Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Vážení respondenti, som študentka 3. ročníka ekonomickej fakulty Vysokej školy báňskej - Technickej univerzity v Ostrave. Chcela by som Vás veľmi pekne poprosiť o vyplnenie tohto dotazníka, ktorý mi slúži ako praktická časť bakalárskej práce na tému „Vplyv zeleného marketingu na správanie spotrebiteľa v McDonald’s “. Cieľom dotazníku je zistiť popularitu šetrného postoja k životnému prostrediu a zároveň návštevnosť McDonald’s s tým spojenú. Vyplnením prispejete k zvýšeniu kvality výsledkov a zároveň budem bližšie k získaniu titulu. Za Váš drahocenný čas a ochotu vopred ďakujem.
Odpovědi respondentů
1. Stretli ste sa už niekedy s pojmom zelený marketing(green marketing)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
186
60,78 %
60,78 %
ano
120
39,22 %
39,22 %
2. Ak ÁNO, tak kde ste sa s týmto výrazom stretli? (nepovinná otázka)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
na internete
112
76,71 %
36,6 %
v škole
41
28,08 %
13,4 %
kniha/časopis
21
14,38 %
6,86 %
od kamarátov
12
8,22 %
3,92 %
Reklama
1
0,68 %
0,33 %
média
1
0,68 %
0,33 %
Všude možně.
1
0,68 %
0,33 %
v práci
1
0,68 %
0,33 %
To si člověk odvodí...
1
0,68 %
0,33 %
Reklamy
1
0,68 %
0,33 %
Noe
1
0,68 %
0,33 %
TV
1
0,68 %
0,33 %
médiá, spravodajstvo
1
0,68 %
0,33 %
debaty v televizi
1
0,68 %
0,33 %
Všude tu sračku serou
1
0,68 %
0,33 %
Nikde
1
0,68 %
0,33 %
nestřetla
1
0,68 %
0,33 %
v tisku/v tlači
1
0,68 %
0,33 %
3. Čo konkrétne si predstavujete pod pojmom zelený marketing?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
propagácia ekologicky šetrných výrobkov
142
46,41 %
46,41 %
marketing/reklama s pozitívnym dopadom na životné prostredie
123
40,2 %
40,2 %
predaj biopotravín
19
6,21 %
6,21 %
marketing/reklama spojená so zelenou farbou
15
4,9 %
4,9 %
odpověď 1 a 4
1
0,33 %
0,33 %
marketing s předstíraným pozitivním dopadem (greenwashing)
1
0,33 %
0,33 %
propagácia "ekologicky šetrných" výrobkov
1
0,33 %
0,33 %
Snahu firem zlepšení své image pomocí důrazu na ekologii (ve skutečnosti je jim to jedno, cíl je maximalizovat zisk)
1
0,33 %
0,33 %
buzzword
1
0,33 %
0,33 %
greenwashing
1
0,33 %
0,33 %
Reklama na rastafariansky spotrebný tovar
1
0,33 %
0,33 %
4. Snažíte sa žiť viac ekologicky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
občas sa snažím
133
43,46 %
43,46 %
áno
116
37,91 %
37,91 %
vôbec to neriešim
31
10,13 %
10,13 %
nie, ale chcel/a by som
26
8,5 %
8,5 %
5. Vnímate ekologické produkty, ako produkty charakteristické:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vyššou cenou
157
51,31 %
51,31 %
označením „bio“
102
33,33 %
33,33 %
vyššou kvalitou
89
29,08 %
29,08 %
produkované domácimi dodávateľmi
72
23,53 %
23,53 %
domáci dodávatelia
1
0,33 %
0,33 %
Príslušným označením a k tomu odpovedajucou kvalitou
1
0,33 %
0,33 %
Značkou
1
0,33 %
0,33 %
méně zatěžující životní prostředí
1
0,33 %
0,33 %
které mě vesměs strašlivě serou, protože například papírová brčka jsou naprosto nepoužitelná
1
0,33 %
0,33 %
šmejd
1
0,33 %
0,33 %
Vsetky z uvedenych
1
0,33 %
0,33 %
Široký pojem, ktorý zahŕňa či už prírodné zloženie, to ako firma dbá na pôvod surovín (podpora malých podnikov) a snaží sa znižovať co2 stopu
1
0,33 %
0,33 %
šetrnejšie k prostrediu
1
0,33 %
0,33 %
Recyklovatelne
1
0,33 %
0,33 %
Šetrné voči prostrediu
1
0,33 %
0,33 %
Ekologické produkty vnímám jako produkty, které téměř nezatěžují životní prostředí.
