Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv zeleného marketingu na chování spotřebitele v McDonald’s

Vliv zeleného marketingu na chování spotřebitele v McDonald’s

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Patrícia Hudecová
Šetření:14. 01. 2022 - 17. 02. 2022
Počet respondentů:306
Počet otázek (max/průměr):16 / 14.57
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:56,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:55
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti, som študentka 3. ročníka ekonomickej fakulty Vysokej školy báňskej - Technickej univerzity v Ostrave. Chcela by som Vás veľmi pekne poprosiť o vyplnenie tohto dotazníka, ktorý mi slúži ako praktická časť bakalárskej práce na tému „Vplyv zeleného marketingu na správanie spotrebiteľa v McDonald’s “. Cieľom dotazníku je zistiť popularitu šetrného postoja k životnému prostrediu a zároveň návštevnosť McDonald’s s tým spojenú. Vyplnením prispejete k zvýšeniu kvality výsledkov a zároveň budem bližšie k získaniu titulu. Za Váš drahocenný čas a ochotu vopred ďakujem.

Odpovědi respondentů

1. Stretli ste sa už niekedy s pojmom zelený marketing(green marketing)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne18660,78 %60,78 %  
ano12039,22 %39,22 %  

Graf

2. Ak ÁNO, tak kde ste sa s týmto výrazom stretli? (nepovinná otázka)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internete11276,71 %36,6 %  
v škole4128,08 %13,4 %  
kniha/časopis2114,38 %6,86 %  
od kamarátov128,22 %3,92 %  
Reklama10,68 %0,33 %  
média10,68 %0,33 %  
Všude možně.10,68 %0,33 %  
v práci10,68 %0,33 %  
To si člověk odvodí... 10,68 %0,33 %  
Reklamy10,68 %0,33 %  
Noe10,68 %0,33 %  
TV10,68 %0,33 %  
médiá, spravodajstvo10,68 %0,33 %  
debaty v televizi10,68 %0,33 %  
Všude tu sračku serou 10,68 %0,33 %  
Nikde10,68 %0,33 %  
nestřetla10,68 %0,33 %  
v tisku/v tlači10,68 %0,33 %  

Graf

3. Čo konkrétne si predstavujete pod pojmom zelený marketing?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
propagácia ekologicky šetrných výrobkov14246,41 %46,41 %  
marketing/reklama s pozitívnym dopadom na životné prostredie12340,2 %40,2 %  
predaj biopotravín196,21 %6,21 %  
marketing/reklama spojená so zelenou farbou154,9 %4,9 %  
odpověď 1 a 410,33 %0,33 %  
marketing s předstíraným pozitivním dopadem (greenwashing)10,33 %0,33 %  
propagácia "ekologicky šetrných" výrobkov10,33 %0,33 %  
Snahu firem zlepšení své image pomocí důrazu na ekologii (ve skutečnosti je jim to jedno, cíl je maximalizovat zisk)10,33 %0,33 %  
buzzword10,33 %0,33 %  
greenwashing10,33 %0,33 %  
Reklama na rastafariansky spotrebný tovar10,33 %0,33 %  

Graf

4. Snažíte sa žiť viac ekologicky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas sa snažím13343,46 %43,46 %  
áno11637,91 %37,91 %  
vôbec to neriešim3110,13 %10,13 %  
nie, ale chcel/a by som268,5 %8,5 %  

Graf

5. Vnímate ekologické produkty, ako produkty charakteristické:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vyššou cenou15751,31 %51,31 %  
označením „bio“10233,33 %33,33 %  
vyššou kvalitou8929,08 %29,08 %  
produkované domácimi dodávateľmi7223,53 %23,53 %  
domáci dodávatelia10,33 %0,33 %  
Príslušným označením a k tomu odpovedajucou kvalitou10,33 %0,33 %  
Značkou10,33 %0,33 %  
méně zatěžující životní prostředí10,33 %0,33 %  
které mě vesměs strašlivě serou, protože například papírová brčka jsou naprosto nepoužitelná 10,33 %0,33 %  
šmejd10,33 %0,33 %  
Vsetky z uvedenych10,33 %0,33 %  
Široký pojem, ktorý zahŕňa či už prírodné zloženie, to ako firma dbá na pôvod surovín (podpora malých podnikov) a snaží sa znižovať co2 stopu10,33 %0,33 %  
šetrnejšie k prostrediu10,33 %0,33 %  
Recyklovatelne10,33 %0,33 %  
Šetrné voči prostrediu10,33 %0,33 %  
Ekologické produkty vnímám jako produkty, které téměř nezatěžují životní prostředí. 10,33 %0,33 %  
jasným označením, nie nutne bio10,33 %0,33 %  
produkované s ohledem na životní prostředí10,33 %0,33 %  
s menším dopadem na zdraví přírody10,33 %0,33 %  
lokální, recyklované, bezobalové, znovupoužitelné10,33 %0,33 %  
vyrobením bez použitia prípravkov a procesov škodlivých pre životné prostredie10,33 %0,33 %  
Šetrne k životnému prostrediu10,33 %0,33 %  
Predražené bežne dostupné produkty v zelenom obale10,33 %0,33 %  

