Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Lidská práva a mezinárodní vztahy
Lidská práva a mezinárodní vztahy
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Nela Chovancová |
---|---|
Šetření: | 07. 03. 2011 - 22. 03. 2011 |
Počet respondentů: | 111 |
Počet otázek (max/průměr): | 18 / 18 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 46,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:00 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
hlavním cílem tohoto dotazníku je zjistit občanské vnímání a míru dodržování lidských práv ve světě. Dalším účelem dotazníku je zjistit, zda občané rozumí základům lidských práv a do jaké míry se setkali s porušením lidských práv nebo morálních pravidel. Smyslem je poskytnout potřebné informace k porovnání náhledů na zvolené téma.
Děkuji za ochotu, otevřenost a trpělivost při zodpovídání otázek.
Odpovědi respondentů
1. Je pro Vás dodržování lidských práv důležité?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 85 | 76,58 % | 76,58 % |
Spíše ano | 22 | 19,82 % | 19,82 % |
Spíše ne | 3 | 2,7 % | 2,7 % |
Ne | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
2. Domníváte se, že respektování lidských práv má vliv na kvalitu mezinárodních vztahů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 66 | 59,46 % | 59,46 % |
Spíše ano | 38 | 34,23 % | 34,23 % |
Spíše ne | 6 | 5,41 % | 5,41 % |
Ne | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
3. Proč nebo díky čemu máme lidská práva? (volná slovní odpověď):
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
?
??
...
Abchom se odlišovali od jiných tvorů a existoval nějaký řád.
Aby byla dána obecná kritéria pro chování lidí.
aby fungoval stát a nevznikala anarchie
aby fungoval stát a nevznikala anarchie
aby jsme byli chráněni, aby jsme si neubližovali..
Aby jsme se chovali převážně k menšinám slušně.
aby mohla být porušována
aby naše společnost lépe fungovala
aby nenastal chaos a bezpráví
Aby se lidi bezohledně nezabíjeli navzájem jako ve středověku.
aby se zacházelo stejně se všemi lidmi
aby společnost lépe fungovala
Aby tu nebyl "hyenismus" ( bezcitnost, surovost, neúcta, ...)
Abychom chránili občany. Abychom se chránili sami. Mají zabránit špatnému zacházení, bezpráví
abychom mohli určovat co je správné a co je špatné pro lidstvo a pro lidi jako takové. Co je bráno za týrání, co je bráno jako ublížení na těle.
abychom nebyli jak divoši.....
abychom se chovali adekvátně, dodržovali nějaké hranice chování, neohrožovali ostatní svým chováním, měli právo na žití
abychom se chovali slušně a poctivě
abychom se k chovali lépe k lidem a okolnímu světu
Abychom se k sobě chovali s úctou.
abychom se nepovraždili
abychom znali svá práva a věděli jak se podle nich chovat
bez nich by to prostě nešlo
Člověk má jen to, co si dokáže sám ubránit
demokracie
demokracii
díky demokracii
Díky postupnému uvolňování totalitárních společenských systémů a uvědomování si důležitosti každého jednotlivce.
Díky společenské dohodě
díky určitému systému, který nám to umožňuje
Díky zavedenému společenskému systému, který jsme si jako lidi ustanovili, a kterému také do jisté míry věříme. ( pokud se bavíme o demokracii, která zaručuje lidská práva, vždy bude hrstka nespokojených).
dodržování rovnoprávnosti, k ochraně osobnosti, určení pravidel ve společnosti
domnívám se, aby se lidé nechovali jako zvěř a zachovávali pravidla slušnosti
je důležité vzájmené chování a dodržování pravidel lidské společnosti. bez potrestání a bez ohleduplnosti, taktnosti by jsme se vrátili zpět do doby kamenné.
