Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
chtěl bych Vás požádat o vyplnění krátkého dotazníku zaměřeného na vnímání role tiskového mluvčího veřejností u velké korporace. Jako příklad takové korporace jsem zvolil společnost Český Aeroholding, a.s, mateřskou společnost sdružující své dceřiné společnosti jako je Letiště Praha, a. s., České aerolinie, a. s., ČSA handling a další společnosti působící v letectví. Jako další ukázku velké korporace jsem vybral Kancelář prezidenta republiky, resp. tiskový odbor Pražského hradu. V obou případech mě zajímá vnímání tiskových mluvčí veřejností, kdo z nich se vryl do paměti veřejnosti a čím. Cílem je ověřit hypotézu „Veřejnost více vnímá osobnost a neverbální stránku projevu tiskového mluvčího“ a zároveň zjistit, jak se změnilo vnímání tiskových mluvčí v jednotlivých etapách vývoje České republiky.
Odpovědi respondentů
1. Jste muž nebo žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
309
61,92 %
61,92 %
Muž
190
38,08 %
38,08 %
2. Vnímáte roli tiskového mluvčího jako důležitou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 3, ne → otázka č. 4].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
342
68,54 %
68,54 %
ne
157
31,46 %
31,46 %
3. Jak vnímáte roli tiskového mluvčího?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Reprezentuje společnost, je její tváří, tlumočí postoje vedení a tedy je nezbytnou součástí velké korporace,
218
63,74 %
43,69 %
Je kontaktní osobou pro média, z pohledu obsahu sdělení nemá pro velkou korporaci větší význam
87
25,44 %
17,43 %
Jeho role je nejdůležitější pro zjemnění výroků představitelů velké korporace nebo instituce
37
10,82 %
7,41 %
4. Je z vašeho pohledu věrohodnější tiskový mluvčí muž nebo žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Na pohlaví nezáleží
412
82,57 %
82,57 %
Muž
49
9,82 %
9,82 %
Žena
38
7,62 %
7,62 %
5. Co nejvíce vnímáte na projevu tiskového mluvčího?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
To, co sděluje
268
53,71 %
53,71 %
Jeho neverbální stránku (gesta, hlas, mimiku, vzhled, oblečení)
231
46,29 %
46,29 %
6. Vybavujete si některého z tiskových mluvčích zastupujících pražské letiště?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 7, Ne → otázka č. 9].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
435
87,17 %
87,17 %
Ano
64
12,83 %
12,83 %
7. Které jméno Vám utkvělo v paměti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Eva Krejčí
30
48,39 %
6,01 %
Michaela Lagronová
22
35,48 %
4,41 %
Veronika Sedláčková
15
24,19 %
3,01 %
Marika Janoušková
5
8,06 %
1 %
8. Dokážete identifikovat, kterou konkrétní společnost tiskoví mluvčí reprezentují?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne, vnímám pouze, že mají spojitost s letištní tématikou
36
56,25 %
7,21 %
Ano
28
43,75 %
5,61 %
9. Vybavujete si některého z tiskových mluvčích prezidenta republiky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 10, Ne → otázka č. 11].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
418
83,77 %
83,77 %
Ne
81
16,23 %
16,23 %
10. Které jméno Vám utkvělo nejvíce v paměti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ladislav Špaček
315
75,36 %
63,13 %
Jiří Ovčáček
292
69,86 %
58,52 %
Michael Žantovský
123
29,43 %
24,65 %
Petr Hájek
120
28,71 %
24,05 %
Martin Krafl
31
7,42 %
6,21 %
Radim Ochvat
18
4,31 %
3,61 %
Hana Burianová
17
4,07 %
3,41 %
Tomáš Klvaňa
14
3,35 %
2,81 %
11. Myslíte si, že veřejnost tiskového mluvčího vnímala jinak v 90. letech, na přelomu tisíciletí a nyní?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 12, Ne → otázka č. 13].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
307
61,52 %
61,52 %
Ne
192
38,48 %
38,48 %
12. Jak byste definoval(-a) příčinu této změny?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
16
5,23 %
3,21 %
Jina doba
3
0,98 %
0,6 %
společenská změna
2
0,65 %
0,4 %
přirozený vývoj
2
0,65 %
0,4 %
Je jich víc
2
0,65 %
0,4 %
modernizace
2
0,65 %
0,4 %
-
2
0,65 %
0,4 %
sociální a kulturní vývoj
2
0,65 %
0,4 %
Vývoj společnosti
2
0,65 %
0,4 %
důraz na vzdělání v oboru, komunikační školení
1
0,33 %
0,2 %
ostatní odpovědi
zájem o stále více informací obecně; dostupnost informací a médií Protože je rozdíl v osobnostech prezidentů. Zatímco VH byl vnímán převážně pozitivně, VK a MZ vzbuzují spoustu (oprávněných) negativních reakcí vývoj ve společnosti Technický vývoj - rychlejší šíření zpráv mezi lidmi, změna politické situace v zemi a svoboda projevu přístup k informacím má kdokoliv a odkudkoliv (elektronická média) považuji funkci P.R. a tisk mluvci za prezitek Tlučhubové vyjadřující se za své neschopné pány, je to k smíchu! změna na postu osoby, za kterou se TM vyjadřuje, změna obsahu sdělení Otupělost a nižší vzdělanost ovčanů Vznikla zkušenost s působením mluvčích a ve zvýraznění rolí mlžičů a hromosvodů Myslím, že dnes jsou tiskoví mkuvčí méně důvěryhodní, zejména kvůli tomu, co musí předvádět pan Ovčáćek při zjemňování výroků prezidenta. celkovým společenských rozpoložením V současnosti je mnoho tiskových mluvčí, už jsme si na