Graf

6. Ako často sa stravujete v McDonald’s?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x mesačne10433,99 %33,99 %  
1x za pol roka7725,16 %25,16 %  
1x týždenne4615,03 %15,03 %  
nestravujem sa v McDonald’s309,8 %9,8 %  
1x za rok247,84 %7,84 %  
každý deň92,94 %2,94 %  
méně než jednou za rok10,33 %0,33 %  
Nėkolikrát do roka. 10,33 %0,33 %  
asi 1x za 2 měsíce10,33 %0,33 %  
Cca 1x za dva roky10,33 %0,33 %  
když není na výběr10,33 %0,33 %  
2-3-krát do mesiaca10,33 %0,33 %  
Raz za 2 mesiace niekedy ani to nie. Raz som mal obdobie ze som tam nebol 5 rokov a raz ze som tam bol 4x za mesiac ale to trvalo len 2 mesiace alebo 310,33 %0,33 %  
3× týždenne10,33 %0,33 %  
Když mám směnu10,33 %0,33 %  
Občas, niekedy raz v mesiaci, niekedy ani raz, niekedy aj dva krat za mesiac. 10,33 %0,33 %  
príležitostne - meniny, narodeniny v rodinnom kruhu10,33 %0,33 %  
Veľmi málo10,33 %0,33 %  
Viac krát za týždeň 10,33 %0,33 %  
Ako kedy niekedy viackrát za týžneň inokedy napríklad raz za mesiac10,33 %0,33 %  
Podľa skúseností si vyberám pobočky, takže zriedka10,33 %0,33 %  
3x do mesiaca10,33 %0,33 %  

Graf

7. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, odkiaľ prišli suroviny, z ktorých sa robí jedlo v McDonald’s?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano16353,27 %53,27 %  
ne14346,73 %46,73 %  

Graf

8. Ako vnímate ceny produktov v McDonald’s?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
primerané ceny16353,27 %53,27 %  
nadpriemerné ceny11336,93 %36,93 %  
podpriemerné ceny216,86 %6,86 %  
na veľkosti cien nezáleží82,61 %2,61 %  
moc drahé10,33 %0,33 %  

Graf

9. Akú formu nákupu v mcdonalds preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
osobne v reštaurácií17256,21 %56,21 %  
McDrive10634,64 %34,64 %  
online s doručením až domov289,15 %9,15 %  

Graf

10. Spoločnosť McDonald’s plánuje do roku 2030 minimalizovať všetky nepriaznivé vplyvy na životné prostredie, zvýši to Váš záujem o ich produkty?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne20767,65 %67,65 %  
ano9932,35 %32,35 %  

Graf

11. Do akej miery sa stotožňujete s týmito výrokmi? (Vyberte odpoveď od 1-5, kde 1=úplne súhlasím, 2=skôr súhlasím, 3=neviem, 4=skôr nesúhlasím, 5=úplne nesúhlasím)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Spoločnosť McDonald’s zaostáva oproti ostatným fastfoodom so starostlivosťou o životné prostredie2.9741.169
Základnou prioritou pre spoločnosť McDonald’s sú zisky1.9441.02
Správať sa šetrne k prírode naša planéta už čím ďalej, tým viac potrebuje1.6861.124
Zľavové kupóny formou McDonald’s aplikácie sú dobrým ekologickým krokom2.341.551
Papierové knižky s kupónmi ma vždy viac donútili si ten „mekáč“ dať3.4482.273
Keby spoločnosť McDonald’s chce, už dávno sa mohla vzdať všetkých plastov2.4671.504
Zamestnanci v McDonald’s za nás separujú odpad2.7321.281
Zvyšky jedla a potraviny po záruke by sa mali dávať na charitu2.3011.792
Papierové obaly rovnako spôsobujú ekologické škody(rúbanie lesov)2.181.232
V dnešnej dobe byť „ECO“ je čisto iba trend2.7711.745
Zvieratá na mäso, ktoré sa v McDonald’s pripravuje, sú chované s láskou a v dobrých podmienkach3.2751.349
Novinky vo forme vegánskej náhrady mäsa zväčšili záujem o McDonald’s2.9771.715
Je mi jedno, či je „mekáč“ šetrný k prírode, alebo nie, aj tak tam budem chodiť2.9931.791
Spoločnosť McDonald’s zmenila typickú červenú farbu v logu na zelenú, lebo chce byť viac „ECO“2.831.278
Keď spoločnosť vie dobre poukazovať na svoju starostlivosť o životné prostredie, vie ma to presvedčiť si tam niečo kúpiť2.9081.737
Je pre mňa dôležitý ekologický imidž produktu3.0781.726
Aj keby sa verejne vedelo, že McDonald’s patrí medzi top 10 spoločností, ktoré znečisťujú životné prostredie, ľudia by sa tam neprestali stravovať2.0161.376
Všetko, čo spoločnosť McDonald’s o svojom ekologickom prístupe tvrdí je lož2.9671.064
Papierové slamky sú veľmi nepraktický vynález2.3141.823
Niekedy sa bojím, že budem mať z dreveného príboru triesku zapichnutú na jazyku3.1962.498
McDonald’s považujem za celosvetovo najlepší fastfood2.9251.893

