Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Komunikace
Komunikace
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Klára Černá |
---|---|
Šetření: | 06. 09. 2012 - 13. 09. 2012 |
Počet respondentů: | 178 |
Počet otázek (max/průměr): | 24 / 14.31 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 63,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:17 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
výsledky z tohoto průzkumu poslouží jako základ pro praktickou část mé seminární práce na téma "Komunikace - verbální, neverbální a sociální". Veškeré údaje jsou anonymní.
Odpovědi respondentů
1. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
22 | 23 | 12,92 % | 12,92 % |
23 | 21 | 11,8 % | 11,8 % |
24 | 16 | 8,99 % | 8,99 % |
25 | 11 | 6,18 % | 6,18 % |
21 | 9 | 5,06 % | 5,06 % |
26 | 8 | 4,49 % | 4,49 % |
28 | 7 | 3,93 % | 3,93 % |
18 | 7 | 3,93 % | 3,93 % |
19 | 6 | 3,37 % | 3,37 % |
20 | 6 | 3,37 % | 3,37 % |
ostatní odpovědi | 64 | 35,96 % | 35,96 % |
2. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
SŠ s maturitou | 105 | 58,99 % | 58,99 % |
VŠ (Bc.) | 29 | 16,29 % | 16,29 % |
úplné vysokoškolské | 18 | 10,11 % | 10,11 % |
ZŠ | 14 | 7,87 % | 7,87 % |
VOŠ | 10 | 5,62 % | 5,62 % |
SŠ bez maturity (výuční list) | 2 | 1,12 % | 1,12 % |
3. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [žena → otázka č. 4, muž → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 130 | 73,03 % | 73,03 % |
muž | 48 | 26,97 % | 26,97 % |
4. Co je pro Vás důležitější při komunikaci s druhými?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Verbální komunikace (to, co je řečeno) | 69 | 53,08 % | 38,76 % |
Neverbální komunikace (gesta, mimika) | 61 | 46,92 % | 34,27 % |
5. Co je pro Vás důležitější při komunikaci s druhou osobou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Verbální komunikace (to, co je řečeno) | 38 | 79,17 % | 21,35 % |
Neverbální komunikace (gesta, mimika) | 10 | 20,83 % | 5,62 % |
6. Na co se při rozhovoru nejvíce soustředíte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
...
abych posluchači dívala do očí
Artikulace, správný výraz tváře, postoj... a sledovat gesta i toho druhého, zda ho rozhovor zajímá
celkovy dojem
gesta
gesta, mimika obličeje, rozpory mezi tím, co druhý sděluje a jeho gesty
gesta, mimika, skrátka to co je řečeno
hlas
hlasitost, spisovnost, tón (melodie), sprostá slova
Informace, které mi druhý sděluje.
Jestli me tema rozhovoru zajima, soustredim se na nej a na osobu, ktera hovori, pokud ne, myslim na jine veci...
kam směřují oči druhého, rychlost řeči, pohyb rukou
Kontakt s očima, přímý pohled, či vyhýbavý.
měl by to být komplex všech jevů, ale možná na pravdivost informace
mimiku
mimiku, gesta
Na celkový dojem, gesta a zuby.
na celkový výraz člověka
na druhého člověka
na druhou osobu
Na gesta
Na gesta rukou.
na gesta, celkový postoj
na hlas
na hlas
Na informace, na oční pohled, mimiku
na intonaci hlasu, na pohled očí
Na jeho obsah
Na jeho obsah, občas na gesta
na mimiku
Na mimiku, oční kontakt, gesta, proxemiku, haptiku.
Na můj způsob vyjadřování
Na oblicej
na obličej
Na obličej a postoj těla
na obsah
na obsah
na obsah
na obsah
Na obsah hovoru, výraz člověka
na obsah informace
na obsah rozhovoru
Na obsah sdělení
na obsah sdělení, formu, poté neverbální komunikaci
na obsah, na gestikulaci a mimiku
Na oči a gesta
Na oční kontakt
Na pocity druhého, empatii a při rozhovoru (střetu) z "blbcem" na protiargumenty.
na pohyby očí
na postoj, gesta, ton hlasu...
na rozhovor
Na ruce a obličej
Na řeč těla, to co člověk říká.