ně zvykli, v 90 letech jsme jejich funkci vnímali jako zajímavou novinku. V 90 letech to byla pro posluchače novinka, nyní je to pouze zvyk, ža každá instituce má tisk. mluvčího. Velké množství událostí; více mluvčích TM občas zkreslují pravdu a ohýbání statistiky, to dřív nebylo v takové míře Ovčáček je blbec. Podobně jako Zeman. Jsou to na rozdíl od pana Špačka burani. Přizpůsobování se pokroku. Společnost se posunula svým smýšlením směrem k západnímu způsobu myšlení. obecně změna ve společnosti změna role médií ve společnosti, nárůst a vznik nových médií V 90.letech si na tuto funkci lidé teprve zvykali v 90.letech byl tisk.mluvčí ojedinělý,nyní ho má snad každá instituce Dnes podle mého více mluví "o ničem" ... Některé výroky mi přijdou jako bezduché plácání změna doby c Osobnosti mluvčího prezidenta republiky ztráta důvěryhodnosti Jde o celkovou změnu ve společnosti. Dříve lidé pořádně nevěděli, co to tiskový mluvčí je, je to nová funkce spojená se západním stylem života. Dnes lidé už vědí, čím se tiskový mluvčí zabývá, vědí, jaká je jeho funkce a co od něj očekávat. Změna osobnosti tiskového mluvčího. Zda se mi,ze ted ti mluvci mnohem casteji jen mluvi a pritom nic zajimaveho nerikaji. minulí mluvčí byli na vyšší úrovni, uměli vystupovat a působili důvěryhodně, protože byli známí ještě před nastoupením do funkce tiskového mluvčího ZNECHUCENÍ POLITIKOU Více se o nich mluví. Pan Špaček byl muž na svém místě a podle něj mnoho lidí nyní porovnává ostatní TM. lidé nebyli zvyklí Obhajují neobhajitelné teze a činy svých zaměstnavatelů. Změna politické atmosféry dříve to bývala osobnost, dnes odpadlý redaktor konečně dospívá jiná generace nepostižená totalitou a začíná "podnikat" více se dbá na neverbální projev v dnešní době se bere tiskový mluvčí jako tlučhuba, který se snaží před veřejností očistit nějaký problém společnosti, ve které pracuje tenkrát to bylo něco nového, lidi tenkrát věřili co říkají i když tato funkce je vnímána negativně (někdo chce něco zakrýt) V obsahu jejich sdělení začínají nabývat na četnosti sdělení s tématikou krizového řízení. větší "volnost" projevu v 90. letech to bylo něco nového, i mluvčí se svou roli učili. Nyní už se jedná o standardní pozici Čím dál víc hájí šéfa a míň informují o faktech Prezident nevěrohodnost poskytovaných informací Myslím si, že u obchodních korporací je vnímání stejné. Pražskému hradu se ale za současného prezidenta podařilo vytvořit parodi na roli tiskového mluvčího. oprošťování od zvyklostí z dob komunismu V 90. letech to byla novinka a tiskový mluvčí buduli dojem důležitosti. Teď už má tiskové mluvčí skoro každý a už to tak důležitě nevypadá. nyni je vice videt nyní je méně důvěryhodný nevím, ale vnímání lidí je v každém období trochu jiné a celkově vnímání různých institucí lidi jim prokoukli lži, jsou mediálně vzdělanější a zkušenější předtím to byla novinka a jen byl sdělován určitý postoj, teď se na tiskového mluvčího studují školy Záleží čím dál více na sympatiích než obsahu sdělení. Změny ve funkcích prezidenta republiky dříve to byla vlastně novinka Dnes je má každý Přemíra tiskových mluvčí je odporná a lidem jdou spíš na nervy tiskový mluvčí se stal jakousi nutností Ovčáček škodí obrazu mluvčích Všichni tiskoví mluvčí se zdokonalují ve lhaní a tím pádem se jejich úroveň lží zvyšuje je již brán jako součást úřadu, firmy oproti počátku 90.let média nebyla tak rozšířená Někteří konkrétní tiskoví mluvčí dělají obrazu svého povolání medvědí službu. blbá nálada, nedůvěryhodnost nárůst počtu TM s většími korporacemi stoupla důležitost mluvčích větší zájem o společnost Ztratili důvěryhodnost během krizí. osoba tisk.mluvčího víc zevšedněla zvykli jsme si Ztráta důvěryhodnosti tiskových mluvčích a PR obecně. meni se vse jiná doba - vše je nyní vnímáno jinak než dříve ztráta důvěry společnost i mluvčí prošli jistým vývojem morální úpadek společnosti v 90. letech jsme se o existenci tiskových mluvčích vlastně teprve dozvídali každý má už dost kecu Dříve měla osobnost tiskového mluvčího prezidenta větší vážnost, byla to "osobnost". únava z tuzemské politiky, z těch neustálých pří, hádek, machinací atd.atd. Doba - mensi duvera v politily. širší povědomí veřejnosti, víc mluvčích v masmédiích Byla to změna opeoti totalitě a zažila se úpadek úrovně mluvčích vliv médií Nevím. prestiž této funkce (role) má klesající tendenci drive to nebylo bezne zamestnani. Dnes jim lide neveri. Změna osob a způsob prezentace Není to už nic nového. Změna společnosti jako takové, bulvarizace pronikla i do práce mluvčích. nevérohodný role tiskového mluvčí nebyla v 90.letech vůbec výrazná, až po 90.letech se tato funkce hodně rozšířila, v dnešní době je to prostě "moderní" chování Neustálá změna názorů a osob ve vedoucích funkcích, různė kauzu a jejich komentáře Celková emancipace lidí dříve i prezident míval úroveň dříve tlumočili postoje , nyní zmírňují, co vedení řekne dané dobou nedůvěryhodnost přirozený vývoj společnosti a společenského vnímání devalvace funkce, mnohdy se mění na tiskového tlachala