1
0,33 %
0,33 %
jasným označením, nie nutne bio
1
0,33 %
0,33 %
produkované s ohledem na životní prostředí
1
0,33 %
0,33 %
s menším dopadem na zdraví přírody
1
0,33 %
0,33 %
lokální, recyklované, bezobalové, znovupoužitelné
1
0,33 %
0,33 %
vyrobením bez použitia prípravkov a procesov škodlivých pre životné prostredie
1
0,33 %
0,33 %
Šetrne k životnému prostrediu
1
0,33 %
0,33 %
Predražené bežne dostupné produkty v zelenom obale
1
0,33 %
0,33 %
6. Ako často sa stravujete v McDonald’s?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1x mesačne
104
33,99 %
33,99 %
1x za pol roka
77
25,16 %
25,16 %
1x týždenne
46
15,03 %
15,03 %
nestravujem sa v McDonald’s
30
9,8 %
9,8 %
1x za rok
24
7,84 %
7,84 %
každý deň
9
2,94 %
2,94 %
méně než jednou za rok
1
0,33 %
0,33 %
Nėkolikrát do roka.
1
0,33 %
0,33 %
asi 1x za 2 měsíce
1
0,33 %
0,33 %
Cca 1x za dva roky
1
0,33 %
0,33 %
když není na výběr
1
0,33 %
0,33 %
2-3-krát do mesiaca
1
0,33 %
0,33 %
Raz za 2 mesiace niekedy ani to nie. Raz som mal obdobie ze som tam nebol 5 rokov a raz ze som tam bol 4x za mesiac ale to trvalo len 2 mesiace alebo 3
1
0,33 %
0,33 %
3× týždenne
1
0,33 %
0,33 %
Když mám směnu
1
0,33 %
0,33 %
Občas, niekedy raz v mesiaci, niekedy ani raz, niekedy aj dva krat za mesiac.
1
0,33 %
0,33 %
príležitostne - meniny, narodeniny v rodinnom kruhu
1
0,33 %
0,33 %
Veľmi málo
1
0,33 %
0,33 %
Viac krát za týždeň
1
0,33 %
0,33 %
Ako kedy niekedy viackrát za týžneň inokedy napríklad raz za mesiac
1
0,33 %
0,33 %
Podľa skúseností si vyberám pobočky, takže zriedka
1
0,33 %
0,33 %
3x do mesiaca
1
0,33 %
0,33 %
7. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, odkiaľ prišli suroviny, z ktorých sa robí jedlo v McDonald’s?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
163
53,27 %
53,27 %
ne
143
46,73 %
46,73 %
8. Ako vnímate ceny produktov v McDonald’s?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
primerané ceny
163
53,27 %
53,27 %
nadpriemerné ceny
113
36,93 %
36,93 %
podpriemerné ceny
21
6,86 %
6,86 %
na veľkosti cien nezáleží
8
2,61 %
2,61 %
moc drahé
1
0,33 %
0,33 %
9. Akú formu nákupu v mcdonalds preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
osobne v reštaurácií
172
56,21 %
56,21 %
McDrive
106
34,64 %
34,64 %
online s doručením až domov
28
9,15 %
9,15 %
10. Spoločnosť McDonald’s plánuje do roku 2030 minimalizovať všetky nepriaznivé vplyvy na životné prostredie, zvýši to Váš záujem o ich produkty?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
207
67,65 %
67,65 %
ano
99
32,35 %
32,35 %
11. Do akej miery sa stotožňujete s týmito výrokmi? (Vyberte odpoveď od 1-5, kde 1=úplne súhlasím, 2=skôr súhlasím, 3=neviem, 4=skôr nesúhlasím, 5=úplne nesúhlasím)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Spoločnosť McDonald’s zaostáva oproti ostatným fastfoodom so starostlivosťou o životné prostredie
2.974
1.169
Základnou prioritou pre spoločnosť McDonald’s sú zisky
1.944
1.02
Správať sa šetrne k prírode naša planéta už čím ďalej, tým viac potrebuje