Na řeč, ale i s ní spojené pohyby těla. Podle toho poznám, jak to ten člověk myslí, ale zaroveň jestli nelže a tak podobně
na slova
Na slova
Na slova
na slova a oči
na slova druhého
na slova, výraz obličeje a očí
na slovosled, plynulost vět, zda si neprotiřečí, kde klade důraz a na jaké slova, rychlost mluvy
na to co clovek rika a co tim mysli, jak se u toho tvari
Na to co mi ten dotyčný říká a jak se u toho vyjadřuje
na to jak se kdo tváří
na to jestli dotyčný mě vnímá a jak reaguje
Na to, co dotyčný říká.
na to, co druhý říká a jak se tváří
Na to, co odpovědět.
na to,jak druhý/á odpovídá
na ton
na tón a intonaci
Na tón hlasu
Na tón hlasu, mimiku, postoj těla, hodnota informace
na ton hlasu, věrohodnost, mimiku
na úsměv, příjemnost komunikace a nekoktání
na vnímání druhého a kontakt s očí do očí
na všechno
na výraz druhého člověka
Na výraz v obličeji, známky nervozity(přešlapování, mačkání rukou), bohatost slovní zásoby, tón hlasu
Na způsob projevu - jestli je ten člověk v hlase agresivní, nebo příjemný, nebo nejistý...
Naslouchání, empatie, takt
navazani ocniho kontaktu, rec (vyber jazyka), zpusob mluvy a snaha porozumet (vyjadrovaci schopnost, komunikace k veci, snaha vyresit problem), ton hlasu (nalada cloveka)
Nejspíš na tón hlasu a samozřejmě také na slova, co druhý říká.
nevím
o porozumění
Oblicej, usta, oci
Obličej
obličej
obsah
obsah
obsah a forma sdělení
obsah a forma sdělení
obsah rozhovoru a intonaci hlasu
Obsah rozhovoru, výrazy tváře, postoj protějšku.
obsah sdělení
Obsah sdělení, neverbální komunikace
Obsah, styl projevu
oči ruce celkový postoj
oči
oči
oči, držení těla, způsob řeči
oči, obličej, ruce
Oči, pusa a gesta
Oči, rty.
oční kontakt
oční kontakt, pochopení protistrany
Podání ruky, Oční kontakt, řeč těla
Podvědomě se soustředím na řeč těla.
Pohled.
pohyb těla toho druhého člověka
pohyby
pri jakem rozhovoru? Pracovnim? Na to co je cilem rozhovoru. Osobnim? Jen tlacham a posloucham...
ruce, obličej
snažím se soustředit na základní informace, které mi mluvčí podává, na jejich smysl a návaznost na dané téma.
těžko říct...
To je hodně rozdílné podle situace.
Tón
Tón hlasu, oči, řeč těla
tón hlasu, otevřenost postoje
tón hlasu, postavení těla a vzdálenost, gestika a haptika
Většinou na ústa. Jelikož mám problémy se sluchem, musím si občas dopomáhat odezíráním.
vyraz tvare
výraz tváře, tón hlasu
výraz v obličeji, tón kterým se mnou komunikuje
výraz, směr pohledu, gesta
Zpusob komunikace
7. Na co se při rozhovoru soustředíte nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
---
abych ho nenas*al :-)
arger
co a jak říkám a že mi protistrana rozumí
co říkat
Gestikulace a jasná formulace
Gestikulace, zlozvyky, neklid, vyjadřování, mluva, slovní zásoba
Když mluvím s muži, poslouchám, co říkají. Když mluvím s ženami, prohlížím si je.
logika věcí, rozporuplnost postojů
Na celkový dojem
na člověka
Na dojem z verbálního projevu.
Na fakta
Na mimiku očí.
na obsah
Na obsah sdělení
Na obsah sdělení.
na obsah, kdo, co a proč mi to říká
Na oci
Na oči
na podstatu věci
na pravdivá fakta
na rozhovor.................................................
na to co říká
Na to, co druhy rika
Na tón řeči.
