Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
cílem průzkumu je zjistit, zda a jakým způsobem budou mít lidé zájem se v seniorském věku vzdělávat. Dotazník je určen zejména pro dospělé ve věku do 50 let.
Dovoluji si Vás tímto požádat o vyplnění dotazníku, které vám zabere 2 - 3 minuty.
Výsledky průzkumu použiji v bakalářské práci na téma Stárnutí a stáří očima dospělých ve věku do 50 let.
Renáta Raabová
Odpovědi respondentů
1. Uveďte pohlaví.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
59
76,62 %
76,62 %
muž
18
23,38 %
23,38 %
2. Označte Váš věk.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
36-50
41
53,25 %
53,25 %
26-35
24
31,17 %
31,17 %
18-25
12
15,58 %
15,58 %
3. Jaké je Vaše nejvýše dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Střední s maturitou
44
57,14 %
57,14 %
Vysokoškolské vzdělání
29
37,66 %
37,66 %
Vyučená/ný
4
5,19 %
5,19 %
4. Obáváte se izolace v seniorském věku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
44
57,14 %
57,14 %
Ano
33
42,86 %
42,86 %
5. Vzdělávali jste se v průběhu své dospělosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → otázka č. 7].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
71
92,21 %
92,21 %
Ne
6
7,79 %
7,79 %
6. V jakém oboru se vzděláváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
jiné
32
45,07 %
41,56 %
cizí jazyky
12
16,9 %
15,58 %
psychologie
12
16,9 %
15,58 %
počítače
7
9,86 %
9,09 %
historie a umění
5
7,04 %
6,49 %
zdraví
3
4,23 %
3,9 %
7. Jaké vzdělávací kurzy, dle vašeho názoru, využívají lidé v seniorském věku v současné době?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
počítače
8
10,39 %
10,39 %
počítačové kurzy
4
5,19 %
5,19 %
univerzita třetího věku
4
5,19 %
5,19 %
netuším
3
3,9 %
3,9 %
nevím
3
3,9 %
3,9 %
pc
2
2,6 %
2,6 %
PC, jazyky
2
2,6 %
2,6 %
univerzita 3.věku
2
2,6 %
2,6 %
u3v
2
2,6 %
2,6 %
univerzity třetího věku, počítače
1
1,3 %
1,3 %
ostatní odpovědi
univerzitu III. věku historie.pocitace.pestitelstvi Nevím. ? Počítače, lékařství jazykové kurzy, univerzity 3. věku počítačové kurzy, jazykové kurzy, léčivé kurzy humanitní obory univerzity tretiho veku Mohou studovat na Univerzitě třetího věku. ICT, fakulta střetího věku Počítačové, jazykové kurzy angličtinu, rekvalifikační kurzy ... Proč myslíte, že se každý vzdělává v nejvýše jednom oboru? počítačové, fyzické cvičení Základy práce s počítačem pro začátečníky počítačové a jazykové Práce na PC ty, co jsou k dispozici? n jazykové, zájmová a rukodělná činnost aaa Nemám úplně přehled. Asi nějaké rekvalifikační, řekl bych. Práce na PC možná. kurz práce na pc, kurz cizích jazyků Výpočetní technika Cizi jazyk, vysokoskolske, technologicke. univerzita třetího věku, akademie pro seniory univerzita tretiho veku, pocitacove kurzy PC, jazykove. hlavně počítačová gramotnost Výuka cizích jazyků, PC výuka Cizí jazyk, počítače Podle svých potřeb a preferencí. Univerzity třetího věku na moderní techniku - mobily, PC... vysoká škola,počítačové a jazykové kurzy na PC, většinou pro začátečníky samovzdelavani Univerzita třetího věku, kurzy v knihovnách. univerzita 3. věku Univerzita 3.věku // semináře Základy iCT dovedností PC,jazyky Základní kurzy ovládání PC obsluha PC, mobilní komunikace počítačové, historie, umění
46
59,74 %
59,74 %
