Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Výzkum efektivnosti marketingové komunikace

Výzkum efektivnosti marketingové komunikace

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Pavlína Turčanová
Šetření:17. 11. 2019 - 05. 12. 2019
Počet respondentů:73
Počet otázek (max/průměr):18 / 17.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:63,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:38
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
předem děkuji za čas strávený vyplňováním tohoto dotazníku, který je na téma marketingové komunikace a slouží především k vlastní práci mé diplomové práce. Cílem je zjištění efektivnosti marketingové komunikace a jak jednotlivé její nástroje působí na lidi.

Odpovědi respondentů

1. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-303750,68 %50,68 %  
41-501419,18 %19,18 %  
31-401216,44 %16,44 %  
15-20810,96 %10,96 %  
51-6022,74 %2,74 %  

Graf

2. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena4561,64 %61,64 %  
Muž2838,36 %38,36 %  

Graf

3. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské3649,32 %49,32 %  
Středoškolské3041,1 %41,1 %  
Základní79,59 %9,59 %  

Graf

4. Kde na Vás reklama působí nejvíce (kde jí věnujete nejěvtší pozornost)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na internetu2838,36 %38,36 %  
V televizi2432,88 %32,88 %  
V novinách/časopisech79,59 %9,59 %  
V dopravních prostředcích79,59 %9,59 %  
Na ulici (billboardy,...)45,48 %5,48 %  
V rádiu22,74 %2,74 %  
V obchodě11,37 %1,37 %  

Graf

5. Čím Vás reklama většinou zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Originalitou, nápadem3041,1 %41,1 %  
Vtipem1824,66 %24,66 %  
Hudbou, grafickým zpracováním1317,81 %17,81 %  
Ničím, reklamy nesleduji1115,07 %15,07 %  
Známou osobností11,37 %1,37 %  

Graf

6. Jaký druh reklamy Vám vadí nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internetová reklama2838,36 %38,36 %  
Reklama v televizi2128,77 %28,77 %  
Reklama na letácích doručovaných poštou1520,55 %20,55 %  
Reklama v rádiu912,33 %12,33 %  

Graf

7. Už jste si někdy pořídili produkt cíleně na základě reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nenechám se ovlivnit reklamou4054,79 %54,79 %  
Pokud zrovna daný produkt potřebuji, pořídím si ten na který mě reklama upozornila2230,14 %30,14 %  
Pokud mě reklama zaujme, rád/a si produkt poté zakoupím1013,7 %13,7 %  
Ano, často nakupuji na základě reklamy11,37 %1,37 %  

Graf

8. Sledujete televizní reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne, většinou od televize odejdu3547,95 %47,95 %  
Ano, pokud mě reklama zaujme1723,29 %23,29 %  
Ne, okamžitě přepínám na jiný kanál1419,18 %19,18 %  
Ano sleduji79,59 %9,59 %  