Je to historicky jeden z nástrojů udržení demokratické společnosti.
je to samosrejmost a diky vyvoji moderni spolecnosti zapadni civilizace lidska prava uznava, bohuzel ne vsude na svete je tomu tak
je zaručena naší ústavou
Jelikož jsme vyspělá společnost a otroctví by už nebylo fér :)
jsou dána ústavou
k dodržování základních lidských svobod
k důstojné existenci na tomto nespravedlivém světě
k ochraně před bezprávím páchaném na lidech
k usměrnění a zkvalitnění mezilidských vztahů
K zachování osobní identity člověka.
každá bytost má právo na adekvátní zacházení , odměnou je spokojený život
každý živý tvor má právo na svobodný život a má práva, která jsou ohraničena okolním světem. U lidí se to muselo dát na papír aby se to dodržovalo, popřípadě při nedodržení trestalo.
kvůli neschopnosti lidí najít v sobě přirozený morální kodex
kvůli ochraně svobody, osoby, zabránění bezpráví
kvůli poklidnému vzájemnému soužití
kvůli právu na důstojný život každého člověka
kvůli tomu, že jsme lidé a měli bychom se k sobě chovat lidsky
lidská podstata
Lidská práva jsou zakotvena v Ústavě ČR.
Lidská práva máme díky vývoji moderních společností a díky demokratizaci v jednotlivých společnostech a státech.
listina základních práv a svobod
Listina základních práv a svobod
měla by hájit individualitu osobnosti člověka před lidskou zvůlí
Mezinárodně ustanovená listina.
na ochranu lidského jedince
ne
nechápu otázku
nevim
nevím
nevím
nevím nevím práva člověka jsou nám vlastní, je to součástí kodexu společnosti na každé úrovni vyspělosti - bezpráví a utlačování se všude vnímá stejně. jejich ochrana a záruky se ovšem liší
ochrana, práva, povinnosti osob
Pokud jde o zakotvení v zákonech, pak obvykle díky nějakým společenským krizím, které si od vládnoucího režimu vynutily změny a ústupky v této oblasti. Často mám pocit, že si dost nevážíme toho, co pro nás naši předkové v uplynulých staletích postupně vybojovali, a že se dáváme dobrovolně a skrytě znovu uvádět do chomoutu.
Pořád jenom práva. A co takhle taky povinnosti?
právo na život, osobní svobodu
Pro dodržení pořádku ve společnosti a pro svobododu člověka.
Pro dodržování základních lidských práv a svobod
Pro jejich ochranu
Pro rovnoprávnost mezi občany.
pro udržení morálních zásad lidstva
Proč je máme? Protože ne všichni lidé si uvědomují, že i ostatní lidé jsou lidé.
protože bychom se jinak chvali jako zvížata bez pravidel...nemůže si každý dovolit cokoliv...to je jako se zákony. Taky musí být, aby určovalu určité hranice.
PROTOŽE JE TO PŘIROZENÉ A VLASTNÍ KAŽDÉMU STUPNI VYVOJE ŽIVOTA. JEN SI TO MUSÍME NEUSTÁLE PŘIPOMÍNAT ,PROTOŽE NEJSME SCHOPNI POCHOPIT ŽE JE TO PŘIROZENÉ
Protože jsme lidé
Protože každý člověk bez rozdílu jé svébytná osobnost a má právo aby s ním podle toho bylo zacházeno a přistupováno
protože lidi mají svá práva, protože jsme moderní společnost. protože jinak by byl život strašně ošklivý
spojuje se s pojmem svoboda v konání v mnohých oblastech
To je ne zrovna přesná otázka nabízející prostor pro dalekosáhlou úvahu ne-li knihu. Lidská práva máme kvůli rovnosti všech lidí na zemi, kvůli altruistickému smýšlení (na politické scéně už dlouho nevídaném) většiny lidí, máme je protože jsme lidmi.
ústava
ústava
ústava čr, listina
ústava čr, listina základních práv a svobod
v gh
vnímání množiny osobností v okolí
vše se vyvíjí
všeobecná deklarace lidských práv, všichni jsme si rovni
Vzdělaností a životní úrovní.