Graf

12. Pohlavie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena17256,21 %56,21 %  
muž13343,46 %43,46 %  
žena10,33 %0,33 %  

Graf

13. Vek:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-2513744,77 %44,77 %  
26-355317,32 %17,32 %  
15-183912,75 %12,75 %  
36-453411,11 %11,11 %  
menej ako 15216,86 %6,86 %  
46-55165,23 %5,23 %  
56 a viac51,63 %1,63 %  
56 a viac10,33 %0,33 %  

Graf

14. Sociálny status:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
študent15249,67 %49,67 %  
zamestnaný10333,66 %33,66 %  
živnostník237,52 %7,52 %  
nezamestnaný103,27 %3,27 %  
materská dovolenka72,29 %2,29 %  
dôchodca51,63 %1,63 %  
Ťažkopracujúci študent10,33 %0,33 %  
jozik rozok10,33 %0,33 %  
dôchodca10,33 %0,33 %  
Zaměstnaný, živnostník a student10,33 %0,33 %  
Slapem na slovnaftskej10,33 %0,33 %  
Zamestnaný + študent externista10,33 %0,33 %  

Graf

15. Mesačný príjem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
viac ako 1000€(27000Kč)7323,86 %23,86 %  
platia mi všetko rodičia7223,53 %23,53 %  
menej ako 300€(7000Kč)5818,95 %18,95 %  
601€-1000€(15001Kč-27000Kč)5718,63 %18,63 %  
300€-600€(7000Kč-15000Kč)4514,71 %14,71 %  
300€-600€(7000Kč-15000Kč)10,33 %0,33 %  

Graf

16. Priestor na vaše názory ohľadom prístupu McDonald’s k ekológií, čo sa vám páči a zase naopak, čo by ste radšej zmenili.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

.

1. Načo sú slamky? Sme dospelí ľudia, nevieme piť z pohára? Podľa mňa, najrozumenšie sú poháre s otvorom na pitie. 2. Mekáč do svojho obalu by ma prilákal viac ako do pipierového obalu, ktory sa vdaka mastnote neda recyklovat. 3. Male balenia omacok v plaste - Prečo aspon pri nakupie v restauracii osobne to tam nemôžete cvrknúť do hranoliek alebo ku nugetkám? 4. Pohare na napoje by boli lepsie plastove recyklovatelne ako papierove rovno do komunalu. 5. Drevene pribory su super, ale čo s nimi robite? Kompost/komunal?

Celé je to trendy, nic víc

Dost aktuální situace jsou plasty.A papírová brčka. Výborně když se vyplaca tolik plastu na testy na covid

Fastfoodům se obecně vyhýbám, v McDonald's jsem nebyl 13 let. Ekologii se věnuje jenom kvůli PR, jinak patří mezi největší producenty odpadu na světě. Vnímám je jako symbol konzumu a ekonomické globalizace. Opravdu ekologické je maso nejíst vůbec.

Hlavně ať se už vyserou na ty papírová brčka. Musím si kvůli tomu vozit svoje plastová. Tudíž ušetření plastů žádné a akorát mě tím serou. My tady jako kokoti budem mít papírová brčka, která stejně nic nezmění a zbytek světa bude dělat bordel. Jestli chce někdo ekologii brát vážně, tak se musí zaměřit na rozvojové země. To je ten pravý původce znečištění. A ne že my tady v Evropě ze sebe budeme dělat kokoty.

