Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Srovnávače cen 2

Srovnávače cen 2

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Štěpán Cilka
Šetření:16. 02. 2017 - 12. 03. 2017
Počet respondentů:343
Počet otázek (max/průměr):14 / 12.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:87,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:45
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tématem výzkumu je zjistit jestli preferujete při výběru zboží vyhledávače nebo srovnávače cen. 

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete zboží na internetu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano33798,25 %98,25 %  
ne61,75 %1,75 %  

Graf

2. Jak často nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x měsíčně17350,44 %50,44 %  
1x za půl roku7521,87 %21,87 %  
1x týdně5716,62 %16,62 %  
Méně jak jednou ročně72,04 %2,04 %  
denně61,75 %1,75 %  
průměrně 3 x týdně10,29 %0,29 %  
nepravidelně, vícekrát za rok (častěji před Vánoci apod.)10,29 %0,29 %  
1x za dva mesice10,29 %0,29 %  
Nárazově10,29 %0,29 %  
1x za 2 měsíce10,29 %0,29 %  
Je to různé.10,29 %0,29 %  
podle potřeby10,29 %0,29 %  
1 x za 2 měsíce10,29 %0,29 %  
když potřebuji10,29 %0,29 %  
Pok me neco zaujme10,29 %0,29 %  
Několikrát do roka10,29 %0,29 %  
občas10,29 %0,29 %  
dle potřeby někdy 2x do týdne, pak třeby za měsíc...10,29 %0,29 %  
nenakupuji !!10,29 %0,29 %  
3x týdně10,29 %0,29 %  
jednou za dva měsíce cca10,29 %0,29 %  
na internetu nenakupuji10,29 %0,29 %  
ne10,29 %0,29 %  
2-3x týdně10,29 %0,29 %  
Dvakrat az trikrat tydne10,29 %0,29 %  
3x za týden10,29 %0,29 %  
když to potřebuji, někdy je to 1x týdně jindy 1x za půl roku10,29 %0,29 %  
3-5x do měsíce10,29 %0,29 %  
několikrát měsíčně10,29 %0,29 %  
1x za 14 dní10,29 %0,29 %  

Graf

3. V jakých kategoriích nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oblečení a móda16949,27 %49,27 %  
Elektronika15745,77 %45,77 %  
Dárky14542,27 %42,27 %  
Kosmetika a zdraví13238,48 %38,48 %  
Filmy, knihy, hry10731,2 %31,2 %  
Slevy9226,82 %26,82 %  
Jídlo a nápoje7622,16 %22,16 %  
PC a notebooky7622,16 %22,16 %  
Hobby7020,41 %20,41 %  
Sport7020,41 %20,41 %  
Zážitky6017,49 %17,49 %  
Dům a zahrada5917,2 %17,2 %  
Dětské zboží5616,33 %16,33 %  
Mobily, GPS5315,45 %15,45 %  
Počítače a kancelář4813,99 %13,99 %  
Bílé zboží4111,95 %11,95 %  
TV, video, audio298,45 %8,45 %  
Foto288,16 %8,16 %  
Sexuální a erotické pomůcky236,71 %6,71 %  
Auto-moto195,54 %5,54 %  
Stavebniny82,33 %2,33 %  
letenky30,87 %0,87 %  
Drogerie10,29 %0,29 %  
psi zradlo10,29 %0,29 %  
letenky,jízdenky; ubytování10,29 %0,29 %  
vstupenky10,29 %0,29 %  
knihy10,29 %0,29 %  
nenakupuji10,29 %0,29 %  
krmivo pro psi10,29 %0,29 %  
letenky, jízdenky, ubytování, drobnosti hlavně z ebay10,29 %0,29 %  
granule, antiparazitika10,29 %0,29 %  
jak co potřebuji10,29 %0,29 %  
dovolená10,29 %0,29 %  
nenakupuji !!!10,29 %0,29 %  
Divadlo10,29 %0,29 %  
vstupenky na koncerty, kina, festivaly...10,29 %0,29 %  
výrobní materiál10,29 %0,29 %  
nic10,29 %0,29 %  
jizdenky na MHD10,29 %0,29 %  
nekupuji10,29 %0,29 %  
krmivo pro psy10,29 %0,29 %  
jídlo pro kočku :)10,29 %0,29 %  
krmení pro psy10,29 %0,29 %  