Na výrazy v obličeji, gesta
neskákání do řeči
Občas abych nebyl přistižen, jak neposlouchám. Nejvíce se ale soustředím na ssamotné sdělení, nežli na nonverbální projevy, pokud tedy nejsou tak ohromné, že přes ty Bruce Lee chvaty rukama není co vidět.
obličej
oči
očí
Oči
oči
plynulost řeči, oči, intonace.
pocit z cloveka
pohled do očí
pohyby rukou
přijímané informace
slova
téma
To co mi kdo říká
tón hlasu, obličej, postavení těla, ruce
úsměv
x
Záleží na náplni komunikace. Komunikace mezi přáteli je "volná," na nic se nesoustředím. Komunikace na vyšší úrovní, např. obchodní, pokud někdo něco chce ode mne, říci toho co nejméně a dozvědět se co nejvíce, dále se soustředím na neverbální komunikaci, kdy se pokouším alespoň trochu odhadnout osobu, zda slova jsou opravdu myšlena tak, jak byla vyslovena.
způsob vyjadřování
způsob/úroveň vyjadřování
8. Myslíte si, že umíte dobře ovládat svou neverbální komunikaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 16 | 33,33 % | 8,99 % |
nevím | 13 | 27,08 % | 7,3 % |
spíše ano | 13 | 27,08 % | 7,3 % |
určitě ano | 5 | 10,42 % | 2,81 % |
určitě ne | 1 | 2,08 % | 0,56 % |
9. Myslíte si, že dovedete dobře ovládat svou neverbální komunikaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 59 | 45,38 % | 33,15 % |
spíše ne | 36 | 27,69 % | 20,22 % |
nevím | 21 | 16,15 % | 11,8 % |
určitě ano | 9 | 6,92 % | 5,06 % |
určitě ne | 5 | 3,85 % | 2,81 % |
10. Myslíte, že Vám neberbální komunikace spíše škodí nebo prospívá?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
neprospívá ani neškodí | 18 | 37,5 % | 10,11 % |
spíše prospívá | 15 | 31,25 % | 8,43 % |
spíše škodí | 9 | 18,75 % | 5,06 % |
určitě prospívá | 5 | 10,42 % | 2,81 % |
určitě škodí | 1 | 2,08 % | 0,56 % |
11. Myslíte si, že Vám neberbální kom. spíše škodí nebo prospívá?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše prospívá | 50 | 38,46 % | 28,09 % |
neprospívá ani neškodí | 42 | 32,31 % | 23,6 % |
spíše škodí | 20 | 15,38 % | 11,24 % |
určitě prospívá | 17 | 13,08 % | 9,55 % |
určitě škodí | 1 | 0,77 % | 0,56 % |
12. V jaké situaci nejméně ovládáte svouji neverbální komunikaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ve stresu | 25 | 52,08 % | 14,04 % |
v afektu | 21 | 43,75 % | 11,8 % |
ve stavu "zamilovanosti" | 16 | 33,33 % | 8,99 % |
při lhaní | 12 | 25 % | 6,74 % |
jiná situace | 8 | 16,67 % | 4,49 % |
13. Kdy nejméně ovládáte svou neverbální komunikaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v afektu | 77 | 59,23 % | 43,26 % |
ve stresu | 72 | 55,38 % | 40,45 % |
při lhaní | 23 | 17,69 % | 12,92 % |
ve stavu "zamilovanosti" | 15 | 11,54 % | 8,43 % |
jiná situace | 13 | 10 % | 7,3 % |
vždy se stoprocentně ovládám | 2 | 1,54 % | 1,12 % |
14. Využíváte internet
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 17, ne → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 130 | 100 % | 73,03 % |
15. Využíváte internet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 17, ne → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 48 | 100 % | 26,97 % |
16. Proč nevyužíváte internet?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
žádné odpovědi
17. Využíváte okamžitou online komunikaci? (skype, icq, chat)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 18, ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 117 | 90 % | 65,73 % |
ne | 13 | 10 % | 7,3 % |
18. Jaké způsoby okamžité online komunikace využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Facebook Chat | 101 | 86,32 % | 56,74 % |