1.686
1.124
Zľavové kupóny formou McDonald’s aplikácie sú dobrým ekologickým krokom
2.34
1.551
Papierové knižky s kupónmi ma vždy viac donútili si ten „mekáč“ dať
3.448
2.273
Keby spoločnosť McDonald’s chce, už dávno sa mohla vzdať všetkých plastov
2.467
1.504
Zamestnanci v McDonald’s za nás separujú odpad
2.732
1.281
Zvyšky jedla a potraviny po záruke by sa mali dávať na charitu
2.301
1.792
Papierové obaly rovnako spôsobujú ekologické škody(rúbanie lesov)
2.18
1.232
V dnešnej dobe byť „ECO“ je čisto iba trend
2.771
1.745
Zvieratá na mäso, ktoré sa v McDonald’s pripravuje, sú chované s láskou a v dobrých podmienkach
3.275
1.349
Novinky vo forme vegánskej náhrady mäsa zväčšili záujem o McDonald’s
2.977
1.715
Je mi jedno, či je „mekáč“ šetrný k prírode, alebo nie, aj tak tam budem chodiť
2.993
1.791
Spoločnosť McDonald’s zmenila typickú červenú farbu v logu na zelenú, lebo chce byť viac „ECO“
2.83
1.278
Keď spoločnosť vie dobre poukazovať na svoju starostlivosť o životné prostredie, vie ma to presvedčiť si tam niečo kúpiť
2.908
1.737
Je pre mňa dôležitý ekologický imidž produktu
3.078
1.726
Aj keby sa verejne vedelo, že McDonald’s patrí medzi top 10 spoločností, ktoré znečisťujú životné prostredie, ľudia by sa tam neprestali stravovať
2.016
1.376
Všetko, čo spoločnosť McDonald’s o svojom ekologickom prístupe tvrdí je lož
2.967
1.064
Papierové slamky sú veľmi nepraktický vynález
2.314
1.823
Niekedy sa bojím, že budem mať z dreveného príboru triesku zapichnutú na jazyku
3.196
2.498
McDonald’s považujem za celosvetovo najlepší fastfood
2.925
1.893
12. Pohlavie:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
172
56,21 %
56,21 %
muž
133
43,46 %
43,46 %
žena
1
0,33 %
0,33 %
13. Vek:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
19-25
137
44,77 %
44,77 %
26-35
53
17,32 %
17,32 %
15-18
39
12,75 %
12,75 %
36-45
34
11,11 %
11,11 %
menej ako 15
21
6,86 %
6,86 %
46-55
16
5,23 %
5,23 %
56 a viac
5
1,63 %
1,63 %
56 a viac
1
0,33 %
0,33 %
14. Sociálny status:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
študent
152
49,67 %
49,67 %
zamestnaný
103
33,66 %
33,66 %
živnostník
23
7,52 %
7,52 %
nezamestnaný
10
3,27 %
3,27 %
materská dovolenka
7
2,29 %
2,29 %
dôchodca
5
1,63 %
1,63 %
Ťažkopracujúci študent
1
0,33 %
0,33 %
jozik rozok
1
0,33 %
0,33 %
dôchodca
1
0,33 %
0,33 %
Zaměstnaný, živnostník a student
1
0,33 %
0,33 %
Slapem na slovnaftskej
1
0,33 %
0,33 %
Zamestnaný + študent externista
1
0,33 %
0,33 %
15. Mesačný príjem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
viac ako 1000€(27000Kč)
73
23,86 %
23,86 %
platia mi všetko rodičia
72
23,53 %
23,53 %
menej ako 300€(7000Kč)
58
18,95 %
18,95 %
601€-1000€(15001Kč-27000Kč)
57
18,63 %
18,63 %
300€-600€(7000Kč-15000Kč)
45
14,71 %
14,71 %
300€-600€(7000Kč-15000Kč)
1
0,33 %
0,33 %
16. Priestor na vaše názory ohľadom prístupu McDonald’s k ekológií, čo sa vám páči a zase naopak, čo by ste radšej zmenili.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
.