Graf

9. Vzpomenete si na nějakou reklamu, která Vás v poslední době zaujala? Pokud ano, čím Vás zaujala?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1520,83 %20,55 %  
Nevzpomenu45,56 %5,48 %  
Nevím34,17 %4,11 %  
Nevzpomenu si22,78 %2,74 %  
Nezaujala 22,78 %2,74 %  
Alza11,39 %1,37 %  
velmi negativně mě zaujala reklama na panenky baby born, v televizi vysílají sérii minimálně pěti těchto reklam skoro těsně za sebou, a to je fakt na prostřelení hlavy11,39 %1,37 %  
Tučňák žeroucí kabely v autě 11,39 %1,37 %  
Vtipná reklama s kocourem na banku. 11,39 %1,37 %  
Ftefan 11,39 %1,37 %  
ostatní odpovědi Nevzpomenu, poslední, co mě zaujala byly "zahnutý zuby nahoru" a ta už se do poslední doby nedá řadit
reklama na pivo - odkazem na historickou tradici a vaření dle staré původní receptury ( bez náhražek )
neuvědomuji si, reklamy sleduji jen, když mi nic jiného nezbývá
žádná mě nezaujala
Kapr se zubama, tím že je to strašný
Škoda +, Kofola s holčičkou a prasetem
Nevzpomenu si.
Plivající lama na stěrače Bosch
Vánoční reklama na Albert
Zaujala mě reklama na řecký jogurt, protože jogurt vypadal, že by mohl být velmi dobrý a proto jsem se ho rozhodla vyzkoušet.
Pojisteni nejen proti prehryzanym kabelum. Vtipem
Ne.
coca cola-originalita
nezaujala mě žádná
Ne, ale trvalo mi dlouho se naučit je ignorovat
Alza & Vánoce, ještě nemám dárky
nevzpomínám si
Příjemnou hudbou
Reklamní kampaně McDonald's; originální pojetí reklamy
Hudbou
Airbank
nikoli
Rohlik.cz Textovy popis zvuku krupajiciho chleba, vtipem
Cloe - parfém, zaujala originalitou.
Air Bank - vtipem
alza, neobvyklý výrobek za přijatelnou cenu
byla vťypná
Ne, nikdy si nepamatuji, na co byla.
Nemám žádnou takovou reklamu.
Albert - moje oblíbená písnička od Louise Armstronga se díky tý jejich sračce s perníčkama proměnila v píseň nenáviděnou!
Nevybavuji si, že by mě za poslední dobu nějaká reklama vyloženě zaujala
Produktem
Arginmax.
na george české spořitelny
Naposledy mě zaujala a pobavila reklama na pojištění od Generali a ČPP, kdy se otec snaží zjistit, proč nejede auto a syn mu vtipně oznámí, že mají v motoru kunu. Každoroční klasikou je pak vánoční reklama na Kofolu, která snad nikdy nezestárne.
ZALANDO - asi proto jak moc je trapná, má šílenou hudbu, ale každý si ji pamatuje
-
Kofola
ne,bohuzel
Kofola - elegantní napojení na již existující reklamu
příšerná reklama Hezuckého na CZC a jejich slevy
4156,94 %56,16 % 

Graf

10. Jsou pro Vás doporučení a zkušenosti blízkých důležité při rozhodování o nákupu produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rád/a si je vyslechnu, ale ve finále dám na své vlastní pocity4967,12 %67,12 %  
Jsou pro mě velice důležité2432,88 %32,88 %  

Graf

11. Nakupujete často na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, preferuji nákup přes internet u většiny produktů3446,58 %46,58 %  
Moc ne, raději navštěvuji kamenné obchody2027,4 %27,4 %  
Zřídka kdy1926,03 %26,03 %  

Graf

12. Který z nástrojů podpory prodeje Vás motivuje k nákupu nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Slevy4156,16 %56,16 %  
Zvýhodněná balení (2+1 zdarma, dárek k nákupu, při koupi dvou balení zrnkové kávy - hrneček zdarma,...)1621,92 %21,92 %  
Vzorky zdarma (mohu si produkt zdarma vyzkoušet)1115,07 %15,07 %  
Akce v prodejnách (ochutnávky, představení produktů)45,48 %5,48 %  
Soutěže, slosování11,37 %1,37 %  

Graf

13. Se kterými z těchto nástrojů se setkáváte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Se slevami6082,19 %82,19 %  
Se zvýhodněným balením4764,38 %64,38 %  
S akcemi na prodejnách3547,95 %47,95 %  
Se vzorky (věrnostní odměny)79,59 %9,59 %  
Se soutěžemi a loteriemi68,22 %8,22 %  

Graf

14. Při nákupu kosmetiky a doplňků stravy, co Vám udělá největší radost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sleva4663,01 %63,01 %  
Dárek k nákupu (vzorky dalších produktů)1723,29 %23,29 %  
Produkt zdarma při nákupu nad určitou částku1013,7 %13,7 %  