Graf

4. Jaký je váš nejoblíbenější srovnávač cen?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Heuréka!26677,55 %77,55 %  
Zboží.cz3811,08 %11,08 %  
Google nákupy185,25 %5,25 %  
žádný30,87 %0,87 %  
nepouzivam20,58 %0,58 %  
nemám oblíbený10,29 %0,29 %  
nemam oblibenny srovnavac10,29 %0,29 %  
žádný, ale pokud by vás zajímal nejpoužívanější...10,29 %0,29 %  
nepoužívám10,29 %0,29 %  
nesleduji10,29 %0,29 %  
nepoužívám srovnávače, neb je to pouhý podvod10,29 %0,29 %  
nemám žádný oblíbený10,29 %0,29 %  
neznám žádný z uvedených10,29 %0,29 %  
Heureka a zbozi.cz10,29 %0,29 %  
HLEDEJ CENY10,29 %0,29 %  
cochces.cz10,29 %0,29 %  
nemám nejoblíbenější10,29 %0,29 %  
Nesrovnavam10,29 %0,29 %  
kombinace více srovnavačů10,29 %0,29 %  
Srovname.cz10,29 %0,29 %  
sám si srovnávám ceny v oblíbených obchodech10,29 %0,29 %  

Graf

5. Jakou formu vyhledávání využíváte při výběru zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyhledávače (např.: google.com, seznam.cz)23367,93 %67,93 %  
Srovnávače zboží (např.: zbozi.cz, heureka.cz)20960,93 %60,93 %  
Koukám se přímo na nabídky jednotlivých internetových obchodů11934,69 %34,69 %  
Hledám na slevových portálech329,33 %9,33 %  
nejdříve vyhledávač google a pak srovnávač heureka10,29 %0,29 %  
Žádnou10,29 %0,29 %  
nehledám10,29 %0,29 %  

Graf

6. Který z vyhledávačů používáte nejraději?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Googleotázka č. 8, Seznamotázka č. 7, Bingotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Google28482,8 %82,8 %  
Seznam5716,62 %16,62 %  
Bing20,58 %0,58 %  

Graf

7. Využíváte při vyhledávání na Seznamu.cz i prezentovanou nabídku zboží.cz?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2849,12 %8,16 %  
ne1729,82 %4,96 %  
nevím1221,05 %3,5 %  

Graf

8. Využíváte při vyhledávání na Google.com i prezentovanou nabídku zboží?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12845,07 %37,32 %  
ano10938,38 %31,78 %  
nevím4716,55 %13,7 %  