Hodně firem na to používá jen jako marketing

Chcela by som aby tam zase pracovala ekoPaťka, najlepšia zamestnankyňa 4ever <3

Choďte už do riti s těmi papírovými slámkami! Okamžitě se rozmočí a nelze je použít. Je to jeden z důvodů, proč jsem si úplně přestal v Mc.Donalds kupovat jakékoliv nápoje! Pokud máte pocit, že papírové slámky spasí tuhle planetu, jeďte se někdy podívat do kterékoliv jihoasijské země. Ekoteroristi v Evropě se můžou posrat z plastových slámek, ale v nich problém rozhodně není...

Kecy v kleci - všude

Mali by ste postaviť nejakú prevácku na Slovensku naOrave. Podľa mňa by vám to pomohlo

Mcdonald je mcdonald, ale veľmi nezdravý pre telo aj našu planétu

McDonald se snaží ale taky všechno nejde hned. Odstraněním plastu kde to šlo je fajn ale stále tady jsou plastové víčka na nápojích salátech. Všechny suroviny jsou v plastových sáčcích. Rukavice na grill plastové. Ale jestli to chtějí napravit tak do pár let do bude jinak

McDonalds má jedlé pouze hranolky. Vše ostatní jsou jen hnusné a předražené odpadky.

Nejvíc by se mi páčilo, kdyby nevyráběli chemické speciality(např hranolky) a konečně začali uvádět složení. Ale to je asi utopie...

Nesnáším moralizování od korporací. Ať se starají o hranolky, ne o politiku.

Nič

Páči sa mi prístup McDonald v Taliansku, kde si odpad triedi zákazník sám pri odhodení-môže to byt motivácia pre ľudí aj doma. Viac používať miestne zdroje-eliminovať dodávanie “cez pol sveta”.

Páči sa mi, že triedi odpad, snaží sa robiť dobro pre našu planétu aj napriek tomu, že ako veľká celosvetová spoločnosť si môže dovoliť si na to kašľať

Pozn.k otazke o davani potravin a zvyskov jedla po zaruke na charitu - plne suhlasim, ze by sa ma lo poskytovat jedlo na charitu - ale nie pozarucne, ale napr.tesne pred skoncenim doby spotreby

Práca v McDonald's zmení človeku pohľad na fungovanie vecí či už v dobrom alebo zlom smere

Snažia sa byť viacej eko ale nie v každom smere sa to dá zmeniť hneď. Nikdy sa mi nepáčilo že človek dostal v papierovom obale jedlo aj keď sedel v samotnej reštaurácii. Je to síce praktické, pokiaľ nedojete môžete si to vziať zo sebou a nieje to potreba neskôr baliť. No ak by sa tam začalo stravovať z tanierov a pohárov, zase by sa plýtvalo vody a stratilo by to možno to "čaro" fast food.

U McD se zastavím cca 2x ročně na kávu a WC. Omezování plastů (papírové brčka, dřevěné příbory atd) v dnešní době ztráci smysl, když vidím kolik plastu se vyrobí a vytvoří při jednom Covid testu.

Vadí mi kelímky na nápoje, které obsahují plast i papír a tudíž nejsou recyklovatelné. Bylo by jednodušší, kdyby kelímky byly pouze plastové → recyklovatelné. To je ale poté samozřejmě zase otázka dalšího plastového produktu...

Veľa šťastia ku štúdiu ❤️

Vezou se na vlně popularity "eko bio", ale nevěřím jim ani slovo.

Vrátil by som naspäť plastové slámky ale spravil by som to formou ako sú dneska riešené aj plastové flaše. Slámky by boli zalohované napr. za 10 centov a po vrátení slámky by sme dostali naspäť peniaze alebo poprípade nejaký kredit na kartičku alebo také niečo

Všetko je okej

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Stretli ste sa už niekedy s pojmom zelený marketing(green marketing)?

  • odpověď ano:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi kniha/časopis na otázku 2. Ak ÁNO, tak kde ste sa s týmto výrazom stretli? (nepovinná otázka)
  • odpověď ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi predaj biopotravín na otázku 3. Čo konkrétne si predstavujete pod pojmom zelený marketing?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-18 na otázku 13. Vek:

5. Vnímate ekologické produkty, ako produkty charakteristické:

  • odpověď vyššou cenou:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zľavové kupóny formou McDonald’s aplikácie sú dobrým ekologickým krokom=5 na otázku 11. Do akej miery sa stotožňujete s týmito výrokmi? (Vyberte odpoveď od 1-5, kde 1=úplne súhlasím, 2=skôr súhlasím, 3=neviem, 4=skôr nesúhlasím, 5=úplne nesúhlasím)