Skype | 59 | 50,43 % | 33,15 % |
ICQ, Jabber, AIM | 44 | 37,61 % | 24,72 % |
forum, blogy | 25 | 21,37 % | 14,04 % |
jiné | 7 | 5,98 % | 3,93 % |
seznamovací portály | 5 | 4,27 % | 2,81 % |
19. Považujete online komunikaci za kvalitní a plnohodnotný způsob komunikace?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 68 | 58,12 % | 38,2 % |
ano | 49 | 41,88 % | 27,53 % |
20. Komunikujete raději online nebo "face to face"?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
face to face | 94 | 80,34 % | 52,81 % |
online | 23 | 19,66 % | 12,92 % |
21. Kolik času denně trávíte online komunikací?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně než hodinu | 47 | 40,17 % | 26,4 % |
1-2 hodiny | 30 | 25,64 % | 16,85 % |
max. 3 hodiny | 20 | 17,09 % | 11,24 % |
více než 3 hodiny, ale méně než 6 hodin | 16 | 13,68 % | 8,99 % |
více než 6 hodin | 4 | 3,42 % | 2,25 % |
22. Máte internet v mobilu z důvodu možnosti online komunikace na cestách?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 78 | 66,67 % | 43,82 % |
ano | 39 | 33,33 % | 21,91 % |
23. Jaké jsou podle Vás výhody online komunikace?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
...
...
...
....
anonymita
Být stále ve spojení se světem.
casova uspora
Cena
Čas na rozmyšlení a vychladnutí
člověk je více upřímný a otevřený (i ti,kteří mají s konverzováním v realitě problém)
Člověk může být kde chce a má čas rozmyslet si odpověď apod.
Člověk se může během komunikace věnovat i dalším činnostem, pohodlí, soukromí
Člověk se tolik nestydí a má také potvrzené to co druhý řekne (písemně)
člověk si může rozmyslet, co napíše, nemusí reagovat hned a např. v afektu něco neuváženě napsat; nevidí ho protistrana
Člověk si můžu rozmyslet, co chce říct a ne hned plácnout první blbost, co ho napadne. A nemůže se stát, že byste dotyčného neslyšeli.
člověk si věci může promyslet, a někdy říci i věci které by osobně neřekl
člověk většinou napíšeš co si myslí a je to jednodušší způsob jak někomu sdělit něco, co by mu nebyl schopen říct do očí
Domluva s přáteli zadarmo
domluvím se ať jsem kdekoli
dostupnost
dostupnost, cena můžu se vyhnout nepříjemnému osobnímu setkání
Flexibilnost, během rozhovoru si můžu kdykoliv na chvíli odběhnout - což by v běžném rozhovoru někde např. na kávě vypadalo asi nevhodně (neustále odbíhat).
instant messaging
Je nenáročná, člověk nemusí nikam chodit, aby komunikoval s ostatními a pro lehce sociofobní asociály (jako já) výhoda spočívá v tom, že nemusí člověku stát tváří v tvář.
je ohleduplná - neruší druhou stranu, odpoví až bude moci
je to jednodušší.. a vyjde to levněji než telefonní hovory a SMS...
Je to rozhodne pohodlnejsi.
je to rychle, komunikace mozna na dalku, levnejsi
Jedinou výhodou je možnost komunikace s lidmi, se kterými zrovna komunikovat face to face nelze.(bydlí daleko, odjeli pryč)
Kdekoliv, kdykoliv a s kýmkoliv
kdyz jedu na sluzebni cestu, mohu se kdykoli spojit s rodinnou.
Když zrovna nemůžu komunikovat face to face připojím se n internet a kominukuju online
levné,rychlé spojení s kamarády
Lidé se nebojí napsat věci, které se do očí říkají špatně a jsou mnohem upřímnější.
mám vše černé na bílém, mohu si lépe promyslet co řeknu
možnost být v kontaktu s přáteli a příbuznými, se kterými není možnost se jinak setkat
možnost delšího rozhovoru než po SMS
možnost domluvit se jednoduše s hluchými
možnost komunikace na dálku
možnost komunikovat s lidmi, kteří žijí zahraničí nebo mimo moje město. možnost komunikovat a s lidmi, které málo vídám.
Možnost kontaktu kdykoliv a kdekoliv.