z důvodu ochrany jednotlivců i znevýhodněných a z důvodu budování systému vlády práva a stabilní a spravedlivé demokratické společnosti. Dříve z idealistických přístupů také k tomu, aby se změnil svět a životní realita
z důvodu zamezení potlačování základních práv člověka, diskriminace, xenofobie
zajišťuje "Úmluva o ochraně lidských práv a svobod"
zlepšení situace dodržování pravidel
zlepšování mezilidských vztahů
žijeme v demokracii
žijeme v Evropě 21. století
4. Setkal/-a jste se někdy s nelidským jednáním některého spoluobčana?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vícekrát | 75 | 67,57 % | 67,57 % |
Nikdy | 18 | 16,22 % | 16,22 % |
Jednou | 18 | 16,22 % | 16,22 % |
5. Souhlasíte s tvrzením, že se občané Vaší země chovají v mezích lidských práv?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 78 | 70,27 % | 70,27 % |
Spíše ne | 23 | 20,72 % | 20,72 % |
Ano | 9 | 8,11 % | 8,11 % |
Ne | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
6. Které prohřešky považujete za ojedinělé a které za velmi časté? (oznámkujte na stupnici 1 = ojedinělé až 5 = velmi časté)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Domácí násilí | 3.36 | 1.402 |
Šikana v zaměstnání, ve škole | 3.342 | 1.126 |
Diskriminace náboženská | 2 | 1.225 |
Diskriminace rasová | 3.225 | 1.382 |
Diskriminace žen | 2.703 | 1.29 |
Nelidské zacházení s dětmi | 2.784 | 1.395 |
7. Domníváte se, že cizinci dodržují meze lidských práv více či nikoli
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím | 71 | 63,96 % | 63,96 % |
Ne | 31 | 27,93 % | 27,93 % |
Ano | 9 | 8,11 % | 8,11 % |
8. Které prohřešky považujete za nejméně a které za nejvíce závažné? (oznámkujte na stupnici 1 = nejméně až 5 = nejvíce )
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Domácí násilí | 4.396 | 0.942 |
Šikana v zaměstnání, ve škole | 3.856 | 1.096 |
Diskriminace náboženská | 2.847 | 1.499 |
Diskriminace rasová | 3.495 | 1.277 |
Diskriminace žen | 3.459 | 1.203 |
Nelidské zacházení s dětmi | 4.865 | 0.297 |
9. S jakými problémy z oblasti lidských práv jste se ve svém okolí setkali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Protiprávní jednání | 70 | 63,06 % | 63,06 % |
Šikana v zaměstnání, ve škole | 62 | 55,86 % | 55,86 % |
Fyzické násilí | 59 | 53,15 % | 53,15 % |
Diskriminace rasová | 56 | 50,45 % | 50,45 % |
Obrácená diskriminace | 42 | 37,84 % | 37,84 % |
Diskriminace pohlaví, ponižování | 41 | 36,94 % | 36,94 % |
Domácí násilí | 33 | 29,73 % | 29,73 % |
Nelidské zacházení s dětmi | 19 | 17,12 % | 17,12 % |
Diskriminace náboženská | 15 | 13,51 % | 13,51 % |
nic | 2 | 1,8 % | 1,8 % |
nespravedlnost u soudů | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
v reálu s žádným, jen se hodně o tom mluví | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
ve svém okolí s žádným, ale z médií o všech | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
ostatních ano, kromě náboženské | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
Šikana ve vězeňské oblasti | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
10. Pokud jste se vy osobně setkal/a s nelidským přístupem, o co se jednalo? (volná slovní odpověď):
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
1-2x v manželství
asddoewfg wgvdln
bití zvířete
byla jsem šikanvána, kamarádka je křestanka, a někteří jí ukazovali,že něco mín než oni
Co je nelidský přístup?
diskriminace rasy
domácí násilí, ponižování mé ženské osoby.
fyzické a psychické násilí
fyzicke domaci nasili v rodine rasova diskriminace na urade
hrubá šikana žen v zaměstnání
chování romů vůči mé osobě
Já osobně jsem se přímo s nelidským zacházením vůči sobě zatím nesetkala.
Jendou, jako dítě jsem byla napadena romskými děvčaty.
Má poslední zkušenost byla s obrácenou diskriminací, do obchodu mi přišli 4 rómové s očividným úmyslem krást, když jsem je sledovala a po sléze požádala o předložení tašky k nahlédnutí, byla jsem slovně napadená před všemi zákaznáky, že jsem rasistka a že bílýho bych takhle nekontrolovala a bla bla bla..to je jejich obvyklé stžování si,ale když chudáci "neprávem" obvinění odešli. tak na místě kde byly bylo nachystané zboží, ke krádeži.....Tak pak kdo z nás je ta lůza
maximálně šikana ve škole, s ničím závažějším jsem se nesetkala
mé dítě bylo šikanováno ve škole
Mě konkrétně nikdo nic neudělal, ale v mé rodině už bylo pár problémů s romskou menšinou, která okradla a napadla mého bratrance.
mobbing v práci
morálka nepoctivost v zaměstnání
Napadení mladíka skupinou skinheads.