1. Načo sú slamky? Sme dospelí ľudia, nevieme piť z pohára? Podľa mňa, najrozumenšie sú poháre s otvorom na pitie.
2. Mekáč do svojho obalu by ma prilákal viac ako do pipierového obalu, ktory sa vdaka mastnote neda recyklovat.
3. Male balenia omacok v plaste - Prečo aspon pri nakupie v restauracii osobne to tam nemôžete cvrknúť do hranoliek alebo ku nugetkám?
4. Pohare na napoje by boli lepsie plastove recyklovatelne ako papierove rovno do komunalu.
5. Drevene pribory su super, ale čo s nimi robite? Kompost/komunal?
Celé je to trendy, nic víc
Dost aktuální situace jsou plasty.A papírová brčka. Výborně když se vyplaca tolik plastu na testy na covid
Fastfoodům se obecně vyhýbám, v McDonald's jsem nebyl 13 let. Ekologii se věnuje jenom kvůli PR, jinak patří mezi největší producenty odpadu na světě. Vnímám je jako symbol konzumu a ekonomické globalizace. Opravdu ekologické je maso nejíst vůbec.
Hlavně ať se už vyserou na ty papírová brčka. Musím si kvůli tomu vozit svoje plastová. Tudíž ušetření plastů žádné a akorát mě tím serou. My tady jako kokoti budem mít papírová brčka, která stejně nic nezmění a zbytek světa bude dělat bordel. Jestli chce někdo ekologii brát vážně, tak se musí zaměřit na rozvojové země. To je ten pravý původce znečištění. A ne že my tady v Evropě ze sebe budeme dělat kokoty.
Hodně firem na to používá jen jako marketing
Chcela by som aby tam zase pracovala ekoPaťka, najlepšia zamestnankyňa 4ever <3
Choďte už do riti s těmi papírovými slámkami! Okamžitě se rozmočí a nelze je použít. Je to jeden z důvodů, proč jsem si úplně přestal v Mc.Donalds kupovat jakékoliv nápoje! Pokud máte pocit, že papírové slámky spasí tuhle planetu, jeďte se někdy podívat do kterékoliv jihoasijské země. Ekoteroristi v Evropě se můžou posrat z plastových slámek, ale v nich problém rozhodně není...
Kecy v kleci - všude
Mali by ste postaviť nejakú prevácku na Slovensku naOrave. Podľa mňa by vám to pomohlo
Mcdonald je mcdonald, ale veľmi nezdravý pre telo aj našu planétu
McDonald se snaží ale taky všechno nejde hned. Odstraněním plastu kde to šlo je fajn ale stále tady jsou plastové víčka na nápojích salátech. Všechny suroviny jsou v plastových sáčcích. Rukavice na grill plastové. Ale jestli to chtějí napravit tak do pár let do bude jinak
McDonalds má jedlé pouze hranolky. Vše ostatní jsou jen hnusné a předražené odpadky.
Nejvíc by se mi páčilo, kdyby nevyráběli chemické speciality(např hranolky) a konečně začali uvádět složení. Ale to je asi utopie...
Nesnáším moralizování od korporací. Ať se starají o hranolky, ne o politiku.
Nič
Páči sa mi prístup McDonald v Taliansku, kde si odpad triedi zákazník sám pri odhodení-môže to byt motivácia pre ľudí aj doma.