8. Jakým způsobem byste se chtěli vzdělávat v seniorském věku?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
cestováním
3
3,9 %
3,9 %
u3v
3
3,9 %
3,9 %
žádným
2
2,6 %
2,6 %
kurzy
2
2,6 %
2,6 %
přes internet
2
2,6 %
2,6 %
chodit na přednášky, workshopy, kurzy
1
1,3 %
1,3 %
univerzita III. věku, samostudium, veřejné semináře, přednášky
1
1,3 %
1,3 %
seminare
1
1,3 %
1,3 %
jazyky, internet
1
1,3 %
1,3 %
s instruktorem
1
1,3 %
1,3 %
ostatní odpovědi
VŠ žádným, budu do 70 v práci, nemyslím si, že budu mít energii na vzdělávání:-) výuka jazyků Zatím jsem o tom nepřemýšlela....možná nějake nové technologie Doplňovat si různé informace, četba knih, sledování zpráv, navštěvovat různé kulturní akce. zdokonalovat si znalost nějakého cizího jazyka jazyk, počítače, historie technickým způsobem a vyhnout se tak digitální demenci formou zájmového vzdělávání a kurzů seminare,konference Zatím nevím, neřeším to. docházkou na přednášky krátkodobé kurzy zatím neřeším Návštěvou kurzů pro seniory dálkově univerzita třetího věku Počítače, jazyky, psycholigie Proč myslíte, že se každý vzdělává v nejvýše jednom oboru? jazyky, fyzické cvičení, případně VŠ v kolektivu nechci se vzdělávat v seniorském věku interaktivně, univerzita třetího věku, sdružení, skupinové i individuální kurzy nevím, nepřemýšlela jsem o tom,není to aktuální toho se nedožiju n Univerzita třetího věku, sbormistrovství bbbb Nijak. Budu rád, když si zapamatuju, kde bydlím. přednášky, knihy hlavně tak, aby mě to bavilo Jazyk netuším V cizim jazyce a umeni. Návštěva kurzů workshopy, univerzita 3. věku přednášky, univ. třetího věku, popř. akademie Názorne ukázky dochazeni na nejaky kurz denní kurzy Cizími jazyky, Informační technologie Pomocí kurzů kde by byla přítomna malá skupina lidí stejného věku a zájmu učit se stejné věci jako já. Sama svými schopnostmi, neboť úroveň mnohých lektorů je o otřesná! v kolektivu jiných seniorů VU3V, ideálně v místě bydliště nebo v jeho blízkosti. V jiném oboru - celoživotní vzdělávání / univ. třetího věku skupinové sezení, osobně nevím rozhodnu se, dle nabídky možností Seminá a kurzy uz sa nechcem vzdelavat v seniorskom veku Jako samouk. Ne virtuálně finanční gramotnost medicína kurzy - umění, cizí jazyky akademie třetího věku kurzy, univerzita 3. věku Univerzita třetího věku, kurzy jazyky
60
77,92 %
77,92 %
9. Vyhovuje vám lépe prezenční studium, kombinované studium nebo distanční studium?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
kombinované
48
62,34 %
62,34 %
prezenční
18
23,38 %
23,38 %
distanční
11
14,29 %
14,29 %
10. Jaké téma studia by vás zajímalo?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
psychologie
15
19,48 %
19,48 %
historie
6
7,79 %
7,79 %
ekonomie
3
3,9 %
3,9 %
Jazyk
2
2,6 %
2,6 %
aktuální dění, cizí jazyky, historie, ekologie
1
1,3 %
1,3 %
psychologie, sociologie, cizí jazyky
1
1,3 %
1,3 %
pocitace.kynologie
1
1,3 %
1,3 %
Nevím
1
1,3 %
1,3 %
surfing
1
1,3 %
1,3 %
kriminalistika
1
1,3 %
1,3 %
ostatní odpovědi