napadení ženy mužem před školou
násilí na ulici
násilí, psychické týrání, zanedbávání základních potřeb
názorová diskriminace
ne
ne
ne
ne
ne
nechci uvést
nelidské zacházení se staršími lidmi
nelidský přístup je výhradně přístupem lidským
nemohu si vzpomenout, ale určitě ano
nesetkal
nesetkala
nesetkala
nesetkala
nesetkala - otázka by neměla být povinná
nesetkala sem se
obrácená diskriminace- nadávky romů ty ku*vo bílá. s přítelem "nepohoda"
Obrácená dislriminace
Obracená rasová diskriminace
odmítání zaměstnat Romy
Osobně jsem se nesetkala
osobně nesetkala
Osobně se setkávám s diskriminací pohlaví a kvůli fyzické podobě (blondýnky se s tím setkávají velmi často...)
ponižování mladších studentů ve škole a mladších ročníků na vojně
ponižování na hranici fyzického násilí, obrácená diskriminace
ponižování, bití na internátě
Protiprávní jednání
Při žádosti o zaměstnání mě odmítli s tím, že jako mladou ženu mě vidí za dva roky na mateřské
přístup v zaměstnání
psychické i fyzické ponižování žen a národnostní menšiny
psychický teror
rasová diskriminace
rasová diskriminace
rasová diskriminace (náckové vyhrožovali atp.)
rasová diskriminace ve škole na 1.stupni
rasový počin, fyzické násilí
rasusmus, šikana
Setkala s fyzickým domácím násilím
slovní urážky, napadení (obrácená diskriminace)
Spíše v oblasti obrácené diskriminace. Princip menšiny, která diskriminuje většinu. Za popálení rómské Natálky 22let. Za zmlácení, znásilnění a doživotní trauma 14ti letého bílého kluka 5 let? Kde to jsme?
svědkem domácího násilí
šikana
šikana
šikana
šikana na střední škole - spolužačka byla šikanovaná partou kluků a dívek
Šikana na vojně.
šikana při výkonu základní vojenské služby, starší versus mladší
šikana ve škole
šikana ve škole
šikana ve škole
šikana ve škole
šikana ve škole na druhém člověku
šikana, diskriminace pohlaví
toho je hodně na jednu odpověď, stačí se dívat kolem sebe
Trápení zvířat
TRVALÝ STAV NAŠÍ SPOLEČNOSTI -NEUSTÁLÉ PROSAZOVÁNÍ MENŠINY RESPEKTIVE NEPŘÍZPŮSOBIVÝCH NA ÚKOR VĚTŠINY
Týrání a zabíjení zvířat pro zábavu, myslivost apod.
týrání v rodině, šikana ve škole
Týrání zvířat
týrání zvířat
V afganistánu chování k mužů k ženám. Žena tam má menší cenu než třeba kráva.
ve škole
Velmi špatný přístup mezi :synem k jeho matce a matky k dětem vzhledem k psychický chorobám.
Většinou u lidí kteří bylo pod vlivem alokoholu, nebo nevzdělaní. Ti většinou najdou zaminku včemkoliv.
viděla jsem v tramvají jak jeden občan škrtí starší občanku-penzistku
viz výše
vydírání, psychický i fyzický nátlak
zneužití dětí k prosazení svých názorů a obohacení- Irák
11. O jakých problémech z oblasti lidských práv jste ve svém okolí slyšeli?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Domácí násilí | 69 | 62,16 % | 62,16 % |
Diskriminace rasová | 68 | 61,26 % | 61,26 % |
Nelidské zacházení s dětmi | 66 | 59,46 % | 59,46 % |
Fyzicvké násilí | 62 | 55,86 % | 55,86 % |
Šikana v zaměstnání, ve škole | 62 | 55,86 % | 55,86 % |
Diskriminace pohlaví, ponižování | 60 | 54,05 % | 54,05 % |
Protiprávní jednání | 58 | 52,25 % | 52,25 % |
Obrácená diskriminace | 50 | 45,05 % | 45,05 % |
Diskriminace náboženská | 49 | 44,14 % | 44,14 % |
Šikana ve vězeňské oblasti | 40 | 36,04 % | 36,04 % |
- | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
nic | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
-- | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
ve svém okolí o žádných | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
12. Co byste doporučil/-la (z níže nabídnutého) k potlačení nelidského chování?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vysoké tresty (vězení) | 61 | 54,95 % | 54,95 % |
Oko za oko, zub za zub :-) | 17 | 15,32 % | 15,32 % |
Názornou ukázku správného zachování v dané situaci před svými spoluobčany | 7 | 6,31 % | 6,31 % |
Peněžní trest (pokuta) | 4 | 3,6 % | 3,6 % |
nevím | 2 | 1,8 % | 1,8 % |
mučení | 2 | 1,8 % | 1,8 % |
trest smrti | 2 | 1,8 % | 1,8 % |