Graf

9. Preferujete nákup v internetovém obchodě nebo v kamenném obchodě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Raději nakupuji v internetovém obchodě14040,82 %40,82 %  
Raději nakupuji v kamenném obchodě13238,48 %38,48 %  
jak kdy51,46 %1,46 %  
jak co30,87 %0,87 %  
jak co, jak kdy20,58 %0,58 %  
podle zboží20,58 %0,58 %  
záleží na zboží20,58 %0,58 %  
Jak kdy a jak co20,58 %0,58 %  
nemám preferenci10,29 %0,29 %  
nepreferuji, je mi to jedno10,29 %0,29 %  
nemám jednoznačnou preferenci, podle druhu zboží a výhodnosti, kamenné prodejny už mívají svoje e-shopy, kde se zboží dá vybrat a vyzvednout v prodejně často za výhodnější cenu než při přímém nákupu v prodejně10,29 %0,29 %  
Podle typu produktu, případně podle času10,29 %0,29 %  
jak kdy 50:5010,29 %0,29 %  
jak kdy - podle ceny, dostupnosti10,29 %0,29 %  
Jak kdy a jak co.10,29 %0,29 %  
Záleží ma typu zboží 10,29 %0,29 %  
obojí10,29 %0,29 %  
nákup přes web, výdej zboží v kamenném obchodu10,29 %0,29 %  
jak co - zážitky internetový, boty kamenný10,29 %0,29 %  
Obojí stejně. Pokud bych mohla jít a koupit si zboží, co kupuji na internetu hned, ráda bych tak učinila. Nakupovat přes internet mi ale nevadí, jen to čekání na dodání.10,29 %0,29 %  
Záleží na situaci a sortimentu10,29 %0,29 %  
podle ceny10,29 %0,29 %  
Jak co, s oblečením mám větší jistotu v kamenné prodejně.10,29 %0,29 %  
záleží, potraviny online kupovat nebudu, ale uvedené věci v otázce 3 ano10,29 %0,29 %  
Záleží na typu zboží. Například potraviny bych nikdy přes internet nekupoval.10,29 %0,29 %  
různě10,29 %0,29 %  
dle produktu10,29 %0,29 %  
Preferuju e-shop, ale osobní odběr po Praze10,29 %0,29 %  
u standardizovaného zboží (např. elektronika) internetový obchod, jinak (speciálně oblečení) kamenný obchod10,29 %0,29 %  
Individuálně podle toho co je jednoduší/výhodnější10,29 %0,29 %  
Záleží na typu zboží10,29 %0,29 %  
Záleží na konkrétním zboží 10,29 %0,29 %  
něco v kamenném obchodě, něco v internetovém10,29 %0,29 %  
Záleží co kupuji.10,29 %0,29 %  
ani jeden mi neva10,29 %0,29 %  
Bez preference.10,29 %0,29 %  
záleží, jak co, na internetu nakupuji kvůli výhodnější ceně nebo zboží, které v obchodě neseženu10,29 %0,29 %  
Jak co...10,29 %0,29 %  
Podle toho co - oblečení v kamenné prodejně, ostatní věci zpravidla na internetu10,29 %0,29 %  
Jak co,... jídlo a oblečení spíše v kamenném, zbytek v internetovém10,29 %0,29 %  
Jak co. Co se týče oblečení preferuji kamaný obchod, co se týče kosmetiky a bižuterie nakupuji online10,29 %0,29 %  
záleží na typu zboží. Pokud si nejsem jistá a v ceně je zásadní rozdíl, prozkoumám v kamenném, koupím v internetovém.10,29 %0,29 %  
Jak kdy, raději kamenný obchod, ovšem některé věci nejsou dostupné, pak volím internet...10,29 %0,29 %  
neumím říct, záleží na konkrétní věci, čase, možnostech10,29 %0,29 %  
Ověřené věci v obchodě internetovém, neznámé si raději ošahám v obchodě kamenném či ve výdejně internetového obchodu.10,29 %0,29 %  
Nejraději objednám na internetu a vyzvednu v kamenném obchodě10,29 %0,29 %  
Zalezi na komodite, sluzby urcite online10,29 %0,29 %  
Jak kdy, dle nálady a časových možností10,29 %0,29 %  
Podle casu,ktery na nakup mam,a podle vyhodnisti koupe.10,29 %0,29 %  
záleží na situaci10,29 %0,29 %  
jak kdy a jak u čeho (některé zboží si rád nejdříve v obchodě vyzkouším, například erotické pomůcky)10,29 %0,29 %  
Zalezi, co nakupuji. Pro určitý typ zboží obchod, pro jiny internet10,29 %0,29 %  
objednám si a pak si dojedu na prodejnu pokud je to blízko10,29 %0,29 %  
záleží podle zboží10,29 %0,29 %  
Je to jedno10,29 %0,29 %  
tak i tak, kombinace10,29 %0,29 %  
internet s osobním odběrem10,29 %0,29 %  
Stejně10,29 %0,29 %  
jak které zboží10,29 %0,29 %  
Záleží od produktu. Např. oblečení v kamenném (možnost zkusit), elektroniku online (jde pouze o technické parametry)10,29 %0,29 %  
obojí dle dostupnosti a spolehlivosti10,29 %0,29 %  
dle zbozi a dle kontextu10,29 %0,29 %  
závisí na druhu zboží10,29 %0,29 %  