výuka jazyků technického zaměření či legislativa počítače, historie, kultura technika,fyzika,chemie,historie zdravotnictvi Zatím nevím, neřeším to. psycholigie Kultura, společenské vědy cizý jazyky historie, psychologie psychologické kavárna Pouze jedno? Technologie medicína, historie, ekonomie, psychologie, jazyky, politilogie nevím, nepřemýšlela jsem o tom,není to aktuální jazyky n práce s pěveckým sborem ccc Evoluce anglického jazyka ve světle kulturního posunu 20. a 21. století. psychologie, pedagogika, jazyky Chemické Cizi jazyk, umeni. čínská medicína právo, občanské vzdělávání psychosomatika, psychologie, zdravý životní styl, finanční gramotnost Psychologie, počítače Něco ohledně přírody a zvířat. zeměpisné Umění, historie Hudba psychologie, cizí jazyky Psychologie, právo andragogika stavebnictvi medicína Psychologie, cizí jazyky, biologie. gerontologie Socio-antropo-psychologické řízení lidských zdrojů cizí jazyky, umění Cizí jazyky psychologie, historie hudba, vesmír, psychologie, právo marketing
45
58,44 %
58,44 %
11. Jaké další volnočasové aktivity Vás, dle vašeho názoru, budou v důchodu zajímat ?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
cestování
3
3,9 %
3,9 %
sportovní aktivity, cestování
1
1,3 %
1,3 %
těžko říct - cokoli od ručních prací přes výtvarničinu až k turistice
1
1,3 %
1,3 %
cetba.sport.historie-rodokmeny
1
1,3 %
1,3 %
geocaching, pétanque, četba, sex
1
1,3 %
1,3 %
ležení na pláži
1
1,3 %
1,3 %
to, co teď. Nic se nemění
1
1,3 %
1,3 %
výtvarné umění
1
1,3 %
1,3 %
četba
1
1,3 %
1,3 %
sport, kultura, hudba, rybaření
1
1,3 %
1,3 %
ostatní odpovědi
Návštěvy divadel a jiných kulturních představení, výlety, exkurze, vše to, na co nebyl v mládí čas. další už snad jenom vnoučata motokros cestování, kultura To netuším, záleží na zdravotním stavu. historie procházky, pejsci, křížovky zahrádka, venčení psa Kultura, sportovní aktivity sportovní střelba sport cestování, vnoučata kavárna, výlety, kavárna kultura; cestování turistika, psychologie, túry kroužek rukodělné a výtvarné činnosti sport, vyšívání, šití, zahradničení, pečení, vaření, četba, cestování, atd.->všechno na co člověk nemá tolik času, když pracuje nevím, nepřemýšlela jsem o tom,není to aktuální čtení, plavání pro seniory turistika, zvířata, cestování čaj s rumem :-D n studium jazyků, turistika aaa Alkoholismus, nakupování ve slevách, mlácení omladiny vycházkovou holí. ? pletení, háčkování, televize tvoření, ruční práce, četba, esoterika Gastronomie, cestování turistika Pece o bydleni, rodinu, cestovani. Kolo, plavání sport, kultura sport, hudba, tanec, turistika, sedánky s kamarádkama, popř. vnoučata Procházky, vnoucata cetba, turistika výlety, setkávání s přátely Rucni prace, cestovani surfování po internetu - vyhledávání různých informací Procházky, cestování Práce s počítači, zdravý životní styl Asi vybírání popelnic, jestli ty gaunery nahoře nikdo nezarazí...jinak ale určitě zvířata a příroda. procházky Historie zábavnou formou Investiční činnost výlety na nepoznaná místa čtení,pletení,vnoučata uvidí čas :) cestování, zahradničení, výtvarné umění cudzie jazyky filmy vůbec netuším zahrádkářství, biologie tv Priroda,hory, turistika,cestování hudba kynologie umění Moderní technologie modelářství nevím hudba, sport, filmy, příroda, děti jazyky, sport
65
84,42 %
84,42 %
12. Myslíte si, že budete ochotna/ten za tyto aktivity zaplatit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
64
83,12 %
83,12 %
Ne
13
16,88 %
16,88 %
13. Co si myslíte, že Vás bude motivovat k dalšímu vzdělávání?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Zájem
3
3,9 %
3,9 %
zvědavost
2
2,6 %
2,6 %
nuda
2
2,6 %
2,6 %
zaměstnání
2
2,6 %
2,6 %