Nepodlehnout dneštní multikulturním trendům. | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
Trest přiměřený provinění. | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
důslednější a rychlejší vynucování zákonů a norem | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
prevence a vzdělávání | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
výchova, rozvoj společnosti | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
Kombiaci všech možností | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
snažit se najít příčinu jeho chování | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
veřejné práce | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
pobyt mezi těmi proti kterým vystupuje | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
vše | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
vzdělávání | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
Odstranění příčin vzniku "nelidského" chování. | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
osvěta, častá diskuse ve veřejných médiích | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
tvrdé vězení | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
fyzické tresty | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
nápravné zařízení s psychitrickým léčením | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
13. Do jaké oblasti byste zařadil/a disciplínu lidských práv?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Filosoie (morálka) | 59 | 53,15 % | 53,15 % |
Právní (předpisy) | 45 | 40,54 % | 40,54 % |
Politologie | 7 | 6,31 % | 6,31 % |
14. Máte pocit, že se disciplínou lidských práv zkvalitnily lidské vztahy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 52 | 46,85 % | 46,85 % |
Spíše ne | 37 | 33,33 % | 33,33 % |
Ano | 13 | 11,71 % | 11,71 % |
Ne | 9 | 8,11 % | 8,11 % |
15. Cítíte se svobodněji díky zesilujícímu vlivu disciplíny lidských práv?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 44 | 39,64 % | 39,64 % |
Spíše ne | 38 | 34,23 % | 34,23 % |
Ne | 20 | 18,02 % | 18,02 % |
Ano | 9 | 8,11 % | 8,11 % |
16. Případné podněty a připomínky: (volná slovní odpověď)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
---
...
aa
aplikace některých práv např. antidiskriminační zákon, potlačuje má práva jako člověka i podnikatele
Definice lidských práv - dané z ústavy nebo jiné?
dle mého je nejhorším prohřeškem šikana dětí, které se nemohou bránit a tito lidé si zaslouží za své chování nejvyšší trest
jako trest i veřejněprospěšné práce
jako trest i veřejněprospěšné práce
je to slozity a dlouhy proces, ale lidi by se meli ucit toleranci a pochopeni od politiku urcite ne
Jste si tak jistá v kramflecích v otázce lidských práv až je to u tohoto tématu nezdravé. Tato otázka není věc axiomatická, je to stále a vždy bude věc sporná a diskutabilní. Vy nás zde ujišťujete, že dochází k pozitivnímu posunu v této oblasti (zajímalo by mě kdy a kde máte na mysli) a na tom stavíte své otázky. Samozřejmě si tím potvrdíte svá okopírovaná stanoviska z médií nebo aspoň splníte školní úkol. Ale asi nic víc. Než začnete dělat další dotazník, zkuste se zamyslet nad tématem, na které se ptáte a založit na tom otázky (co nejvíce otevřené) a ne jen nekriticky čerpat z jednostranných zdrojů a tvrzení. To si tohle téma nezaslouží. Navíc ot.14 nemá pro Vás žádnou vypovídající hodnotu, ty věci spolu nekorelují. a proč má ot.13 jen jednu odpověď - lidská práva je tak široké téma že patří do všech kategorií, má celospolečenský i individuální význam a proto musí..ještě jich tam máte málo, těch oblastí..
každý případ se musí projednávat individuálně a tedy i tresty, za něco vězení,za něco domácí vězení. pro jíné případy zákaz přiblížení se k osobě
Lidská práva mají hlavně zločinci, na oběti se už nehledí
mělo by být více prevence a vzdělávání v této oblasti již od začátku školní docházky.
mmmm
Myslím, že pojmu lidské právo je často zneužíváno k pozitivní diskriminaci menšin ze strany médií a státních orgánů.