Viac používať miestne zdroje-eliminovať dodávanie “cez pol sveta”.
Páči sa mi, že triedi odpad, snaží sa robiť dobro pre našu planétu aj napriek tomu, že ako veľká celosvetová spoločnosť si môže dovoliť si na to kašľať
Pozn.k otazke o davani potravin a zvyskov jedla po zaruke na charitu - plne suhlasim, ze by sa ma lo poskytovat jedlo na charitu - ale nie pozarucne, ale napr.tesne pred skoncenim doby spotreby
Práca v McDonald's zmení človeku pohľad na fungovanie vecí či už v dobrom alebo zlom smere
Snažia sa byť viacej eko ale nie v každom smere sa to dá zmeniť hneď. Nikdy sa mi nepáčilo že človek dostal v papierovom obale jedlo aj keď sedel v samotnej reštaurácii. Je to síce praktické, pokiaľ nedojete môžete si to vziať zo sebou a nieje to potreba neskôr baliť. No ak by sa tam začalo stravovať z tanierov a pohárov, zase by sa plýtvalo vody a stratilo by to možno to "čaro" fast food.
U McD se zastavím cca 2x ročně na kávu a WC. Omezování plastů (papírové brčka, dřevěné příbory atd) v dnešní době ztráci smysl, když vidím kolik plastu se vyrobí a vytvoří při jednom Covid testu.
Vadí mi kelímky na nápoje, které obsahují plast i papír a tudíž nejsou recyklovatelné. Bylo by jednodušší, kdyby kelímky byly pouze plastové → recyklovatelné. To je ale poté samozřejmě zase otázka dalšího plastového produktu...
Veľa šťastia ku štúdiu ❤️
Vezou se na vlně popularity "eko bio", ale nevěřím jim ani slovo.
Vrátil by som naspäť plastové slámky ale spravil by som to formou ako sú dneska riešené aj plastové flaše. Slámky by boli zalohované napr. za 10 centov a po vrátení slámky by sme dostali naspäť peniaze alebo poprípade nejaký kredit na kartičku alebo také niečo
Všetko je okej
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1. Stretli ste sa už niekedy s pojmom zelený marketing(green marketing)?
odpověď ano:
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi kniha/časopis na otázku 2. Ak ÁNO, tak kde ste sa s týmto výrazom stretli? (nepovinná otázka)
odpověď ne:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi predaj biopotravín na otázku 3. Čo konkrétne si predstavujete pod pojmom zelený marketing?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-18 na otázku 13. Vek:
5. Vnímate ekologické produkty, ako produkty charakteristické:
odpověď vyššou cenou:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zľavové kupóny formou McDonald’s aplikácie sú dobrým ekologickým krokom=5 na otázku 11. Do akej miery sa stotožňujete s týmito výrokmi? (Vyberte odpoveď od 1-5, kde 1=úplne súhlasím, 2=skôr súhlasím, 3=neviem, 4=skôr nesúhlasím, 5=úplne nesúhlasím)
11. Do akej miery sa stotožňujete s týmito výrokmi? (Vyberte odpoveď od 1-5, kde 1=úplne súhlasím, 2=skôr súhlasím, 3=neviem, 4=skôr nesúhlasím, 5=úplne nesúhlasím)
odpověď McDonald’s považujem za celosvetovo najlepší fastfood=1:
4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zvieratá na mäso, ktoré sa v McDonald’s pripravuje, sú chované s láskou a v dobrých podmienkach=1 na otázku 11. Do akej miery sa stotožňujete s týmito výrokmi? (Vyberte odpoveď od 1-5, kde 1=úplne súhlasím, 2=skôr súhlasím, 3=neviem, 4=skôr nesúhlasím, 5=úplne nesúhlasím)
odpověď Papierové obaly rovnako spôsobujú ekologické škody(rúbanie lesov)=1:
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zvieratá na mäso, ktoré sa v McDonald’s pripravuje, sú chované s láskou a v dobrých podmienkach=1 na otázku 11. Do akej miery sa stotožňujete s týmito výrokmi? (Vyberte odpoveď od 1-5, kde 1=úplne súhlasím, 2=skôr súhlasím, 3=neviem, 4=skôr nesúhlasím, 5=úplne nesúhlasím)
odpověď Základnou prioritou pre spoločnosť McDonald’s sú zisky=1:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Všetko, čo spoločnosť McDonald’s o svojom ekologickom prístupe tvrdí je lož=1 na otázku 11. Do akej miery sa stotožňujete s týmito výrokmi? (Vyberte odpoveď od 1-5, kde 1=úplne súhlasím, 2=skôr súhlasím, 3=neviem, 4=skôr nesúhlasím, 5=úplne nesúhlasím)
14. Sociálny status:
odpověď študent:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi menej ako 15 na otázku 13. Vek:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-18 na otázku 13. Vek:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi platia mi všetko rodičia na otázku 15. Mesačný príjem:
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Stretli ste sa už niekedy s pojmom zelený marketing(green marketing)?