nezakrnět a dále se rozvíjet
1
1,3 %
1,3 %
udržování sebe sama, mozkový trénink, nové výzvy
1
1,3 %
1,3 %
snaha zustat v obraze
1
1,3 %
1,3 %
třeba se naučím surfovat
1
1,3 %
1,3 %
peníze
1
1,3 %
1,3 %
tréning mozku
1
1,3 %
1,3 %
ostatní odpovědi
finance, rozšíření osobností V důchovovém věku bych si ráda přivydělávala, myslím, že k tomu bude potřeba další vzdělávání. setkávát se, komunikovat v rámci kolektivu další práce obava o bezpečnost rodiny udržení se v aktivitě a rozhledu udrzet se psychicky fit To, abych neumřela. aktivace mozkových buněk rozšíření vědomostí procvičování mozku (tzv. nezakrnět), setkávání s lidmi politická situace v Evropě uchovat si duševní zdraví Doba, děti.. životní situace finance dostatek času Udržovat aktivní mozek kariérní růst nezblbnout z důchodu, procvičovat mozek, být mezi lidmi, nezlenivět a nechřadnout Stále se zvyšující nároky a vysoký věk k možnosti odejít do důchodu cvičení paměti udržení dobré mysli přežití n je nutné pro zachování zdravé psychiky aaa Nic. Dle mého to nemá valného smyslu. samota učit se novým věcem Abych nezlenivel... doba Neuzity cas a sebeuspokojeni. být mezi lidmi udržet krok s mladšími, jít s dobou, aktivita mozku jako prevence proti sen. demenci Trénování paměti, pohyb udrzeni si dusevni svezesti , vseobecny rozhled a uplatneni snaha nezakrnět, setkávání s vrstevníky Udrzet krok s dobou touha neumřít hloupá, vědět něco víc o zdraví Výplň času, sebevzdělávání Mít stále přehled o nových věcech a mít stále aktuální přehled ve vývoji světa. Styl života a hodnoty, které vyznávám. rozhled Předcházení civilizačním chorobám typu demence apod., více volného času, možná i dostatek peněz Stařecká demence partner/ka; potřeba vyšších příjmů; dozvědět se něco více nutnost pracovat i v důchodovém věku,doba zvědavost, zájem učit se novým věcem, vyrovnat se mladším lidem v mém okolí Zvídavost, být stále in a kontakt s lidmi stejných zájmů pocit sebarealizacie nezakrnět Nutnost se uživit Touha víc vědět, touha po sebezdokonalení, ráda poučuji ostatní Nezakrneni mozku držet krok s mladšími moderní doba a technika informovanost Strach z demence sociální kontakty udržení psychických schopností, sociálních kontaktů Pocit.
62
80,52 %
80,52 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Uveďte pohlaví.
2. Označte Váš věk.
3. Jaké je Vaše nejvýše dosažené vzdělání?
4. Obáváte se izolace v seniorském věku?
5. Vzdělávali jste se v průběhu své dospělosti?
6. V jakém oboru se vzděláváte?
9. Vyhovuje vám lépe prezenční studium, kombinované studium nebo distanční studium?
10. Jaké téma studia by vás zajímalo?
12. Myslíte si, že budete ochotna/ten za tyto aktivity zaplatit?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Uveďte pohlaví.
2. Označte Váš věk.
3. Jaké je Vaše nejvýše dosažené vzdělání?
4. Obáváte se izolace v seniorském věku?
5. Vzdělávali jste se v průběhu své dospělosti?
6. V jakém oboru se vzděláváte?
9. Vyhovuje vám lépe prezenční studium, kombinované studium nebo distanční studium?
10. Jaké téma studia by vás zajímalo?
12. Myslíte si, že budete ochotna/ten za tyto aktivity zaplatit?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Raabová, R. – Vzdělávání dospělých (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://52317.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.