Dříve byl tiskový mluvčí jako spíše nedůležitá pozice. Dnes často vystupuje jako hlavní osobnost, která reprodukuje názory instituce, kterou zastupuje. Nyní jsou mluvčí více v médiích, hlavně v televizi a více se "používají" než dříve. nebylo jich tolik Demokratizace. Větší role v politickém a komerčním sektoru. Těžká otázka. Jiná doba, jiná kvalita projevu. Doba je jiná, přeci jen, lidé jsou více komunikativní, více toho řeknou. :) Příčinou může být rozšíření mediálních prostředků a tedy větší viditelnost tiskových mluvčích. Změnil se všeobecný rozhled a informovanost lidí. Lidé mají větší možnost a menší ostych vyjadřovat své názory. Nyní se očekává větší profesionalita média příliš vyzdvihují, co říkají; příliš se v tom všichni rýpou; v souvislosti s tím, co říkají jsou vnímáni méně vážně Dnes je větší důraz na vzhled a vystupovani nové-šíření informací běžně nespokojenost s politikou Lidé už nevěří ničemu kultura a nálada ve společnosti myslím, že nyní jsou mluvčí díky naší zahlcenosti médii více na očích dnes nemají TM úroveň, často nevypadají dobře a mají vady řeči tiskový mluvčí je nová funkce a když mluvčí začínali,tak tolik nelhali jako dnes kazdy pusobi stejne - sdeluje info vseobecne, nezucastnene a jsou vsude mluvčí jsou více vidět V osobnosti mluvčího ..... nyní je to už běžná profese oproti začátkům 90.let. Příčinou je změna role médii ve spol. prudký pokles morálních hodnot a společenského kreditu, absence osobností, vliv a pozice tisku zvýšení vlivu sdělovacích prostředků Změna celé společnosti, tiskový mluvčí v dnešní době povětšinou pouze přečte to co má a o zbytku neví vůbec nic. PRESIDENT všechno jde dopředu rozvoj psychologie v oblasti gestikulace a podobně vede k mimoverbálnímu projevu na vysoké úrovni, který má dost možná za účel odvést pozornost nebo navodit u lidí pozitivní dojem a zahladit tím nehezké informace vyřčené slovy Nárůst počtu tiskových mluvčích. nový prezident = nový tiskový mluvčí = prestiž prezidenta upadá změna myšlení lidí čím více lží a předstírání tím více je společnost ostražitější média nejsou tolik cenzurovaná, sice patří jistým osobám, ale není to tak jako to bylo dřív (Severní Korea) tím myslím tvrdou cenzuru Zejména díky kauze s Peroutkou na sebe nemístně upozorňuje Větší prostor v médiích, rozšíření komunikačních prostředků někteří tiskový mluvčí jsou natolik specifičtí, že je veřejnost začla vnímat odděleně od osoby, kterou zastupuje potřeba lidem vnutit určité informace pochopení zbytečnosti této funkce zejména u nevelkých institucí a firem ani nevím, zda v 90.letech tiskoví mluvčí byli Poválečná doba, změna lidského přemýšlení doba pokrocila změnou instituce, kterou mluvčí reprezentuje, změnou společnosti jako celku změny ve společnosti změnou důstojnosti toho, koho reprezentuje V 90. letech to byla novinka, v další fázi se s touto funkcí lidé začali sžívat, aby posléze zjistili, že i mluvčí může být ve stejné míře výborným profesionálem, ale i zametačem, lhářem či kašparem. V 90. letech bylo vše nové, opravdové a "poctivější" mluvčí není od toho aby něco sdělil, ale aby kryl toho za koho mluví Mluvčí jsou profesionálnější a tím i méně důvěryhodní. hrubnutí společnosti zacala to byt u nas zabehnutejsi role, i spatne zkusenosti s nekterymi mluvcimi Generační obměna, rozvoj společnosti i technologií. dříve to bylo něco nového,dnes samozřejmost změna režimu ve vztahu k prezidentovi se degraduje tato funkce, neboť prezident je vnímán hůře Společnost se vyvíjí a mění se i náhled. Společnost se změnila - vnímá jinak reklamu i viditelné tváře. po revoluci byl tiskový mluvčí asi téměř neznámý pojem, díky tomu že média ovládají lidi, dobrý mluvčí získal přestiž zvětšuje se profesionalita mluvčích už jsme zvyklí na existenci tisk. mluvčího tiskový mluvčí je více podrobován hodnocení ze strany veřejnosti i médií Je jiná doba a jiné postavení neběžná praocvní pozice objevují se častěji v médiích Změna mentality veřejnosti spojená se změnami po Sametové revoluci dnes má mluvčího skoro každý spolecnost bere politiku vice jako panoptikum chování prezidenta a snaha o zažehlení problémů od mluvčího Zvýšila se potřeba manipulace,zvýšila se nabídka vzdělaných mluvčích,zvýšil se podíl zahraničních vlastníků v ČR. tenkrát možná říkal pravdu v 90 letech tiskový mluvčí byl něčím novým, nyní je to samozřejmost a tím máme i vyšší nároky informace jsou přístupnější - tiskový mluvčí má oslabenou funkci "informovatele" víc busy hddjdjdj jsou více vidět, jsou více využíváni Lidé jsou zdělanější a mají vlastní iniciativi V 90. letech se u nás tato profese začala rozvíjet a proto na ni nebyly takové požadavky a mohl to delat každý, dneska se na toto povolani kladou vetsi pozadavky Dříve byli důvěryhodnější než teď. Postupná změna ve společnosti. Ekonomická, sociální, ... dobou Lidé je v dnešní době více vnímají. větší nedůvěryhodnost politiků a představitelů nadnárodních firem moc médií, sociální sítě, propaganda Změna postoje společnosti a politické situace. Myslím, že v 90. letech se brala politika vážněji než