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
nejvíc mi vadí diskriminace rasová, ale ne ta, jak je většinou vnímáná, ale opačná - když něco provede Rom, dostane menší trest než když to samé udělá bílý.... :-(((
Nelidským chováním myslíme většinou právě chování, které je nám lidem vlastní, tedy krádeže, vraždy, podvody... tyto mají svou příčinu (troufám si odhadnout z valné většiny) z nedostatku - zejména financí. Odstraněním nedostatku by se ono "nelidské" chování z veliké míry eliminovalo.
nemám
nemám
nemám
Nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám
nemám co dodat
nemám dotaz
Nemám. Měla by to být nepovinná otázka, když je to "případné"
neprotěžovat naše "spoluobčany" a chovat se k nim jako ke každému jinémuu
nerozumím otázce, podněty a připomínky k čemu?
nevím
nevim
nevím
nevím
nic
nic
nic mě nenapadá
osvěta, výchova od útlého věku
Pěkný výzkum :P
proč je to povinné? nemám co dodat
Různí aktivisti budou tak dlouho vymýšlet nová a nová práva nových a nových menšin, jen aby se mohli zmocnit dalších a dalších výsledků práce daňových poplatníků. Až mi, jakožto jednomu z typických daňových poplatníků, nakonec dojde trpělivost a začnu důsledně háji ty svoje lidská práva na svobodné nakládání se svým tělem a soukromým majetkem. Jenže to pak poteče v ulicích krev.
řešení lidských práv - začarovaný bludný kruh
snad se to časem zlepší
trest medializací, zavést trest smrti
tresti smrti pro potlačení nelidského chování
Tresty by měly být vyšší, pobyt ve vězení by neměla být rekreace. Budíčky v 6, makat, aby si na sebe vydělali. Je hloupost aby za ně platili slušní lidé. Aby si konečně uvědomili, že za vytunelování nemá být vyšší trest než za vraždu 5 lidí. Např. vytuneluju dostanu 20 let, zabiju, zneužiju dostanu 6 a po3 mě za dobré chování pustí. Tak my si vážíme života? A tresty za zvířata, bych nadefinovala ne jako, že zvíře je věc! Je to přece bytost co cítí, vnímá.
trochu lépe specifikovat některé otázky, trochu rigidní
V porovnání s dávnou i nedávnou minulostí jsme na tom velmi dobře, ale pořád to ještě není úplně srovnané.
VÍCE ZDŮRAZNIT PRÁVNÍ POVĚDOMÍ OBČANŮ NEJEN FORMOU DODRŽOVÁNÍ PRÁV ,ALE ZEJMÉNA DODRŽOVANÍM PARITY MEZI PRÁVY A POVINNOSTMI.
vliv a dodržování práv už od ZŠ, ve vztahu žák - učitel
výchovná záležitost ve školách
výuka už na základních školách
zajímavá je problematika obrácené diskriminace, v r trošku tabuizovaná
zajímavé aktuální téma
Základním lidským právem je být sám sebou.
zařadila bych i diskriminaci kuřáků. Kampaní je už přehršel. Ale ve výsledku jsme pořád svobodnější než v USA.
zavéct jako učební předmět do osnov ve škole jak se mají lidé k sobě vzájemně chovat
Znechucuje mě neupřímné selektivní využívámní otázky lidských práv v zahraniční politice, jak jím notoricky slují USA - proč dopustily (a přímo iniciovaly) takovou odpornost jako Pinocheta, proč jim nevadil Duvalier, proč vybudovali mafiánský protektorát v Kosovu, proč si vydržují zkorumpovaný pákistánský režim a bratří se s totalitní Saúdskou Arábií? O nynějším postoji mocností k lidumilně se vybarvivšímu libyjskému plukovníkovi nemluvě.
zrušení tzv. pozitivní diskriminace - dát všem stejná pravidla (nepracuješ, nejíš) jen málo z těch, kteří "nemohou" najít práci, skutečně pracovat chce. A proč taky, když se počítá sociální potřebnost a normální občan není potřebný a musí se postarat o svou rodinu sám. Tato pozitivní diskriminace prohlubuje nenávist k protěžovaným Romům.
zvláštní formulace otázek
Žádné
žádné
žádné
žádné nemám
žádné připomíky nemám
žádné připomínky
17. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 67 | 60,36 % | 60,36 % |
Muž | 44 | 39,64 % | 39,64 % |
18. Příslušnost
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ČR | 108 | 97,3 % | 97,3 % |
ČR a EU | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
ČR a EU a globální | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
nic | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.