Možnost popovídat si z někým "přes oceán".
možnost si více rozmyslet co chci říct...
možnost spojit se s kýmkoli na jakoukoli dálku
můžu se bavit s lidmi které často nevídám
můžu si předem promyslet co a jak napíšu, aby to nevyznělo jinak než bylo myšleno (chybí nevermální komunikace)
nacasovani schuzky a jeji posouvani levna komunikace jednoducha komunikace reseni zalezitosti, ktere se nemohu momentalne ucastnit snadne NE
Nemusíte být na stejném místě.
nemusíte čekat, až se s člověkem setkáte
nevim
Nevím.
odpovědi si mohu předem promyslet, mohu se bavit jen s těmi, s kým chci
okamžitě na přijmu
okamžité sdělení, kdekoliv, kdykoliv( kino, škola, práce apod)
Online komunikace je snadnejsi vzhledem k tomu, ze se da psany text kontrolovat pred odeslanim a nevznikaji komplikace jako u komunikace face to face, kdy clovek snadno vypusti z ust neco, co nema.
osobní i pracovní
pohodlí domova,bez ohledu na denní hodinu
Pokud potřebuji okamžitě nějakou odpověd na otázku či radu/ pomoc... jinač preferuji komunikace face to face
porad v kontaktu
používám ji pro krátké informativní zprávy, na které nevyžaduji odpověď. takže šetří čas:-)
Překonání velké vzdálenosti, na rozdíl od telefonu mohu odpovědět kdy se mi hodí...
překonání vzdálenosti
Překonává vzdálenost, jsou případy (např. pobyt v zahraničí), kdy jiná možnost neexistuje
rychlá a snadná možnost domluvy, úpravy domluvy, možnost snadno komunikovat na jakoukoliv vzdálenost
rychlá domluva k osobnímu setkání
Rychlá dostupnost
rychlá komunikace
rychla reakce na polozene dotazy, resene problemy i s lidmi, se kterymi by bylo slozitejsi se potkat, v netypickych hodinach... v podstate nahrada sms ale "zadarmo"
Rychle efektivni sdeleni, predani informaci.
Rychlé řešení problému
rychlé spojení
rychle spojení při řešení různých věcí.
rychle, v pohodlí domova
Rychlost
rychlost
Rychlost
Rychlost
rychlost
Rychlost
rychlost
rychlost
rychlost
rychlost
rychlost
rychlost reakce, flexibilita
rychlost sdělení
rychlost sdělení,
rychlost v situacích, kdy je to potřeba
rychlost,
rychlost, adaptabilita
Rychlost, časová neomezenost
rychlost, dostupnost prakticky vždy a všude, možnost virtuální face-to-face komunikace (přes web kameru)
Rychlost, je to levné
Rychlost, komunikace v čase, kdy telefonát je již nevhodný
rychlost, možnost komunikovat kdykoliv, kdekoliv a s kýmkoliv
Rychlost, okamžitá odpověď
rychlost, ověření přečtení, okamžité vyjádření myšlenek, hromadné zprávy
rychlost, snadná dostupnost
rychlost, šíře kontaktů, sdílení
rychlost, určitá anonymita
rychlost,pohodlnost a jednoduchost
šetření času, vyřešení kilometrové vzdálenosti
šetří čas a peníze
udržet kontakty i s lidmi mimo město, ve kterém bydlím.
v nedostupnosti člověka, rychlost kontaktování
vcelku rychlé domlouvání se
Větší upřímnost než při kontaktu face to face, nejsou takové zábrany
vyhodou pro nekoho je, ze clovek je v pohodli sveho domova, vyhodnou je pri situaci, kdy je neco lehciho napsat nez rici z oci do oci
zadarmo, mohu vyřešit věc hned, jsem na příjmu, pokud někdo něco potřebuje
zdarma (resp. v cene internet pausalu), relativne rychly zpusob prenosu informace (co se deje, co je noveho, jaky byl den atp.), kdyz nechci/nemam cas a/nebo energii, nekomunikuji/nikdo me nevidi, neni nutnost nekam chodit nebo si zvat nekoho domu k osobni komunikaci, archivace komunikace (snadne dohledani o cem se kdy "hovorilo" - FB/Skype chat, blogy, fora)
Zejmena financni vyhoda (ziji v zahranici). Uspora casu.
