Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Poruchy učení
Poruchy učení
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Dominika Bitnerová |
---|---|
Šetření: | 16. 02. 2012 - 01. 03. 2012 |
Počet respondentů: | 60 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 9.27 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 67,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:44 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Žádám vás o vyplnění následujícího dotazníku, který se týká problematiky poruch učení a informací s nimi spojených. Vaše odpovědi později zpracuji do grafů a použiji v praktické části své ročníkové práce. Skládá se z 12 otázek a jeho vyplnění by vám mělo zabrat asi 5 minut.
Mockrát děkuji za vás čas a spolupráci.
Odpovědi respondentů
1. Má někdo ve vaší rodině nebo někdo z vašich kamarádů některou z poruch učení? (Pokud je vaše odpověď ne nebo nevím, přejděte k otázce č. 4)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 44 | 73,33 % | 73,33 % |
ne | 10 | 16,67 % | 16,67 % |
nevím | 6 | 10 % | 10 % |
2. Pokud ano, která to je? (Možnost zaškrtnout více odpovědí)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dyslexie (čtení, porozumění čtenému textu) | 29 | 64,44 % | 48,33 % |
Dysgrafie (psaní) | 28 | 62,22 % | 46,67 % |
Dysortografie (pravopis) | 13 | 28,89 % | 21,67 % |
ADHD (hyperaktivita) | 13 | 28,89 % | 21,67 % |
Dyskalkulie (počítání a práce s matematickými symboly) | 10 | 22,22 % | 16,67 % |
Jiné | 6 | 13,33 % | 10 % |
nic | 1 | 2,22 % | 1,67 % |
3. Jakého pohlaví je dítě?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Mužského | 29 | 67,44 % | 48,33 % |
Ženského | 14 | 32,56 % | 23,33 % |
4. Máte vy osobně některou z výše uvedených poruch? (Pokud je vaše odpověď ne, přejděte k otázce č. 8)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 44 | 73,33 % | 73,33 % |
ano | 16 | 26,67 % | 26,67 % |
5. Kdy u vás byla porucha/y diagnostikována/y?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Na prvním stupni základní školy | 8 | 50 % | 13,33 % |
Před vstupem na základní školu | 5 | 31,25 % | 8,33 % |
Později | 2 | 12,5 % | 3,33 % |
Na střední škole | 1 | 6,25 % | 1,67 % |
6. Kterou z těchto poruch máte? (možnost zaškrtnout více odpovědí)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dysgrafie (psaní) | 9 | 56,25 % | 15 % |
Dyslexie (čtení, porozumění čtenému textu) | 8 | 50 % | 13,33 % |
ADHD (hyperaktivita) | 7 | 43,75 % | 11,67 % |
Jiné | 4 | 25 % | 6,67 % |
Dyskalkulie (počítání a práce s matematickými symboly) | 2 | 12,5 % | 3,33 % |
Dysortografie (pravopis) | 2 | 12,5 % | 3,33 % |
7. Jsou v souvislosti s těmito nemocemi spojeny nějaké zvláštní finanční výdaje?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 13 | 81,25 % | 21,67 % |
ano | 3 | 18,75 % | 5 % |
8. Jak moc jste spokojen/a s úrovní vzdělávání pro takto postižené děti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Částečně ano/ne | 39 | 65 % | 65 % |
Zcela ano | 9 | 15 % | 15 % |
Nejsem | 8 | 13,33 % | 13,33 % |
Vůbec ne | 3 | 5 % | 5 % |
Ne | 1 | 1,67 % | 1,67 % |
9. Co si myslíte, že by se mělo v přístupu k takto postiženým dětem změnit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Mělo by být více speciálních pedagogů | 33 | 55 % | 55 % |
Myslím, že přístup k nim je vyhovující | 16 | 26,67 % | 26,67 % |
Myslím, že přístup k nim je nevyhovující | 8 | 13,33 % | 13,33 % |
Měly by mít své speciální školy | 3 | 5 % | 5 % |
10. Myslíte si, že stát tyto děti podporuje dostatečně?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 27 | 45 % | 45 % |
ne | 18 | 30 % | 30 % |
ano | 15 | 25 % | 25 % |
11. Vadí vám, že tyto děti mohou ve škole používat speciální pomůcky? (Notebooky, počítadla apod.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, nevadí | 55 | 91,67 % | 91,67 % |
Ano, vadí | 5 | 8,33 % | 8,33 % |
12. Myslíte si, že děti s těmito poruchami by měly chodit jen do speciálních škol?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, nemyslím | 34 | 56,67 % | 56,67 % |
Některé ano | 24 | 40 % | 40 % |
Ano, myslím | 2 | 3,33 % | 3,33 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.