115,82 %5,47 %  

Graf

10. Uvítal/a byste větší informovanost o českých firmách vyrábějících z masivu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Spíše anootázka č. 11, Nevímotázka č. 12, Spíše neotázka č. 12, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7740,74 %38,31 %  
Spíše ano5931,22 %29,35 %  
Nevím2714,29 %13,43 %  
Spíše ne189,52 %8,96 %  
Ne84,23 %3,98 %  

Graf

11. Jaká forma informací by Vám vyhovovala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet11080,88 %54,73 %  
Leták5137,5 %25,37 %  
Televizní reklama2820,59 %13,93 %  
Rádiová reklama1410,29 %6,97 %  
Jiné96,62 %4,48 %  

Graf

12. Znáte nějaké české výrobce vyrábějící z masivu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, známotázka č. 13, Nevím, nejsem si jistý/áotázka č. 14, Ne, neznámotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím, nejsem si jistý/á7841,27 %38,81 %  
Ne, neznám7338,62 %36,32 %  
Ano, znám3820,11 %18,91 %  

Graf

13. Na základě Vaší předchozí odpovědi prosím uveďte název firmy či firem:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ton412,12 %1,99 %  
Domestav412,12 %1,99 %  
místní truhláři26,06 %1 %  
Dudinger Sadská13,03 %0,5 %  
Natur 24, Woodica, Gazel + místní truhláři13,03 %0,5 %  
všechny lokální truhlářství13,03 %0,5 %  
Art style13,03 %0,5 %  
Truhlářství Lukáš Rozprim13,03 %0,5 %  
Jelínek, Ton, Sveraz13,03 %0,5 %  
Živnostníci 13,03 %0,5 %  
ostatní odpovědi Jitona
Jfd nabytek, sapeli
Eliáš a syn
Jelínek, Domestav
Studio zdravého spaní. Swn Moravia. Eurookna Ludvík. Drevomonta.
Truhlarstvi Janda
Arona Strážnice
Radek Tegel, Nová Paka; Joinery Podolský, Miletín
Thon, a několik našich známých jsou drobní truhláři
lokální výrobce
lokální
Jelinek
Nábytek Řenč, Praha
Ikea
Kuchyně Koryna, Stolařství Kubíček
Hanák
1648,48 %7,96 % 

Graf

14. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena13868,66 %68,66 %  
Muž6331,34 %31,34 %  

Graf

15. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-30 let9949,25 %49,25 %  
31-40 let4823,88 %23,88 %  
41-55 let2612,94 %12,94 %  
Do 20 let178,46 %8,46 %  
Více jak 55 let115,47 %5,47 %  

Graf

16. Vzdělání: (nejvyšší dosažené)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední vzdělání s maturitní zkouškou8642,79 %42,79 %  
Vysokoškolské vzdělání6431,84 %31,84 %  
Střední vzdělání s výučním listem2411,94 %11,94 %  
Základní vzdělání178,46 %8,46 %  
Vyšší odborné vzdělání104,98 %4,98 %  

Graf

17. Místo bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Město nad 10 tis. obyvatel10652,74 %52,74 %  
Vesnice5627,86 %27,86 %  
Město do 10 tis. obyvatel3919,4 %19,4 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Jaká forma informací by Vám vyhovovala?

  • odpověď Internet:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 7. Berete při nákupu nábytku v potaz jeho dopad na životní prostředí?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 10. Uvítal/a byste větší informovanost o českých firmách vyrábějících z masivu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často (průměrně) nakupujete nábytek?

2. Jakou formu nákupu nábytku preferujete?

3. Upřednostňujete pří výběru nábytku tuzemské výrobce před zahraničními?

4. Ohodnoťte nabízené faktory, které Vás ovlivňují při nákupu nábytku: (1 – nejméně důležitý, 3 – nejdůležitější)

5. Myslíte si, že vyšší cena nábytku odpovídá vyšší kvalitě?

6. Jaký materiál nábytku preferujete?

7. Berete při nákupu nábytku v potaz jeho dopad na životní prostředí?

8. Máte ve své domácnosti nějaký nábytek z masivu?

9. Domníváte se, že je masivní nábytek na českém trhu dostatečně zastoupen?

10. Uvítal/a byste větší informovanost o českých firmách vyrábějících z masivu?

11. Jaká forma informací by Vám vyhovovala?

12. Znáte nějaké české výrobce vyrábějící z masivu?

14. Pohlaví:

15. Věk:

16. Vzdělání: (nejvyšší dosažené)

17. Místo bydliště:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často (průměrně) nakupujete nábytek?

2. Jakou formu nákupu nábytku preferujete?

3. Upřednostňujete pří výběru nábytku tuzemské výrobce před zahraničními?

4. Ohodnoťte nabízené faktory, které Vás ovlivňují při nákupu nábytku: (1 – nejméně důležitý, 3 – nejdůležitější)

5. Myslíte si, že vyšší cena nábytku odpovídá vyšší kvalitě?

6. Jaký materiál nábytku preferujete?

7. Berete při nákupu nábytku v potaz jeho dopad na životní prostředí?

8. Máte ve své domácnosti nějaký nábytek z masivu?

9. Domníváte se, že je masivní nábytek na českém trhu dostatečně zastoupen?

10. Uvítal/a byste větší informovanost o českých firmách vyrábějících z masivu?

11. Jaká forma informací by Vám vyhovovala?

12. Znáte nějaké české výrobce vyrábějící z masivu?

14. Pohlaví:

15. Věk:

16. Vzdělání: (nejvyšší dosažené)

17. Místo bydliště:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Hroudná, R.Konkurenceschopnost masivního nábytku (výsledky průzkumu), 2018. Dostupné online na https://konkurenceschopnost-masivnih.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.