Ztrácím zábrany (hlavně kvůli stresu). Mohu si pořádně rozmyslet, co napíšu, než to napíšu...
žádné
Že se nemusím malovat :)
žiji v zahraničí, proto je to pro mne dobrý způsob jak zůstat v kontaktu s rodinou a přáteli v čr
24. Jaké jsou podle Vás nevýhody online komunikace?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
...
...
.......
absence neverbální komunikace - smajlíci neumí všechno :)
absence tónu řeči
anonymita
bez emocí, rychlé, zjednošuje to, co člověk chce říct, může tak dojít k neporozumění
casto dochazi k mylnemu pochopeni, nepochopeni
častá nedorozumění
časté nedorozumění
Často dochází k dezinformaci, protože nejsme schopní použít práve neverbální komunikaci(smajlíci nestačí), někdy to je i nepříjemný pocit mluvit s někým koho nevidíte
často napsaná věta působí jinak než je myšlena
často tápu v tom, jak to spolukomunikující myslel, chybí mi mimika, tón hlasu, těžko rozpoznávám ironii a sarkasmus
člověk nevidí mimiku a pokud druhého nezná dlouho,neví kdo vlastně na druhé straně je...
Člověk nevidí protějšek
člověk píše věci, které by v realitě neřekl
Dochází k nedorozuměním, jak co kdo myslel...
Důležitá je neverbální komunikace a to je problém online komunikace, protože kromě Skype jí nikde nevidíme.
dvoji osobnost
emoce
chybi kontakt s tim clovekem; nevidime, jak se tvari, jak reaguje neverbalne...; pri caste online komunikaci clovek uz ani komunikovat face to face "neumi"
chybí lidský kontakt, lidský hlas
Chybí osobní kontakt, rozhovor ztrácí své kouzlo, nevidíme smích a tak dále ...
Chybí osobní kontakt.
Chybí osobní kontakt.
Je příliš neosobní.
je to neosobní
jsem k zastižení i pro ty, se kterými nichci komunikovat
Kdyz potrebuji - treba rodinu - o necem novém presvedcit, uzivam k tomu nejen verbalni komunikaci, ale i neverbalni, jako napr. nadseni, ktere zcela plne nemohu rozvinout :) pres skype ci icq.
kdyz prestrelim, chybi mi moznost vyjadrit face2face, ze je mi to lito + OMLUVA, nekdy postradam ocni a fyzicky kontakt (dotek, objeti), kdyz citim naklonnost a lasku k protejsku (rodina ale i dobra kamaradka), co je napsano, nemusi byt pochopeno vzdy tak, jak to pisatel myslel, online "partner" muze jednoduseji predstirat neco, co ve skutecnosti neni pravda (identitu, naladu, umysly, rodinny a psychicky stav, spolecenskou prestiz, PROSTE COKOLIV...) :(
Lidé přestávají umět komunikovat z očí do očí a nejsou schopni občas smysluplného vyjádření.
lidé se méně setkávají naživo
Mladiství nedokáží otevřeně komunikovat z očí do očí, není odvaha, natož na online komunikaci ano
možné lhaní a člověk to nepozná, podstatně déle se řeší daný problém než když se člověk sejde a vyřeší ho na místě
Možnost lhaní, neupřímnost.
N/A
nedostatek neverbální složky komunikace
Nedostatek neverbálních podmětů
neformálnost, zmatečnost, neupřímnost, ztráta sociálních vazeb a opravdového přátelství
největší nevýhoda je, když padá spojení :D jinak je méně pohodlná a osobní než skutečná komunikace face-to-face, ale rozhodně lepší než telefonování, faxování a posílání dopisů :)
nemáte záruku, že si to ten druhý přečte...
nemožnost nonverbální komunikace
Nemožnost vidět tvar a s tím spojena občasna nepochopení ....
nemožnost vidět, jak se tváří člověk, se kterým komunikuji
Není blízkost
není hned odpověď třeba u fór, nevidění toho druhého
není možné vnímat neverbální komunikaci, tím pádem může dojít ke špatnému výkladu sdělení
Není poznat, jak to ten druhý ve skutečnosti myslí, jak se tváří, atp...
