Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
prosím o vyplnění krátkého dotazníku na téma vzdělávání zaměstnanců. Dotázník je zaměřen na přínosy vzdělávání pro zaměstnance a společnost.
Děkuji,
Odpovědi respondentů
1. Vaše pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
56
70 %
70,89 %
Můž
24
30 %
30,38 %
2. Spadáte do věkové kategorie:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
21 - 30
56
70 %
70,89 %
41 - 50
10
12,5 %
12,66 %
31 - 40
8
10 %
10,13 %
20 a méně
5
6,25 %
6,33 %
51 a více
1
1,25 %
1,27 %
3. Jste:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
student
39
50 %
49,37 %
zaměstnanec
39
50 %
49,37 %
4. Jaký je Váš postoj ke vzdělávání zaměstnanců?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
kladný
69
86,25 %
87,34 %
neutrální
11
13,75 %
13,92 %
5. Myslíte si, že vzdělávání zaměstnanců je přínosné pro všechny zúčastněné strany (zaměstnanec, zaměstnavatel, organizace)?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, určitě pro všechny strany
78
97,5 %
98,73 %
ne, jen pro zaměstnavatele a organizaci
1
1,25 %
1,27 %
ne, jen pro zaměstnance
1
1,25 %
1,27 %
6. Pokud jste jako zaměstnanec zařazen do programu vzdělání, jaké tři prvky zvolíte jako prioritní?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
metoda vzdělávání a rozvoje
42
56,76 %
53,16 %
motivace zaměstnanců
40
54,05 %
50,63 %
struktura programu vzdělávání
38
51,35 %
48,1 %
lektoři / přednášející
28
37,84 %
35,44 %
cena vzdělávacího programu
20
27,03 %
25,32 %
metoda vzdělávání
4
5,41 %
5,06 %
na lektory / přednášející
3
4,05 %
3,8 %
na cenu
3
4,05 %
3,8 %
cena
3
4,05 %
3,8 %
na motivaci
2
2,7 %
2,53 %
na strukturu programu vzdělávání
2
2,7 %
2,53 %
na metodu
1
1,35 %
1,27 %
7. Přihlásili byste se dobrovolně na školení/vzdělávání, které by bylo pro Vás placené?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, je to pro mé dobro.
62
78,48 %
78,48 %
Ne, pokud společnost chce mít vzdělané zaměstnance musí platit
17
21,52 %
21,52 %
8. Jaké motivační prvky byste považovali za prioritní u vzdělávání zaměstnanců?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vyšší platové ohodnocení
57
71,25 %
72,15 %
možnost využít získané kvalifikace
56
70 %
70,89 %
zvýšení pracovní výkonnosti a kvality práce
45
56,25 %
56,96 %
udržení pracovního místa
30
37,5 %
37,97 %
získání sociálních výhod
9
11,25 %
11,39 %
9. Jakým metodám vzdělávání a rozvoje zaměstnanců byste dali přednost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [metody na pracovišti → otázka č. 10, metody mimo pracoviště → otázka č. 11].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
metody na pracovišti
49
61,25 %
62,03 %
metody mimo pracoviště
31
38,75 %
39,24 %
10. Pokud jste zvolili metody na pracovišti, které z níže uvedených jsou pro Vás nejzajímavější?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
práce na projektu (pověření úkolem)
23
42,59 %
29,11 %
instruktáž při výkonu práce
18
33,33 %
22,78 %
counselling (konzultování)
17
31,48 %
21,52 %
mentoring (rádcovství)
16
29,63 %
20,25 %
rotace na pracovišti
15
27,78 %
18,99 %
coaching
13
24,07 %
16,46 %
asistování
13
24,07 %
16,46 %
Přeskočit na další
5
9,26 %
6,33 %
11. Pokud jste zvolili metody mimo pracoviště, které z níže uvedených jsou pro Vás nejzajímavější?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
simulace - řešení modelových situací
28
50,91 %
35,44 %
případové studie a workshopy
27
49,09 %
34,18 %
demonstrování - předvádění konkrétních postupů
24
43,64 %
30,38 %
brainstorming a brainwriting - individuální nebo skupinové navrhování řešení
20
36,36 %
25,32 %
přednáška
18
32,73 %
22,78 %
outdoor training
17
30,91 %
21,52 %
assesment centrum
9
16,36 %
11,39 %
12. Jaké vlastnosti, schopnosti a dovednosti by podle Vás měl mít přednášející/lektor?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
musí danému postupu, procesu, problému rozumět
59
76,62 %
74,68 %
musí umět vysvětlit
51
66,23 %
64,56 %
měl by být vzdělaný (vědomostně), nemusí mít titul
44
57,14 %
55,7 %
měl by být dobrý řečník
36
46,75 %
45,57 %
musí mít letitou praxi
19
24,68 %
24,05 %
měl by naučit
17
22,08 %
21,52 %
měl by být vzděláný s titulem
2
2,6 %
2,53 %
13. Pokud by vzdělání zaměstnanců probíhalo mimo místo pracoviště a Vy byste museli dojíždět, byli byste ochotni dojíždět?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
37
50,68 %
46,84 %
ano, ale zaměstnavatel by musel zaplatit cestovné
29
39,73 %
36,71 %
ne
4
5,48 %
5,06 %
ne, v žádném případě nemám rád cestování (dojíždění)
3
4,11 %
3,8 %
14. Do jaké skupiny uvažujících byste se zařadili?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
aktivista - osoba s aktivním přístupem k dané situaci a dominancí uplatnění okamžitých zkušeností
26
33,77 %
32,91 %
reflektor - osoba odrážející názory; osoba, která shromažďuje informace jako první a poté až vyhodnocuje
pragmatik - osoba pátrající po nových myšlenkách, vyžadující experimentování
10
12,99 %
12,66 %
reflektor - osoba odrážející názory, osoba, která shromažďuje informace jako první a poté až vyhodnocuje