nyní. jejich oznamy lidu velmi obsahově zplaněly, mnohdy neřeknou vůbec nic pokrok v myslení změna prezidentů Změna režimu na přelomu 80. a 90. let - po těch letech už jsme na to zvyklí (2015) v 90. letech to byla novinka, nyní má tiskového mluvčího kdekdo, což trochu snižuje kredit této pozice méně jim věří společenský a technologický vývoj Změna přístupu k politice role mluvčího prezidenta vždy reflektuje osobnost prezidenta. V poslední době jsou naši prezidenti příliš sebestřední a mají potřebu vyjadřovat se kontroverzně, ať už vůči poltikům, či náladám ve společnosti v 90.letech měl větší vážnost, v současnosti začíná být spíše figurkou Tiskový mluvčí je uměle vytvořená funkce. Ještě by měl mít, což myslím ironicky, každý dílčí úřad svého mluvčního... světem hýbou jiné události a jiné důležitosti než v devadesátkách Furt lezou do TV vývoj společnosti, zvyk Lidé si uvědomují, že to co mluvčí říká, je jen to, co říci může. více zájmu o veřejné dění změna doby,jiné problémy režim doba Změna hlavy státu V 90 letech šlo o novum, dnes jde o devalvaci této profese. stoupajici pocet neutralnich informaci az ztrata verohodnosti ztrata verohodnosti zřejmě proto, že v poslední době mluvčí připomínají spíš dvorního kašpara než seriózní osobu co se řekne dneska, zítra neplatí tržní prostředí, marketingové prostředí jazyková vyprázněnost a emotivní tlak místo obsahu V dnešní době více komunikují s veřejností tiskoví mluvčí než přímo pracovníci. Většinová společnost zjistila, že mnoho firem (a osobností) je nedůvěryhodných, proto i tiskoví mluvčí začínají být nedůvěryhodní v současné době se méně namáhají maskovat očividné lži špatná zkušenost Dnes už se pravda v oficiálních médiích nenosí. osobnost tiskového mluvčí a jeho vystupování Změna souvisí s věrohodností osoby, kterou representuje,nebo jak jí veřejnost vnímá. Nová doba vzrostl jejich význam, dříve jen tlumočili co jim bylo řečeno vyspelost spolecnosti Kriticky myslícímu človeku je stále víc zřejmé, že úkolem mluvčích není informovat, že jednají podle principů reklamy, propagandy nebo i psychologické války. jiné vnímání osoby,za kterou mluví Vývoj médií a celkově změna žebříku hodnot společnosti Bulvarizace médií driv se mluvilo tak aby vse vyznelo nejlip, ted se trochu i rika to, co neni prijemne Ovčáčkovo brýle. Určité kauzy. xy Jelikož tiskový mluvčí jsou spojování hlavně s ministerstvy a častým mlácením prázdné slámy ohledně různých tunelů a podvodů...tak popularita tiskových mluvčí klesá... Změna vnějších podmínek Stala se z toho leckdy trafika. Doba a problémy společnosti se mění V dnešní době jsou volně dostupné jiné zdroje informací vývoj médií obecně Dnes je člověk zahlcen mnohem více zprávami (a tudíž "musí" vnímat i více těch tiskových mluvčích) zmena politicke situace Vlastní osoba pana prezidenta Formálnost a hloupost projevu mensi duveryhodnost - dostupnost zprav na internetu a overeni tvrzeni nyní není moc důležitá osoba Tenkrát to bylo něco nového, zvláštního. Dnes je mluvčí běžný(á) v každé organizaci. Kvůli současnému mluvčí 90. léta - na tuto roli společnost nebyla zvyklá, nebrala se vážně, dnes - reprezentace společnosti, úřadu Elektronická média Dříve prezentoval názory instituce a dnes prezentuje názory své a říká to, co by instituce říci nemohla. Lidé jsou více skeptičtí. Pokles vážnosti funkce samotné. větší vzdělaností už je to jiné ... Více zkušeností s prací těchto lidí, stále více lživých informací, narůstající schopnost "okecávání" hodně věcí se změnilo profesionalizace tiskových mluvčí; posílení významu PR jako nezbytné součástí obchodu i politiky Postupně se z této role stal standard. Tato profese byla v 90.letech u nás v plenkách, postupem času se však rozvíjí. Ze začátku měl tiskového mluvčího jen nějaký podnik, dnes už ho má pomalu každý. větší význam a sledovanost médií pokrok, medializace větší nutnost pořád něco skrývat a vylhávat se a svádět chyby na jiné počátkem 90. let tady nebyla pozice mluvčíh známá, to se nyní hodně změnilo jiná doba, jiné poměry osobnost prezidenta Všechny informace mohou najít na internetu a zapomínají kdo je vlastně původně sdělil Lidé zjistili, k čemu tiskový mluvčí je. nové technologie, změna mentality, jíné zvyky jiná doba a to, že lidé nejsou zaslepeni kecama zezhora je to dobou vývoj společnosti a postoj k šíření informací
272
88,89 %
54,51 %
13. Myslíte si, že stávající tiskový mluvčí prezidenta republiky Jiří Ovčáček je veřejností vnímán jinak než předchozí tiskoví mluvčí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 14, Ne → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
340
68,14 %
68,14 %
Ne
159
31,86 %
31,86 %
14. Dokážete definovat důvod, proč se odlišuje?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
15
4,41 %
3,01 %
nevím
4
1,18 %
0,8 %
-
4
1,18 %
0,8 %
Je to šašek
3
0,88 %
0,6 %
nedokážu
3
0,88 %
0,6 %
je kontroverzní
2
0,59 %
0,4 %
je hloupý
2
0,59 %
0,4 %
prezident je kontroverzní
1
0,29 %
0,2 %
vizuální výraznost, mediální zastupování kontroverzního prezidenta
1
0,29 %
0,2 %
Je to osel.