2. Ak ÁNO, tak kde ste sa s týmto výrazom stretli? (nepovinná otázka)
3. Čo konkrétne si predstavujete pod pojmom zelený marketing?
4. Snažíte sa žiť viac ekologicky?
5. Vnímate ekologické produkty, ako produkty charakteristické:
6. Ako často sa stravujete v McDonald’s?
7. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, odkiaľ prišli suroviny, z ktorých sa robí jedlo v McDonald’s?
8. Ako vnímate ceny produktov v McDonald’s?
9. Akú formu nákupu v mcdonalds preferujete?
10. Spoločnosť McDonald’s plánuje do roku 2030 minimalizovať všetky nepriaznivé vplyvy na životné prostredie, zvýši to Váš záujem o ich produkty?
11. Do akej miery sa stotožňujete s týmito výrokmi? (Vyberte odpoveď od 1-5, kde 1=úplne súhlasím, 2=skôr súhlasím, 3=neviem, 4=skôr nesúhlasím, 5=úplne nesúhlasím)
12. Pohlavie:
13. Vek:
14. Sociálny status:
15. Mesačný príjem:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Stretli ste sa už niekedy s pojmom zelený marketing(green marketing)?
2. Ak ÁNO, tak kde ste sa s týmto výrazom stretli? (nepovinná otázka)
3. Čo konkrétne si predstavujete pod pojmom zelený marketing?
4. Snažíte sa žiť viac ekologicky?
5. Vnímate ekologické produkty, ako produkty charakteristické:
6. Ako často sa stravujete v McDonald’s?
7. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, odkiaľ prišli suroviny, z ktorých sa robí jedlo v McDonald’s?
8. Ako vnímate ceny produktov v McDonald’s?
9. Akú formu nákupu v mcdonalds preferujete?
10. Spoločnosť McDonald’s plánuje do roku 2030 minimalizovať všetky nepriaznivé vplyvy na životné prostredie, zvýši to Váš záujem o ich produkty?
11. Do akej miery sa stotožňujete s týmito výrokmi? (Vyberte odpoveď od 1-5, kde 1=úplne súhlasím, 2=skôr súhlasím, 3=neviem, 4=skôr nesúhlasím, 5=úplne nesúhlasím)
12. Pohlavie:
13. Vek:
14. Sociálny status:
15. Mesačný príjem:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Jan: "Zelený" marketing je jen podvod na zákazníky. Snaží se nám prodat věc se stejnou užitnou hodnotou dráž.
A o tom to celé opravdu je. Řeči o tom, jak nadnárodní korporace pečují o kytičky a koťátka opravdu neberu.
Kdyby jim o přírodu šlo opravdu, snížily by si korporace zisky za cenu toho, že by měly menší dopad na přírodu. Ale to se jaksi neděje, že?
Naopak si chtějí firmy tímto přístupem zisky zvýšit.
O peníze jde vždy na prvním místě.