2
2,6 %
2,53 %
15. Jak často by zaměstnanci podle Vás měli být vzděláváni?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
čtvrtletně
20
25,64 %
25,32 %
pouze podle potřeby
19
24,36 %
24,05 %
půlročně
17
21,79 %
21,52 %
měsíčně
11
14,1 %
13,92 %
ročně
11
14,1 %
13,92 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
9. Jakým metodám vzdělávání a rozvoje zaměstnanců byste dali přednost?
odpověď metody na pracovišti:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi asistování na otázku 10. Pokud jste zvolili metody na pracovišti, které z níže uvedených jsou pro Vás nejzajímavější?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi coaching na otázku 10. Pokud jste zvolili metody na pracovišti, které z níže uvedených jsou pro Vás nejzajímavější?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi counselling (konzultování) na otázku 10. Pokud jste zvolili metody na pracovišti, které z níže uvedených jsou pro Vás nejzajímavější?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentoring (rádcovství) na otázku 10. Pokud jste zvolili metody na pracovišti, které z níže uvedených jsou pro Vás nejzajímavější?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi práce na projektu (pověření úkolem) na otázku 10. Pokud jste zvolili metody na pracovišti, které z níže uvedených jsou pro Vás nejzajímavější?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi rotace na pracovišti na otázku 10. Pokud jste zvolili metody na pracovišti, které z níže uvedených jsou pro Vás nejzajímavější?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi instruktáž při výkonu práce na otázku 10. Pokud jste zvolili metody na pracovišti, které z níže uvedených jsou pro Vás nejzajímavější?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Vaše pohlaví:
2. Spadáte do věkové kategorie:
3. Jste:
4. Jaký je Váš postoj ke vzdělávání zaměstnanců?
5. Myslíte si, že vzdělávání zaměstnanců je přínosné pro všechny zúčastněné strany (zaměstnanec, zaměstnavatel, organizace)?
6. Pokud jste jako zaměstnanec zařazen do programu vzdělání, jaké tři prvky zvolíte jako prioritní?
7. Přihlásili byste se dobrovolně na školení/vzdělávání, které by bylo pro Vás placené?
8. Jaké motivační prvky byste považovali za prioritní u vzdělávání zaměstnanců?
9. Jakým metodám vzdělávání a rozvoje zaměstnanců byste dali přednost?
10. Pokud jste zvolili metody na pracovišti, které z níže uvedených jsou pro Vás nejzajímavější?
11. Pokud jste zvolili metody mimo pracoviště, které z níže uvedených jsou pro Vás nejzajímavější?
12. Jaké vlastnosti, schopnosti a dovednosti by podle Vás měl mít přednášející/lektor?
13. Pokud by vzdělání zaměstnanců probíhalo mimo místo pracoviště a Vy byste museli dojíždět, byli byste ochotni dojíždět?
14. Do jaké skupiny uvažujících byste se zařadili?
15. Jak často by zaměstnanci podle Vás měli být vzděláváni?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Vaše pohlaví:
2. Spadáte do věkové kategorie:
3. Jste:
4. Jaký je Váš postoj ke vzdělávání zaměstnanců?
5. Myslíte si, že vzdělávání zaměstnanců je přínosné pro všechny zúčastněné strany (zaměstnanec, zaměstnavatel, organizace)?
6. Pokud jste jako zaměstnanec zařazen do programu vzdělání, jaké tři prvky zvolíte jako prioritní?
7. Přihlásili byste se dobrovolně na školení/vzdělávání, které by bylo pro Vás placené?
8. Jaké motivační prvky byste považovali za prioritní u vzdělávání zaměstnanců?
9. Jakým metodám vzdělávání a rozvoje zaměstnanců byste dali přednost?
10. Pokud jste zvolili metody na pracovišti, které z níže uvedených jsou pro Vás nejzajímavější?
11. Pokud jste zvolili metody mimo pracoviště, které z níže uvedených jsou pro Vás nejzajímavější?
12. Jaké vlastnosti, schopnosti a dovednosti by podle Vás měl mít přednášející/lektor?
13. Pokud by vzdělání zaměstnanců probíhalo mimo místo pracoviště a Vy byste museli dojíždět, byli byste ochotni dojíždět?
14. Do jaké skupiny uvažujících byste se zařadili?
15. Jak často by zaměstnanci podle Vás měli být vzděláváni?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Vadurova, P. – Vzdělávání zaměstnanců (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://35006.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Josef: V otázce 6 jste mohla uvést i předmět vzdělávání. V otázce 7 odstupňovat podle ceny programu. Hodně lidí je ochotno zaplatit desetikorunu ročně, ale jen málokdo částku ve výši svého ročního platu. Od otázky 10 se pohybujete mimo běžnou spisovnou a obecně srozumitelnou češtinu ve slangu neupřesněné profesní skupiny.