1
0,29 %
0,2 %
ostatní odpovědi
Protože Zeman. Ovčáček dělá svou práci a mám za to, že ji dělá objektivně výborně, přestože nemám rád jeho ani jeho zaměstnavatele. je to blázen nemá takové charisma jako p.Špaček, který je zpětně vnímán jako vzor pro tiskového mluvčího Je kontroverzní jak ve vyjdařování, tak i vzhledově kontroverzní vystupování Pan Ovčáček přenáší do role tiskového mluvčího příliš vlastních hodnot, kreativity a individuality. V mnohých případech nelze rozeznat, co je jeho vlastní názor a co je sdělení reprezentující úřad prezidenta republiky. Je vzhledově výraznější, má dominantní brýle, víc na sebe strhává pozornost. je to člověk, který je z mého pohledu mešuge Na rozdíl od svých předchůdců má komplikovanější práci způsobenou výřečností a hulvátským chováním současného prezidenta. je to blb. je považován za "směšného", jeho vyjádření lze často považovat za neupřímná, zastírající skutečnost (výrazněji a viditelněji než u jiných mluvčí) Prezentuje tvrzení jsoucí více v rozporu s osobní zkušeností posluchačů Musí zastupovat prezidenta Zemana, má to těžké, prptože prezidentovi nevadí vyjádřit se komtroverzně, on si v tom snad libuje. Protože je kontroverzní a zastupuje kontroverzního člověka Protože obhajuje neobhajitelné a tudíž je nevěrohodný, trapný a k smíchu. Snaží se vše zakecat Je srovnáván s mluvčím předchozího prezidenta. Obliba Havel x Klaus x Zeman Peroutka! Ovčáček je blbec. Podobně jako Zeman. Jsou to na rozdíl od pana Špačka burani. Vypadá jako sympatizant, což nevidím já sama, jako něco špatného. Je arogantní. chová se jako idiot a ne jako tiskový mluvčí, nedokáže si svým chováním zjednat vážnost a respekt není věrohodný..vypadá to, že je loutka daleko více než ostatní tiskový mluvčí slepá oddanost prezidentovi protože se odlišuje prezident - jaký pán, takový ...... myslím si,že často tak mocně hájí prezidentovy výroky,i když je třeba jiného názoru,až se ztrapňuje,ale od toho je zřejmě člověk na svém místě,je to jeho úkol prostě velký rozdíl v inteligenci a projevu Menší důvěra v prezidenta, tudíž menší důvěra v mluvčího Protože prezidentem je Zeman Myslím si, že lidé více berou pana Ovčáčka že prezentuje svoje názory než názory toho koho zastupuje (Zemana) Protože musí zastupovat/obhajovat názory člověka jako je pan prezident Zeman. x Každý člověk je jiný V porovnání třeba se Špačkem mnohem méně opatrný Působí nepříjemně, arogantně, namyšleně, škrobeně. Hajek byl kašpar, ale Ovčáček ho hravě trumfnul, to samé plati o jejich šéfech.. Je výraznější osobností, zdá se, že prezentuje nejen názory prezidenta, ale i názory vlastní, prezidenta občas zastiňuje. Je to tím, že stávající prezident je také vnímán jinak než jeho předchůdci. nemá úroveň, je to typický "politický výrobek" CHOVÁ SE JAKO PATOLÍZAL A KARIERISTA, KTERÝ MÁ JEDINÝ CÍL: ZAVDĚČIT SE SVÉMU ŠÉFOVI, BEZ OHLEDU NA MRAVNOST A VLASTNÍ SVĚDOMÍ Jeho vzhled i vyjadřování ... arogancí, nekompetentností, nesmyslnými výroky Je to excentrický blb a hraje si na důležitějšího, než je. je to tiskový mluvčí ZEMANA Působí tragicky nevěrohodně Výrazná osobnost... možná i výroky prezidenta je to arogantní fracek JEHO VYSTUPOVÁNÍ BUDÍ ÚSMĚV . hlásná trouba, která žehlí přešlapy je to trouba je důrazný protože nemá svůj názor, plně se ztotožňuje s prezidentem, chová se jako bezmezný fanoušek je to pako Spolupracuje s prezidentem Zemanem, což je pro některé lidi neodpustitelné Je navázán na prvního občany zvoleného prezidenta. často se objevuje v médiích, je zcela loajální vůči tomu, koho zastupuje Postoje hlavy státu nejen tlumočí, ale také interpretuje. Připadá mi, že informace jsou jeho prostřednictvím nepřiměřeně zkreslovány, "uhlazovány" ... Prezident "ovčáček boží" je nevěrohodný a blábolí nesmysly, nevím jestli je má od prezidenta, nebo je to jeho vlastní iniciativa Již skutečnost, že pracoval jako redaktor ostře vyhraněných Halo novin, nepřijatelných pro širokou veřejnost, jej determinuje. Navíc pojetí současného hradu je samo o sobě odpuzující, a jiří Ovčáček to do značné míry ještě umocńuje. Kontroverzní výroky či názory (prezidenta ČR) Ještě méně se snaží překlenovat bariéru mezi prezidentem a občany, naopak ve všem podporuje prezidentovy výstřelky. suchar Nevím, kdo byl před ním. Obecně ale dle svého okolí soudím, že kterýkoliv mluvčí prezidenta Zemana je vnímám negativně Je vnímán jinak, protože je vnímán jinak i současný prezident, kterého "většina" (tzn. jsou nejvíce slyšet, protože dle mě to většina rozhodně není) vnímá negativně a tedy vnímá negativně i jeho mluvčího. nevyrazny, neni videt je víc vidět, musí neustále "žehlit" průšvihy pana prezidenta Kvůli prezidentovi, kterého je mluvčí. složitost a nekoncepčnost projevu hlupák a navíc mluví za hlupáka tváří se jak blbeček Extravagantní zevnějšek, nerespektuje běžná společenká pravidla, snaha se odlišit sebestředný, namyšlený, arogantní, nepříjemné vystupování Tlumočí názory jiné osobnosti moc mluví je to debil mnohem větší ostuda Má kontroverznějšího šéfa Odpuzuje nejen vzhledem narozdíl od předchozích mluvčích je jen jakousi loutkou, která slouží jako hlásná trouba pro nesmysly pana prezidenta Jeho