Graf

15. S jakým nástrojem marketingové komunikace jste se již setkali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Newslettery (zasílání nabídky e-mailem)6082,19 %82,19 %  
Telemarketing (někdo Vám zavolá a nabízí produkt po telefonu)3243,84 %43,84 %  
Nabídka produktů přímo na ulici (např. před supermarketem)2432,88 %32,88 %  
Kosmetičtí/finanční poradci nabízejí své služby a produkty1824,66 %24,66 %  

Graf

16. Věnujete pozornost newsletterům zasílaných do Vaší e-mailové schránky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, takový e-mail okamžitě smažu4054,79 %54,79 %  
Ano věnuji, ale pouze vybraným značkám3041,1 %41,1 %  
Ano, vždy se rád/a podívám na nabídku34,11 %4,11 %  

Graf

17. Máte zablokované reklamy na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3547,95 %47,95 %  
Ano3041,1 %41,1 %  
Nevím, nezajímá mě to810,96 %10,96 %  

Graf

18. Při rozhodování o nákupu produktu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Využiji internet, recenze a zkušenosti ostatních4663,01 %63,01 %  
Zůstávám věrný/á odzkoušeným produktům a výrobcům2128,77 %28,77 %  
Rád/a vyzkouším novinky a neznámé výrobce56,85 %6,85 %  
Vezmu to co uvidím jako první11,37 %1,37 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Už jste si někdy pořídili produkt cíleně na základě reklamy?

  • odpověď Ne, nenechám se ovlivnit reklamou:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ničím, reklamy nesleduji na otázku 5. Čím Vás reklama většinou zaujme?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je Váš věk?

2. Jste:

3. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

4. Kde na Vás reklama působí nejvíce (kde jí věnujete nejěvtší pozornost)?

5. Čím Vás reklama většinou zaujme?

6. Jaký druh reklamy Vám vadí nejvíce?

7. Už jste si někdy pořídili produkt cíleně na základě reklamy?

8. Sledujete televizní reklamy?

9. Vzpomenete si na nějakou reklamu, která Vás v poslední době zaujala? Pokud ano, čím Vás zaujala?

10. Jsou pro Vás doporučení a zkušenosti blízkých důležité při rozhodování o nákupu produktu?

11. Nakupujete často na internetu?

12. Který z nástrojů podpory prodeje Vás motivuje k nákupu nejvíce?

13. Se kterými z těchto nástrojů se setkáváte nejčastěji?

14. Při nákupu kosmetiky a doplňků stravy, co Vám udělá největší radost?

15. S jakým nástrojem marketingové komunikace jste se již setkali?

16. Věnujete pozornost newsletterům zasílaných do Vaší e-mailové schránky?

17. Máte zablokované reklamy na internetu?

18. Při rozhodování o nákupu produktu:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je Váš věk?

2. Jste:

3. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

4. Kde na Vás reklama působí nejvíce (kde jí věnujete nejěvtší pozornost)?

5. Čím Vás reklama většinou zaujme?

6. Jaký druh reklamy Vám vadí nejvíce?

7. Už jste si někdy pořídili produkt cíleně na základě reklamy?

8. Sledujete televizní reklamy?

9. Vzpomenete si na nějakou reklamu, která Vás v poslední době zaujala? Pokud ano, čím Vás zaujala?

10. Jsou pro Vás doporučení a zkušenosti blízkých důležité při rozhodování o nákupu produktu?

11. Nakupujete často na internetu?

12. Který z nástrojů podpory prodeje Vás motivuje k nákupu nejvíce?

13. Se kterými z těchto nástrojů se setkáváte nejčastěji?

14. Při nákupu kosmetiky a doplňků stravy, co Vám udělá největší radost?

15. S jakým nástrojem marketingové komunikace jste se již setkali?

16. Věnujete pozornost newsletterům zasílaných do Vaší e-mailové schránky?

17. Máte zablokované reklamy na internetu?

18. Při rozhodování o nákupu produktu:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Turčanová, P.Výzkum efektivnosti marketingové komunikace (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://vyzkum-efektivnosti-marketin.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.