11. Do akej miery sa stotožňujete s týmito výrokmi? (Vyberte odpoveď od 1-5, kde 1=úplne súhlasím, 2=skôr súhlasím, 3=neviem, 4=skôr nesúhlasím, 5=úplne nesúhlasím)

  • odpověď McDonald’s považujem za celosvetovo najlepší fastfood=1:
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zvieratá na mäso, ktoré sa v McDonald’s pripravuje, sú chované s láskou a v dobrých podmienkach=1 na otázku 11. Do akej miery sa stotožňujete s týmito výrokmi? (Vyberte odpoveď od 1-5, kde 1=úplne súhlasím, 2=skôr súhlasím, 3=neviem, 4=skôr nesúhlasím, 5=úplne nesúhlasím)
  • odpověď Papierové obaly rovnako spôsobujú ekologické škody(rúbanie lesov)=1:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zvieratá na mäso, ktoré sa v McDonald’s pripravuje, sú chované s láskou a v dobrých podmienkach=1 na otázku 11. Do akej miery sa stotožňujete s týmito výrokmi? (Vyberte odpoveď od 1-5, kde 1=úplne súhlasím, 2=skôr súhlasím, 3=neviem, 4=skôr nesúhlasím, 5=úplne nesúhlasím)
  • odpověď Základnou prioritou pre spoločnosť McDonald’s sú zisky=1:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Všetko, čo spoločnosť McDonald’s o svojom ekologickom prístupe tvrdí je lož=1 na otázku 11. Do akej miery sa stotožňujete s týmito výrokmi? (Vyberte odpoveď od 1-5, kde 1=úplne súhlasím, 2=skôr súhlasím, 3=neviem, 4=skôr nesúhlasím, 5=úplne nesúhlasím)

14. Sociálny status:

  • odpověď študent:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi menej ako 15 na otázku 13. Vek:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-18 na otázku 13. Vek:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi platia mi všetko rodičia na otázku 15. Mesačný príjem:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Stretli ste sa už niekedy s pojmom zelený marketing(green marketing)?

2. Ak ÁNO, tak kde ste sa s týmto výrazom stretli? (nepovinná otázka)

3. Čo konkrétne si predstavujete pod pojmom zelený marketing?

4. Snažíte sa žiť viac ekologicky?

5. Vnímate ekologické produkty, ako produkty charakteristické:

6. Ako často sa stravujete v McDonald’s?

7. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, odkiaľ prišli suroviny, z ktorých sa robí jedlo v McDonald’s?

8. Ako vnímate ceny produktov v McDonald’s?

9. Akú formu nákupu v mcdonalds preferujete?

10. Spoločnosť McDonald’s plánuje do roku 2030 minimalizovať všetky nepriaznivé vplyvy na životné prostredie, zvýši to Váš záujem o ich produkty?

11. Do akej miery sa stotožňujete s týmito výrokmi? (Vyberte odpoveď od 1-5, kde 1=úplne súhlasím, 2=skôr súhlasím, 3=neviem, 4=skôr nesúhlasím, 5=úplne nesúhlasím)

12. Pohlavie:

13. Vek:

14. Sociálny status:

15. Mesačný príjem:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Stretli ste sa už niekedy s pojmom zelený marketing(green marketing)?

2. Ak ÁNO, tak kde ste sa s týmto výrazom stretli? (nepovinná otázka)

3. Čo konkrétne si predstavujete pod pojmom zelený marketing?

4. Snažíte sa žiť viac ekologicky?

5. Vnímate ekologické produkty, ako produkty charakteristické:

6. Ako často sa stravujete v McDonald’s?

7. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, odkiaľ prišli suroviny, z ktorých sa robí jedlo v McDonald’s?

8. Ako vnímate ceny produktov v McDonald’s?

9. Akú formu nákupu v mcdonalds preferujete?

10. Spoločnosť McDonald’s plánuje do roku 2030 minimalizovať všetky nepriaznivé vplyvy na životné prostredie, zvýši to Váš záujem o ich produkty?

11. Do akej miery sa stotožňujete s týmito výrokmi? (Vyberte odpoveď od 1-5, kde 1=úplne súhlasím, 2=skôr súhlasím, 3=neviem, 4=skôr nesúhlasím, 5=úplne nesúhlasím)

12. Pohlavie:

13. Vek:

14. Sociálny status:

15. Mesačný príjem:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Hudecová, P.Vliv zeleného marketingu na chování spotřebitele v McDonald’s (výsledky průzkumu), 2022. Dostupné online na https://vplyv-zeleneho-marketingu-na.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.