semipolitická minulost (Haló noviny), málo schopný, musí především zakrývat skandály Zemana. Podle mého názoru je kontroverzní Předchozí mluvčí, zejm. za prezidenta V. Havla, měli zcela jinou úroveň, byli to kultivovaní pánové. prezentuje názory jiného prezidenta Je to slizoun nedrží se mainstreamu je to stejný provokatér jako Zeman souvisí to s osobou prezidenta Je neobyčejně falešný, neosobní a nesympatický. Často neodpovídá jasně na položené dotazy. nejak moc se vyjadruje velmi často musí korigovat a žehlit výroky hlavy státu Mluví, jako kdyy sděloval své názory, nikoli pana Zemana. Každý jednotlivec je vnímám odlišně. Oproti p. Špačkovi je výrazně mladší protoze svuj background neschovava je moderní je výrazný, dokáže dobře komunikovat s médii a vypadá věrohodně. Například bývalou prací pro Haló noviny vzbuzuje nedůvěru. Hlavně je odlišný proto, protože je mluvčím velmi neseriózního prezidenta. Seriózní lidé by Zemanovi mluvčí dělat nemohli. Skvělý vzhled, neobyčejně zdařilý projev, osobní kouzlo, ze všeho co sděluje a jak je vidět, že stojí po boku prezidenta, je to velmi výrazný člověk. musí hájit nehájitelné, takže z toho vychází jako šašek nebo člověk, kterého je mi líto (ale dělá to dobrovolně) Je opravdu hodně "svérázný", navíc je TM značně kontroverzního prezidenta příliš mladý mluví jak totální pako Jde mu o vlastní prospěch, úspěch... nevím jak ostatní, ale pro mě je to neseriózní osoba - přesně podle prezidenta nedokážu, možná je jinak vnímán proto, jakého prezidenta zastupuje Kecá nesmysly a brání ožralecké kecy svého šéfa Je to výraznější a kontroverznější postava. Ne. je to dané jeho osobností a taky i tím, koho zastupuje Slušně ne. Protože je to kokot Je to kreten Je mimořádně neduveryhodny. žehlí průšvihy podává nekonkrétní a rozporuplné informace je vnímán jako ne moc inteligentní typický ´šašek´, z kterého má řada lidí legraci mele sracky, sere si v podstate do huby. Chapu, ze nemuze rict, ze prezident rika hovadiny, ale ... Chová se povýšeně až arogantně, neuznává oponenty, neuzná chyby. Mluvčí ostudy národa se musí odlišovat... už z principu věci :) Neodlišuje se, je jen vnímán odlišně. Důvodem je fakt, že je mluvčím prezidenta, který je vnímán kontroverzně a který čelí mimořádné nepřízni médií. nepříjemný vzhled a za každou cenu se snaží zalíbit prezidentovi a tím ze sebe dělá trotla Spíš než jako mluvčí je vnímán jako "uhlazovač" prezidentova nevhodného projevu. blb jde o přirozenou inteligenci, kterou postrádá Současný prezident je kontroverzní alkoholik Protože zastupuje prezidenta, jehož důvěryhodnost je nejvíce diskutabilní historii ČR! snaží se vysvětlovat věci, které prezident napáchá působí velmi příjemně asi ne ambice Je to dáno celkovým negativním náhledem na současného prezidenta. Dodávám, že neoprávněným! Je více přímý. Nedokáže tak přesně a dobře interpretovat názory hradu. mlady, predtim neznamy Je mladý. A v podstatě není třeba, protože prezident Zeman stejně mluví sám za sebe. má vlastní názor Protože si hraje na něco, co není. Občas se zdá, že "obhajuje" neobhajitelné. Je příliš vidět Styl oblékání, nebojí se kvůli prezidentovi Protože se na něj média hodně zaměřují; protože tím jak mluví a vykonává roli mluvčího o sobě dává hodně vědět velmi mladý důvěra Vliv hlavy státu. díky osobě našeho současného pana prezidenta obávám se, že to není jeho vina, ale prblémem je celkově osoba prezidenta a jeho čím dál hloupější chování nedůvěryhodný kašpárek působí příliš intenzivně, nepůsobí tak vyrovnaně, chybí moudrost (daná věkem a zkušenostmi) bohužel na to nedokážu odpovědět zastupuje špatného prezidenta je tiskový mluvčí M.Z. více vidět a více slovně konfliktní polejzavý kreten Nepůsobí věrohodně je jiný, je více vidět ............. říká nesmysly z vlastní hlavy je zdálo by se sám sebou,ale v podstatě odráží povahu pána prezidenta Nemá šanci byt osobnosti, to u zemana nejde je to papoušek bez vlastního názoru, bezvýznamná figurka vypadá jako hlupák, nedůstojně, jako loutka pro mě je to jménem; prezidentem, za kt. mluví a hledá v archivech texty proti Peroutkovi Neobvyklá vizáž, výrazové prostředky - i prezident a jeho výroky. :-) Protože máme trochu zvláštního prezidenta. neschopnost nejsem si jist, ale řekl bych, že je jeho jméno častěji zmiňováno, protože je svým způsobem hodně kontroverzní Díky svým prohlášením. málo respektu, není profesionál 1. Osoba prezidenta. 2. Je prilis iniciativni v obhajovani nekorektnich vyroku. 