Není vidět, jak se druhý tváří. Není poznat intonace
Neosobní
neosobní
neosobni
neosobní jednání
neosobní kontakt
neosobní přístup, špatná interpretace sdělovaného
neosobní, nelze určit s jistototou co si člověk myslí, nelze rozeznat intonace
neosobnost
neosobnost
Neosobnost
neosobnost
nepochopení sdělení na jedné straně
nepoznáš jak se druhý tváří
nepřesnost
nepřesnost sdělení - chybí tón sdělení (špatné pochopení)
neverbální komunikace
nevidím dotyčného člověka
nevidím druhou osobu
nevidím gesta druhého, takže nedokážu odhadnout jestli nelže...
Nevidím jak se kdo tváří
Nevidim neverbalni komunikaci
Nevidím protějšek
Nevidim reakce toho druheho. Ma cas na to rozmyslet si co odpovi, to byva na skodu.
nevidím toho člověka v tváří tvář
nevidim tu osobu, nemuzu se ji u toho dotknout, nevidim vyraz v tvari
nevidím, co si druhá osoba skutečně myslí, jak se tváří, neslyším ji smát se, neslyším tón hlasu
nevidím, jak se druhý tváří, je to pomalejší
Nevidíme druhého, nepochopení
nevidíme mimiku - nelze tak dobře odlišovat nuance, jako sarkasmus atd.
nevidíme na člověka, s kterým mluvíme, jak se tváří
nevidíme si do obličeje, můžeme lépe skrývat emoce...
nevidíte gesta a neslyšíte intonaci
Nevidíte neverbální vyjadřování a neslyšíte intonaci, navíc se nebojíte moc prozradit a řeknete tak i to, co nechcete.
nevidíte výraz protějšku, neslyšíte intonaci, někdy si text můžete vyložit jinak, než jak byl myšlen
nevim
nevíme, jak se druhý tváři ani jakým tónem danou informaci říká
Nevyhody urcite ty, ze nevite, zda clovek, se kterym komunikujete je ten, za ktereho se vydava.
Občas není úplně jasné, co tím druhý člověk myslel a často dochází k nedorozuměním. A je mnohem snadnější něco předstírat či lhát.
občas ten na druhé straně může něco napsat a nám to vyzní ironicky a pak se špatně pochopíme
odosobnění, možnost nedorozumění či chyby
Odvyk od face to face komunikace
Online komunikace je velice neosobní, dávám přednost spíše osobnímu kontaktu než přes chat.
osobní setkání
Pohodlnější než komunikace tváří v tvář. Člověk je od přírody lenoch
Pokud toho člověka na druhé straně drátu neznáte, vlastně ani nevíte, co je zač, dokud se s ním fyzicky nesetkáte..
Poměrně často může dojít k situaci špatného pochopení psaného textu nebo v případě telefonátu po skype vlivem toho, že nevidíme jak se ten druhý tváří.
potřebuje připojení k netu
práce zasahuje i do volnočasových aktivit a naopak
při chatu nevidím výraz osoby se kterou komunikuji...
přímý kontakt s protějškem
riziko nedorozumnění
spatne pochopeni problemu
Spousta věcí může být pochopena jiným způsobem, než byla původně myšlena...
špatné pochopení myšlenky
to, že druhého člověka nevidíme
To, že nevidím okamžitou reakci člověka a nemůžu vidět, jak se tváří.
Umožňuje věnovat se i jiným věcem než rozhovoru.
vede k lenosti, lidi pak než by šli do hospody nebo se někde setkali sedí doma a tukají do klávesnice.
všechny
Vymizení spisovné češtiny, hrubky
Z mého pohledu je důležitá neverbální komunikace, která v tomto způsobu komunikace jaksi chybí. Samotná intonace mnohdy velmi změní význam slov.
zaznamenává se
ze se da neco pochopit jinak nez bylo mysleno z duvodu absence hovoru tvari tvar
zkrytá mimika kvůli které mohou vznikat nedorozumění
ztráta osobního kontaktu
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.