Graf

10. Podle čeho vybíráte internetový obchod, ve kterém nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dobré podmínky (odběr, forma platby, doprava)22966,76 %66,76 %  
Obchod měl dobré hodnocení dle ostatních uživatelů17049,56 %49,56 %  
Nejnižší cena15846,06 %46,06 %  
Je můj oblíbeny, důvěra k obchodu15545,19 %45,19 %  
Protože na něm zboží měli, dále jsem nesháněl3510,2 %10,2 %  
Cena dopravy10,29 %0,29 %  
nenakupuji10,29 %0,29 %  
Nevybírám, nakupuji pouze v kamenném obchodě10,29 %0,29 %  
Kombinace všeho, zejména ale důvěryhodnost a cena10,29 %0,29 %  
šetří čas10,29 %0,29 %  
více faktorů-znalost obchodu, cena, dostupnost10,29 %0,29 %  

Graf

11. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena20960,93 %60,93 %  
Muž13439,07 %39,07 %  

Graf

12. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30-3910931,78 %31,78 %  
40-497521,87 %21,87 %  
25-296117,78 %17,78 %  
20-245114,87 %14,87 %  
50-59185,25 %5,25 %  
15-19164,66 %4,66 %  
60-69123,5 %3,5 %  
70-9910,29 %0,29 %  

Graf

13. Dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské19255,98 %55,98 %  
Středoškolské (s maturitou)12235,57 %35,57 %  
Vyučen (SŠ bez maturity)164,66 %4,66 %  
Základní škola133,79 %3,79 %  

Graf

14. Zaměstnání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec19757,43 %57,43 %  
podnikatel6017,49 %17,49 %  
student5315,45 %15,45 %  
v penzi133,79 %3,79 %  
v domácnosti113,21 %3,21 %  
nezaměstnaný92,62 %2,62 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Který z vyhledávačů používáte nejraději?

  • odpověď Seznam:
    • 6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 7. Využíváte při vyhledávání na Seznamu.cz i prezentovanou nabídku zboží.cz?
    • 6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 7. Využíváte při vyhledávání na Seznamu.cz i prezentovanou nabídku zboží.cz?
    • 6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 7. Využíváte při vyhledávání na Seznamu.cz i prezentovanou nabídku zboží.cz?

11. Pohlaví

  • odpověď Žena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi v domácnosti na otázku 14. Zaměstnání

14. Zaměstnání

  • odpověď student:
    • 6.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-19 na otázku 12. Věk

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete zboží na internetu?

2. Jak často nakupujete na internetu?

3. V jakých kategoriích nejčastěji nakupujete?

4. Jaký je váš nejoblíbenější srovnávač cen?

5. Jakou formu vyhledávání využíváte při výběru zboží?

6. Který z vyhledávačů používáte nejraději?

7. Využíváte při vyhledávání na Seznamu.cz i prezentovanou nabídku zboží.cz?

8. Využíváte při vyhledávání na Google.com i prezentovanou nabídku zboží?

9. Preferujete nákup v internetovém obchodě nebo v kamenném obchodě?

10. Podle čeho vybíráte internetový obchod, ve kterém nakupujete?

11. Pohlaví

12. Věk

13. Dosažené vzdělání

14. Zaměstnání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete zboží na internetu?

2. Jak často nakupujete na internetu?

3. V jakých kategoriích nejčastěji nakupujete?

4. Jaký je váš nejoblíbenější srovnávač cen?

5. Jakou formu vyhledávání využíváte při výběru zboží?

6. Který z vyhledávačů používáte nejraději?

7. Využíváte při vyhledávání na Seznamu.cz i prezentovanou nabídku zboží.cz?

8. Využíváte při vyhledávání na Google.com i prezentovanou nabídku zboží?

9. Preferujete nákup v internetovém obchodě nebo v kamenném obchodě?

10. Podle čeho vybíráte internetový obchod, ve kterém nakupujete?

11. Pohlaví

12. Věk

13. Dosažené vzdělání

14. Zaměstnání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Cilka, Š.Srovnávače cen 2 (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://srovnavace-cen-2.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.