3. Vypada, ze nema zadny vlastni nazor - jen ty MZ a ty jsou vzdy spravne. dokážu ale nebudu definovat :-) lidi zajímá co se děje, dříve to tak nebylo je to jen panák pana prwzidenta Skáče, jak pan prezident píská, nemá vlastní názor a osobnost. Množství projevů, obsah, kontroverzní témata vzhled, vysoká četnost vystoupení v médiích, některá sdělení/vysvětlení jsou úsměvná až komická působí směšně musí reagovat na často provokativní postoje prezidenta velmi nesympatický projev je vizuálně mladší, reprezentuje po čertech svéráznou osobnost snaží se obhajovat člověka, který je vnímán výrazně negativně Stávající pan prezident je, s prominutím, hovado. A jaký pán, takový kmán. Ať už Ovčáček svou roli jen hraje, nebo nikoliv, Zemanovy výpady často nežehlí jako spíš pokračuje v agresivní rétorice proti jeho oponentům. je dobrý, nadprůměr je to idiot neliší se jedině od Hájka... shodnou se v demagogii Protože je to sebestředný osel. je kuriozní Působí jako neskutečná loutka, jiné mluvčí jsem vnímal spíš neutrálně Výroky, které vypouští z úst jsou absurdní. Zesměšňuje sebe i funkci prezidenta, potažmo funkci tiskového mluvčí. je nezdravě seběvědomý Prezentuje se nejen jako tiskový mluvčí. Hájí úřad presidenta daleko více obhajuje názory a činy prezidenta než předchozí, kteří spíše informovali Panu Ovčáčkovi chybí určitý nadhled, který by kvalitní tiskový mluvčí měl mít a má problém s vyhodnocováním situací a správnou reakcí na ně. v podstatě se neodlišuje, sděluje kontroverzní názory a postoje svého nadřízeného chová se jako kokot věk drží krok s dobou předchůdci byli více uhlazení, dává si méně pozor na pusu i chování Jeho projev obsahuje nepodložená fakta a jeho obsah projevu se liší od názoru jim zastupující organizace tedy prezidenta ČR Prezident Zeman je silný politik, má silné názory a mluvčí je tlumočí veřejnosti. Prezident i jeho tým je od zvolení mediálně "lynčován" a to má na obraz mluvčího velkou roli také. má přesně nadiktováno co říkat, i když si to evidentně nemyslí a neustále musí žehlit prezidentovy prů*ery Má sofistikovanějšího zaměstnavatele. odlišuje se již tím, komu dělá mluvčího, často ho propírají media, což asi taky o něčem vypovídá s Petrem Hájkem je Ovčáček asi porovnatelnej, ale oba dva oproti panu Špačkovi nesplňují reprezentativní, kulturní ani morální nároky svého úřadu je mlady je prostě jiný provokativnost nedokáži definovat. nejvice je to tim koho zastupuje Tím koho zastupuje Sám o sobě se neodlišuje. Ovšem narozdíl od ostatních musí hledat článek Peroutky a řešit zbytečnosti protože tlumočí výroky prezidenta, které jsou mnohdy blbé Zjednodušeně - Je to vůl. musí obhájit nevhodné věci, které prezident říká moc mladý Na rozdíl od ostatních si ho pamatuju, má především výrazné vystupování. Protože jeho výroky na obranu jsou prokazatelně a logicky vyvratitelné. Také kadence typu těchto výroků je vysoká. Na druhou stranu dělá jen svou práci a prezident mu to příliš neusnadňuje. Z nějakého důvodu (možná za to mohou média) mám pocit, že se z něj stala celebrita, což podle mě není u tiskových mluvčích obvyklé. Neboť obhájit a vysvětlit některé kroky pana prezidenta se nemůže podařit, navíc pan mluvčí je tak přesvědčen o své pravdě, že je ve své upjatosti a důležitosti též tragikomický. Hrozná loutka je to osobou ktorú reprezentuje hovoří velmi přesvědčivě je prezidentův propagátor a ne mluvčí je mladý, dynamický protože je to trouba vystupováním Hájí prezidenta z přímé volby, který porazil ve volbách nepřítele nejen našeho lidu, ale globálně všech. Je nejlepší! nevzbuzuje ve mně důvěru, spíš antipatie, příliš ambiciózní a až falešný, nedokážu definovat proč, prostě na mne tak tůsobí Souvisí to s jeho prezentací médii. Nijak to nesleduji, ale zprávy, které se ke mě omylem dostaly, prezentují pana Ovčáčka spíše negativně. Na což masa slyší. Neprofesionální a kontroverzní vystupování Vyjadřuje se ostřeji a samostatněji, než je zvykem, nevyhýbá se kontroverzním (slušně řečeno) tématům. V tom mu i pomáhá praxe z bulváru. Jeho způsob mluvy je značně rozčilující, působí jako papoušek. Sděluje postoje prezidenta, přitom nemá žádné další informace, aby mohl odpovídat na dotazy Neodlišuje se ani takmluvčí, jako prezident. žehlič média Těžká pozice, je mluvčím toho, koho je. A je to taková tragikomická figurka. Soustředěnější pozornost medií na prezidenta a jedovatější přístup medií na jeho mluvčího. na pozici tiskového mluvčího se nehodí, vadí mi jeho projev (gesta, hlas, intonace) malo verohodny vzhled ztrata verohodnosti zřejmě jaký prezident, takový mluvčí... a prezident se svým stylem taky dost odlišuje snaží se napravit a zjemnit výroky p. prezidenta mediální kampaně namířené vůči jeho osobě Je Milošovým doplněním. je velmi důležitá nuance rozdílu stylu sdělení obou. Oddělení může vést k nepochopení či utopení v tématu. Více obhajuje nebo vydvětluje výroky prezidenta. protože neuvěřitelně kecá a přitom se tváří jako ředitel zeměkoule Svými výroky je neprofesionální obhajuje všechny prezidentovy činy a projevy v jeho prospěch, snaží se o jeho obhajobu Odlišuje se nejen vizáží, ale i reprezentací nevěrohodných názorů svého prezidenta. Také jeho předchozí působení nevzbuzuje důvěru. dokáže (někdy vtipně) podat hloupé odpovědi a tvářit se u tohop vážně - nebo tomu sám věří vyrazny, kontroverze temat Nelíbí se havlistům stejně jako Zeman, to je celé, on sám se nijak významně neodlišuje Je zjevně nevěrohodný. kontroveznost prezidenta,za kterého mluví v zavislosti na osobe kterou zastupuje je to enormní blb Vnímají ho spíše negativně kvůli jeho velmi evidentnímu "řiťolezectví" Nebojí se říct médiím do očí pravdu. Jednak je výrazný, protože současný prezident je problémovou osobou a veřejnost chce vysvětlení a druhak svým vzhledem a gestikulováním a výrazy (vzbuzuje pocit nadřazenosti, pohrdání, nechce řešit problém, nechce přiznat chybu) rozčiluje mnoho občanů těma brejlema bílejma, kterejma mi děsně rozčiluje je to karierní narcista nízkou kvalitou Velice neprijemny Stejně, jako se odlišuje současný prezident - je arogantní Jelikož ho prezident využívá k zmírňování svých výroků. Jaký pán, takový kmán. Je kontroverzní, dělá reklamu spíš sobě... Aktivně se snažil omluvit pana Prezidenta po jeho projevu v Hovorech z Lan, vypadal hloupě a neadekvátně sama postava prezidenta Zemana je kontroverzni Média jsou citlivější na veškeré jeho výroky i v souvislosti s osobou pana Zemana je to dáno osobností prezidenta Hlupáček Působí na mne hloupě. svymi vyroky obhajujici vyroky prezidenta.. Svými vlastnostmi Vypadá jako fízl z dvacátých let minulého století a dokáže neuvěřitelně překrucovat skutečnost přirovnat k hadovi je urážka hadů, budí záporné emoce, proto je pro mne zapamatovatelnýrot jiný prezident, jiný mluvčí Je více spojován s prezidentem Zemanem než s úřadem prezidenta Je kontroverznější. spojení se Zemanem svým projeveem Nedůvěryhodný. Jak se prezentuje. pan prezident Zeman má spoustu "problémů", které musí chudák pan Ovčáček překroutit a vysvětlit médiím a lidem. Proto je dle mého názoru považován lidmi za nedůvěryhodného. namyšleností, arogancí, překrucováním sdělení prezidenta Obecně to nedokážu posoudit. Pro mne je nepřijatelné jeho předchozí angažmá. žehlí víc problémů Působí na mě velice kontroverzně a zdá se mi docela mladý na funkci mluvčího prezidenta republiky. Např. L. Špaček na mě působil velmi věrohodně a sympaticky. Měla jsem pocit, že je to muž na svém místě - skvěle reprezentoval "svého" prezidenta. nedokážu popsat Působí nedůvěryhodně a pouze papouškuje již řečené ja hloupější a arogantní je příliš výrazný není to lezdoprdelka havlovec výrazný projev, osobnost prezidenta i jeho vlastní Špatný prezident – špatný mluvčí. je neustále vidět v mediích a mnohokrát více než prezident, ten skoro své názory neříká, pouze přes svého mluvčího Kontroverze každý je jiná osobnost je více viditelný a jeho argumentace, postoje i gesta jsou více výrazná
304
89,41 %
60,92 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
7.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 8. Dokážete identifikovat, kterou konkrétní společnost tiskoví mluvčí reprezentují?
7.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, vnímám pouze, že mají spojitost s letištní tématikou na otázku 8. Dokážete identifikovat, kterou konkrétní společnost tiskoví mluvčí reprezentují?
10. Které jméno Vám utkvělo nejvíce v paměti?
odpověď Jiří Ovčáček:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Michaela Lagronová na otázku 7. Které jméno Vám utkvělo v paměti?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Martin Krafl na otázku 10. Které jméno Vám utkvělo nejvíce v paměti?
11. Myslíte si, že veřejnost tiskového mluvčího vnímala jinak v 90. letech, na přelomu tisíciletí a nyní?
odpověď Ano:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 12. Jak byste definoval(-a) příčinu této změny?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jste muž nebo žena?
2. Vnímáte roli tiskového mluvčího jako důležitou?
3. Jak vnímáte roli tiskového mluvčího?
4. Je z vašeho pohledu věrohodnější tiskový mluvčí muž nebo žena?
5. Co nejvíce vnímáte na projevu tiskového mluvčího?
6. Vybavujete si některého z tiskových mluvčích zastupujících pražské letiště?
7. Které jméno Vám utkvělo v paměti?
8. Dokážete identifikovat, kterou konkrétní společnost tiskoví mluvčí reprezentují?
9. Vybavujete si některého z tiskových mluvčích prezidenta republiky?
10. Které jméno Vám utkvělo nejvíce v paměti?
11. Myslíte si, že veřejnost tiskového mluvčího vnímala jinak v 90. letech, na přelomu tisíciletí a nyní?
12. Jak byste definoval(-a) příčinu této změny?
13. Myslíte si, že stávající tiskový mluvčí prezidenta republiky Jiří Ovčáček je veřejností vnímán jinak než předchozí tiskoví mluvčí?
14. Dokážete definovat důvod, proč se odlišuje?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jste muž nebo žena?
2. Vnímáte roli tiskového mluvčího jako důležitou?
3. Jak vnímáte roli tiskového mluvčího?
4. Je z vašeho pohledu věrohodnější tiskový mluvčí muž nebo žena?
5. Co nejvíce vnímáte na projevu tiskového mluvčího?
6. Vybavujete si některého z tiskových mluvčích zastupujících pražské letiště?
7. Které jméno Vám utkvělo v paměti?
8. Dokážete identifikovat, kterou konkrétní společnost tiskoví mluvčí reprezentují?
9. Vybavujete si některého z tiskových mluvčích prezidenta republiky?
10. Které jméno Vám utkvělo nejvíce v paměti?
11. Myslíte si, že veřejnost tiskového mluvčího vnímala jinak v 90. letech, na přelomu tisíciletí a nyní?
12. Jak byste definoval(-a) příčinu této změny?
13. Myslíte si, že stávající tiskový mluvčí prezidenta republiky Jiří Ovčáček je veřejností vnímán jinak než předchozí tiskoví mluvčí?
14. Dokážete definovat důvod, proč se odlišuje?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Kučera, M. – Vnímání role tiskového mluvčího velké korporace veřejností (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://49313.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.